Toyota Land Cruiser už dnes působí jako auto z minulého století. Změní na tom něco nový, menší 2,8litrový turbodiesel v kombinaci se šestistupňovým automatem?
Obávám se, že pokud auto tohoto typu nevezmete do terénu, nepoznáte k čemu bylo stvořeno a jaký je jeho potenciál. Je to prostě off-road. SUV je pro běžný život daleko lepší, nicméně vemte ho do terénu.
Jsi vedle, já napsal, že ty off-roady se hodí jenom lidem, kteří to využijí. Lepší SUV, když budou jezdit většinu času po cestě a jen málokdy zajedou na polní cestu resp. do terénu.
Testoval jsem LC tam, kde s nimi zdejší zákazníci jezdí. ;-) Je to stejné jako u RR - ať to auto umí sebevíc, kdo příčetný by s autem s touto cenovkou jezdil po off-roadových areálech?
Já to chápu, ale účel tohoto auta je prostě jinde. Dojet na horskou chatu, dávat si lesní přejezdy a občas zajet i na tu dálnici je spíš vyžítí případnýho majitele.
V tom se shodneme, ale to dá i kompaktní hjondé. ;-) Do lesa je, pokud vím, vjezd automobilům zakázán, pokud není výslovně povolen. Však si všimněte, že v českých, ale ani rakouských horách, není LC nebo G samozřejmostí.
Já bych tedy volil určitě LC a hlavním důvodem proč je zaprvé spolehlivost, zadruhé spolehlivost a zatřetí zase spolehlivost, kterou Land Rovery mají bohužel mizernou - nejen v anketách, ale i z info od uživatelů... Navíc pravé auto do terénu má mít rám a o ten už Land Rovery dávno přišly.
Jelikož jsem byl majitelem jak LC (95) tak Disco (D3), tak tvrdím, že ve spolehlivosti si nemají co vyčítat. Komfort, image a pro mne design však jasně mluví pro Disco.
Ano máš vlastní zkušenost? Moje je, že Discovery 4 je stejně bezproblémová jako LC. Problémy měli Discovery 3 s mizerným motorem 2,7 kterému se zadírala klika nebo pro jistotu praskla. Čtverka má 3,0 a to je už jiná kává.
Testovat tam, kde s ním zákazníci jezdí má na jednu stranu logiku, ale podle této logiky můžete zabalit testování sportovních aut na okruhu. Jezdí tam totiž ještě menší procento majitelů, než kolik jezdí majitelů LC do terénu.
Já bych radši testoval to, k čemu je dané auto stvořeno + informace o tom, zda se s ním dá jezdit i jinde.
Ovšem to je velmi nešťastný přístup. Vždyť to auto má smysl své existence už v názvu - Land Cruiser!
Tohle je S-klasse nezpevněných cest. Kočár, jež hýčká zadnici majitele komfortem či jemnou kožkou a nedbá, zda při tom jede skrz rozbahněnou škarpu, popadanou větev, písečnou dunu nebo dav rozlícených revolucionářů.
Proto je krajně nespravedlivé soudit jej na základě asfaltového testu. To je jako vzít F12 Berlinetu na motokárový okruh do Písku a hořekovat, jaký to je krám, když to neujede ani Miatě na dobrých gumách :-)
Svetove statistiky jako poruchovosit, tak spokojenosti zakazniku ovsem mluvi lehce jinak. Defender je urcite drzak, ale Discovery se IMHO posunulo bliz k SUV a pritom mu zustaly terenni schopnosti. LC se na druhou stranu porad drzi jakesi uprimne offroadovosti, a snazi se zustat relativne jednoduchym autem bez zbytecnych "kurvitek". Osobne se mi ale designove take libi mnohem vic anglan.
Ale jo, vím jaké jsou statistiky. Já jen mluvím z osobní zkušenosti. U LC problematický motor u LR vše ostatní :-). Do terénu se občas dostanu, občas si i zablbnu a zaofroudím (proto jsem si ta auta pořizoval) a můžu říct, že terénní schopnosti Discovery jsou daleko za hranicemi SUV. Sice je to elektronika vs. mechanika, ale pro méně zkušeného jezdce je ta elektronika v terénu i snad lepší...
Jo, co se terennich schopnosti tyce, mas recht, je to i v celkem dobrem anglickem srovnavacim testu LC vs. Disco na youtube v kostce takhle popsane. LC je mechanicky a relativne jednoduchy mastodont, ktery si tu cestu terenem nakonec vzdy najde, Discovery je pro bezneho smrtelnika minimalne srovnatelne schopne auto akorat je u toho jeste obecne kultivovanejsi...
Mluvím o starém LC 95. Ten třílitr měl velké problémy s přehříváním. Můj kus navíc žral 1,5l oleje na 10k km, podle servisu v normě. Peugeotovský šestiválec v Discu zato šlape bez problémů. Zatím :-)
velké problémy s přehrívaním ? záleží na podnebí v takej Autralii asi áno ak je auto pod velkou záťažou - prives... ale v našom podnebí tých prípadov bolo veľmi málo - a reč je o motore 1KZ-TE ... máme dve LC 70 s motorom 1KZ-T a problem s prehrievaním sme v živote nemali ... skôr si myslím, že je to vždy o vodičovi a štýle jazdenia
... a toho , litru možno v norme je ale určite to nie je bežné
Tuším, že tam byl motor 1KZ-TE. Neměl rád jízdu po dálnici, tzn. relativně vysoké otáčky po delší dobu. Jak jsem to tehdy řešil, nebylo to nic vyjímečného, prý špatně vyřešené chlazení 4. válce. Už je to pár let zpátky, takže už si nevybavím podrobnosti. Nic proti LC nemám, jen jsem chtěl říct, že nic není černobílé, ani spolehlivost některých značek.
Kde s ním reálně v podmínkách ČR jezdí, nemusí moc souviset s tím, proč si ho kupují. Schopnosti v terénu jsou důležité, i když jich pak nikdy není využito. Jak to jede po dálnici, zjistí velmi rychle každý a prodejce mu za to neutrhne hlavu. :-) To není to, pro co to auto vzniklo, ani to, co uchvátí srdce člověka, který ho nepotřebuje.
Pane Fokte, zdejsi zakaznici maji LC a nekde s nim jezdi? Kdo jsou zdejsi zakaznici? To auto je evergreen, a co se offroadu tyce, patri porad mezi zlatou stredni cestu co se schopnosti a kultivovanosti tyce. Otazka typu "kdo pricetny s autem s touto cenovkou jezdi po off-roadovych arealech" by byla vic relevantni v pripade Range Roveru, ovsem i tam by ztracela jakykoli smysl, jelikoz tam nejde o nutnost jezdeni v lese, ale o schopnost v priprade potreby. Dovolim si tvrdit, ze naprosta vetsina majitelu LC aspon castecne schopnosti toho auta vyuzije, kdezto v pripade SUV, majitele i ty omezenejsi schopnosti aut vyuziji jen vyjimecne.
Lc se na silnici a dalnici úplně nedoceni, ale v terénu, tahání privesu a podobne bude rozhodne vynikat. Ja bych se mu určitě nebránil, ale víc by mě bavila ta V8ka
Jo... tak nějak. Je to jako kdybsme supersportu vyčítali, že není praktický pro nákupy :-)
S LC jsem nejel , ale měl sem tu čest s poslední generací u nás prodávaného Patrolu v luxusním provedení a naprosto bych souhlasil s testem, protože to pasovalo i na Nissan (akorát měl myslím větší motor, už je to řadu let)
Honosný vůz, v interiéru bílá kůže, ale obyčejné plasty jako v Mikře, jízda houpavá, plavná, terén jsem nezkoušel, jen pár polních cest a obrubník. Je to ale špatně u offroadů?
Tady se hledí na kvalitu materiálů, měkčené plasty atd... schválně vytáhnu vavříny ověnčený VW, kdy po pár desítek či stovek tisíc jsou ty měkčené plasty protrhané (Passati, Superby), protože se jedná jen o tenkou vrstvu plastu, kterým je potažen jakýsi molitan, třeba ve dveří atd.. Možná právě tohle je cíl Toyoty, protože ty obyčejné ošklivé plasty prostě vydrží, maximálně se poškrábou.
I když to není nejhezčí auto na světě a nějaký progress v interiéru by mu minimálně dizajnově neuškodil, tak přidaná hodnota je někde jinde a rozhodně to není SUV pro paničky ať už se to zdá jakkoliv pravděpodobné :-)
edit: Ted jsem si vzpoměl, že jsem jel i s LC, bohužel jen jako spolujezdec a jednalo se o předfaceliftovaný kus. Tenkrát mi ale interiér přišel v pořádku, je to přecijen Offroad :)
Já si LC předchozí generace užil před x-lety v Krkonoších, když napadlo hafo sněhu. Terénní balony, uzávěrky, redukce... Ačkoliv se to mojí osádce cestou z lyžování moc nelíbilo tahal jsem nejdřív ML a pak X5.
To jsou podmínky na který je jako dělanej ;-)
U LC je zajímavý paradox, který jsem zmínil v článku - samotná palubní deska má ten samý měkký plast, co ostatní auta, tedy potrhatelný(?), problematický je ten středový panel s ovladači jako na kazeťáku Aiwa z konce 80tek - vzhledem i funkčností. Je jasné, že ty peníze jsou "uložené" jinde, ale o kolik dolarů dráž by asi vyšlo udělat to slušně? Je to prostě 1,6 milionu.
Michale, vem si jak vypadá ultimativní LR Defender a že se dá podobný částce přiblížit. Nazval bych to v obou případech ne vadou, ale charakterem (a to se v Defíku v zásadě ani na místě řidiče nikdy neusadíš).
Však jsou také populární srovnávací testy, z nichž vyjde sportovní sedan nebo HH jako vítěz nad superautem. V tom co umí supersport, jsou skoro stejně dobré, ale zároveň zvládnou i spoustu dalších věcí. ;-)
Na webu, specializovaném na terénní vozy, by dostal tak 4*, pochybuji, že jejich klientela vyžaduje levné plasty, mělká sedadla a hlavové opěrky, tlačící do obratlů. :-)
Problém je v tom že redaktoři těchto periodik jsou holé ***. Proto neustále řeší cenu. Superb vyhrává protože je široko daleko nejlevnější (tedy viz test Autotipu) a menší postavy si v zádu hodí nohu přes nohu. Tady taky LC je off-road jak řemen, ale kdo by ho bral na expedici třeba do Transylvánie když stojí 1.6 mega. OMG
jeden z poslednych mohykanov s tuhym ramom ako napriklad podobne terenne zamerany rexton... LC je jedno uzasne auto ... toyota :yes: konecne auto hodne 5 hviezd ale vidim len tri... co uz... ;-\
Jak má vypadat teréňák nevím, tahle kategorie jde mimo mě. Ale asi bych o něj čekal, že bude v první řadě pohodlný, což asi není a to je pro mě nepříjemné zjištění. Druhá výhoda je, že se s tím dají děsit lidi, to zase umí bezkonkurenčně. >:D:yes:
Mně by se spíš líbilo, kdy se vzájemná spolupráce Toyoty a BMW rozšířila ze ždímání Toyoty na oboustranně výhodnou spolupráci, a Toyota dostala řadový šestiválec, ne jen čtyřválce. Když ho předtím mohl používat RR, proč ne Toyota?
Taky mám pocit, že je na tom partnerství Toyota bita. Dělá to na mě dojem, že hlavním přínosem pro Toyotu je marketing - že se píše, že "dělá s BMW", zatímco němci na tom vydělávají technicky. Možná se to ale otočí u Supry, co já vím. Zatím ten pocit nemám. 8-s
Michal Fokt je tak oddaný své práci, že neváhal a ohnul svůj hřbet a vlezl pod auto, kde zjistil, že Toyota LC 150 má od FL zadní tuhou nápravu ( jak nám sdělil hned v prvním odstavci). Toto od Toyoty kvituji, protože při pravidelném používání v těžkém terénu je toto řešení trvanlivější. Zajímavý je tento přístup Toyoty, kdy předchůdce ( LC 120 od roku 2003), z kterého LC 150 vychází ( a až na některé elektronické systémy se liší jen karoserií a interierem), měl nezávislé zavěšení všech kol. Dokonce i LC 150 vstoupil na trh původně s nezávislým zavěšením všech kol, ale to se teď od FL mění a vzadu je teď tuhá, však to Michal Fokt napsal a ten to musí vědět, když měl auto na recenzi a toto je vidět pouhým okem.
Čekal jsem návrat tuhé nápravy až od další generace, ale Toyota zabojovala a sáhla do konstrukce už u FL, asi si u VW ověřila, že zadní tuhá náprava odpružená listovými pery skvěle funguje v osobní dodávce, tak proč by to tak nemohl mít i OFFROAD. I když u Toyoty se drželi při zemi a zatím ponechali vynuté pružiny.
A nebo je to jinak a Fokt je redaktor na baterky a píše sem své zavádějící bludy jak je u jeho recenzí zvykem?
Když už si berete do úst mě a mé recenze, mohl byste mi připomenout nějakou, kde jste objevil "zavádějící bludy", když je to u mě tím zvykem?
Co se zadní nápravy týče, ceník Toyoty praví, že zavěšení zadních kol zajišťuje "tuhá náprava se čtyřmi podélnými rameny". Hřbet jsem neohýbal, pouze zkonstatoval, že se jako tuhá skutečně chová, tedy má asi ceník pravdu. Pokud nemá, informujte prosím importéra, že zákazníky krmí zavádějícími bludy.
"Stále lpí na rámové konstrukci a tuhé zadní nápravě" je přímo Váš text ( toto mi opravdu nepřijde konstatování ve stylu - zadní náprava se chová jako tuhá). Do googlu si zadejte "tuhá náprava" a potom "nezávislé zavěšení" a porovnejte si obrázky, rozdíl poznáte na první pohled. Výhoda LandCruiseru je ta, že má slušnou světlost podvozku, tak s minimem úsilí si toto můžete ověřit vlastním pohledem.
Druhá věc je, že většina počeštěných webů je plná chyb v překladu apod, dobrý novinář jde ke zdroji a tedy na světový web automobilky a informace si hledá v anglickém jazyku, který supluje v technickém prostředí světový jazyk. Určitě bych svá tvrzení neopíral o lajdácký překlad na českých webech, ale to by dobrý novinář měl vědět sám od sebe.
Ono to na webu české Toyoty je myšleno třeba tak, že je kovová a ne gumová - proto tuhá >:D
Celá tato diskuze by byla zbytečná, kdyby jste neodbyl svou práci, navíc nezávislé zavěšení je i vidět na předposlední fotce z galerii, takže pokud jste si nebyl jistý, mohl jste to zhodnotit pohledem do galerie ( i když teď mi dochází, že jste to možná viděl, ale vaše technická zdatnost je natolik nedostatečná, že rozdíl mezi tuhou nápravou a nezávislým zavěšením nepoznáte, v takovém případě by jste ale neměl psát recenze o autech).
Pokud o to stojíte, večer Vám to tady můžu vypsat, ale jinak stačí, když si otevřete diskuzi pod každou druhou z Vašich recenzí a tam jste dostatečně informován o technických i faktických chybách v recenzi.
Co se týče toho konstatování, věřím, že vyplynulo z popisu jízdních vlastností/komfortu.
Sice mě trošku zdržujete od užitečnější činnosti, ale podíval jsem se do oficiální tiskové zprávy. O tom, že by byla náprava kovová nebo gumová není ani zmínka, konkrétně nacházím: "The front independent double wishbone and rear 4-link lateral rod suspension has been extensively revised to improve both ride comfort and steering feel."
Co je "lateral rod" asi víte. Nebo? Konkrétně v tomto případě je tato VLEČENÁ TUHÁ NÁPRAVA uchycena nikoli na každém konci v jednom bodě [odkaz] , jak bývá obvyklé, ale ve dvou. Obrázek jsem nenašel, ale jedná se zjevně o stejné řešení, jaké využívá Ram [odkaz] . Nebo, poněkud schématičtěji: [odkaz]
Zdá se, že každý máme o nezávislém zavěšení trochu jiné představy...
Dobrý podvečer, z článku není poznat, zda váš model měl pneu odpružení vzadu. Můj LC120 to má a myslím, že je to podstatný rozdíl v komfortu.
Protože LC je velice pohodlné auto a sedačky jsou dle mých náročných požadavků jedny z nejlepších - nebolí mě totiž záda.
Co bych vytkl já? Vadí mi slabý osvit potkávacích světel.
A neodpustím si jeden komentář. Otevírání dvěří do strany je super a děkuji konstruktérům, že to stále nechali. Dveře v domě také neotvíráte nahoru. Kdo nevyzkoušel, nepochopí jak je to pohodlné.
Píšu to tady v diskuzích dost často. Na co lidi v anonymitě diskuzí stále zapomínají, je určitá rytířskost, úroveň. Jako by bylo smyslem diskuze zranit, ublížit, urazit, naštvat (asi fakt je). Jsou extrémní psychopati jako IPA a pak různé pozice na škále pod tím. A víš, jaké to má nástrahy pro toho, kdo se takto projevuje? Lehce se to obrátí proti němu.
Stačil jsi tady autora pourážet ze všech stran a jak se tak dole dívám, ten kdo se mýlil, jsi ty. A teď by sis měl dát pár facek. Ne za to, že se spletl nebo žil v nějakém omylu, ale žes ze sebe udělal úplného, ale fakt totálního idiota. Kdybys diskutoval bez invektiv, nestalo by se to. :no:
v jednej veci sa mýlite, Land Cruiser v živote nemal všetky nápravy nezávislé, iba prednú a to od modelu LC 90/95
... a to že
,,LC 150 vstoupil na trh původně s nezávislým zavěšením všech kol,,
je pekná blbosť, to ani v koncepte sa nepočítalo s takou variantou, takže neviem kto vám zdelil takýto nezmysel
... dokonca ani dvojča LEXUS GX460 nemá vzadu nezávislé zavesenie
... a celá tato diskusia mi príde smiešna
... a k článku sa radšej ani nevyjadrujem, čo odstavec to perla (napríklad v úvode alebo v odstavec so spotrebou)
... sám by som recenziu napísal objektívnejšie
... a tie 3* ? to je len tečka na závěr
... autorovi článku odporúčam nech nabuduce test prenechá človeku, ktorý podobné autá testuje, zbytočné si robí negativnu reklamu (aj v komnetároch pod článkom)
a máme tu ďalší z testov typu, ak to nie je škoda či vw, tak to musí byť črep. Predpokladám, že keby proti Land cruiseru postavili citigo, tak by citigo vyhralo. :-)
Klidne kdyz si priplatíte 2 mega urcite Vám toyota dá co chcete.
Autor je evidentne majitel nejaké francouské zbesilosti....
Uplne nechápu ze nekomu takovém dá nekdo auto na testování....
má pravdu, je tam tuhá zadní náprava na vlečných ramenech [odkaz] /akorát má jiný zkrutný stabilizátor/, dokonce Hilux ji má upevněnou na listech [odkaz]
Jinak souhlas se dvěma příspěvky Tee-Jaye, kdysi jsme se už před xx lety tady pohádali do krve o maximálku jednoho civicu sedan, výpočty výkonu, převodů, Cx a Cd vřely několik hodin, ale nikdy to nespadlo do osobní roviny. Proč?........... protože dodnes máme rádi auta, rádi řídíme, a takových je tu víc. Bohužel dnes je tu i .................... co si sem chodí ventilovat zklamání z celého světa. /schválně nepíšu ani počet ani kdo/
Lanďák si nepotřebuje hrát na serepetičky jako Land Rover, či 99% povozů. Tady zapřáhnete vlek s koňmi, loď, vyrvete pařez ze země a pořád bude po deseti letech bez závady fungovat.