... s tou cenou asi posr....?! už se těším, jak tady budou koncrnisti psát, že se to vlastně prodává se super slevou a že ceníková cena nic neznamená. >:-[]
Je to jen ceníkovka. Ta nic neznamená! Ve skutečnosti se to prodává se super slevou!!! ;-):yes: Navíc kvality auta i tu ceníkovku mnohonásobně převyšují! :-!:yes:
Není problém! Abych to ale zkrátil, tak vyjmenuju jen ty kvality vozu, které ceníkovku mnohonásobně nepřevyšují... Jsou to tyto: ... no a to je asi tak všechno, co mě napadá! ;-):-!
Povrzavajuca palubna doska ktoru treba prehlusit audiosystemom, a to u noveho auta (!), tak to sa u mna s kvalitou nespaja. Kadejake pazvuky v interieri by som neakceptoval ani u Dacie, nie to este Skodovky za pol melona...
bohužel podle mého(líbit se někomu může) je toto jeden z největších designových přešlapů škody za posledních 15 let...dalším je samozřejmě fabia II, a předek octavie II po fl.(před fl. byla skutečně nádherná) a chtít za tuto infantilní gorilku ve slabém dieselu, 4x4 a základní výbavě půl mega může škoda skutečně jen na českém trhu...že je to jinak auto povedené svědčí slušné prodeje i v jiných zemích evropy...když je však člověk postaví vedle ASX, Kugy případně tiguanu...tak je gorilka bohužel jen k smíchu...
cenově i velikostně jim konkuruje velmi důstojně...ještě jsem zapoměl vzpomenout nissan qasqai...a myslím že zákaznící hledající auto v tomto segmentu vybírají právě mezi těmito modely...alespoň zde v ČR a EU
dokážete nějak rozumně vysvětlit třílitrový rozdíl spotřeby mezi 100 a 130???
u svého dýzla nic takového nepozoruju, když se po dálnici loudám 100 až 115, jedu za 5,3, když jedu svižně 130- 145 tak za 6, kdybych se honil, tak asi kolem 7, proto čísla z testu nechápu...
- vysoká karoserie s velkou čelní plochou
- součinitel aerodynamického odporu 0,37 (dnešní osobní auta mívají často i méně než 0,30)
- pohon 4x4 (na dálnici představuje jen samé nevýhody)
- a asi i relativně slabý motor, který pracuje zřejmě s větší zátěží než silnější
%ní nárůst aerodynamického odporu mezi 100 a 130 by měl být u všech aut stejný (tj. bez ohledu na jeho absolutní velikost danou cx a čelní plochou), ne?
Síla čelního odporu roste s kvadrátem rychlosti, tudíž ne lineárně. Ve vztahu ke konkrétnímu tvaru a konstantním vlastostem atmosféry by ale procentůální nárůst měl být u dvou různých tvarů totožný. Tady bych viděl problém právě v tom výkonu. Odpor u Yetiho bude třeba 37xS (čelní plocha) při stovce, tudíž 62,53xS při 130 km/h. U auta s odporem např 0,30 to bude 30xS a 50,7xS. Když vezmeme v potaz, že plocha Yetiho je výrazně větší, než druhého auta, například 1,3x, tak síla, kterou musí motor (pohonná soustava) překonat, je při stovce u Yetiho o 62% větší a při 130ce taktéž, jenže absolutní rozdíl stále stoupá (v tomto případě ze 7mi na 12) a spotřeba motoru se zátěží a tudíž i otáčkami taky není lineární ;-).
dík, líbí se mi, když někdo jasně zformuluje to, co matně tuším...
vidím to na konstatní vlastnosti atmosféry - tam jedu po větru stovkou za 4,6 a zpátky proti větru za 7,7
Vybavu ma Yeti lepsiu, kvalitu materialov tiez, ale inak mas pravdu - dost porovnatelne auta. S tym, ze Duster v terene dokaze viac vdaka vyssej svetlej vyske a moznosti staleho pohonu 4x4. Inak aj spotrebou su na tom podla Spritmonitoru rovnako.
Vidíš jak je čeština úžasný jazyk? Já MPV už nepotřebuji a kdyby náhodou tak Espace či Mazdu 5. Tyto značky mám už vyzkoušený a nevolím většinou jinak. Hezký večer :-!
no kdybys nesedel porad jen u pocitace a ty auta vyzkousel tak nikdy nenapises takovou kravovinu. Duster a Yati jsou asi tak na stejny urovni jako octavka a BMW 3. Podobny maj tak maximalne rozmery. :*)
By me zajimalo kdo ti da dustera s dieslem a 4x4 za 230tisic. Ten cenovej rozdil tehle dvou aut pri stejne vybave bude kolik? 60 tisic. Kdyz prisel duster na trh, tak jsem se o nej celkem zajimal. Tehdy vysel s naftou 110KW a 4x4 na 400tisic bez 100koruny. A kdyz sem si potom sednul do vnitr tak sem se rozhodne necitil jak v aute za 400. Z klik sem mel dojem ze mi zustanou v ruce a kdyz sem se napriklad podival na uchyceni sedadel probehla mi pred ocima era fovoritů. A to nemluvim o tom ze Duster nema pozinkovanej podvozek. Staci se mrknout na dacia forum a uvidis tam prorazaveny dvou lety logany. Kde mas jistotu ze po dvou letech na tom nebude stejne tvuj Duster za 400.
Zkratka rozdil ve zpracovani je neskutecnej. A ac se to zvenku nezda ma daleko bytelnější podvozkove dily nez dacia.
Cena je myslim primerena. Ukazte mi kdo ma levnejsi kopaktni suv s dieslem a 4x4. Kdyby v te cene byla dvouzonavka a tempomat tak myslim neni co resit. Skoda ze ten tempomat nejde aspon priobejdnat. Nadruhou stranu jsou tyhle auta jako skladacka. Rek bych ze je velka sance ze je v tom aute pripravena kabelaz a i ridici jednotka ho bude potporovat. Tak staci sehnat packu a dve cidla na pedali a tempomat je na svete ;)
V diskuzy zazneli auto jako Forestr a Vitara. Co se tyka Forestra tak sem na nej opravdu moc kladnych recenzi nenasel. Vetsina majitelu(samozrejme tech od kterych sem cetl recenzi) si stěžovalo na poruchy elektroniky, korozy vyfukoveho systemu, nachylnost spojky a kolik stoji forestr s dieslem?
Vitara je paradni auto a moc se mi libi, ale bohuzel ale z roku 2004 a uz tenkrat se o ni rozhodne nedalo rict ze je moderni. A cenove rozhodne nevyde nijak dobre. Cenikovej rozdil je tusim 200tisic o proti tehle verzi yetiho. A Vitara tu vybavu taky nema dvakrat obsahlou v zakladu. Navic pod kapotou je opravdu obstarozni 1,9 renault s 96kw ktera s tim autem sotva hybe. Skoda ze Suzuky nevyuzila spoluprace s Fiatem a nedala pod kapotu výkonej a spolehlivej 5ti valec 2,4JTDm 132kw kterej mam ve sve Alfe. Ten by ji opravdu slusel
Ty idiot! Duster so 110kW motorom nikdy nebol! Cely tvoj prispevok zodpoveda tvojmu IQ ! Komplet cely prispevok su lzi ! Ty si v Dusteri ani nesedel * !
Vsetko komplet co pises. Od kvality Dacie, cez korodovanie az po kvalitu Subaru. Ciste nezmysly. To aj Mazda koroduje, kedze tiez nezinkuje? A ked sme uz pri korozii - videl som pekne skorodovaneho Yetiho zospodu ! A to sa mi Yeti paci.
a ja som sa tesil ze bude test citronu DS5 hybrid a dlhe diskusie o dizel/hybrid agregate >:D >:D >:D
k clanku: mozete uvadzat maximalnu hmotnost pripojneho vozidla brzdeneho a nebrzdeneho? Trebars mna to zaujima. Aj u Yetti-ny...
dát za tohle zn. Škoda auto 500 000.-Kč je celkem dost. Nejsem sice chudý, ale vážím si svých peněz. Raději koupím X-Trail mírně jetýho za stejnou cenu a vím co mám. Žádný pseudo 4x4 a motory raději nebudu hodnotit. A možná by mnoho zastánců VWŠkoda změnila po svezení v Rumunu názor. Finanční rozdíl i +-50 000.-Kč jen tak nedostaneš. Nevím kolik stojí Rumun, ale jsou to peníze a jak pravil soudruh Paroubek: kdo to má? snídaně u Armaniho a oblek z Hiltonu. ;-)
V případě výbyvy Easy za těch 664t. se moc s další slevou počítat nedá. Nedávno jsem se o tuto verzi zajímal na Jarově, protože vybírám auto s 4x4 pro rodiče (jsou starší a konzervativní, takže nejlépe by chtěli Škodovku, protože jim to všude opravěj :-) ). Jenže nejlevnější 4x4 je tato nafta (dolu s cenou se jim nechtělo), slevit by šlo u vyšších verzí. Navíc já chtěl benzín a cena se šplhala a šplhala. Nakonec jsem se dostal na cenu stejně vybaveného Forestra, XV v 1,6 vyšlo dokonce levněji (a má i redukci) . Takže asi je nakonec přesvědčím, že bude lepší dát víc, než těch 664t. a koupit Subaru, nebo Vitaru.
Bydlí asi 1,5km od hranic s Německem, já také. Jedno Subaru už mám a servisuji ho tam. Zase tak drahý to není (rozhodně levnější jak v ČR) a odvedená práce je naprosto perfektní.
Rukama mi prošli už 4 subaru během 6 let. Zde jsou ceny provedené na všech těchto autech .
Outback 05 - Dvojhmotností setrvačník cena opravy i s materiálem 7300 ,-
mojí vinou spálená spojka - 4300 ,-
Forestr 98 - manžeta poloosy 1000 ,-
Legacy 10 - za 100 000 km - sklápění zrcátka vyřešeno v záruce novým zrcátkem
forester 04 mého otce - NIC
Všechno v autorizovaném servisu. Jen pro zajímavost přidám cenu kompletní opravy po nedobrždění na světlech - hrazeno pojištovnou na legacy MY10.
oba dva blatníky, podběhy, maska, kapota, přední spojler, chladič, příčky a 2x světlo + plus kupa plastů a nějakých všech možných věcí co tam jsou. 86 000 v autorizáku. Srovnatelná oprava škody octavia I co naboural otec před léty - 120 000 v autorizáku.
S danou motorizací jsem chvilku jezdil. Oproti Passatu nebo Octavii Combi se 103kW verzí (i bez 4x4 je hmotnost podobná) je tahle varianta neskutečně líná. Na 81kW to sice není tragedie, ale rozdíl oproti silnější motorizaci je obrovský. Mnohem horší jsou reakce na plyn, auto se prvně rozmyslí, učeše a uvaří kafe, pak se teprve rozhodne přidat. Podobně se chovaly první Fabie 1.4/50kW, kde byla odezva na plyn také hrozná.
S 1.4TSI jsem v Yetim zatím nejel, ale pokud je aspoň o trochu lepší než jinak velmi dobrá 1.2TSI, tak bych neváhal - buď 1.4TSI bez haldexu a nebo rovnou 1.8TSI.
Vazena redakcia, ked hovorite o "najdostupnejsom...." tak by ste auto s danou /easy/ vybavou mohli aj otestovat. Co mam z toho ja ako citatel? akurat zmiesane pocity.
to jim tam zastoupení škody dát nemohlo...interiér už bez tak dost podivný je v základu vysloveně tragický...to by si škoda utrhla pěknou ostudu
[odkaz]
Důležitější je diesel a čtyřkolka. Motor lze přeprogramovat zpět na 103kW (i více), tempomat lze domontovat rovněž. Celkem se za tyhle úpravy nedá víc, jak 20 tisíc Kč a výsledkem je víceméně plnohodnotný vůz. Nedostatkem je pouze absence vyhřívaných sedadel.
Tím nemám na mysli ten vůz, ten je opravdu povedený a kvalitní, ale ten článek. Proč sem redakce šoupla tu 6 měsíců starou reportáž? Není to poněkud samoúčelné? :no:
Yeti je hodně povedenej.Dobré jízdní vlastnosti hlavně na silnici,tuhá karoserie,bytelný,kvalitní interiér,prstor,variabilnost.Motor 2.0Tdi 81kw bude stačit spíše klidnějším řidičům,ikdyž s pohonem jen jedné nápravy to možná bude stačit.Ten Duster se dá říct,za "málo peněz hodně muziky" a leckomu udělá stejnou službu jako třeba dražší Yeti.Rozdíly jsou samozřejmě znát,palubní deska jak z 15let starý káry,mnohem horší zpracování,určitě v autě bude více hluku od kol podovzku,ale i od motoru(vrzání plastů) a na silnici určitě nejede tak dobře jako Yeti,ovšem v terénu to bude tak nastejno.Duster na tom v terénu bude dokonce i líp,protože je levnější tak se nemusíte o auto tolik bát,díky jeho ceně je to oblíbené SUV u myslivců ale hlavně soukromých zemědělců,atd.Dacie je prostě značka co dělá levná auta a snaží se,aby si zákazník vybral za mnohem míň peněz to co u konkurence,a to je právě ono,jen nesmí být tak náročný a koukat moc na detaily.Samozřejmě zapáleného motoristy tato značka neosloví,nebo né zatím.
dizajnom sa mi pozdava.... ale popravde... je to male auto a drahe... kabina jak z maleho auta... interier uzky.... neviem... ja osobne na yetim aj ked sa mi dizajnom paci nevidim nic lakave.... auto drahe male , nuz nic moc... ked uz auto do terenu a aj na hajsanie a behanie tak duster je jasne lepsia volba.... nepredrazeny a priestrannejsi... a clovek nema strach ze ci sa zaspini a poskriabe.... :yes:
Kdo píše, že má Nissan tvrdé plasty v interiéru nikdy v něm neseděl. Tuhle blbost někdo z novinářů napsal do testu a teď to všichni opakujou. Má celou palubku měkkou.
A k atmosférickým motorům (2,0, 1,6), co dodat, koukněte na mazdu, dává svoje atmo motory do nejnovější trojky :-)