Tej Tvojej "schomolenine" nie celkom rozumiem :-)
První cena vozu 234.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GA třídveřový)
První cena vozu s testovanou motorizací > 234.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GA třídveřový)
Základní cena testovaného vozu 289.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GL/AC pětidveřový)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 289.900,- Kč (1,2 VVT/69 kW GL/AC pětidveřový)
Z toho vyplýva, že cena testovaného vozidla je rovná základnej cene testovaného vozidla s danou výbavou.
Je to možné, ale na túto otázku nám musia odpovedať ľudia, ktorí nového Swifta testovali...osobne som ho zatiaľ v rukách nemal, ale pri niektorých autách je to tak ako píšeš, dosahujú najvyššiu rýchlosť pri predposlednom prevodom stupni.
Při srovnání na silnici jsou obě auta podobně rychlá, což je opatrně formulováno přímo v článku. Abychom mohli exaktně srovnávat, museli bychom ale změřit časy obou aut při různých jízdních testech. Takto se můžeme omezit nanejvýš na naši krátkou zkušenost a konstatování, že dva - vzhledem k běžnému provozu - velmi specifické údaje v tabulce oficiálních technických dat jsou dobrým vodítkem, ale nemusí přesně vystihovat realitu.
Som si následne uvedomil, že práve v prípade Swiftu sa jednalo o dosť veľký (poriadny) skok :-) Ibaže v tomto prípade to bolo skôr dané tým, že Suzuki v prípade osobných automobilov, "donedávna" zaspala niekde v 80-tych rokoch. Toto sa zlomilo s novým Swiftom a zrejme to teraz zakonzervujú zase do roku 2030 >:-[] V prípade terénnych modelov (Grand Vitara) tie zmeny prebiehali postupne ako trebárs v prípade Golfu. Aspoň tak to vidím ja, takže vravím, so Swiftom len zaspali dobu...no a priznajme si, Maďarom to asi stačilo, starých Swiftov je tam podstatne viac ako u nás. 8-s
oni ich tam totiž (tuším v Ostrihome) vyrábali, už od cca. polovice 90tých rokov. Masívnou reklamnou kampaňou sa im podarilo vytvoriť image domácej automobilky, pamatám si ešte na reklamu v zmysle "Naše auto" ;-)
Ano souhlas taky jsem to tak nemyslel že by se VW nějak podílelo na vývoji tohoto vozu a rozhodně nebudu řadit Suzuki někam kam nepatří jen díky tomu že spolupracuje s VW. Btw. když jsem poprvé viděl Fabii 2 tak jsem si myslel že se Suzuki chystá koupit od VW škodovku a už dodalo designery. >:D
Niečo v tom zmysle...ne(po)kaziť niečo, čo sa dobre predáva. Vzhľadom na konzervatívnosť európskeho zákazníka a faktu, že Swift je v Európe nosným modelom Suzuki to zrejme bude i dobrý ťah.
Jak je vidět z toho, kdy Swift už jezdil ( [odkaz] ), je zřejmé, že nové partnerství Suzuki a VW nemohl mít na podobu auta prakticky žádný vliv. navíc japonští manažeři by se asi proti slovu "spojení" důrazně ohradili - VW má jen 20 % akcií Suzuki a Suzuki se snaží získat obdobný podíl ve VW. Čili zatím navzdory prohlášením v německém tisku se nejedná o nějaké splynutí dvou automobilek.
Mimochodem, indicie jako oficiální materiály Fiatu napovídají, že model SX4 dostane nástupce asi už v roce 2012, a kolegové z AutoBildu zase předpovídají, že právě toto auto bude první, kde se nějakou formou spojí výsledky vývoje Suzuki a VW.
Pán Vaverka, spojenie Suzuki s VW v našej diskusii ani nevydávame za "svätú" pravdu. Taký človek sa tu zatiaľ nájde snáď len jeden, menovať ho netreba... ;-)
VW skúpilo 19,9 % akcií Suzuki, a polovicu z nadobudnutých prostriedkov Suzuki investovalo naspäť do kúpy akcií VW. Z oboch strán ide o vzájomnú podporu, obe automobilky sú v top 10 producentov za minulý rok a obaja dosiahli rovnaký percentuálny nárast oproti predchádzajúcemu obdobiu [odkaz]
P.S. Ono to všetko vyzerá tak, že VW "hltá", v snahe stať sa svetovou jednotkou, jedného producenta za druhým...len aby sa im nakoniec nestalo, že z hltača sa stane pohltený. História by im mala byť dostatočnou výstrahou...aj fűhrer, ktorý stál pri zrode značky, mal veľké plány...
Možno blbé prirovnanie, ale mne sa tá paralela tak nejak v spojitosti s VW stále vynára. ;-)
Ano nezbývá než s tebou souhlasit, protože když někdo hltá lehce se stane že mu zaskočí ani nemusím tak daleko do historie stačí se podívat na americké značky které taky nakupovaly co se dalo, dnes třeba Ford v rámci krize vše prodal a bude se soustředit na své tradiční značky což je jistě jen dobře. Kam vedly velké oči u GM ani netřeba zmiňovat.
tak ono je to modla posledných rokov - rásť, rásť, rásť. Kdo nerastie, akoby nebol. U nás vo firme si tiež pamatám plány ktoré malo jedno oddelenie ešte z jari - bolo ich tam asi 5 a mali rásť až na 20. A teraz sú tam 3 >:-[]
Pane Vaverka snažíte se vyrazit otevřené dveře, všichni zde víme (snad jen velmi malá menšina je schopná tvrdit opak) že VW nemělo na tento model žádný vliv byla to jen básnická nadsázka, zábavná glosa. Co se týče spojení sám potvrzujete že VW má 20% podíl na Suzuki a Suzuki se snaží získat podíl na VW takže se budeme bavit minimálně o spojeni ekonomickém, pro vás tedy aby bylo učiněno zadost vašemu jemnocitu o slovech napříště budu používat místo slova spojení slovo propojení.
Neměl jsem v úmyslu se s vámi přít, jen doplnit fakta, což je podle mě hlavní smysl diskuse a takto i na mě navázal Plautus. O slovíčkaření mi nejde, jen jsem chtěl vyzdvihnout, že Suzuki zatím "pod VW" nepatří a patřit nemá, ačkoliv se o tom takto často píše nejen tady v diskusích, ale i v mnoha médiích. Samozřejmě není vyloučeno, že to tak nakonec dopadne.
a nevíte náhodou, jestli jsou nějaké plány na sdílení technologií (motory, podvozky) vzájemně? Nebo třeba rebranding - nabízet modely toho druhého pod svojí značkou na trzích kde je už dobře zaveden?
To už bych se pouštěl na pole spekulací, dohadů a přání. Třeba by Marko měl nějaké zaručené informace ;-)
Jinak jak uvádí Kuko, indická redakce Autocaru zjistila, že na tamním trhu brzy dojde k rebrandingu Alto a starého WagonR na VW a Škodu.
No, a je to tady. Obnovená čerstvá krev, transvwúze se zdařila. Speciálně v Česku má přitažlivost karoserie SVWIFTA až nečekaně pikantní nádech. Myslím, že dnes už je možné jemně poodhalit malá průmyslová tajemství, klokotající pod stoly kapitánů automobilového průmyslu přesně tak, jako tomu bylo například ve věci "MINI" a BMW.
Popravdě, asi nejvýmluvnější bude vzpomínka na výrok, který pravděpodobně vůbec poprvé zazněl z úst předsedy správní rady Suzuki dne 15. dubna 2007, otištěný ve výroční zpávě společnosti téhož roku na str. 36. Tedy cituji (překlad respektuje autorem zvolené jazykově-slovní hříčky, které ovšem ve svém historickém dopadu měly zásadního významu) - tak tedy - " Svwět je místem nejen pro konkurenční klání (v japonštině užit termín - jaka jaka) nýbrž i pro spojování (zde překladatel akcentuje rým v japonštině, totiž posledním slovem výroku bylo japonské zvolání - kabaka - vyjadřující právě v překladu užitý termín "spojování".
Takřka všichni analytici světových motoristických serverů (a zde nezbývá než zmínit i analytiky AUTO.CZ) tehdy vcelku logicky přehlédli užití písmene "v" a především pak písmene "w" ve slově "uvwuči" jehož význam sahající až k dynastii chung pe, tedy hluboko do první poloviny patnáctého století, která mimochodem dala založit kultu voskovaných copů svých samurajských bojovníků, je obdobou našeho slova - SVĚT, resp. SVWĚT. Ano, ano, jak pravil předseda správní rady - Svwět je místem nejen pro konkurenční klání, nýbrž i pro spojování.
Pokud se nemýlím, pak snad jen jedna zmíňka o této skutečnosti se objevila na diskuzi pod článkem o automobilce Suzuki od dnes již zapomenutého kolegy, ta však byla smetena razantní diskuzní smrští jejímž obsahem byla tehdejší evergreenová prohlášení typu - renault rulezz, dvoujspojky na holky, apodobně.
No, čas vyjevil pravwdu v plném světle. Tedy jak na Suzuki Svwift? Především je nutno si uvědomit, že kapitálové propojení automobilek Volkswagen a Suzuki není nějakým nahodilým plácnutím do garáže, jedná se o sofistikovanou, soustředěnou cestu Koncernu VW za cílem veřejně vytyčeným, totiž za cílem, být nejen evropskou, nýbrž i svwětovou automobilkou číslo jedna. Historky o tom, že by snad Suzuki měla recipročně nabýt jistého akciového balíku emitenta, totiž Volkswagenu, nechejme raději bez hlasitější reakce, neb zde se snad píše o realitě silnic, nikoliv o pohádkách z mechu a kapradí...
Samotný Svwift je tak svým designem, a to bez bez výrazné ingerence Koncernu, tedy jaksi samovolně harmonizován s koncernovou designovou politikou posledních deseti let. Konkrétně pak design Svwifta našel své místo vedle Fabie, jako low model rozkročený (tradičně) mezi třídami minivozy a malé vozy. O designové spřízněnosti mezi automobilkami nemůže mít z předznačeného důvodu pochybnosti snad nikdo, těsnější karosářská provázanost se ve světě aut snad nenajde.
A budoucnost? No, zatím, jak známo je to "co dům dal" Čas to samozřejmě velmi rychle narovná - motory, převodovky, pojede to jako po másle, však to známe z Mladé Boleslavi.
Samotný dotčený model pak představuje takřka dokonalou alternativu prvního dopravního prostředku pro každého mladého muže, který zahlásil přestup ze světa nočních plejstejšnových orgií a plakátových horkých snů do reálného světa silnic. Co může být vhodnějšího, než pod jemným dozorem Koncernu Volkswagen, vyráběný vůz japonskou automobilkou, vyráběný v továrně nijak moc vzdálené od výroby koncernově ikonozního Porsche Cayenne.
Asi málokdo pak bude protestovat proti známému sloganu - Lepší Svwiftík v hrsti, nežli renault na střeše. A než o tom, to je.
BRAVWO SVWIFT :yes:
P.S. Velmi oceňuji uveřejnění předmětného testu. Aktuální informace, aktuální vůz :yes:
Nu, ani se koncernu nedivím. Koneckonců tak získají velmi dobrý malý základní motor. Když už v podstatě všechny vlastní atmosféry nestály za moc (nechci říct za nic, i když mě teď opravdu žádný dobrý VW nepřeplňovaný motor nenapadá). Že by konečně skončil HTP tam, kde patří? Ne, opravdu nemyslím po kapotou Suzuki, což je bohužel ale pravděpodobnější verze. Swiftu bych to nepřál, je to sympatické autíčko, které si nic nehraje,
"Lepší Svwiftík v hrsti, nežli renault na střeše. " Ano, ale potom platí aj "Lepší Svwiftík v hrsti, než Mercedes-Benz A s motorom od Renaultu." A kto by to bol povedal, že sVWift je lepší než prémiový MB. >:-[]
ty budes ospevovat aj zigulaky, ked ich vw kupi... >:D
za(s)lepeny gti :-!
btw...co take suzuki dokazalo? 4 modely predava niekolko rokov, dlha casova obmena...
tak kludni hormon ;-)
Tak kvôli niekomu by som Suzuki neponižoval. Dokázali, čo dokázali a treba mať na zreteli fakt, že Suzuki je deviaty najväčší svetový producent automobilov, čo je pre VW viac než zaujímavé, spolu so skutočnosťou, že si zabezpečujú rýchlejšiu cestu na nové a perspektívne ázijské trhy.
Mě je jedno, jestli je VW jednička nebo něcoi jiného, důležitejší je, že motor nového swiftu táhne pěkně až po omezovač a ne jako 1.2TSI která to zabalí při 4000 ot/min a kvičí při tom jako prasátko před porážkou >:D
A interier je už konečně na úrovni Pola, jen o něco živější :-!
Proč myslíš? Je to motor, který se rád točí. A na rozdíl od jistého motoru přitom moc nežere. V přimém porovnání pružnosti může vypadat líně, je to ale dáno jinou charakteristikou. Ostatně, proč by byla v autě řadicí páka, že? A podřazení není žádné sprosté slovo.
To nic neměni na tom že ten motor ve Swiftu je prostě na svuj vykon liny. Pokud ma i dynamiku slabši než 63kw verza Tsička ve většim a těžšim autě tak to ukazuje na jeho maloschopnost. Ano podřazeni bude potřeba a to dosti často což se samo projevy na spotřebě. A pochybuji že si Swifta bude pořizovat většinou zavodnici.
Tak ono se to chce nejdrive tim autem realne povozit a pak lamentovat. Mozna budete mile prekvapen.
Shodou jsem jezdil Swift 1.3 GLX a motor jde plynule od 1500 rpm, lehce pod 4000 i poradne zabere a jde pak jde linearne az do 6500, predjizdeni 80-130 km/h je pohoda, na vlasenkach dokaze rozdrazdeny Swift vyklepnout i o tridu silnejsi vozy... Dokaze podobne veci i tezka Fabia TSi 63 kW, kdyz ma slabsi motor bez vykonove spicky, preposilovane a nepresne rizeni, nedotacivy a mekky podvozek, nedavkovatelne brzdy? I se zakladnim Swiftem ji v techto podminkach ujedete, na to vemte jed. Swift nebyl sportovni auto, ale da mnohem vice zazitku, i razeni je radost, ma zkratka charakter. Jezdim obcas i 1.8 TSi, motoru vsechna cest, je nepochybne zpusobnejsi nez 1.2 TSi, ale neni to nic, z ceho bych nemohl spat.