Test Auto.cz

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D – Downsizovaný oldschool

20.11. 2015
Verdikt
 

Toyota Land Cruiser už dnes působí jako auto z minulého století. Změní na tom něco nový, menší 2,8litrový turbodiesel v kombinaci se šestistupňovým automatem?

Toyota Land Cruiser patří k posledním mohykánům kategorie off-road. Stále lpí na rámové konstrukci a tuhé zadní nápravě a dobrá polovina tlačítek v interiéru má co do činění se sofistikovanými systémy pohonu všech kol, s nimiž by měl být vůz schopný projet skoro všechno. Navíc se dá s trochou nadsázky říci, že design karoserie se už skoro 15 let nezměnil… a interiér snad ještě déle. To zní jako solidní auto ze staré školy. Otázkou je, jestli je tohle všechno v současnosti k úspěchu potřeba…

Současná generace se vyrábí od roku 2009 a momentálně se nabízí její faceliftovaná verze, která vypadá jako něco z druhohor, což funguje, společně s impozantními rozměry, jako docela dobrý „čistič“ jízdního pruhu – a to se pochopitelně počítá. Ovšem po vyšplhání do kabiny se dostaví menší rozčarování. Takhle by interiér auta s cenovkou přes 1,6 milionu asi vypadat neměl, nehledě na to, že zkoušený vůz byl navíc ve verzi s (zvýhodněnými) pakety za 100 tisíc korun.

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D – Zkulturněný horal

Palubní deska i kůže jsou v pořádku, ale plasty a ovladače, které najdete na středovém panelu, už nedávají do svých lowendových aut ani Korejci, o kultuře jejich chodu škoda hovořit. Plastové imitace dřeva se pak nesnaží ani v nejmenším zamaskovat, že se jedná o náhražku. Někdo by měl Toyotě vysvětlit, že následováníhodné jsou u značky Land Rover jiné modely než Defender. Nevím také, jaké tělesné proporce bych měl mít, abych cítil alespoň minimální boční vedení sedadel. Žárovkové ambientní osvětlení interiéru poněkud kontrastuje s moderním optitronovým podsvícením palubní desky a „plastový“ zvuk reproduktorů představuje esenci akustického pekla.

obrázek [600 x 402]  

Ale jsou tu i pozitiva. Pozice za volantem se hledá opravdu snadno, volant má příjemně tlustý věnec (navíc s vyhříváním), možnost otevřít si střešní okno také už dnes není samozřejmostí a nabídka místa je ve všech směrech velkorysá. Totéž platí i o zadních sedadlech s výjimkou prostředního, které bych u tak velkého auta čekal méně nouzové. Bohužel nepotěší malý rozsah nastavení hlavových opěrek, které na zadních sedadlech tlačí do krčních obratlů.

Co se kufru týče, přístup zajistí buď obrovské „křídlo“, otevírající se směrem k chodníku a nemající moc silnou aretaci, nebo výklopné okno. Toyota říká, že má objem 640 litrů. Na pohled se zdá menší, možná proto, že je docela mělký, na druhou stranu potřebám posádky rozhodně vyhoví a pokud ne, pouhým zarovnáním po střechu jej téměř zdvojnásobíte.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Cena v základní výbavě: 1 615 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 715 900 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, přední mlhová světla, plnohodnotná rezerva, výklopné okno dveří zavazadlového prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná bederní opěrka řidiče, duální klimatizace, navigace s barevným dotykovým displejem, adaptivní tempomat, centrální zamykání bezklíčové, startování tlačítkem, terénní ABS, stálý pohon všech kol, kineticko-dynamický systém zavěšení (KDSS), automatická regulace světlé výšky, střešní okno, zásuvka 220V v zavazadlovém prostoru, mezinápravový diferenciál LSD se závěrem, zadní diferenciál se závěrem, adaptivní xenonové světlomety, zatmavená zadní okna, interiér obložený kůží, kožené potahy sedadel, ventilovaná schránka v přední loketní opěrce, elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla, elektricky vyhřívaný volant, přední, zadní a boční kamera, přední a zadní parkovací čidla, palubní počítač, pre-crash systém atd.

Výbava testovaného vozu:Pakety Off-Road a Leather + Connect (+100.000,-).

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky SUV Toyota Testy

Technické údaje
Motor Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2755
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 6.3 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 640 / 1934
Objem nádrže (l):87
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2130 / 860
Rozměr pneu:265/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4780
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1890
d) rozvor (mm): 2790
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…