Škoda toho počasí...Co by mě opravdu zajímalo je právě spotřeba při vyšších ustálených rychlostech. Srovnal bych jí s 1.33 a 1.6 Valvematic. Můj tip na vítěze ve stotřicítce je 1.6 Valvematic ;-)
Já bych řekl, že spotřeba bude v obou případech srovnatelná, s rozdílem plusminus desetina.
Co celkem dostalo mě je příplatek za metalický lak... dvaadvacet tisíc? Úlet.
To se můžeme opravdu zatím jen dohadovat, snad se k tomu tady když bude možnost vrátí...HSD na dálnici ubližuje vyšší hmotnost - v tu chvíli sebou zbytečně tahá baterie. Do města možná dobrý, ale i tak - ta cena. Zatím zase auto jen pro nadšence....
spotreba hybridu na dialnici bude v pripade rovneho profilu rovnaka ako u konvencneho modelu, pretoze pri konstantnej rychlosti nema hmotnost na spotrebu vplyv. V pripade, ze bude kopcovity teren tak, ze sa pri jazde do kopca nevybiju baterie, tak bude hybrid lepsi ako konvencne auto. Ak sa baterie vybiju, tak horsi ako konvencne auto. Ak bude silna premavka (zrychlovanie, spomalovanie) alebo zapcha, bude lepsi hybrid.
otazka je, co je to, ze bude hybrid lepsi...u takto malych motorov budu rozdiely par litrov, takze zalezi od nastavenia cien jednotlivych modelov.
Na tempomat by to měly zajet obdobně. Záleží na podmínkách (stav vozovky, povětrnostní podmínky, ...). Hybrid bude mít kola s nižším valivým odporem a mám takový pocit, že má i trošku přepracovanou aerodynamiku (o chlup lepší koeficient odporu vzduchu, ale nejsem si jist), což kompenzuje jeho obezitu. Navíc běží v Atkinsnově cyklu. Při reálné jízdě bych už favorizoval hybrida a v nižších rychlostech je výherce jasný. Je to rozhodně zajímavá alternativa k naftě, hlavně když člověk tráví většinu času ve městě.
Oproti 1.6 ve stejné výbavě je o cca 200tis dražší...to se nemůže nikdy vyplatit, ani jako taxi ve městě. Všechny nabízené diesely budou mít- troufám si tvrdit - nižší spotřebu nafty i nižší cenu. Takže zatím je to další eco výstřel do prázdna - prostě s ekonomicko-rozumových důvodů se to koupit nedá.
Výbava Sol, 1.6 s manuálem 509.900,-, hybrid 599.900,- a dvoulitrový ropák 594.900,- Tak chci vidět těch 200 tisíc... Jak jsem psal, jde o zajímavou alternativu k ropáku, za 5 tisíc člověk dostane automatiku a pár dalších vylepšení.
Ne, je mi jasné, že myslíš akční cenu vs základní cenu hybridu. Když pominu tu akci, tak třeba fakt, že mají rozdílné výbavy, byť se stejně jmenují, ti asi vůbec nevadí? Rozdíl je 90 tisíc akce, 90 tisíc příplatek za hybrid a 10 tisíc za další výbavu navíc.
Tak moment - já na rozdíl od tebe zřejmě v salonu Toyoty na podzim byl - držím v ruce ceník. Samozřejmě, že se bavím o "akční" ceně. Tou akční rozuměj normální, konkurenceschopnou, za kterou se bude (ne-li lepší) prodávat ještě dlouho.
1.6 val. Luna.........354 900Kč
HSD Luna............549 900Kč
Jediný rozdíl ve výbavě je VSC+TRC (stabilizace a kontr.trakce), za který si u benzínu musíš připlatit 13 000Kč. Abych zamezil tvým dalším námitkám přihodím 20 000Kč za 6-ti st.automat (na který asi většina stejně kašle)...
Rozdíl?
162 000Kč!!!!!!!!! Já bych stejně jako většina oželel automat, tzn.ušetřím 182 000Kč, mám lehčí auto a kufr z nižší střední, místo kufříčku jako ani ne z Fabie...
Ty jsi srovnával top výbavu Sol, která v ČR není v akci a ani v tomto testu. Pravda je 2.0 D (125 koní) není v akci ani ve výbavě Luna, tam je rozdíl oproti HSD zanedbatelný. Ovšem s dieselem budeš jezdit stejně s menší spotřebou a praktičtěji a mnohem větší dynamikou. Dynamicky srovnatelná je 1.4 D (90koní) a ta stejně výjde o více než 100 000Kč míň...
1. Bereš to přesně jak jsem řekl. Akční konvenční verzi proti základnímu hybridu. Takže mě nic nepřekvapilo.
2. Asi tě překvapím, ale já jednu Toyotu teď v prosinci do rodiny koupil. Ne, nekoupil jsem ani Aurise, ani Priuse. Neříkám, že znám všechny jejich ceníky do detailu, ale myslím si, že mám slušný přehled.
3. Sol není nejvyšší výbava, tou je Lux, která se u konvenčního modelu už pár let v ČR nenabízí, protože se tu neprodává moc dobře. Pro mě je Luna nedostatečná a vůbec mám ve zvyku auta porovnávat v plné výbavě. Je snazší zjistit, kdo co nenabízí, než vyluštit, kdo má co v základní výbavě s daným motorem a převodovkou. Také se víc ztratí, že jeden má tohle dražší a druhý zase onodle. Navíc auto budu kupovat spíš plně vybavené než holé.
4. Ano, rozdíl je ve stabilizaci podvozku (+10 tisíc) a v drobných úpravách karoserie, které snižují koeficient odporu vzduchu. U Luny bude těch rozdílů ještě víc, jen se těžko dohledají. Napadá mě třeba LED denní svícení. Když pominu akci, tak Luna-Luna má větší rozdíl než Sol-Sol, takže tam bude něco zakopaného.
5. "...jízdní vlastnosti odpovídají dvoulitrovému naftovému Aurisu..." Co víc ti k tomu říci... Tohle je konkurent dvoulitrové nafty (s tou 1.4 se 66 kW jsi mě dostal) pro lidi, kteří jezdí víc ve městě než na dálnici (kde právě nafta bude excelovat). Samozřejmě ne té 130 kW :-) Ta jezdí pohádkově.
6. 1.6 Valvematic je skvělý motor, sám bych ho asi bral, kdybych si měl vybrat Aurise, ale prostě nejde o konkurenta tohodle hybridu.
EDIT:
7. Teď jsem si všiml, že Sol v ČR má xenonová světla, ale u hybridu to má až Lux. Což bude asi dělat ten cenový rozdíl, který jsem si nedokázal vysvětlit. Myslel jsem, že xenony se z ČR odporoučely spolu s výbavou Lux a oni je přesunuli do Sol.
RESUME
V číslech se musíme shodnout, nad tím nemá cenu debatovat. Jediný rozpor máme v tom, komu v nabídce konkuruje. Prostě pro mě je to konkurent 2.0 D-4D, která je nehorázně drahá, ale v jejím kontextu má hybrid zajímavou cenu. Navíc v porovnání s Priusem jde o zajímavou nabídku, vždyť má identickou techniku. Ač bych si to auto nekoupil, mě připadá tahle nabídka celkem rozumná. Dobře vybavený hybrid za 600.000,-? Co víc si přát? Jeho největším zabijákem je nulová podpora ze strany státu.
Je sice hezké, že to vychází jako dvoulitr diesl, jenomže nevím, kdo by při současných cenách aut dal za aurise s dieslem 600 tisíc... To znamená, že to konkuruje autu, které nikdo nekoupí.
V Čechách se prodá, podle mě, nejvíce benzínových 1.3 a 1.6. Ale podívej se na Německé ceny. Tam tak drastické akce nejsou. Nikdo neříká, že je to auto pro chudé. Pokud chceš hybrid, je to dobrá nabídka. Výrazně jednodušší systém Hondy stojí obdobně. Toyota tu podle mě prostě nemá ambici prodávat větší množství hybridů, stejně tak tu nemá ambici prodávat větší množství dvoulitrových dieselů. D-CAT 180 konec konců už z českého trhu stáhli před nějakou dobou.
Jenom k těm výbavám: Luna má až na elektrony a stabilizaci, co 90 procent zákazníků požaduje od nižší střední - vaky, aut.klima, dálkáč, 4 okna v elektrice, hřejivou sesli...Pravda je, že kdo chce xenony, park.kameru, bezklíčový vstup, dešťový senzor musí do výbavy Sol, ale ta je cenově nejen u dieselu (jak dobře poznamenal albert10) na našem trhu zcela mimo mísu ;-\ Při takových požadavcích na výbavu bych osobně šel k jinému modelu a značce.
V čem máš pravdu je to, že jiný hybrid v plné palbě za 600tis tu asi nekoupíš...Takže dobrá nabídka je to pro toho, kdo hybrid prostě chce, je mu z nějakého důvodu tato technologie sympatická, fandí ji. Ale z ekonomického hlediska je to pořád nesmysl. Když uvážíš uhlíkovou stopu hybridů obecně, nulová podpora státu se mi jeví v naprostém pořádku...
Taky nejsem horkým zájemcem o Auris. Navíc tu nepočítáš s individuálními slevami :-) Podle mě hlavní přínos je snížení ceny za hybridní systém a přiblížení se cenám Hondy, která ale nabízí podstatně jednodušší řešení.
Co se celkového otisku na životním prostředí týče, je to hodně těžko posouditelné. Pár let zpět Toyota dokázala vytěžit z použité baterie přes 80% surových materiálů. Dneska se to snad pohybuje kolem 95%, ale ruku do ohně bych za to nedal, mám na to moc děravou hlavu. Prius jako takový byl navržen pro maximální recyklovatelnost. Takže se hlavně bavíme o energii potřebné ke zpracování a výrobě. Pokud vím, továrny Toyoty patří k těm "nejzelenějším" na světě. A pokud někdo haní ekologii hybridů, u elektromobilů je to jen horší (je potřeba větší kapacita akumulátorů, což je ta nejméně výrobně ekologická součást auta), než se najdou a uvedou v masovou výrobu ještě pokročilejší technologie pro akumulaci energie.
Neříkám, že jsem super fanda hybridů, ale chápu jejich logiku. A příspěvek na Prius, nebo lépe řečeno jeho absence, mě, po pravdě, tolik nemrzí, jako absence příspěvku na takový Leaf. Není to auto, které bych si koupil, ale příspěvek na něj bych uvítal. Praha se neúspěšně potýká se znečištěním hlukem a tohle by mohlo být jedno z řešení, místo padesátek na magistrále.
Re: spotřeba pri dialnicnych rychlostiach u HSD 1,8
re: spotreba pri vyssich ustalenych rychlostiach -> urobil som s Priusom III (teda motor 1,8 HSD ako v aurise) cca 1500km. Pri dialnicnych rychlostiach 160 na tempomat som mal kombinovanu spotrebu 5,7. Pri obdobnom charaktere ciest (tj 80% dialnica 20% zapchate mesto) som mal s Prius-om II (teda 1,5 HSD) spotrebu 6,5.
Auris HSD bude nieco vyssie ako Prius III, mozno tych 6,5?
Teraz som s 2,0dizel pri rovnakom charaktere na 7,8l to znamena rozdiel 2,1 l na 100km oproti Priusu co je 2100 litrov na 100.000km.
... já za tim občas chci tahat vlek a na tažnym zařízení taky vozim horský kola. Tohle u verze HSD jaksi nepůjde - Auris HSD i Prius mají uvedenou max hmotnost přívěsného vozidla = 0 kg...
Ty dozádu jsou buďto na kouli nebo na dveře. Nebo je eště nějakej jinej systém, o kterym nevim? Ten na dveře už nechci, to vydává za jízdy příšerný zvuky. Tak jsem si pořídil ten na kouli a plná spokojenost.
Hodil jsem par dotazu do vyhledavace a vypada to, ze zavesu na kola se pro Prius vyrabi vic nez dost. Jak na kouli, tak na dvere (staci dat do Google "prius bike rack").
Jeste jsem nasel jeden "pripinaci" system, ale asi bude spadat do kategorie "na dvere" - viz [odkaz]
Detailne se systemy na kola diskutuji tady, jsou tam i nejaka videa a obrazky:
[odkaz]
Hm, zajímavé...
[odkaz]
takže to opravdu pro Prius existuje. Ale musí se to nechat dodatečně zapsat do TP, ovšem to jde jenom kvůli nosiči na kolo. Vlek ne-e.
[odkaz]