Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor - Stále ve formě?

Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor - Stále ve formě?

 
 

Na facelift Suzuki SX4 se zatím stále čeká, v mezičase se ale v nabídce objevila speciální limitované edice se systémem jízdní stability. Co dokáže dnes tento vůz s pohonem všech kol zákazníkům nabídnout, takřka v předvečer příchodu Škody Yeti?

Zdá se, že japonské automobilce pokus s malým crossoverem, kombinujícím malý hatchback s vizáží SUV a možností pohonu všech kol docela vyšel, soudě alespoň podle toho, kolik se „esiksčtyřek“ dá na silnici potkat. Pokud se ovšem chce malé suzuki dobře prodávat i nadále, bude uspět i se muset úspěšně utkat s chystanou konkurencí z Mladé Boleslavi. Co nabídne Yeti, už pomalu, i díky návštěvě ženevského autosalonu, začínáme tušit, tak neškodí si SX4 druhým testem připomenout.

Poprvé jsme krátké SX4 vyzkoušeli v roce 2006 (SX4 1,6 VVT 4x4 GLX), loni přišel na řadu odvozený sedan (SX4 Sedan 1,6 VVT GLX). obrázek [555 x 292]  

Na velikosti (ne)záleží

Jedním z klíčových faktorů úspěchu SUV a všech jejich derivátů je nepochybně vzhled. Drsňácký výraz je velmi vítaný a SX4 si toho je vědomo. Tváří se jako větší vůz, než jakým ve skutečnosti je. Sice oblé, nicméně nepřehlédnutelně svalnaté tvary vzbuzují respekt. Stylisticky se vydařil i interiér, ovšem v tomto případě zůstalo jen u vzhledu. Lesklé a tvrdé plasty totiž nepůsobí zrovna útulně. Volant je stavitelný pouze výškově a jeho věnec by mohl být silnější. Překvapila nás nevalná kvalita příjmu signálu autorádia, naopak pozitivní je, že už dokáže palubní počítač ukázat i další obvyklé hodnoty, než jen aktuální spotřebu a počítač kilometrů.

Vyšší stavba karoserie se podepisuje i na vnitřním uspořádání kabiny. Posaz je docela vysoký, což nebude vyhovovat každému, na druhou stranu to však umožnilo získat dost místa na zadních sedadlech a velikost kufru 270 l představuje na danou třídu stále ještě slušný průměr. Samotné čalounění sedadel je příjemně tuhé a poskytuje lehké boční vedení.

obrázek [555 x 369]  

Kliďas z donucení

Pohon SX4 měla na starosti stará známá benzinová šestnáctistovka o výkonu 79 kW a s točivým momentem 145 Nm. Ať už máte se suzuki jakékoli úmysly, pohonná jednotka se vás bude snažit přesvědčit, že nejvhodnější styl cestování je pohodové tempo. V nízkých a středních otáčkách už se nám s odstupem téměř tří let nezdál vůz příliš pružný. Nad 4000 min-1 se už čtyřválec nechává ke sprintování přesvědčovat ochotněji, ale v kabině výrazně vzrůstá hluk. Pochvalu však zaslouží řazení pětistupňové manuální převodovky, které je přesné a má krátké dráhy.

Vůz patří ve své kategorii spíše k těm těžším, což se spolu s vyšší karoserií podepisuje na vyšší spotřebě paliva. Za celý test spálil 8,6 l benzinu, což ovšem s přihlédnutím k tomu, že jde o čtyřkolku, není zas tak špatný výsledek.

Tvrďák nejen vzhledem

SX4 má i na balónových 16“ kolech dost tvrdé nastavení podvozku, což není na našich špatných silnicích zrovna optimální. Posádku dokáže na horším povrchu celkem spolehlivě natřásat a přejezd malých nerovností zvládne sice pohltit bez rázů, ale ty výraznější o sobě už dávají vědět tupými ránami. Pokud se setkáte s nerovnostmi v zatáčce, vůz znervózní a odskočí, po nezpevněných cestách je vhodné jet vysloveně volným tempem, smířit se musíte také s horším odhlučněním kol.

obrázek [555 x 399]  

Na kvalitním povrchu však Suzuki SX4 těží z malých náklonů karoserie a dokáže na zatáčkovitých tratích držet i navzdory vší stavbě karoserie poměrně svižné tempo. Potřebnou jistotu řidiči dodá přesné, i když poněkud lehké řízení. Systém jízdní stability, jímž byl vůz vybaven, nepřišel vůbec ke slovu, a to ani při necitlivém zacházení. Přitom nejde ani tak o kouzlo pohonu 4x4, ten lze použít jen v nižších rychlostech, po většinu času tedy takto dobře funguje vůz s pohonem pouze přední nápravy a pouze samočinným systémem připojením té zadní v případě ztráty adheze. Pohon pouze přední nápravy pak lze nastavit spínačem na středovém tunelu.

Cenové kouzlo

Hlavní kouzlo SX4 tkví nepochybně v tom, že jde o dospěle vypadající, prostorný vůz s pohonem všech kol, který sází na velmi agresivní cenovou politiku. Díky tomu jistě celá řada zákazníků přimhouří oči nad horší dynamikou auta, větší hlučností, tvrdostí podvozku a použitými materiály.
První cena vozu289 900,- Kč (1.5, 73 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací339 900,- Kč (1.6, 79 kW)
Základní cena testovaného vozu429 900,- Kč (1.6, 79 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků419 900,- Kč (1.6, 79 kW)

Plusy

  • prostorný interiér
  • dobré jízdní vlastnosti
  • přesné řízení a řazení
  • pohon 4x4
  • dobrý poměr ceny a výbavy

Minusy

  • pouze výškově nastavitelný volant
  • špatné odhlučnění motoru
  • tvrdé pérování
  • lacině působící interiér
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor

Cena v základní výbavě: 289 900 Kč Cena v testované výbavě: 414 900 Kč

Základní výbava:6x airbag, ABS s EBD, ESP, imobilizér, mlhovky, tónovaná skla se zatmavením vzadu, elektricky ovládaní a vyhřívaná zpětná zrcátka, plastové lemy blatníků, ochranné boční lišty, střešní ližiny, zadní sedadla dělená v poměru 60:40, zpětná zrcátka v barvě vozu, nárazníky v barvě vozu, rádio s CD a MP3 přehrávačem, 8 reproduktorů a měničem na 6 CD, ovládání rádia na volantu, bezklíčové ovládání, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, klimatizace, palubí počítač, kožený volant, vyhřívaná přední sedadla

Výbava testovaného vozu:základní

Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
Technické údaje
Motor Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1586
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.9 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 1045
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 480
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4235
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1620
d) rozvor (mm): 2500
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1495
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1445
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4 Outdoor
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 5
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,42
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami

Nová generace Suzuki SX4 absolvovala sérii testů Euro…

Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč

Druhá generace Suzuki SX4 už je za dveřmi, ta první ale…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná Plíšková a šílící Strýcová

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná…

Tohle bylo drama jako řemen! Téměř dvě a tři čtvrtě hodiny dřely na kurtu v osmifinále Australian české tenistky…

 

Reflex.cz

Prezidentských debat je nesmyslně moc, zaplavují prostor a neukazují nic zásadního

Prezidentských debat je nesmyslně moc, zaplavují…

Nedělní debata Miloše Zemana před druhým kolem prezidentských voleb na TV Nova nebyla žádnou debatou. Jeho…

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…