Subaru Impreza 2.0D – Zimní auto roku

Subaru Impreza 2.0D – Zimní auto roku

 
 
25.5. 2009 Ondřej Šuch

Báli jsme se zbytečně. Kombinaci dospělého turbodieselu s úžasným podvozkem vyladilo Subaru téměř k dokonalosti.

Vítejte do ráje. Naftový dvoulitr, kterému se už mezi novináři říkalo Godot kvůli věčně odkládanému představení, se představuje v zatím nejmenší karoserii. Impreze, která zatím i díky poevropštěným tvarům snad ztratila v očích tradicionalistů trochu ze své dravosti, má tak novou šanci prorazit. Ne, nezbláznili jsme se, jen jsme se svezli.

To, že Impreza s paketem Edition vypadá velmi solidně a tovární spoilery jí sluší, je sice věc subjektivní, ale na nás udělal vnější vzhled dobrý dojem. Na víku motoru je kýžená tlamička - kdo by zrovna tady hledal naftu? Klíče vězí v kapse, dveře lze otevřít a tlačítkem nastartovat i bez nich. Sekundová žhavicí prodleva a….kde je ta nafta? Odhlučnění dieselového čtyřválce je znát už při startu, a při vědomí absence vyvažovacích hřídelů (koncepce je přirozeně vyvážená) skládáme hlubokou poklonu za ticho.

obrázek [555 x 278]
 

Vyjíždíme. Na plyn reaguje Subaru okamžitě, což znamená bez prodlevy. Zátah je zážehově plynulý, kopance se nekonají a veselo pod kapotou neutichá až ke čtyřtisícové hranici. Řazení není potřeba častěji, než by bylo zdrávo a ticho při dálniční stotřicítce (2900 otáček na 6. stupeň) je velmi povzbudivé. S polovičním zatížením zrychluje diesel subjektivně razantněji než zážehový dvoulitr a dobrý dojem korunují spolehlivě nehynoucí, i když trochu ostřejší brzdy.

obrázek [300 x 247] Turbodiesel je navíc ve sprintu na stokilometrovou rychlost o vteřinu rychlejší než již zmíněný zážehový dvoulitr. To nejlepší se ale skrývá v palubním počítači. Během více než 980 testovacích kilometrů nijak šetřivé jízdy jsme vystačili s jedinou nádrží. Dálniční spotřeba osciluje kolem 5,7 l/100 km kilometrové rychlosti ještě o litr méně.

Pokud k takto skvělému motoru přidáme ještě neošizený podvozek se symetrickým pohonem 4x4, nízkým těžištěm a přesným řízením, jsou superlativy z počátku testu snad už konečně dokázány. I přes těžší agregát je turbodieselová Impreza výtečně ovladatelná a pokud se odvážíte vypnout (i tak rozumně dávkované ESP), čekají vás zvlášť na sněhu nebo šotolině vpravdě profesorské jízdní zážitky.

obrázek [300 x 250] Vůz se i v razantně projížděných zatáčkách chová dlouho neutrálně, nedotáčivost se dá korigovat jako v učebnici. Při rychlejším plynu naopak není problém driftovat a navíc se skvělým pocitem naprosté kontroly nad situací. Malá poznámka – ovládání audia na volantu je skvělé a potřebné. Dílo pak dokonává rozumná světlá výška, díky níž není problém prohrabat se patnácti centimetry sněhu na neprohrnuté strmé horské silničce.

Pohled do ceníku nabízí základní výbavu Active za rozumných 625 tisíc, námi testované provedení Edition za 835 tisíc vidíme jako výhodnou volbu pro náročné. Jediným podstatnějším záporem tak je absence redukční převodovky (na rozdíl od zážehových provedení 1.5 a 2.0). Ceník také bohužel neumožňuje jakékoli jiné kombinace výbav.

obrázek [555 x 342]
 

První cena vozu528.800,- (1.5R 79kW Active)
První cena vozus testovanou motorizací624.800,- (2.0D 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu834.800,- (2.0D 110 kW, Edition)
Cena testovaného vozu vč. příplatků845.600,- (2.0D 110 kW, Edition)

Plusy:

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Ovladatelnost za všech situací
  • Průjezd lehkým terénem

Minusy

  • absence redukční převodovky
  • nulová možnost individualizace
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza 2.0D

Cena v základní výbavě: 834 800 Kč Cena v testované výbavě: 845 600 Kč

Základní výbava:Stálý pohon všech kol, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, ABS, stabilizační program VDC, systém pomoci pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist), redukční převodovka, posilovač řízení, systém ISOFIX, imobilizér, rádio s CD přehrávačem (s podporou MP3 a WMA), připojení AUX, klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla vpředu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, chromovaná koncovka výfuku, střešní spoiler, 16palcové disky kol, ukazatel průměrné spotřeby

Výbava testovaného vozu:metalický lak (10.800,-), paket Edition - bezklíčový systém otevírání, startování tlačítkem Start/Stop, audio s měničem na 6CD, ovládání na volantu, 10X repro, kožené potahy sedadel, zatmavená zadní skla, el. ovládané střešní okno, xenonové světlomety s ostřikovači, mlhové světlomety, přední a prahové spoilery, zadní nárazník s deflektorem, disky kol 17“

Poche bude mezi nominanty do vlády, uvedl Babiš Poche bude mezi nominanty do vlády, uvedl Babiš

Na seznamu nominantů ke jmenování do vlády bude i…

Erdogan si získal hlasy většiny Turků, stal se podruhé prezidentem Erdogan si získal hlasy většiny Turků, stal se podruhé prezidentem

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan obhájil svůj…

Násilnosti v Nigérii mají nejméně 86 obětí Násilnosti v Nigérii mají nejméně 86 obětí

Nejméně 86 lidí zahynulo při víkendových nepokojích v…

Zápisník Jany Havligerové: Hlavně necenzurovat Zápisník Jany Havligerové: Hlavně necenzurovat

Šéf komunistů Vojtěch Filip a jeho spolustraník Zdeněk…

 
Technické údaje
Motor Subaru Impreza 2.0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.2 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 301 / 1216
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 510
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4415
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1496
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1300
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Impreza 2.0D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,78
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 



Jako vždy kontroverzní Clarkson. Čím naštval tentokrát? Jako vždy kontroverzní Clarkson. Čím naštval tentokrát?

Trio Clarkson, Hammond, May ve své show neustává v…

Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

 



 
Připomeňte si sportovní Porsche se čtyřválcovými motory ve velké galerii

Připomeňte si sportovní Porsche se čtyřválcovými motory ve velké galerii

Dnes 08:00

Automobilka Porsche byla čtyřválcovým motorům věrná od svého zrodu na konci 40. let dvacátého století až do poloviny let devadesátých.




Blesk.cz

Loď plná uprchlíků dál marně hledá přístav. Nesmí do Itálii, ani na Maltu

Loď plná uprchlíků dál marně hledá přístav. Nesmí do…

Už čtvrtý den pokračuje praktická blokáda lodě Lifeline s přibližně 230 migranty na palubě ze strany Itálie a…

Krajčo zrušil koncert pár hodin před začátkem! Přestala mu fungovat půlka těla!

Krajčo zrušil koncert pár hodin před začátkem!…

Muzikant Richard Krajčo (41) jen pár hodin před koncertem oznámil, že nevystoupí! Skříplý nerv v kostrči mu…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Carlson si vydělá balík, Mrázka už Flyers nechtějí

Přestupy NHL ONLINE: Carlson si vydělá balík, Mrázka…

Základní část ročníku 2017/18 je dávno pryč a také boje o Stanley Cup jsou za námi. Draft se letos koná v…

Hvězdný Sagan o (ne)plánovaném úniku, nájezdu fanoušků i Tour

Hvězdný Sagan o (ne)plánovaném úniku, nájezdu…

Peter Sagan ukázal na společném mistrovství silničních cyklistů České republiky a Slovenska svou extratřídu.…

 

Reflex.cz

Toulky po Norském království: Ponuré umění na Louce bohů

Toulky po Norském království: Ponuré umění na Louce bohů

Zdá se vám, jako by titulek vznikl po pořádné severské pijatyce? Kdepak! Louka bohů - právě tohle totiž v dávné…

Diskuse o Pochem byla nesmyslná, českou zahraniční politiku dnes i tak řídí Babiš

Diskuse o Pochem byla nesmyslná, českou zahraniční…

Všimli jste si, že naši zahraniční politiku od 6. prosince minulého roku, kdy byl jmenován premiérem, řídí…