Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru BRZ Sport 2017 – Definice sporťáku

Subaru BRZ prošlo v rámci modernizace desítkami dílčích změn. Všechny mají za následek, že je auto ještě lepší a hravější, než tomu bylo dosud. A to je co říct!
Zpět na článek
24. 5. 2017 15:02
24. 5. 2017 15:17
24. 5. 2017 15:20
24. 5. 2017 15:44
24. 5. 2017 17:22
24. 5. 2017 18:20
24. 5. 2017 18:24
24. 5. 2017 19:04
25. 5. 2017 08:43
26. 5. 2017 10:49
26. 5. 2017 16:05
24. 5. 2017 15:56
25. 5. 2017 00:24
24. 5. 2017 17:32
24. 5. 2017 18:22
24. 5. 2017 23:08
25. 5. 2017 00:38
25. 5. 2017 07:08
26. 5. 2017 07:52
24. 5. 2017 21:11
24. 5. 2017 20:01
25. 5. 2017 13:42
24. 5. 2017 22:55
25. 5. 2017 08:49
29. 5. 2017 22:16
24. 5. 2017 13:32
Pěknej test :-)
Jj super autíčko.....docela by mne zajímalo srovnaní MX5, verze s pevnou skladací střechou neboli RF, také krasné a určitě dobře jezdící auto.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 13:36
Re: Pěknej test :-)
Pár testů na YT už je, mx5 ND má lehce navrch. ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 5. 2017 14:25
Re: Pěknej test :-)
tak BRZ ke rozhodne lepsia volba ako nejake vytunene rodinne hatche hrajuce sa na sportiaky ;-) :yes:

akurat ze buducnost uz dnes tymto vozom nepraje ... a tak je ich coraz menej .. ja uz si ani nespominam kedy som nejaky skutocny aktualny moderny sportiak videl --- este aj bmw ked dnes stretnem tak 3 zo styroch su uz vsetko SUVecka ... ziadna Z4 ani 6 coupe ... a to je proste fakt.. vidim co jazdi po nasich cesatch a sportiaky ako tkae uz hodne miznu... ekdysi sa dalo stretnut este nejake to kupatko ciat coupe od pininfariny alebo P406 coupe alebo nejaka calibra a podobne kusky.. dnes? vsade same SUV a crossovery... pripadne nejake podivne zvysene allroady a takerto kusky... pritom prave sportiaky su o radosti z jazdy a nie nejaka bachrata a stejne jazdne slaba X4 hrajuca sa na super kupatko...
24. 5. 2017 14:27
Re: Pěknej test :-)
Nevycitej modelum to, ze je lidi nekupujou.
Vycitej lidem, co kupujou.
Avatar - 3_diamanty
24. 5. 2017 14:39
Re: Pěknej test :-)
ked sa na sportiaky pozrieme ako na imidzovky ktorymi sa clovek rad "ukaze" a "pochvali" tak v casoch ked neboli SUV-cka bolo jasne ze ak sa niekto chcel ukazat a jazdit stylovo tak musel ist bud do nejakej luxusnej limuziny ( napr bmw 7 ) alebo do sportiaku... ale dnes s nastupom SUV uz mnohi ak sa chcu ukazat na co maju neraz volia prave SUVecko miesto nejakeho kupatka alebo limuziny ... a to asi aj preto ze dnesne SUVecka su uz vlastne neraz aj imidzovejsie a viac macho a viac stylove a popritom su zaroven uz aj praktickejsie ako kdejake sportiaky... kym ja som ako chlapec snival o autach ako countach alebo jag XJ220 tak dnesni mladi tuzia uz po range roveroch a bentaygach.. zmenilo sa to uz . buducnost sportiakov je bohuzial odsudena uz len na neajake tie muzea a zrazy fandov sportovych aut a veteranov.... trend je jasny-- cross/SUV a ak mozno najlepsie uz rovno aj nieco hybridne ( C-HR, niro, NX200 a podobne ... lebo tieto modely uz dnes nielen imidzom ozaj prekonaju aj nejake to BRZ.)
24. 5. 2017 14:47
Re: Pěknej test :-)
Myslim, ze jsi to vystihl, kdyz se clovek potrebuje pred nekym ukazovat, kdyz chce ukazat na co ma ....
Lidi za to muzou a jejich potreba se ukazovat, neco si dokazovat.
Automobilky jen lidem davaji to, co lide chteji.
24. 5. 2017 15:44
Re: Pěknej test :-)
Pořád se řadím mezi mladé a nemůžu říct, že by v mém okolí všichni toužili po SUV.

A co se týče prodejů sporťáků, tak si nemyslím, že by nějak stagnovaly. Ve firmě v Německu mi přišlo, že s prvním jarním sluníčkem všichni do garáže schovali svoje bmw a vytáhli porsche a astony. No asi jiný kraj :-) v ČR a SK je každýho sen octavka v kombiku. Nikdo si místo toho nekoupí MX5.

U nás zas není tolik lidí, co má doma pod polštářem milion-dva, aby si koupil jako třetí auto do rodiny nějaký sporťák. Dívej se víc západním směrem. Tam je sporťáků pořád dost.
Avatar - Enthusiastic.driver
24. 5. 2017 20:49
Re: Pěknej test :-)
No, on úplně nejobecnější trend u mladých je ten, že jsou jim nějaká auta úplně šumák :-)
25. 5. 2017 06:59
Re: Pěknej test :-)
Napisem ti moj pohlad. Krasne to definoval figurka nizsie - aj moj pripad. Kym clovek nema peniaze na kupu nejakej skatule, tak sniva, mudruje, ma v tom jasno, co si kupi, co nie za ziadnych okolnosti a tak sysli a sysli tie drobne. Ked uz situacia cloveka dozenie, ze uz naozaj treba nieco kupit, nieco nasetrene, rozpocet je pevne dany - povedzme aj na jazdenku a servis celkom slusny a zacne trochu prihliadat na potreby aj beznych clenov domacnosti, pripadne aj dobuducna tak si aspon povie, ze kvoli kludnemu svedomiu pojde vyskusat viac veci co ho oslovi (zamerne nehovorim ci nove alebo jazdene, princip rovnaky).
Siel som kupovat kombik (vsak treba vozit kocik, 2 autosedacky + batozinu) takze kombik bude najpraktickejsi. Preskocim celu pasaz o predsudkoch, testovani a dalsich momentalne nepodstatnych veci a skoncim tym, ze som si objednal P308sw. Kym mi auto vyrobili doslo ku komplikaciam a surne som potreboval auto tak v ramci kompenzacie mi pozicali 3008 na jeden vikend co som potreboval. Vysledok? Ja ako clovek co nerozumel preco si ludia take skatule kupuju mi to po tych 500km doslo. Je to pohodlne, pre rodinu idealne a aj s tym kocikom som sa do kufra zmestil aj ked to bol tetris a na dovolenku k moru by som sa asi len s tazkostami zbalil- ocenil som vyssi komfort podvozku, trochu lepsieho posedu v premavke, lepsie sa do toho nakladali deti, v kabine viac miesta a po minulotyzdnovej testovacke 3008 uz lutujem ,ze som nezobral tu. Dokazovat si nieco tym SUV? Pezotom? 1.2 trojvalcom? Vobec nie, mne sa to paci a je to aj praktickejsie (az na kufor) oproti kombiku.

Cely tento traktat by som zavrsil tym, ze mnoho ludi si nepotrebuje nic dokazovat, len ludia co maju predsudky voci ich rozhodnutiu, si to tak ospravedlnuju. Moje dalsie auto bude na 90% SUV ak ma nezaujme nieco ine a vobec nie preto aby som sa s niecim ukazoval alebo si nieco kompenzoval. A to sa mi este stale pacia sedany - akurat, ze sedan by som si nekupil prave kvoli vyssie spomenutym dovodom, ked musim tiez prihliadat, ze sa nevozim v aute sam.
Avatar - speedfred
24. 5. 2017 14:48
Re: Pěknej test :-)
tak ja nie som priaznivec SUV,ale nedávno som mal požičanú X4 M40i a jazdí to teda celkom pekne.
Avatar - iudex
24. 5. 2017 15:18
Re: Pěknej test :-)
No a o tom to je. Mám pocit, že tie "športové" SUV najviac odsudzujú tí, ktorí s nimi v živote nejazdili. Ak ale majú to šťastie a zvezú sa, začnú uznanlivo kývať hlavami, že to je prekvapivo dobré zvezenie.
A naopak pri tých športiakoch mám pocit, že fanúšikovia toho purizmu sa s tými ikonami neviezli a keď sa zvezú, zistia, že by s tým jazdiť pravidelne asi nechceli, lebo je tam jednoducho príliš veľa kompromisov z hľadiska použiteľnosti.
A preto v reálnom živote na cestách vidíme tie SUV či hotheče a nie pravoverné športiaky typu Toyobaru.
24. 5. 2017 15:24
Re: Pěknej test :-)
To je přesně ono :yes:
Když se z roviny snění z potencionálního kupce stane reálný kupec a začne přemýšlet, za co tedy ty prachy utratí.
Avatar - speedfred
24. 5. 2017 15:25
Re: Pěknej test :-)
asi tak :yes:
Avatar - white label
24. 5. 2017 16:33
Re: Pěknej test :-)
Jo, kdo nezkusil na vlastní kůži... ;-)
24. 5. 2017 19:53
Re: Pěknej test :-)
To je takovej kolorit zdejších diskuzí...

Místní "gurmáni" vykládaj, jak jsou SUV, diesely či obecně mainstream modely out a k ničemu, ale když přijde na to, položit na dřevo vlastní peňauze, tak si domů dovezou bazarový dieselový kombík nižší sťrední...

Tady je to spíš o jejich snech, než o kruté realitě. :-!
Avatar - Barrichello
26. 5. 2017 17:49
Re: Pěknej test :-)
BRZ má kolega z práce co měl předtím Hondu Civic a ještě předtím Accord. Jinak řečeno kupují to většinou ti co už někdy měli japonce.
24. 5. 2017 16:14
Re: Pěknej test :-)
Ty tady jdeš říkat že mx-5, je nějaký vytuněný rodinný hatchback, ale o P406, rekneš že je to skvělý kupátko? Tu P406 v kombajnu si nepamatuješ?
24. 5. 2017 18:21
Re: Pěknej test :-)
On snad někde napsal, že je MX-5 vytuněný hatchback?
Avatar - radek.m
25. 5. 2017 06:43
Re: Pěknej test :-)
Ahoj,

tady je moc hezké srovnání. Se závěry souhlasím:

[odkaz]
30. 5. 2017 08:21
Re: Pěknej test :-)
v nedělním meziplynu tam honza koubek prohodil pár slov
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 13:35
Teď mě hned
prosím nekamenujte, protože budu srovnávat nesrovnatelné. Předevčírem test Sandera, auto má tunu, motor 0,9 tříválec turbo, 66 Kw, adekvátně užitelný maximálně pro přepravu, reálná spotřeba 7,5, po zajetí to bude mezi 6-7. Dnes tu máme BRZ, dvoulitr atmo, dle motorářů je to dinosaurus s moderním motor-managementem, ale dává 147 Kw a stovku za 7,6 s. Celé auto má hmotnost 1 200 kg. A ejhle, reálná spotřeba je 8 ltrů na sto i s driftováním a zábavou, která většinou spotřebu zvyšuje. [odkaz] Když se podíváme / !!! / na výkony a užitné hodnoty obou motorů, tak pro mě jednoznačně vychází dvoulitr Subaru, i když si vezme 1- 1,5 víc, a nějak se vytrácí ta supermodernost renaultího miniturba.
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Wolfsteen
24. 5. 2017 14:13
Re: Teď mě hned
Já to do diskuze k Dacii psal, že ta spotřeba je bídná. Dobře udělaná atmosféra má pořád co říct :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 14:21
Re: Teď mě hned
Jj, a to ta spotřeba je jen část mozaiky, další je výkon a celková užitná hodnota motorů.
Avatar - lamal
24. 5. 2017 14:40
Re: Teď mě hned
obavam sa, ze za to moze prave nizka hmotnost, aerodynamika, manual a charakteristika motora kde dole takmer nic nie je a ani v tom rezime nezerie... jakmile je ten motor v hociakom inom vacsom modele doplaca na nutnost vytacania CVT a velke jazdne odpory...

myslim ze aby fungoval aj na spotrebu musi byt nasadeny max do auta velkosti impreza-levorg ale s hmotnostou do 1300kg... vyssia hmotnost a horsia aerodynamika to zabiju
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 14:47
Re: Teď mě hned
Sandero má 1040 kg, vs 1260 kg BRZ. Jinak to srovnání bylo s moderním malým turbomotorem, kerému stačí i spotřebou, přestože dává x násobný výkon. Nebyla to úvaha, že v těšžích a větších autech se i ten dvoulitr bude trápit.
Avatar - lamal
24. 5. 2017 14:51
Re: Teď mě hned
mazda i suzuki stale dokazuju, ze sa to da s atmo i spotrebou... kazdopadne trh a preferencie to podla mna vytlacia casom
25. 5. 2017 07:06
Re: Teď mě hned
Stačí sa pozrieť na spiritmotor a porovnať Fordácky oceňovaný litrový zázrak a starú už 8 rokov vyrábanú Toyotacku atmosféru 1,6. Rozdiel v reálnej spotrebe 0,1. A to je MPI bez EGR. Takže motor čo vydrží na veky.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
24. 5. 2017 14:44
Re: Teď mě hned
Zase takový dinosaurus (motor FB20) to není. Ano nemá to přeplňování a je to dvoulitr, ale technologie to má moderní. Třeba přímé i nepřímé vstřikování benzínu. Dacia 0.9 TCe má sice turbo, ale také nepřímý vstřik. Bohužel. Větší čtyřválec 1.2 TCe jej má. Je fakt, že s tou reálnou spotřebou je to hodně vošaistlich.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 14:49
Re: Teď mě hned
Spritmonitor nelže, a jinak mám v posdlední době pocit, že cokoliv co je atmosféra /zvlášť 1,8 a výš/, tak mediálně a v EU i legislativně je out.
Avatar - fOE
24. 5. 2017 15:02
Re: Teď mě hned
No hned tou prvni vetou jsi udal smer, vazne srovnavas nesrovnatelne. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 15:07
Re: Teď mě hned
Zástavbu motorů, výkon, a hmotnosti aut, které pohání srovnávat můžu. Proto vůbec neřeším maximálku, účel užití auta, a zrychlení je spíš ilustrace. A pro mini-turbo to nevychází vůbec dobře.
Avatar - Emel
24. 5. 2017 15:17
Re: Teď mě hned
Hmotnosti ano, čelní plochu ne, režim jízdy taky ne.

0.9TCe si taky nijak dobré hodnocení neodnáší.

A rozdíl 1,5l je velký.
Avatar - fOE
24. 5. 2017 15:20
Re: Teď mě hned
Srovnavas auto s nizkou stavbou a auto se stavbou vyssi. Pak nikde neni psano ze KAZDY downsizingovy motor musi byt uspornejsi nez KAZDA atmosfera, platit to bude spis obecne, a ze se 0,9TCE zrovna moc nepovedl se psalo na spouste mist.

Kdyz uz se chces poustet do podobnych kotrmelcu tak vem priblizne stejne vykone motory ve stejnem aute. Zrovna ted je na podobne srovnani spravny cas kdyz tu mame klony MX-5 a fiat 124, jedno atmo, druhe turbo. Tu muzes zacit resit jestli downsizing ma nebo nema smysl ( v tom konkretnim aute).

Za me, v aute na kazdy den (takze ted nebudu psat o BRZ) ma downsizingove turbo smysl pokud:
-z ere stejne jako atmosfera, ALE je uzivatelsky podstatne prijemnejsi (250Nm dole z nejake 1,4t je prijemnejsich nez 200Nm nekde nahore z atmo 2L).
Anebo
- je stejne uzivatelsky prijemny jako atmosfera, ALE v kombinovane spotrebe toho sezere min.

A protoze jeden z tehle jevu nastane pomerne casto, tohle jsou tazne kone downsizingu.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 15:30
Re: Teď mě hned
Jasně, nízká zástavba je jediný faktor, který hovoří pro subaru, ale to že sandero má o 200 kg míň, už raději jaksi nezmiňuješ. To že jsme pod každodenní masáší, že downsizing je dobrý snad vnímá každý. Jinak s těmi truby jezdím často, mimo, to že nemusíš tak často řadit /což rád v atmosférách dělám/, tak mi připadne, že toho moc nepřináší. Rozhoně né tolik, jak výrobci tvrdí.
A nemusíš hned mluvit o kotrmelcích, nemusíš se mnou souhlasit.
Avatar - lamal
24. 5. 2017 15:40
Re: Teď mě hned
mam tu istu skusenost, myslim ze to je ziarovkova konspiracia vyhonena ekologickou lobby... nakoniec pod zamienkou emisii sa spotrebitelom dostane pretechnizovana malorazka ktora sa vysype a bude neservisovatelna /za rozumny budget/ pre 2-3 mejitela a budu donuteni kupit nove auto
Avatar - fOE
24. 5. 2017 15:44
Re: Teď mě hned
To jsou tak nesrovnatelna auta, ze ani nema smysl pokracovat v baveni se o nich, tim se vracim k puvodnimu komentu, chces li ukazat jak downsizing neni vseholek, pak smele do toho, ale priklad ktery jsi si zvolil je z tech nejhorsich moznych, Neb kdyz si takhle vhodne postavim kriteria, dokazu na tom svem prikladu nesmyslnost cehokoliv, jen proto jsem mluvil o kotrmelcich.

Ja se necitim byt pod palbou downsizingu. Jednoduse ma takovy motor sve nesporne klady, ktere v dnesni dobe imponuji vetsine. Ze se pak najde 0,9TCE ktere je horsi nez obdobna atmosfera konkurence nedokazuje, ze jsou atmosfericke motory lepsi nez turba. Stejnetak kdyz najdu konkretni lepsi turbo nez jinou atmosferu nedokazu, ze jsou lepsi turba.

A abych se vratil k BRZ, do podobneho sportacku mi je 2.0l atmo 100x sympatictejsi nez nejaka foukana 1.6 davajici stejny vykon. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 17:11
Re: Teď mě hned
Tak se klidně vrátíme na začátek - první auto má 1040 Kg, třívál 66 Kw, žere 6-7 litrů, celkem zdechle jezdí. Druhé auto má 1200 Kg, dvoulitr 147 Kw, jezdí o parník líp a žere 8 litrů. Pro mě tedy ten ušetření litr nikdy nebude stát za to, abych byť jen teoreticky jezdil v něčem s takovým motorem. To jsou jasná kritéria, neřeším kolik uveze lidí, jak velký má kufr, jak sedí, jak jedou na nezpevněné silnici, ale kolem a kolem, co umí Sandero umí i BRZ. Ale obráceně se to říci nedá.
Avatar - fOE
24. 5. 2017 17:22
Re: Teď mě hned
Vidim zustavas verny tem hruskam a jablkum. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 17:32
Re: Teď mě hned
Naopak, tebe marketéři přesvědčili, že máme x druhů jablek, x druhů hrušek a ani jednotlivé druhy se zásadně nesmí míchat. Jsou to segmentační a diverzifikační obchodní strategie. Jenomže pokud tě bude zajímat reálný výsledek, může se ten jejich domeček sesypat.
Avatar - fOE
24. 5. 2017 18:20
Re: Teď mě hned
marketeri rikas >:D
Znovu, ten tvuj priklad necham ledem, bo je tak nesmyslny, ze nema cenu tim ztracet cas a misto toho se pobavme o realnejsim srovnani:
Vemu nejakou generickou 1.2t a k tomu adekvatni atmo konkurenci, coz bude zrovnatak generickych 1.5-1,6L. Ta 1.2t bude mit kolem 180Nm uz nekde kolem 2tis ot., kde ta atmosfera bude mit horko tezko 150-160Nm a i ty o nejakych 1500-2000ot vys. Co bude uzivatelsky prijemnejsi na takoveto to kazdodenni jezdeni je nasnade.
Ciste z uzivatelskeho hlediska dam tedy prednost malemu turbu. A spotreba? Ta muze byt bud lepsi, stejna, nebo horsi. V prvnich dvou pripadech kupuju turbo, v tretim pripade jako jedinem zvazuju, jestli nevzit atmosferu, jestli mi to uzivatelsky prijemnejsi auto za tu vyssi spotrebu stoji. Tu dava smysl se rozhodnout tak i tak.

A konkretni priklad (mazda s fiatem te nejspis nezaujali kdyzs k tomu nenapsal ani carku, tak skusim neco ceho se precejen proda(lo) vic => Nissan Juke.
Prvni roky se prodaval s 1.6l atmosferou, vykon 117k, od faceliftu se prodava s 1.2dig-t (puvodem TCE) o vykonu 115k. Atmosfera mela 157Nm v 4000ot, turbo ma 190Nm od 1900 do 4000ot.. Krom toho ze je turbo uzivatelsky privetivejsi, ma i psane lepsi zrychleni, je pruznejsi a ma psanou nizsi papirovou spotrebu (ve statech kde se podle toho vypocitava dan a ruzne odpustky je i tohle dulezite). A realna spotreba dle spritmonitoru? Atmosfera 7,54L a turbo 7,6L, chyba mereni, zerou tedy stejne.
Secteno podtrzeno volim jednoznacne turbo a nepotrebuju k tomu zadne presvedcovani marketeru ani kohokoliv jineho. Dokazu k tomuto racionalnimu rozhodnuti dospet i sam. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 18:00
Re: Teď mě hned
Nebo vezmi si jiný příklad. Sandero vs. škoda octavia tour II. Ta má letitou 1,6 74 Kw. V podstatě jezdí stejně, žere stejně /v daleko těžším autě/ má konstrukčně už možná cca. 15 let, a je to motor, na kterém není co by se mohlo podělat. Tak se ptám, kde je ten turbo-pokrok?
Avatar - fOE
24. 5. 2017 18:24
Re: Teď mě hned
18:20
a jeste dodam, jedine co furt dokola dokazujes je, ze 0,9tce neni zdarny priklad downsizingu. Potud s tebou klidne souhlasim. Staci to ale na odsouzeni downsizingu, jakozto nefungujiciho konceptu, jako celku? To tezko. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 18:50
Re: Teď mě hned
No já nevím, připadnou mi ty malobjemové motory dejme tomu do objemu 1,4 všechny stejné a jedoucí podobně. /samozřejmě dle výkonu/
Avatar - fOE
24. 5. 2017 19:04
Re: Teď mě hned
Nejel jsem s tim necelym litrem od renaultu, nemuzu soudit.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 19:19
Re: Teď mě hned
Určitě máš pravdu, že se nedá odsuzovat vše šmahem, ten můj první příspěvek je spíš ukázka trošku jiného úhlu pohledu na motory a jejich využití. Turbo pokrok vs dinosauři.
25. 5. 2017 07:38
Re: Teď mě hned
A samozřejmě můžeme pokračovat:

Druhé auto má 1200 Kg, dvoulitr 147 Kw, jezdí o parník líp a žere (v reálu dle Spritmonitoru) 8,5 litru. Třetí auto má 1400+ kg, dvoulitr 213kW, jezdí o další parník líp a v reálu žere 9 litrů. Pro mně nikdy nebude ušetřený půllitr stát za to, abych i jen teoreticky uvažoval o něčem s takovým motorem (a ještě tomu říkal sporťák ...), když tomu o parník ujede obyčejný kombík
25. 5. 2017 12:52
Re: Teď mě hned
Vtip je v tom, že s větším výkonem spotřeba nijak dramaticky neroste. Když se podíváš třeba na malá auta, tak při cca 90 koních máš dle SM průměrnou spotřebu cca 6,4. Při 125 koních jsi na 6,9.

Když se podíváme na nižší střední, při 100 koních je průměr zhruba 6,7, při 140 koních jsi zhruba na 7,2. To, že má auto při dvojnásobném výkonu spotřebu větší o něco málo přes litr, je naprosto normální.
25. 5. 2017 07:22
Re: Teď mě hned
OK príklad co hovory za všetko. Dve auta. rovnaká kategória. Dinosaurus s MPI bez EGR a turba vs oceňované turbo s priamim vstrekom a 100 ďalších kur-vítok.
[odkaz]
[odkaz]
ECO jazdci vedia spraviť o 2-3 deci nižšiu spotrebu, ale priemer je tesne horší.
25. 5. 2017 08:43
Re: Teď mě hned
Priklad ktory nehovori o chovani sa v realnej premavke nic. Ta toyotacka 1.6 ma problem s obehnutim kamiona, male turbo nema. Ak akceptujeme +/- rovnaku spotrebu, turbo ide jednoducho sviznejsie. Pre niekoho to nie je argument, pre mna napriklad zasadny. Konkretne som skusal v Aurise aj 1.6 aj 1.2T, ktora im ide lepsie vdaka turbu a aj tak nevladze a ma tiez podobnu spotrebu. Toyota by bola volba z rozumu a so zmierenim, ze sa viac musim prisposobit moznostiam auta - teda bral by som to turbo, atmosferu ani nahodou. Takze pausalizovat, ake su tie stare atmosfery lepsie - nuz zavisi od preferencii uzivatela co ocakava a co chce. Dynamicky nie su.
26. 5. 2017 06:55
Re: Teď mě hned
Sú lúdia, ktorý vedia radiť aj smerom dole, pokiaľ to nevieš máš na výber automat, alebo turbo, kde stačí radiť menej. S 1,6 od Toyoty rozhodne nie je problém predbehnúť, len nemôžeš v letieť do protismeru so zaradenou šestkou a čakať čo sa stane.
Okrem toho v Nemecku máju o kúsok viac diaľnic, takže malo kto robí 100 kilometrové okreskové presuny. Tato štatistika je čo sa týka reálnej spotreby dosť relevantná. Otázkou zostava len čí dá človek prednosť pružnosti, alebo spoľahlivosti. Lebo v spotrebe je rozdiel zanedbateľný.
26. 5. 2017 10:49
Re: Teď mě hned
S radenim smerom dole to nic nema. Jednoducho to oproti turbu nejde.
1.6 97kW / 160Nm 4400ot
1.2T 85kW / 180Nm 1800ot
Ci chces, ci nechces, turbo je sviznejsie a mozes radit smerom dole kolko chces, pricom pri rovnakej "sviznej" jazde budes mat s 1.6 vyssiu spotrebu. Ak chces kludne ma mozes presviedcat dalej, jazdil som totizto obe.
Konzervativny zakaznik vezme overenu atmosferu, lebo sa boji turba. Zaujimave, dizel bez turba by nekupil dnes uz nikto, lebo dynamika.
Kto co preferuje som konstatoval pred tebou.

EDIT: tu porovnanie co som pisal pod inym clankom
1.6 Valvematic: 97kW / 160Nm / 4400ot
1.2T: 85kW / 185Nm / 1500-4000ot
1.2eTHP: 96kW / 230Nm / 1750-5500ot
1.4TSI: 92kW / 200Nm / 1400-4000ot
1.4T (GM opel) 92kW / 245Nm / 2000-4000ot
26. 5. 2017 15:42
Re: Teď mě hned
Ja som ich tiež jazdil na firme mame len benzénové Toyoty. S tou 1,2T proste 1,6atmo neujdeš len ju musíš občas postrčiť do vyšších otáčok. A pri pobobnom jazdnom štýle neurobíš ani taky rozdiel v spotrebe, aby to stálo za príplatok s výnimkou ECO rally ala NEDC.
Okrem toho čísla čo si uviedol pri eTHP nesedia 230Nm pri 5500 je vyše 130KW.
Z toho ti je možno aj jasné, že KW a Nm nie sú dve oddelené veličiny. Na zrýchlenie potrebuješ výkon a len výkon 100KW nafta s 300Nm nikdy na 100 nezrýchli rýchlejšie ako atmosféra so 150KW a 200Nm. Len ju musíš držať v oblasti max výkonu.
Takže napísať, že s 1,6 sa nedá predbiehať môže len človek čo nevie radiť. Áno môžeme sa baviť o akustickej pohode... Ale to nič nemení na tom, že to auto nie je pomalšie.
A nesedia ani čísla pri Opli
26. 5. 2017 16:05
Re: Teď mě hned
Udaje som opisal od vyrobcu, ale mas pravdu, ze pri eTHP ide o otacky max vykonu. Opel je OK.
Ty si pisal povodne o 1.6 atmosfere a malom turbe, na to som reagoval a nasledne povedal, ze 1.2T od toyoty, je sviznejsia, ale aj tak je to slabe (pre mna). Nehovoril som nic o tom, ze s 1.2T sa da predbehnut kamion a s 1.6 uz nie - to si si zle domyslel. S malym turbom (vseobecne) sa ide neporovnatelne pohodlnejsie nez s atmosferou.
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 19:14
Re: Teď mě hned
Vtip je v ceně. Základní motory se snad nestaví kvůli rekordním spotřebám, ale kvůli nízké ceně pro zákazníka. Kolik by to Sandero stálo s tímto dvoulitrem a kdo by ho pak kupoval? ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 20:08
Re: Teď mě hned
To je otázka, pokud to samozřejmě budeme srovnávat s nějakým obyčejnějším atmmo čtyřválcem. Ale dobrá připominka, kolik třeba stojí v nákladech mazdu podladěný dvoulitr do trojky vs. nějaká 1,4 TSI. To se ale těžko dozvíme.
Avatar - _Karel_
24. 5. 2017 20:28
Re: Teď mě hned
Nečekal bych, že ten dvoulitr byl na vývoj levnější, pokud tedy nebudeme brát v potaz vypínání válců u 1,4TSI. Ale pochopitelně jen spekuluji.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 5. 2017 21:49
Re: Teď mě hned
Přímý vstřik mají oba, a trubo taky něco stojí, plus v mazdě zase nemáš mezichladič a podobné věci. Samontného by mě to zajímalo, který motor je v reálu nákladově levnější.
24. 5. 2017 20:46
Re: Teď mě hned
O "supermodernosti renaultího miniturba" nemůže být vůbec řeč, je to zastaralý turbomotor, který nemá přímý vstřik, takže má vysokou spotřebu (jako všechna stará turba s nepřímým vstřikem) a navíc ani moc nejede. Pokud chceš srovnat atmosféru s turbem, tak se přímo nabízí porovnání atmo v BRZ s turbem v Golfu GTI. Spotřeba je stejná
[odkaz]
ovšem dynamikou turbomotor nakope atmosféru do koulí v každém režimu i když sebou tahá o dost těžší auto.
[odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
25. 5. 2017 08:18
Re: Teď mě hned
Oturbený dvoulitr má určitě smysl, to nikdo nepopírá. Akorát ta reálná spotřeba není jako BRZ. [odkaz]
/ale jsi odvážný, když srovnáváš 2,0 atmo a 2,0 turbo/
Moje kritika byla směřována směrem k dowsizingu. Myslíš tedy že downsizing je když z 2,0 atmo uděláš 2,0 turbo? ;-)
25. 5. 2017 09:38
Re: Teď mě hned
A třeba tenhle (dokonce) kombík si vezme o zanedbatelný půl litru víc, než BRZ/GT86.

[odkaz]

A podle mne downsizing určitě je, když díky turbu mám dneska dvoulitry, který jsou výkonově na úrovni 3.5 - 4.0 atmosfér, které by pod kapotu v této třídě nikdo prakticky ani nedostal.
25. 5. 2017 09:58
Re: Teď mě hned
Spotřeba je 8,1, tedy stejná u výkonově trochu porovnatelné verze (manuál, předokolka).
[odkaz]
Pokud jsi vzal výběr i s 300 hp verzemi, čtyřkolkami a automaty, tak je o litr vyšší.

Mluvil jsi o supermoderním renaultím turbu a to 0,9 TCe není ani omylem, to je motor koncepčně starý asi jako nepřímovstřiková turba ve starých Saabech.
27. 5. 2017 09:28
Re: Teď mě hned
Supermodernost miniturba se projevuje jen v normovaných testech spotřeby, v reálném provozu jezdí atmosféry za míň.
24. 5. 2017 13:39
definice sportovniho auta?
opravdu je definici sportovního auta motor vpředu?
to jsem nevedel...
Rozbalit vlákno
19
Avatar - white label
24. 5. 2017 13:48
Re: definice sportovniho auta?
Pokud chceš brát zdejší (obvykle bulvární) nadpisy doslova, tak je raději vůbec nečti.
"Sporťák" je taky relativně široký pojem bez patřičně jednoznačné definice.
Avatar - 3_diamanty
24. 5. 2017 14:29
Re: definice sportovniho auta?
presne tak.. :yes:
24. 5. 2017 18:58
Re: definice sportovniho auta?
Nebude narážet na nadpis, ale na myslím první odstavec článku, kde se o té definici rozepsal.
Avatar - KANKUNEN
24. 5. 2017 13:57
Re: definice sportovniho auta?
Sporťák může mít motor jen vzadu nebo uprostřed?
24. 5. 2017 15:35
Re: definice sportovniho auta?
Tvrdi to nekdo???
Zaroven ale definovat sportovni auto tak, ze vyskrtnu vhodnejsi umisteni motoru, mi prislo vtipne
Avatar - 3_diamanty
24. 5. 2017 14:27
Re: definice sportovniho auta?
pojem sportiak nesmies brat zase az tak uzkostlivo... obecne sa pojem sportiak pouziva pre spustu sportovych aut s motormi kdekolvek ... takisto kazdy terenak tiez nie je jeep ale ked sa napriklad povie ze slecna ma cierneho jeepa tak vacsinou tiez vieme o com je rec aj ked to kludne bude touareg a nie skutocny jeep ... ;-)
Avatar - AnGeor
24. 5. 2017 14:41
Re: definice sportovniho auta?
tak ono taky zalezi na tom, kde "vpredu" jestli to je vse komplet pred predni napravou, nad ni, nebo za ni ;)
Avatar - iudex
24. 5. 2017 15:33
Re: definice sportovniho auta?
Ak je kombinovaný so zadným pohonom, prečo nie? Nehodlám robiť presnú štatistiku, ale odhadujem, že v rámci športových áut je častejšia konfigurácia motor vpredu (a zadný pohon či 4WD) než konfigurácia motor vzadu či v strede. Napr. Ferrari ako synonymum športiakov má viac modelov v motorom vpredu (California, GTC4 Lusso, 812 Superfast, F12), ako vzadu/v strede (488GTB, LaFerrari).
24. 5. 2017 18:20
Re: definice sportovniho auta?
sorry, ale co je to za argument. problem s porozumenim psanemu textu?

ohradil jsem se proti definici sportovniho auta. tedy nerekl jsem a neresil jsem, kterych aut jezdi vic, jen jsem vyjadril nepochopeni, proc by ze sportovnich aut mela byt vyrazena auta s motorem jinde nez vpredu?
Avatar - iudex
25. 5. 2017 09:10
Re: definice sportovniho auta?
Skôr, než začneš byť urážlivý a osobný, zváž, či si napísal to, čo si si myslel, že si napísal. Píšeš, že motor vpredu nie je definíciou športového auta, akoby to bol opak, nejaká antitéza športovosti. Ja som Ti uviedol, že prevažná väčšina športiakov má motor vpredu, takže zjavne sa to nielenže nevylučuje, ale je to pomerne bežné. A evidentne tak, ako ja, Tvoj príspevok pochopili aj kolegovia vyššie, takže chyba bude skôr vo vysielači. ;-)
25. 5. 2017 09:43
Re: definice sportovniho auta?
tak pro tebe specialne znovu...

muj příspěvek zni:

"opravdu je definici sportovního auta motor vpředu?
to jsem nevedel..."

tedy nic o tom, ze by motor vpředu mel byt ze sportovních aut vyclenen, pouze to, ze pokud ma byt definici sportovního auta motor vpředu, jaksi nam z toho vypadava pomerne dost zásadních sportovních aut s motory jinde nez vpředu.

tva reakce:

"...odhadujem, že v rámci športových áut je častejšia konfigurácia motor vpredu (a zadný pohon či 4WD) než konfigurácia motor vzadu či v strede. "

je tudíž zcela mimo, neboť ja se bavim o definici, nikoli o tom, co je castejsi. tomu co předvádíš se říká manipulace. vezmes něco, co někdo rekne, das tomu jiny vyznam a pak s tim pracujes jako s faktem...

pokud chces dal tvrdit, ze je chyba ve vysilaci, pak ja tvrdim, ze je v tvem dekoderu...
Avatar - Dinar
25. 5. 2017 12:52
Re: definice sportovniho auta?
Debata je zbytečně vyhrocená, ale souhlasím, že prohlášení brz etalonem sportovního auta je min. hodně troufalé, když např. používá koncepci uložení motoru a pohonu, která objektivně nejsportovnější vlastnosti nedává. ;-)
24. 5. 2017 18:47
Re: definice sportovniho auta?
Ferrari s motorem vpředu jsou GT. ;-)
25. 5. 2017 07:06
Re: definice sportovniho auta?
U F12 nebo Superfastu to je na pováženou ;-)
25. 5. 2017 12:42
Re: definice sportovniho auta?
To je relativita v praxi. :-) 250 GTO také ve své době nebylo ořezávátko.
Avatar - iudex
25. 5. 2017 09:06
Re: definice sportovniho auta?
Ako píše paja, 812Superfast či F12 by som si nedovolil nazvať grandturismom, to je pre mňa superšport. V12 s 800 koňmi točiaci 8500 rpm s dynamikou blízkou LaFerrari, to je superšport par excellence a označenie ako cestovné auto je takmer urážka. Za GT by som označil akurát Californiu.
Avatar - fOE
25. 5. 2017 11:09
Re: definice sportovniho auta?
Ikdyby to bylo GT, neda se GT pri trose dobre vule zaradit mezi nejsirsi pojem "sportovni auta" tak jako tak? Tam mi spadaji jak GT jako prave california (nikdo me nepresvedci ze to, ze je to dobry grand tourer zaroven znamena, ze to neni sportovni auto) tak i supersporty i vse to "uprostred" kam patri mx-5, brz atd.
25. 5. 2017 12:58
Re: definice sportovniho auta?
Ano. Záleží, jak definuješ sportovní auta. GT stojí na té hranici mezi cestovními a sportovními auty. Mají být pohodlná a relativně prostorná (mají se do nich vejít zavazadla, neměla by být stísněná; minimálně pro dva lidi) jako cestovní auta a zároveň rychlá, talentovaná, záživná jako sportovní auta. V praxi je to samozřejmě kompromis.

Hranice to obecně není moc jasná. Dnešní sportovní auta jsou hodně přívětivá a pohodlná, relativně vzato. Tlačí je k tomu trh, protože o ultimativní mučírny na kolech není takový zájem.
Avatar - iudex
25. 5. 2017 13:34
Re: definice sportovniho auta?
Ale iste, ja GT nevyčleňujem z množiny športových áut, je to pre mňa ich podmnožina (akou sú tiež superšporty). A ako píšeš, ten pojem športové autá je hodne flexibilný a hranice nie sú ostré, niekto tam zaradí aj hotheče či kupé odvodené od bežných sedanov.
24. 5. 2017 15:56
Slusna prace
Posledni dobou jsou ty recenze tak nejak lepsi a smysluplnejsi (vic se hledi na to, na koho je auto cileno a kontext ceny/konkurence). Napriklad tady neni kufr ani vzpomenut. Ano pratele, je to v CR poprve >:D. Ale vazne... dobra prace.
To si nas asi chteji udobrit, nez prijde vlna "50 odstinu karoQa" :-)
Rozbalit vlákno
2
24. 5. 2017 16:43
Re: Slusna prace
"Na zadní sedadla jsem se nezkoušel ani nasoukat, přesto ale buďme rádi, že tam jsou. Opěradla se totiž dají sklopit do roviny s podlahou kufru, z původně titěrného zavazadelníku o základním objemu 243 litrů tedy vytvoříte prostor schopný pojmout bagáž dvoučlenné posádky jedoucí na dovolenou k moři. Kdo by to řekl?"

Ty jsi to nečetl ;-)
Avatar - Floyd
25. 5. 2017 00:24
Re: Slusna prace
Skvělej stěr >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Đawson
24. 5. 2017 17:32
Nadhera..
Za par let si ho treba poridim, az v bazarech nebo u soukromniku padne na prijatelny penize. Definice tohodle vozu mi zatim plni obycejne 8v saxo vts... Nizka vaha, brutalni ovladatelnost, zabava a pocit ze auto dela to co ma za par penez >:-[] pucuje si ho odemne i kamos co ma 280 koni v 5kovem bmw a jen se smeje co to je za pekelnej pekac >:D a je mi jedno ze se do nej nevejdu >:D jiz mam ve stredoceskem kraji par okresek, kde je hezky asfalt a kam rad jezdim, jen tak.. Pokochat se. To uz dneska moc lidi nedela. Jsem rad, ze jsou japonci a americani jeste normalni a delaj takove vozy.
:-)
Rozbalit vlákno
13
24. 5. 2017 18:22
Re: Nadhera..
ja to delam a ty okresky bych docela uvital do soukrome zpravy!
Avatar - woody-alien
24. 5. 2017 21:08
Re: Nadhera..
No, to já taky, v západní části středočeského kraje totiž zatím narážím jen na bolest, utrpení....a strach o ráfky. ;-)
Avatar - Đawson
24. 5. 2017 23:08
Re: Nadhera..
dobře, ještě malé OT a napíšu to i jsem a tentokrát s diakritikou :-)
Zrovna na západě středních čech je hezká silnička u Křivoklátu.. začneš ve vesničce broumy a jedeš na jihozápad... klikatá, hezká.. v lese.. samej motorkář >:D .. to samé v bledě modrém u Kokořína více směr doksy... začneš v kokořínském dole a jedeš... nádherná příroda, zde i dobrá silnice, na malé mrštné auto a motorku jak dělaná :-) vzhledem k tomu, že rád jezdím na památky, tyhle silničky občas nalézám >:D
Avatar - woody-alien
24. 5. 2017 23:18
Re: Nadhera..
Jj, Kokořínsko znám a "prokochávám" poměrně často. Škoda že Jestřebí-Liběchov je v poslední době prostě plná vlekoucích se zatáčkofóbiků. ;-) To aby tam člověk jezdil ve čtyři ráno. Křivoklátsko si budu muset lépe projet.
25. 5. 2017 00:38
Re: Nadhera..
Kokorinsky dul vazne ne. Cyklisti, pesi, neukaznene deti. K tomu uzka silnice a zatacky do kterych neni videt.... Jestrebi-libechov ma presne problem o kterem pises. Vsichni tam jedou 60, zpomali v pbci, kde se meri a to pro jistotu rovnou na 40.
Pokud se tam nemeri, jedou 60 vesele dal a casto me v obci predjedou, jen abych je mel na volnem useku opet pred sebou... K tomu nepretrzita plna cara...
Mozne pouze v nedeli mezi 7. a 9. Rano...
Avatar - woody-alien
25. 5. 2017 06:46
Re: Nadhera..
No jo, člověk musí pořád hledat. Ale aspoň u nás se začínám vracet na některé silničky nižších tříd, na něž jsem zanevřel kvůli příšernému povrchu. Část z nich totiž kupodivu v tichosti kompletně opravili a díky řídkému provozu je to pak hezký svezení.

Nicméně na Jestřebí-Liběchov mám nostalgické vzpomínky. Před pár lety jsem se tam malinko zapomněl a zničil jsem dort pro tchýni k narozeninám, kterej jsem vezl v kufru. Krabice byla sice zajištěná, ale spojovací krém to boční přetížení nevydržel a povolil jednotlivým patrům spojit se v jeden beztvarý celek. >:-[]
Avatar - simon_sez
25. 5. 2017 08:39
Re: Nadhera..
tak vidim, ze mozem byt rad za moju skoru rannu cestu do prace, kde sa to da uzit + teraz, ked je zatvoreny most cez Ruzin, tak je este volnejsie...
25. 5. 2017 07:08
Re: Nadhera..
Tobě by udělal dobře výlet na Jesenicko, široké a hladké cesty plné zatáček :-! :yes:
Avatar - speedfred
25. 5. 2017 22:21
Re: Nadhera..
aj Vysočina má hodne nových asfaltov a krásne cesty. Poslušne hlásim
Avatar - Ozzman
26. 5. 2017 07:52
Re: Nadhera..
Křivoklátsko má skvělý potenciál, jenže polovina silnic má povrch ideální spíš pro Touarega >:-[] Navíc už ti asi 3 roky říkám, ať přijedeš, že tě provedu >:D
Avatar - woody-alien
26. 5. 2017 10:27
Re: Nadhera..
OK, domluvíme se v tunelu. V některým kole tam určitě bude dost času. >:-[]
Avatar - Barrichello
26. 5. 2017 17:46
Re: Nadhera..
Kokořín je v pohodě, jednou sem se tam s Jaguarem krásně hodnil s Focusem a s CTS sem se tam taky pěkně vyblbnul.
Avatar - Đawson
24. 5. 2017 21:11
Re: Nadhera..
Sz snad osealana >:D
24. 5. 2017 20:01
klasika
Bez turba , to je nádhera ...
Rozbalit vlákno
2
25. 5. 2017 13:42
Re: klasika
Nemyslím, že by turbo nutně muselo být vždy ničitelem sportovního prožitku.
Avatar - Barrichello
26. 5. 2017 17:45
Re: klasika
Jak u čeho a jak u jakého motoru. Tak kam se nevejde V6 nebo V8 proč ne.
Avatar - Beefcake
24. 5. 2017 22:55
BRZ
Dizajnovo uplna parada.
Zvuk vytoceneho motora A+++ .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
25. 5. 2017 08:49
Re: BRZ
Mně se to auto líbí, moc. Kdybych kupoval něco na hraní, byl by to jeden z favoritů. Ale zrovna design a zvuk... no, možná nechápu hodnocení A+++ :-)
25. 5. 2017 12:07
Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
protože a silnicich v ČR (a v podstatě nikde v Evropě) nikdo sportovní auta nechce vidět. Omezení rychlosti, úseková měření, špatný stav silnic, velký provoz...to a mnoho dalšího je důvod proč to lidi nekupují. Statní aparát omezuje řidiče ve "sportování na silnici" jak jen dovede. V takové situaci jak panuje na našich silnicích nemůže být o nějakém "užívání si jízdy" žádná řeč.
Za sebe říkám, že sem SUV neměl rád, ale přístí auto budu asi vybírat v této kategorii, protože když už mám trávit čas v tom silničním chaosu tady, tak ať mám aspoň dost místa, dost pohodní, větší přehled a větší bezpečí.
Když se budu chtít pobavit za volanem tak si zajdu radši na motokáry nebo si pustím Playstation.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Enthusiastic.driver
25. 5. 2017 13:24
Re: Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
To jsou teda žvásty... Omezení rychlosti a úseková měření bývají ve městech/hlavních tazích/nudných rovných úsecích. Tam si ale nešlo užívat jízdu ani kdyby tam ta omezení nebyla, navíc člověka s rozumem by to ani moc nenapadlo.

Kdybys napsal, že jízdu si nelze užívat spíš kvůli intenzity dopravy, to už bych souhlasil... I když jen částečně. Pořád si ji totiž za volantem kapesního sporťáku užívám dosyta. Pravda, kolem Prahy to asi nebude žádná sláva, ale skoro všude jinde stačí jezdit mimo hlavní tahy...
Avatar - CHerokee
25. 5. 2017 19:23
Re: Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
No v některých aspektech má pravdu. Vesnice si dnes dělají z radarů a úsekovek nový zdroj financí...a tak si na ně i půjčují, pronajímají si je apod. To je docela nechutné. Dávno nejde o žádnou prevenci. A pokud se to nezakáže měřit obcím a měšťákům, tak toho bude přibývat.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 5. 2017 07:27
Re: Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
Ty si užíváš jízdu tím, že jezdíš přes vesnice 120? Určitě nehýkám nadšením, že je čím dál víc radarů, ale tvrdit, že kvůli nim o "užívání si jízdy" nemůže být řeč a obhajovat kvůli toho nákup SUV je prostě liché.
Avatar - woody-alien
26. 5. 2017 08:05
Re: Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
Máš samozřejmě pravdu, předsedo. ;-)

Nebudu tvrdit, že rychlost sama o sobě pro mě není zajímavá (nakonec jsem přece ostuda petrolheadů >:-[] ), ale o nějakém "sportování" na rychlých,rovných úsecích nemůže být řeč. A tam, kam jezdím opravdu "brousit gumy" zase policajta zřejmě neviděli od pětačtyřicátýho. >:-[]

Mám mnoho výhrad k systému kontroly provozu (např. posouvání cedule obec na kilometry daleko od prvních obydlí, provokace policejních hlídačů na rychlých okreskách a pod.), ale pořád se dá vyblbnout. I když je obvykle potřeba se na ta "svá místa" prokousávat hustým provozem a radarovými alejemi, tohle nemusí být důvod k rezignaci. Aspoň já to tak necítím.
29. 5. 2017 08:34
Re: Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
Přesné :yes:
Avatar - Barrichello
26. 5. 2017 17:43
Re: Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
Sou obce kde žádný radary nejsou a za druhý v boci jezdí 80 jenom hovado, naopak na okreskách policajty není vidět a nikdo ti tam nebrání jžívat si jízdu ve sportáku a drandit tam třeba 130 :-)
29. 5. 2017 08:34
Re: Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
Bariku, dost často se neshodneme, ale tohle ti podepisuji na 100% :yes:
25. 5. 2017 13:41
Re: Proč lidi kupuji SUV místo tohoto je prostá...
Je spousta silnic, kde na užívání si nepotřebuješ nutně krutě překračovat předpisy. To co píšeš je možná obhajoba nákupu SUV, ale nemá nic společného s touhou vlastnit sportovní vůz.
Avatar - Beefcake
29. 5. 2017 22:16
Nove video
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0