Že kombík nemůže být zábavný? Subaru přiváží Levorg v omlazeném balení, s totožnou technikou, ale mnoha decentními inovacemi. Jak mu tato procedura prospěla?
pokračuje, proč ne :yes: S Levorgem jsem měl to štěstí projet si 20 km kolečko a krom trošku vyššího hluku od motoru mě ničím neurážel. Tlumení podvozku je fakt povedené, motor a jeho agilita docela v pohodě. Tady bych moc nekritizoval, dynamika mi stačila. Dobré auto.
Levorg je stále krásne auto, jeho dravá vizáž evokuje ostrý model STi, teda také hot-kombi. Ten fúkaný dvojliter by si už len kvôli tej vizáži zaslúžilo. Aj keď keď porovnám s novou Imprezou, ktorá výkonovo končí na 115 kW, tak ešte môže byť Levorg rád za tento turbomotor. Veľká škoda, že tento motor nebude v Impreze.
Zaujímavosť k tej CVT: v CVT móde zrýchľuje na stovku odhadom o 2 sekundy rýchlejšie, ako pri prednastavených stupňoch. [odkaz]
je zname, ze v reale je ta dynamika lepsia ako pri skromne uvadzanych 8.9s pri 0-100... to plati napr pre focus combi 1.5eb 110kw ten sa tiez tvari ako relativne pomaly, no na 100okt benzine to ide dobre... spomaluje ho soft obmedzenie krutiaku na 1tke ta sa vytaca pomaly...od 2ky hore to taha
1.6 EB = masivně trpí detonančním spalováním které nedokáže řídící jednotka včas podchytit což způsobuje rozbití pístů mezi kroužky. Na vině je karbon z méně kvalitních neaditivovaných paliv a kratší jízdy s nízkou zátěží motoru při nichž se nespaluje průběžně. Teoreticky výborný, prakticky rozhodně nedoporučitelný motor
Jo... tohle vím, to už jsem si vyzkoušel v praxi.... >:D Ale ten motor i přes tento nešvar prostě jede parádně a to i prakticky. Lijeme VIF a modlíme se >:D
To je až do konce života >:D Hele já to liju do nafty už 2 roky a mám plechovku na 1/2 roku. A to najezdím cca 20 tisíc Km/rok.
Táta na to trochu kašle.... ale zase, těch EB s fatálním problémem tolik není, jako třeba TSI s přeskočeným řetězem, i sem chodí diskutéři, co tento motor mají a takový problém neznají.
Diskutoval jsem to i nezávisle se servisáky z Ford servisů a někteří ten problém ani neznají a nezažili.... Jasné, trochu to děsí, ale zase snad člověk nebude mít smůlu 2x >:D
No neviem, môj Ecoboost furt šlape aj po 113t km. Kamarátov EB šlape už 160t km tiež bez problémov. Keďže sa zaručené predpovede rozpadu motora najneskôr do 100t km stále nenapĺňajú, napokon som tú permanentku na vlak predal. >:D
No jedného dňa ten motor iste kľakne, tak ako každý motor. Ale za vyše 6 rokov sa to nestalo (a keď sa to stane po 10 rokoch a 250t km, tak ma to ako bývalého majiteľa nebude trápiť. ;-) ) Btw. ozvi sa, keď budeš mať Aurisa 6 rokov, v akom je stave. ;-)
6 let? Nevím = uvidíme kolik bude mít najeto = ale byl bych rád kdyby sme ho po záruce vyměnili zase za novej
Ale starší Aurisy speciálně ve verzi hybrid = což je atmo motor + elektromotor kde se nemá co oběhat = si stoje velmi dobře. Tenhle hybridní pohon je dokonce nejspolehlivější pohon na světě = tak snad to bude platit i pro ten náš kus
Jestli tobě vydrží 1.6EB bez avizovanejch problémů = seš klikař. Hodně z nich dopadne jinak = ať chceš nebo ne patří v pozdější fázi kvůli popsanejm problémum = mezi ty problémový. Ne částečně = ale hodně = kategorie :no: nedoporučujeme
Ale Sakro, ten problém existuje, ale zdaleka není tak rozšířen, jak tu dnes tvrdíš :-) Když jsem předloni hledal podobné případy v ČR, tak jsem našel jen nějaké dvoulitrové STčko, které bylo utrápené na okruhu. Nechci tu ten motor obhajovat, navíc je i více verzí, iudex ho má pokud vím v Mondeu a ten je 118kw, může být třeba trochu jiný, nám se to stalo u nejslabší verze 110kw. Dále sem občas zavítá (Atis, nebo Altis?), ten míval Fokuse a dokonce nachipovaný 1.6EB a taky jezdí vesele dál...
Já jsem tomu taky moc nepřidal, ten motor si docela říká o nohu na podlaze >:D
Tvůj problém je, že dáváš větší váhu některým článkům, nebo diskuzím, kde se problém vyskytne.... kdybych to tak dělal, nekoupím nikdy nic >:D Jen nudný Auris >:D >:D A nepoznal bych třeba tu milou mluvčí Fordu ČR... :d
Už si nevzpomínám, co se vám přesně stalo, ale těžší noha nebývá příčinou problémů. Spíš naopak. S těžkou nohou je jen třeba se vyhýbat nízkým otáčkám.
MT to píše správně = problém je s tim motorem se loudat. Je nutný občas šlápnout do plnejch. A k tomu aditivum a nejlíp oboje dohromady = to může tomu popisovanýmu problému předejít, nebo ho aspoň oddlálit
Za 1,1 ? Hmm, tak to bych měl pro sebe na rodinný povoz asi vhodnějšího kandidáta. A přímo před čumákem. Těch 99t už bych někde vyškrábal. Jasně, barva nuda, vzhled nuda, xdrive nuda....no snad bych se nějak překonal. :-)
[odkaz]
Hele, já nad váma ropáka nos neohrnuju. Ono je čím dál těžší zůstat benzínovým entuziastou, když ti do mailu soustavně přistávaj nabídky na naftový Mondea a Pašíky se slevama v hodnotě jednoho Swiště. ;-)
Jj, to mi ujelo. Snad proto, že tuhle nabídku mám v hlavě a už jsem se na něj byl i podívat. A i když u toho dívání zřejmě zůstane, okamžitě mi to naskočilo. ;-)
Jako zeptat se můžeš, proč by ne. Ale pokud by ti na Stingera nabídli 25%..."To bych se divil, Klásek. Ani nevíte, jak bych se divil. Víte, jak bych se divil, Klásek ? Divil bych se tak, že bych se snad ani víc divit nemoh." ;-)
Oproti Mazde 6 ma jen par drobnych pih na krase..trosku hlucnejsi pohon..trosku horsi chovani CVT a ta spotreba.. se tak jako tak.. stale drzi nad 8L. Sestka umi to same predvest za 7L a jeste je pri porizeni o neco malo levnejsi. Pri jizde na hrane ma podvozek o malinko mene lepsi(tuzsi a jistejsi) chovani. Jinak je to velmi povedeny vuz, hned druhy v mem zebricku..v teto kategorii kombi. Skoda, ze do EU nedostane ten jejich 2,0i..
..to Jetty: mozna by se dalo souhlasit..ale ja jel Levorgem "svym" stylem za 8,9L a ten samy den s M6 combi za 6,6L..a ano byla to 2,0i bez 4x4. S M6 2,5i to bylo s HDM 7,1L..pri plus minus stejnych podminkach..stejny styl jizdy a trasy vcetne pocasi. Takze realne porad rozdil 1,5 l i kdyby ta M6 byla AWD tak jako jeji naftova sestricka. Kazdopadne jako dlouholety uzivatel HDM automatu, bych se s touto CVT dokazal szit..ale jen proto, ze ma moznost rucniho razeni a take, ze ma tech tusim sest prednastavenych stupnu. Jinak by to fakt neslo..ale auto je to skvele, jak rikam s tim silnym dvoulitrem a manualem by to mohlo byt velmi slusne auto za rozumne penize a dobrym ridicskym zazitkem kazdy den. Uroven interieru a zpracovani taktez velmi pokrocila k evropskemu nadstandardu v nejvysi verzi.
No len pozor na to, ze aj s Lineatronicom sa treba naucit efektivne jazdit, nejde len presadnut a zajazdit nieco na porovnanie. Darmo napises, ze si isiel rovnaky styl jazdy a trasu. Lineatronic sa sprava inak, ked akcelerujes na 1/3, 2/3, ci naplno (len ako priklad). Naviac ta prevodovka - jej logika, sa casom uci spravaniu vodica. Takze su tam isto este rezervy.
Je take dobre kouknout na hmotnosti aut, Mazda 6 je dost oholena a jeji vaha to jasne ukazuje. Nerikam, ze je to spatne, ale nekdo to proste musi chybet.
Já to vidím spíš naopak - skoro 17 metráků na kompakt je poměrně dost. Sakra dost.
Řečeno slovy Paroubka - kdo to dneska má?
Impreza má o 3 metráky míň!
To asi patřilo k pointě, ne? Že za podobné peníze nabídne Mazda kombi o třídu výš. Mazda ani kombi v nižší střední nemá, takže to srovnání nemůžeš udělat, ani kdybys chtěl. Rozdíl třídy se normálně promítne právě v ceně. A nekritizuje Levorg za rozměry, kufr; nic, co by souviselo s tím, že je šestka větší auto.
Ja som reagoval na toto "..v teto kategorii kombi". Koľkokrát tu ľudia porovnávajú hrušky s jablkami a ani nevedia, že ide o rôzne ovocie. Tým nenarážam na Pepu a ani na to, že by sa šestka s Levorgom nemohli stretnúť pri výberovom konaní. Môže mať pri výbere kombi iný pohľad na výber auta. Dá sa k tomu pristupovať Mr.Beanovskou optikou: zakryť ponuku a vyberať iba podľa ceny. Podľa príspevku Pepy zrejme vyberá kombi s dobrým riadením a podvozkom a zároveň nepotrebuje využiť potenciál kombi naplno (narážam na nízku zaťažiteľnosť Levorgu (nižšie riešime problém zvládať určité bežné nerovnosti pri polovičnom zaťažení)) a tiež nepotrebuje švorkolku.
Nakoniec s ním súhlasím, len som mal potrebu sa pozastaviť pri zaradení do tej istej kategórie. Aj u mňa sa tieto kúsky stretli vo výbere a dokonca aj tá trojka. ;-)
Koniec koncov, PepaJ má podľa foto v profile trojku a podľa designu kol, po facelifte. Kto vie, ako to nakoniec dopadlo?
A ešte mám potrebu vyzdvihnúť polohovateľné zadné operadlá Levorgu. Nikde sa to nespomína. A pritom "Kto to má?" v "tejto" kategórii?
nie v kazdom rezime, len vtedy ak mozu drzat motor v najnizsich otackach premenlivym prevodom vtedy je mozno vplyv otaciek na spotrebu vacsi ako straty prevodovky,... v inom pripade to ubera vykon a zvysuje spotrebu...
V NEDC, že. To je jako s moderními mnohastupňovými planetovými automaty s HDM. Ty také dokáží šetřit. Na papíře. Protože prostě během testu můžou držet otáčky motoru níž. Podobně dvouspojky. Je to dané tím, že si můžou dělat, co chtějí, zatímco manuální mají striktně předepsané řazení.
Moje řeč, Levorgu schází manuál, ale ne s tak tuhou spojkou jako v STI, tohle má být přecijen uživatelsky přívětivé. Povinný automat je zde jen kvůli Eyesightu, kdyby tyhle 2 věci se daly nekoupit, mohla by taková varianta být skoro o 100tis Kč levnější, škoda.
Nesmysl, chci cítit řadičku jak chodí v přesně vymezených drahách, chci počítat, nakolik mám vytočit motor při meziplynu, brzdit motorem mnou zvoleným kvaltem atd..
Ale dnes sú automaty aj v pretekárskych špeciáloch ... sekvenčné automaty, vodič nacvaká 2-3 rýchlosti za sebou a automat preradí(podradí, ... aj z medzi-plynom), keď sa zrovnajú otáčky s rýchlosťou, alebo dosiahne prednastavené otáčky pred obmedzovačom na zaradenie vyššieho stupňa, v testoch F1, kedysi dávno nasadili pokusne CVT a auto bolo skoro o 2s na kolo rýchlejšie ako sekvenčné, síce z divným zvukom, ale s efektívne zaradeným prevodovým pomerom ... tak ju pre istotu v F1 hneď zakázali :*) ... klasická prevodovka je už pre väčšinu pretekárskych áut pomalá... aj keď najjednoduchšia a pri dobre zladenom stálom prevode a pri správnych pomeroch jednotlivých stupňov presne prispôsobených charakteristike motora dokáže skoro držať krok s najlepšími automatmi (za podstatne nižšiu cenu a lepšiu životnosť ...väčšinou)- len to je realita len pri veľmi málo veľkosériových autách(možno ešte do EURO3-4?, lebo potom sa tie prevody nenormálne predĺžili) väčšinou už len malosériových Hot-Hetčoch aj v GT sa už viac presadzujú automaty typu PDK a pod.,
CVT u Levorgu určite nie je dokonalá ale u univerzálneho rodinného kombi z nadštandardným podvozkom (lebo to Levorg je... len základ bol robený z rady WRX-STi, preto má oproti konkurencii navrch svojim podvozkom...)a slušným základným motorom, ktorý dopláca na to, že vlastne v EU aj v JPN a iných trhoch je pre automobilku "etalón" z ktorého pre daný typ určuje EKO-dane (škoda že v EU len s tým.. inak by mohol mať kľudne 200K a 300Nm v základe ako u konkurencie motory pre športovejšie malosérie) dáva možnosť aj pomerne slušného zvezenia a čím horšie poveternostné a adhézne podmienky na ceste, tým lepšie pre Levorg, resp.SUBARU celkovo ...keď sa ráta len reálne prenesený výkon, tam sa zmaže aj 50-100K u konkurencie navyše ... teda pokiaľ to hustota premávky na naších preplnených cestách vôbec dovoľuje, potom ta CVT a ak má ešte aj "Eyesight" dokonale plní úlohu pre plynulu a komfortnú jazdu...
Na Levorgu mám odjazdených cca 18-19tis. km, na iných autách (väčšinou s MT, ale boli aj automaty) cez 500tis.km
Když jedu na pětku a vím že budu muset hodně brzdit, podřadím třeba na trojku, když se ploužím z kopce za kamionem, tak klidně řadím dvojku a než pustím spojku, tak vím, kolik má motor točit. Př.: jedu 80 km/h, vím, že na trojku při 1000 ot. jedu 20 km/h, tak vytočím do 4000, když chci dát dvojku - točím cca 5500.
Z toho čo si napísal predtým som to pochopil tak, že pri každom podradení s medziplynom stíhaš v hlave aj spočítať aj to koľko plynu pridať >:D Preto sa pýtam, lebo sám tie medziplyny dávam len tak od "pása" a podľa doterajších skúseností s daným autom a motorom. >:D
to muselo být pro Subaru set sakra drahé, i s pořádným dvolulitrovým motorem to Levorg u protinožců nedá ani na 3 hvězdy a bingo auto.cz rovnou 4,5.
[odkaz]
[odkaz]
článek se zabývá povětšinou všelijakými kurvítky a ojebávátky, které mají zamaskovat, že motoricky je vůz díky ekofašistům sotva použitelný...fuj... >:-[]
Jo, jo... zase základní cena 720t je spíš středně-třídní... třeba takové 3er kombi je kratší... já osobně třídy zase tolik neřeším, ale hlasuju za kompakt.
Ale já vůbec nekritizuju tu převodovku, nemám s ní zkušenosti, nikdy jsem s ní nejel, jen mi přišlo trošku úsměvný že dáváš za příklad PR od automobilky která ten produkt nabízí = jasný že to nepohaní :-)
V pořádku ;-) .... vlastně píšu blbosti že jsem s ní nejel, úplně jsem zapomněl!! >:D ... Měli jsme na Zélandu vypůjčenýho Nissana Tiidu, sedana, strašně ošklivý auto, ale výborně prostorný a koneckonců ta 1,6tka s CVTčkem nebyla špatná, trošku sem se bál průběhu zrychlování, že to bude ječet ale bylo to dobrý a byli jsme dost naložený + Zélandský silnice, samá zatáčka, brzda plyn a jezdili jsme kolem 8l, takže nakonec spokojenost .... tim pádem bych se jí asi ani nebál .... chce to prostě projet no a pak se uvidí :-)
ta nizka nosnost.... to sa poznam... 355kg na takyto kombik je proste malo ... ale tak ja som detailista... predpokladam ze bezny zakaznik subaru toto riesit nebude a asi tam ani nebude jazdit plne nalozeny ... a za dalsie mi vizualne kusok vadi pomerne maly razvor vzhladom k celkovej dlzke vozu.... taketo masivne megaprevisy kasne sa hodia tak este k mozno k outlanderu ale k sportovemu subaru asi nie... pripomina mi to prvu octavku.... kde je tiez na malom zaklade postavene docela velke auto.. ale inak bezchybne auto jasna vec ;-):yes:
Pro tlustý čechy a evropany je tu třeba ta Okta = asiati holt nejsou takový bečky jako my :-)
Kdys v autě naposled vez víc než půl tuny? ;-)
Když chceš stěhovák kup si takovej typ auta = my sme za studentskej let a v začátku redakce odtahali milion věcí v Berlingu = i když z jinejch důvodů = dostali sme ho >:D
Dneska spíš auto s takovymhle podvozkem = když sme loni vybírali příměstský auto = kolegovi se jako případný budoucí soukromý nejvíc líbil právě Levorg = má jednu 50 kg manželku = doufám že sem to trefil a neurazil >:-[] a jednoho 3. letýho mrňouse. Jestli k němu dojde = myslim že si vybral výborně
Moc často ne, většinou bych se vešel i do těch 400. Ale považoval bych za omezující, že nemůžu třeba legálně vzít kamarády a vyrazit s nima na hory. Kdybych měl napsat nějakou svou hranici, tak pro mě u rodinného auta minimálně 450kg.
BTW, já teď studoval Insignii, ta má 696kg (2.0T).
Emel 13:24
Do těch 355 kg se už nepočítá řidič. Ale i tak je ta nosnost celkem malá.
BTW Auta se musí homologovat na 75 kg osoby. Pokud nosnost vydělená počtem osob klesne pod 75 kg, musí se snížit počet míst.
prečo furt točíš o aziatoch, subaru je globálna značka. Aby som kúpil levorga kombi a potom sa triasol, či sa mi nenarodí druhé decko? To akceptujem pri svišťovi.
Tvl ty to obkecavaš to neni možne. Takže evropani jsou podle tebe tlustoprdi a za mě asiati jsou zase zakrslici a od vyšky se odviji hmotnost. A ten co se rad sveze i s tim kombikem bude nebo muže byt limitovan při rodinne vypravě. Ono totiž auta maji i kufr a v tomhle připadě jde dokonce o kombik. Bohatě bude stačit, když tě to bude jednou limitovat a už to bude k nasrani. Holt je to třeba brat jako ne zrovna kladnou vlastnost tohoto modelu a nedělat z nas nějake vyžrane prasata.
Můžeš napsat, který vůz střední třídy má méně jak 500kg? já jsem našel okolo 600kg a i Fabia má 530. Ono je to prakticky jedno, protože to nikdo nekontroluje v opačném případě by totiž podle těch čísel mělo Subaru (Forester 2.0d má 383Kg a já myslel, že je to pracovní auto...) ještě horší prodeje než má, protože by bylo spíš jenom 2 místné >:D
Pár km sem najezdil s C5 V6 3.0 HDI = a bylo to docela příjemný ježdění = 510 kg
BMW E90 335d 405 kg = budou jich mraky. To sou prostě úmyslně jinak postavený auta = kdo hledá ty stovky kil = de třeba do tý Fabky apod. Někdo hledá u aut něco jinýho ;-)
Levorg je pro normální rodinu = českou, americkou nebo nějakou asijskou = naprosto v poho. Pokud hlavu rodiny baví řídit = lepší podvozek bude hledat těžko. Proto to i na silně neobjektivwnim ACZ zmiňujou. Ono proč ne = tady to vždycky bude spíš okrajovej model = tady se hledaj jiný hodnoty. Dyť to nemá ani naftu :-)
Já jsem měl u jedničkové Fabie nosnost jako interval 350 až 440 kg (provozní hmotnost byla uváděna jako interval 1220 až 1310 kg, celková hmotnost byla 1660 kg).
auto mám, takže jej testuji denně (skoro). Před koupí jsem věděl skoro všechno, takže nelituji. Co se většinou nepíše: podvozek je O.K., ale nastavení je celkově dost měkké, auto nemá rádo dlouhé nerovnosti typu vln - je to pak až nepříjemné, jak se zhoupne. Drobné nerovnosti vyfiltruje. Záleží na preferencích, ale znám podvozkově lepší auta. Ale vždy se to dá vylepšit (třeba vyšší výbavy dvoulitru v Austrálii mají sportovní tlumiče). Eye Sight je prostě geniální. MY 2018 má několik vylepšení (Bi-LED, natáčecí světlomety, denní svícení hlavními světlomety a hlavně nastavitelné bederní opěrky) - a to za stejnou cenu jako MY2017. Ale myslím, že 2018 bude poslední rok, co tu bude na trhu (ono v Japonsku se prodává, tuším od roku 2013). Do popředí půjde Impreza. Srovnání např. s Mazdou 6: jsou to úplně jiná auta. Levorg je trochu tank, ale celkově je to cítit ze zpracování, auto je takové solidnější. CVTéčko není vůbec problém, dá se jezdit i za 6 litrů - po okreskách při předvídání. Nejvíc auto žere na dálnici, tam se výjimečně dostává motor až na 3000 otáček (kolom 140km /h), tak kolem 8,5 l. Hodně záleží na zrychlování a zpomalování, autu nejvíce vyhovuje rovnoměrná jízda, kdy se otáčky povalují mezi 1-2 tisíci otáček. Jasné negativum: nemá to parkovací senzory (Subaru nemá ani originál na domontování, jsou jen neoriginální), subjektivně pak sedadla - mohla by být prostě lepší (ale to se u nového modelu vylepšilo s nastavitelnou bederní opěrkou). Jinak spokojenost.
Podarilo sa ti vymiesť aj nejaký hlbší výmol, prípadne o niekoľko čísiel prepadnutý kanál? Ako Levorg zvláda takýto druh nerovnosti ma prekvapilo, negatívne.
Kanálům se vyhýbám. Překvapila mě nerovnost, kterou jsem neviděl: taková hlubší vlna, kde jezdím s jiným autem bez problémů, Levorg se tak zhoupnul, až dorazily asi tlumiče na doraz a ozvala rána, že jsem se musel podívat, jestli mám kola celá. To se mi opravdu u jiných aut nestalo. Myslím, že je to vyšší hmotností auta a měkčím naladěním a menším zdvihem (jak píše Dany). Takže na takové "hupy" si dávám teď pozor. Záplatovaná cesta tomu autu tolik nevadí, dokonce si myslím, že i výmol je relativně lepší překážka, než ty vlny. Řeší se tady pružnost s CVT: tohle zrovna problém u Levorgu není, pokud šlápnu na plyn, aktivují se přednastavené stupně (nad 30% stlačení plynového pedálu) a auto je na semaforech zdaleka nejrychlejší. Otázka je pak spotřeba, zda to stojí za předvádění. Pokud potřebuji pružné zrychlení, po přepnutí do "S" modu je to O.K. (pokud se pohybuji v předpisových limitech). Nemyslím si, že Subaru je nejlepší auto na světě, je potřeba se spíš s tím autem ztotožnit. Pokud ho miluješ, není co řešit. Levorg je takový kompromis: chci Subaru, ale WRX STi už je motorově zbytečně moc, tak zbývá (u nás) Levorg (mimo SUV). Nyní přichází Impreza a myslím, že bude velmi dobrá (2.0). Volba pro všechny, kdo se nechtějí ztrácet v davu.
Presne na taký druh "neviditeľnej" nerovnosti som narazil a nestačil sa divit. Tá rana bola srdcervúca.
Vieš niečo k svetlosti podvozku? Materiály uvádzajú 10,5 cm a aj opticky auto sedí proklate nízko. Je to hodnota plne zaťaženého auta, alebo východzia?
Zaťažiteľnosť Levorgu je tiež proti konkurencii slabšia. Ako sa správa plne obsadené s plne naloženým kufrom?
Ano, je to 130 mm. Zatím jsem auto plně nezatížil, bylo zatížené tak na 60%, ale zdálo se mi, že to autu nijak nevadilo. Jinak ještě brzdy: ve srovnání s jinými auty to pocitově moc nebrzdí, musí se na brzdy dost šlapat. Protože přesedám občas z auta do auta, už se mi párkrát stalo, že jsem málem narazil do auta přede mnou. Pokud se aktivuje emergency brždění, zabrzdí auto hned. Ale je to nejspíš kombinací spolu s brzděním motorem, proto je také vyžadován ten automat u Eye Sight. Vůbec, při Eye Sight motor dosti spolupracuje, auto jezdí až tak samostatně, že mě pak překvapí, že samo nezastaví na červené (protože, pokud je přede mnou vždy aspoň jedno auto, vždy na červené zastaví:-)). Ještě by chtělo vychytat ostřejší zatáčky - Eye Sight ztrácí kontakt s autem přede mnou a zrychluje, někdy - například při pracích na silnici naopak před zátarasy panicky brzdí (ale to by asi vyřešilo použití blinkru).
Nechcelo sa mi podla fotiek verit ze to naozaj nema parkovacie senzory, ale ako pises tak skutocne - nepochopitelny preslap podla mojho nazoru, este ked sa aj prezentuju ako je auto skvele bezpecne...
Jazdím často plne naložený a toto by ma veľmi zaujímalo. Ak vyskúšaš a nájdeš si čas, tak kľudne napíš do správy. Dík
Brzdy brzdili slušne, len to chcelo viac tlaku na pedál.
Automatické systémy majú jeden spoločný menovateľ a to že nefungujú na 100% pri všetkých situáciách. Aj keď v testoch sa nás koľkorát snažia presvedčiť o opaku.
njn, ale relevantné informácie sa nedozvieš nikde. Každý z predajcov sa tvári, že predáva najlepšie auto na svete a keď sa opýtaš na nejakú konkrétnosť, tak hľadajú kade by zdrhli. Fičúry z interiéru a asistentov majú načítané z letáku, ale aby vedeli o zmenách na podvozku, to nie.
Taky jsem pár měsíců majitelem Levorgu m.r. 2018, takže přihodím taky pár poznatků z užívání.
Napřed negativa:
Infotainment, a divím se, že to nebylo zmíněno v recenzi, je podprůměr až čistá bída. Odezva vcelku pomalá, grafika odpovídající roku 2005, mirrolink přežitek. U mé verze výbavy bez navigace tedy slouží jen jako ovládání pro hudbu a jako obrazovka zpětné kamery. Ovládání hovorů kvůli prodlevám s výhradami.
Přes kamery EyeSightu není pořádně vidět na semafory na křižovatce, ačkoliv je výhled ostatními směry v autě výborný.
Krycí roleta v kufru nemá kolejničky, což není nejpraktičtější.
Výdechy klimatizace pro zadní cestující jsou pod předními sedadly, ne regulovatelné na středovém tunelu.
K převodovce CVT
Nejzásadnější je si uvědomit, že není variátor jako variátor a nežít z 10 let starých předsudků. Už jen variátor s řemenem a s řetězem je velký rozdíl, o nastavení mechatroniky nemluvě. Zatímco v takové RAVce se variátor chová tak, jak si většina představí, tedy že při sešlápnutí plynu motor těžko snesitelně a monotónně rozeřve a přitom auto nejede, v levorgu je to zcela jiné kafe. Převodovka plynule mění převodový poměr jen v nižších otáčkách, kdy motor vlastně neslyšíte a i tak nejde o stoprocentně variátorové chování. Jinak skutečně "řadí" a jak akusticky, tak jízdně absolutně nevadí a neomezuje. Naopak popojíždění po městě je s lineartronicem absolutní pohoda, s dvojspojkou neporovnatelná. Jsou jen dvě výjimky, kdy je lineartronic variátorem ze staré školy - při studeném motoru, kdy zřejmě šetří sebe i motor, a při aktivním launch controlu, poněvadž je tak efektivnější. Za sebe tedy taky doporučuji se napřed svézt a pak rozumovat.
Levorg není náhrada za STI, GTI, tajpár ani jiné hothatche. Je to rodinný kombík pro lidi, co rádi řídí a občas se rádi svezou svižným tempem, přesto často jezdí po městě, což bude nemalá část řidičů. A takové cílovce přináší lineartronic podle mě oproti dvojspojkám jen pozitiva.
K podvozku:
Jak už tu bylo zmíněno výše, každý modelový rok má celkem odlišně naladěný podvozek. Nejtvrdší byl m.r. 2017, letos zase trochu změkl. Na problémy s boucháním ani vlněním jsem zatím nenarazil, a to už za uši celkem dostal. Světlá výška má být 13,5 cm u modelů na 18" a 0,5 cm méně u modelu GT na 17".
Levorg je parádne postavené, slušne jazdiace, nie lacné, chlapské auto s váhou staršej Insignie a s prevodovkou CVT. Áno, je to najlepšie naladená CVT prevodovka, ale stále CVT. Akokoľvek sú reálne čísla optimistickejšie proti parametrom výrobcu, pocit zo spolupráce motora s prevodovkou je nevýrazný, neochotný a nezodpovedajúci parametrom motora. Aj pri virtuálnych stupňoch je cítiť ako reťaz migruje po kuželoch, ako plynulo vyhlaďuje preradenie... Chýba tam pocit priameho spojenia. Naopak rozbeh z miesta jej ide za 1. S požiadavkou na razantnejšie zrýchlenie je to horšie, a trvá a trvá. Na takú tú normálnu jazdu je to v poriadku, ale chýba tam trochu tej radosti z koreňov WRX. V ostrejších zákrutách sa potom naplno prejaví váha. Podvozok dobre zvláda zaplátanú cestu, s väčšími nerovnosťami si však už neporadí, možno aj kvôli mäkšiemu naladeniu a krátkym zdvihom. Levorg by zúfalo potreboval manuál, vypínateľné ESP a trošku zhodiť by sa mu tiež patrilo.
Na druhom aute mám cca o 3cm vyššiu svetlú výšku a pri našich rozbitých cestách to už je dosť poznať.... Levorg na 18" má svetl. výšku 135mm, prvý mesiac som tiež 2x škrtol krytom motora na vyjazdené koľaje po BUSoch, ktoré ostali v križovatke, ale solídne uchytený masívny kryt motora to odniesol len pozdĺžnou ryhou, bez toho aby sa niečo ohlo, je to stále lepšie ako TDi Oktávie I. II. gen. kde je ešte nižšia sv. výška..a ťažký motor), kde je ta váha moc na prednej náprave a pri menšom ráze ako dostal Levorg som na TDi už prerazil olejovú vaňu (kryt sa nepoškodil) a to nehovorím o plastových krytoch VW grup, ktoré plápolajú pod každým TDi už po pár tisícoch km... resp. prvej zime zo snehom
Pozdĺžne zvlnenie Levorg moc nemá rád, kvôli mäkšiemu pruženiu vzadu, ale záleží na zaťažení zadnej nápravy... na poplátanej rozbitej ceste stačí len pridať a preplachtí... je tam ešte priestor na ďalšie vylepšenie