Subaru Impreza 2.0D – Zimní auto roku

Subaru Impreza 2.0D – Zimní auto roku

 
 

Báli jsme se zbytečně. Kombinaci dospělého turbodieselu s úžasným podvozkem vyladilo Subaru téměř k dokonalosti.

Vítejte do ráje. Naftový dvoulitr, kterému se už mezi novináři říkalo Godot kvůli věčně odkládanému představení, se představuje v zatím nejmenší karoserii. Impreze, která zatím i díky poevropštěným tvarům snad ztratila v očích tradicionalistů trochu ze své dravosti, má tak novou šanci prorazit. Ne, nezbláznili jsme se, jen jsme se svezli.

To, že Impreza s paketem Edition vypadá velmi solidně a tovární spoilery jí sluší, je sice věc subjektivní, ale na nás udělal vnější vzhled dobrý dojem. Na víku motoru je kýžená tlamička - kdo by zrovna tady hledal naftu? Klíče vězí v kapse, dveře lze otevřít a tlačítkem nastartovat i bez nich. Sekundová žhavicí prodleva a….kde je ta nafta? Odhlučnění dieselového čtyřválce je znát už při startu, a při vědomí absence vyvažovacích hřídelů (koncepce je přirozeně vyvážená) skládáme hlubokou poklonu za ticho.

obrázek [555 x 278]
 

Vyjíždíme. Na plyn reaguje Subaru okamžitě, což znamená bez prodlevy. Zátah je zážehově plynulý, kopance se nekonají a veselo pod kapotou neutichá až ke čtyřtisícové hranici. Řazení není potřeba častěji, než by bylo zdrávo a ticho při dálniční stotřicítce (2900 otáček na 6. stupeň) je velmi povzbudivé. S polovičním zatížením zrychluje diesel subjektivně razantněji než zážehový dvoulitr a dobrý dojem korunují spolehlivě nehynoucí, i když trochu ostřejší brzdy.

obrázek [300 x 247] Turbodiesel je navíc ve sprintu na stokilometrovou rychlost o vteřinu rychlejší než již zmíněný zážehový dvoulitr. To nejlepší se ale skrývá v palubním počítači. Během více než 980 testovacích kilometrů nijak šetřivé jízdy jsme vystačili s jedinou nádrží. Dálniční spotřeba osciluje kolem 5,7 l/100 km kilometrové rychlosti ještě o litr méně.

Pokud k takto skvělému motoru přidáme ještě neošizený podvozek se symetrickým pohonem 4x4, nízkým těžištěm a přesným řízením, jsou superlativy z počátku testu snad už konečně dokázány. I přes těžší agregát je turbodieselová Impreza výtečně ovladatelná a pokud se odvážíte vypnout (i tak rozumně dávkované ESP), čekají vás zvlášť na sněhu nebo šotolině vpravdě profesorské jízdní zážitky.

obrázek [300 x 250] Vůz se i v razantně projížděných zatáčkách chová dlouho neutrálně, nedotáčivost se dá korigovat jako v učebnici. Při rychlejším plynu naopak není problém driftovat a navíc se skvělým pocitem naprosté kontroly nad situací. Malá poznámka – ovládání audia na volantu je skvělé a potřebné. Dílo pak dokonává rozumná světlá výška, díky níž není problém prohrabat se patnácti centimetry sněhu na neprohrnuté strmé horské silničce.

Pohled do ceníku nabízí základní výbavu Active za rozumných 625 tisíc, námi testované provedení Edition za 835 tisíc vidíme jako výhodnou volbu pro náročné. Jediným podstatnějším záporem tak je absence redukční převodovky (na rozdíl od zážehových provedení 1.5 a 2.0). Ceník také bohužel neumožňuje jakékoli jiné kombinace výbav.

obrázek [555 x 342]
 

První cena vozu528.800,- (1.5R 79kW Active)
První cena vozus testovanou motorizací624.800,- (2.0D 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu834.800,- (2.0D 110 kW, Edition)
Cena testovaného vozu vč. příplatků845.600,- (2.0D 110 kW, Edition)

Plusy:

  • Výkonný a úsporný motor
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Ovladatelnost za všech situací
  • Průjezd lehkým terénem

Minusy

  • absence redukční převodovky
  • nulová možnost individualizace
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Impreza 2.0D

Cena v základní výbavě: 834 800 Kč Cena v testované výbavě: 845 600 Kč

Základní výbava:Stálý pohon všech kol, čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, ABS, stabilizační program VDC, systém pomoci pro rozjezd do kopce (Hill Start Assist), redukční převodovka, posilovač řízení, systém ISOFIX, imobilizér, rádio s CD přehrávačem (s podporou MP3 a WMA), připojení AUX, klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla vpředu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dělená zadní sedadla v poměru 60:40, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, chromovaná koncovka výfuku, střešní spoiler, 16palcové disky kol, ukazatel průměrné spotřeby

Výbava testovaného vozu:metalický lak (10.800,-), paket Edition - bezklíčový systém otevírání, startování tlačítkem Start/Stop, audio s měničem na 6CD, ovládání na volantu, 10X repro, kožené potahy sedadel, zatmavená zadní skla, el. ovládané střešní okno, xenonové světlomety s ostřikovači, mlhové světlomety, přední a prahové spoilery, zadní nárazník s deflektorem, disky kol 17“

Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
Technické údaje
Motor Subaru Impreza 2.0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.2 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 301 / 1216
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 510
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4415
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1496
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1300
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Subaru Impreza 2.0D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,78
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii Subaru Impreza WRX Club Spec pro Austrálii

Japonská automobilka si pro australský trh připravila…

Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video) Subaru Impreza WRX STI na trati Isle of Man TT (video)

Isle of Man TT je sice určeno pro motocykly, když se tu…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Včera

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být váš za 1 euro!

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být…

Malebný francouzský zámeček hledá nového majitele! Rozlehlý a luxusní Château de Blancafort z 15. století se…

 

iSport.cz

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si nové angažmá

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si…

Nečekaná zpráva z KHL. Čerepovec se podle informací Sportu zbavuje centra Petra Holíka (25), který si hledá jiné…

MOL Cup: Spartě trefil postup Vatajelu, Slavia přejela Třinec 5:1

MOL Cup: Spartě trefil postup Vatajelu, Slavia…

Fotbalisté Sparty postoupili do osmifinále českého poháru, druholigové Znojmo ale na jeho hřišti porazili jen…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…