Tohle je pro vyvolávače staré M3, auto zaměřené na požitek, který nikdy žádná předokola neposkytne. Jen s tím driftem na suchém asfaltu to nebude ono, jestli nejsi křupan tak cítíš jak si morduješ auto. Děkujeme
M3 byla ve všech svých generacích silnější a dražší auto. GT-86 navazuje na tradice japonských sportovních zadokolek, asi nejvíc mi připomíná Nissaní 200SX/240SX (Silvia). Toyota sice mluví o AE-86, to ale vlastně sportovní auto nebylo.
Sportovní auto je od toho, aby ho člověk čas od času pomordoval :-). Největší problém jsou pneumatiky, jinak by s tím opravdový sporťák neměl mít problém. Jiná věc je, jestli si troufneš na okresce mezi stromy honit auto bokem... a nebo si to necháš na uzavřené okruhy s helmou na hlavě a únikovými zónami.
Ta první M3 měla o pár koní míň. Drift bez únikových zón ani náhodou. Drift na okuhu ani náhodou, zatáčky jsou moc rychlé. Amatér jako já něco svede tak max ve vracáku nebo na parkovišti a někdy se to stejně nepovede. A interiér pokud není nějaký ujetý vůbec neřeš.
Zatáčky jsou tak rychlé, jak rychle je jedeš. Na nějaké blbnutí je fajn Sosnová, to je takové větší hřiště, kde se můžeš celkem beztrestně vyblbnout v rychlostech okolo 100km/h.
No to driftování na okruhu při volných jízdách snad nemyslíš moc vážně. Tito "drifteři" nejsou nic jinýho, než zdržovači v lepším případě (když to umí) a nebezpeční idioti v tom horším (když to neumí). Driftování patří na uzavřené prostory, nebo na akce/okruhy, kde driftují všichni a kde jsou na to připraveny podmínky.
O volných jízdách jsem nemluvil. Ale nakonec... to je sama o sobě taková sranda akce, na které se potkávají amatéři s ještě většími amatéry, takže bych si tam asi s driftováním taky hlavu nedělal.
Interiér Toyoty je silný argument, po přečtení testu bych volil Toyotu. Nicméně... jeden známý měl možnost přímého srovnání na okruhu a ten říká Subaru. Takže nezbývá než počkat...
toyota mi pride zvonku trosku atraktivnejsia ale subaru vo svojej typickej mordej farbe s motorom boxer to je proste klasika... toyota s motorom boxer asi nie je to prave orechove takze asi by som siel do subaru.... parkovacie senzory by mi urcite nechybali a navigaciu si dnes mozem dokupit za par eur a nacapit na palubovku....
za mna teda asi subaru.... vyzaruje z neho pre mna viac takeho toho vzrusenia a jedinecnosti ako z toyoty a ako vravim motor boxer urcite jedine v subaru :yes:
najviac z testu sa mi ale pacilo toto: [odkaz] >:D:yes:
Auto je to líbivé, technicky vyspělé, podvozkově hravě naladěné. Na rychlý čas na okruhu (v porovnání s HH o stejným výkonu) avšak moc vhodné není. Díky svému nastavení bude dost těžké jet s ním hranu a čistě. Je to hold auto pro hračičky. Já volím čas na okruhu, takže já volím Clio 3 RS Cup a rozhodně nebudu mít menší úsměv, než ten, co vyleze z BRZta, ale rozhodně budu mít v lepším stavu zadní pneumatiky :-)
To je zásadní nepochopení filozofie RWD pohonu. Ono totiž u zadokolky nejde o to projíždět každou zatáčku bokem. Výhodou zadokolky je její neutralita a vyváženost - absence nutnosti vypořádávat se s nedotáčivostí. když budu chtít, pojedu se zadokolkou rychle tak, aby nebyla přetáčivá, ale neutrální. Světe, div se, čistá stopa je rychlejší. Současně však ty, pokud pojedeš rychle s FWD, budeš zápolit s nedotáčivostí neustále. Výsledkem bude to, že ty opotřebuješ přední pneumatiky mnohem rychleji a více, než RWD ty zadní. někdy si to vyzkoušej v Sosnové, tam to poznáš doslova po pár kolech, i když budeš brilantní předokolkář.
No a pak tu máme ještě ten bonus v podobě jízdy driftem ve chvíli, kdy tě přestane bavit honit desetinky a budeš také chtít trošku zapracovat na svých jezdeckých schopnostech. ;-)
Na předokolkách jsem vyrostl, mám je rád a znám celou řadu perfektních FWD aut, ale jakmile objevíš kouzlo RWD sporťáků, pokud jsi opravdový nadšenec do ježdění, musíš jim zákonitě propadnout. Ale i od skvělého předokolkáře je cesta k alespoň průměrnému zadokolkáři hodně dlouhá.
Samozřejmě jsem měl na mysli "hračičky" jezdce, kteří za celou volnou jízdu dají jedno "čisté" kolo a pak se stále dokola snaží o zdokonolování svých jezdeckých schopností v jízdě driftem. Při situaci, že jak FWD, tak RWD pilot mají zájem o čistou jízdu, je pravda, že u předohrabu přední trpí víc, ale hlavní a určující faktor životnosti pneu je chování pilota (hlavně netrpělivost za apexem a příliž brzké "došlápnutí"). Neutralita je cílem setupu jak rwd, tak fwd auta (závodního) a např. BRZto (podle načtených informací) rozhodně nemá neutrální setup a tedy opět znovu na začátek - pro mne volba přetáčivě nastaveného BRZ vs. neutrálně (v extrému se sklonem k přetáčení) nastavený Clio RS je jasná - vítězí frantik. a myslím si, že na okruhu by skvělý zadokolkař v BRZtu nestačil na skvělého předokolkaře v Cliu. Příští týden mám scuka s jedním hondařem a furt vyhrožoval S2000...tak mi drž palce, ať v ní přijede >:-[] Nutně potřebuji nové RWD obzory :-)
Ano, asi se dá souhlasit s tím, že dobře řízené Clio RS bude rychlejší, než BRZ, už proto, že to je turbo, které není tak citlivé na chybky v řazení a proto, že má lepší poměr váhy a výkonu. Ale je třeba vzít v úvahu, že třeba GT 86, má HP pneumatiky s nízkým valivým odporem a poměrně malou šířkou, takže pokud bys to obul na širší UHP a chtěl s tím honit na okruhu časy, půjde to hned mnohem lépe.
Jaká netrpělivost za apexem? Apex je místo, kdyz už máš kola prakticky v rovině a plný plyn :-O Pneumatiky ničí právě ta nedotáčivost, tedy příčné žvýkání zatížené přední pneumatiky, jde hlavně o neefektivně vysokou nájezdovou rychlost do zatáčky.
Naopak u RWD tu všem autům s motorem vepředu vrozenou nedotáčivost zkoriguješ plynem, zadní kola ti pomohou ze zatáčky a díky tomu můžeš přidat na výjezdu plyn dřív, než s FWD.
Clio 3 RS je atmosferický plněný 2,0 16v VVt, 147 kW při 7100 ot./min (tuším), 215 Nm. Je to poslední poctivá evropská sportovní atmosféra (v dané kubatuře a typu plnění rekordman). První turbo motor (1,6, 147 kW, 265 Nm) má v Cliu RS až nynější, 4. generace a ta je absolutní novinkou. Pro rekapitulaci: Clio 1 Williams 2.0 16v 110 kW, 185 Nm, Clio 2 RS 2.0 16v 124 a pak 132 kW, 200 Nm, Clio 3 RS viz výše... když vemu v úvahu váhu toho auta, všechny generace byly absolutní špičkou ve své soudobé konkurenci a velmi často se porovnávaly s konkurencí o třídu vyšší (díky výkonům). Není těžké najít testy např. Clio RS vs Civic TypeR. Gumy dělají svoje, ale nízkovalivé a užší opět o autu něco vypovídá ;-) Dát plnej hned za apexem rozhodně nejde u každé zatáčky (samozřejmě s autem, co má alespoň nějaký výkon), napadají mě táhlý, nebo utažený při výjezdu (prostě takový, který mají vrchol a apex velmi blízko u sebe). Stačí jakékoliv video z kokpitu včetně telemetrických údajů z F1. Jinak souhlas, brzdný manévr a nájezd do začátky je kolikrát těžší, než její výjezd.
Clio RS znám >:D , uvažuju momentálně dostupná auta.
Mluvíš v jedné větě o Cliu a ve druhé o "Dát plnej hned za apexem rozhodně nejde u každé zatáčky (samozřejmě s autem, co má alespoň nějaký výkon)"? To jezdíš na dopravním hřišti?
Preferuju pozdní apexy a tam je plný plyn víceméně samozřejmostí, i když teda s F1 osobní zkušenost nemám. >:D
Nájezd do zatáčky je vždycky těžší, než výjezd.
Znova podotýkám - tovární obutí svědčí o důrazu výrobce na hravost, nikoli o schopnostech daného auta. jeho jízdní vlastnosti lze obutím změnit velmi radikálně a v tomto případě to ani snad nelze jinak , než k lepšímu.
Neměl bys zadokolky podceňovat. Ostatně můžeš vyrazit na [odkaz] a rozšířit si obzory sám. :-)
Kromě hravosti vidím ještě jeden zásadní přínos úzkých, respektive úplně obyčejných pneumatik. Pokud si člověk BRZ užívá tak, jak výrobce zamýšlel, tak to dost spoří provozní náklady na pneu, což je u sportovního auta pro masy zcela esenciální, řekl bych.
Nejde o čas, ale o zážitky. Naprostým limitem pro nějaké honění v obrovských rychlostech jsou mé schopnosti. Chytání brzdných bodů v rychlostech nad 150 a vyhodnocovat zatáčky jestli ji vzít 100 nebo 120 a co udělat, kdyby nějaký hrbol v zatáčce auto rozhodil , to je už vyšší řidičská škola. Na sněhu v šedesáti jde o plechy, ale na suchu jde o život.
To samozřejmě souhlasím, blížit se limitům jde pouze tam, kde to dobře znám, je to tam přehledné. O život jde po každém nasednutí do auta - můžu být klidně řidič ala Schumacher v jeho nejlepších letech v kombinaci s tím nejrozumnějším a nejrozvážnějším smyslem, ale k čemu mi to bude, když do mě zboku naletí např. zfetovanej magor jedoucí na červenou ve velmi vysoké rychlosti. ;-\
Možno ten Golf tam nebol úplne vhodný, každopádne ja si tiež dovolím kacírsky zateoretizovať (s vedomím prípadného ukameňovania od puristov) o voľbe medzi touto ľahkou zábavnou zadokolkou a konvenčnejším predokolkovým hothečom. Viem, že predohrab a zabohrab, jablká a hrušky.... ale záujemca o rýchle zábavné a ešte cenovo prijateľné auto určite bude zvažovať aj takúto alternatívu a som presvedčený, že nejaký Megane RS sa ako alternatíva pre záujemcu o Toyobaru v mysli objaví.
V prospech Toyobaru stojí puristická, "jediná správna" koncepcia pohonu, vysokootáčková a točivá atmosféra, nízka hmotnosť a celkové zameranie na zábavu pri jazde; v prospech hotheču hovorí väčšia univerzálnosť (platí hlavne pre 5dv ako je FF ST), vyšší výkon a krútiaci moment (všetky HH dnes sú fúkané) a nižšia cena.
Každopádne je skvelé, že sa dnes niekto odváži takéto auto spraviť a prajem Toyobaru úspech, ktorý snáď bude inšpirovať aj ostatných výrobcov.
Jako všechno ostatní, je i toto o prioritách. Kdysi už jsem to někde psal - věřím, že někteří zájemci o sportovně zaměřené auto nebo HH, budou jako alternativu brát GT/BRZ, ale nevěřím, že primární zájemce o GT/BRZ by byť jen myšlenkou zabočil k HH.
Možno máš pravdu, ja som primárne pozeral po HH a až ako alternatívu som registroval aj Toyobaru. U mňa konkrétne by však zrejme vypadlo z praktických dôvodov, keďže by som uprednostnil 5dv. karosériu hatchu. No verím, že kto uvažuje o 3-dveráku, je pre neho hotheč typu Megane RS (teda nízke nepraktické 3dv) a GT86/BRZ zameniteľnou alternatívou.
Já si právě spíš myslím, že toyobaru způsobilo takový poprask právě díky své koncepci. Proto internet šílí. A komu léta chyběla v nabídce levná atmosférická zadokolka, ten je polapen a HH jdou mimo mísu.
V ponuke "toyobaru" mi chýba osekaný základ smerovaný na športové využite. To znamená minimum výbavy, ale stále väčšie brzdy a samosvorný dif. Na japonskom trhu to predávajú aj na plechových diskoch, v európe by dáka entry race verzia neprešla?
Samosvor a brzdy by mě vůbec netrápily - u těch se počítá, že tam majitel šoupne nějaký big/brake kit a torsena nahradí lamelovým svorem, který pořádně svoruje. Trápil by mě spíš ten delší stálý převod...
Ale o to právě jde. V Japonsku se v takovéto oholené verzi prodával nejeden sporťák. Zákazník dostal polotovar, který si mohl dochutit dle vlastního gusta. Když je něco dáno z fabriky, tak už to třeba někomu nemusí vyhovovat.
Přesně o tom ta základní vykuchaná verze je - že si to doděláš doma, přece ti tam fabrika nebude strkat věci, které obratem vyhodíš ven. Každý má trochu jiné potřeby. Na lidi, kteří chtějí čistý sporťák, ale zároveň si nechtějí nic přizpůsobit, asi nemysleli. :-) Myslím si, že by si taková verze našla relativně málo kupců.
Ale v Japonsku to tak je. V US z velké části taky. A to jsou dva majoritní trhy pro BRZ a podobná auta. Kultura Touge, trackdays, driftingu a performance tuningu má v Japonsku dlouhou tradici a s F&F bych to opravdu nespojoval.
Mi tenhle postup příjde jako úplně to nejlepší, co lze nabídnout. Automobilka může dělat nějakou ostrou verzi, ale ta bude zaměřená třeba okruhově a někdo by jí chtěl spíše na touge nebo slalom a už je problém.
Očesané holátko, které si každý doladí podle svých potřeb z nepřeberné škály performance parts od zpřátelených výrobců a nakonec ho to nevyjde o moc dráž, než standardně vybavená verze, to je přece sen každého řidiče!
V Evropě se to moc nenosí, proto sem tu vykuchanou verzi nevozí. Na rozdíl od toho, co chceš ty, si tahle verze najde spoustu příznivců doma v Japonsku, ale také v USA, kde se přeci jen upravuje mnohem více než v Evropě. Většina evropanů přistoupí maximálně k přídavné řídící jednotce. Auto vyloženě na hraní není pro Japonce něco nedosažitelného. Realita totiž je, že oni by tu civilní verzi skutečně vykuchali a nic by z ní nezbylo. Jen by utratili nemalou sumu za techniku, která obratem poletí ven. Japoncům můžeme kulturu okolo aut jedině závidět. Rozhodně to neznamená, že jsou to všichni mechanici. Běžně si tam nechávají stavět auta svých představ na zakázku.
V Evropě by to nikdo nechtěl... Ten kdo by chtěl, by na to neměl. Resp. u osekané verze by to platilo ještě ve větší míře, než u té, co se zde prodává.
;-) tak jeste 14 hodin a prebiram si klicky od BRZ musim se pochlubit. Tady mezi petrolheadama snad muzu chci se podelit o radost. 6 mesicu slozena zaloha, objednano aniz byly zname ceny vybavy moznosti proste nic. Nejdrive info ze uz mozna do konce roku pak konec ledna atd a zitra je ten den......
Kdyz nebudu pocitat dovozcovo novinarske auto ktere tady je cca tri tydny tak moje Barunka bude prvni BRZ prodane v CR. Uaaaaaaaa ten cas se vlece.
Gratulace! Radost vědět, že jsou tu lidi se stejným vkusem na auta. Doufám, že po čase přidáte třeba nějakou recenzi na moje.auto. Jinak, přeju mnoho skvělých kilometrů!
PS: Doufám, že bude modrá ;-)
Gratuluji, je to radost, kdyz si clovek umi udelat radost :yes:
Jinak doporucuju zaregistrovat se na subarufanclub.cz nebo subaru-club.cz a podelit se o zazitky. Jiste tam bude halda nedockavych ctenaru ;-)
Gratulujem k rozhodnutiu! Ak dokážeš BRZ-ku odpustiť zopár nepodstatných drobností, odmení sa ti skutočnou radosťou z jazdy. Treba dúfať, že zima to už "zabalila" a cestári vyčistia cesty a zaplátajú jamy, aby si si to mohol naozaj užiť. Ja sa tiež teším na opravené a vyčistené cesty - jamy a rachot kamienkov z posypu do spodku auta "bolia" auto aj mňa - tlmiacimi materiálmi sa neplytvalo. Ak niekedy stretneš BRZ v bielej perleti, blikni - s veľkou pravdepodobnosťou to budem ja.
Ahojky jasny klido se i otocim a dame rec. Kde tak obycejne jezdis? Asi Slovensko vid? Nebo taky CR?
Treba se muzeme nekde potkat jo a bila perlet je nadherna mel jsem tri barvy na short listu subaru wr blue, bila perlet, a ta tmave modra.....no nakonec jsem sel do tradicni subaru wr blue :-)
A v dlouhým táhlým vysvětli všem majitelům krutopřísných hothatchů či GTI v kabriu (ještě jednou - fuj, pane VWaverko) "vo čem to je". A že 200 Hp -NENÍ málo, pokud jsou ve správném autě se správně naladěným motorem a podvozkem. A správnou hnanou nápravou.
Sorry, priteli, ale 200k JE malo. Protoze muzes krasne sedet ve spravnem aute se spravne naladenym motorem a podvozkem a spravnou hnanou napravou - a pritom s podstatne vetsim mnozstvi koni. A kdyz tohle vyzkousis, tak ti uz nikdy nejakych 200 koniku stacit nebude.
Redakce zapomnela na nekolik veci
A) garance subaru proti toyote 200.000km 5 let zdarma Subaru nebo 160.000km 5 let za priplatek 15.000 u Toyoty
B) navigace toyota doplatek 15.000
Realne je tedy v toyote navic jen kuze s vyhrivanim a v zakladu o trochu lepsi radio proti zaruce od Suba v cene
C) parkovaci senzory na Subo v Subaru stoji 8.500,- vcetne laku a prace Toyota 10.000,-
A samozrejme jsou soucasti prislusenstvi a jdou na oba vozy. :-)
To je nevyhoda, ze Toyota narozdiel od Subaru ponuka navigaciu? Ktora sa navyse do toho auta dizajnovo hodi, namiesto toho otrasneho radia, co tam dodava Subaru? Hmm...
Ne to je v poho jen info ze to standardni radio v toyote je "jen" hezci nez v SUB za nav se stejne priplaci takze napriklad kenwood s navigaci, dvd prehravacem, odnimatelnym panelem stoji cca 20 a mate tam normalni radio taky - mmch jsem to od Sub dostal gratis stejne jako parkovaci cidla, zamykani RP, koberecky, folie pod kliky bezp srouby kol takze tak :-)))) no jakmile neco najezdime tak urcite na MACZ poputuje nejaka mala recenze. 3 hodiny ;-)
Je to jejich volba. Co to s tím má společného? Nikdo je taky nenutil udělat dvoulitr... ale nemůžeš srovnávat výkon turba a atmosféry, stejně jako nemůžeš srovnávat výkon dvoulitru s třílitrem.
Co to s tím má společného? je to jejich volba, ale v době, kdy se přeplňované motory o stejném obsahu hravě dostanou na 200kW, mi přijdou tvrzení o extrémním výkonu celkem vtipné :-) ano nemůžeš srovnávat výkon turba a atmosféru.. thats all
No tak 200 kW z 2,0 T rozhodně není hravě, tam už je zapotřebí trochu větší turbo. Atmosfericky plněné a přeplňované motory jsou dvě různé kategorie. U atmosfér se považuje za extrémní výkon 100+ koní na jeden litr objemu, u turbo motorů 140+ koní na jeden litr objemu.
2,0 16v od Renaultu (Clio 3 RS), 2,0 vtec od Hondy (Civic 7G a 8G). To so u ty evropsky hodně známá (i 10 let *). Ale minimálně u japonských automobilek tohot bude víc. Z evropanů tady dlouho byly skvělé atmosféry od BMW a RenaultSport ... ale i ti už podlehli evropské legislativě :-(
S2000 JDM i 250k. Ano, bylo to "kdysi". A to nepocitam wankely, tam je pomer obsah/vykon jeste uplne jinde, i kdyz tam zase nejde o klasickou koncepci motoru a navic slo o trosku neefektivni slepou ulicku. I kdyz nikdy nerikej nikdy >:D
Áno, v dobe EURO V, resp. VI je to extrém. Bez emisných obmedzení by sme sa dnes bavili o úplne iných číslach, takže neporovnávaj VTEC spred 20 rokov s dneškom, kedy sú predpisy násobne prísnejšie.
Který sériový motor Hondy dával z dvoulitru 147 kW před 20ti lety? V roce 1993 byly snad největší pily 1,6 VT (110 kW) a poté 1,6 VTi (118 kW), 2,0 měly strašně marný až do příchodu Civicu TypeR (7G) a S2000.
Tak 20 rokov bol len taký hrubý odhad, každopádne už v r. 1997, t.j. pred 16 rokmi tu bola Integra type R, ktorá z 1,8 dávala 140 kW, teda pri danom litrovom výkone by mal dvojliter 156 kW. Odhadujem, že aby tento motor splnil dnešnú Euro 5, mal by tak o 20 kW menej.
Velmi dobrý test. GT86 jsem jel a zjevně jsme řídili stejné auto (akorát že to Vaše mělo znak Subaru ;-) )
Tak proč, sakra, to úplně hloupé (človek by chtěl říci deb*lní) Ps. ? Takhle (zbytečně) si pošlapávat vlastní know-how. To VW už asi bude diagnóza, že?
Ps.: Najde se zde někdo kdo (reálně) má 3/4 mega na auto a (reálně) se rozhoduje mezi GT86 a Golfem GTI Cabrio? A podotýkám že oboje to jsou skvělá auta, jen si neumím představit jedince, který zrovna tyto dva modely porovnává. Až na jednoho motoristického novináře, který toto dilema nikdy (reálně) řešit nebude...
Pokud máš hodně široký záběr a mělkou kapsu, tak se to snad i stát může. :-) Řešením by asi bylo počkat si na otevřenou Toyotu. Nebo si ujasnit priority a něco vybrat.
Je to masakr sice mam trosku honku se tam naskladat 192 cm 105 kg ale kdyz uz tam jsem pohodli opravdu pohodli. Mam rad auta co jsou tak nejak kolem me a presto nejsem ve stisnenem prostoru. Tady ok pocitove je pred vami k celnimu sklu strasna dalka a jeste delsi k cumaku. Ten se jen tusi je to dost dopredu tak jsem dneska uz malinko lizatkem prihrnul snih co byl na kraji u benzinky. Ale klid jak to zacalo drhnout tak stop a vse ok predni kola vidite krasne diky tvaru blatniku a ty zadni uzasny. Klasicky rezim zajizdeni ruzne otacky ne moc dlouho stejna vyse obcas vylet i k 7k. Plati vse co bylo napsano pianko pohoda auto jede kolem 1500az 2000 a ani o nem nevite podradit o dva dolu otacky nad 5000 a jede se. Boze to je zvuk mel jsem kdysi 600 horneta a tohle se tomu blizi aspon v tom intervalu o kterym muvim proste jede jede jede jede duni pak vrci pak rve a furt tam jeste neni 7000k tak dal jen plyn pak preradit skok na 5 a znova je to maniakalni za csetu domu jsem se neudrzel a tohle parkrat zkusil a pak zase pianko kaslu na to kdo me dojede nebo predjede v tom aute se musite zacit smat. Svezl a pujcil jsem to dnes trem lidem muj otec, partnerka a kamarad nejdelsi doba nez se zacnete za volantem tvarit jak retardovany idiot s americkym usmevem je presne 4 minuty proste najednou tam ten usmev mate a rikate si tohle jsem fakt vzdycky chtel. Seru na to jak je to "tvrdy" - me to neprijde ale Oktavkari a SUV budou tvrdit ze jo, seru na to jakej to ma kufr, seru na navigaci ale kurna ten motor..... A oak prijde to jeste lepsi zatacky jezis marja tam kde jsem smpredchozim autem se strachem nebo odvahou jezdil 70 tady uplne prirozene jedete 85-90 a nic se nedeje auto vam jakoby rika: furt dobry ses ok? Tak jo jedem, porad dobry? Ok hele tohles nezvlad trochu ti pichnu povolite a ono se srovna jako by nic prosteprimhouri nad vami oci a ani vas nepokara natoz aby trestalo, vracecka pod plynem nirvana pohodi si ***kou diferak zacne makat a jste z toho venku opet nezaludne zadna krize zadny stres - odpousti a uci je jako starej pan ucitel zkusenej za vas a s pousmanim se snazici vas neco naucit. Omluvam se ze preklepy a chveju se jak prvnicka a sypu to ze sebe rychleji nez prsty stihaj cvakat pismenka. Interier bez kuze latka mooc hezka, a neklouze. Jinak k debate kdo komu ujede hmmm ujede mi mooore aut akorat se ty ridici u toho nebudou smat jako ja. >:D
Jo jsou tam stribrne plasty akorat nejak kdyz jedu tak na ne ani nesaham ani nekoukam. Audio uz je pryc to origo je skutecne tragicke ale uz je vymeneno. Navic to origo sviti debilne zelene nechapu kdo ze Suba to odsouhlasil. To nove navic umoznuje volbu barvy takze ted mi vsechno v aute sviti krasne cervene. Myslel jsem jak mi bude chybet loketni operka ale houby snad poprve v aute nemam chut a nutkani odpocivat pravou rukou na loketni operce. Proste obe ruce volant, oci tam kam chci jet plus tradicni kolecko zrcatka, otackomer jen perifernim videnim a trooooosku tacho. A jedeeeem. Narmil jsem ho nejakou 100 od Shellu a ok. Taky zajimave Toyota rika 95 staci a Subo 98. Tak nevim co vy na to? Spotreba? Priznam se ze me to celou cestu ani nenapadlo zjistovat. Proste je to divny to auto nejak samo oddeluje dulezite od neduleziteho
Posez, volant, motor, sasi, proti tomu neulezite plasty, audio, spotreba. Je to zvlastni. Nejak tusim ze pisnko o jezdi za hubicku a ani poradna pila vam nevysaje penezenku a kdyby prece tak strelite ledvinu ( vasi partnerky ) a jezdi se dal. Jdu na dalsi kolo jizdy. Chci aby uz bylo tech 1500 az 2000 km za mnou? Mimochodem co vy na zajizdeni motoru? V Subu mi rekli ze mam byt citlivy sle ne jezdit jko duchodce proste to co jsem psal stridat otacky, obcas vylet nahoru a "radsi okresky" nez dalnice. V subu rikali ze duchodcovske zajizdeni ten motor jak to rict no udela to z nej linou potvoru. A pro fajnmekry manual ma 542 stran bez audia sakra co tam budou psat vzdyt v tom aute nic neni. A to je dalsi vec. Do toho auta si sednete a jedete naprosto automaticky jakoby jste s nim sziti uz roky. Zadne slozite nastavovani, serizovani, studovani priprava proste as simple as possible. Je to jako jit se synem na motokary. Helma nasednout a zavodit. A pak jen legrace zabava a usmev.
BRZ
Bude Rychlostni Zkouska
Bozska Radost Zavodnicka
Bajecna Ryzi Zadokolka
Krásné, zábavné auto, v zábavě těžký konkurent Suzuki Swift Sport, Renault Twingo RS, Abarth 500 - sice je to jiná cenová úroveň, ale v této kategorii je nejdůležitější zábava, a ta je srovnatelná :-)
Prvni nadrz je skoro za mnou a musim rict ze jsem si vybudoval zavislost jako prase. Divam se, kocham se, a pak sednu a jedu zastavim divam se, kocham se a znova. Je to neskutecne. Boze ten samosvor. Kaminky v ostre zatacce, bum bum dolu apex plnej a uaaaaaa auto vyleti jak po kolejich........ A rucka rucka ma pouhe tri zoubky. A kola zablokuje na pockani i v 60. A v zatacce na normalnim asfaltu se pomoci ni otocite take bez problemu jenom pink, plyn a jede se...... Sem fetak asi si budu muset zase slehnout. A svetla v noci jsou uzasna sviti to luxusne a svetla je jak ve dne - zase o kousek blize rallye a nocnim RZ kdy auta maji ty mohutne svetelne rampy. Jakmile toho jeste najedu vic aspon po zabehu - pocitam ze tech skoro 2000 dam do tydne - mrsknu recenzi na MACZ.
Jsem zvědav na srovnání s Alfou 4C. Účel týž, parametry trochu jiné, cena nesrovnatelná - přesto ale by to bylo zajímavé. Mimochodem, výkon a krouťák japonských dvojčat je stejný jako u legendárního Busso motore V6 TB...
Slovy klasika "je to taková pěkná tečka, za tím naším představením".
Jako sorry,ale tohle autor ani nemohl myslet vážně. Golf GTI a navic kabriolet, který nemá se sportovním autem, ale vůbec nic společného.
S tím můžete dělat parádu, tak u Vás před Kauflandem pane Vaverka, tam by ho mnozi zcela jistě ocenili. Ale prosím na "auto" webu, si takové poznámky nechte od cesty. Děkuji.