Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Forester 2.0i-L – Králem i bez turba

Subaru Forester je ztělesněním všeho, co je pro automobilku charakteristické. Testovaná verze navíc dokazuje, že umí skvěle fungovat i bez přeplňování.
Zpět na článek
15. 11. 2013 09:56
15. 11. 2013 10:07
15. 11. 2013 10:59
15. 11. 2013 11:03
15. 11. 2013 11:08
15. 11. 2013 13:34
15. 11. 2013 14:04
15. 11. 2013 16:05
15. 11. 2013 16:14
15. 11. 2013 13:36
15. 11. 2013 14:08
15. 11. 2013 16:07
15. 11. 2013 16:15
15. 11. 2013 15:23
15. 11. 2013 10:58
15. 11. 2013 11:58
15. 11. 2013 12:11
15. 11. 2013 12:14
15. 11. 2013 14:40
15. 11. 2013 15:07
15. 11. 2013 13:16
15. 11. 2013 14:05
15. 11. 2013 16:08
15. 11. 2013 13:35
15. 11. 2013 14:07
15. 11. 2013 14:32
15. 11. 2013 15:08
15. 11. 2013 15:29
15. 11. 2013 15:37
15. 11. 2013 16:09
15. 11. 2013 16:09
15. 11. 2013 14:34
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
15. 11. 2013 14:38
15. 11. 2013 14:48
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
15. 11. 2013 15:08
15. 11. 2013 15:14
18. 11. 2013 19:44
15. 11. 2013 15:36
15. 11. 2013 15:50
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
15. 11. 2013 16:03
15. 11. 2013 18:49
16. 11. 2013 17:02
16. 11. 2013 00:33
15. 11. 2013 20:30
16. 11. 2013 01:14
15. 11. 2013 10:46
15. 11. 2013 11:01
15. 11. 2013 11:16
15. 11. 2013 11:39
15. 11. 2013 11:49
15. 11. 2013 11:59
15. 11. 2013 12:23
15. 11. 2013 11:54
15. 11. 2013 12:12
15. 11. 2013 12:16
15. 11. 2013 22:06
15. 11. 2013 14:40
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
15. 11. 2013 15:15
15. 11. 2013 11:03
15. 11. 2013 14:36
15. 11. 2013 15:39
15. 11. 2013 19:32
16. 11. 2013 00:32
16. 11. 2013 18:27
15. 11. 2013 17:29
15. 11. 2013 15:01
15. 11. 2013 15:28
15. 11. 2013 15:34
15. 11. 2013 15:48
15. 11. 2013 18:47
15. 11. 2013 19:24
15. 11. 2013 19:29
15. 11. 2013 21:24
16. 11. 2013 09:28
16. 11. 2013 00:04
16. 11. 2013 09:24
16. 11. 2013 00:39
16. 11. 2013 08:09
27. 9. 2014 17:15
15. 11. 2013 09:56
video
Je fajn vidět po čase video, kde nikdo neráčkuje >:D
Rozbalit vlákno
44
15. 11. 2013 10:07
Re: video
To bylo hlubokomyslný...asi budeš Mr. Perfect. Až na lehkou dysfunkci někde v hlavě.
15. 11. 2013 10:59
Re: video
na Borhyovou bys taky nekoukal, kdyby měla malý kozy
15. 11. 2013 11:03
Re: video
Lez říct, že tvými životními hodnotami potravní řetězec teprve začíná, ale nezoufej, každý jednou vyroste.
15. 11. 2013 11:08
Re: video
vůbec nevíš jaké mám hodnoty a ano, ráčkující novinář příliš vysoko není. Informační hodnota těch pár vět co ve videu řeknou je nulová, tak proč tam cpát někoho nereprezentativního.
15. 11. 2013 13:34
Re: video
Přestaň kopat, zamysli se nad tím jak vystupuješ a jak působíš na ostatní. Vada řeči není vadou myšlení!

Přečti si znova "mariachi"-ho a začni od nuly.
15. 11. 2013 14:04
Re: video
Já kopu? Já jenom napsal, že se mi mnohem víc líbí video, kde nikdo neráčkuje. tečka.
15. 11. 2013 16:05
Re: video
A co diskuze, kde nikdo neuráží? Ta by se tri nelíbila? Mě teda jo. Radši k věci, než k peci...
15. 11. 2013 16:14
Re: video
koho sem urazil? tebe?
15. 11. 2013 13:36
Re: video
Máš zajímavý hodnoty, ale zrovna tohle zpravodajství ignoruju a že bych nějaký sledoval kvůli zjevu moderátoru, to už vůbec ne.
15. 11. 2013 14:08
Re: video
jasně brácho, na Novu nikdo nekouká, komunisty a levičáky nikdo nesnáší a pak ve volbách vyhrává Babiš a rudí.. >:D
15. 11. 2013 16:07
Re: video
Jsi buď totální blázen, nebo demagog, nebo člověk co nemá v pátek odpoledne nic jinýho na práci než rejpat do diskutérů. Pan šéfredaktor ti to napsal jasně, a já přidávám - jdi do pr... (dosaď si tam co chceš).
15. 11. 2013 16:15
Re: video
A ty si zas kdo? Já rejpat nezačal. Začal sem akorát s větou, že mám radši videa, kde nikdo neráčkuje.
Avatar - Midlosek
15. 11. 2013 15:23
Re: video
Hele, ale ona má malý!
Avatar - Katikakus
15. 11. 2013 10:58
Re: video
Opravdu si pripadas vtipny? 8-s :no:

Bud sis v profilu pridal takovych 10 let, coz by davalo nadeji, ze z toho vyrostes, nebo jsi opravdu hloupy. At jsou VWaverkovy clanky jake chteji, posmivat se mu za rackovani je ubohost...
15. 11. 2013 11:58
Re: video
Já se mu neposmívám. Ale kdybych šilhal, měl křivé zuby a odstávající uši, tak bych se za každou cenu před kameru taky necpal.
15. 11. 2013 12:11
Re: video
Máš blbý kecy a cpeš se na diskuse, to je větší ostuda, než se cpát na obrazovku s ráčkováním.
15. 11. 2013 12:14
Re: video
A ja si zas myslim, ze blby kecy mas ty.
15. 11. 2013 14:40
Re: video
A já si myslím, že nemyslíš, prvoci tvého druhu jen reagují na světlo a teplo.
Avatar - Choochoo
15. 11. 2013 13:16
Re: video
A kdyby Te to bavilo proc by ses tam necpal, kor kdyby mely tve clanky vysokou uroven. Takhle si trochu mimo :no: Prispevek uroven nema a stejne ho sem cpes.
15. 11. 2013 16:08
Re: video
Souhlas, naprostej. :yes:
15. 11. 2013 13:35
Re: video
Ty nejsi vidět a z vostudy máš kabát...
15. 11. 2013 14:07
Re: video
Kdo si? Co si? Mi je celkem sumak co si o me myslis. Klidne si videa s rackujicimi jedinci poustej pred spanim, kdyz se ti tak libi.
15. 11. 2013 14:32
Re: video
Koukám, že sis tu dnes svou bystrostí a inteligencí vybudoval hotovej fanklub, nechceš půjčit sluneční brejle?
15. 11. 2013 15:08
Re: video
Víš o mě prd a radši sedni do té svý vysněný 911 a ujeď
15. 11. 2013 15:29
Re: video
To se pleteš, tím co, a jak píšeš o sobě prozrazuješ víc, než bys asi chtěl.
Samotný fakt, že tohle nechápeš ukazuje na tvoji nevyspělost, s níž se pojí i žebříček hodnot, o kterém jsem psal výše.
Takže jak už jsem ti psal dříve - nezoufej, i ty jednou dospěješ.
15. 11. 2013 15:37
Re: video
A proč na mě vůbec reaguješ? To nemáš nic lepšího na práci než řešit mé nedospělé kecy? Svůj názor jsem napsal a za tím si stojím. Možná bohužel není pro tebe dost dospělý. Podle mého to s tím nemá vůbec nic společného.
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
15. 11. 2013 14:34
Re: video
Vážený kolego,

naprosto upřímně nechápu, co vás vede a co vás opravňuje kritizovat někoho jiného, koho s prominutím ani neznáte, za nějakou vadu. Redaktoři Auto.cz Aleš Jungmann a Lukáš Vaverka patří mezi nejlepší testery, které v branži máme, přestože někteří z vás si to občas nemyslí. A náš elév Honza Mička po pomyslném žebříčku šplhá rychle vzhůru.

Místo toho abyste ocenil a uznal nespornou kvalitu videí, s jakou k vám od letošního května přicházíme, místo toho abyste pochválil fotografie, které rovněž od května povětšinou dělá opět jeden z nejlepších fotografů v branži Petr Homolka, tak ze svého mozku vypustíte větu, která je tak lidsky ubohá, že na ni musím reagovat a dát vám následující doporučení:

Přejděte na nějaký jiný, konkurenční web, kde jsou na tyhle žvásty zvědaví, ale tady na Auto.cz to rozhodně není a nebude. Váš odchod oplakávat nebudeme, naopak bez takových lidí jako jste vy se úroveň zdejších diskuzí zvedne. A to si přeje většina z nás. Pokud zde se svým nickem setrváte i nadále, nic proti, ale diskutujte věcně a slušně. V opačném případě mi udělá nesmírnou radost váš účet zabanovat.

Ing. Tomáš Kovařík
vedoucí redakce Auto.cz

P.S.: Většinou podobné odpovědi píšu jako PM, tentokrát jsem však musel reagovat veřejně. Koho se to netýká a dočetl až sem, tomu děkuji a doufám, že se mnou souhlasí a chápe moje rozhořčení.
15. 11. 2013 14:38
Re: video
Buďte v klidu, pane Kovařík, my ho zpracujem sami.
A život ho nakope taky dostatečně :-)
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
15. 11. 2013 14:48
Re: video
:-)
15. 11. 2013 15:14
Re: video
Vážený inženýre,

Moje poznámka neměla mít nijak urážející charakter, byť to tak asi na první pohled může vypadat. Pouze má osobní připomínka, že je mnohem příjemnější sledovat a především slyšet fundovaný komentář od někoho, komu to od pusy hezký odsýpá.

Proto jsem také nikoho nejmenoval, slovně nenapadal a nijak nijak vulgárně nepohoršoval.

A ano, radši budu koukat a poslouchat pana Jana Mičku.

Edit: A pokud jsem svou poznámkou přesto někoho někoho pohoršil a urazil, tak se mu upřímně a srdečně omlouvám.
Avatar - eXp10it
18. 11. 2013 19:44
Re: video
Hlásím se k těm co vás pochopili. Váš první příspěvek jsem vyhodnotil jako pochvalu redakce. A až následné hysterické reakce připomínající český-euro-rasismus-naruby (r) mě přiměly se podívat na místní video nahrávky a... raději nic ještě by mě tady za můj názor mohl někdo zlynčovat 8-s
Avatar - Johny.Rico
15. 11. 2013 15:36
Re: video
Tak jestli pan Vaverka patří mezi nejzkušenější v oboru, tak to jsem si nevšiml ani náhodou!!! To, co ten pán plodí za spisy nelze jako test označit ani z rychlíku!

Dále, pokud tomu říkáte "nesporná kvalita videí," tak se na ně asi nekoukáte.

Příště, než budete psát nějakou reakci, chce to vychladnout a dobře si to rozmyslet. Protože pokud se tu chcete poplacávat po zádech, jací jste největší machři, když to tak ani zdaleka není (viz konkurenční weby a jejich testy - a dobře víte který(é), tak si jen připadám v uzavřené bublině neschopné reflektovat skutečnost. A to, že se tu naříká na kvalitu jste si musel musel všimnout, když očividně sledujete diskuzi.

Úroveň tohoto webu je silně bleskoidní a to, co vám dovoluje poslat na web testy těchto kvalit je jen návštěvnost. Nic víc. Jinak byste museli o dost více makat.

A když už jsme u těch diskuzí, pane inženýre, jsou tu mnohem větší pitomci, kteří zde neustále rozhánějí flame. Tak se, prosím, uklidněte.

Mgr. V.V.
Nespokojený čtenář Auto.cz
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
15. 11. 2013 15:50
Re: video
Věřte mi, že patří, za tím si stojím. Jako jeden z mála v oboru umí daný problém rozebrat analyticky do hloubky. O tom nemá většina dnešních "kolegů" ani potuchy.

Porovnejte videa před rokem a nyní - posunuli jsme se o hodně velký kus dál. Nicméně, toho co chceme, můžeme a musíme zlepšit je pořád ještě hodně.

Vychladlej jsem až až a po zádech se nijak neplácám. Ale sorry, urážet redaktory Auto.cz nenechám. Diskuze sleduji a (ne)kvalitu vnímám a pracujeme na komplexním zlepšení.

Úroveň některých diskuzí se občas dostane tak nízko, že se člověk nestačí divit. V tomhle směru musíme přitlačit.
Avatar - Johny.Rico
15. 11. 2013 16:03
Re: video
O tom, zda umí rozebrat, nebo neumí, se my, čtenáři, máme možnost dovtípit jediným způsobem - testem. Jak vypadají, to už jsem vyjádřil. Tak ať zapracuje na psané formě a nepíše to s prominutím "jak školák domácí úkol o přestávce." Protože to tak vypadá. Abyste mi rozuměl - nekritizuji proto, abych kritizoval, ale aby se tu něco změnilo. Krom designu jde vše jen k horšímu (až na fotky, ty jsou u každého testu vynikající).

Dále - víte, co se stalo s Moje.auto.cz Tak krásná komunita tam vznikla a žila. Kde je teď? Ten nápad byl naprosto geniální, excelentní, ale totálně zničen arogantností pana Zezulky, který si myslel, že je největší borec a ví vše nejlépe. Proto vám dám doporučení - dejte dosti na to, co se zde povídá a co by se mělo změnit. Jsme pro vás zdarma testeři toho, jak se věci mají a jak by asi být měly. Kdo lépe to otestuje než lidé, co zde chodí roky roky. Jako vedoucí redakce byste si měl na tento problém posvítit také.

K dobru pana Zezulky - jeho videa byly skvělá. A když už jsme u těch videí - videa ojetých vozů byla špičková.

Dále to nebudu rozebírat. Čekám na výsledky a chci je vidět, když vidím, že je máte v plánu.

Děkuji a příjemný den.
16. 11. 2013 17:02
Re: video
S obranou Vaseho kolegy p.Vaverky, co se tyce jeho rekneme hendikepu se da jen souhlasit. Ovsem, co se tyce udajne kvality redaktoru a jejich (vy)plodu rozhodne souhlasit nemuzu. I mezi diskutery je minimalne nekolik jedincu, kteri by to velmi pravdepodobne zvladli mnohem lepe nez Vami opevovani redaktori. Podle mne je celkem prekvapive, ze se zde jeste drzi pomerne velka komunita diskuteru, prestoze casto nejsou spokojeni s kvalitou clanku a nedivil bych se, kdyby drive ci pozdeji doslo k velkemu odlivu Vasich ctenaru. Sam pisete o urcitych zlepsenich, zkuste premyslet o tom, co by se jeste dalo vylepsit, aby tito diskutujici meli vicero duvodu zde pobyvat. Nejsilnejsi strankou Vasich stranek (to se v tom krasne motam :-) ), jsou diskuse, ktere ovsem nejsou zasluhou redakce. I prestoze jsou na nich obcas podivni jedinci a diskuse se obcas trochu zvrhava.
15. 11. 2013 20:30
Re: video
Vypadá to, že kopl do vosího hnízda co ? Nechápu proč na tuhle uštěpačnou ( a vtipně míněnou ) poznámku vůbec reagujete a ještě vyhrožujete. Kdyby jste radši napsal ,, ráčkují no a co ? ,, , tak to vyzní daleko lépe. Když někdo ráčkuje a někdo se mu směje tak je to pako a vy ho máte ignorovat a nebo si ze sebe umíte udělat srandu a natočíte příště video, kde budete ráčkování přehrávat. Takhle jste vlastně přiznal, že vás to štve a že je to problém se kterým se nějak nemůžete vyrovnat ... což podle mě není.
16. 11. 2013 01:14
Re: video
Vážený pane vedoucí redakce,

ač se mi také nelíbí příspěvek primitiva na kterého reagujete, musím reagovat na vaši obhajobu kolegů. Možná si myslíte jakou skvělou práci odvádí, žel není tomu tak a naprosto upřímně říkám, bohužel!
Už nějaký čas zde raději nečtu testy a jen občas mrknu na diskuze. Pro kvalitní testy, ať písemné či vizuální chodím jinam.
Věřte, že je mi to upřímně líto, protože toto byl můj první motoristický server, který jsem doslova hltal se všemi novinkami, testy, zajímavostmi ze světa automobilismu a všeho, co se tohoto odvětví týká.
Napadá mne jedna kacířská myšlenka, že kvalitu tohoto serveru vytvářeli diskutující. Osobně jsem se zapojoval velmi zřídka a spíš jsem hltal to, jak to tady žilo při různých vyhrocených diskuzích. Avšak celkově to zde pokleslo po odmlčení jedné legendy, která se jen lehce připomněla blogem o další legendě, "Porsche 911". Poté zase ticho po pěšině. Až si říkám, že jeho odmlčení musí mít souvislost s vyhozením pár vrcholných manažerů ze Škodovky.
Ale vraťme se k tématu. Kvalita testerů! No jak bych to tak řekl! Sakra proč jste kdy zřizovali sekci blogů? V současné době, ti amatérští a nadšení blogeři mají daleko větší kvalitu, než drtivá většina vašich profesionálních "testerů". Obrovská škoda je, že tito amatérští nadšenci nemají víc času na testování a následné sdílení svých zážitků z poznávání strojů běžných, ale i výjimečných.
Je mi jasné, že není zrovna jednoduché napsat různé testy nezávisle a objektivně. Přece jen každý tíhne trochu více k určité značce, než jiné. Bohužel je ze spousta testů cítit náklonnost k určitým značkám i když i v diskuzích se redaktoři zastávají svých kolegů, že ve skutečnosti mají nasměrováno jinam. O to víc ve mně klíčí podezření, že své skutečné kvality by mohli i projevit, kdyby nebyli svázáni někým, nebo někoho diktátem. Mohli naplno projevit cit pro nezávislé recenze. Nadšení, které chytí za srdce.
Nevím jestli můj příspěvek pomůže ke zkvalitnění článků, respektive testů. Pokud sledujete zpětnou vazbu ve formě diskuzí, tak to musíte cítit, že to momentálně stojí za h..uby.

Vážený pane vedoucí redakce,
Věřím za nás všechny, doufající fanoušky tohoto serveru, že brzy zkvalitníte jeho obsah. Budu vám držet palce i pěsti a těšit se na přátelský a kvalitativně obsažný motoristický web.
15. 11. 2013 10:33
Co mi v článku chybí..
Zmínka o tom, jak je řešen konkrétně zde pohon všech kol a docela i světlá výška. Samozřejmě, že to není problém najít jinde, ale zrovna v testu Forestru bych tyto věci docela očekával.
Jinak měl jsem tu čest s Forestrem 2,0 XT, auto je to opravdu splašené, co ale nemůžu překousnout, je absence ukazatele teploty chladící kapaliny (popřípadě oleje) a jeho náhrada modrou kontrolkou v případě, že je motor ještě nezahřán. Ono asi o houby jde, ale ukazatel je ukazatel. Tímto "neduhem" ovšem trpěl už i předcházající Forester a dnešní Toyoty, což je, alespoň pro mě, škoda.
Rozbalit vlákno
2
15. 11. 2013 11:00
Re: Co mi v článku chybí..
Pokud bys důkladně prošel nastavení palubního počítače, ve kterém je už opravdu vše, tak bys zjistil, že si tyto hodnoty můžeš zobrazit.
Je tam dokonce i tlak turba!
15. 11. 2013 12:03
Re: Co mi v článku chybí..
To je hezké, ale na palubce ho nezobrazíš, navíc v předešlé generaci takový multimediální systém chybí.
15. 11. 2013 10:46
Spotreba?
Chtel bych videt ty dalnicni presuny v ramci limitu za 7l.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Honza Mička
15. 11. 2013 10:50
Re: Spotreba?
V tom případě Forester vyzkoušejte :-)
15. 11. 2013 11:01
Re: Spotreba?
Měříte to tak, že rozjedete auto na 100/130 km/h, ustálíte rychlost a mrknete na ukazatel okamžité spotřeby, nebo jedete po dálnici odněkud někam cca 150 - 200 km a pak odečtete průměrnou spotřebu?
Avatar - Katikakus
15. 11. 2013 11:16
Re: Spotreba?
Za a) je spravne, bohuzel.
15. 11. 2013 11:39
Re: Spotreba?
V tom pripade to spravne nie je.
Avatar - Katikakus
15. 11. 2013 11:49
Re: Spotreba?
Proto pisu "bohuzel".. ;-)
Avatar - Honza Mička
15. 11. 2013 11:35
Re: Spotreba?
V prvním případě jen proto, aby se odečetly otáčky v dané rychlosti na nejvyšší rychlostní stupeň na rovině. Průměrná spotřeba, která je uvedena v testu, je v mém případě měřena na stejné trati. Hodnota na dálnici vychází z úseku Praha - Brno.
15. 11. 2013 11:59
Re: Spotreba?
OK, díky.

Ale nechtělo by to po takové době aplikovat nějakou ustálenou metodiku měření?
15. 11. 2013 12:23
Re: Spotreba?
Jenomže na trase Brno - Praha se jede dokupy v 50 kilometrovém úseku osmdesátkou...tedy mělo by se ;-)
15. 11. 2013 11:38
Re: Spotreba?
mohla by se redakce konečně jednou vyjádřit, jakým způsobem měří spotřebu? Co takhle využít jako normu pro všechny auta stejný úsek dálnice. Opisování okamžitých dat z palubního počítače nemá žádnou vypovídací hodnotu. Stačí minimální klesání a lehký vítr v zádech a máme super úsporně auto a nebo za opačných podmínek "nenažraný" kšunt...
15. 11. 2013 11:54
Re: Spotreba?
se spotřebou je to vždycky sporné, protože pokud s tím redaktor popojíždí týden po Praze, tak se nezjistí nic. A dělat nějaké měření na úsecích o délce 100 km? Vždyť by si tím akorát pálili palivo v nádrži. Alespoň trochu reálný ukazatel je průměrná spotřeba po týdenním testu.
15. 11. 2013 12:12
Re: Spotreba?
To jako, že testovaná auta používají pouze místo služebních? Testy jsou snad většinou o "zbytečném" ježdění... :-!
15. 11. 2013 12:16
Re: Spotreba?
Čekáš snad testy jízdních vlastností při různých dynamických disciplínách na uzavřeným okruhu?
15. 11. 2013 22:06
Re: Spotreba?
Záleží, na jak dlouho ho máš.
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
15. 11. 2013 14:40
Re: Spotreba?
Týdenním jezděním po Praze, jak to nazýváte, zjistíte spotřebu po týdenním jezdění po Praze. Co na tom je nepochopitelné? Podle mě je to jeden z nejtvrdších městských cyklů v Česku, kterého řidič někde na malém městě nikdy nedosáhne. Možná byste se divil, kolik třeba takový hybridní lexus po Praze žere...

O zbytku platí totéž, co jsem napsal výše.
15. 11. 2013 15:15
Re: Spotreba?
Vím kolik hybridní Lexus po Praze žere.

edit: ovšem ježdění po Praze má dohromady nulovou informační hodnotu, protože ježděním po Praze nemůžu označit trasu z Modřan na Chodov nebo na Smíchov, kde jsou dohromady 3 křižovatky.
15. 11. 2013 11:03
Re: Spotreba?
Legacy 2.0i CVT ... 8,2 průměr ...
15. 11. 2013 14:36
Re: Spotreba?
Si nějak fandíš, ne? 8,2 je těžkej podprůměr >:D >:-[]
15. 11. 2013 15:39
Re: Spotreba?
Hele, 8,2 v prumeru ma mozna tak slon, zase si nefandi >:D
15. 11. 2013 19:32
Re: Spotreba?
Tak jestli je to průměr, tak je opravdu nadprůměrný :yes: >:D
16. 11. 2013 00:32
Re: Spotreba?
jojo holky vždycky říkaly, že jsem největší koko*t kterýho kdy viděly >:D
16. 11. 2013 18:27
Re: Spotreba?
Nebuď na sebe tak krutej :-)

Takovejch týpků, co dělaj zkrácenej striptýz (stačí sundat čepku a už je vidět č...k) je kolem i tak dost >:D
15. 11. 2013 17:29
Re: Spotreba?
No měl jsem po 80tkm na obrazovce 8,2l / 100km :-!
15. 11. 2013 13:06
Spotrebu si najdi na spritmonitore
Stovky tisic kilometrov najazdenych roznymi sofermi za roznych podmienok vypovedaju ovela viac nez akykolvek test. Ale mozno by autori clankov mohli hodnoty zo spritmonitoru k testom pripajat.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Katikakus
15. 11. 2013 13:43
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
To je dobra myslenka. Vzorek na Sprimonitoru je dostatecne velky, aby hodnoty mely solidni vypovidaci hodnotu.
15. 11. 2013 14:34
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
...a pokud se nepletu, tak je tam nějaká možnost přidat ten údaj na stránku v podobě banneru.

Problém ale je: Pokud se testuje auto, jež je na trhu čerstvé, je možné, že na spritmonitoru nebude dostatečná databáze údajů.
Avatar - JuckiCZ
15. 11. 2013 16:04
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Problém se sprintmotorem je ten, že každé auto testuje někdo jiný.
Takovou Dacii Snadero si nekoupí stejně jezdící řidič, jako GT86. Lze předpoklídat, že majitel Dacie nebude jezdit stejným stylem, jako u Toyoty, lze předpokládat, že nebude jezdit na okruh..., tudíž ani tady ta vypovídající hodnota není vysoká...
15. 11. 2013 20:41
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
To je ale hovadina. Podle tvé logiky by mělo být v každém testu napsáno, za kolik s autem člověk bude jezdit jako prase, jako důchodce a potom v průměru.
Pro mně je spritmonitor vypovídající až až. Vím, že si k průměrné hodnotě musím něco
málo přidat, protože jezdím rychleji, než je průměr.
Avatar - JuckiCZ
15. 11. 2013 22:05
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Takže jezdíš rychleji, než průměrný majitel McLarenu? Nebo rychleji, než je průměrný majitel Mitsubishi EVO? Jak rychleji takoví řidiči jezdí? Víš hov_no. Nebo třeba rychleji, než průměrný majitel Dacie? (Z 90% důchodci) Jak často ti řidiči jezdí sami? Jak často s plně obsazeným autem? Myslíš, že majitelé CitiGo a podobných prdítek mají stejný profil denního ježdění, jako majitelé Jagu XK a podobných GTéček? Mají všichni dostatečně nahuštěné pneu? Jaké mají pneu?
Kolik si chceš přidat k průměrné hodnotě? Stejné procento u 1,2 TSi, jako u HEMI V8? Stejně u turbodieselu, jako u atmo benzínu?
Já prostě tvrdím, že se Sprintmotor přeceňuje. Říká jen to, jak moc to žere majoritní skupině vlastníků daného vozu, ale nejde moc srovnávat spotřebu vozů samotných, protože každý vůz kupuje jiná skupina lidí, kteří zákonitě jezdí jinak, jinudy, jindy a s jiným zatížením.
Jak bych to testoval já? Vezmeme 5 aut, která chceme porovnat, jednu trasu a 5 testérů. Cesta tam je na spotřebu, cesta z5 na čas. Projedeme to 5krát, každý si zkusí všechna auta, ale vždy pojede jako první jeden a ten samý, ostatní budou držet krok. Teprve pak máš reálně hodnoty spotřeby určené k porovnání vozů. Lidský faktor se vymaže, protože s vozy jezdí stejní řidiči a máš tam jak úspornou, tak dynamickou jízdu (tudíž závislost spotřeby na stylu jízdy). I ostatní parametry do hodnocení vozidel tam máš nestranné, když se "zprůměruje" hodnocení všech testérů. Podle mě by takhle měly vypadat všechny testy, ať je to aspoň trošku objektivní.
Ze sprintmotoru poznáš akorát to, kolik by Ti to žralo, pokud pojedeš jak průměrný majitel vozu, pokud budeš jezdit tam, kde průměrný uživatel, za podmínek jak průměrný uživatel, na průměrném obutí,...
Jen tak pro info: Bývalý majitel mého vozu jezdil v průměru za 7,2 l/100 km, já jezdím v průměru za 5,2 l/100 km. Dokud neporovnáme jiná auta u stejných uživatelů, nemůžeme srovnávat nic...
17. 11. 2013 09:57
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
A proč porovnáváš McLaren a Dacii? :-)
Zajímá mně teď třeba W12 Audi A8, mrknu na sprimonitor a vidím, že to jezdí okolo
15-16 na sto a mám jasno. Proč bych se díval, za kolik jezdí Dacie?
Jinak ty tvoje argumenty jsou krásné, ale asi jsi ve škole spal, když se probíral průměr:-)
Je to prostě průměr. Navíc podle tvojí logiky nemá naprosto smysl spotřebu udávat, protože každý jezdí nějak jinak a tak to nemá smysl srovnávat...
22. 11. 2013 10:48
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Nemas celkom pravdu:
1. vodiči jazdiaci na autách v rámci jednej triedy určite nebudú mať tak diametrálne odlišný štýl jazdy, aby si Spritmonitor nemohol použiť ako zdroj objektívnych informacií (proste šoféri golfu, ceedu, meganu a 308čky budú mať veľmi podobný štýl jazdy. A záujemca o 911 si asi nebude pozerať štatistiky spotreby meganu :), ten si pozrie co ja viem napr. M3, takže znovu objektívne info.
2. štatistiky Spritmonitoru obsahujú aj histogram, takže si môžeš pozrieť nielen priemer ale aj početnosť iných hodnôt spotreby, než je aritm. priemer. A krom toho, každý majiteľ pri udaní spotreby ešte uvázda akým štýlom jazdy bola dosiahnuta.
Osobne si myslím, že sa jedná o veľmi objektívny nástroj monitorovania spotreby.
15. 11. 2013 22:12
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
To je ale dobře. Pokud si to auto koupíš, patříš mezi majitele a data jsou to zajímavější. To je právě vytýkáno normované spotřebě. Že majitel 911 bude jezdit jinak než majitel Pandy. Tak proč by měla být 911 laděná na stejný styl jízdy? Jednotná norma je dobrá pro úředníky, ale na nic pro lidi.
Avatar - JuckiCZ
15. 11. 2013 22:33
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Normovaná spotřeba říká, jak moc úsporně s tím autem jde jezdit za laboratorních podmínek.
Pokud chci srovnat spotřebu dvou různých aut, podle SM to nelze, pokud ta auta nemají ti samí uživatelé, což nikdy nebude pravda.
15. 11. 2013 23:18
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Ne, pointou je simulovat chování průměrného evropana. Tedy spoustu stání na křižovatkách a jízdu po městských obchvatech. Pokud se nebavíme o plug-in hybridech, dá se jezdit i úsporněji a to i v běžném provozu. Jinak to "laboratorní" znamená, že jsou řízené a replikovatelné.

Teď trochu vážněji. Pokud mě zajímá spotřeba, auto vyzkouším. Chci-li získat nějakou představu, jaká by mohla spotřeba být, podívám se na sprit monitor.
Avatar - JuckiCZ
16. 11. 2013 07:36
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Právě že nejde o chování průměrného evropana, ale o chování průměrného evropského řidiče daného vozu. Fleety vytáhnou spotřebu, průměrný evropan si nekoupí GT86, ani Foreter turbo... O tom přesně píšu. A tudíž srovnávání vozů mezi sebou podle SM nedává moc smysl.
16. 11. 2013 14:24
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Vůbec nechápu, o čem to meleš. Můj předchozí příspěvek (tedy první odstavec) byl o normované spotřebě. Předepsaný cyklus má simulovat jízdu průměrného auta. A proto je třeba pro sportovní auta k ničemu.

A pokud jde o sprit monitor. Kolik firem do něj zadává spotřeby? Čekám, že to dělají lidé, i když jde třeba o služební auto, které používají i soukromě. A kolik firem koupí Forestera s přeplňovaným benzínem, nebo GT86? Jak to souvisí? Mám problém v tvém myšlenkovém pochodu najít hlavu a patu.
16. 11. 2013 18:30
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Nejseš sám, taky jsem z těch jeho plků jabko...
17. 11. 2013 09:59
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
ty vole ty máš v hlavě bramboračku... vyselektuješ si ve spritmonitor určité auto s určitým výkonem a porovnáváš neprůměrné evropany, kteří si koupili neprůměrný vůz...
19. 11. 2013 22:49
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
Možná si toho filtru nevšiml. :-)
15. 11. 2013 22:08
Re: Spotrebu si najdi na spritmonitore
"Ale mozno by autori clankov mohli hodnoty zo spritmonitoru k testom pripajat." Proč? Data se pořád vyvíjí a není problém si to najít.
15. 11. 2013 15:01
Ovšem...
...redakční chvála nic nemění na tom, že králem této třídy zůstává [odkaz]
Rozbalit vlákno
12
15. 11. 2013 15:28
Re: Ovšem...
vezmi krále a přijeď s ním na motokrosovou trať - až budeš volat "království za odtah" - pohovoříme o Hermelínu a blyštivé róbě kontra praxe.........
15. 11. 2013 15:34
Re: Ovšem...
Ale no tak - jsem si jistý, že tahle auta (ani od Škody, ani od Subaru) si nikdo nekupuje kvůli trestání motokrosové tratě za to, že je tak kopcovitá, hrbolatá a bahnitá.
15. 11. 2013 15:48
Re: Ovšem...
no pár lidí ano ;-) .jako auto, které dokáže poskytnout i velkou míru zábavy. Ale je pravda, že takhle švihlí jsou spíše majitelé starších ročníků ;-)
15. 11. 2013 18:47
Re: Ovšem...
Já tu posedlost subaristů těžkým terénem chápu, ostatně jinde ani není možné schopnosti těch aut naplno využít :-)
15. 11. 2013 19:24
Re: Ovšem...
Pan Micka miluje korunovacne slavnosti. Len nedavno titulok: "Subaru Forester 2.0 XT Lineartronic – Návrat krále".
Este som vsak Forester nevidel v ziadnom dokumente z Afriky, Juznej Ameriky, ...
Takze by stacilo "princ-cakatel" ;-)
15. 11. 2013 19:29
Re: Ovšem...
Tak každý má svého favorita, který jakmile projde modernizací a objeví se v testu, tak je okamžitě nazýván králem, nakonec se ale ukáže, že král je pořád ten samý a princů-čekatelů je jen o jednoho víc :-)
15. 11. 2013 21:24
Re: Ovšem...
[odkaz]
třeba ;-) tak nějak to kluci i vyhráli:-)) ale uznávám, že to bylo upravené....
v Ozz bys jich viděl docela dost, ale je pravda, že Afrika je země Toyotám zaslíbená...... Dokonce ani VW tam moc neuvidíš............
Avatar - petrumr
16. 11. 2013 09:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 11. 2013 00:04
Re: Ovšem...
Článek a babičku jsem tradičně nečet a i tak je mě i mnoha dalším jasné, žes opět mimo mísu, teda třídu ;-)
Sakra proč to vlastně píšu! Aha, už vím. Škopek plnotučného piva dělá své.
Adame, při vší úctě ke škodovce jdi konečně jednou pro vždy do pr...e!!!
Avatar - petrumr
16. 11. 2013 09:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - aproximus
16. 11. 2013 00:39
Re: Ovšem...
a ty jsi král bohnic..
15. 11. 2013 15:27
Mantra spotřeby
ach ano - vím - spotřeba je důležitá - nikdo nechce jezdit za 15litrů na sto(tedy pokud na to má - jeho osmiválec mu přeji a ze srdce závidím), ale ta mantra........
Miluju papírové spotřeby. Například známého zelený drak s HTP pod kapotou dokáže papírově jezdi někde okolo pěti litrů. To jsem si toho vyslechl. O tom, jak moje turbína žere i trávu kolem silnice atd. atd.... No jo - ale když držíme stejnou rychlost na dálnici, tak kupodivu jezdím jen o cca litr víc jak on a on je kolem 140km/h na konci s dechem, kdežto já sešlápnu a co? No jistě, že nejedu - vždyť bych porušoval zákon přece:-))) A taktně zamlčím jistou výhodu subaru ohledně pohonu všech čtyř....Není samospásný. Líp si v tom roztřelíte zuby, když zapomenete, že to brzdí jako ostatní auta a adheze je sfiňa, ale zkrátka posuzujte auto v kontextu a nikoliv jen podle spotřeby - to by pak naše silnice byly poměrně nudné.....
Rozbalit vlákno
5
15. 11. 2013 15:36
Re: Mantra spotřeby
Jsme v ČR, pomalu nejdražší zemi Evropy, a možná světa, takže spotřeba matters, bohužel.
Vzpomínám, jak jsem kdysi prodával svoje auto na inzerát a z asi dvaceti lidí, co mi zavolali, se je jeden jediný neptal na spotřebu.
Avatar - Johny.Rico
15. 11. 2013 15:44
Re: Mantra spotřeby
Tos prodával Escalade? >:D
15. 11. 2013 18:42
Re: Mantra spotřeby
No právě >:D
Avatar - Johny.Rico
15. 11. 2013 20:01
Re: Mantra spotřeby
Jako fakt? >:D
15. 11. 2013 23:22
Re: Mantra spotřeby
Ne-e. >:D
15. 11. 2013 15:38
Spotřeba z říše snů
Přiznám se, že udávané spotřebě na dálnici také moc nevěřím. Sám vlastním Forestera předchozí generace, atmo 2.5 litr a reálná spotřeba při reálných 130/km je dle kopcovitosti tratě, větru (přece jenom karoserie s aerodynamikou nemá moc společného) a obsazenosti vozu je mezi 9-10l/100 km. S ohledem na fakt, že současná generace lesníka se hmotnosti moc od III. gen. moc neliší, odhaduji reálnou dálniční spotřebu na cca 9l/100 km ;-)
Rozbalit vlákno
6
15. 11. 2013 15:59
Re: Spotřeba z říše snů
Samozrejme az na uplne jiny a novy motor. Ten ale se spotrebou nema nic spolecneho, ze?
15. 11. 2013 16:59
Re: Spotřeba z říše snů
Byla by to krásná představa, kdyby takováto krabice uměla jet při GPSkové 130tce za 7 litrů. Ale za tolik jede Forester s 2.0D. Spotřebu kolem 8l/100 km ještě tak uvěřím v Legacy, ale ne u auta se světlou výškou 22 cm a krabicí místo karoserie :-) Subaru mám rád, ale tohle je nesmysl. A mimochodem, rozdíl ve spotřebě mezi atmo boxerem 2.0 a 2.5 l bude ve stejném autě v mimoměstském provozu relativně malý, tím spíš na dálnici ;-)
15. 11. 2013 18:02
Re: Spotřeba z říše snů
Takze ty jazdis za 9-10, ale odhadujes ze motor co ma mensi objem, je uplne novy konstrukcne, ma podstatne nizsie straty, karoseria lepsiu aerodynamiku, bude jazdit za 9. Dost zvlastna logika.
15. 11. 2013 18:20
Re: Spotřeba z říše snů
K té logice. Dal jsem si tu práci a kouknul se na netu, za kolik jezdili s novým Foresterem 2.0 l jiní novináři. Převažovala verze s AT (CVT) která při ustálené jízdě točí daleko méně než 6 st. MT a světe div se :-) Spotřeba se při tacho 133-135 km/hod pohybovala kolem 8.5 l/100 km. Proto můj odhad kolem 9l/100 km pro auto s MT při reálných 130 km/hod. mi přijde reálnej :-)
P.S.: jinak Legacy s 2.5i CVT pojede za stejnej benzín...to jen k tomu objemu ;-)
15. 11. 2013 23:04
Re: Spotřeba z říše snů
No tak na videu - na palub. PC - svítí průměrná spotřeba 9,6. Jasně chápu - dynamická měření, malé vzdálenosti atd atd. Nevím jak Subaru počítá spotřebu a jak se promítně v hodnotě: př. v oktávce se s průměrnou spotřebou jen tak nehne, ale třeba v toyotě pokud jedu posl. 2 kilometry zcela pobožně tak průměrná klidně klesne o 1-2 litry.
Každopádně v prvním případě by to bylo jasné, a vtom druhém je vlastně na nic.
Taky bych chtěl vidět (vlastně spíš o tom jenom slyšet) jak vypadá s tímto autem dálnice za 7.
Teda pokud nepojedu na dálnici třeba ve 3 ráno, to by člověk nevěřil jak se dá jet na spotřebu, ale při běžném provozu, což je asi důležitější, určitě ne.
17. 11. 2013 20:03
Re: Spotřeba z říše snů
7 na dialnici je samozrejme riadna kravina a 'najlepším testerom, ktorých v branži máme' by mala klat oci natolko, ze by sa do clanku nemala dostat ani nahodou. ale inak som si dobre počítal. zaujimal ma hlavne ten novy sestupnovy manual. vidim, ze dokaze zazraky :-) na subaru je zaujimave, ze je hrozne nefotogenicke. nazivo vyzera vzdy lepsie. a este je zaujimave, ze so subaru sa dostavate do klubu podobne ako ked si kupite motorku. subaristi sa totiz medzi sebou zdravia. teda vacsina. diesel ich trosku dostal aj medzi nezaujatu populaciu. a samozrejme aj zlacnovanim produkcie. prec su uz casy bezramovych okien...
15. 11. 2013 18:42
Spotřeba z říše snů
A mimochodem, Mazda CX-5 s 2.0i AT a balíčkem technologií Skyactiv bere při 130tce 8.7 l/100 km...a to není perm. 4x4 a technologicky na tom z hlediska motorizace i aerodynamiky nebude hůře než Subaru ;-)
No a Forester 2.0i s CVT testovaný na zdejším webu bral 8.8 l/100 km..a to po rovině a v bezvětrném počasí :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
17. 11. 2013 00:40
Re: Spotřeba z říše snů
Na benzíny jsou obě hodnoty spotřeby dobré.. ;-)
Bravo Mazda i Subaru.. :yes:
1. 2. 2014 21:21
Mam tento Forester
Spotreba pri 75% mimo mesto a 25% Bratislava je 7.4-7.6l/100 km. Nie je to megakonfortne ani supersonicke auto. Je to skor na take 'zavriem sa do vnutra a vonku nech sa deje co chce'. A nema rad panelove cesty, kde sa neprijemne rozhoupa (asi kvoli razvoru). Vybral som si ho hlavne kvoli bezpecnosti. pozri link [odkaz] alebo [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2014 17:15
Subaru? ...
... obyčajný mýtus!
[odkaz]
:-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ludvajz
10. 4. 2016 08:10
zrovna ho zajíždim .. s průměrnou spotřebou 7,6
mimo město s lehkou nohou 6,6 .. město 8,2 .. mám pochopení pro královské označení v titulku článku .. má to svojí logiku .. projeď se v lese s lesníkem, zajeď na dovču s rodinou a pochopíš ..
Rozbalit vlákno
0