Test Auto.cz

Suzuki Baleno 1.2 Dualjet – Je pro vás swift příliš malý?

15.8. 2016
Verdikt
 

V segmentu B zastupuje Suzuki již léta model Swift. Na největší konkurenty ovšem ztrácí cenné centimetry. Proti nim od nynějška nastupuje novinka se staronovým pojmenováním – Baleno.

Suzuki se zaměřuje zejména na segment vozidel nižší třídy. Před časem to sice zkusila s velkým Kizashi, ovšem bez úspěchu. Baleno už tady jednou bylo, a sice v 90. letech. Tehdy coby čtyřdveřový sedan menších rozměrů a úhledných tvarů. Jeho výrobu suzuki ukončilo po sedmi letech v roce 2002. Současné baleno je ale pětidveřový hatchback, přičemž vzniklo ve spolupráci s indickým partnerem, automobilkou Maruti.

Vzhledem k tomu, že vůz míří do stejného segmentu jako starší swift, přímo se nabízí vzájemné porovnání obou modelů. S délkou 3995 mm přerůstá baleno swift o 145 mm, což není málo. Také rozvor náprav, který je důležitým ukazatelem vnitřní prostornosti, narostl o 90 mm. Že je baleno větší než starší sourozenec je patrné na první pohled. Ten zároveň odhalí, jaké jsou hlavní trhy novinky. A Evropa to není.

Už přední část vozu působí hodně asijsky. Velké stylizované „S“ na masce chladiče pak jasně odkazuje na japonskou automobilku. Oproti swiftu je o poznání více oblin. Asi nejvíce patrné to je při pohledu z boku. Přechod sloupku A do střešních oblouků je krásně kulatý, zatímco swift tady má výraznou hranu už od dob minulé generace modelu.

Zaujme i rodiny

Tím hlavním, čím ale baleno láká rodinně orientované motoristy, se nachází až za druhou řadou sedadel. Pokud bychom měli uvést hlavní nedostatek swiftu, bude to objem zavazadelníku. V základu nabízí pouhých 210 litrů. To je spíše na úrovni segmentu A. To baleno poskytuje dokonce 355 litrů, což je vynikající hodnota (fabia nabídne 330 litrů). Po sklopení opěradel pak lze přepravovat až 1085 litrů.

Testovaný vůz neměl rezervní kolo, které na našem trhu nahrazuje standardně dodávaná opravná sada pneumatik. Od prostřední verze Comfort je v sérii také mezipodlaha zavazadelníku a současně i dělené sklopné opěradlo zadní lavice v poměru 60:40. Základní výbava Start jej má sklopné pouze vcelku.

obrázek [600 x 344]  

Výška zavazadelníku k platu je od mezipodlahy 445 mm, od spodní pak 590 mm. Mezi podběhy lze vměstnat předmět široký až 1010 mm a dlouhý 660 mm. To je slušné. Pouze jej musíte zvednout do výšky 810 mm, v níž se nad silnicí nachází nakládací hrana.

Kladem balena je solidní vnitřní prostor. I ve druhé řadě tak vůz nabízí dostatek místa pro nohy pasažérů. Slabší to je však ve svislém směru. Tady jsme nad sedáky naměřili průměrných 890 mm. Je to daň za pěkný vzhled se svažující se linií střechy.

Co to všechno ukazuje?

Pocity za volantem jsou veskrze příjemné. Přední sedadla nabízejí očekávané rozměry a jsou pohodlná. Snad jen mírně měkčí výplň nemusí být po chuti každému. Boční vedení je v rámci standardu této třídy. Tvary palubní desky jsou originální, byť i na jejich adresu můžeme říci to stejné, co na vnější vzhled. Tedy, že jsou dost asijské. Volant je skvělý, ovšem pouze v testované nejvyšší výbavě dvousměrně stavitelný. Ani k ergonomii nelze mít příliš výhrad.

Výjimkou je ovládání multifunkčního ukazatele. Nabízí obvyklé funkce jako jinde, ale také něco navíc. Kromě průměrné spotřeby paliva či dojezdu se zbytkem benzínu v nádrži tak dokáže řidiči poskytnout informaci třeba o okamžitém výkonu motoru, točivém momentu či graf, jak moc jste měli těžkou pravou nohu. Je to skvělé. A bylo by to ještě lepší, kdyby u Suzuki lépe zvládli ergonomii ovládání této hračky. To nenajdete na multifunkční páčce ani na volantu. K přepínání tak musíte stlačovat drobnou tyčinku v přístrojovém štítu. Hodně nepraktické a archaické řešení. Evropské značky mají ovládání palubních počítačů na lepších místech již od 80. let. Proč to suzuki neumí v roce 2016?

obrázek [600 x 403]  

Pochvalu ale zaslouží výbava testovaného vozu. Vše, co vidíte na fotkách, je ve standardu. Včetně navigace, vyhřívaných předních sedadel (pouze jednostupňové) či LED pro denní svícení a také předních xenonových světlometů. Připlácelo se tak pouze za metalízu, a to 11.000 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Baleno 1.2 Dualjet

Cena v základní výbavě: 369 900 Kč Cena v testované výbavě: 380 900 Kč

Základní výbava:Samočinná klimatizace, bezklíčové startování motoru a odemykání vozu, RBS (systém nouzového brzdění), LED pro denní svícení, xenonové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, elektrické ovládání všech oken, Suzuki Smartphone audio (MirrorLink, Bluetooth, zadní parkovací kamera, navigace), kliky dveří chromované, zadní svítilny typu LED, šest airbagů, podélně a výškově stavitelný volant, multifunkční informační displej, 16palcová kola z lehké slitiny, adaptivní tempomat, kožený volant, USB a AUX slot, mezidpodlaha v zavazadelníku.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 11.000,-).

Čínská ekonomika rostla loni nejpomaleji za 28 let Čínská ekonomika rostla loni nejpomaleji za 28 let

Čínská ekonomika v loňském roce rostla jen o 6,6…

Zápisník Jany Havligerové: Politici nelení Zápisník Jany Havligerové: Politici nelení

Oběd předsedů dolní a horní komory parlamentu…

Exministr Vondra jde za ODS do eurovoleb Exministr Vondra jde za ODS do eurovoleb

Občanští demokraté nasadí i Evžena Tošenovského nebo…

Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně Trump se pokusil usmířit s demokraty. Marně

Kvůli rozpočtové krizi klesá popularita prezidenta i v…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Baleno 1.2 Dualjet
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 120 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.6 / 4.2
Emise CO2:98
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 355 / 1085
Objem nádrže (l):37
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 950 / 455
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 180
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Baleno 1.2 Dualjet – Je pro vás…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště? The Grand Tour je zpět! Jaký byl první díl? A na co se můžeme těšit příště?

Jedenáct dlouhých měsíců. Tak dlouho jsme čekali na…

Tesla propustí tisíce lidí. Asi jenom tak se může vymanit z problémů Tesla propustí tisíce lidí. Asi jenom tak se může vymanit z problémů

Elon Musk rozeslal svým zaměstnancům email, ve kterém…

 



Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč

Suzuki Baleno se na českém trhu vešlo v základní verzi…

Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska

Novinka japonské značky míří do segmentu oblíbených…

 



 
Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Včera

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.




Blesk.cz

„Trpí zvláštní chorobou.“ Zemana cupují za „blbce“ na Palachově pietě

„Trpí zvláštní chorobou.“ Zemana cupují za „blbce“…

Česko si v uplynulém týdnu připomnělo památku Jana Palacha (†20). Studenta, který zemřel před 50 lety na protest…

Nejsem zlatokopka, říká buddhistická pornoherečka. Rozvádí se se staříkem a hledá zámožného muže

Nejsem zlatokopka, říká buddhistická pornoherečka.…

V žádném případě není zlatokopka, ale u svého potenciálního nápadníka chce vidět zůstatek na jeho kontě. Bývalá…

 

iSport.cz

Sparta drží systém, chválí Sedláček. Zlín prý hraje kamikaze hokej

Sparta drží systém, chválí Sedláček. Zlín prý hraje…

Podruhé naskočil v brance pražské Sparty. V Třinci podal Jakub Sedláček skvělý výkon, na body ale nestačil. V…

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla. Pardubice vyhrály 6:2!

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla.…

SOUHRN | Po skaplu rozjetého Mountfieldu si smlsli i na lídrovi soutěže. Plzeňští hokejisté v rámci 37. kola…

 

Reflex.cz

Great Coastal Walk: Trek kolem Sydney s vůní moře

Great Coastal Walk: Trek kolem Sydney s vůní moře

Metropole Sydney nemusí být jen pro nadšené městské cestovatele. Když hodíte batoh na záda, můžete každý den…

Miloš Zeman před rokem: Budu pokornější a vstřícnější. Výsledek? Přesný opak

Miloš Zeman před rokem: Budu pokornější a…

Miloš Zeman s oblibou tvrdí, že „jen idiot nemění názory“. A důsledně to dodržuje. Například loni v lednu po…