Diskuse

Subaru WRX STI – Zdravě šílené

28.3.2016

WRX STI dostalo nová zpětná zrcátka. Umíte si představit lepší důvod, proč ho zase vzít do redakčního testu?

 

  • 59 Reagovat !

    foto 4hill

    4hill 28.03.2016  09:27

    Kapitoly

    To jako vážně? V množství kapitol a reklam jste na špičce soudruzi. Ode mne palec dolů.
    • 47 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 28.03.2016  10:06

      « Re: Kapitoly

      Jo je to fakt moc :no: :-!
    • 53 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  17:03

      « Re: Kapitoly

      Tři kapitoly je běžný standard. Podívejte se na Motor a jízdní vlastnosti, ještě by bylo ideální ji rozpůlit.
    • 23 Reagovat !

      foto samael

      samael 28.03.2016  18:01

      « Re: Kapitoly

      Tak třeba mně ty proklínané kapitoly nijak nevadí.A bez reklam by asi těžko mohli přežít.
  • 54 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 28.03.2016  09:32

    Pochopil jsem to dobře,

    že s tímhle autem se lépe sžívá ten, co na něj přejde z HH předokolky, než skalní zadokolkový MX5-ař, obecně zadokolkař?
    • 60 Reagovat !

      foto evocolt

      evocolt 28.03.2016  12:05

      « Re: Pochopil jsem to dobře,

      ..ten co ma vacsie gule to pustit bokom ;-)
    • 41 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  17:10

      « Re: Pochopil jsem to dobře,

      Nevím, jestli je to o sžívání, není problém se sžít s jakýmkoli autem. Asi je to spíš o tom, co píše Evocolt. :-)
  • 60 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 28.03.2016  10:02

    No teda ...

    Teda Michale vy mě popichujete ... STI je moje srdcovka, vlastnil jsem jí méně než rok a i tak na ní vzpomínám ze všech aut nejvíce (přesedal jsem do služebního MB 500E). Měl jsem vždycky trochu problém, že u mě v garáží vždy byla připravena pro vyblbnutí 1-3 motorky, a tak mi většina aut připadala poněkud nudná, ale tohle Subaru (v mém případě poslední 2.0) bylo opravdu zážitkově velmi rozdávačné ...
    • 64 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 28.03.2016  10:14

      « Re: No teda ...

      No to si myslí každej, že tyhle auta /myšleno čtyřkolky/ jsou zábavná. Na sněhu a v nižších rychlostech tomu tak asi je. Ale moje zkušenost je, že u čtyřkolek na suchu se velice špatně hledá ta hrana na které se dá auto "vodit", a čím vyšší rychlost, tím je to obtížnější. Je ale fakt, že tohle subaru jsem neřídil.
      • 36 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.03.2016  10:50

        « Re: Re: No teda ...

        No, ono je to asi obecně tak, že čím horší a pomalejší auto, tím se ta hrana hledá líp a je míň ostrá a má větší rozsah a dá se na ní jezdit.
        Teď extrém: třeba z žigulem budu na mokru v nízkých rychlostech na asfaltkách za vesnicí driftovat jak veltmajstr a s R8 si k hraně ani nečuchnu.
        • 54 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 28.03.2016  10:52

          « Re: Re: Re: No teda ...

          Čím horší a pomalejší auto, tim se ta hrana hledá líp - to jsi řekl absolutní nesmysl.
          • 55 Reagovat !

            foto Enthusiastic-driver

            Enthusiastic.driver 28.03.2016  10:58

            « Re: Re: Re: Re: No teda ...

            Ani bych neřekl... :-) Ve většině případů to platí... aneb otřepané - je zábavnější jet s pomalým autem rychle, než s rychlým autem pomalu.
            • 52 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 28.03.2016  11:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

              Platí čím pomaleji jedeš, tím se obecně hrana hledá líp, máš na to taky víc času, ale kvalita auta na to nemá vliv, zvlášť špatné auto, špatně vyvážené, odskakující, nebo gumové ti na tom nic nepřidá.
          • 25 Reagovat !

            foto fostek

            fostek 28.03.2016  11:03

            « Re: Re: Re: Re: No teda ...

            Ne, trvám na tom. :-! Možná jsem se neuměl vyjádřit nebo jsi to ne úplně správně pochopil. Čili:
            Se škodovkou 120L pojedu (budu toho schopen) furt na (její) hraně, ve smyku. Nedotáčivém i přetáčivém, když se podaří srovnat ten motor vzadu zpátky do silnice, budu děkovat bohu. Budu se s tím prát na té hraně, která je v tomto případě dost nízko a dost široká, abych i já na ní dokázal jet. Když si vezmu supersport, pojedu sice nesrovnatelně rychleji, ale ani omylem ne na hraně. S nějakým HH to bude něco mezi. Snad mě chápeš.
            • 53 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 28.03.2016  11:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

              Jenomže jsme se dostali úplně jinam, proto se vrátím k prvnímu příspěvku. Tvrdím, že se čtyřkolkou se ta hrana hledá často hůř, než s pohonem jedné nápravy. Dám ti příklad - máš zatáčku která se jezdí třeba kolem stovky na hranici slidu s průměrným autem. S mx5, nebo trojkou báwem ji dáš třeba 110 a plynule budeš cítit, že zadní náprava lehce nedrží, je tak na hraně. To samé s předokolkou, kdy ti přední náprava půjde hezky do slidu a volantem, nebo plynem to vše máš pod kontrolou. A se čtyřkolkou to dáš za 105, nebo 110, budeš z toho lehce opocenej.
              • 35 Reagovat !

                foto fostek

                fostek 28.03.2016  11:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

                A to je přesně to, co já napsal. Protože ta čtyřkolka má lepší trakci a ta hrana nastupuje rychleji s menším varováním a z hrany za hranu je to menší kousek. Přesně, jaks napsal, z bávem budeš cejtit začínající hranu, hledá se líp. A s autem podobné koncepce ale nesrovnatelně horším (žigul) budeš cítit mnohem dřív, že jde něco do kopru. Naklánění, pískání Barumek OR34 a tak. Hrana je v tomto případě dostupná i hratelná i pro slabšího řidiče. A to jsem se snažil napsat. A s podobně konfigurovaným lepším autem (M3 CSL) když to přepálím, neucítím nic až kotrmelec.

                Já myslím, že oba píšeme zhruba to samý. Jako rozhodně máš pravdu, že čtyřkolka na suchu a dobrý silnici je nudnější, než zadokolní sporťák a vlastně možná i než třeba hh. Teda alespoň pro mě. Budou řidiči, který dokážou se čtyřkolou to co já s žigulem a nebudou mít problém.
                • 25 Reagovat !

                  foto Enthusiastic-driver

                  Enthusiastic.driver 28.03.2016  11:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

                  Fostek ti to napsal dobře... Takový Maluch je dost gumový a neovladatelný na to, aby se dal považovat za špatné auto, ale tím, že je pomalý, tak v něm tu hranu lze i přesto hledat snadno, protože se na ni dostane v rychlosti x... O F12 Berlinetta Harris říkal, že je skvěle ovladatelná, ale hranu v ní budeš hledat složitě, protože bude přicházet v rychlosti 3x nebo 4x. To je celé :-)

                  JInak bych ještě poupravil tvou větu - v MX-5 projedeš zatáču ve 110 a budeš cítit, jak se to pod tebou hemží, v trojkovém bawu ji šmikneš ve 130 a řekneš si, žes do ní najel zbytečně pomalu >:D

                  EDIT: To mělo být pod J@Wa
                  • 73 Reagovat !

                    foto J-W

                    J@W 28.03.2016  12:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

                    U té mx5 /nebo i báwa/ jsem čekal kdo mě chytne za slovo a bude mi předhazovat přesné rychlosti.
                    Gratuluji, vyhráváš velikonoční cenu. :yes:

                    Jinak právě se snažím vysvětlit, že jen o stoupající rychlosti to není. Za Brnem mám pár zatočených silnic /hodně zatočených/, kde si to zajedu s mx5, nebo šestkou a ještě se u toho řechtám, a to samé pak zajedu stejně rychle s quattrem, jenomže jsem rád, že to mám za sebou a utírám si ruce.
                    • 01 Reagovat !

                      foto Enthusiastic-driver

                      Enthusiastic.driver 28.03.2016  20:55

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

                      Co je velikonoční cena? >:-[]
                      • 11 Reagovat !

                        foto J-W

                        J@W 28.03.2016  21:25

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

                        ŘPK? :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto wlken

                  wlken 30.03.2016  11:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

                  K tomu srovnání bych dodal, že stačí dát na toho žigula současné kvalitní pneu s trochu nižším profilem a nové tlumiče a ta hrana se zvedne nad úroveň starších předokolek z devadesátých let alá felicia :-) Ale pravý mistr v tomto oboru je zmiňovaná MX-5, jezdím s ní rád právě proto, že si neskutečně užívám zábavu v naprosto běžných rychlostech. jenom teda musí být v sériovém nastavení, jakékoliv přitvrzování,snižování a montáž větších pneu tu hranu sice posouvá výrazně výš ale zároveň ji hodně ztenčuje a to může být u tak lehkého auta s malým rozvorem velice nebezpečné...
      • 70 Reagovat !

        foto evocolt

        evocolt 28.03.2016  12:12

        « Re: Re: No teda ...

        Rozhodit sa da vsetko a v kazdej rychlosti ide len o to ci mas nato gule to podrzat aj vo vyssich rychlostiach a ci si to dovolis na verejnych komunikaciach kde jazdia auta..ale ja na suchu sa da rozhodit styrkolka ked to clovek vie.. [odkaz]
        • 32 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 28.03.2016  12:24

          « Re: Re: Re: No teda ...

          To přiznávám, že tam taky hraje velkou roli umění řidiče. Bude nás asi velká skupina, co máme za život víc odježděno na dvoukolkách, než čtyřkolkách.
          • 50 Reagovat !

            foto evocolt

            evocolt 28.03.2016  12:33

            « Re: Re: Re: Re: No teda ...

            Urcite najlepsie je zacat na zadokolke kde odtrhnes gumy aj v nizsich rychlostiach a potom nastupit na silnejsiu styrkolku kde predsa musia byt tie rychlosti vyssie ,aby tam bol ten efekt poriadneho driftu,ale je tiez pravda,ze nie kazdy tuzi sa smykat a nicit gumy,ale ma rad stopu kde povazujem poriadne predokolky so samosvorom za najlepsiu volbu..

            A tvoje auto sme tiez skusali a je pravda,ze poriadne drifty sme zazili az na uzavretej letiskovej drahe vo vyssich rychlostiach kedze to ide ako po kolajniciach
            • 32 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 28.03.2016  12:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

              No počkej, to co píšeš je samozřejmě pravda, ale driftování a jízda na čas /resp. rychlost/ po zatočené silnici jsou dvě naprosto odlišné věci.
              • 60 Reagovat !

                foto evocolt

                evocolt 28.03.2016  12:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

                To su dve odlisne veci,ale aj tak v reale su silne predokolky rychlejsie na okruhu ako stvorkolky aj ked idu obidve auta stopu a na cas kedze vaha a nedotacivost robia svoje..
                • 32 Reagovat !

                  foto J-W

                  J@W 28.03.2016  13:08

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

                  Jj, to se shodnem. :-)
                  Zase na druhé straně, a píše o tom i MF, nikdo nezajel okruh TT Man s produkčním autem rychleji, než Mark Higgins na WRX STi. Mimo jiné krásné video, jak v rychlosti 200 + si zakopne o obrubník a následným řešením smyku se zapsal do automobilové historie jako bůh. :-) :yes:
          • 31 Reagovat !

            foto Marekx

            Marekx 28.03.2016  18:23

            « Re: Re: Re: Re: No teda ...

            Ono taky není 4x4, jako 4x4. Někdo se sveze třeba v nějakém SUV se 4x4 a řekne o ničem a musím mu dát za pravdu. Někdo se sveze v Subaru a pochopí, že ta výška vozu a těžiště díky motoru typu boxer a tužší rám udělá hodně. Přiznám se, že ve svém Subaru si dovolím na cestě hlavně v zatáčkách mnohem více než s jiným vozem i když má taky 4x4, právě díky tomu, co jsem psal.
            • 00 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 28.03.2016  18:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: No teda ...

              O žádných suv doposud nebyla řeč.
    • 40 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  17:25

      « Re: No teda ...

      Ale jo,věřím. Ve své době to bylo opravdové zjevení a míval jsem zpocené ruce. Ale doba pokročila. Byl jsem na českém launchi tohoto STI a na vytyčené letištní trati bylo i jedno BRZ. Neváhal bych ani vteřinu. ;-)
  • 37 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 28.03.2016  10:56

    Rozumím hodnocení

    STI mám sice najeto jen velmi málo, ale jiskra moc nepřeskočila. Je fajn se v tom projet, když to není moje a nemusím to krmit. A asi je hodně fajn to vlastnit, když bydlím někde v horách, kde je na cestách 6 měsíců v roce sníh/bordel a mám kolem baráku úzké RZ.

    Ale pro nížinného člověka bych těžko hledal důvody, proč STI chtít. Provoz stojí nesmysl. Jak je zmíněno i v článku, člověk v sobě musí najít finské geny a jet jako *, aby se začal bavit. A také dynamickou převahu nad plebejskými hot hatchi, kterou si STI léta drželo, už odvál čas. Hot hatche budou provozně daleko levnější a příjemnější ve chvílích, kdy člověk nechce prohánět všechny koně. Roadstery nebo sportovní kupé zase jsou zábavnější a intenzivnější.

    Přesto je fajn, že STI pořád žije. Je to taková analogická fosilie z dob minulých, prakticky už nemá žádnou konkurenci a hlavně, kdyby nebyla, lidé zmínění v prvním odstavci by vlastně neměli co kupovat... :yes:
    • 17 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 28.03.2016  11:07

      « Re: Rozumím hodnocení

      :yes:
    • 81 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 28.03.2016  11:22

      « Re: Rozumím hodnocení

      Nejde jen o hot hatche. Za tu cenu jsou i velká dospělá sportovní auta. A ta z Ameriky i s V8. Ale taky jsme za WRX rád. Před 2 lety jsem o něm velmi vážně uvažoval.
      • 37 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 28.03.2016  11:37

        « Re: Re: Rozumím hodnocení

        Paneboze. Opravdu? Opravdu pod kazdym clankem o jakemkoliv aute? 8-s
        • 28 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 28.03.2016  11:44

          « Re: Re: Rozumím hodnocení

          On je fakt natvrdlej. Zkus si vzít tu ameriku s V8 na nějakou rallye, jak tam pochodí:)
          Vezmi Mustanga na erzetu lesem.
          • 61 Reagovat !

            foto CHerokee

            CHerokee 28.03.2016  13:34

            « Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

            A Subaru je úspěšné v rally? Copak tady jde o test vozu pro rally? Nebo autor píše o tom, že v běžném provozu to auto na dnešní poměry není žádný zázrak.... a naznačuje oblasti, kde by jej měli vylepšit.
            • 33 Reagovat !

              foto Mig-35

              Mig_35 28.03.2016  14:28

              « Re: Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

              Subaru je auto na šotolinu, nezpevněné cesty, apod. Nebo na sníh. Jak si tam bude asi počínat ta tvoje amerika s V8?
              • 51 Reagovat !

                foto CHerokee

                CHerokee 28.03.2016  16:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

                A kolik cest šotolinových je v tvé blízkosti? Sníh je u nás 14 dní v roce. kdyby to mělo být takto úzce specializované, tak je u nás k ničemu!

                Btw. moje Amrika si počíná dobře, neboj ;-)
                • 14 Reagovat !

                  foto Mig-35

                  Mig_35 28.03.2016  16:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

                  my si nerozumíme. tohle je sportovní náčiní pro určitý druh sportu. amerika s V8 je auto na předvádění se a pro jízdu rovně. pokud tedy mluvíš o sportovním autě, postav ty dvě vedle sebe na okruh a STI zajede lepší čas. když už opravdu chceš řešit sport.
                  • 50 Reagovat !

                    foto XTad

                    XTad 28.03.2016  17:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

                    Jak americka V8, tak STI jsou predevsim auta pro radost. Nekomu ji udela vetsi Mustang, nekomu Impreza. Nicmene v testu se pise, ze ta Impreza je vlastne taky dobra hlavne v jizde rovne. A kdo bude brat Imprezu na polnacku, aby tam tahal ruckou a jezdil bokem? To by dlouhodobe nevydrzel ani ridic, ani auto. A jestli je Mustang na predvadeni, tak na co je potom Subaru s obrovskym kridlem a velkymi vyfuky? Ale zavod nejake ameriky s V8 na okruhu proti Impreze bych docela rad videl.
                    • 41 Reagovat !

                      foto CHerokee

                      CHerokee 28.03.2016  17:59

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

                      Pěkný příspěvek. Mimochodem to já taky. Vsadil bych si na nový mustang. Ačkoliv se mi líbí obě auta. ;-)
                    • 25 Reagovat !

                      foto Mig-35

                      Mig_35 28.03.2016  18:54

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

                      záleží kdo napíše test. pan Fokt moji důvěru moc nemá.
                      • 20 Reagovat !

                        foto figurka

                        figurka 29.03.2016  09:36

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

                        Mě hlavně přijde, že s STi tady skoro nikdo nejel a jen teoretizuje. Největší síla toho auta není v driftování a rozhodně není potřeba hned polňačka, aby vyniklo.
                        • 00 Reagovat !

                          foto m-z-

                          m.z. 29.03.2016  10:31

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozumím hodnocení

                          Je jich tu víc, než myslíš.
    • 61 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  17:28

      « Re: Rozumím hodnocení

      To bude tím, že taky neumíš jezdit. :-)
      • 02 Reagovat !

        foto Enthusiastic-driver

        Enthusiastic.driver 28.03.2016  20:59

        « Re: Re: Rozumím hodnocení

        Tak to jednoznačně. Ale kdyby se ze mě někdy hypoteticky stal dobrý řidič (což se už natuty nestane), tak si stejně myslím, že mě to spíš pořád potáhne k nakoňované sviňa-zadokolce, než k rallyové 4x4.

        Koneckonců, rally bylo stejně nejlepší, když se v něm proháněly RWD Escorty >:-[]
  • 31 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 28.03.2016  12:04

    sedacky

    Jak jsou na tom sedačky ? Jezdil jsem v předchozí hatchbackovske STI a jinak fenomenální stroj mi zkazil dojem ze mě pozadí a 188cm vysoká postava měla trochu problém se usadit do těch malých Japonských sedaček. Vše ostatní je za mne :yes:
    • 30 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  17:30

      « Re: sedacky

      Sedadla v minulé STI si nejsem schopný vybavit. A těžko soudit při 188 cm, ale mám 183, jsem spíše mohutnější (viz fotogalerii u Juke-R ;-) ) a sedadla mi myla spíše volnější.
      • 01 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 28.03.2016  20:00

        « Re: Re: sedacky

        Tak to je dobrá zpráva. Já v minulé generací jezdil i slabším wrx a to tak malé sedačky nemělo :-)
  • 18 Reagovat !

    foto Provocateur

    Provocateur 28.03.2016  12:08

    Zlatý ventilek

    Koukám, že anketu by chtělo rozšířit i o perly zdejších novinářů.

    "stále je mírně nedotáčivé. Méně, než bylo, ale současné více, než jakýkoli předokolkový hot-hatch se samosvorem."

    "A popravdě řečeno se autu do zatáček ani nijak zvlášť nechce, raději má přímé úseky a táhlé oblouky."

    Nevím Kingu, jestli si tě nepletu s Teejayem, ale jeden z vás tu už v diskuzi psal, že hlavní zbraní STi je jízda v přímce rovně >:-[]
    • 42 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  17:32

      « Re: Zlatý ventilek

      A co přesně se vám na těch citátech nezdá?

      Projeďte, porovnejte a uvidíte.
      • 04 Reagovat !

        foto Provocateur

        Provocateur 28.03.2016  19:26

        « Re: Re: Zlatý ventilek

        Všechno. Nenech se vysmát, ty rovné úšeky v STi jsi opravdu myslel vážně? Pokud ano, tak ale nebude chyba v autě ;-)

        Neboj, silné předokolky i čtyřkolky mám projeté, jelikož jsem mimojiné oboje vlastnil.
  • 63 Reagovat !

    foto ozawasan

    ozawasan 28.03.2016  13:33

    Tý jo

    někdy si říkám, jestli vlastně ty čtyřkolky s třemi diferenciály nejsou na nic. Asi to bude slepá cesta a bude lepší, když se do rallye budou nasazovat jenom předokolky nebo zábavné zadokolky. Vždyť se tak ti jezdci připravují o to nejlepší....
    Nedotáčivost u STI? ok - co takhle nastavit si DCCD podle svého? Poslední verze - a můžu se plést, má dokonce active vectoring? Takže nedotáčivost je kde? Ale co už.
    Jistě. Pokud někdo sedne poprvé do Subaru tohoto ražení a má dojem, že "to musí jet jako po kolejích woe" - tak po těch kolejích nejspíš dojede do pangejtu. Protože bez DCCD nebo s nastavením 50na50 to co? to z podstaty koncepce fakt nezatáčí jako jiné pohony. K Vašemu velkému překvapení to po kolejích bude pochodovat ze zatáčky ven ať točíte, jak točíte. Pokud se s tím nenaučíte jezdit. Než to auto poznáte a budete se k němu tak chovat.
    Ano - zadokolka a i předokolka budou mnohem zábavnější a dříve se je "naučíte". Mnohem dříve.
    Padlo tady cosi o poznání limitu. Tahle koncepce pohonu je "zákeřná" v tom, že když to neumíte - s touto koncepcí - tak Vám to rychle spočítá, protože "mate" řidiče tím, že furt jako se nic neděje a najednou jsem v piheli vašnosti.
    To ale není chyba stroje. To je chyba v mezičlánku. Tohle není motokára - v dobrém myšleno. To je sportovní náčiní v civilním hávu.
    A pro theoretiky.... STI nemám. Z prostého důvodu. Já bych se v tom zrakvil. Z mé iluze,jak bych to v klidu zvládal, mne vyvedlo několik ostrých kol s Vojtou Štajfem, kdy jsem si do té doby myslel, že umím řídit a tam poznal, že si to jen myslím. To auto je kouzelné a svým způsobem opojné, takže chápu jeho majitele, ale prostě je to beSTIe, která Vám neúctu a neschopnost hodně rychle spočítá. Jo a VDC(ESP) Vám nepomůže, protože fyziku neofrantiškujete, když to přeženete...
    • 42 Reagovat !

      foto m-z-

      m.z. 28.03.2016  13:54

      « Re: Tý jo

      Test se mi ani moc číst nechtělo, ale nakonec jsem byl rád.
      Podle mě je velmi objektivní, sériové auto prostě na ostré ježdění nijak extra nefunguje a soupeři to umí líp.
      S nedotáčivostí se dá bojovat úpravami na nápravách a geometrii, ale to už tuníme.
      Nastavování diff. moc ovoce nepřinese, k tomu je vhodná jednotka od p.Skácela.
      Japonci to tak prostě naladili...
      S čím jsem obtížně bojoval, to byly tragické brzdy, tam je taky tuning vhodný.
      Vektorování točivého momentu přes brzdy, na okruhu může způsobit jejich zvadnutí.
      Mám pocit, že už na STI a jeho vývoj, totálně hážou bobek.
      Nedostatky STI by se daly omluvit, kdyby stálo 800000,-

      P.S. a to už se raději nezmiňuji o pověstné spolehlivosti...

      • 01 Reagovat !

        foto ozawasan

        ozawasan 28.03.2016  14:03

        « Re: Re: Tý jo

        tak jestli při active vectoring makají brzdy v podstatě při ostrém házení do zatáček pořád, tak odejdou velmi, ale sakra velmi rychle.... 800k stojí kit pro závodníky ne? Ale s tím asi na silnici nemůžeš ;-)
        Nevím jak u tohohle, ale když jsem s tím blbnul na okruhu(půjčeném), tak jsem šlapal máslo za půl kola. Takže brzdy chápu :-)
        STI už beru jen jako špičkový model sedanu na image. Zajímalo by mne, jak se k záruce bude stavět v pěti letech importér...Ale to bude asi jiná story, že?
        Myslím, že od roku 2008, u některých modelů tak 05 je spolehlivost trošku otázkou víry a placeba....
    • 09 Reagovat !

      foto AUDIRS6

      AUDIRS6 28.03.2016  15:17

      « Re: Tý jo

      Nechcel som byt zase ten prvý, ktorý bude kritizovat, takze som rad, ze si ma predbehol. >:-[] :yes:
      Nad testom a testerom ale neidem uplne lamat palicu, hadam sa casom este vyjazdi a dalsiu generaciu uz moooozno otestuje tak, ako sa slusi a patri... ;-\
      Co ma ale dostava do kolien, je jeho sloh: "točák", "dif"....a dalsich x slovnych vyplodov, zvratov a zvratkov. Az som si niekedy pripadal, ako keby som cital autoforum... 8-s
      A to je sefredaktor. :-!
      Martine, nic v zlom ( toho som ti uz napisal dost... >:-[] ) , ale rob nieco so sebou, pls. :-!
      • 70 Reagovat !

        foto Xylo

        Xylo 28.03.2016  15:45

        « Re: Re: Tý jo

        On to psal Michal Fokt, stejně jako Juka R ..
        • 06 Reagovat !

          foto AUDIRS6

          AUDIRS6 28.03.2016  15:50

          « Re: Re: Re: Tý jo

          uuups, tak potom pardon a ospravedlnenie Martinovi ! :*)
          No ale Michal, - no comment... :-! 8-s :no:

          edit: Nech mi palcekari objasnia ( ak to zvladnu ), za co tie :no: dostavam... >:-[]
          • 41 Reagovat !

            foto lled

            lled 28.03.2016  16:14

            « Re: Re: Re: Re: Tý jo

            Za inflaci smajliku. >:D
            • 06 Reagovat !

              foto AUDIRS6

              AUDIRS6 28.03.2016  16:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tý jo

              ked len, tak ok, to berem >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
      • 71 Reagovat !

        foto Michal-Fokt

        Michal Fokt 28.03.2016  17:48

        « Re: Re: Tý jo

        Možná se ještě k stáru vyjezdím, ale moc šancí bych tomu nedával. ;-\

        Sloh jsem zvolil takový, jaký dle mého názoru odpovídá naturelu a image toho auta. Je to rebel, tak jsem trochu slevil z profesorské češtiny.
        • 16 Reagovat !

          foto AUDIRS6

          AUDIRS6 28.03.2016  17:53

          « Re: Re: Re: Tý jo

          Joooo, ždyť joooo.... :-!
          ale píšete pre ACZ a nie pre autoforum !
          Tomáš by Vás nakopal do zadku a nakázal preštylizovať ! >:-[]
        • 12 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 28.03.2016  18:43

          « Re: Re: Re: Tý jo

          k emocionalnemu autu nejake tie emocie v teste urcite patria.... a pri divokom WRX sti to plati dvojnasobne..... vidim pred sebou vyborny test chyteny za ten spravny koniec.... nie je co dodat... z pohladu citatela ktory rad cita aj nieco viac ako len hole fakty ( ktore si najdem hocikde inde ) je to skratka pohladenie duse a expres do raja ... za mna palec hore... test nema chybu ... :yes:
    • 41 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  17:44

      « Re: Tý jo

      Ano to je velmi běžné zaklínadlo "až se s tím naučíte jezdit". Kolik lidí mimo sféru rallyeového ježdění znáte, co se s tím naučili jezdit? A kolik z těchto lidí schopnosti auta využívá v běžném provozu? Osobně bych je v protisměru potkal jen nerad.

      Nejsem jezdec rallye a a ni s čerstvým řidičákem jsem s auta neprasil za asistence ruční brzdy. Vždycky jsem vyznával čistou stopu a pokud si dopřeji nějaké dovádění s RWD, tak výhradně na okruzích.

      Nevím, jestli jste test četl, ale " beSTIe, která Vám neúctu a neschopnost hodně rychle spočítá" to opravdu není. Je to jedno z nejrychlejších a nejbezpečnějších aut, jaké si dnes lze koupit.
      • 12 Reagovat !

        foto ozawasan

        ozawasan 28.03.2016  18:21

        « Re: Re: Tý jo

        asi nebudu ten pravý argument na tuhle větu - kolik lidí znáte. Skočte na subarufanclub.cz - pár lidí, co ta auta mají a jezdí s tím tam najdete. Dokonce i v běžném provozu.
        Nejbezpečnějších aut, to ano. A zůstanu u tvrzení, že řidiči to velmi rychle spočítá. Je jen dobře, že to auto má vysokou míru bezpečnosti a umožní řidiči přežít výlet mimo silnici, pokud už z ní vypochoduje. Pokud jí budete jezdit na okruhu, at už asfaltovém nebo ledovém, tak vám hrozí maximálně tak výlet do kačírku nebo sněhové bariéry. Na silnici, když se někdo nechá unést - a to si představte tu hmotnost vozu, která je o pár set kilo k původním generacím jinde , když mu to ustřelí, jak to asi dopadne. Svého času, u předchozích generací byla taková oblíbená hláška, že neexistuje nebourané ojeté STI....a nějaké jsem také viděl. s pár tisíci najetými km....
      • 12 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 28.03.2016  20:10

        « Re: Re: Tý jo

        jsou auta, které dají rychlost zadarmo, jsou auta, u kterých se člověk musí víc snažit. což neznamená, že jsou špatná. spíš si člověk musí přiznat, že to s nimi prostě neumí.
        • 32 Reagovat !

          foto Michal-Fokt

          Michal Fokt 28.03.2016  20:20

          « Re: Re: Re: Tý jo

          To poslední, z čeho byste mě mohl podezírat je, že jsem byl s STI pomalý. :-) Můj problém asi je, že píšu o tom, co jsem opravdu vyzkoušel a ne o tom, co by mnozí rádi slyšeli. ;-)
          • 22 Reagovat !

            foto ozawasan

            ozawasan 28.03.2016  21:45

            « Re: Re: Re: Re: Tý jo

            takže STI je při využití jeho potenciálu snadno čitelné a zvládnutelné auto pro každého zájemce, je-li tím nejbezpečnějším a nejrychlejším vozem?
            Váš problém nebude v tom, že stojíte na pomyslné hranici motoristické pravdy a zlí čtenáři Vás upalují za pravdu, která je jim nepříjemná. Tuhle stylizaci zkusme zapomenout, protože zpravidla vede do autorských pekel.
            • 20 Reagovat !

              foto Michal-Fokt

              Michal Fokt 29.03.2016  19:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tý jo

              Myslím, že si nerozumíme. Ano při využití jeho rychlostního potenciálu je to extrémně stabilní, jisté a snadno ovladatelné auto. To, o čem asi mluvíte, tedy driftování za specifických podmínek, je pravý opak rychlosti. A ano, i tam (šotolina, bahno, sníh), je ovladatelné poměrně snadno.

              Je třeba zkonfrontovat tu motoristickou pravdu a mýty. K některým automobilovým legendám se váží jisté takřka axiomy, které není radno zpochybňovat, protože se to trestá upalováním. Ano, STI je extrémně rychlé a jisté auto, ale není to nic nadpozemského, je to jednoduše vykoupeno tím, že je méně agilní a poměrně těžké. Jeho schopnosti mimo zpevněné cesty jsem nezpochybnil, ale současně musí zaznít, že na asfaltu není až takový problém ho překonat.

              • 00 Reagovat !

                foto ozawasan

                ozawasan 31.03.2016  18:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tý jo

                V tomhle pohledu se shodneme. Já nemám problém s tím Subaru natřít v okamžiku, kdy něco nehraje, přesto, že jsem poměrně fanda značky. Poslední generace je prostě už těžká a ztrácí hravost. Možná se na to každý koukáme z jiné strany. Zatímco lehčí generace před 10 lety a dál do minulosti byly velmi zábavné, tak tohle už je prostě těžké. Netvrdím, že neohrabané a neagilní, dokonce Vám dám za pravdu, že v jistých ohledech překonané konkurenty(za mne asi Hondou a Fordem). Legendou jsou pro mne generace do bugeyes.
                Na několika akcích jsem zažil "profíky", které vytrestala ať už na šotolině nebo asfaltu. Pojmem profíky myslím nesoutěžní jezdce, majitele těhle vozů. Z mého pohledu jde o výborný stroj, leč bez respektu k němu o vstupenku do průšvihu.
                Možná se shodneme na tom, že v současné generaci je to prostě dobré náčiní, které člověk musí respektovat - s odtrhem od axiomů legend, kterým se vzdaluje....
                • 10 Reagovat !

                  foto Michal-Fokt

                  Michal Fokt 01.04.2016  13:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tý jo

                  Ano, Impreza s oválnými světlomety byla první, kterou jsem testoval a opravdu byla zábavná, proto jsem psal, že se věci časem změnily a teď je především rychlá.

                  Vlastnictví takového auta je pochopitelně o hledání hranic a zlepšování schopností a za téhle situace pochopitelně k trestání dochází. Jezdím MX-5kový pohár a přestože to auto je extrémně hodné, také občas někdo odjede na podvalu. :-) Nemyslel jsem to až tak, že auto odřídíte s prstem v nose, ale jsou mnohem záludnější vozy, co promíjí méně, tedy minimálně u posledních dvou generací. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto ozawasan

                    ozawasan 01.04.2016  17:20

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tý jo

                    asi mám nějaký syndrom - vypůjčím si a předělám - Lets make driving, not war.....
                    Hezký víkend ;-)
  • 45 Reagovat !

    foto XTad

    XTad 28.03.2016  15:25

    legenda

    Dobry, takze to nijak extra nejede, nijak extra nezataci, je to nepohodlny, osklivy, predrazeny, nespolehlivy... Ale hlavne, ze si majitele mysli, ze maji WRCcko. A kvuli blbnuti na blate a snehu si auto za takovy prachy koupi malokdo.
  • 41 Reagovat !

    foto mariachi

    mariachi 28.03.2016  17:11

    Mistře Fokte

    Kdyz vam sedne auto, je z toho textova orgie. Konec, tecka. Proste bez konkurence. A dneska podruhe - diky za to! :yes: :yes: :yes:

    P.S. Fakt se primlouvam za to, abyste testoval jen auta, ktera vam sedi, a nedelal ty vycpavkove clanky, prevzate z jalopniku, nebo odkud, protoze pak je to jen na zbliti... Fakt neznam zadneho jineho motorostickeho novinare, kterej ma tak schizofrenni charakter, ale neco, jako je tenhle text o WRX si vzdy rad prectu :-)
    • 31 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  17:56

      « Re: Mistře Fokte

      Mariachi, opět díky, sportovní auta mám prostě rád a je mi potěšením přenést trochu těch emocí dál. Ale jak už jsme si psali několikrát - nelze být v našich podmínkách čistě testovacím redaktorem a na přístupu je spoustě témat se vzájemně naprosto neshodneme.

      Čeho si na vás vážím je, že nemáte permanentně před očima rudo a dokážete obojí - od hodnocení ve stylu "blití" až po koment v tomto duchu. :yes:
      • 41 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 28.03.2016  18:19

        « Re: Re: Mistře Fokte

        Ja si na vas taky vazim, ze umite "pod oboji", odepsat nekoho je velmi snadne, ale vy si to nezaslouzite a necist vase clanky, o hodne bych prisel :yes:
  • 81 Reagovat !

    foto mariachi

    mariachi 28.03.2016  17:29

    Vzpomínám...

    ...si na svou prvni jizdu s Imprezou, tehdy se to jmenovalo Subaru Impreza WRX STI a melo to 265 koni z dvoulitru turbo. Ve vybave dva pytle, bezramova okna na cudliky, volant MoMo, zlata kola (jak jinak), brzdy Brembo (asi nejhorsi, co jsem kdy na vykonnem aute mel) a samozrejme ladak, ktery mel kadenci kulometu. Tatatatatatata! Pak dvojka a zase tatatatata a trojka a tak dale. Radil jsem ve trech tisicich s tim, ze to nijak zazracne vlastne nejede. A pak jsem najel na dalnici a zkusil to trochu podrzet. Tri tacy - nic, tri a pul - nic, tri osm - nic, ctyri - a vpredu se ozvalo neskutecne pisteni a jeceni, motor explodoval a cele auto me doslova nakoplo a vystrelilo dopredu! jen pudove jsem tam vrazil ctyrku (ano, tehdy byla saltra taky gumova az hruza), hned potom petku a daval jsem si to zas a znova, celou cestu z Praheee do Ostravy. Teda...celou vlastne ne. V Praglu jsem nabral plnou (cca 50l), a pred Brnem uz mi blikala rezerva. Nabral jsem do plna a pred Ostravou uz mi blikala zase. Ale co, par litru clovek tomu autu rad obetoval za tu silenou jizdu, ostatne blaznum se pry nema odporovat.Po necelych triceti tacech spojka, mezitim uz sly nekolikrat pryc brzdove desky, nez jsem prisel na tu "spravnou" (rozumejte pro me) kombinaci - puvodni trmeny ctyrpistky brembo + kotouce Alcon + desky Pagid blue, ty umely brzdit a neumrit po par zatackach... je to draha sranda, tahle ´Reza, ale fakt je, ze tohle auto se vryje pod kuzi, jako maloktere jine.
    A tehnhle test v podstate rika, ze je furt stejne, mozna pridalo trochu vybavy, mozna trochu zcivilnelo, ale me podle textu prijde vlastne porad stejne a tak nejak si rikam, ze to v dnesni dobe, plne vselijakych cross...kdoviceho a namachrovanych predokolek a tristakonovych kombiku, neni vubec na skodu. Je zkratka fajn, ze existuji auta, ktera neumi na povel ridice rict "ja wohl" a vykonat prikaz presne, sterilne a levne, ale jsou tu i auta, ktera si umi zit svym vlastnim zivotem a nechat se ridicem tak nejak ukecat a vyprovokovat k tomu, aby nam pripomnela, o cem je vlastne zivot. Ja uz si Imprezu asi nikdy nekoupim, ale jsem proste rad, ze je tady a ze je porad sva. Cert vzal design, razeni, rizeni a vselijake asistenty, tohle auto proste musi zkusit kazdy petrolhead, uz jen proto, aby mel mustr kompletni. :yes:
    • 02 Reagovat !

      foto ozawasan

      ozawasan 28.03.2016  17:34

      « Re: Vzpomínám...

      zlatej dvoulitr..............
      • 20 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 28.03.2016  17:40

        « Re: Re: Vzpomínám...

        Redline mel od osmi tisic :-)
        • 11 Reagovat !

          foto ozawasan

          ozawasan 28.03.2016  17:45

          « Re: Re: Re: Vzpomínám...

          než to převrtali na 2,5ku, tak to byl skvělej motor...
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 28.03.2016  20:27

            « Re: Re: Re: Re: Vzpomínám...

            Dvoulitr dělali (dělají?) i dál, jen ho nenabízeli v EU. I úpravci ho měli radši, co vím.
            • 00 Reagovat !

              foto ozawasan

              ozawasan 28.03.2016  22:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzpomínám...

              to už je ale DIT. dává se do forestera a levorgu. Ten forester ho má i tady, ale je seškrcený kvůli emisím. v levorgu tady k mání není, přitom by byl pro jistý zákaznický okruh velmi vítaný.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 30.03.2016  23:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzpomínám...

                Mluvil jsem o STI. V Japonsku a možná USA drželi dvoulitr, zatímco v EU prodávali dva pětku. V UK se daly dvoulitry sehnat. To je IIRC, snad mě paměť nešálí, už je to nějaký pátek a současnou situaci nevím.
    • 30 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 28.03.2016  18:01

      « Re: Vzpomínám...

      Hezká vzpomínka v pár větách. :yes: Od té doby čas trochu pokročil, ale souhlasím, že je dobře, že z toho stále něco zbylo. Ale myslím, že je to neudržitelné. V další generaci to bude zase hodnější a v přespříští třeba ...SUV. 8-s
      • 12 Reagovat !

        foto ozawasan

        ozawasan 28.03.2016  18:08

        « Re: Re: Vzpomínám...

        jeho STI bylo z dob, kdy auta ještě byla AUTA. Jako Lancia D I apod.. Výrobci by uměli, ale legislativa, je drtí....
      • 20 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 28.03.2016  18:22

        « Re: Re: Vzpomínám...

        Fuj, nestraste s tim SUV.

        I kdyz... Vzpominam i na kamarada s Foresterem STi, to bylo ve sve dobe slusne "delo" :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Michal-Fokt

          Michal Fokt 28.03.2016  20:14

          « Re: Re: Re: Vzpomínám...

          Pamatuji na S-Turbo. To bylo. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto mariachi

            mariachi 28.03.2016  21:02

            « Re: Re: Re: Re: Vzpomínám...

            Ano, bylo to S-turbo, pokud se nepletu, tak melo motor shodny s tim "mym" = 265 koni, k tomu snizeny podvozek, bremba a lehci kola... No proste takove normalni SUV >:D
      • 20 Reagovat !

        foto Enthusiastic-driver

        Enthusiastic.driver 28.03.2016  20:51

        « Re: Vzpomínám...

        Mi teda přijde STI trochu zaseklé v čase a vliv doby jakoby se na něm nepodepisoval... furt hydraulika, furt 300 koní, furt hlučné diferáky, furt relativně únavné na normální ježdění. Prostě fosilie v tom nejlepším slova smyslu. :yes:
  • 23 Reagovat !

    foto samael

    samael 28.03.2016  18:06

    Problém s řízením

    se dá vyřešit,za příplatek vám dají ostřejší.Jen nechápu,proč to není už v základu,ten problém s řízením je tu od začátku a zbytečně sráží kvalitu jinak výborného auta.
  • 10 Reagovat !

    foto FZ1Fazer

    FZ1Fazer 28.03.2016  20:24

    Spotřeba

    Tak s tou rozežraností bych to u této generace zas tak nepřeháněl. Auto jsme zvažoval koupit, takže jsem se při zkušebních jízdách zaměřil i na spotřebu a při stabilní dálniční stošedesátce vykazoval palubní PC spotřebu okolo 10l, což není na 2,5 4x4 nic hrozného. Pakliže ho člověk nedrží pod krkem, tak je to v normě. Co se týká ochoty zatáčet, tak se pan redaktor asi nerad pere s volantem. Dnešní vyměklé hothatchy zatáčí zdánlivě lehce, protože mají posilovač řízení nastavený pro slečinky. Subaru zatáčí a krouží oblouky fantasticky, akorát se musí do toho člověk trochu opřít. Tohle je opravdové závodní auto, ke kterému tak musíte přistupovat a nelze jej srovnávat s dnešními 'rádoby' sporťáky. Mě na něm třeba vadilo nepřesné řazení, příliš tuhá spojka a aerodynamický hluk. Ocenil jsem velký vnitřní prostor a pohodlná sedadla. Nejezdit ročně 70 000km tak je to jasná volba ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto Michal-Fokt

      Michal Fokt 29.03.2016  19:54

      « Re: Spotřeba

      Při 160km rychlosti 10 litrů? Ale jděte. ;-)

      Měl jsem možnost vyzkoušet pár závodních speciálů a opravdu jsem se v nich s řízením nepral. Jejich geometrie je nastavená tak, aby byl v řízení cit a aby se jezdec nenadřel, jejich ovládání je už tak dost vyčerpávající. Určitě má blíž k dnešním rádoby sporťákům, než k STI. Ale záleží pochopitelně i na preferencích konkrétního jezdce.

      Jak jsem psal v článku - petrolhead nemusí nutně znamenat masochista. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto m-z-

        m.z. 30.03.2016  08:08

        « Re: Re: Spotřeba

        Když je dálnice lehce z kopečka :-)
        • 00 Reagovat !

          foto FZ1Fazer

          FZ1Fazer 07.04.2016  21:01

          « Re: Re: Re: Spotřeba

          Tak doufám že jste se dívali na dnešní autosalon. Expert Radek potvrdil můj názor na spotřebu, jízdní vlastnosti a nekompromisní sportovní zaměření vozu. Takže adiós >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být váš za 1 euro!

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být…

Malebný francouzský zámeček hledá nového majitele! Rozlehlý a luxusní Château de Blancafort z 15. století se…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod. Kadeřábek byl jen na lavičce

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod.…

Fotbalisté Dortmundu zvítězili v Hamburku 3:0, ani v pátém kole německé lize neprohráli a neinkasovali a vrátili…

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter poprvé ztratil body

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter…

Fotbalisté Interu Milán remizovali v Boloni 1:1 a v pátém kole italské ligy poprvé ztratili body. Ani na lavičce…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…