5.2. 2016 Martin Machala Martin Machala

Subaru Outback 2.0D Lineartronic vs. VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG – Nejsme jenom kombi!

 

Jsou oplastovaní a mají dobrodružné sklony. Nebo možná krizi středního věku. Mohou být terénnější verze kombíků střední třídy také něčím užitečné?

To si zkrátka řeknete, že kombi střední třídy, ač tedy vybaveno pohonem všech kol, je pro vás málo, a kategorie SUV se bytostně štítíte (minimálně poslední jmenované je celkem pochopitelné). Jak z toho ven?

Cestičku kombíkům pro Indianu Jonese začalo prošlapávat Subaru, v roce 1995 s modelem Legacy Outback. Teď už se jmenuje jenom Outback a prodává se stále jako poměrně čerstvá novinka (na českém trhu od loňska). A protože je v posledních letech zvykem zaplňovat každičkou mezírku na trhu (i zdánlivě neexistující), přispěchal Volkswagen už u minulé generace s Passatem Alltrack. A oplastování se samozřejmě dočkal i nejnovější Volkswagen střední třídy.

Jenže, zvládnou tihle frajírci ještě něco jiného, než efektnějším vzhledem oslňovat okolí? Jak už mnozí vás díky videu zjistili, Outback s Alltrackem jsme mimo jiné vzali do Hummer centra, aby se chlapci ukázali. A šlo jim to, musím uznat, překvapivě velmi slušně. K tomu ale později. Jak jste si už zvykli, srovnávací testy na Auto.cz začínají po úvodu oddílem „pořizovací náklady“.

Video

Nad milion

Základní ceny testovaných plasťáků mě popravdě trochu zaskočily. Oba sice umí začínat pod milion, když se ale rozhodnete pro naftu a automatickou převodovku, musíte nad milionek. Za Subaru Outback 2.0D (110 kW) s převodovkou Lineartronic tak zaplatíte minimálně 1.019.000 Kč, Volkswagen kombinuje DSG se vznětovým dvoulitrem TDI až ve výkonové verzi se 140 kW, připravte si tedy 1.027.900 Kč. Rozhodně žádná láce, řeknu vám!

Výbava Outbacku i Alltracku je v zásadě vyčerpávající, Subaru ale tradičně notně omezuje individualizaci. Příplatky vlastně neexistují, s výjimkou metalízy za dvanáct tisíc. Chcete navigaci? Musíte postoupit na verzi Comfort Navi. A to pak dostanete ještě elektricky ovládané střešní okno, bezklíčkové ovládání a elektrické páté dveře. Vše za 1.079.000 Kč prosím.

Pořizovací nákladySubaru Outback 2.0D 110 kW LineartronicVW Passat Alltrack 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG
ZÁKLADNÍ CENA1 019 000 Kč (Active Lineartronic)1 027 900 Kč (Alltrack)
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Zadní boční airbagy [Kč]-S
Adaptivní tempomat [Kč]SS
Automatická klimatizace [Kč]SS
Dešťový senzor [Kč]SS
Litá kola [Kč]S (sedmnáctipalcová)S (sedmnáctipalcová)
Vyhřívané přední sedačky [Kč]SS
Mlhovky [Kč]SS
Rezerva [Kč]-S (plnohodnotná)
Navigace [Kč]-20 600
Parkovací kamera [Kč]S9900
Metalíza [Kč]12 00019 200
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]10 394/764018 205/11 334
Přední/zadní nárazník [Kč]8090/910011 837/13 264
Přední blatník [Kč]35955620
Čelní sklo [Kč]20 20011 648
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3202 + 2703430 + 881
Hodinová sazba v servisu [Kč]540979
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]41 76322 217
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5/3/122/3/12
Prodloužená záruka [Kč]-12 100 (4 roky/80 000 km)

Passat se prodává v jediné specifikaci, která se jmenuje jednoduše Alltrack. Výbava, jak už bylo řečeno, bohatá, pole příplatků široké. Volkswagen se v tomto směru začíná podobat prémiovkám, základ se umí vyšplhat do netušených výšin. Tak jako v testovaném případě – příplatky vyhnaly cenu skoro o půl milionu! A že bych měl vyloženě pocit, že sedím v autě za 1,5 milionu, o několik stovek tisíc dražším než Outback, to úplně říct nemůžu…

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮSubaru OutbackVolkswagen Passat Alltrack
Základní cena77
Standardní výbava a příplatky78
Servis77
Záruky107
Průměr7,757,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Subaru Outback 2.0D 110 kW Lineartronic

Cena v základní výbavě: 1 079 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 091 000 Kč

VW Passat Alltrack 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG

Cena v základní výbavě: 1 027 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 545 750 Kč

Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
Technické údaje
Motor Subaru Outback 2.0D 110 kW LineartronicVW Passat Alltrack 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19981968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3600140 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1600 - 2400400 / 1900 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.97.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.3 / 6.16 / 4.6 / 5.1
Emise CO2:159135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 512 / 1848639 / 1769
Objem nádrže (l):6066
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1676 / 4291705 / 660
Rozměr pneu:225/65 R17225/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48154777
b) šířka (mm): 18401832
c) výška (mm): 16051506
d) rozvor (mm): 27452789
e) rozchod vpředu (mm): 15751582
f) rozchod vzadu (mm): 15901565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1150950 / 1250
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 950590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970970
k) šířka vpředu (mm): 15401540
l) šířka vzadu (mm): 15301510
délka sedáku vpředu (mm): 480510
délka sedáku vzadu (mm): 460480
výška opěradla vpředu (mm): 630630
výška opěradla vzadu (mm): 640690
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Subaru Outback 2.0D Lineartronic vs. VW…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Video: Subaru Outback vs. VW Passat Alltrack v Hummer centru. Terénní sprint! Video: Subaru Outback vs. VW Passat Alltrack v Hummer centru. Terénní sprint!

Taková malá ochutnávka z připravovaného srovnávacího…

Subaru Outback na českém trhu od 939.000 Kč Subaru Outback na českém trhu od 939.000 Kč

Nejnovější Subaru Outback vstupuje na český trh se…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…