Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Forester 2.0 XT Lineartronic – Návrat krále

Čtvrtou generaci SUV Subaru Forester nemáme v redakci Auto.cz poprvé. Tentokrát si prověříme verzi s nejsilnějším motorem z nabídky.
Zpět na článek
12. 8. 2013 14:27
12. 8. 2013 15:08
12. 8. 2013 15:10
12. 8. 2013 15:26
12. 8. 2013 15:30
12. 8. 2013 15:40
12. 8. 2013 15:45
12. 8. 2013 15:47
12. 8. 2013 15:52
12. 8. 2013 16:22
12. 8. 2013 16:27
12. 8. 2013 16:33
12. 8. 2013 16:35
12. 8. 2013 16:45
12. 8. 2013 22:46
12. 8. 2013 16:40
12. 8. 2013 16:44
12. 8. 2013 17:02
12. 8. 2013 20:09
12. 8. 2013 17:05
12. 8. 2013 17:15
12. 8. 2013 17:25
12. 8. 2013 17:25
12. 8. 2013 17:42
12. 8. 2013 17:52
12. 8. 2013 18:06
12. 8. 2013 18:16
12. 8. 2013 18:20
12. 8. 2013 19:44
12. 8. 2013 22:59
12. 8. 2013 23:43
12. 8. 2013 16:55
12. 8. 2013 16:58
12. 8. 2013 17:06
12. 8. 2013 17:16
12. 8. 2013 22:35
12. 8. 2013 17:15
12. 8. 2013 17:25
12. 8. 2013 17:29
12. 8. 2013 17:39
13. 8. 2013 00:09
12. 8. 2013 23:16
12. 8. 2013 17:40
12. 8. 2013 17:45
12. 8. 2013 17:38
12. 8. 2013 19:12
12. 8. 2013 19:44
12. 8. 2013 19:34
12. 8. 2013 19:37
12. 8. 2013 19:52
12. 8. 2013 21:03
12. 8. 2013 21:26
12. 8. 2013 23:15
13. 8. 2013 10:59
14. 8. 2013 09:39
14. 8. 2013 11:51
14. 8. 2013 12:30
14. 8. 2013 12:47
14. 8. 2013 11:43
14. 8. 2013 11:51
14. 8. 2013 11:59
14. 8. 2013 12:31
14. 8. 2013 12:50
14. 8. 2013 13:03
14. 8. 2013 13:12
14. 8. 2013 13:01
14. 8. 2013 13:36
14. 8. 2013 14:38
14. 8. 2013 15:09
14. 8. 2013 13:51
14. 8. 2013 14:03
14. 8. 2013 14:15
14. 8. 2013 14:25
14. 8. 2013 16:48
15. 8. 2013 08:50
12. 8. 2013 14:27
Brzdy
V článku je uvedeno, že vůz je osazen 17" a 16" brzdami, metricky by se jednalo o víc jak 40 cm kotouče. Nemohl by je autor článku speciálně pro mě proměřit? No a dle brzd budou kola tak 21" [odkaz] Na zimu aby člověk, místo plecháčů, obul pneu rovnou na kotouče :-)
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 15:08
Re: Brzdy
17" brzdy znamená, že se na ně nejmenší ráfek vejde 17", menší již ne. Takže průměr kotoučů bude někde kolem 300-320 mm. Kola na obrázku jsou 18".
12. 8. 2013 15:10
Re: Brzdy
"K testovanému motoru totiž standardně dostanete odvětrávané 17“ kotouče pro přední nápravu a 16“ pro zadní kola."
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 15:26
Re: Brzdy
Podle mě chtěl autor říci, že na kotouče se nejmenší ráfek vejde 17". Průměr kotoučů 17" je u takového auta nesmysl, 430mm nemají ani přemotorované kraksny typu RS6, M5, Panamera Turbo nebo S AMG.
12. 8. 2013 15:30
Re: Brzdy
To je hezké, že to chtěl říct, ale řekl něco úplně jiného.
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 15:40
Re: Brzdy
Já jsem to v tomto smyslu napsané např. na UK nebo US webech viděl několikrát.
12. 8. 2013 15:45
Re: Brzdy
Řekl bych, že u nás je zvyklost jiná. Navíc to pramálo říká a samotném průměru kotoučů (ne, že by na tom vlastně až tak moc záleželo - pro čtenáře recenze), ale spíš o konstrukčním uspořádání brzd (třmene), dá-li se to takhle napsat. Ale jinak díky za objasnění, že to takhle fachčí na zahraničních webech :yes:
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 15:47
Re: Brzdy
Osobně bych uvítal v testech informace obě:
a) jaké nejmenší ráfky se vzhledem k brzdám dají použít
b) průměr vlastních kotoučů, který do určité míry předurčuje kvalitu brzd resp. jejich odolnost proti vadnutí.
Avatar - Emel
12. 8. 2013 16:22
Re: Brzdy
Jenže takhle to úplně nefunguje... je běžné, že některé 17" ráfky pasují a jiné ne, v závislosti na tom, jak je ten ráfek uvnitř tvarovaný.
12. 8. 2013 16:27
Re: Brzdy
Ano ale rozhodující není ani tak rozměr kotouče, ale velikost brzdového třmenu. Ten totiž přijde do kontaktu s vnitřní stranou disku, kotouče nikoliv.
Avatar - Emel
12. 8. 2013 16:33
Re: Brzdy
Právě, takže udávat velikost brzdového kotouče podle toho, jaký ráfek se přes něj vejde... to je fakt divný.
12. 8. 2013 16:45
Re: Brzdy
není to divné - je to o uspořádání "sestavy" brzd a vnitřním tvarování disku. Na outbacka s brzdami z STI mi přes brzdiče nešla nasadit sériově dodávaná kola z třílitrového Oty, byť to byly 17ky a vhodná kola se musela hledat - zkrátka jaký si to uděláš, takový to máš ;-)
12. 8. 2013 22:46
Re: Brzdy
Lze udat průměr obalu, tak říkajíc. Prostě nejmenší válec, který přes třmen dostaneš (takže u ráfků budeš koukat na vnitřní průměr). Není to dokonalé, ale šlo by to. U továrních ráfků tenhle problém nebývá, alespoň jsem si ho nevšiml u těch pár automobilek, které mají příplatkové brzdy. Lépe řečeno, neuvědomuji si to.
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 16:40
Re: Brzdy
To je spíš problém ET a odsazení třmenů od "špriclů", uvnitř je ráfek prostě jen válec daného průměru.
12. 8. 2013 16:44
Re: Brzdy
Ne ET s tím nemá moc společného. Nemyslel jsem chytání třmenu o paprsky kola. To by to ET muselo být hódně extrémní a troufám si tvrdit že disk s tak vysokým ET snad ani nikdo nedělá. Myslel jsem vnitřní část disku ale tu obvodovou... "prostě vnitřní strana válce" >:D
Avatar - Uživatel_5340709
12. 8. 2013 16:54
Re: Brzdy
Trošku mi uniká co furt řešíte, ET má vliv na "zanoření" nebo vysunutí disku z pod blatiníku, resp. je to vzdálenost od vnitřní strany disku ke kolmici dosedací plochy disku na náboj, mimochodem jeho hodnota nemá žádný vliv na drhnutí kotouče o špajchny.
Jinak se tu bavíte, jako kdyby jsi koupil auto a hned šel měnit kotouče. A i kdyby, tak si podle katalogu najdeš které tam patří, brzdný účinek spíš roste s kvalitou samotného kotouče a desek, firem jsou fůry. Jaký nejmenší disk tam patří si také přečeš ve velkém TP, popř. v tech. specifikaci.
Avatar - Emel
12. 8. 2013 17:02
Re: Brzdy
Řešíme
a) v článku se píše K testovanému motoru totiž standardně dostanete odvětrávané 17“ kotouče pro přední nápravu a 16“ pro zadní kola.. Tomu standardně rozumím tak, že průměr kotouče je 17", tedy 431,8mm... a to je hodně.

b) Ham přišel s teorií, že to znamená, jak velká kola se přes ten kotouč dají nasadit. To nám ale přijde taky divné, protože takové určení je dost nejednoznačné - různý design kol atd.

c) když už mluvíš o ET, i to má samozřejmě svůj vliv. Paprsky často začínají takovým náběhem a při nevhodném designu / ET bude menší disk škrtat o brzdový třmen.
Avatar - petrumr
12. 8. 2013 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 8. 2013 17:05
Re: Brzdy
jj jde o vnitřní stranu obvodu kola. To nemá s ET co společného - tam to nevadí, ale tvarování - je-li "bohatěji" dimenzováno, prostě nepustí brzdiče cca o 1cm a to kolo prostě nenasadíš....Ale myslím, že všichni víme, oč jde, tak abychom z toho nedělali dlouhou ságu ;-)
Emel - jo autor to blbě převzal třeba z anglického materiálu - je jasné, že se tím myslí rozměr kola. Navíc by byl asi nesmysl dopředu rvát 17ky a dozadu 16ky - to by mu asi mezináprava brzo vzdala čest a nehynoucí slávu....
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 17:15
Re: Brzdy
Pokud se bavíme o výrobcích schválených podle EU norem, třeba podle TUV, a použije se ráfek s předepsanou patkou, humpem, středovým otvorem a roztečí děr, tak podle mě není možné aby nepasoval na brzdy určené na daný průměr kola. To jsme v oblasti nějakého pofiderního tuningu.
12. 8. 2013 17:25
Re: Brzdy
tak předpokládám, že to je na mne ;-) . Ber to tak, že všechny součásti byly schválené pro EU - fakt byly - jen prostě došlo k záměně standardních brzdičů z Outbacka za brzdiče z Imprezy STI(Brembo) - a prostě design standardních kol pro Otu - 17 nedovolil jejich nasazení .... jiné disky - po nějakém hledání - to dovolily..... Osobně nepokládám zlepšení účinnosti předních brzd osazením větších a výkonnějších brzdičů za pofidérní tuzing alá větší křídlo dělá lepší auto ;-)
Avatar - Emel
12. 8. 2013 17:25
Re: Brzdy
No ne, počkej, to mícháš víc věcí dohromady. Pokud máš třeba pro Focus RS schválené ráfky pouze 18" (tj. máš to tak napsané v TP), tak to ale ještě neznamená, že se 17" přes brzdy nevejdou.

Jestli se pak 17" vejdou nebo ne je věcí designu těch kterých kol, automobilka to nijak negarantuje, ani nemá brzdiče udělané tak aby to pasovalo, prostě to u některých kol sedne a u jiných ne.

Zároveň je ale nesmysl napsat, že máš na RS 18" brzdové kotouče, to je informace úplně k ničemu...
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 17:42
Re: Brzdy
Nic nemíchám. Mluvím o schválených ráfcích a schválených brzdách z prvovýroby. V anglicky mluvících zemích prostě označení 17" brzdy znamená, že na kola vždy nasadíš 17" ráfky a větší (zase podle specifikace výrobce která vychází z místa v podbězích a samozřejmě z hmotnostních poměrů), jestli tam někdo dokáže nasadit nějaký ráfek 16" je zcela vedlejší informace dobrá pro garážové tunery. Prostě výrobce garantuje nejmenší 17" ráfek (pokud je vyroben podle norem), tečka. Samozřejmě, že u 17" brzd (resp. spíše třmenu) jsou ještě k 17" ráfku rezervy, ale to je přesně to oč tu běží, výrobce nemůže deklarovat brzdy jako 16" když by polovina ráfků nasadit šla a polovina nešla.
Avatar - Emel
12. 8. 2013 17:52
Re: Brzdy
Schválené brzdy jsou obvykle jen jedny pro danou motorizaci, takže třeba 294mm kotouče v tomto případě. K tomu může být schválena jedna nebo několik velikostí ráfku, třeba jen 18".

Vezmi si to Subaru... jistě 16" ráfky pro to auto homologované nejsou. Tak kde se vzala informace o zadních 16" brzdách? To se přece standardně nikde neuvádí... nebo?
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 18:06
Re: Brzdy
Informace o zadních 16" brzdách se vzala z prostého důvodu, že vzadu je menší průměr kotoučů včetně třmenů a teoreticky by tam šly 16" ráfky. Prakticky se ráfky určují podle předních, větších brzd tedy minimum je 17". Ta informace tedy říká, že vzadu jsou menší kotouče než vpředu. Někdy bývají stejné (většinou u slabších motorizací, u silnějších se přední kotouče zvětšují a zadní většinou zůstávají na nějakém základu). Může být, že slabší motorizace mají stejné brzdy vzadu jako silnější motorizace a vpředu mají také jen 16" brzdy a pak rázem tato motorizace začíná na 16" ráfcích. Nevidím v tom žádné záhady.
Avatar - Emel
12. 8. 2013 18:16
Re: Brzdy
Záhady v tom nejsou, jen nejsem na takovýto způsob určování velikosti brzd zvyklý a považuju ho za vcelku nesmyslný. O velikosti brzdového kotouče (a tedy "kvalitě" brzd) to nic nevypovídá, o velikosti kol které tam jdou dát taky ne (třeba na Forester 16" dát nemůžeš)... tak co s takovou informací?
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 18:20
Re: Brzdy
Základní informace to je, vpředu větší, vzadu menší. A nejmenší použitelné ráfky také dost řidičů zajímá, zvláště u aut typu SUV, ne každý dychtí po 20" šlupkách. A jinak viz 15:47.
Avatar - Emel
12. 8. 2013 19:44
Re: Brzdy
Stejně nemůžeš dát dopředu 17" a dozadu 16", ani tam nemůžeš dát něco co není homologováno. No nic, nemá asi smysl to pitvat, podle mě je to k ničemu.
12. 8. 2013 22:59
Re: Brzdy
Pokud se bavíme o průměru brzd, jak se používá v angličtině, tak nejde o (vnější) průměr ráfku, který se vejde, ale skutečně třmenů, tedy minimální vnitřní průměr ráfku. Takže 16" brzdy mohou vyžadovat 18" ráfek. Alespoň takhle jsem to viděl používat já. I tak je to spíš orientační, musíš vzít v potaz i třetí rozměr.
Avatar - Ham.
12. 8. 2013 23:43
Re: Brzdy
ET s tím společného má hodně. Na vnějším okraji ráfku je tzv. hump tedy drážka, která zmenšuje vnitřní průměr disku, směrem dál k vnitřnímu okraji je vnitřní průměr disku o něco větší. Takže když různým ET přibližuji nebo vzdaluji kotouč plus třmen od nebo k tomuto zúžení ráfku tak mám méně nebo o něco více prostoru pro sestavu kotouč + třmen. Jinak řečeno, když kolo vystrčím víc ven, tak se mi do ráfku vejdou o něco větší brzdy než když ráfky zastrčím dovnitř a třmen se dostane pod toto zúžení dané humpem.
Avatar - Emel
12. 8. 2013 16:55
Re: Brzdy
Jenže ten válec má taky všelijaké výstupky, hlavně tedy u těch paprsků... a navíc stěna toho válce není vždy stejně silná - 17" je vnější průměr, ale to nic neříká o průměru vnitřním.
12. 8. 2013 16:58
Re: Brzdy
Emel má naprostou pravdu! :yes:
Vetšina součástek se hledá podle katalogu, ale už jen ta představa, že přijdu do obchodu řeknu chci brzdový kotouč, neznám jeho rozměry, ale mám na autě 17" disky... >:D >:D >:D
Avatar - Emel
12. 8. 2013 17:06
Re: Brzdy
Abychom jen neteoretizovali... přední brzdový kotouč pro Forester SJ XT má 294mm, tedy necelých 12"... bůh suď co měla informace v článku znamenat.

[odkaz]
12. 8. 2013 17:16
Re: Brzdy
Já už články pana Mičky pozoruji nějakou dobu:

- Renault na podvozkové platformě Smartu s motorem nad zadní nápravou by v případě sportovní mutace Renault Sportu by byl pro řidiče nebezpečný a byly by škarpy plné těchto aut a proto se sportovní mutace vyráět nebude.

- Automobilismus v Evropě postupně vymírá

- 17" brzdy
12. 8. 2013 22:35
Re: Brzdy
Brzdy bych pochopil. Sice je to v češtině trochu nezvyklé a možná kostrbaté, ale co už. Kotouče jsou však nesmysl a jasná chyba autora. A nejsem přesvědčený, že to číslo sedí na brzdy, pokud to tak tedy myslel.
12. 8. 2013 16:35
Vysoký kompresní poměr?
10,6:1? >:D To si autor článku dělá legraci ne? Naopak tento kompresní poměr je spíše průměrný. Forester s tímto motorem by snesl vyšší kompresní poměr i za cenu ztráty krouťáku (turbo to dožene). Takový Skyactive-G od Mazdy má kompresní poměr 14,0:1 a to už je masakr ;-) 10,6:1 rozhodně není nijak vysoký kompresní poměr ;-)
Rozbalit vlákno
12
12. 8. 2013 17:20
Re: Vysoký kompresní poměr?
Na přeplňovaný motor ano, mazda je atmosféra ;-) .
12. 8. 2013 17:34
Re: Vysoký kompresní poměr?
Jo dostal jsi mě :-) já měl za to že ten skyactive-g je foukanej. Zmátla mě fotografie motoru ze strany svodů kde to vypadalo, že tam je turbo. Našel jsem fotku samotných svodů a po turbu ani památky viz: [odkaz]
12. 8. 2013 19:24
Re: Vysoký kompresní poměr?
No, on právě Sky-G je tak zajímavý motor proto, že má dané výkonnostní parametry při atmosférickém plnění :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2013 19:16
Re: Vysoký kompresní poměr?
Turbo motor s kompresnim poměrem 14 : 1 to by byl masakr >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
12. 8. 2013 21:20
Re: Vysoký kompresní poměr?
Starý dobrý (a spolehlivý) 1,9TDI má kompresní poměr 20:1... >:D
12. 8. 2013 21:49
Re: Vysoký kompresní poměr?
To jó jenže to je ropák :-) ten by při 14:1 ani neškytnul ;-)
12. 8. 2013 21:59
Re: Vysoký kompresní poměr?
No, Sky-D od Mazdy má právě 14:1 (stejně jako atmobenzín Sky-G), je to ropák a jak to jezdí :-) Máš v těch SkyActiv motorech trochu mezery :-)
13. 8. 2013 02:35
Re: Vysoký kompresní poměr?
To kecáš! Fakt? >:D já snad zajedu na exkurzi do mazdy >:D
13. 8. 2013 07:44
Re: Vysoký kompresní poměr?
Jinak naftový zážehový motor by měl kompresní poměr snad 4:1. Kdyby měl 14:1, tak se ti asi rozklepe na součástky. :-) Škytnul by si, ale o fungování řeč být nemůže.
12. 8. 2013 23:09
Re: Vysoký kompresní poměr?
Zase ti to ta Mazda kazí. ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2013 22:40
Re: Vysoký kompresní poměr?
To je ale smradlavá nafta, ta by bez toho vůbec nejela >:D >:-[]
13. 8. 2013 17:29
Re: Vysoký kompresní poměr?
TDI měl 19,5:1, TDI PD většinou 18,5 nebo 19:1.
12. 8. 2013 17:15
Návrat krále ...
Pre pana Jana, akeho krala? Lesov, luhov a hajov, sotoliny,ciest II. a III. triedy, Sumavy, Krkonos, Ciech a Moravy, ... ?
Pan redaktor, trosku prrr s tymi PR titulkami!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Kjirka
12. 8. 2013 19:33
Re: Návrat krále ...
souhlas
12. 8. 2013 21:13
Re: Návrat krále ...
Forester XT byl svého času nejrychlejší SUV.
Pravděpodobně jde taky o narážku na královskou motorizaci u tohoto auta.
Avatar - Charger
13. 8. 2013 10:11
Re: Návrat krále ...
No nejrychlejší SUV nebyl nikdy. To by nesměly existovat nejen věci jako Forester STI, ale také kupříkladu GMC Typhoon
15. 8. 2013 19:10
Re: Návrat krále ...
Ve své době, v evropě, nejrychlejší byl...
12. 8. 2013 17:15
epsilon
A jejda, další všeználek.Takže na turbo benzín je to vysoký kompr. poměr, vysoký je už 10,1:1 u TSI, takže i 10,6:1 je vysoký. Srovnávat matematicky "epsilon" u Skyactive (zážehová atmosféra) a turbo benzínu je, řekněme lehčí neznalost základů termomechaniky, takže autor má samozřejmě pravdu a tvoje invektiva je dokladem, že máš pouze něco málo přečteno z reklam= marketingovou info Mazdy o epsilonu, ale hlubší znalost ani "ň"...jinak bys nepsal to co píšeš. Nazdárek. Dotazy?
Rozbalit vlákno
9
12. 8. 2013 17:25
Re: epsilon
Jasně že turbomotor nemůže mít 14,0:1 to už by snad ta směs i začala sama hořet a bylo to k nezastavení. Když chvilku vydržíš vypíši ti seznam automobilů s turbomotorem s vyšším kompresním poměrem. ;-) Například u automobilů s pohonem E85 bývá kompresní poměr z pravidla vyšší. ;-)
12. 8. 2013 17:29
Re: epsilon
já se rád přiučím, protože tohle téma kompresního poměru je poměrně zajímavé - k tomu E85 - není to tím, že E85 je "trošku" jiné palivo,než "klasický" benzín? Spousta lidí se domnívá, že mohou klíďo zaměnit obě paliva(to není Tvůj případ) ale to u normálního motoru na benál bez E85 ready - jaksi mohou narazit:-)
12. 8. 2013 17:39
Re: epsilon
Zaměnit to nejde pokud se nepletu tak E85 nehoří tak dobře jako benzín a z toho duvodu je potřeba vyšší kompresní poměr. U neupraveného auta by motor asi neudržel volnoběh, zdechal by a ztrácel na výkonu. Je to trošku podobné jako u nafty kde jsou ty kompresní poměry hodně vysoké a to natolik, že by v případě benzínu docházelo při stlačení k takovému nárůstu teploty, že by mohlo docházet k samovznícení směsi.
13. 8. 2013 00:09
Re: epsilon
Vysoký kompresní poměr je něco, co chceš. Má to samozřejmě své dopady na konstrukci motoru. Ale vede to k vyšší účinnosti, což je obecně žádoucí. Nafta není moc odolná vůči samozápalu. Má oktanové číslo myslím 15-25 (proti 95 u benzínu a 102+ u E85), může být snad i méně. Což u vznětového motoru nemusíš řešit, protože stlačuješ vzduch, ne směs. Tam jde zase o cetanové číslo, tedy za jak dlouho po vstříknutí bude hořet, laicky řečeno. Zkrátka, vznětové a zážehové motory jsou jablka a hrušky. Každý má své problémy.

U E85 je hlavně problém s řídící jednotkou. Líh není benzín, takže je ti standardní kalibrace úplně k ničemu. Máš jiné složení zplodin, jiný stechiometrický poměr.
12. 8. 2013 23:16
Re: epsilon
E85 má vyšší oktanové číslo, takže snese vyšší kompresní poměr. Není nutný pro to, aby motor palivo spálil, ale pokud chceš vysokou účinnost, bylo by dobré téhle vlastnosti využít, jinak prostě vyhazuješ energii z okna.
Avatar - Uživatel_5340709
12. 8. 2013 17:35
Re: epsilon
Vrku, pouštíš se na tenký led - jasně že by směs začala sama hořet a to dávno, jak u turba, tak u atmosféry. Možná ti uniklo, že zvýšení kompresních poměrů u benzínů a turbo-benzínů bylo možno až po vyřešení přímého vstřiku. ;-)
12. 8. 2013 17:40
Re: epsilon
Navrchu už jsem to psal, zmátla mě fotografie motoru toho skyactivu. Z Obrázku to vypadalo, že má turbo... a nemá.
12. 8. 2013 17:45
Re: epsilon
Tady je: [odkaz] ještě před půl hodinou bych se i hádal že tam to turbo na levé straně je. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
12. 8. 2013 18:22
Re: epsilon
Nevede to k sání. ;-) Navíc ty komplikované svody jsou součástí balíku sky pro lepší odvod spalin a dole je kaťák. Taky 210 Nm krouťáku by bylo na turbo sakra málo. Buďme rádi za atmo.
12. 8. 2013 17:38
epsilon
Tím, že napíšeš seznam těch, které mají větší, ale nic moc nedokážeš. Potřebuješ zjistit průměr a pak zjistit, zda tento motor patří k těm nadprůměrným nebo podprůměrným. Co jsem se jen tak zběžně podíval na několik moderních dvoulitrových turb, tak to bylo samé 9,3:1, 9,8:1, 10:1 a podobně, totéž se týká i menších motorů jako např 1,8 od Mercedesu.

P.S. Mělo to být o jednu úroveň níže, na příspěvek ze 17:25
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
12. 8. 2013 17:43
Tady je poctivé auto,
a vy tu řešíte ET a základní věci u kompresních poměrů. Osobně se přznám, že celkový look posledního forestra pro mě trochu ztácí na atraktivitě, to už i honda, nebo korejci mi přijdou kreativnější, i když chápu, že na horách a opravdu ten, co tohle auto potřebuje, tohle moc neřeší.
Rozbalit vlákno
9
12. 8. 2013 17:53
Re: Tady je poctivé auto,
Škaredý není, mě se líbí moc. Jediné s čím mám problém je palubní deska. Ve skutečnosti to asi nebude taková hrůza, ale naprostá většina palubních desek japonských aut vypadá jak z vozů o 10let starších. Ale o tom tohle auto není. Hezká palubovka ještě na zasněženou Sněžku nikoho nevyvezla.
Mě by zajimalo jestli má Forester stále permanentní pohon všech kol nebo jestli o toto řešení nepřišel. V článku to není nijak konkrétně zmíněno.
12. 8. 2013 18:30
Re: Tady je poctivé auto,
konkrétně tenhle by měl mít viskospojku s vtd - to není "obyčejný haldex", ale permanent s přerozdělováním točivého momentu dle aktuálních podmínek ve prospěch jedné nápravy. Abych nekecal - starý to měl v rozmezí cca 65/35 jedním či druhým směrem. Nikdy to úplně nevypne. VTD simuluje elektronické uzávěrky diferenciálů(jasně, že to nedokáže tolik jako mechanická špéra). Jinak manuály mají mezinápravový dif a automat bez VTD jen tu viscospojku s nějakým základním rozdělením(ne tu - my vypínáme zadek úplně:-)), které podle otáček žene až na 50/50. Víc o těch pohonech na subarufanclub.cz ve wiki... ;-)
12. 8. 2013 20:54
Re: Tady je poctivé auto,
dík ;-) :yes:
13. 8. 2013 07:25
Re: Tady je poctivé auto,
Nicméně VTD je pořád "jen" mezinápravová spojka, pokud se nepletu. I když se chová jinak než například Haldex. Nebo se pletu (a je to ten systém s planetovým převodem a spojkou; už mám v Subaru bordel :-) )? Aktivní diferenciál, jak ho dělá například GKN, má klasický mechanický diferenciál a na výstupních hřídelích spojky. Funkci diferenciálu zajišťuje diferenciál, ne spojka, ta je tam jen od přerozdělování.
Avatar - Stefič
12. 8. 2013 20:53
Re: Tady je poctivé auto,
hrozně se mi líbí, že plasty u OIII jsou hnusné a laciné. Ovšem u Subaru je to něco jiného. O tom přece auto není... Lidi, vy mě fakt bavíte
12. 8. 2013 20:55
Re: Tady je poctivé auto,
Co se pleteš Octavii co tá má s Forestrem společnýho? :-)
Avatar - Stefič
12. 8. 2013 21:01
Re: Tady je poctivé auto,
zkus trochu popřemýšlet
12. 8. 2013 21:54
Re: Tady je poctivé auto,
Nevím zkus trochu napovědět. Jak říkám auto jako celek se mě líbí, ale co se týče interiéru tak tam trochu pokulhává, ale u auta podobného ražení není zrovna vzhled palubovky tím proč si jej lidé kupuji. Sám mám auto s příšernou palubní deskou a i tak mě to neodradilo od koupě. :-)
12. 8. 2013 17:53
Re: Tady je poctivé auto,
tak u subaru, které se tak nějak "hledá", co se designu týče je to vždy spíš o tom, co je skryto, než o tom, jak je to střiženo navenek. Pro mne jsou nejhezčí generace Forestera od 2003-2008 - ale je to jen můj osobní názor. Může se mnohým jevit, že to vůbec není hezké a evropské a "in" - ale to mne na silnici neudrží a do kopce nepomůže. Prostě Subaru musí sednout.... nic víc a nic míň.
Avatar - poterienko
12. 8. 2013 19:12
Desing
Vyrábí vůbec Subaru hezká auta, když pomineme BRZ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
12. 8. 2013 19:44
Re: Desing
subaru a pekny dizajn to nikdy neslo velmi dohromady ale silne stranky tychto aut su inde.... nie v dizajne a skalni priaznivci znacky to vedia ocenit ;-) a dizajn ich az tak netrapi... mne osobne sa velmi paci a skutocne aj dizajnovo model subaru XV [odkaz] [odkaz] ktory je nazivo este krajsi ako na fotkach... skutocne dizajnovo velmi pekne auto.... podla mna jedno z najkrajsich subaru vobec.... ake kedy vzniklo ;-) aj ked samozrejme kazdemu sa nemusi pacit.... kedysi sa mi pacilo aj kupe SVX [odkaz] ( trosku mi pripomina opel calibra ) ale dnes uz vidno ze tento dizajn je uz zastaraly
Avatar - happy_driver
12. 8. 2013 19:34
....
Mne sa aktualny Outback, Forester a XV pozdavaju. Subaru gratulujem k spojeniu Lineartronic + Diesel. Pozrel som si test Outbacku s touto kombinaciou na auto.sme.sk a podla mna to je vydarene spojenie. V ukazke akceleracie to pekne kvaltuje a ziaden vysavacovy efekt som nevidel. Ak to daju do Forestra, tak minimalne v nemeckych hovoriacich krajoch to povzbudi predaje. Vtipnym a mimoriadne ekonomickym riesenim je moznost programovat Lineartronicu predvolene body radenia. Ziadna nutnost vyvijat 8-9 kvaltove automaty, staci prednastavit existujuci variator. Odo mna ako skalneho fanusika a majitela trojcipych hviezd ma Subaru palec hore. :yes:
Rozbalit vlákno
5
12. 8. 2013 19:37
Re: ....
myslíš ten, jak mu to zhaslo v tom couváku z kopce? Jinak se množí zprávy, že jsou trošku problémy z toho spojení a musí se přehrávat soft - zkrátka každý začátek je těžký a připomíná to počáteční problémy se zavedením jinak povedeného dieselu...
Avatar - happy_driver
12. 8. 2013 19:52
Re: ....
Presne ten, kde mu to zdochlo. Pekny prakticky, aj ked nechceny priklad, na co je dobra splet systemov ESP+trakcna+atd.
Samozrejme, ako vzdy plati zlate pravidlo, ze kupovat az v druhom roku vyroby ked vychytaju nejake tie muchy.
12. 8. 2013 21:03
Re: ....
Mě zdechl lineartronic i s benzínem asi 2x.
12. 8. 2013 21:26
Re: ....
a v jakém režimu? nízké otáčky a zátěž?
12. 8. 2013 23:15
Re: ....
Bylo to 100% při manévrech na parkovišti, zejména při rozjezdu po delším stání se zaplým motorem. Často v autě před odjezdem telefonuju - takže nastartuju zapnu klimu/topení a nechám běžet motor. Zavolám a pak jedu. Šlápnu na plyn - mírné cuknutí a hotovo. V subaru jsem to řešil, řekli mi, že je to možné. Lineartronic prý nestihne v některých případech ( kdy je auto vytížené klimou + bluetooth atd. ) zareagovat na náhlé přidání plynu a nestihne se přepnout z volnoběžného režimu. Přehrávali mi software cca. před rokem a půl a potom jsem to už nezaznamenal. Naftu mají s LR poprvé, takže možná to bude potřebovat vychytat.
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2013 20:08
Forester je důkazem
že je rozdíl mezi SUV a opravdovým SUV. Tohle není zkrátka masírka, tohle není ořezávátko pro rozvoz dětí do školky. Tohle auto má prostě a jednoduše pořádný kus poctivého talentu.
Ano, je toho spousta, kde proti koncernwágenům zaostává. Interiér není tak dotažený, materiály nejsou vybrány s jemnocitem olizovače měkčených plastů, sedadla nejsou "boh vie čo", při nákupu si neužijete zaškrtávací orgie, nenajdete simply clever řešení, 2 l PETku zřejmě budete vozit v kufru, kávu z automatu u benzinky budete muset vypít než se rozjedete, ...
Přesto - interiér už konečně nevypadá jako z minulého tisíciletí, grafika displayů konečně opustila 8-bitovou úroveň a panel rádia konečně dosáhl úrovně kalkulačky. Tohle vše při příkladné kvalitě zpracování. To podle mě vůbec není špatné!
Hlavní ale je, že Lineatronic je konečně na úrovni takové, že ne že nepohřbívá výtečný zbytek, ale je dokonce všeobecně v testech velmi chválen a hodnocen jako vhodnější volba než manuál :yes:
No a pak to nejpodstatnější - stále je to Forester tak, jak ho mnozí milují. Symetrický AWD, boxer, nízké těžiště, výborná světlost, výborná ovladatelnost a radost z jízdy a skvělá dynamika, dýchající na záda hothatchům.
Vše přitom Subaru zabalilo do výtečného balení. Vnější design je zkrátka nezaměnitelný, jedinečný. Žádný mama car, žádné fluidní opojení opitého mozarta. Dokonale rázný a úderný design s přiměřenou dávkou sebevědomí. Za mě :yes: :yes: :yes: Jednoznačně horký favorit mezi SUV. Je to totiž přesně vůz, který mě oslovuje. Je to osobnost mezi automobily, a toho si cením vždy na prvním místě :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - petrumr
12. 8. 2013 20:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2013 20:24
Re: Forester je důkazem
za polovic máš Yetiho či ix 35, který ale nenabídne polovic toho, co Forester... Cena mi přijde vcelku adekvátní.
Avatar - Stefič
12. 8. 2013 20:47
Re: Forester je důkazem
zrovna nedávno tady někdo napsal krásný příspěvěk, že SAAB jsou auta pro "bychaře" No a tohle mi přijde stejné. Každý druhý tady pěje ódy a pak....Pak si jde pro Octavii. No a tak je to se vším.
Jak píšeš výše. Jízdně asi OK, ale všechno ostatní, jak z minulého století. A za mega?? Fakt není lepší ten Passat, chceš-li Alltrack? Lesem asi neprojede, ale na to jsou tady jiná auta...Ale dneska jsou holt moderní zanedbatelné menšiny...
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2013 22:27
Re: Forester je důkazem
Co je to lepší? V tom to celé vězí.

Ano, lepší (ve smyslu každodenní průměrnosti) klidně může být Passat Alltrack. Ale určitě nebude mít Passat Alltrack v mých očích takový respekt :-!

Rozlišuji zkrátka potřebu od zábavy. A tu zábavu jednoduše nemám potřebu vlastnit.
12. 8. 2013 21:40
Re: Forester je důkazem
tak ceny u nás jsou trošku vysoko - co si budeme. Ale dá se sehnat i levněji. Jasně, že za tu cenu dostaneš auto 4x4 třeba dvakrát - Dustera třeba třikrát až čtyřikrát... Ale zkrátka je to o Tvých preferencích a tom, co Tobě vyhovuje - nikdo nikoho nenutí to kupovat. Následující ber jako nekritický výkřik subaristy. Mám momentálně 4 subaru. Začal jsem Subaru Foresterem 2,5XT, přes Outbacka 3.0, Outbacka 2,5L až po Subaru Forester 2.0XT(2003) - Velký oblouk zpět. Sice bych si mohl koupit nějaký dobře ojetý kousek třeba BMW X3 nebo MLka nebo Jeepu GC, ale zkrátka po všem tom zkoušení jsem si zpátky sedl do starého Subaru s tvrdými plasty, bez různých elektronických cingrlátek, vychytávek...ale pro mne - když jsem si do toho sedl to prostě mělo něco navíc - co? Ví bůh.... prostě mi to sedlo. Vím,že s tím můžu vyrazit do terénu a vím,že to zvládne etc. etc. Sice se na mne nebudou lepit buchty před diskotékou(v mém případě pro starší a pokročilé), sice mám spotřebu kolem deseti litrů ale prostě je to tak. A tohle přeju každému s jeho autem - ať už je to škodovka nebo wartburg....
12. 8. 2013 23:19
Re: Forester je důkazem
Tak to jsme dva ... říkal jsem si chce to změnu. Ale stejně koukám zase po subárkách :-)
Avatar - Ada je zase tady
12. 8. 2013 21:26
Re: Forester je důkazem
Bude zajímavé vidět ten variátor po 200 tis km... :no:
12. 8. 2013 21:41
Re: Forester je důkazem
čistě teoreticky - ten variátor by měl mít větší výdrž - ale uvidíme jak píšeš ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2013 22:47
Re: Forester je důkazem
To neni Multitrotlic, to je Lineartronic >:-[]
Avatar - rohYpnol
12. 8. 2013 20:21
Forester úderník
Až trochu vyrostu,
budu soustružníkem,
a jako můj táta,
v práci úderníkem.

Pak budu vyrábět
nejlepší Forestery,
nejlepší kolečka,
nejlepší motory.

A když pak po práci,
zahouká šest,
řeknou mi Japonci
"Tvé práci čest".

(podle Marie Vrátilové)
Rozbalit vlákno
4
12. 8. 2013 20:57
Re: Forester úderník
Soudružka Pelikánová... ta měla údernější verše! >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 8. 2013 21:32
Re: Forester úderník
forester je svojim sposobom normalne SUV .. ale k skutocnemu pracantovi ma daleko... kto chce auto do terenu stejne zvoli ladu nivu duster alebo pajero ci defender ... je fakt ze forester nie je hrkalka ako ix35 alebo kaskaj ale od pracanta ma daleko.... je to taka imidzovka ktora sa v terene sice nestrati ale realne si ju do terenu za tie peniaze nikto nekupi.... a v praxi plni zakaznikom rovnaku ulohu ako hrkalky kaskaj a ix35 ktore su postatne lacnejsie ....
12. 8. 2013 21:45
Re: Forester úderník
toppere a jezdils to subaru někdy? Tedy Forestera? Nemůžu soudit generace po roce 2008, ale to, co jsem viděl a jezdil - tak zvládne víc, než kvaška či duster. Ohledně Lady, Pajera a defenderu - to už srovnáváš něco, co není tak úplně košer - ale bude hrát roli váha a použité gumy. Pajero se třeba na sněhu proti Festrovi zahrabe jen to hvízdne a vymalováno..... ix 35 bych docela rád viděl v akci, ale nikdo s ním s námi na motokrosovou trať vyrazit nechtěl.....
13. 8. 2013 00:32
Re: Forester úderník
Tak dovolim si malinko nesouhlasit. Bydlím na místě, kam se v zimě hodně špatně dostává a právě z toho důvodu jsem si pořídil Forestra (manuál). Na Wrangler to tam není :-), ale drtivá většina SUV moc šancí nemá - cesta je často zapadlá a jen podle stromů poznám, kudy jet. Tady je hodně ku prospěchu permanentní 4x4 a hlavně pořádná světlá výška - to je to, co dnešní SUV nemaj. Co sedí na břiše, nerozjede se.
A můžu říct, že Forestr se osvědčil a navíc s ním není problém jet v létě delší trasu. prostě univerzál, kterých už moc není.
13. 8. 2013 10:59
spotreba
v propagacnych materialoch sa pise priemerka 8,5 a tu tvrdia, ze je to len 7 (co je oficialna spotreba mimo mesta). mam rad subaru (mam forestra 2011), ale v kontexte celeho clanku mi to pride ako cielene zavadzanie.
Rozbalit vlákno
0
13. 8. 2013 21:42
tento polotovar ešte aj niekto chváli?
áno ak presadneš z lada do subaru budeš spokojný

ale z nemca do japonca...

...tak sa ti zdvihne žalúdok z japonského auta!!!

budár s velkou spotrebou
Rozbalit vlákno
1
13. 8. 2013 23:40
Re: tento polotovar ešte aj niekto chváli?
ano od trupíka,co sa odbaví pri pohlade na Vé a dvojité Vé je toto typicky príspevok...ešte že je lahko citatelný a da sa v pohode separovat do odpadkoveho kosa.

Presadni si z Tiguana do Forestera,ci Mazdy CX-5 a pochopis,ze si latentný impotent...ak to chces teda pocut.
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 09:39
Forester
byl jednookým králem v dobách, kdy ostatní automobilky byly k tomuto segmentu slepé. Jenže to už dávno neplatí, ať už crossoverů nebo malých suv je na trhu spousta a v tomto davu se svými kvalitami forester (specielně v akt. generaci) motá maximálně někde v průměru. O králi nemůže být řeči.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 10:59
Re: Forester
Tak kdo je král podle tebe? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 12:15
Re: Forester
To ty píšeš že o králi nemůže být řeč, že se Forester motá někde v průměru.. >:-[]
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 12:30
Re: Forester
O králi nemůže být řeč, jednak nevím král čeho, autor článku "království" nijak nedefinoval, jednak ani mezi logickou konkurencí (malá suv, crossovery) není forester víc než průměrný.

Tedy, není-li to na tebe příliš komplikované, zkus napsat, čeho je forester král, a nejlépe srovnej s tebou určenou konkurencí. Rád si počtu... třeba se pletu a máš i nějaký názor a zkušenost.
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 12:38
Re: Forester
Ale že král neni v tom si měl jasno bez dotazů >:-[]
Komplikovaný se to zdá je jen pro tebe - pro autora, mě a asi i většinu ostatních je Forester 2.0 XT král malejch SUV :yes:
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 12:47
Re: Forester
Není království není král, bez dotazu... Je to prosté, bohužel vidím, že pro tebe stále příliš komplikované.

Pokud jde o testovanou verzi, v jednom forester s tímto motorem a lineartronicem králem bude zcela jistě, v nesmyslné spotřebě ve vztahu k předvedené dynamice.
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 13:00
Re: Forester
No tak se s tim nabušenym Subaru netrap a běž diskutovat někam pod Yeti TDi Green Line >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 13:01
Re: Forester
No tak se s tim nabušenym Subaru už netrap a běž diskutovat někam pod Yeti TDi Green Line >:D
14. 8. 2013 11:43
Re: Forester
Dinare, myslím, že sis to na svůj obvyklý přístup dost zjednodušil. Je třeba rozlišit kvalitu, schopnosti a výkony, a to vše v dané třídě. Z historického hlediska byla kvalita spíš průměrná až podprůměrná, schopnosti srovnatelné snad jen s freelanderem (s kvalitou jsou na tom obdobně) ale výkonově prostě žádnou konkurenci neměl. A dneska je to v podstatě podobné. Navíc mám pocit, že kdybys bral výkon a právě užitečnou velikost uvnitř, tak já tam moc konkurentů nevidím. Všechno je jistě kufrově menší. Jasně VW udělá motory lepší, ale na tenhle výkon s Tigim ze dvoulitru prostě nedostaneš. Mě osobně tedy vyvstává otázka, co z vyšší třídy je při stejné výbavě stejně "drahé".
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 11:51
Re: Forester
Kvality auta a kvalita ve smyslu zpracování, provedení jsou celkem rozdílné věci, já nepíšu o kvalitě, ale o kvalitách.
14. 8. 2013 11:59
Re: Forester
To s tebou souhlasím, ale to není to nejdůležitější. Řekněme, že mi na kvalitě zpracování ani celkovém nastavení auta úplně nezáleží tak, aby bylo v prvotřídní kvalitě. Hledám 4x4 (dokonce je mi fuk jestli haldex nebo pernament) s co největším úložným prostorem, motor 240 koní ze dvoulitru. Otázka zní, jaké je srovnatelné auto za ty prachy? Podle mě je to v tomto kontextu spíš solitair....

....dokud ovšem nezačneš počítat prachy na údržbu ;-) Tam se už ke konkurenci dopočítáš.
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 12:31
Re: Forester
V první řadě je třeba říct, jestli tu hodnotíme forestera jako model nebo forestera 2,0xt.
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 12:40
Re: Forester
Co bys tak tipoval pod článkem vo 2.0 XT a při při požadavku na alespoň 240 koní? Je to teda trochu komplikovaný, ale to dáš >:-[]
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 12:50
Re: Forester
Tak aspoň se vyjasnilo, v čem spočívá to tvé království, "požadavek aspoň 240 koní". To máš pravdu, to komplikované není, no aspoň máš svého krále. >:-[] ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 12:58
Re: Forester
Takže nedal? No tak sorry že sem tě tak přecenil >:D
Netrefils to skoro v ničem, to sem fakt nečekal >:-[]
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 13:03
Re: Forester
Co tys čekalo nebo přecenilo hraje roli jen v rámci tvého mentálního světa, za jeho hranicemi je to nepodstatné. ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 13:07
Re: Forester
No nevim kdo z nás měl problém pochopit titulek článku. Jo vlastně vim >:-[]
Ale že budeš tak moc mimo to sem teda fakt nečekal. A to hraní na drsňáka ti moc nejde, zkus to nejdřív natrénovat třeba na babičce nebo tak něco >:D
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 13:12
Re: Forester
"hraní na drsňáka" ?? >:D Občas fakt zapomínám, že se tu dá potkat i děcko, kterému ještě trčí lopatka od písku z kapsy. Budu na to příště pamatovat. ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 8. 2013 22:52
Re: Forester
Takže zapomínáš a přitom vzpomínáš na doby kdy sis hrál na písečku. Víš že Forester XT neni král ale čeho král netušíš. Tak to s tebou nevypadá moc dobře, to ti řeknu na rovinu >:-[]
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 13:01
Re: Forester
Kombinaci podobného výkonu a velikosti budeš pod milion hledat těžko, souhlas, v tomhle byla XT verze forestera vždycky mimo mainstream. Jiná věc je ta spousta kompromisů.
14. 8. 2013 13:36
Re: Forester
Když tak nad tim přemejšlim, tak ono vlastně ani nejde o těch 240 koní (nesmyslných), ale fakt o kufr. Všechny crossky jsou prostě pro 4 čelnou rodinu menší. Vlastně z pohledu rodinného auta nemají úplně logiku. Jediným náhradním řešením je tak kombik ve 4x4. To ale opouštíme třídu, kterou hodnotíme. Znám tvůj názor na zbytečnou světlou výšku. Ale tohle je asi potom jediným bonusem právě oproti tuzemskýmu kombíku v kombinaci 4x4, automat, velkej kufr.

To už je pak pouze otázka preferencí. Osobně vyšší podvozek do nepohody oceňuji a je pro mě důležitější než ty kompromisy, které zmiňuješ.
Avatar - Dinar
14. 8. 2013 14:38
Re: Forester
Tomuhle pohledu rozumím, osobně bych sice, mít tyhle požadavky, asi zabrousil do nějaké scout verze, ale takto formulované důvody pro forestera chápu. Celá ta moje reakce jde čistě po těch "králech", forester je z mého pohledu v akt. generaci opravdu tak průměr a jen přidání výkonného motoru z něj krále neudělá. ;-)
14. 8. 2013 15:09
Re: Forester
No, já prozměnu došel k závěru, že po připočtení nákladů na údržbu po dobu 5 let mi k 2XT vyjde tradiční župan. X3 ve 2D ;-) ...a nic v něm ani moc nepotřebuješ, nic neřešíš a nakonec se Ti ty prachy i při prodeji trošku vrátí.
Avatar - Hammunasakra
15. 8. 2013 00:06
Re: Forester
To je jasný, místo Subaru Forester XT 2.0 radši nějaká verze scout :yes: >:D
S tebou to fakt nevypadá dobře, tohle je jasnej důkaz ztráty soudnosti >:-[]
14. 8. 2013 13:51
Re: Forester
Promiň, ale forester naopak právě do nějakého roku 2007 neměl absolutně žádnou konkurenci v SUV. Na trhu nebylo nic tak kvalitního ( podívej se do forestera z roku 2003 - interiér vypadá v podstatě neporušeně a to jsem osobně seděl ve 4 různých autech ). Na trhu rozhodně nebylo nic co by tomu mohlo nějak konkurovat jak v terénu tak na silnici - zejméne v součtě těchto schopností pak byl nejbližší konkurent na míle vzdálený. Forester a určitě i outback/legacy do roku 2007 ( u otb později ) se vyznačovali těmito vlastnostmi - Kvalita, univerzálnost a skvělé jízdní vlastnosti. Nic jiného na trhu nebylo, co by tomu mohlo za tuhle cenu konkurovat. V poslední době se subaru přiblížilo mainstreamu a tím podle mě ztratilo - ačkoliv prodeje jsou vyšší. Jasně subaru nikdy nebylo ( vyjma STI/WRX ) na nějaký machrung. Na forestera jsi nikdy nesbalil holku a s outbackem tě nechtěli pustit na parkoviště 5* hotelu ( true story ). Nicméně kdo che auto, které vydrží léta ( s pocitem robustnosti a kvality ) a poradí si se vším co postaví příroda do cesty ... šáhne po subaru. Nějak tě pak přestanou štvát ty detaily ...
14. 8. 2013 14:03
Re: Forester
No vzhledem k tomu, že otíka 2007 mám, tak bych se tebou a kvalitě trochu polemizoval. Trochu moc to glorifikuješ. To, že to vyjede, o tom neni pochyb. Ale kvalitu, resp. výdrž dílů, bych do týhle diskuze vůbec netahal. Hlavně podvozek, brzdy, ložiska apod. vydrží úplný prd a furt to měním....A to rozhodně nevyužívám potenciál naplno.
14. 8. 2013 14:15
Re: Forester
Já měl OTB 2005 a byl jsem maximálně spokojený. Problémy byli jen s dvouhmontňákem. Když já prostě nemůžu jinak - při přímých srovnání forestera s různými tucsony, scouty, tiguany, freelandery apod. to byla vždy 100 a 1. Až narazím na auto, které se tomu alespoň vyrovná pak přestanu glorifikovat ...
14. 8. 2013 14:25
Re: Forester
Ale já jsem taky spokojený.... Je to o ale pak o těch kompromisech, co psal Dinar. Když pak přesedneš do vymazlenýho němce a zpátky, tak je vidíš všude. Jízdní schopnosti dnes nabídne kdekdo. 4x4 je základ, pak to musí bejt na lyžování velký, a jak jsem uvedl, jsem rád za vyšší podvozek (navíc je vyrovnávanej). Dnes najdeš něco pouze hodně podobnýho v kombíku od Passata.

Na koupi Subaru musíš opravdu potlačit všechny svý chtíče. Je to jako koupit si dovolenou allinclusive v Bulharsku ;-)
14. 8. 2013 16:48
Re: Forester
Ono subaru už jiné nebude. Je to holt specifická značka pro specifické lidi. Mě sedla jako nic jiného, párkrát jsem se snažil jí opustit a stejně se pořád vracím. Někomu to prostě nesedne a já neříkám, že je to špatně. Jen tvrdím, že co se týče techniky a jízdních vlastností prostě subaru jasně vede. Dle mého se subaru si můžeš dovolit v zimě ( jsem z hor) dovolit o 20% více než u podobných SUV a auty s přídavnými 4X4.
Avatar - Hammunasakra
15. 8. 2013 00:25
Re: Forester
Teda srovnat Forester XT s dovolenou allinclusive v Bulharsku to je fakt kravina do nebes volající, to bych teda nevymyslel :yes: >:D >:D >:D
Jo a je to přesně vobráceně, to jen tak abys věděl >:-[]
15. 8. 2013 08:50
Re: Forester
Odhaduji, že toho asi bude víc, "co bys teda nevymyslel" ;-) Držím palce v dalším studiu života. :yes:
Avatar - Hammunasakra
15. 8. 2013 10:30
Re: Forester
V mym věku už těžko, ale dík >:D
A s tim Subaru to je vážně přesně vobráceně. Neni to allinclusive v Bulharsku, ale když už tak spíš něco jako ubytovna v Monacu >:-[]