Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Outback 2.0D CVT – Ušetří i pobaví zároveň

Subaru Outback dokazuje, že autem pro řidiče může být i crossover s turbodieselem pod kapotou a bezestupňovou převodovkou.
Zpět na článek
25. 7. 2014 08:38
26. 7. 2014 08:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 7. 2014 08:52
25. 7. 2014 09:32
25. 7. 2014 11:02
25. 7. 2014 20:14
26. 7. 2014 07:52
26. 7. 2014 08:17
26. 7. 2014 08:37
26. 7. 2014 08:41
26. 7. 2014 08:49
26. 7. 2014 08:59
26. 7. 2014 09:11
26. 7. 2014 11:35
27. 7. 2014 05:32
27. 7. 2014 08:47
30. 7. 2014 09:03
27. 7. 2014 15:20
28. 7. 2014 07:05
25. 7. 2014 22:42
25. 7. 2014 23:39
26. 7. 2014 08:18
26. 7. 2014 13:26
26. 7. 2014 19:09
26. 7. 2014 19:39
27. 7. 2014 01:33
26. 7. 2014 11:41
26. 7. 2014 13:22
26. 7. 2014 16:06
26. 7. 2014 18:55
26. 7. 2014 20:55
27. 7. 2014 08:52
26. 7. 2014 21:03
25. 7. 2014 23:24
26. 7. 2014 18:59
26. 7. 2014 08:32
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 7. 2014 19:22
25. 7. 2014 08:38
Zajímavý test
Třikrát po sobě testovat stejné auto, to je prostě famózní. Četl jsem to jedním dechem.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2014 09:03
Re: Zajímavý test
opakovanie je matka mudrosti ;-)

ja poprosim jeden testik ceedu GDI s dvojspojkou DCT .... ale ten mozno pride az po dalsom teste outbacku >:D ktory je dozaista velkym bestsellerom >:D
25. 7. 2014 09:33
Re: Zajímavý test
Ono toho ceedu s DCT se taky neprodá zas tolik.
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2014 09:37
Re: Zajímavý test
ja viem... trosku som si stuchol ;-) ... nic proti subaru

ale napriklad picanto 1,2 tu tiez marne hladam testik ... aj ked tiez to nie je bestseller ale rozhodne dostupnejsie a predavanejsie auto ako outback
Avatar - CHerokee
25. 7. 2014 10:05
Re: Zajímavý test
Hlavní nepřítel toho vozu je cena. Za to už jsou prémiové SUV.
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2014 10:31
Re: Zajímavý test
subaru to je v podstate s hondou taka japonska premia ;-) ...
Avatar - WinDiesel
25. 7. 2014 10:54
Re: Zajímavý test
Kecičky. Japonci mají Infiniti a Lexus, mimo Evropu i Acuru.
Ovšem nebudu ti bránit označovat Hondu a Subaru jako nad-mainstream (skoro-prémie ), jak to rád se značkou VW dělá jeden místí cvok. >:D
Avatar - Bristol
28. 7. 2014 15:26
Re: Zajímavý test
není... možná tak cenou... ;-) japonská prémie je jasná a to Infinity, Lexus, Acura... případně nějaké speciální modely od Toyoty nebo Nissanu, které obvykle v EU nekoupíš..

za takový lepší mainstream považuji Mazdu, ale není to prémie
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 7. 2014 08:30
Re: Zajímavý test
To je sice mozne, ale premiove suv ti nikdy neponuknu spolahlivost a odolnost Subaru....
26. 7. 2014 08:51
Re: Zajímavý test
...jakou myslíš? Třeba motorovou? Před prodejem svýho bahňáka Outback byl při prohlídce servisní technik Subaru překvapenej, že B4 2,5i ještě není při 250k po generálce. Podvozek je robustní, ale motory ani Subaru nepovažuje za blbuvzdorný.
Avatar - grifith
25. 7. 2014 08:52
Sedadla
Z osobní zkušenosti nemohu souhlasit s názorem, že sedáky Outbacku by si zasloužily zvětšit. Se svými více než 190 cm jsem byl maximálně spokojený. Navíc hodnoty v tabulce jsou předpokládám pouze špatně vloženy, protože i podle předchozích testů jsou délky 520 a 510 mm (vpředu i vzadu). Nebo snad Subaru vypral sedačky na devadesát? >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
25. 7. 2014 11:02
Re: Sedadla
To by auto nemohlo ani do deště ani do myčky, aby se nesrazilo .....
Letní testík - aby jako něco bylo když nic není.
Recyklace již recyklovaného.
Navíc autorovi se možná na dovču hodilo nějaké slušné 4x4. Tomu se říkalo spojit příjemné s užitečným.
:-) :-) :-)
Avatar - Ji/Ri
25. 7. 2014 11:54
..kde to žiju? ? ? maryjajozef
Nevýhodou je, že automobil tak nějak nutí řidiče jet rychleji a rychleji, 90 km/h na okresní silnici je pro něj málo, stejně tak 130 km/h na dálnici. Sešlápnutí plynu až na podlahu tak může být nebezpečím pro řidičský průkaz.
NEŠLAPEJTE PLYNOVÝ PEDÁL AŽ NA PODLAHU!!! Tohle je na plakát do bohnic....
Rozbalit vlákno
3
25. 7. 2014 12:55
Re: ..kde to žiju? ? ? maryjajozef
>:-[] :yes: Vystihl
25. 7. 2014 15:14
Re: ..kde to žiju? ? ? maryjajozef
Při sešlápnutí plynového pedálu se asi po minutě dočkáte rychlosti takřka 200 km/h.
26. 7. 2014 08:40
Re: ..kde to žiju? ? ? maryjajozef
I to je evidentně moc rychlý ;-)
Avatar - petrumr
25. 7. 2014 20:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
13
26. 7. 2014 07:52
Re: zase
Lepší 4x4? Pro koho? Bez ohledu na stále modernější systémy je pro mě jako řidičskýho joudu lepší symetrickej pohon všech kol, kdy přesně víš co můžeš očekávat.
S ovládáním oken souhlas, to je ostuda. Od 80-tých let s tím nedokázali nic udělat.
Avatar - petrumr
26. 7. 2014 08:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 7. 2014 08:37
Re: zase
Co chceš rozvést? Permanentní a fixní síla distribuovaná rovnoměrně na všechna kola je pro mě osobně jako řidiče lepší, jelikož je odhadnutelná. Mnohem víc než při mechanický nebo elektronický redistribuci na jednotlivý kola dle prokluzu.
Tím netvrdím, že to jinej nemůže mít jinak.
26. 7. 2014 08:41
Re: zase
Jenže tady Subaru používá elektromagnetickou lamelovou mezinápravovou spojku, kterou řídí elektronika, tedy lautr stejné řešení jako třeba u té ix35. Dokonce mám pocit, že i dodavatel té spojky je jeden a tentýž (Toyda, dceřiná firma Toyoty).
26. 7. 2014 08:49
Re: zase
Ano, probíhá redistribuce, přesto mi v bahnitějším terénu nebo na mokrý trávě přijde daleko čitelnější při aktivnější jízdě než třeba OII s haldexem, nebo předFL ix35 (nevím jestli po FL přibyla nějaká modifikace).
Dtto klasický Quattro.
26. 7. 2014 08:59
Re: zase
Vzhledem k tomu, že jak u Outbacku tak u ix35 řídí spínání spojky elektronika (podle prokluzu kol, podle nastavení volantu, podle stisku akcelerátoru etc.) tak čitelnost pro řidiče nebo nečitelnost bude daná jedinou věci a sice znalostí algoritmu jak pracuje řídící elektronika. V obou případech to nemá nic společného s čitelností klasického mezinápravového diferenciálu. Obě tyto auta jsou laděné primárně na jízdu po silnici a terénní schopnosti jsou spíše doplňkem jejich služeb, takže to asi ani běžnému zájemci nijak nevadí..
26. 7. 2014 09:11
Re: zase
Kvůli tomu, ať se nemusím žinýrovat na stavbách si právě bahňáka pořizuju. Takže za sebe si můžu dovolit tvrdit co jsem napsal nahoře ;-)
26. 7. 2014 11:35
Re: zase
Bavíte se vůbec o tom samém pohonu? :-) Subaru jich používá více a nahoře jsi psal o 2,5i (z hlavy nevím, jaký pohon měla u Outbacku jaká kombinace motor + převodovka).
27. 7. 2014 05:32
Re: zase
Snažil jsem se to hledat, ale moc toho na netu není. ;-)
Avatar - petrumr
27. 7. 2014 08:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 7. 2014 09:03
Re: zase
bullshit - nove su akurat tlmice a nastavenie podvozku. Nic viac, ani motory, ani pohon 4x4, ani elektronika. Akurat opravili samonulovanie PP a pridali flex steer - co je aj tak blbost. Rozdiel oproti pred FL a po FL - radsej pred FL. Mal som moznost par tisic km v oboch a po FL si nedovolim tak rezat zakruty ako v pred FL. A motor v po FL sa mi zda taky trosilililinku slabsi.
27. 7. 2014 15:20
Re: zase
Subarufanclubtečkacézet. Najdeš to v naší wiki ;-)
28. 7. 2014 07:05
Re: zase
Měl jsem Outback 2002, 2.5i, MT. Na klouzavým byl výtečně čitelnej, jinak spíš taková kačena ;-) Nicméně na drandění po sitech slušnej...
Avatar - Bristol
25. 7. 2014 22:42
daylights
v dnešní době absence denního svícení?? to si ještě někdo je ochoten dovolit v takové cenové relaci?? denní svícení má i dacia za necelé 200k :no:
Rozbalit vlákno
13
25. 7. 2014 23:39
Re: daylights
Otočím klíčkem a světla se rozsvítí. Tak v čem je problém?
Avatar - petrumr
26. 7. 2014 08:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bristol
26. 7. 2014 13:26
Re: daylights
"Pozor je třeba dávat na světlomety: disponují sice světelným senzorem, denní svícení ale ve výbavě chybí. Místo automatiky je tak třeba mít světla ve dne manuálně zapnutá."

bohužel právě že ani to ne, světla se musí zapínat manuálně... >:D >:D
26. 7. 2014 19:09
Re: daylights
Zvlášť světla pro denní svícení je nesmysl. Absolutní zbytečnost. Výmluvy, že to šetří benzín / naftu, neberu. Klidnou jízdou ušetřím víc než nesmyslem zvaným "světla pro denní svícení".
Úplně stačí, že otočím klíčkem a světla se rozsvítí.
26. 7. 2014 19:39
Re: daylights
Je to blbost - v subaru to je takto. Pokud ty světla nechám zapnuté po vypnutí klíčku a jdu domů a auto zamknu, tak auto zhasne a pohoda. Pokud pak ráno nastartuju, tak se světla rožnou. Já na ovládání světel šáhnul tak 10x za celou dobu co to auto mám.
26. 7. 2014 11:41
Re: daylights
Měl jsem za to, že denní světla jsou v EU povinná a je zakázané je realizovat potkávacími (kvůli spotřebě). Je tedy otázka, jak je tohle auto vlastně staré.
Avatar - Bristol
26. 7. 2014 13:22
Re: daylights
i kdyby bylo... denní svícení dodělat je nejmenší problém... v rámci mini fl. třeba do nárazníku do doby než přijde nová gen... za toto subaru velký :no: :no: :no:

nevím jak moc velký argument je v podobě spotřeby, případně šetření žárovek, hlavně vzadu, z mého pohledu je to hlavně otázka estetiky, kdy nové auto bez denního svícení, prostě moc jako nové nevypadá... :-!
26. 7. 2014 16:06
Re: daylights
Týká se to myslím každého typu, který musel projít homologací od roku 2011 (tedy i zásadnějších faceliftů). Zvýšení spotřeby bylo zásadní otázkou. Skutečně je rozdíl, jestli si denní svícení žádá 20 W, nebo 200 W. A víš, jak je v otázkách spotřeby Evropská komise anální. Jestli si dobře pamatuji, Britové nebyli přesvědčeni a nemysleli si, že se denní svícení vyplatí (tedy že snížení počtu nehod nebude dostatečné v porovnání s náklady na svícení).

Dodělané LED pásky nemám rád. Radši nic než tohle.
26. 7. 2014 18:55
Re: daylights
Automobilky se v poslední době snaží i nové modely vydávat před EU jako facelift, aby nemusely podstupovat kompletně novou homologaci. A Subaru se svými "kusovkami" možná dostalo i nějakou výjimku.
26. 7. 2014 20:55
Re: daylights
Jak jsem napsal, týká se to i faceliftů. Řekl bych, že proto se vyrojilo tolik dodělaných LED pásů (minimálně to k tomu přispělo). A výjimka je vždy možnost. Zase tolik se v tom neorientuji a nevím, jaké úpravy můžou udělat (nový nárazník by měl jít homologovat zvlášť, ale ne všechno půjde). Je to auto z roku 2009 a facelift byl mírný.
Avatar - petrumr
27. 7. 2014 08:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 7. 2014 21:03
Re: daylights
Ještě dodám: Pokud o to opravdu stojíš, Subaru myslím nabízí LED denní světla jako příslušenství, které ti dealer namontuje. Takže můžeš uspokojit svou potřebu.
25. 7. 2014 23:24
zasuvka12 V
No neviem ja mam Outback r.v 2000 a zasuvku v kufri mam takže asi ďalši krok späť :-(
Rozbalit vlákno
1
26. 7. 2014 18:59
Re: zasuvka12 V
Holt někde se šetřit musí.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
26. 7. 2014 08:32
Takze dokaz...
... ze je mozne vyvinut CVT, ktora funguje.

Len niektori, napr. Audi, to po marnom snazeni radsej zabalia....
Rozbalit vlákno
11
26. 7. 2014 08:39
Re: Takze dokaz...
Audi má automatických převodovek víc, nemělo smysl vyvíjet ještě dál CVT. Subaru se naopak uchýlilo právě k němu.
Já třeba s Multitronicem spokojenej z hlediska provozních vlastností nebyl.
26. 7. 2014 12:06
Re: Takze dokaz...
Znám pár spokojených majitelů. A celkem je vlastně i chápu. Jeden příklad za všechny, A5 se základním motorem (tedy jen 125 kW 1,8), klidný řidič, město a okolí. Takový provoz je pro tenhle motor zívačka a řidiči nevadí, že si vlastně akcelerátorem řídí převodový poměr (je tam tedy jiná odezva). Jezdím dynamičtěji, takže mi CVT moc nevyhovují, navíc to znamená žádné quattro a větší Audi bez quattra je pro mne jen poloviční Audi. ;-)

PS: Jen bych ten motor nechtěl vidět po 100-150 tisících takového provozu. :-)
27. 7. 2014 05:36
Re: Takze dokaz...
Neúměra hučí a nejede je nepříjemná. Fakt je, že v manuálním režimu to tam skáče okamžitě...jen ta hloupá logika, kdy nahoru řadíš dopředu je tristní ;-) .
Měl jsem ho na chvíli jako druhý auto doma s 2,0TDI, sloužilo v pohodě...ale nepřirostlo mi díky "mulťáku" nijak k srdci.
27. 7. 2014 09:27
Re: Takze dokaz...
Ještě můžeš použít sportovní, kde řadí sám po stupních, jestli se nepletu. A když manuální řazení, tak preferuji na volantu. Spíš mi vadí, že mi v manuálním režimu nedovolí narazit na omezovač/ držet stupeň (mluvím teď obecně).

Otázka je, jestli ti vůbec nějaké auto s CVT vyhovuje. :-)
Avatar - dal
26. 7. 2014 19:22
Re: Takze dokaz...
Audi je co se týká automatu z D3 nejhorší.
Avatar - white label
27. 7. 2014 00:51
Re: Takze dokaz...
To je zjednodušení ve stylu: blondýny jsou ...., než brunety.
27. 7. 2014 05:37
Re: Takze dokaz...
Hoď sem porovnání třeba S-Tronic, ZF a 7 G-Tronic... ;-)
Avatar - poterienko
27. 7. 2014 08:58
Re: Takze dokaz...
A mělo by smysl, když i Audi má ZF?
27. 7. 2014 09:27
Re: Takze dokaz...
V EU jen okrajově.
Avatar - poterienko
27. 7. 2014 11:26
Re: Takze dokaz...
Pokud se nepletu, tak ho mají např. V8 diesely, V6 bitdi...takže ano, trochu okrajově, ale dostupné ve vyšší střední.
27. 7. 2014 11:36
Re: Takze dokaz...
Má ji A8 (S8), 230+ kW V6 TDI, RS6 a RS7. Tedy jedna řada a dva motory. Tomu říkám okrajově. Q7 by měla mít Aisin. Snad jsem na nic nezapomněl. Jo, ještě benzínové Q5. Dříve měly S tronic, ale poté ho nahradil tiptronic - spekuloval jsem, že je to kvůli malým prodejům v EU, takže tu nabízí americkou specifikaci.
11. 9. 2014 18:28
SUBARU - FINANČNÍ POHROMA
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010. Pro nepolapné uvádím pár faktů :
2 x nové řízení 2 týdny odstaveno v servisu
na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta)
když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace.
Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CWT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů
Na 220 tis km (ted je to v servisu) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. cena opravy 80 tis 4 týdny

technici v Praze i v německu prý tvrdí, že CVR převodovky mění celé - neumí to opravit, cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ?

Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 21 týdnů v servisu, náklady s odtahy a náhradními vozidly cca 250 tis Kč.

LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT :-))))))))))))))))))))))))

S POZDRAVEM
BERNÁT
Rozbalit vlákno
0