Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor - Stále ve formě?

Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor - Stále ve formě?

 
 

Na facelift Suzuki SX4 se zatím stále čeká, v mezičase se ale v nabídce objevila speciální limitované edice se systémem jízdní stability. Co dokáže dnes tento vůz s pohonem všech kol zákazníkům nabídnout, takřka v předvečer příchodu Škody Yeti?

Zdá se, že japonské automobilce pokus s malým crossoverem, kombinujícím malý hatchback s vizáží SUV a možností pohonu všech kol docela vyšel, soudě alespoň podle toho, kolik se „esiksčtyřek“ dá na silnici potkat. Pokud se ovšem chce malé suzuki dobře prodávat i nadále, bude uspět i se muset úspěšně utkat s chystanou konkurencí z Mladé Boleslavi. Co nabídne Yeti, už pomalu, i díky návštěvě ženevského autosalonu, začínáme tušit, tak neškodí si SX4 druhým testem připomenout.

Poprvé jsme krátké SX4 vyzkoušeli v roce 2006 (SX4 1,6 VVT 4x4 GLX), loni přišel na řadu odvozený sedan (SX4 Sedan 1,6 VVT GLX). obrázek [555 x 292]  

Na velikosti (ne)záleží

Jedním z klíčových faktorů úspěchu SUV a všech jejich derivátů je nepochybně vzhled. Drsňácký výraz je velmi vítaný a SX4 si toho je vědomo. Tváří se jako větší vůz, než jakým ve skutečnosti je. Sice oblé, nicméně nepřehlédnutelně svalnaté tvary vzbuzují respekt. Stylisticky se vydařil i interiér, ovšem v tomto případě zůstalo jen u vzhledu. Lesklé a tvrdé plasty totiž nepůsobí zrovna útulně. Volant je stavitelný pouze výškově a jeho věnec by mohl být silnější. Překvapila nás nevalná kvalita příjmu signálu autorádia, naopak pozitivní je, že už dokáže palubní počítač ukázat i další obvyklé hodnoty, než jen aktuální spotřebu a počítač kilometrů.

Vyšší stavba karoserie se podepisuje i na vnitřním uspořádání kabiny. Posaz je docela vysoký, což nebude vyhovovat každému, na druhou stranu to však umožnilo získat dost místa na zadních sedadlech a velikost kufru 270 l představuje na danou třídu stále ještě slušný průměr. Samotné čalounění sedadel je příjemně tuhé a poskytuje lehké boční vedení.

obrázek [555 x 369]  

Kliďas z donucení

Pohon SX4 měla na starosti stará známá benzinová šestnáctistovka o výkonu 79 kW a s točivým momentem 145 Nm. Ať už máte se suzuki jakékoli úmysly, pohonná jednotka se vás bude snažit přesvědčit, že nejvhodnější styl cestování je pohodové tempo. V nízkých a středních otáčkách už se nám s odstupem téměř tří let nezdál vůz příliš pružný. Nad 4000 min-1 se už čtyřválec nechává ke sprintování přesvědčovat ochotněji, ale v kabině výrazně vzrůstá hluk. Pochvalu však zaslouží řazení pětistupňové manuální převodovky, které je přesné a má krátké dráhy.

Vůz patří ve své kategorii spíše k těm těžším, což se spolu s vyšší karoserií podepisuje na vyšší spotřebě paliva. Za celý test spálil 8,6 l benzinu, což ovšem s přihlédnutím k tomu, že jde o čtyřkolku, není zas tak špatný výsledek.

Tvrďák nejen vzhledem

SX4 má i na balónových 16“ kolech dost tvrdé nastavení podvozku, což není na našich špatných silnicích zrovna optimální. Posádku dokáže na horším povrchu celkem spolehlivě natřásat a přejezd malých nerovností zvládne sice pohltit bez rázů, ale ty výraznější o sobě už dávají vědět tupými ránami. Pokud se setkáte s nerovnostmi v zatáčce, vůz znervózní a odskočí, po nezpevněných cestách je vhodné jet vysloveně volným tempem, smířit se musíte také s horším odhlučněním kol.

obrázek [555 x 399]  

Na kvalitním povrchu však Suzuki SX4 těží z malých náklonů karoserie a dokáže na zatáčkovitých tratích držet i navzdory vší stavbě karoserie poměrně svižné tempo. Potřebnou jistotu řidiči dodá přesné, i když poněkud lehké řízení. Systém jízdní stability, jímž byl vůz vybaven, nepřišel vůbec ke slovu, a to ani při necitlivém zacházení. Přitom nejde ani tak o kouzlo pohonu 4x4, ten lze použít jen v nižších rychlostech, po většinu času tedy takto dobře funguje vůz s pohonem pouze přední nápravy a pouze samočinným systémem připojením té zadní v případě ztráty adheze. Pohon pouze přední nápravy pak lze nastavit spínačem na středovém tunelu.

Cenové kouzlo

Hlavní kouzlo SX4 tkví nepochybně v tom, že jde o dospěle vypadající, prostorný vůz s pohonem všech kol, který sází na velmi agresivní cenovou politiku. Díky tomu jistě celá řada zákazníků přimhouří oči nad horší dynamikou auta, větší hlučností, tvrdostí podvozku a použitými materiály.
První cena vozu289 900,- Kč (1.5, 73 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací339 900,- Kč (1.6, 79 kW)
Základní cena testovaného vozu429 900,- Kč (1.6, 79 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků419 900,- Kč (1.6, 79 kW)

Plusy

  • prostorný interiér
  • dobré jízdní vlastnosti
  • přesné řízení a řazení
  • pohon 4x4
  • dobrý poměr ceny a výbavy

Minusy

  • pouze výškově nastavitelný volant
  • špatné odhlučnění motoru
  • tvrdé pérování
  • lacině působící interiér
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor

Cena v základní výbavě: 289 900 Kč Cena v testované výbavě: 414 900 Kč

Základní výbava:6x airbag, ABS s EBD, ESP, imobilizér, mlhovky, tónovaná skla se zatmavením vzadu, elektricky ovládaní a vyhřívaná zpětná zrcátka, plastové lemy blatníků, ochranné boční lišty, střešní ližiny, zadní sedadla dělená v poměru 60:40, zpětná zrcátka v barvě vozu, nárazníky v barvě vozu, rádio s CD a MP3 přehrávačem, 8 reproduktorů a měničem na 6 CD, ovládání rádia na volantu, bezklíčové ovládání, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, klimatizace, palubí počítač, kožený volant, vyhřívaná přední sedadla

Výbava testovaného vozu:základní

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
Technické údaje
Motor Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1586
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.9 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 1045
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 480
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4235
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1620
d) rozvor (mm): 2500
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1495
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1445
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,42
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami

Nová generace Suzuki SX4 absolvovala sérii testů Euro…

Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč

Druhá generace Suzuki SX4 už je za dveřmi, ta první ale…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…