Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Levorg 1.6GT-S Lineartronic – Má vůbec chybu?

Že kombík nemůže být zábavný? Subaru přiváží Levorg v omlazeném balení, s totožnou technikou, ale mnoha decentními inovacemi. Jak mu tato procedura prospěla?
Zpět na článek
13. 11. 2017 16:17
13. 11. 2017 16:21
13. 11. 2017 18:04
14. 11. 2017 12:31
14. 11. 2017 13:33
14. 11. 2017 13:41
14. 11. 2017 15:55
14. 11. 2017 17:02
14. 11. 2017 19:06
14. 11. 2017 20:22
14. 11. 2017 20:33
14. 11. 2017 21:27
14. 11. 2017 21:47
14. 11. 2017 21:59
14. 11. 2017 22:27
15. 11. 2017 07:29
15. 11. 2017 09:45
15. 11. 2017 10:11
15. 11. 2017 07:46
15. 11. 2017 09:22
15. 11. 2017 09:58
15. 11. 2017 09:58
14. 11. 2017 19:01
13. 11. 2017 16:26
13. 11. 2017 16:57
14. 11. 2017 16:52
14. 11. 2017 18:43
13. 11. 2017 18:05
13. 11. 2017 20:13
14. 11. 2017 06:34
14. 11. 2017 09:27
14. 11. 2017 10:13
14. 11. 2017 10:29
14. 11. 2017 15:57
15. 11. 2017 05:03
13. 11. 2017 16:33
13. 11. 2017 18:06
13. 11. 2017 20:03
13. 11. 2017 20:44
14. 11. 2017 10:03
14. 11. 2017 14:28
13. 11. 2017 16:37
13. 11. 2017 17:29
13. 11. 2017 21:28
14. 11. 2017 07:26
14. 11. 2017 08:07
14. 11. 2017 11:28
14. 11. 2017 10:29
14. 11. 2017 18:37
14. 11. 2017 19:47
14. 11. 2017 18:45
14. 11. 2017 09:41
14. 11. 2017 11:31
14. 11. 2017 12:03
13. 11. 2017 21:19
13. 11. 2017 22:06
13. 11. 2017 23:41
14. 11. 2017 17:59
14. 11. 2017 18:37
14. 11. 2017 19:12
13. 11. 2017 22:32
14. 11. 2017 00:16
14. 11. 2017 09:22
14. 11. 2017 11:00
14. 11. 2017 11:13
14. 11. 2017 11:21
14. 11. 2017 14:31
14. 11. 2017 11:54
14. 11. 2017 12:57
14. 11. 2017 13:24
14. 11. 2017 20:23
14. 11. 2017 13:22
14. 11. 2017 11:37
14. 11. 2017 20:27
14. 11. 2017 20:29
14. 11. 2017 08:53
14. 11. 2017 10:22
14. 11. 2017 10:45
14. 11. 2017 10:57
14. 11. 2017 11:19
14. 11. 2017 11:36
14. 11. 2017 12:29
14. 11. 2017 11:37
14. 11. 2017 12:31
14. 11. 2017 14:26
14. 11. 2017 14:45
14. 11. 2017 15:07
15. 11. 2017 08:18
14. 11. 2017 13:07
14. 11. 2017 10:15
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2017 16:09
Odpověď: Nemá
Oceňuju 4,5* = ale jen do chvíle kdy si uvědomim že totéž hodnocení dostal Karoq s nejblbějšim motorem :-|

Ale jinak = hodně slušná varianta :yes: :yes: :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - michal.t
13. 11. 2017 16:12
Překlep u rozvoru
Chtělo by to uvést správný rozvor i v tabulce dole… s tím překlepem to vypadá, jako by auto téměř patřilo do nižšího segmentu.
Rozbalit vlákno
1
13. 11. 2017 16:18
Re: Překlep u rozvoru
Díky za upozornění, už jsem to opravil.
Avatar - Jopino
13. 11. 2017 16:17
Subaru týden
pokračuje, proč ne :yes: S Levorgem jsem měl to štěstí projet si 20 km kolečko a krom trošku vyššího hluku od motoru mě ničím neurážel. Tlumení podvozku je fakt povedené, motor a jeho agilita docela v pohodě. Tady bych moc nekritizoval, dynamika mi stačila. Dobré auto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
13. 11. 2017 16:21
STi kombi
Levorg je stále krásne auto, jeho dravá vizáž evokuje ostrý model STi, teda také hot-kombi. Ten fúkaný dvojliter by si už len kvôli tej vizáži zaslúžilo. Aj keď keď porovnám s novou Imprezou, ktorá výkonovo končí na 115 kW, tak ešte môže byť Levorg rád za tento turbomotor. Veľká škoda, že tento motor nebude v Impreze.
Zaujímavosť k tej CVT: v CVT móde zrýchľuje na stovku odhadom o 2 sekundy rýchlejšie, ako pri prednastavených stupňoch. [odkaz]
Rozbalit vlákno
39
Avatar - lamal
13. 11. 2017 18:04
Re: STi kombi
je zname, ze v reale je ta dynamika lepsia ako pri skromne uvadzanych 8.9s pri 0-100... to plati napr pre focus combi 1.5eb 110kw ten sa tiez tvari ako relativne pomaly, no na 100okt benzine to ide dobre... spomaluje ho soft obmedzenie krutiaku na 1tke ta sa vytaca pomaly...od 2ky hore to taha
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 12:31
Re: STi kombi
1.6 EB tedy tahá naplno i na 1. stupeň.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 13:17
Re: STi kombi
1.6 EB = masivně trpí detonančním spalováním které nedokáže řídící jednotka včas podchytit což způsobuje rozbití pístů mezi kroužky. Na vině je karbon z méně kvalitních neaditivovaných paliv a kratší jízdy s nízkou zátěží motoru při nichž se nespaluje průběžně. Teoreticky výborný, prakticky rozhodně nedoporučitelný motor
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 13:33
Re: STi kombi
Jo... tohle vím, to už jsem si vyzkoušel v praxi.... >:D Ale ten motor i přes tento nešvar prostě jede parádně a to i prakticky. Lijeme VIF a modlíme se >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 13:35
Re: STi kombi
Jj přesně to o něm Vaculík řiká = když funguje je to paráda, když nelejš Vif spíš naopak :-)

Balení pro majitel 1.6EB [odkaz] >:D
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 13:41
Re: STi kombi
To je až do konce života >:D Hele já to liju do nafty už 2 roky a mám plechovku na 1/2 roku. A to najezdím cca 20 tisíc Km/rok.

Táta na to trochu kašle.... ale zase, těch EB s fatálním problémem tolik není, jako třeba TSI s přeskočeným řetězem, i sem chodí diskutéři, co tento motor mají a takový problém neznají.

Diskutoval jsem to i nezávisle se servisáky z Ford servisů a někteří ten problém ani neznají a nezažili.... Jasné, trochu to děsí, ale zase snad člověk nebude mít smůlu 2x >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 15:28
Re: STi kombi
Tak to tam leješ setsakra málo = neměl by sis konečně přečíst návod? >:D

Samostatná dávka na 1 nádrž je [odkaz] :-)

No 1.6EB právě pro ty následný problémy = pokud neaditivuješ jak pominutej = patří k motorum který dostaly dokonce :no:

TSI je taky pěknej průser ale dá se opravit a je opraveno. Ten karbon v 1.6EB je nikdy nekončící

A já myslel že to funguje přesně obráceně = už si vyzkoušenej smolař = tak ty to uneseš = osud miluje černej humor >:-[]
Avatar - iudex
14. 11. 2017 15:55
Re: STi kombi
No neviem, môj Ecoboost furt šlape aj po 113t km. Kamarátov EB šlape už 160t km tiež bez problémov. Keďže sa zaručené predpovede rozpadu motora najneskôr do 100t km stále nenapĺňajú, napokon som tú permanentku na vlak predal. >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 16:10
Re: STi kombi
Já sem teda taky spíš optimista = ale nebyla to chyba? >:-[]

Nejde o předpovědi ale to realitu = jinak povedenýho 1.6EB

Tankovánim aditivovanýho paliva nebo radši přímo vlastnim litim nějakýho aditiva = to můžeš oddálit. Otázka je jestli navěky ;-)
Avatar - iudex
14. 11. 2017 17:02
Re: STi kombi
No jedného dňa ten motor iste kľakne, tak ako každý motor. Ale za vyše 6 rokov sa to nestalo (a keď sa to stane po 10 rokoch a 250t km, tak ma to ako bývalého majiteľa nebude trápiť. ;-) ) Btw. ozvi sa, keď budeš mať Aurisa 6 rokov, v akom je stave. ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 17:28
Re: STi kombi
6 let? Nevím = uvidíme kolik bude mít najeto = ale byl bych rád kdyby sme ho po záruce vyměnili zase za novej

Ale starší Aurisy speciálně ve verzi hybrid = což je atmo motor + elektromotor kde se nemá co oběhat = si stoje velmi dobře. Tenhle hybridní pohon je dokonce nejspolehlivější pohon na světě = tak snad to bude platit i pro ten náš kus

Jestli tobě vydrží 1.6EB bez avizovanejch problémů = seš klikař. Hodně z nich dopadne jinak = ať chceš nebo ne patří v pozdější fázi kvůli popsanejm problémum = mezi ty problémový. Ne částečně = ale hodně = kategorie :no: nedoporučujeme

Já doporučuju [odkaz] no spíš [odkaz] :-)
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 19:06
Re: STi kombi
Ale Sakro, ten problém existuje, ale zdaleka není tak rozšířen, jak tu dnes tvrdíš :-) Když jsem předloni hledal podobné případy v ČR, tak jsem našel jen nějaké dvoulitrové STčko, které bylo utrápené na okruhu. Nechci tu ten motor obhajovat, navíc je i více verzí, iudex ho má pokud vím v Mondeu a ten je 118kw, může být třeba trochu jiný, nám se to stalo u nejslabší verze 110kw. Dále sem občas zavítá (Atis, nebo Altis?), ten míval Fokuse a dokonce nachipovaný 1.6EB a taky jezdí vesele dál...

Já jsem tomu taky moc nepřidal, ten motor si docela říká o nohu na podlaze >:D

Tvůj problém je, že dáváš větší váhu některým článkům, nebo diskuzím, kde se problém vyskytne.... kdybych to tak dělal, nekoupím nikdy nic >:D Jen nudný Auris >:D >:D A nepoznal bych třeba tu milou mluvčí Fordu ČR... :d
14. 11. 2017 20:22
Re: STi kombi
Už si nevzpomínám, co se vám přesně stalo, ale těžší noha nebývá příčinou problémů. Spíš naopak. S těžkou nohou je jen třeba se vyhýbat nízkým otáčkám.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 20:33
Re: STi kombi
To, co popisuje Sakra, na dálnici, při akceleraci...
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 21:24
Re: STi kombi
MT to píše správně = problém je s tim motorem se loudat. Je nutný občas šlápnout do plnejch. A k tomu aditivum a nejlíp oboje dohromady = to může tomu popisovanýmu problému předejít, nebo ho aspoň oddlálit
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 21:23
Re: STi kombi
To je jen dobře že stojíš občas na podlaze = to práci to Vifu jen podporuje :yes:

Teda nevim co bych si teď koupil u Fordu = i když vlastně asi Mustang V8 :-)

Co mám zkušenost = většina lidí dává váhu jen svýmu názoru a zkušenosti = a ničemu a nikomu jinýmu. Tak ti nevim ;-)
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 21:27
Re: STi kombi
Já bez obav Mondeo či Fokus s 2.0Tdci....
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 21:35
Re: STi kombi
Focus mě nebere, možná [odkaz]

Mondeo by mi nevadilo = ale to je všechno. Je to cenově jinde ale v týhle velikosti mě víc zajímá Kia Stinger.

Slečnu neznám = to bych musel vidět :-)
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 21:47
Re: STi kombi
Myslím, že Stinger v kýžené motorizaci s V6 je skoro 2x dražší, než to Mondeo >:D Ale velikostně to možná sedí >:D

Drobná brunetka, milá :-) I to stálo za to 50 Kč na hodinu za parkování v Karlíně na jejich centrále >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 21:49
Re: STi kombi
Určitě to rozměrově sedí = a peníze, to sou jen papíry. A dneska už ani ne papíry, dneska se jen naklikaj do počítače :-)

Holky už mě stály o hodně víc než 50 kč za hodinu >:D
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 21:59
Re: STi kombi
Když to bereš takhle, tak to pak nemám námitky >:D

Hm... to nevím jestli je věc, kterou se chlubit >:D Já jsem se už v 18ti zřekl, že nebudu kupovat holce ani panáka jen tak pro nic za nic >:D
Avatar - Emel
14. 11. 2017 22:27
Re: STi kombi
I s tím dvoulitrem v základu je za 1,1. Váhám, jestli se mám zeptat na slevu...
Avatar - woody-alien
14. 11. 2017 23:16
Re: STi kombi
Za 1,1 ? Hmm, tak to bych měl pro sebe na rodinný povoz asi vhodnějšího kandidáta. A přímo před čumákem. Těch 99t už bych někde vyškrábal. Jasně, barva nuda, vzhled nuda, xdrive nuda....no snad bych se nějak překonal. :-)
[odkaz]
Avatar - white label
15. 11. 2017 00:47
Re: STi kombi
Jo, to je hodně zajímavá cena..., mimochodem ta manuální klima (v textu inzerátu) je samozřejmě blbost.
Avatar - woody-alien
15. 11. 2017 09:17
Re: STi kombi
V těch inzerátech jsou blbosti na denním pořádku. Spousta prodejců se např. domnívá, že diesel spadá do kategorie paliva "benzín". ;-)
Avatar - Ozzman
15. 11. 2017 07:29
Re: STi kombi
Tenhle kousek je out, nemá ližiny..... :-! >:D
Avatar - woody-alien
15. 11. 2017 09:15
Re: STi kombi
Hele, nepotřebuješ si náhodou dolít VIF ? Tak nepruď... 8-s >:D ;-)
Avatar - Ozzman
15. 11. 2017 09:45
Re: STi kombi
Potřebuju, ale naftovej ! >:-[] To se tady mezi benzínovou smetánkou nechytám >:D
Avatar - woody-alien
15. 11. 2017 10:09
Re: STi kombi
Hele, já nad váma ropáka nos neohrnuju. Ono je čím dál těžší zůstat benzínovým entuziastou, když ti do mailu soustavně přistávaj nabídky na naftový Mondea a Pašíky se slevama v hodnotě jednoho Swiště. ;-)
Avatar - Ozzman
15. 11. 2017 10:11
Re: STi kombi
Join to the dark side!
Avatar - Emel
15. 11. 2017 07:46
Re: STi kombi
Jo, to je hezký, ale asi jsi nepochopil tu slevu - Kia by musela nabídnout třeba -25% aby to bylo zajímavý, tohle je po slevě.
Avatar - woody-alien
15. 11. 2017 09:13
Re: STi kombi
Jj, to mi ujelo. Snad proto, že tuhle nabídku mám v hlavě a už jsem se na něj byl i podívat. A i když u toho dívání zřejmě zůstane, okamžitě mi to naskočilo. ;-)
Jako zeptat se můžeš, proč by ne. Ale pokud by ti na Stingera nabídli 25%..."To bych se divil, Klásek. Ani nevíte, jak bych se divil. Víte, jak bych se divil, Klásek ? Divil bych se tak, že bych se snad ani víc divit nemoh." ;-)
Avatar - Emel
15. 11. 2017 09:22
Re: STi kombi
No hej. Proto říkám, že váhám, jestli se mám vůbec obtěžovat. Jinak viz úvahy na tvém blogu...
Avatar - woody-alien
14. 11. 2017 21:12
Re: STi kombi
Tak to je odvaha !!!!! Smekám :yes: >:D ;-)
Avatar - iudex
15. 11. 2017 09:58
Re: STi kombi
Jj, 6 rokov sa človek trasie, to si na to riziko blízkej smrti nakoniec zvykne. >:D
Avatar - woody-alien
15. 11. 2017 10:00
Re: STi kombi
Cena Michala Velíška tě nemine.... :yes: >:-[]
Avatar - white label
15. 11. 2017 00:29
Re: STi kombi
Tys jsi prostě nenapravitelný kaskadér... ;-)
Avatar - iudex
15. 11. 2017 09:58
Re: STi kombi
Jj, living on the edge, to je moje motto. >:D
Avatar - Ozzman
14. 11. 2017 19:01
Re: STi kombi
Liju tam přesně podle návodu, jednu odměrku na 20 litrů paliva ;) Kupuji 0,5l.

A co s tím autem? Hodit ze skály? Jezdí dobře, ještě rok bude v záruce.... Tak prostě jezdíme dál.
Avatar - PepaJ
13. 11. 2017 16:26
Hmm..
Oproti Mazde 6 ma jen par drobnych pih na krase..trosku hlucnejsi pohon..trosku horsi chovani CVT a ta spotreba.. se tak jako tak.. stale drzi nad 8L. Sestka umi to same predvest za 7L a jeste je pri porizeni o neco malo levnejsi. Pri jizde na hrane ma podvozek o malinko mene lepsi(tuzsi a jistejsi) chovani. Jinak je to velmi povedeny vuz, hned druhy v mem zebricku..v teto kategorii kombi. Skoda, ze do EU nedostane ten jejich 2,0i..
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Jetty
13. 11. 2017 16:57
Re: Hmm..
S Mazdou 6 bych spotřebu nesrovnával, nebo máš u té Mazdy 4x4? Já myslím, že těch 7,5l je při 170 benzínových koní a 4x4 naprosto OK. ;-)
Avatar - PepaJ
14. 11. 2017 16:52
Re: Hmm..
..to Jetty: mozna by se dalo souhlasit..ale ja jel Levorgem "svym" stylem za 8,9L a ten samy den s M6 combi za 6,6L..a ano byla to 2,0i bez 4x4. S M6 2,5i to bylo s HDM 7,1L..pri plus minus stejnych podminkach..stejny styl jizdy a trasy vcetne pocasi. Takze realne porad rozdil 1,5 l i kdyby ta M6 byla AWD tak jako jeji naftova sestricka. Kazdopadne jako dlouholety uzivatel HDM automatu, bych se s touto CVT dokazal szit..ale jen proto, ze ma moznost rucniho razeni a take, ze ma tech tusim sest prednastavenych stupnu. Jinak by to fakt neslo..ale auto je to skvele, jak rikam s tim silnym dvoulitrem a manualem by to mohlo byt velmi slusne auto za rozumne penize a dobrym ridicskym zazitkem kazdy den. Uroven interieru a zpracovani taktez velmi pokrocila k evropskemu nadstandardu v nejvysi verzi.
Avatar - Beefcake
14. 11. 2017 18:43
Re: Hmm..
No len pozor na to, ze aj s Lineatronicom sa treba naucit efektivne jazdit, nejde len presadnut a zajazdit nieco na porovnanie. Darmo napises, ze si isiel rovnaky styl jazdy a trasu. Lineatronic sa sprava inak, ked akcelerujes na 1/3, 2/3, ci naplno (len ako priklad). Naviac ta prevodovka - jej logika, sa casom uci spravaniu vodica. Takze su tam isto este rezervy.
Avatar - lamal
13. 11. 2017 18:05
Re: Hmm..
myslis zrovnanie s m6 2.5 ?
13. 11. 2017 20:13
Re: Hmm..
Je take dobre kouknout na hmotnosti aut, Mazda 6 je dost oholena a jeji vaha to jasne ukazuje. Nerikam, ze je to spatne, ale nekdo to proste musi chybet.
Avatar - _Karel_
14. 11. 2017 06:34
Re: Hmm..
Já to vidím spíš naopak - skoro 17 metráků na kompakt je poměrně dost. Sakra dost.
Řečeno slovy Paroubka - kdo to dneska má?
Impreza má o 3 metráky míň!
Avatar - Dany
14. 11. 2017 09:27
Re: Hmm..
Mazda 6 je hlavne o triedu väčšie auto. Konkurovať si môžu akurát tak cenou.
14. 11. 2017 10:13
Re: Hmm..
Tím chceš říct co? Vyšší třída by měla znamenat v mnoha ohledech lepší auto.
Avatar - Dany
14. 11. 2017 10:29
Re: Hmm..
Tým som chcel povedať, že rozmerovo Levorg spadá do nižšej strednej. Nič viac, nič menej. Či je v mnoho ohľadoch lepším autom, to je otázka.
14. 11. 2017 15:57
Re: Hmm..
To asi patřilo k pointě, ne? Že za podobné peníze nabídne Mazda kombi o třídu výš. Mazda ani kombi v nižší střední nemá, takže to srovnání nemůžeš udělat, ani kdybys chtěl. Rozdíl třídy se normálně promítne právě v ceně. A nekritizuje Levorg za rozměry, kufr; nic, co by souviselo s tím, že je šestka větší auto.
Avatar - Dany
15. 11. 2017 05:03
Re: Hmm..
Ja som reagoval na toto "..v teto kategorii kombi". Koľkokrát tu ľudia porovnávajú hrušky s jablkami a ani nevedia, že ide o rôzne ovocie. Tým nenarážam na Pepu a ani na to, že by sa šestka s Levorgom nemohli stretnúť pri výberovom konaní. Môže mať pri výbere kombi iný pohľad na výber auta. Dá sa k tomu pristupovať Mr.Beanovskou optikou: zakryť ponuku a vyberať iba podľa ceny. Podľa príspevku Pepy zrejme vyberá kombi s dobrým riadením a podvozkom a zároveň nepotrebuje využiť potenciál kombi naplno (narážam na nízku zaťažiteľnosť Levorgu (nižšie riešime problém zvládať určité bežné nerovnosti pri polovičnom zaťažení)) a tiež nepotrebuje švorkolku.
Nakoniec s ním súhlasím, len som mal potrebu sa pozastaviť pri zaradení do tej istej kategórie. Aj u mňa sa tieto kúsky stretli vo výbere a dokonca aj tá trojka. ;-)
Koniec koncov, PepaJ má podľa foto v profile trojku a podľa designu kol, po facelifte. Kto vie, ako to nakoniec dopadlo?
A ešte mám potrebu vyzdvihnúť polohovateľné zadné operadlá Levorgu. Nikde sa to nespomína. A pritom "Kto to má?" v "tejto" kategórii?
Avatar - sybokcz
13. 11. 2017 16:33
Spotřeba
Mě teda spotřeba 7-8,5 litru na 170 koní, 1700 kg hmotnosti (s pár drobnostmi) připadá adekvátní. Co se očekává, pod šest?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - lamal
13. 11. 2017 18:06
Re: Spotřeba
motor v tom bude nevinne asi... CVT je zlo to by este taky litrik dalo dole s manualom
13. 11. 2017 20:03
Re: Spotřeba
Moderni CVT daji nizsi spotrebu nez manual, proto je japoncici montuji ;-)
Avatar - lamal
13. 11. 2017 20:44
Re: Spotřeba
nie v kazdom rezime, len vtedy ak mozu drzat motor v najnizsich otackach premenlivym prevodom vtedy je mozno vplyv otaciek na spotrebu vacsi ako straty prevodovky,... v inom pripade to ubera vykon a zvysuje spotrebu...

vseobecne manual 97% CVT toroidna 93% CVT remenova 88% konvencny hydromenic 86% ucinnost
14. 11. 2017 10:03
Re: Spotřeba
V NEDC, že. To je jako s moderními mnohastupňovými planetovými automaty s HDM. Ty také dokáží šetřit. Na papíře. Protože prostě během testu můžou držet otáčky motoru níž. Podobně dvouspojky. Je to dané tím, že si můžou dělat, co chtějí, zatímco manuální mají striktně předepsané řazení.
14. 11. 2017 14:28
Re: Spotřeba
V tomto prípade je vidno, že paier znesie všetko :-)
Avatar - skejpa
13. 11. 2017 16:37
CVT
Auto krásné, motor akorát, spotřeba ok ale to CVT bych prostě nerozdýchal. :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Dzakobo
13. 11. 2017 17:29
Re: CVT
Moje řeč, Levorgu schází manuál, ale ne s tak tuhou spojkou jako v STI, tohle má být přecijen uživatelsky přívětivé. Povinný automat je zde jen kvůli Eyesightu, kdyby tyhle 2 věci se daly nekoupit, mohla by taková varianta být skoro o 100tis Kč levnější, škoda.
13. 11. 2017 21:28
Re: CVT
Si to pujcte na vikend. Uz nebudete chtit jinou prevodovku. CVT je navykova zalezitost.
Avatar - Dzakobo
14. 11. 2017 07:26
Re: CVT
Nesmysl, chci cítit řadičku jak chodí v přesně vymezených drahách, chci počítat, nakolik mám vytočit motor při meziplynu, brzdit motorem mnou zvoleným kvaltem atd..
Avatar - skejpa
14. 11. 2017 08:07
Re: CVT
To uz tihle lide ani neznaj >:D Nevedi jake reakce ma atmosfericky motor, co to je meziplyn atd :-)
Avatar - feroj
14. 11. 2017 11:28
Re: CVT
Ale dnes sú automaty aj v pretekárskych špeciáloch ... sekvenčné automaty, vodič nacvaká 2-3 rýchlosti za sebou a automat preradí(podradí, ... aj z medzi-plynom), keď sa zrovnajú otáčky s rýchlosťou, alebo dosiahne prednastavené otáčky pred obmedzovačom na zaradenie vyššieho stupňa, v testoch F1, kedysi dávno nasadili pokusne CVT a auto bolo skoro o 2s na kolo rýchlejšie ako sekvenčné, síce z divným zvukom, ale s efektívne zaradeným prevodovým pomerom ... tak ju pre istotu v F1 hneď zakázali :*) ... klasická prevodovka je už pre väčšinu pretekárskych áut pomalá... aj keď najjednoduchšia a pri dobre zladenom stálom prevode a pri správnych pomeroch jednotlivých stupňov presne prispôsobených charakteristike motora dokáže skoro držať krok s najlepšími automatmi (za podstatne nižšiu cenu a lepšiu životnosť ...väčšinou)- len to je realita len pri veľmi málo veľkosériových autách(možno ešte do EURO3-4?, lebo potom sa tie prevody nenormálne predĺžili) väčšinou už len malosériových Hot-Hetčoch aj v GT sa už viac presadzujú automaty typu PDK a pod.,
CVT u Levorgu určite nie je dokonalá ale u univerzálneho rodinného kombi z nadštandardným podvozkom (lebo to Levorg je... len základ bol robený z rady WRX-STi, preto má oproti konkurencii navrch svojim podvozkom...)a slušným základným motorom, ktorý dopláca na to, že vlastne v EU aj v JPN a iných trhoch je pre automobilku "etalón" z ktorého pre daný typ určuje EKO-dane (škoda že v EU len s tým.. inak by mohol mať kľudne 200K a 300Nm v základe ako u konkurencie motory pre športovejšie malosérie) dáva možnosť aj pomerne slušného zvezenia a čím horšie poveternostné a adhézne podmienky na ceste, tým lepšie pre Levorg, resp.SUBARU celkovo ...keď sa ráta len reálne prenesený výkon, tam sa zmaže aj 50-100K u konkurencie navyše ... teda pokiaľ to hustota premávky na naších preplnených cestách vôbec dovoľuje, potom ta CVT a ak má ešte aj "Eyesight" dokonale plní úlohu pre plynulu a komfortnú jazdu...
Na Levorgu mám odjazdených cca 18-19tis. km, na iných autách (väčšinou s MT, ale boli aj automaty) cez 500tis.km
Avatar - wakantanka
14. 11. 2017 10:29
Re: CVT
Nechcem ti do toho kecať, ale by ma celkom zaujímalo ako to pri jazde stíhaš počítať >:D
Avatar - Dzakobo
14. 11. 2017 18:37
Re: CVT
Když jedu na pětku a vím že budu muset hodně brzdit, podřadím třeba na trojku, když se ploužím z kopce za kamionem, tak klidně řadím dvojku a než pustím spojku, tak vím, kolik má motor točit. Př.: jedu 80 km/h, vím, že na trojku při 1000 ot. jedu 20 km/h, tak vytočím do 4000, když chci dát dvojku - točím cca 5500.
Avatar - wakantanka
14. 11. 2017 19:47
Re: CVT
Z toho čo si napísal predtým som to pochopil tak, že pri každom podradení s medziplynom stíhaš v hlave aj spočítať aj to koľko plynu pridať >:D Preto sa pýtam, lebo sám tie medziplyny dávam len tak od "pása" a podľa doterajších skúseností s daným autom a motorom. >:D
Avatar - Beefcake
14. 11. 2017 18:45
Re: CVT
To je uplne jednoduche - kup ine auto. Nikto nerobi univerzalne auto pre vsetkych.
Avatar - Dany
14. 11. 2017 09:41
Re: CVT
Levorg bol obmedzený na CVT už pred zavedením ďaľších očí
Avatar - feroj
14. 11. 2017 11:31
Re: CVT
Levorg v JPN mal "Eyesight" v základe už od začiatku výroby, len pre homologizáciu v EU sa dal až od 2017
Avatar - Dany
14. 11. 2017 12:03
Re: CVT
Pripúšťam. Som obmedzený na náš trh.
13. 11. 2017 17:35
Čtyři a půl hvězdy
to muselo být pro Subaru set sakra drahé, i s pořádným dvolulitrovým motorem to Levorg u protinožců nedá ani na 3 hvězdy a bingo auto.cz rovnou 4,5.
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
13. 11. 2017 20:17
Poohlížim se po novým autě.
Po přečtení tohoto článku můžu konstatovat: Ošklivý auto s vysokou spotřebou za hodně peněz. Díky nemám zájem. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
13. 11. 2017 20:49
Re: Poohlížim se po novým autě.
Dakujeme, presne to sme potrebovali vediet :-)
Avatar - praděda7
13. 11. 2017 20:56
Už mě to doopravdy....
článek se zabývá povětšinou všelijakými kurvítky a ojebávátky, které mají zamaskovat, že motoricky je vůz díky ekofašistům sotva použitelný...fuj... >:-[]
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
13. 11. 2017 21:21
Re: Už mě to doopravdy....
Proč sotva použitelný? 125kW z 1.6T, Vmax 210 - to jsou rozumné parametry, ne?
Avatar - praděda7
13. 11. 2017 21:38
Re: Už mě to doopravdy....
Je to bída...
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2017 21:40
Re: Už mě to doopravdy....
Tak to jsem zvědav co pro auto týhle velikosti neni :-)
Avatar - Emel
13. 11. 2017 21:42
Re: Už mě to doopravdy....
Optikou kompaktu je to nadstandard, mimo hot a warm variace málokde najdeš něco lepšího.

Optikou střední třídy je to řekněme slabší střed nabídky...
Avatar - praděda7
13. 11. 2017 21:58
Re: Už mě to doopravdy....
Je to bída...
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2017 22:01
Re: Už mě to doopravdy....
Neopakuj se a viz já 21:40 ;-)

A taky 22:00 :-)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2017 22:00
Re: Už mě to doopravdy....
Nojo a Legacy a Outback sou vyšší střední = tenhle vtip znám už se Superbem :-)
Avatar - Emel
13. 11. 2017 22:07
Re: Už mě to doopravdy....
Já to taky vidím spíš jako kompakt... 4,7m je na horní hraně, ale zase nic výjimečného.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2017 22:10
Re: Už mě to doopravdy....
Je to kombi = ty bejvaj trochu delší = než základní verze, i když ta tady neni

Škoda že se tu neprodává kompletní nabídka [odkaz]
Avatar - Emel
13. 11. 2017 22:42
Re: Už mě to doopravdy....
Jo, jo... zase základní cena 720t je spíš středně-třídní... třeba takové 3er kombi je kratší... já osobně třídy zase tolik neřeším, ale hlasuju za kompakt.
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2017 22:44
Re: Už mě to doopravdy....
Tady je Subaru dost drahý = to je bohužel díky tomu že to je dost okrajová značka. Kdyby se prodávalo trochu víc = ceny by mohly bejt lepší

To se asi nezmění = no trochu asi eště posílí koruna takže.. ;-)

Podívej se na americký ceny [odkaz] za cenu tohohle Levorgu je Legacy 3.6R = těžká zásvist :-)
Avatar - Dany
14. 11. 2017 09:36
Re: Už mě to doopravdy....
Rázvorom a priestorom je to v dnešnej nafúknutej dobe čistý kompakt. Cenou a váhou ale konkuruje úplne inej triede...
Avatar - wakantanka
14. 11. 2017 11:10
Re: Už mě to doopravdy....
Na druhej strane, kedy bolo Subaru z lacného kraja?
14. 11. 2017 14:29
Re: Už mě to doopravdy....
V porovnaní s čím?
Avatar - Emel
13. 11. 2017 21:19
Ceník
Jo, tohle mi dává lepší smysl než Impreza. CVT se musí překousnout, ale pak je to rozumně velké, rozumně dynamické a rozumně vybavené auto.

Jasně, fixní výbavy mají své háčky jako vždycky, navigace pouze s kůží apod... ale tady toho není tolik.
Rozbalit vlákno
0
13. 11. 2017 22:06
Má to chybu?
Samozřejmě že ano, typicky podivný (nelíbivý) subarácký design a hlavně ten prokletý variátor! :'-(
Rozbalit vlákno
8
Avatar - guze
13. 11. 2017 23:41
Re: Má to chybu?
Woooooow, tak jeste aby ve svym videu rikalu ze je CVT na prd >:-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 15:29
Re: Má to chybu?
Neumíš anglicky? To máš blbý >:-[]
Avatar - guze
14. 11. 2017 17:59
Re: Má to chybu?
Nepochopil ...
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 18:33
Re: Má to chybu?
Převodovka je všude chválená = pár neználkama tady pomlouvaná. Zkušenosti po 7 letech vynikající = nechápu tě = máš pravdu :-)
Avatar - guze
14. 11. 2017 18:37
Re: Má to chybu?
Ale já vůbec nekritizuju tu převodovku, nemám s ní zkušenosti, nikdy jsem s ní nejel, jen mi přišlo trošku úsměvný že dáváš za příklad PR od automobilky která ten produkt nabízí = jasný že to nepohaní :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 18:56
Re: Má to chybu?
No nehaní ji nikdo = teda krom pár lidí v diskuzích

Zvažoval sem i jiný videa = ale tohle mi přišlo nejlepší
Avatar - guze
14. 11. 2017 19:12
Re: Má to chybu?
V pořádku ;-) .... vlastně píšu blbosti že jsem s ní nejel, úplně jsem zapomněl!! >:D ... Měli jsme na Zélandu vypůjčenýho Nissana Tiidu, sedana, strašně ošklivý auto, ale výborně prostorný a koneckonců ta 1,6tka s CVTčkem nebyla špatná, trošku sem se bál průběhu zrychlování, že to bude ječet ale bylo to dobrý a byli jsme dost naložený + Zélandský silnice, samá zatáčka, brzda plyn a jezdili jsme kolem 8l, takže nakonec spokojenost .... tim pádem bych se jí asi ani nebál .... chce to prostě projet no a pak se uvidí :-)
Avatar - praděda7
13. 11. 2017 22:32
X2
Nová X2 je na konfigurátoru.....na fabrickém dole...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2017 00:16
mne by vadila
ta nizka nosnost.... to sa poznam... 355kg na takyto kombik je proste malo ... ale tak ja som detailista... predpokladam ze bezny zakaznik subaru toto riesit nebude a asi tam ani nebude jazdit plne nalozeny ... a za dalsie mi vizualne kusok vadi pomerne maly razvor vzhladom k celkovej dlzke vozu.... taketo masivne megaprevisy kasne sa hodia tak este k mozno k outlanderu ale k sportovemu subaru asi nie... pripomina mi to prvu octavku.... kde je tiez na malom zaklade postavene docela velke auto.. ale inak bezchybne auto jasna vec ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - lamal
14. 11. 2017 09:22
Re: mne by vadila
to nieje detajl 4x 100kg osoby v cz ani sk nieje problem a to ani bagaz nepridas do kufra...miesto ma ale ... blbe
14. 11. 2017 10:44
Re: mne by vadila
neviem, či dobre rozumiem. Chcete povedať, že sa tam odvezú len štyria 80 kiloví chlapci s demižónom?
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 10:52
Re: mne by vadila
Jj GT 389 kg, GT-S 355 kg = je to jen nižší střední = s vynikajícim podvozkem

Forester na podobnym podvozku 455 kg
Avatar - Emel
14. 11. 2017 11:00
Re: mne by vadila
No hele, běžný kompakt má něco jako 500-600kg...
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 11:07
Re: mne by vadila
Sou vozy střední třídy který maj míň ;-)
Avatar - Emel
14. 11. 2017 11:13
Re: mne by vadila
Míň než 350? Které?
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 11:17
Re: mne by vadila
Míň než 500-600 kg ;-)

Pro tlustý čechy a evropany má Sup kombi 640 kg, asiati nejsou takový bečky jako většina z nás :-)
Avatar - Emel
14. 11. 2017 11:21
Re: mne by vadila
Octa Combi až 645, ale jak říkám, normál vidím spíš kolem těch 550 (např. Astra Combi).

Míň než 500 no dejme tomu, ale míň než 400 už vidím u rodinného kombi jako problém.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 11:26
Re: mne by vadila
Sup kombi 640 kg ;-)

Pro tlustý čechy a evropany je tu třeba ta Okta = asiati holt nejsou takový bečky jako my :-)

Kdys v autě naposled vez víc než půl tuny? ;-)

Když chceš stěhovák kup si takovej typ auta = my sme za studentskej let a v začátku redakce odtahali milion věcí v Berlingu = i když z jinejch důvodů = dostali sme ho >:D

Dneska spíš auto s takovymhle podvozkem = když sme loni vybírali příměstský auto = kolegovi se jako případný budoucí soukromý nejvíc líbil právě Levorg = má jednu 50 kg manželku = doufám že sem to trefil a neurazil >:-[] a jednoho 3. letýho mrňouse. Jestli k němu dojde = myslim že si vybral výborně
14. 11. 2017 11:43
Re: mne by vadila
Víc než půl tuny nevím, kdy jsem vezl, ale 4-5 lidí plus zavazadla celkem běžně a to máš hned tak 400-450 kg...
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 12:26
Re: mne by vadila
Viz já 12:25 = 5 asiatů a 5 evropanů může bejt dost velkej rozdíl = možná víc než 1 asiat >:D
14. 11. 2017 14:31
Re: mne by vadila
Síce len občas , ale 4 dospelí a rakva s lyžami :-)
Avatar - Emel
14. 11. 2017 11:54
Re: mne by vadila
Moc často ne, většinou bych se vešel i do těch 400. Ale považoval bych za omezující, že nemůžu třeba legálně vzít kamarády a vyrazit s nima na hory. Kdybych měl napsat nějakou svou hranici, tak pro mě u rodinného auta minimálně 450kg.

BTW, já teď studoval Insignii, ta má 696kg (2.0T).
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 12:25
Re: mne by vadila
No tak to holt neni auto pro tebe = pro tu 3 člennou a časem třeba 4 člennou rodinu v pohodě

Rozdíl ve váze průměrnýho asiata a evropana bude.. docela dost? >:-[]
Avatar - Emel
14. 11. 2017 12:57
Re: mne by vadila
Mám taky čtyřčlennou rodinu, ale to neznamená, že nebudu od auta občas chtít i něco jiného. Jako dobře, ono to těch 450 asi uveze...
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 13:13
Re: mne by vadila
Myslim že výborně to popsal reálnej majitel Kachna v 13:07

Jestli pravidelnějš vozíš partu [odkaz] tak holt třeba tu Insignii

Normální rodinka no problém = viz kolega zájemce = ani ta česká :-)
Avatar - Emel
14. 11. 2017 13:24
Re: mne by vadila
V pěti lidech je limit Levorgu 70kg na osobu vč. zavazadel, ve čtyřech cca. 90kg včetně zavazadel. Přijde ti to úplně v pohodě?
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 13:30
Re: mne by vadila
Jo přijde mi že s nim kolega bude dlouhý roky naprosto spokojenej = ze všech aut co sme zkoušeli se mu s timhle jezdilo nejlíp

Pokud jeho další dítě co bude pravidelně se stávající rodinou nebude vážit přes 150 kilo = bude v pohodě = jen si užívat

Ty si holt kup tu Insignii = myslim že taky neni špatná = na francouzský auto :-)
14. 11. 2017 20:23
Re: mne by vadila
Emel 13:24
Do těch 355 kg se už nepočítá řidič. Ale i tak je ta nosnost celkem malá.
BTW Auta se musí homologovat na 75 kg osoby. Pokud nosnost vydělená počtem osob klesne pod 75 kg, musí se snížit počet míst.
14. 11. 2017 12:58
Re: mne by vadila
prečo furt točíš o aziatoch, subaru je globálna značka. Aby som kúpil levorga kombi a potom sa triasol, či sa mi nenarodí druhé decko? To akceptujem pri svišťovi.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 13:10
Re: mne by vadila
No globálně je těch ultratlustejch furt míň = a asiatů naopak nejvíc ;-)

Viz reálnej zájemce = jako rodinný auto může evropanovi s rodinou kterej rád řídí = sloužit na výbornou

Druhý děcko = to fakt nebude problém = to už hodně hodně přeháníš :-)
Avatar - Emel
14. 11. 2017 13:22
Re: mne by vadila
Jen připomínám, že největším trhem Subaru jsou USA.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 13:34
Re: mne by vadila
Nojo = je fascinující že tam prodávaj 2násobek co VW

A amíci sou přitom stejný tlustoprdi jako my evropani. Tyhle rodiny [odkaz] holt tak maximálně po 2 = možná proto tam Subaru prodá tolik aut :-)
Avatar - miromen
15. 11. 2017 07:45
Re: mne by vadila
Tvl ty to obkecavaš to neni možne. Takže evropani jsou podle tebe tlustoprdi a za mě asiati jsou zase zakrslici a od vyšky se odviji hmotnost. A ten co se rad sveze i s tim kombikem bude nebo muže byt limitovan při rodinne vypravě. Ono totiž auta maji i kufr a v tomhle připadě jde dokonce o kombik. Bohatě bude stačit, když tě to bude jednou limitovat a už to bude k nasrani. Holt je to třeba brat jako ne zrovna kladnou vlastnost tohoto modelu a nedělat z nas nějake vyžrane prasata.
Avatar - Hammunasakra
16. 11. 2017 13:57
Re: mne by vadila
Kolik vážíš? >:-[]

Pro tebe [odkaz] :-)
Avatar - lamal
14. 11. 2017 11:37
Re: mne by vadila
Fordy su na tom tiez dobre, aj mondeo 3 malo velku vytazitelnost... Focus 3 ma az 608kg pri dieslovom motore
14. 11. 2017 11:37
Re: mne by vadila
Můžeš napsat, který vůz střední třídy má méně jak 500kg? já jsem našel okolo 600kg a i Fabia má 530. Ono je to prakticky jedno, protože to nikdo nekontroluje v opačném případě by totiž podle těch čísel mělo Subaru (Forester 2.0d má 383Kg a já myslel, že je to pracovní auto...) ještě horší prodeje než má, protože by bylo spíš jenom 2 místné >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 14:51
Re: mne by vadila
Pár km sem najezdil s C5 V6 3.0 HDI = a bylo to docela příjemný ježdění = 510 kg

BMW E90 335d 405 kg = budou jich mraky. To sou prostě úmyslně jinak postavený auta = kdo hledá ty stovky kil = de třeba do tý Fabky apod. Někdo hledá u aut něco jinýho ;-)

Levorg je pro normální rodinu = českou, americkou nebo nějakou asijskou = naprosto v poho. Pokud hlavu rodiny baví řídit = lepší podvozek bude hledat těžko. Proto to i na silně neobjektivwnim ACZ zmiňujou. Ono proč ne = tady to vždycky bude spíš okrajovej model = tady se hledaj jiný hodnoty. Dyť to nemá ani naftu :-)
14. 11. 2017 20:27
Re: mne by vadila
Já jsem měl u jedničkové Fabie nosnost jako interval 350 až 440 kg (provozní hmotnost byla uváděna jako interval 1220 až 1310 kg, celková hmotnost byla 1660 kg).
14. 11. 2017 20:29
Re: mne by vadila
Dobrý postřeh. V praxi mi ale přijde důležitější, zda při plném naložení auto táhne zadek po zemi (typicky jedničkové Fabie Combi) nebo ne.
14. 11. 2017 08:53
K testu:
auto mám, takže jej testuji denně (skoro). Před koupí jsem věděl skoro všechno, takže nelituji. Co se většinou nepíše: podvozek je O.K., ale nastavení je celkově dost měkké, auto nemá rádo dlouhé nerovnosti typu vln - je to pak až nepříjemné, jak se zhoupne. Drobné nerovnosti vyfiltruje. Záleží na preferencích, ale znám podvozkově lepší auta. Ale vždy se to dá vylepšit (třeba vyšší výbavy dvoulitru v Austrálii mají sportovní tlumiče). Eye Sight je prostě geniální. MY 2018 má několik vylepšení (Bi-LED, natáčecí světlomety, denní svícení hlavními světlomety a hlavně nastavitelné bederní opěrky) - a to za stejnou cenu jako MY2017. Ale myslím, že 2018 bude poslední rok, co tu bude na trhu (ono v Japonsku se prodává, tuším od roku 2013). Do popředí půjde Impreza. Srovnání např. s Mazdou 6: jsou to úplně jiná auta. Levorg je trochu tank, ale celkově je to cítit ze zpracování, auto je takové solidnější. CVTéčko není vůbec problém, dá se jezdit i za 6 litrů - po okreskách při předvídání. Nejvíc auto žere na dálnici, tam se výjimečně dostává motor až na 3000 otáček (kolom 140km /h), tak kolem 8,5 l. Hodně záleží na zrychlování a zpomalování, autu nejvíce vyhovuje rovnoměrná jízda, kdy se otáčky povalují mezi 1-2 tisíci otáček. Jasné negativum: nemá to parkovací senzory (Subaru nemá ani originál na domontování, jsou jen neoriginální), subjektivně pak sedadla - mohla by být prostě lepší (ale to se u nového modelu vylepšilo s nastavitelnou bederní opěrkou). Jinak spokojenost.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dany
14. 11. 2017 10:22
Re: K testu:
Podarilo sa ti vymiesť aj nejaký hlbší výmol, prípadne o niekoľko čísiel prepadnutý kanál? Ako Levorg zvláda takýto druh nerovnosti ma prekvapilo, negatívne.
14. 11. 2017 10:45
Re: K testu:
Kanálům se vyhýbám. Překvapila mě nerovnost, kterou jsem neviděl: taková hlubší vlna, kde jezdím s jiným autem bez problémů, Levorg se tak zhoupnul, až dorazily asi tlumiče na doraz a ozvala rána, že jsem se musel podívat, jestli mám kola celá. To se mi opravdu u jiných aut nestalo. Myslím, že je to vyšší hmotností auta a měkčím naladěním a menším zdvihem (jak píše Dany). Takže na takové "hupy" si dávám teď pozor. Záplatovaná cesta tomu autu tolik nevadí, dokonce si myslím, že i výmol je relativně lepší překážka, než ty vlny. Řeší se tady pružnost s CVT: tohle zrovna problém u Levorgu není, pokud šlápnu na plyn, aktivují se přednastavené stupně (nad 30% stlačení plynového pedálu) a auto je na semaforech zdaleka nejrychlejší. Otázka je pak spotřeba, zda to stojí za předvádění. Pokud potřebuji pružné zrychlení, po přepnutí do "S" modu je to O.K. (pokud se pohybuji v předpisových limitech). Nemyslím si, že Subaru je nejlepší auto na světě, je potřeba se spíš s tím autem ztotožnit. Pokud ho miluješ, není co řešit. Levorg je takový kompromis: chci Subaru, ale WRX STi už je motorově zbytečně moc, tak zbývá (u nás) Levorg (mimo SUV). Nyní přichází Impreza a myslím, že bude velmi dobrá (2.0). Volba pro všechny, kdo se nechtějí ztrácet v davu.
Avatar - Dany
14. 11. 2017 10:57
Re: K testu:
Presne na taký druh "neviditeľnej" nerovnosti som narazil a nestačil sa divit. Tá rana bola srdcervúca.
Vieš niečo k svetlosti podvozku? Materiály uvádzajú 10,5 cm a aj opticky auto sedí proklate nízko. Je to hodnota plne zaťaženého auta, alebo východzia?
Zaťažiteľnosť Levorgu je tiež proti konkurencii slabšia. Ako sa správa plne obsadené s plne naloženým kufrom?
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 11:00
Re: K testu:
Výchozí na 17˝ je 130 mm
14. 11. 2017 11:19
Re: K testu:
Ano, je to 130 mm. Zatím jsem auto plně nezatížil, bylo zatížené tak na 60%, ale zdálo se mi, že to autu nijak nevadilo. Jinak ještě brzdy: ve srovnání s jinými auty to pocitově moc nebrzdí, musí se na brzdy dost šlapat. Protože přesedám občas z auta do auta, už se mi párkrát stalo, že jsem málem narazil do auta přede mnou. Pokud se aktivuje emergency brždění, zabrzdí auto hned. Ale je to nejspíš kombinací spolu s brzděním motorem, proto je také vyžadován ten automat u Eye Sight. Vůbec, při Eye Sight motor dosti spolupracuje, auto jezdí až tak samostatně, že mě pak překvapí, že samo nezastaví na červené (protože, pokud je přede mnou vždy aspoň jedno auto, vždy na červené zastaví:-)). Ještě by chtělo vychytat ostřejší zatáčky - Eye Sight ztrácí kontakt s autem přede mnou a zrychluje, někdy - například při pracích na silnici naopak před zátarasy panicky brzdí (ale to by asi vyřešilo použití blinkru).
14. 11. 2017 11:36
Re: K testu:
Nechcelo sa mi podla fotiek verit ze to naozaj nema parkovacie senzory, ale ako pises tak skutocne - nepochopitelny preslap podla mojho nazoru, este ked sa aj prezentuju ako je auto skvele bezpecne...
Avatar - Dany
14. 11. 2017 12:29
Re: K testu:
Jazdím často plne naložený a toto by ma veľmi zaujímalo. Ak vyskúšaš a nájdeš si čas, tak kľudne napíš do správy. Dík
Brzdy brzdili slušne, len to chcelo viac tlaku na pedál.
Automatické systémy majú jeden spoločný menovateľ a to že nefungujú na 100% pri všetkých situáciách. Aj keď v testoch sa nás koľkorát snažia presvedčiť o opaku.
Avatar - Charger
14. 11. 2017 11:37
Re: K testu:
Ještě je potřeba říci, že každý modelový rok Levorgu má podvozek naladěn trochu jinak a přesně podobné nerovnosti či vlny i zvládá jinak.
Avatar - Dany
14. 11. 2017 12:31
Re: K testu:
Jazdil som s modelom 2017 zo začiatku roka
Avatar - Charger
14. 11. 2017 14:26
Re: K testu:
Ten byl dle mého právě nejhorší. :-) Přesedal jsem mezi ním a MY16 a ten žehlil nerovnosti mnohem lépe.
Avatar - Dany
14. 11. 2017 14:45
Re: K testu:
njn, ale relevantné informácie sa nedozvieš nikde. Každý z predajcov sa tvári, že predáva najlepšie auto na svete a keď sa opýtaš na nejakú konkrétnosť, tak hľadajú kade by zdrhli. Fičúry z interiéru a asistentov majú načítané z letáku, ale aby vedeli o zmenách na podvozku, to nie.
Avatar - Charger
14. 11. 2017 15:07
Re: K testu:
Problém je, že to často ani výrobce neříká, anebo nespecifikuje blíž. A bez přímého porovnání to prodejci nepoznají.
Avatar - Dany
15. 11. 2017 08:18
Re: K testu:
A presne tým by sa mali chváliť a nie mirror linkom, ktorý nefunguje. Podvozok má byť tá pridaná hodnota proti strednému prúdu.
14. 11. 2017 13:07
Re: K testu:
Taky jsem pár měsíců majitelem Levorgu m.r. 2018, takže přihodím taky pár poznatků z užívání.

Napřed negativa:

Infotainment, a divím se, že to nebylo zmíněno v recenzi, je podprůměr až čistá bída. Odezva vcelku pomalá, grafika odpovídající roku 2005, mirrolink přežitek. U mé verze výbavy bez navigace tedy slouží jen jako ovládání pro hudbu a jako obrazovka zpětné kamery. Ovládání hovorů kvůli prodlevám s výhradami.
Přes kamery EyeSightu není pořádně vidět na semafory na křižovatce, ačkoliv je výhled ostatními směry v autě výborný.
Krycí roleta v kufru nemá kolejničky, což není nejpraktičtější.
Výdechy klimatizace pro zadní cestující jsou pod předními sedadly, ne regulovatelné na středovém tunelu.

K převodovce CVT

Nejzásadnější je si uvědomit, že není variátor jako variátor a nežít z 10 let starých předsudků. Už jen variátor s řemenem a s řetězem je velký rozdíl, o nastavení mechatroniky nemluvě. Zatímco v takové RAVce se variátor chová tak, jak si většina představí, tedy že při sešlápnutí plynu motor těžko snesitelně a monotónně rozeřve a přitom auto nejede, v levorgu je to zcela jiné kafe. Převodovka plynule mění převodový poměr jen v nižších otáčkách, kdy motor vlastně neslyšíte a i tak nejde o stoprocentně variátorové chování. Jinak skutečně "řadí" a jak akusticky, tak jízdně absolutně nevadí a neomezuje. Naopak popojíždění po městě je s lineartronicem absolutní pohoda, s dvojspojkou neporovnatelná. Jsou jen dvě výjimky, kdy je lineartronic variátorem ze staré školy - při studeném motoru, kdy zřejmě šetří sebe i motor, a při aktivním launch controlu, poněvadž je tak efektivnější. Za sebe tedy taky doporučuji se napřed svézt a pak rozumovat.

Levorg není náhrada za STI, GTI, tajpár ani jiné hothatche. Je to rodinný kombík pro lidi, co rádi řídí a občas se rádi svezou svižným tempem, přesto často jezdí po městě, což bude nemalá část řidičů. A takové cílovce přináší lineartronic podle mě oproti dvojspojkám jen pozitiva.

K podvozku:
Jak už tu bylo zmíněno výše, každý modelový rok má celkem odlišně naladěný podvozek. Nejtvrdší byl m.r. 2017, letos zase trochu změkl. Na problémy s boucháním ani vlněním jsem zatím nenarazil, a to už za uši celkem dostal. Světlá výška má být 13,5 cm u modelů na 18" a 0,5 cm méně u modelu GT na 17".
Avatar - Dany
14. 11. 2017 10:15
Má vôbec chybu?
Levorg je parádne postavené, slušne jazdiace, nie lacné, chlapské auto s váhou staršej Insignie a s prevodovkou CVT. Áno, je to najlepšie naladená CVT prevodovka, ale stále CVT. Akokoľvek sú reálne čísla optimistickejšie proti parametrom výrobcu, pocit zo spolupráce motora s prevodovkou je nevýrazný, neochotný a nezodpovedajúci parametrom motora. Aj pri virtuálnych stupňoch je cítiť ako reťaz migruje po kuželoch, ako plynulo vyhlaďuje preradenie... Chýba tam pocit priameho spojenia. Naopak rozbeh z miesta jej ide za 1. S požiadavkou na razantnejšie zrýchlenie je to horšie, a trvá a trvá. Na takú tú normálnu jazdu je to v poriadku, ale chýba tam trochu tej radosti z koreňov WRX. V ostrejších zákrutách sa potom naplno prejaví váha. Podvozok dobre zvláda zaplátanú cestu, s väčšími nerovnosťami si však už neporadí, možno aj kvôli mäkšiemu naladeniu a krátkym zdvihom. Levorg by zúfalo potreboval manuál, vypínateľné ESP a trošku zhodiť by sa mu tiež patrilo.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lamal
14. 11. 2017 11:32
Re: Má vôbec chybu?
preto je nova impreza... skoda, ze LEN s cvt, to je fakt zufalost...
Avatar - feroj
14. 11. 2017 14:54
Re: Má vôbec chybu?
Na druhom aute mám cca o 3cm vyššiu svetlú výšku a pri našich rozbitých cestách to už je dosť poznať.... Levorg na 18" má svetl. výšku 135mm, prvý mesiac som tiež 2x škrtol krytom motora na vyjazdené koľaje po BUSoch, ktoré ostali v križovatke, ale solídne uchytený masívny kryt motora to odniesol len pozdĺžnou ryhou, bez toho aby sa niečo ohlo, je to stále lepšie ako TDi Oktávie I. II. gen. kde je ešte nižšia sv. výška..a ťažký motor), kde je ta váha moc na prednej náprave a pri menšom ráze ako dostal Levorg som na TDi už prerazil olejovú vaňu (kryt sa nepoškodil) a to nehovorím o plastových krytoch VW grup, ktoré plápolajú pod každým TDi už po pár tisícoch km... resp. prvej zime zo snehom
Pozdĺžne zvlnenie Levorg moc nemá rád, kvôli mäkšiemu pruženiu vzadu, ale záleží na zaťažení zadnej nápravy... na poplátanej rozbitej ceste stačí len pridať a preplachtí... je tam ešte priestor na ďalšie vylepšenie
Avatar - iudex
14. 11. 2017 15:57
Re: Má vôbec chybu?
No veď počkaj, príde traveldrive a ten Ti vysvetlí, že si Levorg nepochopil a nie je pre Teba. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2017 16:14
Re: Má vôbec chybu?
A bude mít pravdu >:-[]
Avatar - Dany
15. 11. 2017 05:13
Re: Má vôbec chybu?
Áno, bude. ;-)
Avatar - Jopino
19. 11. 2017 16:05
Meziplyn - test nové Imprezy
Honza Koubek a test nové Imprezy 1.6 a 2.0.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0