Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru BRZ AT – Automat ano/ne?

Subaru BRZ respektive jeho dvojče Toyotu GT86 jsme testovali již několikrát. Ne však s automatickou převodovkou a továrními úpravami jako nyní. Jak se tím vůz změnil?
Zpět na článek
26. 5. 2014 09:28
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 5. 2014 09:38
26. 5. 2014 10:40
26. 5. 2014 12:05
27. 5. 2014 09:03
27. 5. 2014 16:38
27. 5. 2014 18:00
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 5. 2014 09:28
Cielova skupina
Je to auto pre ludi, ktori chcu mat masinu sportove vzhladu na pohodlne jazdenie.

Kto chce dynamiku a uzit si vsetko, co motor/podvozok ponukaju, pojde do manualu.

Vodic tohto modelu nebude riesit, ze prevodovka nereaguje hned, pretoze s tym pri vybere auta ratal.

Prevodovka by ale mohla byt lepsia a zda sa, ze 4 hviezdy su uplne kosher.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 09:41
Re: Cielova skupina
ten automat mi tam nesedi ;-\ tu je aj videotest tohto auta [odkaz] , myslim ze manual je vhodnejsia volba pre brz a celkom prirodzene kedze sa jedna o sportove auto, na pohodlne jazdenie s automatom by som asi volil golf GTI alebo pro ceed GT .... ale nie brz... kapanek je aj drahy za to co ponukne

brz s manualom ma svoje neopakovatelne caro a je to parada ale ten automat to nie... ten mi tam nesedi k charakteru a zameraniu auta
Avatar - grifith
26. 5. 2014 10:33
Re: Cielova skupina
Jen takový dotaz, ty jsi už BRZ zkoušel a to jak v manuálu, tak v automatu?
Avatar - jazva
26. 5. 2014 10:46
Re: Cielova skupina
a čo si sa zbláznil? >:D Jemu stačia testy, on verí testérom. Na čo by sa obťažoval s jazdou...
Avatar - grifith
26. 5. 2014 10:48
Re: Cielova skupina
Pouze jsem se chtěl ujistit, že zde přispívá odborník typu JPP - jedna paní povídala. Na co vlastní zkušenosti, "vařit" se dá i z vody >:-[]
26. 5. 2014 11:43
Re: Cielova skupina
Pochybuji, jen mlátí prázdnou slámu :no:
26. 5. 2014 11:35
Re: Cielova skupina
Je to hlavně auto pro lidi, co se chtěj za volantem občas pobavit. Já bych si to koupil v manuálu, do takovýho trypu auta mi automatická převodovka neštimuje.

Jinak dobrý čtení :yes: Je vidět, že si to pan redaktor užil :-)
Avatar - iudex
26. 5. 2014 11:58
Re: Cielova skupina
Súhlas. A ono ten subjektívny pocit testéra, že automat brzdí dynamiku motora, potvrdzujú aj objektívne údaje: manuál dá 226 km/h a 7,6s na sto, automat 210kmh/8,2s, čo je pomerne citeľný rozdiel.
26. 5. 2014 12:10
Re: Cielova skupina
Děkuji, rozhodně užil.

A mohu prozradit, že brzy (pravděpodobně zítra) přijde i video. :-)

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:18
Re: Cielova skupina
Tak na video sa tešíme. :yes:
26. 5. 2014 12:26
Re: Cielova skupina
Šup sem s ním >:D
26. 5. 2014 09:38
ŽÁDNÁ BRZ-DA
Tohle auto není žádná brzda, navíc jde svým charakterem tak trochu proti proudu a velmi sympaticky tak připomíná staré dobré garážové časy. Tedy, až na ten automat. Ovšem co je nutno napsat na úvod především - (nový) pan mistr testér textově zraje k potěše jistě všech čtenářů, lépe řečeno, minimálně těch, co umí číst... Lehkost vět, správná řidičská zjištění, a to jak potešitelná, tak kritičtější, pan testér prostě evidentně umí číst auta a umí o nich psát. A to v dnešní garážově zglajchšaltované době není nic jednoduchého.

Auto samotné bych viděl v na kost ohlodané výbavě, samozřejmě s manuálem a s majitelem, který bohorovně kašle na šoférsky neracionální bruselské silniční diktáty. Neboť auto, to má být především o radosti, o svobodě, o nespoutanosti, a to vše, jak známo, si lidé museli napříč dějinami vždy vyvzdorovat.

BRAVO TEST(ÉR), BRAVO AUTO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
18
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 09:47
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
ano ano ........radost, sloboda a nesputanost.... presne to mi sedi na manual , brz v automate je ako tiger zavrety v klietke ... je to nieco neprirodzene
26. 5. 2014 10:09
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Hmmm, dobře jsi to "nasázel". Každá věta sedí. Přesné, jak to auto. :yes:
26. 5. 2014 10:22
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Děkuji, vážím si toho. :-)

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - woody-alien
26. 5. 2014 11:14
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Přidám se s pochvalou. Hezký test na zajímavé auto. :yes:
26. 5. 2014 12:04
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Ode mě také pochvala! :yes:
26. 5. 2014 12:37
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Až na pár hrubek se taky připojuji :-)
Avatar - woody-alien
26. 5. 2014 11:09
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
:yes: Dalších komentářů netřeba. ;-)
26. 5. 2014 12:03
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Souhlasím, pan redaktor se "našel" a to je dobře pro Auto.cz i pro nás, čtenáře. Bravo :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:09
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
No tak mi napadá kacírska myšlienka: či bude vedenie ACZ spokojné s takýmto testérom? Ak totiž dokáže napísať takýto kvalitný test, ku ktorému nik nemôže mať výhrady, nebudú flamewars ani kliky a čím bude potom vedenie (ktoré sa tak rado oháňa počtom príspevkov a klikov) argumentovať? Aby Ondrovi nebolo dohovorené, že takéto solídne a objektívne testy nie sú žiadúce. >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 5. 2014 12:14
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Uvidíme, co se bude dít v tom slibovaném zítřejším videu. Třeba tam zazní, že Octávka RS to zpráská na počkání a bude flame jak z učebnice >:D
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:16
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
No ja som to eRSo už nižšie spomenul, tak čakám, či sa tento dračí zub ujme. >:-[]
26. 5. 2014 12:27
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
>:-[] >:-[] >:-[]
26. 5. 2014 12:24
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Souhlasím s tím, že Ondřej píše hodně dobře. Je v tom lehkost, vtip, abstrakce vhodně kombinovaná s fakty. Je to taková "na čase" posila pro celý team auto.cz :yes:
26. 5. 2014 12:28
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Vidím to úplně stejně :yes:
Avatar - Ji/Ri
26. 5. 2014 22:58
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
...jen guglitovi se holt nelíbí.... :-(
Avatar - Emel
26. 5. 2014 12:24
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Souhlas.

Jen pozor s tím hlodáním výbavy na kost, ono totiž Japonci už něco takového předvedli...
Avatar - Ronault.
26. 5. 2014 22:59
Re: ŽÁDNÁ BRZ-DA
Já bych teda jednu připomínku k testu měl... Místo míchy by tam měl být "mozeček", ten spíše řeší otázky pohybu a polohy... ale to už jsem opravdu hnidopich k jinak nadprůměrnému testu :yes: >:D
26. 5. 2014 10:10
Dobré, hodně dobré
Musím si "přisadit". Velmi příjemný testík velmi příjemného auta.
Rozbalit vlákno
5
26. 5. 2014 12:05
Re: Dobré, hodně dobré
Taky jsem ho chválil, čte se to moc pěkně. Jen tak dál. :yes: :yes: :yes:
26. 5. 2014 12:10
Re: Dobré, hodně dobré
Děkuji všem, to dokáže potěšit. :yes:
Avatar - Ji/Ri
26. 5. 2014 22:59
Re: Dobré, hodně dobré
Ondřeji, nicméně máš v patě jeden trn..... >:D ;-)
Avatar - Dzakobo
26. 5. 2014 14:44
Re: Dobré, hodně dobré
Naprosto špičkový test, je vidět, že Ondřej je opravdu jako štika v rybníce. :-) Donedávna se zde na diskuzi konstatovalo, jak to jde s auto.cz s kopce, ale toto je obrat o 180°. Uveřejnění grafu výkonu a toč. momentu je historický okamžik, to tu snad ještě nebylo. :yes: :yes:

Vidíme, že motor mezi 2 - 3 tisíci otáček není žádný slaboch, takže lze jezdit přiměřeně dynamicky se slušným výkonem,motor zpočátku zahřívat a po 20 kilometrech rozpoutat otáčkovou terapii. >:D
Avatar - white label
26. 5. 2014 15:23
Re: Dobré, hodně dobré
Přidávám se k té chvále... :yes: ;-)
Avatar - dewill
26. 5. 2014 10:40
Rádio
Vzhledem tomu, že origo rádio nebude asi žádná velká kvalita, nebo výkřik techniky, tak bych výtku k rádiu vyřešil koupí jakéhokoliv 2din rádia s nastavitelným podsvícením. Sice to bude pár tisícovek navíc, ale myslím, že tahle investice se vyplatí ;-)
Rozbalit vlákno
1
26. 5. 2014 12:05
Re: Rádio
No nevim nevim, nebude to pak jako pěst na oko? :-|
26. 5. 2014 11:51
Nastoupíte, projedete, nespíte...
Měl jsem tu čest projet BRZ i GT86, a subo je takové tvrdší, víc nekompromisní...
Každopádně tyto auta jsou něco jako poslední závan starých časů. Chceš výkon? Dupni na to. Chceš zážitek? Musíš si jej zasloužit.

Brz/gt86 auto, se kterým se nadřete, a mě, jakožto běžného řidiče naprosto zničilo tím, že jeho limity jsou daleko za limitem mého pudu sebezáchovy.
Tohle auto je AUTO, čili motor a mechanika. Ne obří oturbené něco a hromada elektroniky. A zvuk motoru štěkajícího u 8000ot, no... doporučuju každému vyzkoušet :-)

Nezlobte se na mě, ale dnešní přemotorované pseudosporťáky dají každému pocit, že je závodník - někdy až do první zatáčky.
Rozbalit vlákno
46
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 11:59
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
s poslednou vetou naprosty suhlas :yes: tiez mi tie premotorovane rodinne kary hrajuce sa na sportiaky lezu hore krkom , vidis to dobre.. zdravy pohlad na veci ocenujem :yes: pochvala :yes:
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:05
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Všetci oceňujeme, že sa tu pravidelne vyjadruješ k premotorovaným turbomotorom v hothečoch, len by ma zaujímalo, ktoré takéto auto si konkrétne šoféroval?
26. 5. 2014 12:38
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
:-) :yes:
Avatar - woody-alien
26. 5. 2014 12:39
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
>:D >:D Jsi zlý....
Avatar - Ji/Ri
26. 5. 2014 23:00
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
cítím z tebe chlad.... >:D
26. 5. 2014 12:50
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Který máš na mysli (tím vůbec nechci shazovat BRZ nebo GT86...jsem rád, že se někdo odhodlal je vyrábět).
Předpokládám, že si někde v garáži schováváš puristickou zadokolku a pouštíš na nás mračna. ;-)
26. 5. 2014 15:20
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Odpovíš mi tedy někdy konečně, proč je 300 koní v 4kolkovém golfu, který si hraje na trapný supersport, moc a 280 koní v předokolkovém rcz-r v pořádku?
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:03
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
V zásade sa dá súhlasiť, len si nie som istý, že Toyobaru sa dá vytočiť až to 8000 (reálnejšie tak do 7500). A tiež by mnohí privítali, ak by aj Toyobaru dostalo výkonnejšiu verziu s tým trápnym turbom (len otázka: turbo v modeloch WRX a STi Ti nijak nevadí?). ;-)
26. 5. 2014 12:07
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Mě nevadí, ale proč ho cpát sem? Tady potřebuješ primárně lehkost a okamžitou reakci.
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:15
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Práve pre to, aby si Toyobaru kúpili aj vodiči navyknutí na silný motor v každom spektre otáčok, ktorým sa tento atmoboxer zdá "slabý na pľúca". Ja som neskúšal, tak neviem, ale hovorili ľudia, ktorí mali vážny záujem o GT86, že všetko super, ale subjektívne (v najpoužívanejších otáčkach) slabý motor im vadil a práve preto ho nekúpili a šli do HH (napr. Megane RS). A predaje hovoria, že tých puristov, ktorým nevadí, že ich dá i Octaria RS TDI, je málo a je obava, že tento projekt bude stratový a Toyota a Subaru už nebudú rozmýšľať o nástupcovi.
26. 5. 2014 12:32
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Nemyslím si, že by to auto potřebovalo nutně turbo, ono by stačilo, kdyby mu trochu přidali na objemu, aby to nebylo těžké, ale aby to už mělo také solidní zátah. Mít to třeba 2,2, už bychom byli na cca 162kW a cca přes 225Nm.

S objemem 2,4-2,5 by to asi nebylo o moc těžší než 2,0 s turbem, a dalo by se dostat odhadem tak na 177-184kW a 245-255Nm, což by už bylo hodně slušné svezení. Nicméně si myslím, že i ty dvě deci navíc by nebyly k zahození. Turbo by tomu vzalo právě tu výjimečnost a bylo by to opět jedno přeplňované auto z mnoha. Prostě jsou to Japonci a dělají stejnou chybu jako Honda, která podmotoruje všecko, co se dá.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 5. 2014 12:41
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Kolik by se dalo z jakého motoru dostat jen spekulujeme. Navíc, větší objem, větší spotřeba, víc emisí, větší pokuta, větší cena - amen, smrt (pravda, ta je v Evropě tak jako tak).

Neturbo v dnešní euro6 době u malých motorů není výjimečnost, ale spíše až podivnost, která nese spíše nevýhody než výhody - v případě Toyobaru určitě. Jooo, kdybychom měli EURO4 a pořád se dal postavit nějaký 1ZZ nebo K20, tak věřím, že by těch 200 koní stačilo mnohem větší skupině lidí, než teď.
26. 5. 2014 12:49
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Výmluvy o emisích u motorů ála K20 a podobných jsou podle mně jen kecy.
Porsche dělá atmosféry s litrovým výkonem přes sto koní, točí přes 8000 ot/min a splňují emisní normy až do dalšího příletu Haleyovy komety.
Na druhé straně je pro firmy, jako Toyota, Honda, Mazda a další, zbytečné vyvíjet atmosférický dvoulitr, když ho neuplatní jinde, než v absolutně okrajovém modelu, to chápu.
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:57
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Však preto šérovali náklady, naviac ten dvojliter je zgruntu nový motor.
Btw. to Porsche možno tiež nedokáže zrážať stále spotrebu, ale je im to jedno, lebo pri brutálnej ziskovosti na jedno auto do nákladov zarátajú aj pokuty za neplnenie flotilových emisií.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 5. 2014 12:58
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Tak naladit by se určitě daly, imho se jim to ale nevyplatí finančně (i kdyby ho nakrásně použili ve více modelech), protože se tabulkově nedostanou na poaždované limity CO2. A taky je otázkou, jak by se ty motory projevovaly - pokud stejně jako boxer v toyobaru, tak nemám problém přiznat, že by mi bylo příjemnější charakterní turbo.

Velké motory v drahých autech jsou něco jiného. Prvně jim EURO6 pocitově nijak neubližuje a druhak se pokuty za CO2 hravě ztratí ve vysoké ceně auta.
27. 5. 2014 11:04
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
U turba se dá hlavně pracovat s více faktory. Nemyslím, že v případě GT-86/BRZ by mělo jít o nějaké dramatické navyšování špičkového výkonu, ale spíše motoru pomoci se středem. Pak stačí relativně malé turbo s menším plnícím tlakem, kde nemusí být nikterak katastrofická odezva na plyn.
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:49
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Ale ja som nemyslel atmo dvojliter nahradiť, ale doplniť výkonnejšou verziou. Puristi, ktorým nejde o výkon, si môžu zvoliť atmosféru a pre všetkých ostatných by tu bol turbomotor (ideálne kompresor).
Možno by pomohlo to mierne zväčšenie objemu, tam ale narážame na Wawrisom zmienený problém spotreby/emisií.
26. 5. 2014 12:53
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Globální emise má snad Toyota díky svým prckům ošefovaný, otázkou je jak je na tom Subaru :-)
26. 5. 2014 13:27
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Jenže i pro ty puristy je těch atmosférických 147kW tak akorát. Mít to třeba tu 2,2/162kW (plus minus), tak puristé by se asi taky nezlobili a ani ti, kteří chtějí solidní výkony, by už nebyli tolik tlačeni k turbům u konkurence.

Co se týče spotřeby, tak ta s mírně rostoucím objemem a výkonem nijak závratně neroste. Jestli má dvoulitr s manuálem v papírech 7,8 litru, ta 2,2ka by měla v papírech tak plus minus 8,0-8,1 (vypočteno na základě toho, jak se liší spotřeby např. u Yarisu, Aurisu a Avensisu s rostoucím výkonem).
27. 5. 2014 07:27
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Kompresor kit se k tomuhle autu nabízí. Taky by se mi zdál lepší než turbo.
Každopádně, asi nejsem purista, ale lhát si do kapsy, že výkonnější auto je špatně, to není nic pro mně.
Mít to 300 koní, bylo by to určitě lepší auto.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 5. 2014 12:17
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Chtělo by to přeplňovanou verzi jako sůl. Jinak na mobile.de už je pár kusů na prodej s TRD kompressorem a 280 koni >:-[]
26. 5. 2014 12:43
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Vzhledem k (v rámci možností) puristickému charakteru toho auta, bych turbo vynechal a ptal se po boxeru 2,5, nebo raději boxer H6 3,0.
Abych ale nakonec skrze cenu neskončil u boxeru 2,7 :-)
26. 5. 2014 12:52
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Jestli myslíš atmo Subaru boxer 2,5...pak je potřeba napsat, že není moc točivej a spíš klidnější. Třetí varianta vypadá zajímavě :-)
26. 5. 2014 13:24
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
A u té to na mejch plakátech zatím stále zůstane :-)
BTW.: 2,5 bez turba jsem sice jel, ale pokud si pamatuju, tak byl s CVT...
26. 5. 2014 13:31
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Máš možnost zkusit v mým Jeremym :-)
Avatar - iudex
26. 5. 2014 12:53
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
U ešte puristickejšej MX-5ky je kopec aftermarketových kompresorových kitov a majitelia sa toho neštítia (a tam je veľká časť fun-faktoru tvorená otvorenou karosériou, keď jazda s vetrom vo vlasoch nepotrebuje 250 kmh), preto u väčšieho a ťažšieho Toyobaru by som to ako prekážku nevidel. Tiež je otázka, čo by s hmotnosťou a jej rozložením na nápravy spravil o pol litra či dokonca o liter väčší motor. To už skutočne radšej to turbo.
26. 5. 2014 12:55
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Záleží na naladění, možná by pár kilo navíc ubralo na agilitě předku, možná posílilo důvěru v přilnavost předku v zatáčkách ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 5. 2014 13:05
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
S tou hmotností to je těžko soudit. Obecně bývají větší atmo motory lehčí, než malé s konstrukčními složitostmi... A rozložení hmotnosti? To je často průser právě u aftermarket SC kitů, protože většinu hmotnosti přidávají před přední nápravu, ale z výroby už trubky, IC a podobné čičačinky umisťují většinou rozumněji...
27. 5. 2014 11:06
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
:yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 5. 2014 12:18
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
trochu bych poopravil ten poslední odstavec - dnešní výkonná auta dají každému pocit, že je strašně rychlý, ale ten "závodnický" feeling bych právě přisoudil spíš bezrpostřednímu BRZ.
26. 5. 2014 12:51
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Někdo chce mít jen rychlý auto, bez námahy...a samotnou rychlost brát jako zábavu, proč ne? Někdo si to chce víc "oddřít"...taky nemám problém. Je to jen o přístupu každýho soudruha. ;-)
Avatar - 3_diamanty
26. 5. 2014 13:25
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
rychle auto bez namahy ( a la 400 konovy golfik ) je asi taky sportiak ako hummer offroad.... na hovadiny kdesi v pusti je dobry ale v realnom terene nepouzitelne auto..... tam ho porazi aj stara lada niva
26. 5. 2014 13:30
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
To je tvůj pohled! Žádnej obecně přijatelnej názor. Ani tu nemíním spekulovat nad tématem, který jsi nadhodil.
Zkus vzít vlastní peníze, kup si něco ultimativního a pak tu mudruj. Kde má být hranice zábavy? Krotit 150 koní v tunový předokolce, nebo 400 koní v puldruhatunovým kupé, nebo 300 koní v hatchi? Každá varianta má svý a ne každýmu bude sedět.
26. 5. 2014 14:00
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
To je přesně ono.. Máme doma passata CC 3.6, a ano, má to 300 koní, je to rychlé, ale... co dál?
Nic. Ticho, pohodlí, nemusím se o nic starat, dám si tempomat na 150 a jenom relaxuju. Dálniční letadlo jak vyšité, o tom žádná, ale jediný požitek jsem měl z audia.

Za to BRZ - na dálnici k ničemu, kravál, poskakuje, audio naprd, ale jak přišly okresky! K autu jsem se musel začít chovat hrubě, kvalty tam narvat a dupnout pořádně po pedálu. Jel jsem v zatáčkách možná o takových 30-40km/h pomaleji, než s CCčkem, ale adrenalin mi stříkal i ušima, protože auto jsem neměl v ruce a neberu se jako řidiče, který umí jet s každým autem na limitu..
26. 5. 2014 14:18
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
To poslední u mě taky neplatí...rozhodně ne na první sednutí. Přesto neumím určit, kdy mě jaký auto nějakým způsobem dokáže pobavit. Je to nesmírně individuální.
27. 5. 2014 11:08
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
No jo, jenže tohle ti napíše někdo, kdo už má za sebou projížďku v nějakém "rozsahu" aut. No a vzhledem k tomu, jaká moudra se zde objevují se ukazuje, jak to u koho reálně je. >:D ;-\ ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 5. 2014 13:50
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Myslíš? GT-R je potom tragický sporťák, protože děsivě rychlá v něm dokáže být i cvičená opice... 400 koňový Golf bude imho takové baby GT-R.

A po vypnutí elektronických pomocníčků se z obého stane stroj na děs pro ty s nejchlupatějším jazykem...
26. 5. 2014 14:09
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Hummer, ty neználku, je auto, které vytahuje Pajera z brajglu, když ho nějakej machr se zkušenostmi z Felicie utopí. Kdyby ti někdo, kdo to umí, předvedl, co Hummer zvládne v bočním náklonu, už byses mu pak na cestě vždy klaněl.
Raději piš jen o tom, o čem opravdu něco víš, kolem toho zbytku jen šoupej nohama, jinak tu budeš na věky za pako (byť ti to evidentně nevadí).
27. 5. 2014 11:09
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
>:D Tak to už toho moc nenapíše >:D
Avatar - woody-alien
26. 5. 2014 13:58
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Respektuju oba náhledy - ovšem podložené nějakou řidičskou zkušeností. A to je to, co mi u toppera chybí. Příliš zjevně z jeho textů čiší papouškování vyčtených mouder. Ti, co mají odježděno svoje, většinou dokážou uznat i výhody jiné koncepce, přestože jim osobně třeba moc nevoní.
26. 5. 2014 14:15
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Vyškolen jízdou hothatchem (ne poprvý, ale člověk si to musí občas zopakovat) nelámu hůl nad ničím, co mě osobně nezklame (a i na to po dlouhý době došlo). Nikdy bych si ale nedovolil direktivně určovat co je dobře a co špatně.
Btw.: nedaávno jsem se pobavil v jízdě s XR2i...bylo to staromilsky puberťácký pobavení. Ale kvůli krátký rozkoši není potřeba přece ihned kupovat celej hampejz ;-)
Avatar - Ronault.
26. 5. 2014 23:02
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
A tos nejel mého warm-hatche... >:-[] To bys teprve neodmítal nic >:-[] >:D
27. 5. 2014 01:50
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
:no:
27. 5. 2014 06:07
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
...opravdu by mě zajímalo, proč takhle reaguješ ;-)
27. 5. 2014 06:07
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
:-)
Avatar - white label
26. 5. 2014 15:36
Re: Nastoupíte, projedete, nespíte...
Problém je zřejmě v tom, že do zdejších diskusí nechodí žádní řidiči-amatéři, včetně toppera samozřejmě... ;-)
26. 5. 2014 21:43
Proti proudu.........
Viděl jsem pár lidí, kteří z BRZky vylezli a byli zklamaní...... Protože to prostě nejelo, jak čekali. Nasedali přece do sporťáku od Subaru..... vruuum.....na nejbližší dálniční nájezd a...........a zklamání...... "Vono to nějak nejede........ Můj třílitrovej Bavor má lepší odpich....... Na dálnici mne předjede každej služební kombík............"
Jo Jo......... tak pokud čekáte, že do toho hupsnete, najedete na dálnici, Vaše řidičské umění se koncentruje do prostého přenesení síly pákou v pravé noze tak, že pedál plynu zatlačíte do podlahy a tím, za sebou necháte všechny, a ti budou s vykloubenou čelistí závidět ..........Hm.......tak to né holenkové.
Tohle auto se trošku obrátilo proti proudu. Jasně - v něčem podlehlo moderní době, ale tohle auto je prostě o ŘÍZENÍ.... Nebude te ani nejrychlejší, ani nejnamachrovanější, ani nejvytuněnější, ale budete řídit. Auto se rozvibruje, nechá Vás přečíst si silnici a všechno Vaše do něj vložené Vám vrátí.... Budete si hrát.... Ne jako ti frajírci v přímém směru..... Ale zjistíte, že Vás baví zatáčky, byť projížděné pomaleji, než jiní borcí..... Je to prostě něco, k čemu musíte dojít - a BRZ Vám pomůže...... jestli chcete plavat s komformním proudem rychlých "sporťáků", jejichž hlavní devizou je "maximálka woe", plavte si kam chcete, ale s BRZem to nebude ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
27. 5. 2014 09:24
Re: Proti proudu.........
Napsané to máš hezky... ale... ono to přece z logiky věci nemusí být buď / nebo...

Je fakt, že do milionu (do kterého Toyobaru ještě dost chybí) prostě asi dnes na trhu řidičsky lepší auto není.
Avatar - woody-alien
27. 5. 2014 10:32
Re: Proti proudu.........
Samozřejmě....ale je to hezkej proslov. Připomnělo mi to Aragornovu řeč ke svým souvěrcům. ;-)

"Možná přijde den, kdy za nás bude počítač i točit volantem, den všudypřítomných kontrolek a detektorů, ale dnes to nebude. Jednou snad, dokonale odizolováni, budeme v autech poklidně dřímat, zatímco vůz se sám navede do cíle cesty. Ale dnes to nebude. Dnes budeme řídit." >:-[]
27. 5. 2014 11:42
Re: Proti proudu.........
Ach Milášku tys mne předčil....že tys neodolal a podlehl moci volantu? Ty zlý :-|
Avatar - woody-alien
27. 5. 2014 12:51
Re: Proti proudu.........
Podlehl jsem a hle co se mezitím událo:

Jeden volant vládne všem, o citu jen káže
Řízení všem ulehčí, zpětnou vazbu sváže
v zemi Hjondor, kde se snoubí umělost se servem...*

* tedy pokud zrovna funguje ;-)
27. 5. 2014 13:12
Re: Proti proudu.........
A nad tím vším bdí vševidoucí oko risk manogordu a žene masy stvůr proti hradbám jezdeckeho pasu, aby zahubily poslední paprsky radosti......
27. 5. 2014 01:49
a co kdyz se to stane?
ale co kdyz nekdy nesviti???
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rimow11
27. 5. 2014 09:03
BRZ
pekný test super auta...ale bral bi som manual. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m.z.
27. 5. 2014 16:38
Re: BRZ
Snad se v tom konečně o víkendu v Mýtě projedu, ať vím o jaké řidičské nirváně je tady řeč :-)
Avatar - Atlis
27. 5. 2014 18:00
at vs mt
asi som tu jednym z mala, ktori jazdili toyobaru automate aj manuali...

automat v BRZ/GT86 je fajn - ak by bol napriklad v Toyote Avensis ci v Aurise, vobec by som ho neriesil - v automatickom rezime radi dostatocne rychlo a plynule bez trhania, problemom nie su poskoky v zapchach ci parkovanie. v normalnom mode je nastaveny hlavne na nizku spotrebu, takze drzi otacky nizko, co ale nejak priliz neprekaza. pre zapaleneho vodica je podstatne prijemnejsi rezim manualny ovladanie lopatkami pod volantom je intuitivne a hlavne, automat za nas neradi sam ani pri obmedzovaci.

otazka znie, pasuje ku GT86/BRZ? to asi zalezi od toho, kto si to auto kupi. pokial to bude zenska s bradou, ci kocka, ktora chce stylove kupe - silne odporucam. auto aj tak vacsinu casu stravi v meste, kde sa s nim bude jazdit prijemne a radit manualne sa s nim nebude pravdepodobne nikdy. a myslim si, ze s takym autom urobi viac parady ako s mini cooper. v meste sa dokonca ani neprejavia hlavne neduhy toyobaru ako slabsie odhlucnejsie ci relativne nizky vykon (motoru chyba vybusnost a jeho linearny narast vykonu priliz nepomaha - pravdu odhalia iba cisielka na displeji/na rychlomeri - ono to auto zase az tak pomale nie je, aj ked vacsina hothatchov mu ujde na dlhsej rovinke ujde. na okreskach - mozno, ale zabava bude vacsia v GT86, to jednoznacne).

ak by som si mal vybrat ja, siahol by som predsalen po manualnej prevodovke. ona jednoducho dovoli z auta dostat podstatne viac ako automat a este len umocnuje zabavu za volantom...
Rozbalit vlákno
0