Subaru Impreza 2.0D – Zimní auto roku

Subaru Impreza 2.0D – Zimní auto roku

 
 

Báli jsme se zbytečně. Kombinaci dospělého turbodieselu s úžasným podvozkem vyladilo Subaru téměř k dokonalosti.

Vítejte do ráje. Naftový dvoulitr, kterému se už mezi novináři říkalo Godot kvůli věčně odkládanému představení, se představuje v zatím nejmenší karoserii. Impreze, která zatím i díky poevropštěným tvarům snad ztratila v očích tradicionalistů trochu ze své dravosti, má tak novou šanci prorazit. Ne, nezbláznili jsme se, jen jsme se svezli.

To, že Impreza s paketem Edition vypadá velmi solidně a tovární spoilery jí sluší, je sice věc subjektivní, ale na nás udělal vnější vzhled dobrý dojem. Na víku motoru je kýžená tlamička - kdo by zrovna tady hledal naftu? Klíče vězí v kapse, dveře lze otevřít a tlačítkem nastartovat i bez nich. Sekundová žhavicí prodleva a….kde je ta nafta? Odhlučnění dieselového čtyřválce je znát už při startu, a při vědomí absence vyvažovacích hřídelů (koncepce je přirozeně vyvážená) skládáme hlubokou poklonu za ticho.

obrázek [555 x 278]
 

Vyjíždíme. Na plyn reaguje Subaru okamžitě, což znamená bez prodlevy. Zátah je zážehově plynulý, kopance se nekonají a veselo pod kapotou neutichá až ke čtyřtisícové hranici. Řazení není potřeba častěji, než by bylo zdrávo a ticho při dálniční stotřicítce (2900 otáček na 6. stupeň) je velmi povzbudivé. S polovičním zatížením zrychluje diesel subjektivně razantněji než zážehový dvoulitr a dobrý dojem korunují spolehlivě nehynoucí, i když trochu ostřejší brzdy.

obrázek [300 x 247] Turbodiesel je navíc ve sprintu na stokilometrovou rychlost o vteřinu rychlejší než již zmíněný zážehový dvoulitr. To nejlepší se ale skrývá v palubním počítači. Během více než 980 testovacích kilometrů nijak šetřivé jízdy jsme vystačili s jedinou nádrží. Dálniční spotřeba osciluje kolem 5,7 l/100 km kilometrové rychlosti ještě o litr méně.

Pokud k takto skvělému motoru přidáme ještě neošizený podvozek se symetrickým pohonem 4x4, nízkým těžištěm a přesným řízením, jsou superlativy z počátku testu snad už konečně dokázány. I přes těžší agregát je turbodieselová Impreza výtečně ovladatelná a pokud se odvážíte vypnout (i tak rozumně dávkované ESP), čekají vás zvlášť na sněhu nebo šotolině vpravdě profesorské jízdní zážitky.

obrázek [300 x 250] Vůz se i v razantně projížděných zatáčkách chová dlouho neutrálně, nedotáčivost se dá korigovat jako v učebnici. Při rychlejším plynu naopak není problém driftovat a navíc se skvělým pocitem naprosté kontroly nad situací. Malá poznámka – ovládání audia na volantu je skvělé a potřebné. Dílo pak dokonává rozumná světlá výška, díky níž není problém prohrabat se patnácti centimetry sněhu na neprohrnuté strmé horské silničce.

Pohled do ceníku nabízí základní výbavu Active za rozumných 625 tisíc, námi testované provedení Edition za 835 tisíc vidíme jako výhodnou volbu pro náročné. Jediným podstatnějším záporem tak je absence redukční převodovky (na rozdíl od zážehových provedení 1.5 a 2.0). Ceník také bohužel neumožňuje jakékoli jiné kombinace výbav.

obrázek [555 x 342]
 

První cena vozu528.800,- (1.5R 79kW Active)
První cena vozus testovanou motorizací624.800,- (2.0D 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu834.800,- (2.0D 110 kW, Edition)
Cena testovaného vozu vč. příplatků845.600,- (2.0D 110 kW, Edition)

Plusy:

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Ovladatelnost za všech situací
  • Průjezd lehkým terénem

Minusy

  • absence redukční převodovky
  • nulová možnost individualizace
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza 2.0D

Cena v základní výbavě: 834 800 Kč Cena v testované výbavě: 845 600 Kč

Základní výbava:Stálý pohon všech kol, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, ABS, stabilizační program VDC, systém pomoci pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist), redukční převodovka, posilovač řízení, systém ISOFIX, imobilizér, rádio s CD přehrávačem (s podporou MP3 a WMA), připojení AUX, klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla vpředu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, chromovaná koncovka výfuku, střešní spoiler, 16palcové disky kol, ukazatel průměrné spotřeby

Výbava testovaného vozu:metalický lak (10.800,-), paket Edition - bezklíčový systém otevírání, startování tlačítkem Start/Stop, audio s měničem na 6CD, ovládání na volantu, 10X repro, kožené potahy sedadel, zatmavená zadní skla, el. ovládané střešní okno, xenonové světlomety s ostřikovači, mlhové světlomety, přední a prahové spoilery, zadní nárazník s deflektorem, disky kol 17“

Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 
Technické údaje
Motor Subaru Impreza 2.0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.2 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 301 / 1216
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 510
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4415
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1496
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1300
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Impreza 2.0D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,78
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video) Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video)

Isle of Man TT je sice určeno pro motocykly, když se tu…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…