Test Auto.cz

Suzuki Baleno 1.2 Dualjet – Je pro vás swift příliš malý?

15.8. 2016
Verdikt
 

V segmentu B zastupuje Suzuki již léta model Swift. Na největší konkurenty ovšem ztrácí cenné centimetry. Proti nim od nynějška nastupuje novinka se staronovým pojmenováním – Baleno.

Suzuki se zaměřuje zejména na segment vozidel nižší třídy. Před časem to sice zkusila s velkým Kizashi, ovšem bez úspěchu. Baleno už tady jednou bylo, a sice v 90. letech. Tehdy coby čtyřdveřový sedan menších rozměrů a úhledných tvarů. Jeho výrobu suzuki ukončilo po sedmi letech v roce 2002. Současné baleno je ale pětidveřový hatchback, přičemž vzniklo ve spolupráci s indickým partnerem, automobilkou Maruti.

Vzhledem k tomu, že vůz míří do stejného segmentu jako starší swift, přímo se nabízí vzájemné porovnání obou modelů. S délkou 3995 mm přerůstá baleno swift o 145 mm, což není málo. Také rozvor náprav, který je důležitým ukazatelem vnitřní prostornosti, narostl o 90 mm. Že je baleno větší než starší sourozenec je patrné na první pohled. Ten zároveň odhalí, jaké jsou hlavní trhy novinky. A Evropa to není.

Už přední část vozu působí hodně asijsky. Velké stylizované „S“ na masce chladiče pak jasně odkazuje na japonskou automobilku. Oproti swiftu je o poznání více oblin. Asi nejvíce patrné to je při pohledu z boku. Přechod sloupku A do střešních oblouků je krásně kulatý, zatímco swift tady má výraznou hranu už od dob minulé generace modelu.

Zaujme i rodiny

Tím hlavním, čím ale baleno láká rodinně orientované motoristy, se nachází až za druhou řadou sedadel. Pokud bychom měli uvést hlavní nedostatek swiftu, bude to objem zavazadelníku. V základu nabízí pouhých 210 litrů. To je spíše na úrovni segmentu A. To baleno poskytuje dokonce 355 litrů, což je vynikající hodnota (fabia nabídne 330 litrů). Po sklopení opěradel pak lze přepravovat až 1085 litrů.

Testovaný vůz neměl rezervní kolo, které na našem trhu nahrazuje standardně dodávaná opravná sada pneumatik. Od prostřední verze Comfort je v sérii také mezipodlaha zavazadelníku a současně i dělené sklopné opěradlo zadní lavice v poměru 60:40. Základní výbava Start jej má sklopné pouze vcelku.

obrázek [600 x 344]  

Výška zavazadelníku k platu je od mezipodlahy 445 mm, od spodní pak 590 mm. Mezi podběhy lze vměstnat předmět široký až 1010 mm a dlouhý 660 mm. To je slušné. Pouze jej musíte zvednout do výšky 810 mm, v níž se nad silnicí nachází nakládací hrana.

Kladem balena je solidní vnitřní prostor. I ve druhé řadě tak vůz nabízí dostatek místa pro nohy pasažérů. Slabší to je však ve svislém směru. Tady jsme nad sedáky naměřili průměrných 890 mm. Je to daň za pěkný vzhled se svažující se linií střechy.

Co to všechno ukazuje?

Pocity za volantem jsou veskrze příjemné. Přední sedadla nabízejí očekávané rozměry a jsou pohodlná. Snad jen mírně měkčí výplň nemusí být po chuti každému. Boční vedení je v rámci standardu této třídy. Tvary palubní desky jsou originální, byť i na jejich adresu můžeme říci to stejné, co na vnější vzhled. Tedy, že jsou dost asijské. Volant je skvělý, ovšem pouze v testované nejvyšší výbavě dvousměrně stavitelný. Ani k ergonomii nelze mít příliš výhrad.

Výjimkou je ovládání multifunkčního ukazatele. Nabízí obvyklé funkce jako jinde, ale také něco navíc. Kromě průměrné spotřeby paliva či dojezdu se zbytkem benzínu v nádrži tak dokáže řidiči poskytnout informaci třeba o okamžitém výkonu motoru, točivém momentu či graf, jak moc jste měli těžkou pravou nohu. Je to skvělé. A bylo by to ještě lepší, kdyby u Suzuki lépe zvládli ergonomii ovládání této hračky. To nenajdete na multifunkční páčce ani na volantu. K přepínání tak musíte stlačovat drobnou tyčinku v přístrojovém štítu. Hodně nepraktické a archaické řešení. Evropské značky mají ovládání palubních počítačů na lepších místech již od 80. let. Proč to suzuki neumí v roce 2016?

obrázek [600 x 403]  

Pochvalu ale zaslouží výbava testovaného vozu. Vše, co vidíte na fotkách, je ve standardu. Včetně navigace, vyhřívaných předních sedadel (pouze jednostupňové) či LED pro denní svícení a také předních xenonových světlometů. Připlácelo se tak pouze za metalízu, a to 11.000 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki Baleno 1.2 Dualjet

Cena v základní výbavě: 369 900 Kč Cena v testované výbavě: 380 900 Kč

Základní výbava:Samočinná klimatizace, bezklíčové startování motoru a odemykání vozu, RBS (systém nouzového brzdění), LED pro denní svícení, xenonové světlomety, vyhřívaná přední sedadla, elektrické ovládání všech oken, Suzuki Smartphone audio (MirrorLink, Bluetooth, zadní parkovací kamera, navigace), kliky dveří chromované, zadní svítilny typu LED, šest airbagů, podélně a výškově stavitelný volant, multifunkční informační displej, 16palcová kola z lehké slitiny, adaptivní tempomat, kožený volant, USB a AUX slot, mezidpodlaha v zavazadelníku.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 11.000,-).

Kosteleckým uzeninám rostly tržby i zisk, dosáhl 80 milionů korun Kosteleckým uzeninám rostly tržby i zisk, dosáhl 80 milionů korun

Přednímu českému zpracovateli masa, Kosteleckým uzeninám…

Trump chce snížit důvěru íránských lídrů, zahajuje proti zemi kampaň Trump chce snížit důvěru íránských lídrů, zahajuje proti zemi kampaň

Spojené státy zahajují kampaň, která má za cíl…

Česko čeká bitva o unijní miliardy. Dotknout se může hlavně zemědělců Česko čeká bitva o unijní miliardy. Dotknout se může hlavně zemědělců

Se zářijovým návratem z letních prázdnin čeká evropské…

 
Technické údaje
Motor Suzuki Baleno 1.2 Dualjet
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1242
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 120 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.6 / 4.2
Emise CO2:98
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 355 / 1085
Objem nádrže (l):37
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 950 / 455
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3995
b) šířka (mm): 1745
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2520
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 180
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Baleno 1.2 Dualjet – Je pro vás…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

 



Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč Suzuki Baleno: Na českém trhu od 293.300 Kč

Suzuki Baleno se na českém trhu vešlo v základní verzi…

Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska Suzuki Baleno: Jízdní dojmy z Maďarska

Novinka japonské značky míří do segmentu oblíbených…

 



 
Dacia slaví 50 let: Připomeňte si její cestu k úspěchu

Dacia slaví 50 let: Připomeňte si její cestu k úspěchu

Dnes 08:00

Za půlstoletí se z rumunské automobilky stala naprosto moderní evropská značka, která dnes v prodejích drtí mnohé věhlasnější automobilky.




Blesk.cz

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

Hvězda Kameňáků Václav Glazar (†65): Trpěl nouzí! Před smrtí prodal byt i s nábytkem!

Hvězda Kameňáků Václav Glazar (†65): Trpěl nouzí!…

Umřel chudý jako kostelní myš! Herec a kabaretiér Václav Glazar (†65), který proslul třeba jako falešná jeptiška…

 

iSport.cz

Jebavý s Veselým deblový titul v Umagu nezískali, nestačili na Nizozemce

Jebavý s Veselým deblový titul v Umagu nezískali,…

Tenisté Roman Jebavý a Jiří Veselý podlehli na turnaji v Umagu ve finále čtyřhry Nizozemcům Robinu Haasemu a…

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky, Tettehovi pomohla teč

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky,…

Fotbalisté pražské Sparty na úvod nové ligové sezony vydřeli výhru 2:0 nad nováčkem z Opavy. Slezané drželi na…

 

Reflex.cz

Podepsala jsem Antichartu. Marie Rottrová je hrdinka důležitého upozornění

Podepsala jsem Antichartu. Marie Rottrová je hrdinka…

Upozornění: Tento text není další ze senzací o tom, kdo co signoval a nesignoval, ale hluboká poklona legendární…

Měřeno Marií Rottrovou, strašpytlové neobstojí!

Měřeno Marií Rottrovou, strašpytlové neobstojí!

Úvodem jsem prohlásil: „Protože je pátek večer a protože mám na sobě svou nejlepší košili, kterou jsem si právě…