Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i – Zlatý základ

Motor z malého Yarisu se ani v kompaktním Aurisu neztratí.
Zpět na článek
10. 5. 2012 10:15
13. 5. 2012 23:52
15. 5. 2012 19:01
Avatar - kari.laz
10. 5. 2012 10:15
jedna výtka
Zásadní věc, co mi na Aurisu vadí je právě ten vysoký středový tunel na kterém je umístěná řadicí páka. Pod ním je takové titěrné místečko, kam je téměř nemožné sáhnout. Natož tam za jízdy dát ruku a vyndat zpodtamtud něco. Nebýt tam mělkého prolisu nad středovým tunelem, tak není ani kam položit mobil. A co se mi zdá až zbytečně moc je výška posedu, který je opravdu až moc vysoký. Mám zkušenosti jen s HSD, ale předpokládám (i z fotek se tak zdá), že vnitřní řešení bude podobné.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - jurajos
10. 5. 2012 12:04
Re: jedna výtka
S tou výškou sedenia to nie ja tak tragické. V najnižšej polohe je to celkom fayn, mám 181 cm a nad hlavou mi potom ostáva miesto snáď aj na cylinder. Výhodu to oproti klasicky strihnutým hatchbackom mám aj v tom že nohy nemám pokrčené vzhľadom k telu v takom ostrom uhle čo prospieva aj mojej chrbtici. Nevýhodou však je že volant sa v pozdĺžnom smere nedá nastaviť v príliš veľkom rozsahu.
Takisto vyššie umiestnená radiaca páka je svojim spôsobom geniálna, nakoľko je k nej od volantu strašne blízko a vďaka výbornej prevodovke môže človek radiť ako Shumi. >:-[]
Ten priestor pod ňou je fakt ťažko prístupný, ale výborný na uloženie vecí ktoré v aute bežne nepotrebuješ. Pero, žvejky, dávam tam aj mobil kedže mám handsfree.
Celé je to trochu iné, ale nie nutne zlé.
10. 5. 2012 12:07
Re: jedna výtka
Vyvýšená řadící páka mi přijde jako velmi dobré řešení. Škoda že to člověk v této třídě najde už jen v Civicu.
10. 5. 2012 13:06
Re: jedna výtka
Presne, prvy raz to vyzera divne take umiestnenie radiacej paky, ale ked to clovek vyskusa, tak sa na to velmi dobre zvyka a vobec to nie je nejake neprirodzene aj ked na prvy pohlad sa to mozno tak zda. Je to velmi dobre umiestnene.
Avatar - kari.laz
10. 5. 2012 13:35
Re: jedna výtka
To, že je řadicí páka umístěná vysoko mi nevadí, naopak to má své výhody. Ikdyž u HSD tukneš jenom dozadu, nebo dopředu, takže na ní pak stejně celou dobu neshneš. Ale to řešení s malinkatým prostorem pod ní mi moc nevyhovuje. Mohli to vyřešit jinak. S tím posazem úplně nesouhlasím, když jsem si dal sedadlo úplně dolu, tak jsem měl stejně jen minimální místo nad hlavou. Ale jak píšu, nevím, jestli to není u HSD jinak řešeno.
Avatar - rohYpnol
10. 5. 2012 20:50
Re: jedna výtka
já teda nevím, ale mě přijde mnohem pohodlnější, když mi pravice leží na loketní opěrce a při případném přeřazení jen šupnu jemným pohybem zápěstí příslušný převodový stupeň...
Vyvýšená pozice mi přijde stupidní :-!
11. 5. 2012 11:29
Re: jedna výtka
mne tam vzdycky hlavne vadilo nastavovani sedacek packama, steje n jako to ma subaru, to je nejvetsi otrava na svete:-)
Avatar - Anonym
10. 5. 2012 10:20
Zadna viacprvkova naprava
Vazena redakcia. Je mozne pripojit fotku zadnej napravy? Pred faceliftom mala totiz multilink len najvyssia dieslova verzia D-CAT 2.2, a nikde som necital, ze by sa po facelifte sa na napravach nieco menilo.

Dakujem.
Rozbalit vlákno
8
10. 5. 2012 10:41
Re: Zadna viacprvkova naprava
tusim, ze to mala este aj ta benzinova 1.8, ktora sa uz nepredava, aj ked neviem preco ju dali prec z ponuky
10. 5. 2012 10:47
Re: Zadna viacprvkova naprava
Myslím,že je to jedno,co je tam za nápravu.
99% řidičů to nepozná.
[odkaz]
10. 5. 2012 11:01
Re: Zadna viacprvkova naprava
Ale pozna, je to dost poznat >:D
10. 5. 2012 11:12
Re: Zadna viacprvkova naprava
Jo,když se podíváš zespodu,tak to poznáš.
10. 5. 2012 16:44
Re: Zadna viacprvkova naprava
>:D :yes:
Avatar - petrumr
12. 5. 2012 19:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 5. 2012 11:19
Re: Zadna viacprvkova naprava
Jasně, 1,33 ani 1,6 v benzínu nebo malé nafty nemají žádný víceprvek,normální příčka a vlečné rameno. :-!
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 5. 2012 11:19
Re: Zadna viacprvkova naprava
Máte pravdu, nechal jsem se nachytat na informace, co "přece vím z hlavy". Nicméně tím líp pro Toyotu, když dokáže naladit jednodušší konstrukci tak, aby svým chováním připomínala Golf.
Avatar - KANKUNEN
10. 5. 2012 11:28
Všichni to ví, jen výrobce ne.
Tohle auto potřebuje vypadat jako i30 nebo Ceed. I Golf IV vedle toho působí sportovně a svěže.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - cerrbion
10. 5. 2012 11:48
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
toyota je moc usedlá, asi míří na ten typ zákazníků, na druhou stranu je to kvalita a spolehlivost. Kdo chce dynamicky vyhlížejícího japonce stejně třídy holt koupí mazdu 3.
10. 5. 2012 12:05
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
No, zas tak úplně bych to neřekl, ale jinak myšlenka trefná. Holt typická Toyota dnešní doby pro ty, co chtějí prostě nějaké auto.
10. 5. 2012 14:40
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
JJ, ani spetka jiskry. Ale ta jiskra neni tak dulezita, jako spis osobnost. Ja vidim v tomto pripade jen 4 kola, volant a nejaky plechy. Jak jsi jiz uvedl, * nejake auto*
10. 5. 2012 14:54
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
Nicméně situace je ekvivalentní u spousty modelů tohoto segmentu, pro Toyotu holt půjdou ti, co chtějí nějaké auto a dávají tím najevo, že jsou jim auta úplně ukradená, hlavně že mají v čem jezdit do práce, ale zároveň chtějí jistotu, že to auto bude fungovat. V tomto ohledu má Toyota prestiž jako málokdo. V jistých oblastech to je takový japonský volkswagen s tím, že osobně bych měl vždycky radši Toyotu než VW. :)
11. 5. 2012 13:19
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
Víš, oni všichni velcí výrobci aut se snaží o jedno - aby se jim povedl multipohledný a tvarově jednoduchý výrobek. U Toyoty je k tomu přidáno navíc vynikající zpracování, velice dobré jízdní vlastnosti, motory, které získávají celosvětové odborné ocenění. No a novináři je to tak nějak zařazeno jako auto pro "obyčejné řidiče". Potom všichni "odborníci" se chovají jako stádo. Chce to jenom nepapouškovat, ale vytvořit si vlastní názor.
11. 5. 2012 13:31
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
Ano, bez výhrad souhlasím. V životě jsem taky nezapochyboval o tom, že Toyota dělá skvělá auta, jen jsou bohužel v posledních letech poněkud bezcharakterní. Přitom v minulosti to tak nebylo a já doufám, že GT-86 započala novou kapitolu, kterou naváže v budoucnosti na tuto minulost.
11. 5. 2012 13:58
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
Nevím co je "bezcharakterní" auto. Auto je stroj a je buď dobrý nebo není dobrý. Co se týká lidských vlastností - tak ty bych strojům, já osobně, nedával. Ono i s tou "bezcharakterní" Toyotou se dá jezdit s radostí z jízdy.
12. 5. 2012 14:09
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
Pokud bereš auto čist jako stroj, tak tam Toyota pochopitelně problém nemá. Jen ti třeba nebude smutno, až jí budeš prodávat, tím je myslím řečeno vše.
11. 5. 2012 20:55
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
Ehm, ja jsem toyotu vlastnil a svuj nazor mam :no:
12. 5. 2012 16:44
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
Nechci polemizovat o Tvých zkušenostech s auty, ale já jsem vlastnil několik aut různých značek než jsem skončil u Toyoty. Na rozdíl od jiných, třeba evropských výrobců - někteří mi již nesmí do baráku, nemám žádný problém. Teď mám čtvrtou Toyotu a z každou minulou jsem najel minimálně 250 tisíc km. Měnil jsem je jako trouba po 3 až 4 letech. Podotýkám auta neměly žádný problém a dodneška nemají. Lidi co je koupili, tak ty vídám. Tu poslední mám 5 rok a nehodlám strkat peníze do aut, zvláště když je auto po technické stránce v pohodě. Servisní náklady jsou minimální - olej, destičky, pneu a pod.
12. 5. 2012 22:00
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
No vidis, me toyota taky nestala nic.
Avatar - gld
12. 5. 2012 21:00
Re: Všichni to ví, jen výrobce ne.
Nie každý kompakt potrebuje vyzerať ako baby pagani zonda. To auto má jedna-trojku a zopár koní k tomu, načo dynamickejší styling. V inej farbe by som ho kľudne bral, a to som mladý človek. Proste aj solídnosť a kvalita dokáže zapôsobiť, častokrát lepšie ako na 10 krát prelomená linka karosérie..
10. 5. 2012 12:41
Zadní víceprvková náprava
V testech kompaktů se často vyzdvihuje zadní víceprvková náprava. Po přečtení tohoto testu a diskuze pod ním se ale nabízí otázka, jestli ji testéři nevyzdvihují jen proto, že ví, že tam je. Tento test hezky ukázal, že to testér není schopen z chování auta poznat.

Docela trapas pane Vaverko, nemyslíte?
Rozbalit vlákno
10
10. 5. 2012 12:55
Re: Zadní víceprvková náprava
Já bych zase tak "zlý" nebyl.

Nevýhodou tuhé zadní nápravy je především to, že ji těžko vyladit tak, aby auto s ní bylo zároveň pohodlné na rozbité silnici a přitom agilní. Vezmeme - li třeba to zmiňované Bravo, tak "standardní" naladění se v komfortu může rovnat většině konkurence, ale při ostré jízdě na rozbité zatáčkovité cestě budou ti s nezávislým zavšením ve výhodě. Naopak Bravo Sport je na tom velmi dobře po stránce agility, ale na ty nejlepší ztrácí v komfortu.
Ostatně Fiat to dobře ví a sportování přenechává Alfě Giulietta s víceprvkem a u vysloveně komfortní Delty zase rezignuje na jakékoliv sportování.

Nevím jak je na tom Auris, nejel jsem v něm, ale předpokládám, že se základním motorem budou sportovní ambice minimální až nulové a komfort může být i s tuhou zadní v pořádku, pokud se povedlo naladění... Takže u slabší motorizace není tak snadné poznat rozdíl mezi tuhou nápravou a nezávislým zavěšením.
10. 5. 2012 12:59
Re: Zadní víceprvková náprava
Ale jistě. Výhody multilinku jsou zřejmé. Já jsem si spíš rýpnul do úrovně zdejších testérů.
Avatar - lordlord
10. 5. 2012 15:29
Re: Zadní víceprvková náprava
a co umi s vlecnyma ramenama megane rs
10. 6. 2012 11:35
Re: Zadní víceprvková náprava
RS-o ma vlecne ramena vzadu? A nedavali dopredu podobny system, ako ma Focus RS?
10. 5. 2012 13:14
Re: Zadní víceprvková náprava
Podle mě nejde na základě jízdy hned nakreslit výrobní výkres zadní nápravy. Jak bylo řečeno, se slabým motorem s tím nikdo sportovat nebude, naladění na komfort je tedy zcela logické a pokud to funguje dobře, není důvod ty jízdní vlastnosti nepochválit.
10. 5. 2012 19:25
Re: Zadní víceprvková náprava
No ja bych se nebal rici, ze 90% lidi neni schopno adekvatne posoudit vhodnost ci nevhodnost te ci one napravy. A uz vubec ne jeji nastaveni. Kazdy mele nesmysly jak je auto zabavny/nudny nebo jak je nedotacivy (to snad jeste budiz), liny ze zatacky apd. A kde to zkousi? Na okrsce v beznem provozu, kde tak max. odhali slabiny svoje a limit provozu nez nedoladenost "testovaneho" auta. A ve vysledku s autem poskakuje nekde po meste, obcas se projede mimo mesto a nejvetsi king je v levym pruhu na D1 s ocima v zrcatku, jestli tam nahodou neni pasatysta ;-)
Avatar - rohYpnol
10. 5. 2012 20:58
Re: Zadní víceprvková náprava
Jak to chceš poznat s tak slaboučkým motorem?
Navíc nedělej si iluzi, kolik myslíš, že mají novináři prostoru? S vozem najedou pár stovek km a vůz putuje k dalšímu novináři...
Zmínka samozřejmě být mohla, sám o rozdílech v zadní nápravě u Aurisu jsem neměl tušení.
Co se ale víceprvku týká, tak za mě říkám, že rozdíl je citelný a obyčejnou vlečku vzadu bych nikdy nechtěl. Jistě, je to kompromis, se kterým se dá klidně jezdit. pokud ale mám možnost volby za stejnou cenu, tak víceprvek je zcela o něčem jiném.
Rozdíl samozřejmě vykvete především na nekvalitním povrchu, rovný asfalt rozdíly maže, silnější motor naopak zvětšuje :-!
11. 5. 2012 14:32
Re: Zadní víceprvková náprava
Myslíš ten multilink co má auto Tvých snů? :-)
Avatar - rohYpnol
11. 5. 2012 22:27
Re: Zadní víceprvková náprava
Když máš možnost volby, tak není co řešit. Ve třídě DS3 není víceprvek myslím vůbec... Tady se ale bavíme o C segmentu ;-)
13. 5. 2012 17:53
Re: Zadní víceprvková náprava
Mini. ;-)
12. 5. 2012 10:58
Spotřeba Auris vs. Yaris
Měl jsem možnost porovnat oba v testu zmíněné vozy - Yaris 1,33, který vlastní rodiče a mnohokrát jsem s ním jel vs. Auris 1,33, který jsem rok používal služebně v denním provoze (cca 5 tis.km měsíčně).
Ohledně spotřeby obou vozů mám tudíž vlastní zkušenost a ta hovoří o něco jinak než autor článku. U "syrového" Aurisu byla spotřeba samozřejmě dosti mizerná cca 7,8l/100km. Postupem času se dokázala ustálit na průměru 6,5 l (město 40%, dálnice 30%, mimo 30%). Potíž je dle mého názoru trochu v one převodovce. Na dálnici totiž motor točil nějakých 3600 -3700 otáček, což se mi zdá moc, i hlučnost již byla vyšší. Se 6-ti stupňovou převodovkou je samozřejmě nutné velmi často řadit a motor při potřebě předjíždět i náležitě vytáčet, což se kolikrát vrátí ve vyšší spotřebě na 6,8l. V dlouhých stoupáních je také problém, vůz prostě nejede, zvláště pak, když promarníte čas k vytočení motoru.
Co se týče Yarisu, tak zde je motor o něčem jiném. Nejen že je živější (což je pochopitelné vzhledem k rozdílným hmotnostem), ale ať jezdíte jakkoliv, odmění vás slušnou spotřebou. Není problém běžně jezdit za 5,9l, ale i mnohem méně. Když to "nehoním" je Yaris schopen jezdit za 5,5l. Pětistupňová převodovka mi v Yarisu příjde ok. Můj názor tedy je: Yaris se s Aurisem nedá co do spotřeby srovnat. Motorizace jsou shodné, ale při dlouhodobém používání samozřejmě hraje spíše pro Yaris.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - gld
12. 5. 2012 21:02
Re: Spotřeba Auris vs. Yaris
Tvoje závery ohľadom spotreby vyznievajú logickejšie než tie redakčné. Predsa len, ten istý motor v autách rozdielnej triedy nemôže brať rovnako.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 5. 2012 16:41
Re: Spotřeba Auris vs. Yaris
Posuzovaný Yaris má šestistupňovou převodovku, jelikož se jedná o 3. (novou generaci). Hodnoty uvedené v článku můžete ověřit v testu toho Yarisu - [odkaz]
Avatar - Bristol
13. 5. 2012 23:52
toyota
Se profiluje jako jakýsi japonský Volkswagen...nikoho neurazí...ale ani nenadchne...prostě pro lidi, co se něčím potřebují dopravovat do práce, na chatu, nákupy, dovolenou...a jejich hobby je něco uplně jiného než automobily, či radost z jízdy...trhy jsou pevně dané: v evropě suverénní VW...ve zbytku světa jede Toyota doprovázená sem tam lokálními výrobci, korejci a GM :-) ...to jen dokazuje že většina populace nějaký "zážitek z jízdy" ani nehledá...a podle toho taky většina automobilové produkce vypadá....zda je to tak správně či špatně ať každý posoudí dle tebe...nabídka se řídí tím co trh chce...a kupuje...přesto je fajn že stále existuje možnost volby...
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2012 19:01
motor
Tenhle motor je do Aurisu málo a říkejte si co chcete ;-\ Svezl jsem se jak s 1.4, tak 1.6 a ani ta 1.6 neposkytoval dostatečnou výkonovou rezervu na běžný univerzální ježdění.

Mj. docela zajimavý názorový posun redakce, v r. 2007 označili 1.4ku za motor dost na hraně. A to byl motor s prakticky stejným výkonem a nižším Eurem.
Rozbalit vlákno
0