reklama


Test Auto.cz

Škoda Yeti 1.2 TSI 77 kW – Zrozena pro město

17.2. 2014
Verdikt
 

S modernizací Škody Yeti přišla nová, ryze městská verze. Jak jezdí se základní dvanáctistovkou o výkonu 77 kW?

První facelift SUV Škoda Yeti přinesl několik zásadních změn. Nejen že vůz přišel o charakteristické kulaté mlhovky a v nabídce přibylo několik výbavových prvků, ale představil také zcela nový směr, který má za úkol zaujmout širší spektrum zákazníků. Kdo se chce občas vydat mimo zpevněné vozovky, zvolí verzi Outdoor, která je pro tyto výlety lépe vybavena. Ta je však napříč celou nabídkou o 20.000 korun dražší než testovaná městská varianta a poskytuje o dva motory méně.

Video

Obě verze od sebe rozeznáte na první pohled. Yeti do města má na rozdíl od linie Outdoor více lakovaných dílů karoserie a lehce pozměněný design předního nárazníku. S tím také souvisí zmenšení nájezdových úhlů, byť jenom o dva stupně. Pohled do technických dat učinil přítrž dohadům o rozdílné světlosti. Městská i Outdoor verze dosahují stejné světlé výšky 180 milimetrů, pouze úsporný Greenline sedí o 25 milimetrů blíže k vozovce.

Interiér

S faceliftem se toho uvnitř moc nezměnilo. Yeti dostal tříramenný volant a hlavici řadicí páky z Octavie a pokud vůz pořídíte s navigačním systémem, za příplatek 8.000 korun získáte i zadní parkovací kameru. Novinkou je také automatický parkovací asistent (řidič ovládá pouze rychlost vozu), který zvládá manévry do řady podélně i příčně zaparkovaných vozů, jakož i komfortní bezklíčový přístup Kessy se startovacím tlačítkem místo klasické spínací skříně.

obrázek [600 x 385]

Na předních sedadlech se sedí příjemně vysoko, což zajistilo perfektní přehled o dění kolem vozu, a chytrý systém VarioFlex zadních sedadel i nadále zůstává ve standardu. Členění interiéru do výšky si však vybírá daň v podobě lehce utopené řadicí páky a je rovněž nutno počítat s menším zavazadlovým prostorem. Ten má v základním uspořádání objem 416 litrů, a pokud si za příplatek 2.100 korun pořídíte rezervu, hodnota se sníží o citelných 95 litrů.

Motor: Do města i mimo něj, dálnici moc nezkoušej

Jednou z hlavních odlišností obou verzí je nabídka agregátů. Zatímco drsnější Outdoor má v základu turbomotor 1.4 TSI (90 kW), Yeti startuje s přeplňovanou benzinovou dvanáctistovkou. Ta nabízí výkon 77 kW v 5.000 otáčkách za minutu a točivý moment 175 N. m (1550–4100 min-1), přičemž vykazuje lepší dynamické vlastnosti než dvoulitrový turbodiesel s 81 kW. Důvod je jednoduchý - o 85 kilogramů nižší hmotnost ve prospěch zážehové verze. Zájemci o naftovou Škodu Yeti by ale beztak raději sáhli po agregátu 1.6 TDI (77 kW), který je sice standardně spojen pouze s pětistupňovou převodovkou (dvanáctistovka má šest rychlostí), spotřebou však jednoznačně kraluje.

V případě testovaného motoru 1.2 TSI je spotřeba dost různorodá. Ve městě si vystačíte se sedmi litry a mimo něj se dostanete klidně o litr a půl níže, za což relativně lehký vůz (základní Yeti váží 1359 kilogramů) mimo jiné vděčí výborně odstupňované převodovce. Pokud však vyrazíte na dálnici, karta se obrací. Yeti sice není ani v rychlosti 130 km/h přehnaně hlučný (motor točí 2.850 otáček), v kopcích mu ale dochází dech a spotřeba se snadno přehoupne přes 8 l na 100 km. Zvolněním na 100 km/h padají otáčky pod 2.200 min-1 a celkový odběr osciluje okolo solidních 6,5 l na 100 km.

obrázek [600 x 378]

V rámci benzinových motorů je pohon čtyř kol nabízen pouze k osmnáctistovce TSI s výkonem 112 kW, základní verze i prostřední 1.4 TSI s 90 kW mají vždy hnanou jenom přední nápravu. To samo o sobě ničemu nevadí, právě naopak. Vůz totiž působí mnohem lehčím dojmem, což oceníte především ve městě. I v přeplněném provozu je Yeti velmi živý a sebejistý, díky krátkým převisům karoserie a stopovému průměru otáčení 10,3 metru navíc bez problémů zaparkujete i na hůře přístupná místa.

Ani použitím základních šestnáctipalcových kol se nepodařilo vyřešit problém s méně komfortním podvozkem. O přejezdech ostrých příčných nerovností a výmolů je posádka informována citelnějšími rázy od kol, které si však stále zachovávají výborný kontakt s vozovkou. S kvalitnějším povrchem se situace mění a Yeti se neleká ani rychleji projetých zatáček. Dříve než na pocit řidičského potěšení ale narazíte na limity turbomotoru, který se nejlépe cítí ve středním pásmu otáček. Vyzdvihnout musíme perfektní práci šestistupňové převodovky, o fous delší hlavice by však neškodila.

Závěr

Ani základní Škoda Yeti s přeplňovanou benzinovou dvanáctistovkou TSI se ve světě rozhodně neztratí. Tichý a kultivovaný motor svým charakterem výborně pasuje do města i mimo něj, a přestože se nebojí dálnice, vzhledem k hrozbě vyšší spotřeby paliva doporučujeme spíše klidnější tempo.

Samotný příchod městské verze schvalujeme, stejně jako širší spektrum motorů a příznivou pořizovací cenu. Škoda jen, že se v rámci faceliftu nezapracovalo také na podvozku, který sice vozu poskytuje výbornou oporu v zatáčkách, na nekvalitní povrch silnice však posádku dost upozorňuje.

obrázek [600 x 367]

Nejlevnější verze modelu339.900 Kč (1.2 TSI/77 kW Active)
Základ s testovaným motorem339.900 Kč (1.2 TSI/77 kW Active)
Testovaný vůz s výbavou578.400 Kč (1.2 TSI/77 kW Ambition)

Plusy

  • Velký prostor pro posádku
  • Perfektní výhled z kabiny
  • Základní cena s testovaným motorem
  • Široký výběr motorů u městské verze
  • Variabilita zadních sedadel

Minusy

  • Menší jízdní komfort na nekvalitní vozovce
  • Spotřeba při vyšší zátěži
  • Vyšší ceny některých příplatků
  • Menší objem zavazadelníku
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti 1.2 TSI 77 kW

Cena v základní výbavě: 339 900 Kč Cena v testované výbavě: 578 400 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, Isofix na zadních sedadlech, litá 16“ kola, sada na opravu pneumatik, boční ochranné lišty v barvě vozu, tónovaná skla, střešní ližiny, malý kožený paket, VarioFlex – flexibilní zadní sedadla, Maxi DOT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizace, tempomat, síťový program a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Ambition Plus (+10.000,-), metalíza (+13.900,-), kožený tříramenný multifunkční volant (+4.000,-), nastavitelné bederní opěrky v sedadlech řidiče a spolujezdce (+1.600,-), bezklíčové odemykání, zamykání a startování Kessy (+10.000,-), automatický parkovací asistent, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu (+30.500,-), navigační systém Columbus s DAB (+40.300,-), nezávislé topení (+28.100,-), zadní diodové svítilny (+3.500,-), bixenonové světlomety (+27.000,-), přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček (+2.700,-), stříbrné střešní ližiny (+3.900,-), zadní parkovací kamera (+8.000,-).

Sazka a spol. pořád nemají licence pro sázkové hry na internetu Sazka a spol. pořád nemají licence pro sázkové hry na internetu

Při povolování sázkových her typu Sportky, rulety nebo…

Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Travel Service dál roste, loni přidal desetinu cestujících Travel Service dál roste, loni přidal desetinu cestujících

Letecká společnost Travel Service má za sebou úspěšný…

Česko dá miliardu korun za přípravu na klimatické změny Česko dá miliardu korun za přípravu na klimatické změny

Více než miliardu korun budou stát opatření, která mají…

 
Technické údaje
Motor Škoda Yeti 1.2 TSI 77 kW
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1550 - 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.4 / 6
Emise CO2:140
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 416 / 1760
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1359 / 620
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1.2 TSI 77 kW – Zrozena pro město



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho

Že na to někdo přišel až teď... Expedice vozů Škoda Yeti…

Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč

Yeti Trumf je nová základní verze mladoboleslavského SUV.…

 



 
Malý crossover Opel Crossland X na první upoutávce. Vypadá jako Mokka X!

Malý crossover Opel Crossland X na první upoutávce. Vypadá jako Mokka X!

Dnes 15:52

Automobilka Opel letos představí sedm nových modelů. Jedním z nich bude i malý crossover Crossland X.




Blesk.cz

Známý slovenský zpěvák boural! Nikdo nepomohl, řidiči se jen dívali

Známý slovenský zpěvák boural! Nikdo nepomohl,…

Slovenský zpěvák Peter Bažík (31) si prožil muka. Se svojí rodinou se naboural v autě, když jel na hory. Nikomu…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

Mercedes zná dvojku, Rosberga nahradí Bottas. K formuli se vrací Massa

Mercedes zná dvojku, Rosberga nahradí Bottas. K…

Mistra světa formule 1 Němce Nica Rosberga nahradí v týmu Mercedes Valtteri Bottas. Místo finského pilota ve…

Pešta po prohře v UFC: Je po všem, pos*al jsem to a nechal se uškrtit

Pešta po prohře v UFC: Je po všem, pos*al jsem to a…

Smolný den českého bojovníka Viktora Pešty. V rámci galavečera UFC Fight Night nestačil na Alexeje Olejnika,…

 

Reflex.cz

Krádež Muromce Ilji aneb Válka s Ruskem o ukrajinského hrdinu

Krádež Muromce Ilji aneb Válka s Ruskem o…

Úředníci v Kyjevě berou Ukrajincům hrdinu Ilju Muromce, píší ruská média. Ve světle tohoto zločinu je jasné, že…

JFK: Prezident USA, jehož životní příběh začal v harvardském bazénu

JFK: Prezident USA, jehož životní příběh začal v…

Někdy se zdá, jako by John Fitzgerald Kennedy, známý jako Jack Kennedy či JFK, žil pro svůj jediný den. Pátek…

 
 
reklama