Diskuse

Subaru XV 2.0i-S Lineartronic – Nebojím se ničeho

28.2.2018

Pohon všech kol, dvoulitrový boxer či slušná světlá výška. Subaru XV nás o svých kvalitách přesvědčilo už při prvních mezinárodních jízdách, jak funguje na českých silnicích?

 

  • 20 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 28.02.  13:04

    Co v tom Subaru dělají???

    Vzpomínáte na test CX5 s 2,5i. Ten motor žere 8,5 průměr, žádný ekorežim. Ale těch 12 není to náhodou chyba, třeba nejeli jste do kopce???
    • 41 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 28.02.  13:12

      « Re: Co v tom Subaru dělají???

      Výskyt chyby v článku od Kolmana je téměř jistý.
      Na druhou stranu je tu varianta, že Kolman i řídil - potom je možné vše.
      • 10 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 28.02.  13:17

        « Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

        Proč by zrovna on měl být výjimkou. >:D
        • 11 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 28.02.  13:25

          « Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

          Ale musím se kolmanovi dneska omluvit...
          On dál píše, že jde jet za 8.
          • 00 Reagovat !

            foto pali-sk

            pali.sk 01.03.  09:15

            « Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

            Chvála na test trase 6,5L a pri 130km 8L, tak si vyber ...: [odkaz]
    • 30 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 28.02.  13:21

      « Re: Co v tom Subaru dělají???

      Je zima, to je třeba litřík navíc... ale 12 je dost.
      • 43 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 28.02.  14:05

        « Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

        Vcera startovanie za studena -8st. , potom par km cesta cez mesto + mierny kopec + skakajuci chodci na prechod=zastavenia/rozjazdy za 15l ....
        Ta ista cesta rano naopak za 12.5L.
        Ked je motor zahriaty, vie ist po okreskach za 6.
      • 22 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 28.02.  19:41

        « Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

        Tomu minuskarovi - ano, kecal som, da sa ist (predpisovo) aj pod 5.5 - napr. trasa Zazriva-Zilina.
    • 31 Reagovat !

      foto vratidlo007

      vratidlo007 28.02.  13:24

      « Re: Co v tom Subaru dělají???

      Outbacku s 2.5l jezdi i ted v zime za ~9.5. A to stravi 60% na dalnici (vetsinou tachometrovych 145km/h), kde zere diky aerodynamice nejvic. V lete jezdi za ~8.5. Kdyz se podil dalnice snizi, tak uplne na pohodu se s nim da jezdit za ~8. Asi to je v noze a souziti s CVT. Ten 2l ve Foresteru jezdi obdobne, takze nechapu proc by mel s XV jezdit za 12l.
      • 02 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.02.  13:29

        « Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

        Nekdy to žere víc, že je to skoro nebo úplně nový. Spotřeba klesá prvních 1000km rapidně, potom pomaleji ale do 5000 to ještě vidíš.
        • 22 Reagovat !

          foto vratidlo007

          vratidlo007 28.02.  13:37

          « Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

          Tohle je krasna ukazka uchylnosti techto testu. Redaktor si sedne do auta, ujede s nim cca 500km a vi o nem vsechno. To se snad ani neda. Spotreba je jen jedna z ukazkovych disciplin, kde redaktori selhavaji.
          Jen pro tenhle clanek bych mel vytku k EyeSight, ktery pry vidi spatne ve zhorsenych svetelnych podminkach. Kdyz si vezmu svoji 2r zkusenost s nim, tak mohu mohu s klidem rict, ze kdyz nevidi Subo, tak ja uz tuplme ne. Vzhledem k tomu, ze s pocitacovym videnim ma co do cineni, tak mne nezbyva, nez panum ing ze Subaru vyseknout obrovskou poklonu, co dokazali. A to ke vsemu s nejakym letitym HW (princip automotive, kde se pouzivaji zastarale veci).
          • 71 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 28.02.  13:56

            « Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

            Tak spotřebu ani nelze u takových testů moc brát vážně, protože:
            1) U spousty aut si spotřeba "sedne" až mezi 10 - 20tkm
            2) V testech jde často o velmi málo jeté exempláře, předváděčky, se kterými jezdí kde kdo a kdy auto není ani zajeté a "naučené" na jízdní styl konkrétního řidiče
            3) A myslím, že i zkušený řidič potřebuje minimálně stovky kilometrů na to, aby se s daným autem, motorem a převodovkou naučil efektivně jezdit
            • 11 Reagovat !

              foto fostek

              fostek 28.02.  14:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

              Přsně :yes: :yes: :yes:
            • 12 Reagovat !

              foto Googlit

              Googlit 28.02.  14:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

              Na druhou stranu se spotřeba takhle uvádí u všech aut a ve všech testech takže tě to nemusí absolutně zajimat protože je zatížena tou samou chybou. A co vic. Pokud je spotřeba v testu nízká tak víš, že to bude žrát málo už od novoty. U Japonce bych se mimochodem těm dvanácti litrům vůbec nedivil.
              • 20 Reagovat !

                foto tesnav

                tesnav 28.02.  17:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

                No právě že ta chyba může být klidně v řádu plus/minus 20% tak, jak se u daného auta a řidiče naskládají zmíněné faktory. Takže údaj z takových testů je velmi hrubě informativní.
            • 12 Reagovat !

              foto Verny-2013

              Verny_2013 28.02.  14:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

              sedne si o pár deci, ale ne o pár litrů.
              • 10 Reagovat !

                foto tesnav

                tesnav 28.02.  16:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

                Což je jen jeden z faktorů, které jsem zmínil. Když jsem domů pořídil i automat, tak jen tím, že jsem se s ním naučil jezdit a automat se naučil můj styl, mi spotřeba klesla o 10%.

                A moje čerstvá zkušenost s téměř nezajetým autem a evidentně "tupým" motorem (při koupi najeto 1.600): První nádrž slušným, velmi plynulým tempem 10,4. A už třetí, téměř mým obvyklým a ostřejším tempem - 9,4.
                • 00 Reagovat !

                  foto Verny-2013

                  Verny_2013 28.02.  19:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

                  Já mám manuály a u obou aut a prvních 10 000 km měly obě max. o 0,2-0,3l vyšší spotřebu než po zajetí.
            • 20 Reagovat !

              foto Todie

              Todie 01.03.  07:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

              Např. rallye jezdec Rasto Chvala s ním v testu jezdil za 6.5l a když si to užíval, tak za 10l. Holt jsou testeři a "testeři".
          • 21 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 28.02.  14:18

            « Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

            Prosím tě kde vidíš úchylnost? Jak redaktoři selhávají? Co od nich čekáš? Že nebudou testovat nový auta, ale počkají, až předváděčka najede 15000km? Nebo že budou od svých spotřeb odečítat litr, protože spotřeba MOŽNÁ po zajetí klesne? Je to od nich jen orientační údaj, se stejným autem můžeš jezdit ty o dva litry úsporněji nebo naopak dráž než já.
            • 20 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 28.02.  17:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

              no minimalne by som ocakaval lepsie testovanie dialnicnej spotreby predtym nez vypustim 12l/100 ... verim, ze sa to na 12l v urcitych podmienkach dostane, ale rozhodne je kravina aby to za beznych podmienok tj +- rovina a vyuzitej 50% uzitkovej hmotnosti v reale dostalo nad 9l dlhodobo na nejakej trase.. Taka praha-bratislava pri 130 za 12l neverim no..
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 28.02.  17:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

                Kdyby ta poznámka o "úchylnosti těchto testů" byla jen poznámkou na těch 12l, tak ani popel. Ale to je zjevně obecná poznámka. Já těm 12l taky vůbec nevěřím.
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 28.02.  17:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

                  aha tak to ano... test usiel aj ked uplne nesuhlasim s tym, ze to je tak mdle, aby sa ten motor z chuti vytacal a oplyval dynamikou potrebuje nejake KM nabehat... s ostatnym sa da suhlasit aj s tym, ze si to pyta este silnejsi motor hlavne ked to ma taky chassis
            • 00 Reagovat !

              foto vratidlo007

              vratidlo007 28.02.  19:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: Co v tom Subaru dělají???

              Uchylnost testu beru v tom, ze redaktori delaji zavery po par stovkach km, pricemz ani neuvedou za jakych podminekt byl test proveden. V zadnym pripade nechci, aby vysledky modifikovali nejakou bulharskou konstantou. Jen at poctive uvedou jak mereni probihalo. A duvod je uveden presne v tve posledni vete.
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 28.02.  13:45

      « Re: Co v tom Subaru dělají???

      Průměr na Spritmonitoru je něco málo přes 8, s CVT 8.8. Tahle nová CVT by měla být o něco lepší. Pravda je, že je to na pohled docela dost, nicméně ona i litrová předokolková Karotka měla v testu spotřebu přes 8. Takže je to tak akorát.
  • 31 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 28.02.  13:06

    Když...

    v tom bude diesel, ruční brzda a manuální převodovka, bude to zajímavý vůz. :yes:
  • 03 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 28.02.  13:15

    By mě zajímalo

    jesli ta loketka je výškově nastavitelná nebo alespoň posuvná.
    nebo klasická japonská, u které je předpoklad, že pasažéři jsou obdařeni loktem rostoucím z pr...ele.
    Jinak auto asi good, ale koupí jen fanoušci značky. jako každou Subinku u nás.
    • 00 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 28.02.  14:08

      « Re: By mě zajímalo

      Vyskovo pochybujem, ale celkom slusne posuvnu pozdlzne mam uz aj ja v o 2 roky starsom Foresteri, necakam, ze by ju tu priklincovali.
  • 11 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 28.02.  13:20

    Výbava

    "Nevidím důvod, proč by se i náročnější jedinci nemohli spokojit se základním výbavovým stupněm."

    No tak třeba proto, že by chtěli mít v autě navigaci... a ta v tom základu není?
    • 34 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 28.02.  13:22

      « Re: Výbava

      Navigace v japoncích nejsou nic moc.
      Aktualizace nemaj a čuměj, že je chceš.
      Češtinu většinou nemaj a čuměj, že jí chceš.
      • 41 Reagovat !

        foto vratidlo007

        vratidlo007 28.02.  13:29

        « Re: Re: Výbava

        Vrele doporucuji zkusit navigaci v Subaru. Ma takovou krasnou vlastnost, ze ridice dokaze protahnout i lesem, paklize to je kratsi cesta. A sranda je, ze tam jede rad :-)
        Jinak navigace se updatuje pri garanckach. Teda aspon mne ji uz 2x updatovali. Ale na druhou stranu, kdyz mas Google maps, Spotify atd, tak trosku postrada smysl mit v aute vubec nejaky infotainment. Staci, kdzy to umi nasdilet obsah telefonu.
        • 11 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 28.02.  13:34

          « Re: Re: Re: Výbava

          OK beru.
          Já psal obecně o japoncích.
          Mě třeba čeština nechybí - ale při nějakým pokročilým nastavení prostě musíš víc přemejšlet.

          • 20 Reagovat !

            foto vratidlo007

            vratidlo007 28.02.  13:41

            « Re: Re: Re: Re: Výbava

            No ja zase u tech. veci preferuju EN. Ale to je veci zvyku. Nektery preklady jsou silne zavadejici. Ale co u Subaru opravdu dokaze pobavit snad uplne pokazde, tak je cteni SMS. Pani s krasnou EN precte ceskou SMS stylem, ze se clovek nekdy malem vyboura. Napr: "Jed do Unicova :-)" pani precte jako "Džed dou jůnaicov. Happy smile"
            • 20 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 28.02.  13:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Výbava

              Blbě přeložená čeština je k ničemu, to je fakt... Opel by mohl vyprávět. Ale u navigace je fajn, pokud dokáže rozumět hlasovému ovládání v češtině a taky v češtině rozumně přečíst jména měst a ulic.
              • 01 Reagovat !

                foto Beefcake

                Beefcake 28.02.  14:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výbava

                Mna najviac bavi hlasove ovladanie prehravania hudby (jej vyhladavanie). Ked ti hlada podla mena interpreta, ci albumu atd. A treba trafit sa to angl. vyslovnosti.
                Ale pokecat sa s tym da fajn.
        • 01 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 28.02.  14:22

          « Re: Re: Re: Výbava

          Tak to je skvělá vychytávka, nechat se zavést do lesa >:-[] :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto fostek

            fostek 28.02.  14:30

            « Re: Re: Re: Výbava

            Když už má zvýšenýho kombajna....
            >:-[]
          • 10 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 28.02.  23:47

            « Re: Re: Re: Re: Výbava

            Jj, stopařky z toho mají určitě radost.... ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto vratidlo007

            vratidlo007 01.03.  08:05

            « Re: Re: Re: Re: Výbava

            No obcas te vezme i silnickou, ktera se v zime neudrzuje. No a tam potkavas kamarady s Jeepy, Patroly apd. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Loptos

        Loptos 28.02.  15:22

        « Re: Re: Výbava

        Fostek Fostek ja coraz viac zacinam mat pocit, ze ti prsi do krku. Mal by si si zobrat den volna a ist si sadnut do kazdeho japonca, ktore su dnes v salonoch. Potom prides na to, ze aktualizacie su zdarma a na celu dobu, ze navigacia ti bude rozpravat v tolkych jazykoch, ze sa do konca zivota nenaucis ani 10tinu (ano aj cestinu a dokonca aj slovencinu, co je sok aj pre mna) a tiez zistis ze navigacie su schopne navigovat aj v podzemnych garazach a fakt perfekne presne.

        A ak mi neveris, tak ti to ukazem u mna v garazi a navigacia ti povie na ktorej strane mam parkovacie miesto.
        • 03 Reagovat !

          foto fostek

          fostek 28.02.  16:01

          « Re: Re: Re: Výbava

          A já ti ukážu svýho japonce, kterej nic.
          Akorát nebu u toho camrat vo pršení do krku.
          • 01 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 01.03.  16:18

            « Re: Re: Re: Re: Výbava

            Ty už si jak Áda. Podľa jedného starého Peugeotu sú všetky francúzske autá šroty...
      • 10 Reagovat !

        foto GeekStar

        GeekStar 28.02.  22:36

        « Re: Výbava

        To je zajímavé, my máme v rodině dvě Japonska auta a obě mají navi v češtině a s aktualizacemi. Asi nějaký divný kusy. >:D
  • 23 Reagovat !

    foto 4bytelnykola

    4bytelnýkola 28.02.  14:38

    800 tyček

    za 4,5m auto s motorem kterej jede nejede? vím, že subaru vždycky bylo o dobrým podvozku, pohonu apod., ale co nabízí dneska je úlet, má to stát o 150 - 200 tis míň, za tyhle love už 1,6 turbo minimálně, nechápu
    • 21 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 28.02.  14:53

      « Re: 800 tyček

      Ono to ale stojí s tím motorem 710. Nemyslím, že výbava musí být nutně zadarmo. Na stejnou cenu nebude problém se dostat i s Karoqem 1,0TSI.
      Za 820 je slušně vybavený auto s dvoulitrem, automatem a slušným 4x4. Není to zadara, ale úplně mimo mi to nepřijde.
      • 03 Reagovat !

        foto 4bytelnykola

        4bytelnýkola 28.02.  15:26

        « Re: Re: 800 tyček

        no rodinný auto.. má to s rezervou kufr 310, to mi moc na rodinu nepřijde, třeba Levorg je auto co už trochu jede a rodinu tam nacpeš i s kuframa..
        • 11 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 28.02.  15:27

          « Re: Re: Re: 800 tyček

          To máš pravdu, ale já nepsal "rodinný auto". :-)
          Ten kufr je těžká bída.
          • 03 Reagovat !

            foto 4bytelnykola

            4bytelnýkola 28.02.  15:31

            « Re: Re: Re: Re: 800 tyček

            ha tak nevím kde jsem to viděl :-) tu cenu to pro mě neobhájí..
    • 03 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 28.02.  14:54

      « Re: 800 tyček

      Zrovna s tvým nickem bys měl nad subaru plesat!
      Vono s automatem a 4x4 je drahý dneska skoro všechno.
      A je to jen ceníkovka. Čili nesmysl.
      A stejně to skoro nikdo nekoupí. Subiny kupujou jenom Subináři, koupěj to a nic jinýho. A skoro nikdo jinej to zas nekoupí. Ta značka má svou vyhraněnou klientelu.
      • 02 Reagovat !

        foto 4bytelnykola

        4bytelnýkola 28.02.  15:30

        « Re: Re: 800 tyček

        proti řádnýmu autu nic nemám, ale za ty prachy jde koupit třeba Rav4,která je o třídu větší s o třídu lepším motorem, možná trochu horším podvozkem,nevím.. chápu, že fanda koupí imprezu nebo forestera, btw, ten se dal sehnat s dvoulitrem turbo pod milion, edit: ale ok, když se to někomu líbí,jen ta cena..
        • 11 Reagovat !

          foto Provocateur

          Provocateur 28.02.  20:00

          « Re: Re: Re: 800 tyček

          Kterej o třídu lepší motor v Ravce myslíš? Tu dvoulitrovou zdechlinu , která je na úrovni tohoto motoru v XV? >:D
          • 11 Reagovat !

            foto 4bytelnykola

            4bytelnýkola 01.03.  09:28

            « Re: Re: Re: Re: 800 tyček

            hybrid
            • 00 Reagovat !

              foto feroj

              feroj 22.03.  15:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: 800 tyček

              Ale najnovšia RAV Hbnrid s 2,5at.+elektromotor a baterky má veľmi podobnú CVT(lebo na CVT prešli aj v Toyote a Honde v bežnej produkcii) len ju nemajú tak odladenú ako v Subaru, oveľa horšie 4x4 a cez elektromotor a +200kg v základe... na dôvažok nižšiu svetlú výšku o 4cm? a reálna spotreba +-rovnaká.... ale s väčším počtom potencionálnych "kurvítok"
    • 02 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 28.02.  14:58

      « Re: 800 tyček

      za 800 tacov mozes mat aj naslapane male audi A1 ktore nie je nic ine ako predosle navonane polo.... ..... s cenou je to teda relativne... aj ked je pravda ze za melon mas uz touarega.. vzdy to bude diskutabilne co je za kolko lepsie.. zadarmo ale zase kvalitu nejde dostat ... a subaru bude drzak .. toto XV aj za 10 rokov bude stale velmi slusne auto
      • 20 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 28.02.  15:03

        « Re: Re: 800 tyček

        Tak z tohohle pohledu 100x radši toto než A1.
        :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 28.02.  15:21

        « Re: Re: 800 tyček

        Za 810 můžeš mít S1, které není jen Polo, protože má krom 2.0TSI 170kW i Quattro... ale jinak bych to srovnání asi moc nepitval :-)

        XV... s dvoulitrem a tou výbavou není za 710 vyloženě drahé, jen bude mít trošku problém s úzkou cílovkou.
        • 00 Reagovat !

          foto Todie

          Todie 01.03.  07:48

          « Re: Re: Re: 800 tyček

          Quattro je to jen podle jména. Má to motor napříč, tudíž to není pravé Quattro.
  • 12 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 28.02.  14:47

    K té spotřebě

    Jen pro srovnání - dle testu na jiném webu si v dálničním tempu vezme 17,5metrákový Tiguan Allspace 2,0TSI 162kw "lehce nad deset". Čímž nechci říct, jak je ten Tiguán supér, ale že někde udělali chybu buď v redakci nebo v Subaru. Přikláním se k tomu prvnímu, možná nejeli stejný úsek tam a zpět ale jen jednu cestu do kopce.
    • 22 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 28.02.  14:57

      « Re: K té spotřebě

      Hele, ať je to tak či tak.
      neměl by v 17,5 metráku SUV bejt diesel?
      Já si pořád myslím, že jo.
      Nejsem Áda, dneska jsem se v jiný debatě bil za benzín, a taky u SUV, ale přemotorvanýho.
      V Allspacu je to cca tak, že kde ten 2.0TSi za 11, tak při stejný jízdě BiTDI 240koní za 7.5.
      • 11 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 28.02.  15:00

        « Re: Re: K té spotřebě

        No měl by tam být diesel. Mě by se ten 2,0TSI moc líbil, ale 10-12l oproti naftovým 7-8, notabene v autě toho typu - moc smyslu v tom nevidím. I když proti gustu...
        Jo, pod tou alpinou jsem četl a souhlasím ;-)
        • 01 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 28.02.  15:09

          « Re: Re: K té spotřebě

          Záleží jaké TDI. Záleží kolik najedeš. Pokud bych se se 162kW Tiguanem vešel do 10-12, tak si ho koupím s benzínem, protože a) 2.0TDI 140kW zdaleka tak hezky nejede a b) BiTDI bych se asi trošku bál a určitě bude dražší. 1Kč/km je při mém nájezdu ok.
          • 11 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 28.02.  15:18

            « Re: Re: Re: K té spotřebě

            Jj, nájezd může hrát zásadní roli. Koukal jsem na to svojí optikou.
            BiTDI bych taky nebral, ani za cenu základního motoru. Mě z toho vychází rozumová varianta TDI 110kw + chip. Ale to jsme už hodně daleko od Subaru.
            • 01 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 28.02.  15:23

              « Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

              Mně 2.0TSI 140kW.
              • 10 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 28.02.  15:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                Jasně, s malým nájezdem...sám jsem o něm hodně vážně uvažoval. Bez debat je příjemnější. Ale já ročně najedu přes 40tkm.
                • 00 Reagovat !

                  foto 4bytelnykola

                  4bytelnýkola 28.02.  15:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                  a s čím jezdíš
                  • 00 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 28.02.  15:41

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                    Aktuálně s "dožívající" generací A6 a čekám na českého bratříčka toho Tiguana.
                    • 00 Reagovat !

                      foto 4bytelnykola

                      4bytelnýkola 28.02.  16:16

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                      takže předpokládám v6tdi, no s takovou porcí km asi ideál
                      • 00 Reagovat !

                        foto -Karel-

                        _Karel_ 28.02.  16:18

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                        :yes:
                • 01 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 28.02.  15:45

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                  Podobně jako u Subaru... záleží s čím to srovnáváš. Když srovnám srovnatelné, tj. 2.0TSI 132kW 4x4 AT u Kodiaqu oproti 2.0TDI 140kW 4x4 AT, tak je tam 65t rozdílu a to bych se klonil i s 40tkm k tomu TSI s tím, že se mi náklady vyrovnají za nějaké 2-3 roky a pak holt něco málo připlatím za provoz. Jestli si ale člověk řekne, že mu stačí 110kW s manuálem, tak je to zase jiné dilema.
                  • 00 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 28.02.  15:52

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                    Příplatek za TDI 140kw je nesmyslný a výkon navíc není moc poznat. 110kw jde samozřejmě i s DSG, na úroveň TSI (132kw) to jde i s rozumným (nepřehnaným) chipem, a ta 1kč/km je v mém případě za 3roky cca 135tis. Ale stejně si občas říkám, jestli jsem to měl brát jen přes peněženku, viz i současná hysterie kolem nafty. :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 28.02.  15:57

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                      No jenže ten čip... půjdeš do toho v záruce? Taky to něco stojí...

                      Já tomu racionálně rozumím, ale sám před sebou bych si to TSI obhájil >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto -Karel-

                        _Karel_ 28.02.  16:11

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                        Homologovanej čip cca 15tis.
                        Ale jako jo, nekoukat na korunu tak není co řešit, radši bych benzín. Nebo 3,0TDI. >:-[]
                        • 00 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 28.02.  16:14

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                          Co znamená homologovanej? Uzná ti Škodovka záruku, pokud se motor vysype? On jeden nejmenovaný diskutér měl myslím taky čip od nějaké celkem renomované značky, ale když se to pak vysypalo, tak Renault řekl, že je to kvůli čipu... a tuner řekl, že ne, že to je výrobní vada motoru a s čipem to nesouvisí (což byla nejspíš pravda). No a pak se můžeš vesele soudit.

                          PS: Kdyžtak mě někdo doplní, já jsem to úplně přesně nesledoval, ale takovýhle dojem jsem si z toho odnesl.
                          • 00 Reagovat !

                            foto -Karel-

                            _Karel_ 28.02.  16:17

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                            Homologovanej nesouvisí se zárukou, jen s STK. Záruku za poplatek "připojišťují", ale v reálu to asi úplná tutovka nebude, to souhlasím.
                    • 10 Reagovat !

                      foto fostek

                      fostek 28.02.  16:04

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                      No 140kW a 110kW je nepoznatelnej rozdíl
                      To BiTDI je proti 140kW jinej vesmír.pokud se bavíme o těchto motorech, je 140kW vždyx nejhorší volba v poměru s cenou.
                      Teď neřeším jestli passat, Kodiaq nebo co
                      • 00 Reagovat !

                        foto -Karel-

                        _Karel_ 28.02.  16:12

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                        Souhlas, a přesto je ten 140kw motor u Kodiaqa většina prodejů (nemám čísla, jen podle mého sledování) :-|
                  • 00 Reagovat !

                    foto fostek

                    fostek 28.02.  16:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                    No to je častá chyba českého počítání.
                    Zapomněls na něco, čemu Němci říkají "Wiederverkauswert"
                    Jinak řečeno - další kilo padneš, až to auto po 3-4 letech s nájezdem 100-150 budeš prodávat. Na to bacha.
                    Jinak o 140kW vs 110kW viz já níže.
                    140kW TDI je zbytečnej motor. Těch 30kW je pocitově asi 10, naproti tomu těch cca 30 mezi 140 a BiTDI je pocitově 100.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 28.02.  16:11

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                      Nejsem si jistý, že za 3-4 roky prodáš líp 2.0TDI než 2.0TSI... já u svého auta bych s cenou při dalším prodeji dneska nepočítal.
                      • 00 Reagovat !

                        foto -Karel-

                        _Karel_ 28.02.  16:15

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                        Donedávna to určitě platilo, ale dnes - kdo ví. Já jsem si to v listopadu ještě do rovnice přidával, dnes jsem to do diskuze nepsal, protože už to možná neplatí. I když blbnutí v Německu se u nás všeobecně zas tak úplně nekopíruje. Zaplaťpánbůh.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 28.02.  16:19

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                          Blbnutí se sice nekopíruje, ale trhy s ojetinama jsou do značné míry spojené nádoby. Navíc i čeští podnikatelé jezdí do Německa. Jo, a taky za benzín zaplatíš menší mýto na německých dálnicích.

                          Nojo, tak holt úporně hledám argumenty pro benzín... musím si to nějak odargumentovat, ne :-)?
                          • 00 Reagovat !

                            foto -Karel-

                            _Karel_ 28.02.  16:31

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                            Jasan :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto woody-alien

                        woody-alien 28.02.  23:59

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                        Osobně si tyhle věci (následný prodej) při nákupu taky moc nepřipouštím, ale řekl bych, že zrovna třeba mainstreamový liftback střední třídy jednoho nejmenovaného diskutéra s dvoulitrovým turbobenzínem, čtyřkolkou a automatem, co žere 10l když zadržuješ dech, bude v budoucnu docela vzorový příklad nadprůměrného poklesu hodnoty. ;-) Ale je možný, že se pletu.
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 01.03.  00:31

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                          Myslím, že se nepleteš.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 01.03.  09:26

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                          Asi jo. Ale na druhou stranu... nejmenovaný benzínový kombík stejného diskutéra za tři roky klesl na ceně úplně minimálně.
                          • 00 Reagovat !

                            foto woody-alien

                            woody-alien 01.03.  21:32

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                            To věřím. Já jsem taky nechtěl naznačit, že ten výraznější pokles ceny souvisí obecně s benzínem. Je to prostě model od modelu resp. o konfiguraci, která se u toho kterého modelu prodává nejvíce a nejméně. A ten zmíněný benzinový kombík rozhodně nehraje v rámci modelu roli nějaký Popelky. Naopak, minimálně v zemi původu má silnou image.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Emel

                              Emel 03.03.  19:42

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                              Taky dost záleží, za kolik to koupíš...
                          • 00 Reagovat !

                            foto white-label

                            white label 01.03.  23:10

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K té spotřebě

                            Ano, což se ovšem s tím co napsal woody vzájemně nevylučuje...
      • 00 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 28.02.  17:32

        « Re: Re: K té spotřebě

        Tohle jsem řešil 3 roky zpět. Trošku výkonnější diesely (okolo 190-200PS) ve čtyřkolce a automatu se tehdy blížily reálně 8 litrům. O čtvrtinu výkonnější benzín nám doma jezdí okolo 10,5, kdy dnes výkonově srovnatelné nafty (např. v XC60) okolo 8,6.
    • 00 Reagovat !

      foto AnGeor

      AnGeor 28.02.  19:32

      « Re: K té spotřebě

  • 23 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 28.02.  14:54

    pekne auto

    vykon rozmery dizajn vybava kvalita... imidz.... to auto asi nebude mat moc slabych stranok... posobi vyvazene ..... samozrrejme kto hlada co najvacsi kufor tak v tejto cene su jasne ze "lepsie" kusky ale osobne by mi kufor XV stacil az az... subaru je skor o terene a majitelia toto prave ocenuju... velka pochvala ze XV nevymaklo... lebo vacsina radoby konkurentov su ozaj uz babovky ... hned ma napadol taky tip na piatkovy porovnavaci test dvoch asi poslednych skutocnych japonskych samurajov... 2.0i lineartronic XV vs 1,5 turbo mivec CVT eclipse cross ... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 28.02.  15:02

    jak je to s tím CVT?

    Nějak mi to nejde dohromady, cituji: "převodovka prošla modernizací, řetěz s články je o 10 % kratší (namísto 150 je jich teď 174)." to jako že je o 10% kratší a má o 13% víc článků? Pochopil jsem to správně pane redaktore?
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 28.02.  15:40

      « Re: jak je to s tím CVT?

      Jediné vysvětlení je že ty články jsou mnohem menší a proto se jich tam vejde víc, přestože řetěz trochu zkrátili. Tedy pokud nám říkají pravdu
      :-)
      • 01 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 28.02.  19:42

        « Re: Re: jak je to s tím CVT?

        Ano, su kratsie a pevnejsie.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 01.03.  09:52

        « Re: Re: jak je to s tím CVT?

        Přesto je ta formulace špatná, protože je to napsané, jako by změna počtu byla důvod zkrácení. Chybí tam přestože (přestože je jich teď 174 namísto 150). Pak by to vyznělo jako doplňková informace.
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 28.02.  17:09

      « Re: jak je to s tím CVT?

      Není to jedno, jde spíš o to, co to má za přínos, ne?
    • 00 Reagovat !

      foto feroj

      feroj 22.03.  15:06

      « Re: jak je to s tím CVT?


      ... dĺžka a počet článkov reťaze - skrátili dĺžku článku- lepšie kopíruje povrch kužeľa, väčší trecí odpor pri rovnakom tlaku, zmenšili rozteč osí medzi prevodovými kužeľmi, čo prinieslo zníženie stavebnej výšky prevodovky a zväčšil sa celkový rozsah prevodového pomeru.. čiže oproti staršej CVT má kratšiu reťaz, ale z väčším počtom článkov a zmenou sklonu kužeľov sa zväčšil prevodový rozsah - ako keby sa pri klasickej 6st. prevodovke pridali ešte 2 stupňe...
  • 81 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 28.02.  17:06

    Možná se už opakuji,

    ale pokud chce někdo opravdovou recenzi na tohle auto, tak zrovna aktuální test Rasťa Chvály Subaru days zpoza polárního kruhu, a následně v jednom videu i pokračování doma.
    1. Závěr? Jedno z nejlepších Subaru v aktuální produkci, stačí se podívat na video.
    2. Spotřeba? Kolem sedmi, zátěž deset.
    3. Design? Na Subaru a objektivně i v porovnání s konkurencí - jedno nejpohlednějších Subaru, i dle mého názoru správně učesaný.
    4. Lineartronic? Taktéž učesaný, už tolik nevyje.

    O 180 stupňů jiné závěry, asi pan Kolman testoval jiné auto. ;-\
    • 02 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 28.02.  17:15

      « Re: Možná se už opakuji,

      Nepřijde mi, že by tenhle test byl o 180st. jinde. ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 28.02.  17:24

        « Re: Re: Možná se už opakuji,

        Mě trochu jo, spotřeba špatně, design špatně, motor špatně.
        • 11 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 28.02.  17:34

          « Re: Re: Re: Možná se už opakuji,

          Spotřeba je divná jen ta dálniční, jinak píše i o 8l. Design do toho vůbec netahejme, to je naprosto individuální. Chvala je fanda Subaru, klidně může být nadšenej. Motor kritizovanej není, kritizovaná je (nijak dramaticky) absence silnějšího motoru, a to je objektivní věc. Podvozek je velmi chválený, resp.jízdní vlastnosti vůbec.
          Podle testu zkrátka dobrý auto, jen ne moc silný motor - i vzhledem k vynikajícímu podvozku. Nevidím v tom problém. Vyznění testu je pozitivní.
          • 10 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 28.02.  20:44

            « Re: Re: Re: Re: Možná se už opakuji,

            Chvala je možná fanda Subaru, ale když haldex 5 v seatu dokázal všechno co pohon ve Foresteru tak neměl problém ho pochválit, stejně tak když Mazda CX5 moc nezvládala křížení náprav, tak přestože ji fandí, neskrýval to.
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 28.02.  20:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Možná se už opakuji,

              To Chvalovo nadšení jsem myslel v souvislosti s designem.
  • 21 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 28.02.  19:39

    A

    "Taktéž rozjíždění se obejde bez výrazných škubnutí a manuální režim funguje hbitě, byť pravda, že sekvenci klasického automatu plně nahradit nedokáže.".
    A co si pan predstavuje pod pojmom "sekvencia klasickeho automatu" ?
    A co to vlastne je "klasicky automat" ?
    To je ale prekvapenie, ze je rozjazd bez sklbnuti....kedze Lineatronic ma vstavany aj hydromenic.
    A tych 12L pri 130km/h neverim ani nahodou.
    • 00 Reagovat !

      foto feroj

      feroj 16.04.  14:46

      « Re: Aj 12 sa dá

      :-!
      keď dáš manuálny režim a "S" zaradíš 3-ku a prejdeš celú diaľnicu 130 :-) , možno aj cez 12l ...
  • 01 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 28.02.  22:05

    Čím

    dál více mi tohle auto připadá jako ideový nástupce prvního Forestera. Ten byl taky jen lehce zvýšením kombi na úrovni nižší střední, i ten kufr byl podobně "malý". Ale bylo to moc pěkné autíčko.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 28.02.  22:29

      « Re: Čím

      To s tím kufrem se mi nezdá... Forester byl krabice, tam musel být kufr o kus větší.
      • 01 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 28.02.  22:55

        « Re: Re: Čím

        Povodny Forester bol o dost mensi (oproti sucasnym F.), aky mal kufor sa da isto dohladat.
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 01.03.  00:07

        « Re: Re: Čím

        Mno, pro první generaci jsem našel údaj 406 litrů, pro druhou 387 litrů. XV má 385, to je prakticky totéž.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 01.03.  09:10

          « Re: Re: Re: Čím

          385l bez rezervy, 310 s dojezdovkou. Ta první generace v tom má určitě plnohodnotnou rezervu.

          Jako po roletku to třeba může vyjít podobně, ale jinak mi neříkej, že je co do kufru tohle totéž jako XV:
          [odkaz]
          • 01 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 01.03.  10:29

            « Re: Re: Re: Re: Čím

            Jo, celkový objem po sklopení je o něco větší, ale jinak skutečně podobný.
            Ale ta podobnost tam je, ani původní Forester nebyl takovou SUV skříní, jakou je dnes.
    • 00 Reagovat !

      foto GeekStar

      GeekStar 28.02.  22:44

      « Re: Čím

      Tohle ale není lehce zvýšený kotník, světlá výška trumfne kdejaké SUV a v terénu to není vůbec špatné.
  • 01 Reagovat !

    foto ozawasan

    ozawasan 28.02.  22:34

    A já mu tu spotřebu věřím...

    je to syrový kus.... navíc CVT chce asi trošku jiný přístup a trochu se s ní sžít. Když na to šlape jako u klasického HDM, tak ta spotřeba prostě vyletí... O nové XV jsem uvažoval - v německu - před dvěma měsíci mi nabídli 1,6ku v ceně za 500 - tam nezačíná u nás ani náhodou - ale nebudu tu napadat cenovou politiku u nás - to si musí srovnat celoevropský zastupitel sám se sebou.... Vyzkoušel jsem si tu 1,6ku a koukal na spotřebu - syrová - najeto kolem 60 km - ehm... byl jsem tam dokonce za 15l... na mne pomalé - nedovedu si to představit nacpané 4 lidmi a bagáží....ale pro důchodce - proč ne - navíc benál - s tím se asi chvilku v Německu ještě podíváte do města ;-)
    No a tak jsem se rozhodl pořídit XV starší generace - můžu tedy srovnávat subaru měnič a lineartronic - Berte to jen a pouze jako osobní zkušenost....
    Chovám-li se k lineartronicu jako ke klasickému hdm - jsem v tom za 10-12 - na trati 200 km.... Zvolím-li méně "šlapací" styl a přizpůsobím svou nohu a její tlak na akcelerátor lineartronicu - ano jsem mírně pomalejší - ale brzda nejsem a s občasným sešlápnutím a předjetím - se dostanu na 7,8....
  • 00 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 28.02.  22:49

    Subárko

    Mě je sympatický, že to není žádná stavebnice z nakoupených dílů, ale komplet vlastní vývoj Subaru. Převodovka, motor boxer, 4x4, EyeSight... Víc takových značek, které se liší i jinak, než znáčkem na kapotě. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 01.03.  10:10

      « Re: Subárko

      Tak třeba tu převodovku Subaru nedělalo "in-house", že. Dělali ji se stejnou firmou, která dělala na multitronicu. :-) Podobně planetové automaty nebyly komplet vlastní vývoj.
  • 20 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 28.02.  23:21

    Subaru days

    Takze sem hodim aj link na Subaru Days : [odkaz] , ked uz sa to vyssie spominalo.
    Ten vyjazd na zasnezeny kopec v druhej polovici hovori za vsetko. Hlavne pre kritikov Lineartronic verzie AWD.
    To je cista radost pozerat jazdenie v takomto prostredi. Hlavne to Finsko.
    Uplne chapem to jeho nadsenie, aj tie jeho "zvrhlosti" :-)
    • 00 Reagovat !

      foto donPedro

      donPedro 01.03.  09:43

      « Re: Subaru days

      Díky za odkaz :yes: Výborný pokoukání :-)
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 01.03.  10:17

      « Re: Subaru days

      Jsem kritik mezinápravových spojek a pro mne to nic nemění. Nikdo neříká, že s takovým systémem nikam nevyjedeš. Naopak. To je právě část problému. Většině lidí budou stačit. A zvládnou toho celkem dost. I když některé z nich jen chvilku, ale to je otázka hlavně implementace, nikoli principu. Dokonce mají v jistých situacích výhodu nad diferenciály bez uzávěrek. Jejich hlavní slabina se však neukáže na kluzkém povrchu, ale naopak na povrchu s dobrou přilnavostí. Čím víc to klouže, tím méně vadí, že tam není diferenciál. Čím víc pneumatiky drží, tím větší čočku ten systém bez diferenciálu dostává. Což jasně ukazují klasické přiřaditelné pohony pracantů, kde manuály jasně říkají, že to máš používat jen tam, kde to klouže, když to řeknu jednoduše. I ten odolný pohon pracanta dokážeš na asfaltu oddělat.

      Je to škoda hlavně proto, že Subaru ten mezinápravový diferenciál mělo. Dnes je to prakticky rarita. Pro mne to dělalo ten pohon zvláštním. Podobně jako klasické quattro.
      • 01 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 01.03.  16:48

        « Re: Re: Subaru days

        Tak pokial si vsimnes, co sa hovori o jazdnych vlastnostiach na asfalte(pokial sme stale v sfere Subaru a ich implementacii), nevidim tam ziadny problem-skor naopak a nie su ziadne informacie za tie roky, ze by nieco malo odchadzat. Myslim si, ze univerzalnejsie riesenie pre co najlepsie spravanie na ceste a sucasne v extremnejsich situaciach mimo dnes asi nebude. A ano, je to o implementacii.
        "Což jasně ukazují klasické přiřaditelné pohony pracantů, kde manuály jasně říkají, že to máš používat jen tam, kde to klouže, když to řeknu jednoduše. I ten odolný pohon pracanta dokážeš na asfaltu oddělat." - lenze tuto hovoris skor o tvrdom zamykani diferencialov.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 01.03.  17:21

          « Re: Re: Re: Subaru days

          Subaru také nemá s tímhle pohonem nějak výkonné motory. Asi jedinou výjimkou je Lesník XT, ten snad také dostal Lineartronic, že? A diferenciál snad ne (pokud se nepletu, WRX má Lineartronic s diferenciálem, takže tuhle kombinaci umí). Realita je, že s mezinápravovou spojkou nemůžeš rozumně dělit předek/ zadek. Jo, dá se kolem toho dostat, jak ukazuje Twinster. Ale je to pořád šidítko.

          Nejvíc znám spojkové systémy z aut, kde se připojuje předek. A tam je to celkem pohodička. Zadek je hravý, může na něj jít klidně 100 % a předek tě tahá z průšvihů. :-) U systémů připojujících zadek je to naopak a 100 % vpředu je mi prostě k prdu (při klidné jízdě je to jedno, to je pravda). Nechci předokolku. Chci cítit, jak se pod plynem zadek stáčí, jak auto utahuje. A ne proto, že mi elektronika šlape na brzdu.

          Já to vidím jinak. Holt mám radši starší systém s diferenciálem a vícelamelovou spojkou a nepřijde mi, že by byl méně univerzální než tohle. Jen je dražší.

          Jasně, systém s třecí spojkou není spojený tak natvrdo. Nejen že tě elektronika hlídá a spojku povolí, spojka samotná má limit, co zvládne přenést. Ta klasika pracantů je v tomhle rozhodně méně blbuvzdorná. Ale pokud máš výkonný motor a ten systém naladíš agresivně, tak je to problém. A nehovořím o uzamykání diferenciálů, on tam totiž žádný mezinápravový diferenciál není. Je to prostě tvrdé spojení přední a zadní nápravy (přes nějakou zubovou spojku, nebo něco takového). Podobné řešení jako tady, jen s nepoddajnou spojkou.
          • 00 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 01.03.  17:36

            « Re: Re: Re: Re: Subaru days

            Som tam zabudol napisat, ze aj s ohladom na cenu implementacie, flexibilitu a dalsie vyhody s tym spojene to MPT riesenie vyzera byt optimalne. Inak sa mi presne paci aj to, co ma STI.
            Tak pokial si mal na mysli uplne pevne spojenie predku a zadku, to by som fakt neporovnaval.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 01.03.  19:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: Subaru days

              Subaru nejsou zrovna levná auta a v takových věcech je vidět ta přidaná hodnota, kterou třeba většina neocení, ale je tam. Pomáhá mi to ospravedlnit si příplatek za takové auto. Z hlediska nákladů na zástavbu jsou ve skutečnosti elektronicky řízené systémy dražší. Vyladění té elektroniky, pokud má být dobré, zabere čas.

              Jinak nic proti Subaru. Kdyby na to přišlo, přežil bych CVT. I tu spojku (je to stejně spojka vedle spojky a Subaru to funguje dobře). I ten dvoulitr. Jen je to příliš kompromisů. Bydlet třeba na severu Švédska, umím si to představit, na běžné jezdění. Hmmm... Ale ne, stejně bych nejspíš vzal něco šílenějšího. :-) Na alkohol nejsem a nějak se tam člověk musí zabavit, aby mu z toho nešiblo.
  • 10 Reagovat !

    foto PeteBiggy

    PeteBiggy 03.03.  14:16

    Subaru XV MY 2018

    Tento test je takový....no prostě takový, jak je na tyto stránky zvykem-nic víc, nic míň. Ale musím, koneckonců taky jako už jiní, vyzdvihnout slovenský videotest, ten je fakt :yes: Rasťikovy testy mám obecně rád, ale tento se obvzlášť vypekl >:D
    Už jenom ten výjezd nakonec o lecčems svědčí, pobavil mě boreček ve Scoutu....

    Ale k autu. Neměl jsem ještě možnost se svézt, nepochybuju o ničem; jen je otázka, co ten motor ve spojení s převodovkou. Zda to bude stačit? Škoda, že už nejde ten manuál. Ani nee z důvodu typu pohonu 4x4 (tedy viskospojky se středovým difem), ale skrz výkon a jízdní zábavnost. Jelikož systém této mezinápravové spojky u Lineartronicu je absolutně dostačující, stačí jen pořádně vyzkoušet a nebo aspoň shlédnout nějaká ta objektivní videa. A ten kdo pořád kokrhá, že to je jen haldex (nic teda nijak zvlášť proti němu v současné generaci), tak vůbec neví o čem mluví. Pohon kol je prostě gut. Ale i když byl poměr prodaných aut s Lineartronicem vůči těm v manuálu (třeba u bývalé generace XV) drtivě pro "automat", tak si myslím, že značka jako Subaru, by si ten manuál měla prostě zachovat jaksi z povinnosti, podstaty věci. Škoda nooo. Ale je fajn, že už tam aspoň dali ten moderní Lineartornic, který se nechová jako skůtr za každé situace, takže když se chce člověk trochu povozit, tak ten zážitek tam aspoň nějaký bude, i když určitě ne takový, jako by byl v manuálu.
    Já měl XV MY2016 v prostřední výbavě s manuálem, přestalo se prodávat ještě před koncem generace, manuál už jen prostě v základní výbavě. Proč sakra? Teď mám Forestera XT, tedy už můj první "automat", ale tady je tolik výkonu, že ten prostě na ten Lineartronic s přehledem má koule. U tohoto nového XV si nejsem úplně jistý, budu muset vyzkoušet. Jinak věřím, že to bude fakt pecka auto :yes: Pokud člověk nepotřebuje kufr, což byl jediný důvod, proč jsem pustil své tolik milované XVčko. Kdyby tam byla variabilita a simply clever koncernových aut (což je jedna z mála věcí, pro které je jde opravdu chválit a mají to fakt vychytané), tak by to i tak stačilo. A stačila by mi jen posuvná lavice a dělení sedaček 40-20-40 a byl bych spokojený. Ovšem, bohužel ;-\ No ale, to už je pryč...
    Ale zkrátka, tento typ auta, co není tak úplně krabice a vypadá spíš jako zvýšený oplastovaný hatch, je mi úplně nejvíc nejbližší, třebaže jak teď mám auto v ještě vyšší třídě, tak tato karoserie je pro mě prostě trefa do černého ;-) :yes:

    Subaru zdar nazdar ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Hvězda StarDance Pavla Tomicová: Ztrapnila i Gondíka!

Hvězda StarDance Pavla Tomicová: Ztrapnila i Gondíka!

Nejdřív to vypadalo, že je ve StarDance spíš do počtu. Nedokázala se točit dokola a kvůli váze zvládnout…

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

 

iSport.cz

Valach proti Spartě? Víc bodů než v celé sezoně: Už jsme toho zkazili dost

Valach proti Spartě? Víc bodů než v celé sezoně: Už…

Hokejisté Chomutova přestříleli v 19. kole extraligy Spartu jasně 5:0, na čemž se třemi kanadskými body podílel…

LN: Hapalova úspěšná premiéra, Slováci smetli Ukrajinu. Francie padla

LN: Hapalova úspěšná premiéra, Slováci smetli…

Slovenští fotbalisté v Lize národů přehráli Ukrajinu 4:1 a v tabulce skupiny B1 se dostali na druhé místo o…

 

Reflex.cz

Zabiják v sukni? Marketingový génius! JXD zjistil, že lovkyně Michaelka sama nezabila ani jednoho lva

Zabiják v sukni? Marketingový génius! JXD zjistil,…

Předběžným zjištěním této reportáže je, že mnoho novinářů trpí slabomyslností. Dále: desítky tisíc lidí po celé…

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše soukromí bude taky věc veřejná

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše…

Šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl se pustil do majitele Seznamu a miliardáře Iva Lukačoviče. V reakci na kauzu…