Na ženevském výstavišti jsme už nahlédli pod pokličku nástupce Toyoty Auris, ještě předtím nám ale dovolte malé rozloučení s dosluhující druhou generací v hybridním provedení.
Ale zas s tim můžeš najet na dálnici rychlejc, než se Zondou, třeba. Sice to nejede, ale život je o těžišti! Ne o motoru, podvozku, hmotnosti, nebo čemkoli jinym. Místní pisálci v žoldu zlotřilýho koncernu to samo nedoceněj.
Koneckonců, jak si myslíš, že ze standardního silničního auta udělaj závodní GT3? Vemou olověnou desku a šoupnou to na podvozek. Plus nějaký barvičky..
Já ti nevím, ale s V6 tam najedu raz dva a je mi u zadku, co mám za těžiště.
Jinak s tou akcelerací je to dobrý možná tak na rozjezd po městě, ale ne na to, že to má bezpečně zrychlovat v 80 a více km/hod.
Já jsem zvědav, jestli se někdy najde někdo (mimo MTho, kterému ale jen lížeš paty), kdo tě pochopí .... nebo by bylo možná lepší občas uznat chybu a ten problém nebude v nás, ale někde jinde? >:D No nic, nechci to tu plevelit >:D
Nejsmutnější je, že já si myslel, že jen trollí, jenže on fakt nechápe a stojí si za tím jak ten Andrej (ale ten alespoň chápe :D), nemáte v klubu místo? >:D
Já nikdy netvrdil, že má jedno auto víc, nebo míň, to sis asi popletl s kým diskutuješ, já jen vidím u Arteonu nabídku 4 druhů laku a celkem jich je 7 . Základní jsou 2 (bez příplatku). Kolik jich má Camry nevím, tam není toto rozdělení, ale dle názvů je něco perleť a něco ne a pochybuji, že v USA jsou všechny laky bez příplatku.
Ne, šílené je tvé honění do absurdna a slovíčkaření, potažmo obviňování ostatních z neznalosti. Přitom je to zase to stejné a mnohokrát omleté, že si nepochopil o čem se kdo baví a místo toho, aby jste si to upřesnili, jsi začal rotáčet takovéhle falme diskuze. Opět ti doporučím, 2x přemýšlej o čem se diskutuje, než začneš zase vytahovat nesmysly a slovíčkařit.
Reakce na mou krátkou větu = že Kia a Toyota maj víc barev = vyvolalo nekončící šílenství a slovíčkaření. Nejdál to ve slovíčkaření dotáh Emel :yes::-)
Prostě ať to okecáváš z který strany chceš = Arteon neni žádný plus = v interiéru = ve srovnáni s levnějšim Supem = no a ani v nabídce barev ;-)
Nevím, asi si to ještě rozmyslím.. je to hodně těžké, přiznávám........., ale už se alespoň doznal, že to sám domotal a popletl základ s perletí a to i u Arteonu, tak u Camry :).
RAv4 mne nezajímá a že si tu za šaška, usvědčeného lháře a fabulátora, tak to tu ví všichni, jen ty si pořád myslíš, že všechny přesvědčíš >:D Jsi jak agent Bureš jen s tím rozdílem, že on má alespň 30 % důvěřivců, to tvůj fanklub se blíží nule >:D
Nevím, proč bych neměl zvládat rozdíl mezi 3,10 a 13 ? Ukaž mi kde jsem se zmýlil prosím ? Ne, víš co? Ukaž mi, kde jsem se do této diskuze zapojil a něco jsem vůbec o tom napsal, aby si mohl tvrdit, že ten rozdíl nepoznám. Zkus to.
A s tím těžiště jsme to už vyřešili, že jsi trochu jednodušší a nepochopil si můj vtip, takže to sem netahej, ano?
Ty si asi hodně hloupej, nebo netušíš co píšeš, že ?
Obvinil si mne, že nechápu počet barev a neumím počítat, ale já o tomhle nepsal, jen jsem řekl, že si to pomotal >:D
Snažíš se uhrát Arteon na počet barev a né laků, ale on má ve skutečnosti 4 ( černou, bílou, stříbrnou a modrou, nebo která je tam dle tebe navíc?) a Camry jich taky nemá 13, má navíc jen červenou a hnědou + dvě kombinace stávajících barev a několik odstínů modré = pořád modrá.
tak a teď si mne do toho zatáhl a až teď se můžeš vyjadřovat o počtu barev v souvislosti s mou osobou.
Myslíš všechny tři? Já vím jen o třech - šedá obyč, bílá obyč, modrá, stříbrná, červená, žlutá, další šedá, černá perleť, bílá perleť, vínová.
Prostě tři.
Nech ho být, to bude zase na týden. ;-)
Ona v tom bude nějká záludnost >:D Napíše 3 metalické laky a pak bude tvrdit, že mluvil jen o nich a že my jsme id ioti, nebo něco takového. Přeci nemůže být tak hloupý, nebo barvoslepý, když je to tam ještě rozepsáno, v tom odkazu, který dal >:D
Fakt, Emel to vystihl krásně, přichycen při činu, nahrán na kameru a stále tvrdí, že on to neudělal >:D Jako Andrej >:D
Já jsem ve vaší bývalé diskuzi nebyl, ty si dal tady odkaz na 7 barev bez komentáře na základní či všechny barvy, takže sis tu pěkně sám na.... do pusinky :-) Co jste se bavili někde v dalších diskuzích nevím, nezkoumal jsem to.
O tom kdo má. Víc a min jsem s tebou nediskutoval, je mi líto. A odezva je taková, jaké je tvé chování, což víš míč dobře sám :-) Hm mě je jedno ze mate další hybrid :-) už s tím jedním si mi ho zhnusil >:D
Lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy = než třeba nafta, lepší těžiště = než tuctovej spalovák = třeba nafta. nižší servisní náklady kombinovaný s vyšší spolehlivostí = nízká spotřeba velmi nízký emise = fakt těžko vymejšlet = proč ne ;-)
I když tohle je spíš soukromý manželů.. no hlavně manžela = tim malym zas jezdí.. já snad nakonec budu jezdit to sociálkou a pěšky = jak doporučuje Joab >:D
Nicméně ježdění s RAV4 2,5 litr hybrid = moc příjemný :yes:
Chápu = že příčinu šílenství který vyvolala zmínka o tom že i v barevný nabídce Arteon = se už asi nedozvim :-)
Já ti odpověděl, co si myslím, ale bez se na to zeptat těch, kteří se s tebou dohadovali, rekl bych, že budou mít podobný názor jako já :-)
Nafta mi vyhovuje, nejezdím jen po Praze, takže výkon a síla na dálnici je pro mne důležitější než o trochu nižší těžiště (v rámci třídy) a servis? DO 300tis km mne netrápí a to tak dlouho mít nebudu.
Nojo = usadit info do správnýho dílku mozaiky = to je problém žejo? >:-[]
Škoda že sem tě neviděl jako malýho skládat puzzle :-)
Kdybys nevěděl o čem je řeč = si představ stěnu z malejch kachlíků nebo spíš centimetrovejch střípků = no a ty máš dílek v ruce a nevíš kam s nim = takževůbec nechápeš co s informací o těžišti auta a rozložení hmotnosti = takže nasadíš nějakej opačnej extrém a pindáš o Zondě = a přijde ti to nápaditý >:D
Je to už přes rok = a furt ti nevim co lepšího na město a dennodenní poskakování po Praze pořídit? Teda Prius = je lepší :-)
Co ty? Hybrid s automatem? Naftu v manuálu? Fakt nevim ;-)
Co maj společnýho kachlíčky s těžištěm fakt nechápu, ale vem to čert. Tobě nepřijde těžiště důležitý, že tak podrážděně reaguješ na to, co jsem napsal?
Jinak na denodenní poskakování v Praze je nejlepší vlak, tramvaj a metro, v nouzi Uber.
No a zavěšení kol + těžiště + rozložení hmotnosti = prostě nejsou nesmysl :-)
Že si to neumíš dát do správný souvislosti = a pleteš do toho Zondu = nojo no každej sme nějakej ;-)
Vlak nepoužívám, tramvaj zřídka, krtka občas, denně jezdim autem. No a na Prahu a nejbližší okolí kde stejně víceméně furt jen poskakuješ a rozjíždíš se = je nejlepší hybrid v automatu = nic nemá lepší rozjezdy a nic asi neni lepší na to poskakování
Praxe s milionovejma nájezdama ukazuje = že pro ten taxík je to taky ideální volba :-)
A proč? To jsi kurýr, nebo taxikář, že každodenně po tý Praze musíš jezdit autem? Mě todle poslední dobou trochu štve.. Praha je malá, má dobrej systém MHD, a stejně má každej jouda pocit, že do toho centra musí autem, asi aby dokázal, že na to má. Kam nejede MHD, dá se krásně dojít pěšky.
Takže ještě jednou, na poskakování po Praze je nejlepší MHD a nohy.
Já krtka občas použiju = ale kde je redakce víš, kde bydlim zhruba taky = a občas je nutný pro něco po Praze jet. Nejlepší je hybrid = automat rozjíždění na baterku atmosféra = prostě v rámci možností nezničitelný + jezdící za rozumnou spotřebu
Je to i docela tichý = na město a okolí = zatim o ničem lepšim nevim
Dobře, to tady píšeš asi 3 roky... já tu Prahu projedu stejně dobře i pohodlně/nepohodlně v jiném autě s naftou či benzinem. Jediný problém je ta doprava. Navíc ti nikdo na ten hybrid v Praze nenadává, tak proč to pořád papouškuješ? Napíšeš už mi, které 3 barvy si mohu zvolit na Arteon ?
No s automatem je to vo fous lepší nebo příjemnější. No a s hybridem = kterej popojede jen na elektřinu a rozjíždí se na elektřinu = je to stejně tak = lepší a příjemnější
Toyota Auris je auto, které mě nikdy ničím neupoutalo, ba mě přímo odpuzovalo - doslova hnusný design (s oplastovanými blatníky a v uvedené barvě tuplem, ošklivější už je snad jen kombí Honda Civic minulé generace), podprůměrná prostornost, zcela nemastné neslané jízdní vlastnosti, nulová radost za volantem, mimořádně ošklivá přístrojová deska.... Hybridní pohon má smysl pouze při popojíždění po zacpaných městech, ale to přece není tradiční revír kombíků nižší střední třídy... Prostě absolutně nezajímavý stroj, ale to je samozřejmě jen můj osobní názor, který nikomu nevnucuji. :-! Majitelé se možná opájejí nadprůměrnou spolehlivostí, ale to je pro mě sakra nedostatečný argument pro koupi. Nebo tuto japonskou obludku možná dostali přidělenu ve firmě, takže darovanému koni na zuby nehleď.. :-O
P.S. Ale abych jenom nekritizoval, velkou pochvalu zasluhuje mechanická P brzda! :-)
Tak na hodnoceni toho japonskyho lowcostu snad staci mit cokoli srovnatelnyho, tedy od Dacie nahoru, ne? Nebo jako musi ridit novy bavoraky, aby mohl psat o obycejnym levnym asijskym aute?
No a proč ne, prolez si obě auta, svez se s nima a zjistíš, že Leon ST je nejen designem a prostorností, ale i po řidičské stránce nesrovnatelně lepší auto. No a já jsem si před koupí svého auta všechny konkurenční kombíky nižší střední třídy takto důkladně proklepl. :-)
Vzhledem k tomu, že ho hodlám prodat cca jako devítileté auto (na protiúčet u Seatu berou maximálně desetiletá), tak to odhaduju na nájezd maximálně tak do 130 000 km. Při správném zacházení, používání aditivovaného benzínu a výměnách kvalitního oleje po max. 20 000 km nepředpokládám, že by s touto již vylepšenou generací TSÍčka byly nějaké problémy. ;-)
Tak vylepšenie TSI koncern deklaroval pre niekoľko minulých generácii po sebe, ale nejako sa to nikdy nepodarilo úplne...
Ale iste, je to emotívnejšie auto - na začiatku radosť (=emócia) ako super to ide, a časom to príde, že s tým začnú byť problémy, to človeka naštve (=emócia). Hlavne nech sú stále nejaké tie emócie...
Nehovorím ma základe predpokladov, ale skúseností. Príliš veľa ľudí sa popálilo, to je fakt. Hybridy 20 rokov jazdia a osvedčili sa. Samozrejme, nie je isté, že s každým TSI bude vážny problém a aj Toyota sa môže pokaziť. Ale aká je pravdepodobnosť, t.j. šanca, že sa tak stane? Ja osobne mačku vo vreci nerád kupujem. A klamárom už neverím.
Po několik generací těžko, když byly jen dvě. Ta původní, s kterou byly problémy, a ta druhá, kterou má Arese. A ta druhá ani není vývojem té první, je to jiný motor.
Tak myslim, ze hybrid s pruznosti taky problem nema ;-)
Jsem presvedcenej o tom, ze ti tsi 130 tisic vydrzi.
Ale co potom? Jak dlouho vydrzi druhemu majiteli?
Tuhle Toyotu si muzes nechat dvojnasobnej najezd a bude ti slouzit porad stejne. :yes: A hlavne usporne.
Myslim, ze jediny problem (vetsina kupujicich to jako problem nebere a rada se prizpusobi - je to balzam na nervy) do ted byl, ze tahle motorizace HSD nebyla zrovna sportovni.
To by se mohlo ale s novou generaci a dvema vykonovymi stupni zmenit :-)
Mozme sa tu hrat na slovickarenie (dobre, zle som sa vyjadril , ze "generacii"), ale minimalne tri krat koncern vyhlasil, ze uz zmenili retaz a uz nebude problem a vzdy bol, az nakoniec pouzili remen. To som mal na mysli. A dalsi problem so spotrebou oleja - podla koncernu oficialne je 1 liter spotreby oleja na 1000 km je v norme... no tak, to dakujem pekne (nehovorime o supersporte, ale o beznom golfe).
Ten posledny odkaz je vadny, nechce asi zobrat konkurencny portal. Ja som si to nasiel inak - je to zaujimave (uz aj Lada ma lepsi pristup ako "hentamti").
No neviem...
Podľa mňa bude hybridov, ktoré sa dožili bez ujmy 250 tisíc nepomerne viac než TSI a to napriek tomu, že tých TSI sa u nás predalo X-krát viac...
Argumentujes tim, ze ti 130 tisic staci. OK.
Ale ja se bavim o spolehlivosti obecne.
A kdyz se budu bavit o tom jakou ojetinu si se 130 tisici vyberu, tak nebudu vahat ani vterinu. A bude to HSD a ne tsi.
Ale cesky trh se nastesti pro tebe lisi od meho nazoru a statistik spolehlivosti.. A ty nebudes mit problem se toho tsi zbavit, jelikoz tady funguje marketingova masaz. A lidi si mysli, ze tsi vydrzi stejne jako HSD :-)
Jen pro srovnani:
Na HSD neni v podstate nic co odchazi. Dokonce nemusis ani menit spojku ;-) Nema zadne turbo, ktere se otaci stovkami tisic otacek za minutu..
Vstrikovani je neprime, tudiz zadne saze/castice. Tudiz se ti nezanasi EGR a taky zadne problemy s nox. Vstriky rovnez vydrzi.. Se spotrebou oleje, nebo rozvody, nebo prevodovkou (genialne jednoduchou planetovou) taky nikdy nebyl problem. :yes:
Jinak HSD ma samozrejme nizsi spotrebu, vyssi komfort pohonu a nizsi opotrebeni - pneumatiky (plynuly rozjezd) a brzdy (diky rekuperaci).
A taky nevypinas start-stop, protoze to nejde ;-)
Vlastne jde, tlacitkem EV vypnes start :-) Ale ne na dlouho..
Tak to tedy sorry, ale když srovnáš design palubky Aurisu a Leonu (obojí současná výroba samozřejmě), tak pokud ten Leon není v ubohé základní výbavě, tak jeho palubka působí asi tak o 300 % hezčeji. ;-)
Tak to je opravdu nevšední názor. Na stupnici masovvých modelů nižší střední třídy od nudných a nehezkých až po šmrncovně sportovní modely je Auris a Leon přesně na opačných pólech nabídky, a to vč. požitku z řízení! :-)
To řízení bude tim že má horší těžiště, horší rozložení hmotnosti a horší zavěšení kol = to je pak každá zatáčka a změna pruhu logicky úplně jinej zážitek :-)
Pořádně si projeď Auris a pak totéž udělej s Leonem a pokud máš alespoň nějaké řidičské zkušenosti s více auty a aspoň nějaký řidičský cit, dáš mi za pravdu! ;-) Výš ono ladění podvozku a spolupráce jeho jednotlivých kommponent je fakt věda a tuhost použité podvozkové platformmy dělá také hodně...
No a co se týče designu, tak tam snad není třeba nic dodávat, stačí nebýt slepý a mít aspoň kousek vkusu... :-O
Reagovat na argumenty typu: mam vice ridicskych zkusenosti, vetsi ridicsky cit a lepsi vkus, asi nema cenu :-)
Na druhou stranu chapu, ze nizsi hmotnost spolu s tuhym odladenim Leonu muze pusobit sportovne.
Co se tyce pohonu, je HSD podle me orientovany predevsim na komfort a spotrebu.
Ale 1.4 tsi take neni, treba svym rozsahem otacek a charakteristikou (vykon uz od 4500ot/min neroste..) zrovna sportovni motor :-)
Myslím, že teoretické maximum výkonu je 5000, reálné grafy ukazují ještě nějaké hrbolky kolem 5500... smysl má točit to tak do 5500-6000. Důležitější ale je, že v autě velikosti Leona je to dynamicky víc než jen dostatečný motor, má i ten kus výkonu pro radost navíc a bez problémů zvládá držet krok s těmi všudypřítomnými naftovými dvoulitry. Je škoda, že 1.5TSI o stejném výkonu už tak pozitivní ohlasy nesbírá...
Samozřejmě stačí, je to doplňková informace ke správnému pochopení situace.
Kdyby třeba napsal Porsche 911, tak by byl arogantní blb, co není schopen se oprostit od své garáže.
Kdyby měl Octavii, tak je tupá ovce, která buď nafasovala co bylo, nebo si nechala vymýt mozek.
Kdyby měl Qashqai, tak podlehl hloupé módě SUV a je jen otázka času, kdy skončí někde ve škarpě
...a tak ;-) . Jediná šance jak nebýt za blbce je koupit nějaký úplně okrajový model, třeba ostrou Ladu s poctivou atmosférou... to jsi pak gurmán :-)