Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Suzuki Swift 1,2 VVT – Svišť dospěl

Nová generace vypadá skoro stejně jako ta předchozí. Přesto je rozdíl v technice i charakteru auta poměrně výrazný. Mezigenerační test.
Zpět na článek
4. 11. 2010 10:42
4. 11. 2010 12:29
4. 11. 2010 22:05
6. 11. 2010 16:18
4. 11. 2010 14:25
4. 11. 2010 16:12
4. 11. 2010 18:37
4. 11. 2010 10:58
4. 11. 2010 12:14
4. 11. 2010 12:32
4. 11. 2010 14:02
4. 11. 2010 14:13
4. 11. 2010 11:15
4. 11. 2010 11:55
4. 11. 2010 11:59
4. 11. 2010 12:05
4. 11. 2010 12:24
4. 11. 2010 12:48
4. 11. 2010 12:55
4. 11. 2010 18:12
4. 11. 2010 18:28
4. 11. 2010 12:03
4. 11. 2010 12:30
4. 11. 2010 12:36
4. 11. 2010 11:56
4. 11. 2010 12:00
4. 11. 2010 13:43
4. 11. 2010 14:03
4. 11. 2010 14:09
4. 11. 2010 15:28
4. 11. 2010 18:32
4. 11. 2010 13:59
4. 11. 2010 15:30
4. 11. 2010 15:47
4. 11. 2010 17:04
4. 11. 2010 17:11
4. 11. 2010 18:02
4. 11. 2010 19:44
4. 11. 2010 19:17
4. 11. 2010 19:39
4. 11. 2010 19:46
4. 11. 2010 19:31
4. 11. 2010 19:56
4. 11. 2010 20:33
4. 11. 2010 20:56
4. 11. 2010 21:08
4. 11. 2010 22:26
4. 11. 2010 10:42
Cena vozu
Líbí se mi jak cena testovaného vozu je nižší než základní cena. Ale pěkný pohled na obě generace. :yes:
Rozbalit vlákno
6
4. 11. 2010 12:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 11. 2010 22:05
Re: Cena vozu
co je na tom slušnýho, dyk za to se dá koupit auto nižší střední třídy s lepší výbavou a motorem aspoň 1.6 benzin
6. 11. 2010 16:18
Re: Cena vozu
Ona se pred temi 4 roky taky prodavala za trochu jinou cenu nez ted, takze tvrzeni ponekud pokulhava...
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 14:25
Re: Cena vozu
Tej Tvojej "schomolenine" nie celkom rozumiem :-)
První cena vozu 234.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GA třídveřový)
První cena vozu s testovanou motorizací > 234.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GA třídveřový)
Základní cena testovaného vozu 289.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GL/AC pětidveřový)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 289.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GL/AC pětidveřový)

Z toho vyplýva, že cena testovaného vozidla je rovná základnej cene testovaného vozidla s danou výbavou.
4. 11. 2010 16:12
Re: Cena vozu
Bodejť bys tomu rozměl, už je to totiž opravené. Základní byla 289900, testovaná 289400.
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 18:37
Re: Cena vozu
"zľavička" špeciálne pre auto.cz ;-) stáva sa, horšie by bolo, ak by sa sekli v osmičke na nulu.
4. 11. 2010 10:58
vykon
Je zaujimave, ze novy Swift je vykonnejsi, lahsi, ma rovnake prevody, ale napriek tomu je z 0-100 pomalsi a ma aj nizsiu maximalku.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
4. 11. 2010 12:14
Re: vykon
Presne to to ma zarazilo. Okrem malého vplyvu širších pneu novinky (175 vs. 165) nevidím žiaden dôvod, prečo má horšiu dynamiku. 8-s
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 12:32
Re: vykon
No predsa, aby proti Fabii a spol. už nevyzeral ako žihadlo >:-[]
4. 11. 2010 14:02
Re: vykon
Netestovala se maximálka na 5. převodový stupeň? Ten je totiž jen pro úsporu paliva, Swift dosahuje maximálku na čtyřku..
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 14:13
Re: vykon
Je to možné, ale na túto otázku nám musia odpovedať ľudia, ktorí nového Swifta testovali...osobne som ho zatiaľ v rukách nemal, ale pri niektorých autách je to tak ako píšeš, dosahujú najvyššiu rýchlosť pri predposlednom prevodom stupni.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 11. 2010 14:44
Re: vykon
Při srovnání na silnici jsou obě auta podobně rychlá, což je opatrně formulováno přímo v článku. Abychom mohli exaktně srovnávat, museli bychom ale změřit časy obou aut při různých jízdních testech. Takto se můžeme omezit nanejvýš na naši krátkou zkušenost a konstatování, že dva - vzhledem k běžnému provozu - velmi specifické údaje v tabulce oficiálních technických dat jsou dobrým vodítkem, ale nemusí přesně vystihovat realitu.
4. 11. 2010 21:17
Re: vykon
Počkat, jak je tohle možné?
4. 11. 2010 11:15
Vidím
že spojení s VW sice nepřineslo motory TSI, ale styl VW můžeme vidět v tom že byť se auto zvětšilo design zůstal zachovaný. Že by Golf efekt? ;-)
Rozbalit vlákno
25
Avatar - jazva
4. 11. 2010 11:55
Re: Vidím
Spojenie s VW sa na tomto aute nemohlo nijako prejaviť. Je to len vlhký sen niektorých tunajších mozgovo obmedzených prispievateľov. >:D
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 11:59
Re: Vidím
Pravdou je, že v prípade Suzuki ani predtým nedochádzalo k nejakým markantným dizajnovým skokom. V tomto si môžu byť s pánmi od VW i sympatickí...
Avatar - jazva
4. 11. 2010 12:05
Re: Vidím
no tak neviem, ale skok to bol výrazný od starého Swift k predchádzajúcej generácii... ;-) podľa mňa sa viac ani "skočiť" nedalo
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 12:24
Re: Vidím
Som si následne uvedomil, že práve v prípade Swiftu sa jednalo o dosť veľký (poriadny) skok :-) Ibaže v tomto prípade to bolo skôr dané tým, že Suzuki v prípade osobných automobilov, "donedávna" zaspala niekde v 80-tych rokoch. Toto sa zlomilo s novým Swiftom a zrejme to teraz zakonzervujú zase do roku 2030 >:-[] V prípade terénnych modelov (Grand Vitara) tie zmeny prebiehali postupne ako trebárs v prípade Golfu. Aspoň tak to vidím ja, takže vravím, so Swiftom len zaspali dobu...no a priznajme si, Maďarom to asi stačilo, starých Swiftov je tam podstatne viac ako u nás. 8-s
4. 11. 2010 12:48
Re: Vidím
oni ich tam totiž (tuším v Ostrihome) vyrábali, už od cca. polovice 90tých rokov. Masívnou reklamnou kampaňou sa im podarilo vytvoriť image domácej automobilky, pamatám si ešte na reklamu v zmysle "Naše auto" ;-)
4. 11. 2010 18:12
Re: Vidím
Suzuki spraví úplne nové auto, väčšie, s novou konštrukciou, ktoré sa na predchádzajúce ilne podobá - že ho laik ani nerozozná.

VW robí to isé - s tm ozdielom, že okrem starého vzhľadu ponechá aj starú konštrukciu, iba to nazve novou generáciou...

>:-[]
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 18:28
Re: Vidím
Ty si hnusný! >:-[] >:D
4. 11. 2010 12:03
Re: Vidím
Ano souhlas taky jsem to tak nemyslel že by se VW nějak podílelo na vývoji tohoto vozu a rozhodně nebudu řadit Suzuki někam kam nepatří jen díky tomu že spolupracuje s VW. Btw. když jsem poprvé viděl Fabii 2 tak jsem si myslel že se Suzuki chystá koupit od VW škodovku a už dodalo designery. >:D
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 12:30
Re: Vidím
Možno nakoniec sama Suzuki prinútila VW, aby do nich naložil peniaze, lebo inak ho zažalujú za "opajcovanie" Swifta >:-[]
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 11:56
Re: Vidím
Niečo v tom zmysle...ne(po)kaziť niečo, čo sa dobre predáva. Vzhľadom na konzervatívnosť európskeho zákazníka a faktu, že Swift je v Európe nosným modelom Suzuki to zrejme bude i dobrý ťah.
4. 11. 2010 12:00
Re: Vidím
Ano souhlasím nevidím v tom žádný konflikt pokud Suzuki nepředpokládá že tento model potáhne plus mínus třicet let s jemně se měnícím designem. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 11. 2010 13:25
Re: Vidím
Jak je vidět z toho, kdy Swift už jezdil ( [odkaz] ), je zřejmé, že nové partnerství Suzuki a VW nemohl mít na podobu auta prakticky žádný vliv. navíc japonští manažeři by se asi proti slovu "spojení" důrazně ohradili - VW má jen 20 % akcií Suzuki a Suzuki se snaží získat obdobný podíl ve VW. Čili zatím navzdory prohlášením v německém tisku se nejedná o nějaké splynutí dvou automobilek.
Mimochodem, indicie jako oficiální materiály Fiatu napovídají, že model SX4 dostane nástupce asi už v roce 2012, a kolegové z AutoBildu zase předpovídají, že právě toto auto bude první, kde se nějakou formou spojí výsledky vývoje Suzuki a VW.
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 13:43
Re: Vidím
Pán Vaverka, spojenie Suzuki s VW v našej diskusii ani nevydávame za "svätú" pravdu. Taký človek sa tu zatiaľ nájde snáď len jeden, menovať ho netreba... ;-)
VW skúpilo 19,9 % akcií Suzuki, a polovicu z nadobudnutých prostriedkov Suzuki investovalo naspäť do kúpy akcií VW. Z oboch strán ide o vzájomnú podporu, obe automobilky sú v top 10 producentov za minulý rok a obaja dosiahli rovnaký percentuálny nárast oproti predchádzajúcemu obdobiu [odkaz]
P.S. Ono to všetko vyzerá tak, že VW "hltá", v snahe stať sa svetovou jednotkou, jedného producenta za druhým...len aby sa im nakoniec nestalo, že z hltača sa stane pohltený. História by im mala byť dostatočnou výstrahou...aj fűhrer, ktorý stál pri zrode značky, mal veľké plány...
Možno blbé prirovnanie, ale mne sa tá paralela tak nejak v spojitosti s VW stále vynára. ;-)
4. 11. 2010 14:03
Re: Vidím
Ano nezbývá než s tebou souhlasit, protože když někdo hltá lehce se stane že mu zaskočí ani nemusím tak daleko do historie stačí se podívat na americké značky které taky nakupovaly co se dalo, dnes třeba Ford v rámci krize vše prodal a bude se soustředit na své tradiční značky což je jistě jen dobře. Kam vedly velké oči u GM ani netřeba zmiňovat.
4. 11. 2010 15:28
Re: Vidím
tak ono je to modla posledných rokov - rásť, rásť, rásť. Kdo nerastie, akoby nebol. U nás vo firme si tiež pamatám plány ktoré malo jedno oddelenie ešte z jari - bolo ich tam asi 5 a mali rásť až na 20. A teraz sú tam 3 >:-[]
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 18:32
Re: Vidím
Jedno je isté, väčšina áut nám rozmerovo rastie. Niektoré automobilky tiež, uvidíme dokedy...aby to neboli len veľké oči ako tam u vás vo firme :-)
4. 11. 2010 13:59
Re: Vidím
Pane Vaverka snažíte se vyrazit otevřené dveře, všichni zde víme (snad jen velmi malá menšina je schopná tvrdit opak) že VW nemělo na tento model žádný vliv byla to jen básnická nadsázka, zábavná glosa. Co se týče spojení sám potvrzujete že VW má 20% podíl na Suzuki a Suzuki se snaží získat podíl na VW takže se budeme bavit minimálně o spojeni ekonomickém, pro vás tedy aby bylo učiněno zadost vašemu jemnocitu o slovech napříště budu používat místo slova spojení slovo propojení.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 11. 2010 14:37
Re: Vidím
Neměl jsem v úmyslu se s vámi přít, jen doplnit fakta, což je podle mě hlavní smysl diskuse a takto i na mě navázal Plautus. O slovíčkaření mi nejde, jen jsem chtěl vyzdvihnout, že Suzuki zatím "pod VW" nepatří a patřit nemá, ačkoliv se o tom takto často píše nejen tady v diskusích, ale i v mnoha médiích. Samozřejmě není vyloučeno, že to tak nakonec dopadne.
4. 11. 2010 15:30
Re: Vidím
a nevíte náhodou, jestli jsou nějaké plány na sdílení technologií (motory, podvozky) vzájemně? Nebo třeba rebranding - nabízet modely toho druhého pod svojí značkou na trzích kde je už dobře zaveden?
4. 11. 2010 15:47
Re: Vidím
Plány spolupráce už se rýsují. Prvním plodem bude, že nový malý VW by měl dostat motor od Fiatu. >:D

[odkaz]
Avatar - bubucci
4. 11. 2010 17:04
Re: Vidím
smaž zo, než tady někdo dostane infarkt >:D
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
4. 11. 2010 22:00
Re: Vidím
To už bych se pouštěl na pole spekulací, dohadů a přání. Třeba by Marko měl nějaké zaručené informace ;-)
Jinak jak uvádí Kuko, indická redakce Autocaru zjistila, že na tamním trhu brzy dojde k rebrandingu Alto a starého WagonR na VW a Škodu.
4. 11. 2010 17:11
SVWIFT
No, a je to tady. Obnovená čerstvá krev, transvwúze se zdařila. Speciálně v Česku má přitažlivost karoserie SVWIFTA až nečekaně pikantní nádech. Myslím, že dnes už je možné jemně poodhalit malá průmyslová tajemství, klokotající pod stoly kapitánů automobilového průmyslu přesně tak, jako tomu bylo například ve věci "MINI" a BMW.

Popravdě, asi nejvýmluvnější bude vzpomínka na výrok, který pravděpodobně vůbec poprvé zazněl z úst předsedy správní rady Suzuki dne 15. dubna 2007, otištěný ve výroční zpávě společnosti téhož roku na str. 36. Tedy cituji (překlad respektuje autorem zvolené jazykově-slovní hříčky, které ovšem ve svém historickém dopadu měly zásadního významu) - tak tedy - " Svwět je místem nejen pro konkurenční klání (v japonštině užit termín - jaka jaka) nýbrž i pro spojování (zde překladatel akcentuje rým v japonštině, totiž posledním slovem výroku bylo japonské zvolání - kabaka - vyjadřující právě v překladu užitý termín "spojování".

Takřka všichni analytici světových motoristických serverů (a zde nezbývá než zmínit i analytiky AUTO.CZ) tehdy vcelku logicky přehlédli užití písmene "v" a především pak písmene "w" ve slově "uvwuči" jehož význam sahající až k dynastii chung pe, tedy hluboko do první poloviny patnáctého století, která mimochodem dala založit kultu voskovaných copů svých samurajských bojovníků, je obdobou našeho slova - SVĚT, resp. SVWĚT. Ano, ano, jak pravil předseda správní rady - Svwět je místem nejen pro konkurenční klání, nýbrž i pro spojování.

Pokud se nemýlím, pak snad jen jedna zmíňka o této skutečnosti se objevila na diskuzi pod článkem o automobilce Suzuki od dnes již zapomenutého kolegy, ta však byla smetena razantní diskuzní smrští jejímž obsahem byla tehdejší evergreenová prohlášení typu - renault rulezz, dvoujspojky na holky, apodobně.

No, čas vyjevil pravwdu v plném světle. Tedy jak na Suzuki Svwift? Především je nutno si uvědomit, že kapitálové propojení automobilek Volkswagen a Suzuki není nějakým nahodilým plácnutím do garáže, jedná se o sofistikovanou, soustředěnou cestu Koncernu VW za cílem veřejně vytyčeným, totiž za cílem, být nejen evropskou, nýbrž i svwětovou automobilkou číslo jedna. Historky o tom, že by snad Suzuki měla recipročně nabýt jistého akciového balíku emitenta, totiž Volkswagenu, nechejme raději bez hlasitější reakce, neb zde se snad píše o realitě silnic, nikoliv o pohádkách z mechu a kapradí...

Samotný Svwift je tak svým designem, a to bez bez výrazné ingerence Koncernu, tedy jaksi samovolně harmonizován s koncernovou designovou politikou posledních deseti let. Konkrétně pak design Svwifta našel své místo vedle Fabie, jako low model rozkročený (tradičně) mezi třídami minivozy a malé vozy. O designové spřízněnosti mezi automobilkami nemůže mít z předznačeného důvodu pochybnosti snad nikdo, těsnější karosářská provázanost se ve světě aut snad nenajde.

A budoucnost? No, zatím, jak známo je to "co dům dal" Čas to samozřejmě velmi rychle narovná - motory, převodovky, pojede to jako po másle, však to známe z Mladé Boleslavi.

Samotný dotčený model pak představuje takřka dokonalou alternativu prvního dopravního prostředku pro každého mladého muže, který zahlásil přestup ze světa nočních plejstejšnových orgií a plakátových horkých snů do reálného světa silnic. Co může být vhodnějšího, než pod jemným dozorem Koncernu Volkswagen, vyráběný vůz japonskou automobilkou, vyráběný v továrně nijak moc vzdálené od výroby koncernově ikonozního Porsche Cayenne.

Asi málokdo pak bude protestovat proti známému sloganu - Lepší Svwiftík v hrsti, nežli renault na střeše. A než o tom, to je.

BRAVWO SVWIFT :yes:

P.S. Velmi oceňuji uveřejnění předmětného testu. Aktuální informace, aktuální vůz :yes:
Rozbalit vlákno
12
4. 11. 2010 18:02
Re: SVWIFT
Nu, ani se koncernu nedivím. Koneckonců tak získají velmi dobrý malý základní motor. Když už v podstatě všechny vlastní atmosféry nestály za moc (nechci říct za nic, i když mě teď opravdu žádný dobrý VW nepřeplňovaný motor nenapadá). Že by konečně skončil HTP tam, kde patří? Ne, opravdu nemyslím po kapotou Suzuki, což je bohužel ale pravděpodobnější verze. Swiftu bych to nepřál, je to sympatické autíčko, které si nic nehraje,
Avatar - Frasier
4. 11. 2010 19:44
Re: SVWIFT
"Lepší Svwiftík v hrsti, nežli renault na střeše. " Ano, ale potom platí aj "Lepší Svwiftík v hrsti, než Mercedes-Benz A s motorom od Renaultu." A kto by to bol povedal, že sVWift je lepší než prémiový MB. >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
4. 11. 2010 22:22
Re: SVWIFT
Pokud je v nejakem MB rendlikovsky motor, je nepochybne lepsi Suzuki!

BTW s MB "A" jsem potreboval najezdit asi 150km a rozhodne to nemusim ve sve zivote opakovat. Fabia 1,2HTP je proti tomu super kara!
4. 11. 2010 19:17
Re: SVWIFT
ty budes ospevovat aj zigulaky, ked ich vw kupi... >:D
za(s)lepeny gti :-!
btw...co take suzuki dokazalo? 4 modely predava niekolko rokov, dlha casova obmena...
tak kludni hormon ;-)
Avatar - woody-alien
4. 11. 2010 19:39
Re: SVWIFT
Chestere, jenom drobnost. Suzuki prodává 2 milióny aut a 3 milióny motorek ročně. Srovnej třeba se Škodou a dojde ti, že je to dobrá nevěsta. :-!
Avatar - Plautus
4. 11. 2010 19:46
Re: SVWIFT
Tak kvôli niekomu by som Suzuki neponižoval. Dokázali, čo dokázali a treba mať na zreteli fakt, že Suzuki je deviaty najväčší svetový producent automobilov, čo je pre VW viac než zaujímavé, spolu so skutočnosťou, že si zabezpečujú rýchlejšiu cestu na nové a perspektívne ázijské trhy.
4. 11. 2010 19:31
Re: SVWIFT
Že tě to pořád baví, plácat dokola a dokola na starý kolena takový voloviny..
4. 11. 2010 19:56
Re: SVWIFT
Mě je jedno, jestli je VW jednička nebo něcoi jiného, důležitejší je, že motor nového swiftu táhne pěkně až po omezovač a ne jako 1.2TSI která to zabalí při 4000 ot/min a kvičí při tom jako prasátko před porážkou >:D
A interier je už konečně na úrovni Pola, jen o něco živější :-!
Avatar - miromen
4. 11. 2010 20:33
Re: SVWIFT
Ten motor v novem Swiftu je pěkna mrtvola kterou povodi i slabši 1.2 TSIčko natož silnějši.
4. 11. 2010 20:56
Re: SVWIFT
Proč myslíš? Je to motor, který se rád točí. A na rozdíl od jistého motoru přitom moc nežere. V přimém porovnání pružnosti může vypadat líně, je to ale dáno jinou charakteristikou. Ostatně, proč by byla v autě řadicí páka, že? A podřazení není žádné sprosté slovo.
Avatar - miromen
4. 11. 2010 21:08
Re: SVWIFT
To nic neměni na tom že ten motor ve Swiftu je prostě na svuj vykon liny. Pokud ma i dynamiku slabši než 63kw verza Tsička ve většim a těžšim autě tak to ukazuje na jeho maloschopnost. Ano podřazeni bude potřeba a to dosti často což se samo projevy na spotřebě. A pochybuji že si Swifta bude pořizovat většinou zavodnici.
4. 11. 2010 22:26
Re: SVWIFT
Tak ono se to chce nejdrive tim autem realne povozit a pak lamentovat. Mozna budete mile prekvapen.

Shodou jsem jezdil Swift 1.3 GLX a motor jde plynule od 1500 rpm, lehce pod 4000 i poradne zabere a jde pak jde linearne az do 6500, predjizdeni 80-130 km/h je pohoda, na vlasenkach dokaze rozdrazdeny Swift vyklepnout i o tridu silnejsi vozy... Dokaze podobne veci i tezka Fabia TSi 63 kW, kdyz ma slabsi motor bez vykonove spicky, preposilovane a nepresne rizeni, nedotacivy a mekky podvozek, nedavkovatelne brzdy? I se zakladnim Swiftem ji v techto podminkach ujedete, na to vemte jed. Swift nebyl sportovni auto, ale da mnohem vice zazitku, i razeni je radost, ma zkratka charakter. Jezdim obcas i 1.8 TSi, motoru vsechna cest, je nepochybne zpusobnejsi nez 1.2 TSi, ale neni to nic, z ceho bych nemohl spat.
Avatar - Ada je zase tady
4. 11. 2010 22:26
Vady i zalety
Pekne nove radio :yes:
Sileny tachometr a otackomer s cisly vzhuru nohama :no:
Rozbalit vlákno
1
13. 8. 2012 16:11
Re: Vady i zalety
[odkaz]

Getcha!