Mimořádně povedený Golf R je v ohrožení – po krku mu jde Focus RS od Fordu a má pěkně nazbrojeno, je totiž o 50 koní a 100 N.m silnější. Bude to jednoznačná záležitost?
Uplne chapem ludi co kupia Golf R. Je to rychle auto ktore vyzera seriozne, je tiche, pohodlne,... Ale to auto sa na hothatch len hraje. Ako mnohe dnesne hothatche. Rychla jazda v zakrutach mu nesedi, je moc seriozne, tiche, pohodlne... Naozaj staci autu dat len vyssi vykon, znizit ho o 2 centimetre a nazveme to hothatch?
Ja ako petrolhead by som nad nim ani neuvazoval a zobral FRS. Alebo typeR. Hothatch pre petrolheada musi byt pocut a musi vyzerat ako ,,raketa". To ze ma tvrdsi, sportovejsi podvozok je len dobre.
Skutocny petrolhead si podla mna nekupi 208GTI, Golfa alebo Ceed GT a podobne, nech su akokolvek dobre. Ale kupi si Megane RS, FRS alebo typeR...
skutocny petrolhead si kupi to co mu vyhovuje a seriovy vyfuk posle do macky... to ze niekomu vyzera auto ako raketa este z neho nerobi petrolheada ale skor... pozéra, cest vynimkam
Možná něco hodně špatně pro tebe, NoLimitBoy.
HH, homologovaný pro běžný silniční provoz, by neměl být "pozérské" sportovní auto (pokud nechce být kýčem), ale naopak spíš "sleeper".
Sleeper je sleeper, HOThatch je HOThatch. Ja nehovorim, ze kazdy ma mat moj nazor, ty by si radsej nenapadneho, ticheho sleepera, OK. Ale ja by som sportove rychle auto, za ktorym sa nikto neotoci nechcel. Ked mam rychle auto, tak chcem aby ako rychle auto aj vyzeralo. A znelo tak...
HH není vyloženě sportovní auto (viz tvůj text z 13:56), i přesto samozřejmě může vypadat dobře, ovšem ne primárně tak, aby se za ním otáčelo co nejvíce lidí.
Zvuk by měl mít u HH "sportovní" charakter, ale na druhou stranu by neměl přímo "řvát".
Prostě mezi tuningem a tuzingem bývá často velmi tenká hranice.
Kolik s tim mas prosimte najeto, ze vis, ze golfu r nesedi jizda v zakrutach? Cetl jsi treba vloni test v UK Top gearu, kde si namazal na chleba vsechny HH vcetne type-r, 135i a podobne? Ja vim, cetl, vsechny ty auta si projel a ted vyjadril svuj erudovanej nazor. Tyvoe:)
Presne tak. A zrovna univerzalita s kazdodenni pouzitelnosti, ruku v ruce s minimalnimi ustupky stran dynamiky by, dle me, mely byt hlavni vlastnosti HH. S Caterhamem to taky mohli srovnat, akorat by to moc nedavalo smysl:)
Pokud budeme mit v unii 50/90/130 je to o nicem.
V mnoha zemich je dalnice za 120 (tacho 128), coz je fakt des. Ceskych 130 (tacho 145) je ok. Nemeckych unlimited je cestna vyjimka vhodna pro vsechny R, RS apod.
Hmmm, Golfovi rychlá jízda v zatáčkách nesedí... Rád bych viděl, zda by to sedlo tobě, kdyby tě v Rku někdo pořádně povozil.
A co když má henten petrolhéd hot hatch jen na běžné ježdění a své řidičské srdce si realizuje v úplně jiné kategorii auta? To taky musí mít MRS, CTR nebo FRS? >:D
Povoleny je jeden z tech tri jmenovanych, ale musi mit ten urvany vyfuck, jak nam sdelili petrolheadi uz na zacatku. Vsechny ostatni, nebo bez urvaneho vyfuku, jsou nepetrolheadske :-!
Edit, pry je povoleny jeste Mustang.
Samozřejmě že ne. Ale připadlo mi zbytečné tady porovnávat klasický fastback s praktickým hatchbackem (nákupní taškou), legendu x auto pro mladé, zábavnou zadokolku a praktický ale sterilní 4x4.....
Ale nic proti ostrým hachbackům....teda dokud nestojí jako pořádné auto. Možná proto v Americe nemají takový úspěch...tam jsou klasciká kupátka s 8 válci podstatně dostupnější než u nás.
To jsem určitě neříkal. GT-86 se neprodává. Bydlím 300m od Toyoty....vidím 2 problémy. Nevýrazný design a malý výkon.
A45 ..spalšený stylový hatchback za hodně peněz. Jeden kolega biker má GLA 45. Prohlídl jsem si ho...to mi přijde smysluplnější, když chceš rychlé vozítko do města a na nákupy, případně pro rodinu na každý den. Sympatické je, že zvuk vytváří jen výfukem. FoFo RS mě trochu zklamal tou umělotinou. Podle mě je to zbytečné a to i u 4 válce.
no vida, rozumnej prispevek :yes:
nicmene v pripade srovnani golfu r a mustangu, je v tomto pripade, diky svemu teatralnimu vzhledu a neprakticnosti, autem pro mlade prave mustang.
i diky tomu si myslim, slavi uspech.
pokud jde jen o porovnani techto dvou, tak muj nazor je:
chces si pripadat jako drsnak (ac spis pubertak), mas jen slecnu nebo manzelku a chces auto, se kterym se budes chlubit a bude ti delat radost ? mustang je tvoje volba.
chces spis nenapadny auto, mas manzelku a dite, jde ti o prakticnost a zabavu ? golf r je tvoje volba.
Ale já přeci neberu Lancii její sportovní zásluhy ;-) ..a mrzí mě, že ji Italové tak zprčili, že už neexistuje. Alfa je na podobné cestě a už makají na Jeepu.
Myslím, že to je docela dost zásadní zmínka. Třeba v okolí mého bydliště HH na okreskách využít nelze. Už tak se měřilo hodně a nedávno tu začaly kroužit policejní oktávky v civilu. Dopracoval jsem to tak daleko, že tempomat používám skoro pořád. Na bezpečné předjíždění mi pak stačí kdejaké silnější auto s mnohem příjemnější projevem pro denní cestování než výše zmínění.
stačí dát RS na lepší pneu, čímž se může zlepšit ovladatelnost, držení směru a brzdná dráha a někde v testu v těchto kategoriích přidat bod. A máme vítěze RS? Nebo je to není tak jednoduché? ;-)
Záleží na tom, jestli jsou jízdní vlastnosti na prvním místě. Na semislicku byl FRS dost odlišné auto, zlepšily by se brzdy, potlačila nedotáčivost a zlepšil handling, neklid při jízdě jde čistě na vrub tvrdému pérování. Však když by sis lehce popřeházel příslušné body, zjistil bys, že by to nestačilo. ;-)
Podstatná věc je ale jiná. Pokud bych se musel já osobně rozhodnout, vzal byl Golfa. A to je alarmující. ;-)
Jak se to vezme - alarmující. Taky to můžeme brát tak, že novodobý koncern VW už doopravdy umí postavit auto, které vezme za srdce, je rychlé, z části ostré a ještě k tomu užitelné jako normální golf.
Trochu mě překvapují brzdy, G-R by měl mít běžné 340 vepředu a 310 vzadu a přesto jsou lepší něž vícepístkové na Fordu?...nebyl by rozdíl na okruhu opačný a ty na golfu by se neutavily dřív?
Mi v tom testu chybí jedna zásadní věc - FoFo umí jezdit bokem. Golf to neumí - resp. umí s oběma očima zavřenýma.
Tohle je imho podstatná část fun fuctoru Fordu, která vůbec není zmíněna a poskytuje mu výhodu. Takže mi příjde poměrně nefér ve srovnáváku drift mód zcela vyignorovat.
Timto smerem si myslim test nesel. Nemel za cil ukazat drift mod, jizdu bokem, ale jiny pohled nez zatim zprostredkovali ostatni.
Pokud se mylim, tak se omlouvam.
Nicmene nelze nez souhlasit, ze to Golf neumi a RS3 ano.
No, drift mód by imho měl být samozřejmou součástí hodnocení pdovozku a jídzních vlastností. Navíc myslím, že sám Ford staví FRS proti konkurenci právě na odlišném jízdním chování díky drift módu. Pro mě to je bonus navíc - něco, co Golf neumí.
"Zakleknutí do zatáčky je trošku váhavější a při agresivnějším nájezdu se hrne přes bočnice, což na semislicku neexistovalo. Současně má zadní náprava mnohem méně trakce, což se projevuje jednak tím, že při polevení tlaku na pedál plynu nezřídka přechází do přetáčivosti (což je koneckonců fajn), ale současně posílá elektronika na zadek méně točivého momentu a auto je v okruhových režimech méně přetáčivé."
To jsem považoval za dostačující. Když jsem tu posledně na videu ukazoval, jak FRS "SÁM OD SEBE" opouští zatáčku smykem pouhým přidáním plynu a pohybem volantu, tak to na Nokianech šlo o poznání hůř, téměř vůbec. Když na tebe ve tři ráno někdo ve spaní vybafne "Fokuseres", automaticky odpovíš "dóriftó", ale nemá cenu už tak dlouhý text natahovat. Ale jestli tě to potěší, tak "Focus RS umí na rozdíl od Golf R driftovat a jo je velký fun-faktor - kupte si ho". ;-)
Je celkovo pozoruhodné, že na FRS boli obuté také priemerné gumy ako Nokiany zLine. Čo si pamätám, pri predstavení sa všade písalo, že prvoobutím RS budú Micheliny Pilot Super Sport, čo sú špičkové UHP vyhrávajúce väčšinu porovnávačiek a za príplatok sú semislicky Sport Cup 2.
:-O:-O:-O:-O
Klobuk dole za pekne napisany test !
KUVWA ! Konecne si sa nasiel ! :yes:
Sice sa tam najde nejaky ten "točák" a podobne detailiky, ale koncim, neidem rypat.
Otazocka: To ste si na letisku urobili nejaky "pseudo-okruh" alebo nejako inac ste testovali ?
Dalsia vec, co ma defakto az sokuje: 29,9m brzdna draha GR. :-O
Podobne cisla som cital naposledy pri F458 alebo P 911 GT3 ( tusim ) :-!:yes:
Takze este raz diky moc a prosiiiim ta, posnaz sa udrzat si tuto uroven aj nadalej ! :-!:yes:
Pubertální auta píši pubertálně, kompaktní hot-hatche lehce pubertálně a až budu srovnávat Flying Spur s Mybachem, utáhnu si vázanku, až mi vylezou oči z důlků. ;-)
Na letišti nikdy! Sosnová
Popravdě jsem z údajů o brzdách, co lezou z Racelogicu, dost vykulený. Co pokus, to naprostý originál, prostě vezmu to nejlepší, co z 8 pokusů naměřím a moc si tím hlavu nelámu. ;-\
Ale hej, proste povazujem to za posun u neho - ze uz tam nieje Honda spomenuta 10x, a ze GR nieje nudny G...atd. >:D
Narazas asi na porovnanie jazdnych vlastnosti a pod. - no tam to berem ako len "iny" pohlad na vec. tiez som sa stretol s par nazormi, ze FRS je uz moc tvrdy, ze ma vysoko sedacku, atd... To su veci, ktore by mi asi aj trosku vadili. Viac by mi vadil ale biedny intros, kedze FRS nema byt len auto na par vikendovych hodin, ale aj na kazdodenne pouzitie.
Viem, ine je citat testy, ina moze byt osobna skusenost. Lenze vdaka tomuto podla vas vsetkych "novemu" pohladu na vec aspon clovek moze vediet, ze na ake konkretnosti sa potom pri priamom osobnom vyskusani zamerat.
Dokonca v tom ani nehladaj moju obhajobu koncernu. Keby tu stala RS3, asi by bola tvoja kritika opravnenejsia. Tieto 2 auta ale na jedalnicku nemam. Je to pre mna len klasicke porovnanie.
Nic viac, nic menej. Aspon sa tu mate o com hadat. >:-[]
že bylo jasné, kdo měl vyhrát, takový test naoko, o ničem. jsou to snad HH, tzn. že po nich nechci každodennost, odhlučnění, zavazadlový prostor, ale sportovní schopnosti - kompakt se sportovním motorem, podvozkem, výfukem - kompakt, který právě bude tu sportovnost dávat najevo celým svým vzhledem, projevem. a klidně to můžete nazývat pompézností. zkrátka a dobře, klasický NETEST, Michale. ;-\
Asi jste to špatně pochopil. FRS prostě NENÍ sportovnější. Pokud tedy za projev sportovnosti nepovažujete uměle nabuzený výfuk a nemyslně tvrdý podvozek. Je to auto na efekt, jiná přidaná hodnota, než hukot výfuku, tam oproti VGR není. Naopak - Golf má mj. mechaničtější zvuk motoru, přirozenější brzdy, rychlejší řízení... Ano, je FRS je schopné na okruhu (ještě ani při tom naladění šasi a vectoringu nebylo), ale to z něj nedělá sportovnější auto.
Každopádně úsměvné obvinění z mého nadržování Koncernu přišlo ještě rychleji, než jsem čekal. :-)
Ten podvozek si dovoluji tvrdit, ze je hodne subjektivni. Za me osobne musi byt v RS tvrdy podvozek, nemusi zehlit kazdy retarder, ale musi byt sakra dobry v zatackach, musi poskytovat dokonale spojeni ridice s autem a v zadku citit co dela kazde kolo.
Obavam se, ze spatne hodnoceni jde na vrub pneumatikam a to je velka skoda.
Ano lze souhlasit s tim, ze nema tolik syrovosti jako Focus RS1, ale RS3 jde jinou cestou a take zamereni hothatch je od te doby jine. Tady doslo hlavne k nepochopeni toho co predstavuji modely RS pro evropsky Ford. Nepredstavuji jen navyseny vykon a snizeny podvozek proti beznemu modelu, to prenechavaji jinym.
Jakkoli jsou obe auta vyborna, jsou velmi odlisna v pojeti ,,co je hothatch" a pro me to Ford zvlada lepe.
EDIT : vzpomel jsem si na test v Top Gear, kde srovnavali Audi R8 V10 a Corvette ZR1. Audi bylo snad ve vsem lepsi, ale v Corvette byla vetsi sranda a o tom to defacto cele je.
Dobrý den,
tady bych s dovolením přidal jeden svůj postřeh. Osobně mi čím dál tvrdší podvozky u sportovních aut vadí čím dál víc. Je to snaha o co nejokruhovější charakteristiku, ano, na závodním okruhu je rozhodně fajn, že se karoserie absolutně nenaklání. Kdekoliv jinde je to ale k vzteku... Vzpomínáte ještě, tak deset let dozadu, na poddajné podvozky STI a Eva? Stopy držely neskutečně, navíc bylo možné si efektivněji pohrát s přenosem hmotnosti. Bohužel, stále více řidičů vnímá náklon jako minimálně počínající ztrátu stability...
S oběma porovnávanými vozy jsem se také svezl, možná tam někde za volantem vykukuju. A řeknu vám, dovést Focus RS do Mostu, to byla tortura! Ještě s láskou jsem vzpomínal na pro mě nepochopitelně tvrdé aktuální STI. Golf navíc působí v zatáčkách opravdu lehce, jenom si s ním hrajete. U Focusu RS jsem měl pocit, že na mě pořád něco zkouší a že je tak o dva metráky těžší. A i ten tolikrát vychvalovaný pohon všech kol... Nevím, čtyřkolka v Golfu R funguje hlavně za horší přilnavosti skvěle, auto se dá krásně řídit plynem. Ultralehký chod spojkového pedálu i řadící páky mi ale hodně vadil.
Za mě tedy také spíše Golf R, Focus RS je spíš efektní než efektivní,
Martin
RS som zatiaľ neskúšal, ale pri Golfe R môžem potvrdiť, že sa s tým dá úplne normálne jazdiť, je to stále v pohode a z tohto pohľadu je R stále ten ideálny kompromis. Na druhej strane som už čítal, že taký GTI Clubsport je pritvrdený až zbytočne. A o Civicu type R, nehovoriac, jeho tvrdý podvozok je predmetom kritiky skoro všade. Takže by som povedal, že tvrdý podvozok RS nie je dnes výnimkou, ale skôr pravidlom a relatívne komfortný podvozok Rka je tou svetlou výnimkou.
Inak čo sa týka riadenia plynom u Rka, to by som si nedovolil povedať; absolútna adhézia a istota, to áno, ale zábava či vodenie plynom, to asi nie.
Dobrý den iudexy! Za snížené adheze! Na suchu samozřejmě ne... Když jsem ještě bydlel v Praze-Uhříněvsi, měli jsme tam jednu zastrčenou, nepoužívanou zatáčku, prostě pár set metrů nepoužívané silnice. A tam, když napršelo! To pak byly hody! A právě Golf R se tam nádherně klouzal, stačilo přidat ve vhodný okamžik plyn a už se jelo bokem napřed... Kolegové erko zkoušeli i ve Švédsku na sněhu a přivezli si podobnou zkušenost,
díky,
Martin
Kdybys nekecal. Podvozek CTR je předmětem kritiky? >:D tak to asi dotyční závodníci nevylezli celý test z režimu +R. Ve standardním módu je o dost pohodlnější, než FST. ;-) Malinko tvrdší, než GTI ve Sportu, ale s menším počtem tupých rázů.
Chápu co chcete napsat a tise jsem doufam, ze ciste okruhovou charakteristiku vyznava pouze Renault Sport, ale pokud se touto cestou dal i Ford, to by mi bylo hodne lito. Pristup k naladeni podvozku mi prave u Forda nejvic vyhovuje a ja proste mam rad tvrdsi podvozky.
Jeste posledni dotaz - zaujala me nervozita auta nad 180 Km/h a jednalo se skutecne o nervozitu v pravem slova smyslu nebo o pocit po presednuti z klidnejsiho Golfa ?
Ale neberte me reakce jako kritiku, naopak si vazim tohoto testu, ktery jde proti ostatnim a prinasi jiny pohled, ktery pomuze pripadnym zajemcum v rozhodovani.
Jestli to nebude tím, že se z řidičů stáli pouze kroutiči volantem a ten ještě většina používá pouze jako madlo, aby z auta nevypadli. Vidím to kolem sebe.
pokial to co pisu je pravda vysledok im nezazlievam, ak je focus defakto len tvrdsi a hlucnejsi fakt to nie je sportovejsie, netusim ale co by zmenili gumy...to asi nikto... ani to s tou R8 a ZR1 nie je take jasne... nie pre kazdeho je trocha viac zabavy viac ako schopnosti a rychlost a presnost, dost ludi je pragmatickych a bavi ich jazdit na cas comu obetuju viac ako rozevlatej zabave
Z lásky ke koncernu rozhodně ne...
Kdo zrovna tady nakonec vyhrál není rozhodující, podstatnější je, že tu teď na podobné testy žalostně chybí někdo jako Ondra...
No, víš, při přímým přesedáním z jednoho auta do druhého uvidíš věci, kterých by sis jinak nemusel všimnout.
Varianta a) Michal není tak dobrý řidič, za jakého se vydává- nedokážu posoudit
Varianta b) vzpomeneš si na Ondrův test Clia RS? Schytal to podobně, jako dnes Michal. I tobě může auto sednout jinak než druhým.
Auta, která jsem řídil a současně četl Michlovy testy, shodli jsme se prakticky do puntíku, takže jeho prostřednictvím víceméně jezdím auta, která jsem neřídil, nemám důvod jeho závěrům nevěřit. Tím neříkám, že jsem kdovíjaký řidič, ale jezdil sjem kvanta aut a to už člověk něco trochu pochytí. >:-[] Mimochodem asi to tak cítí i Martin Machala, soudě podle jeho reakce. Nebo že by se dohodli? ;-) Ale jeho články moc neznám, často nepíše.
A to bych se i hádal. Když porovnám kvalitu textů, je Michal určitě vypsanější, lépe se to čte (respekt k Ondrovi, je mu tak 25 max?), jediný rozdíl bude asi ve stáří. Když se rozjížděl Autofan, byly Michalovy texty víc o emocích, čím větší řev, tím líp a rychlost nade vše, jako teď Ondra. Teď v tom cítím už lehký posun priorit. Je jasné, že pokud ti Ondra pochváli nějaké Audi, určitě tu chybí, pro mě je tohle víc než jen náhrada, posun dopředu. Tam, kde bude Ondra za 5, 10 let. A i mě bližší pohled na věc, pod CTRkem se v garáži už hýbe podlaha, už jsem na něj taky starý. I když teda srovnávákem CTR a STI Ondra překvapil velmi, těžko říct, jestli to byl náznak trendu, úlet. nebo je možná CTR fakt tak dobrý? ;-)
Dovolím si nesouhlasit, oba jsou jiné nátury a jinak vnímají auta - Ondra za 5 - 10 let určitě nebude mít posunuté priority a nebude tam, kde je teď Michal...
Blábolíš = všude jinde to dopadlo obráceně. Jen Fokt to VWotočil :no: >:D >:-[]
A během pár vteřin mi napařil 4 :no: >:D >:D >:-[]
Za 100x solidnějšího a taky lepšího autora považuju Ondřeje Chamillu = a oceňuju jeho příspěvek: Že kdyby testoval on dopadlo by to jako jinde po světě :yes::yes::-!
Vazne umele nabuzeny? To si dost protirecite. Takze skutecny zvuk vyfuku je spatne, ale vibrator pod palubovkou je ta spravna cesta? Nemluve o tom nesmyslne umelem "odplivnuti" do vyfuku u golfa v automatu.
Měl jsem běžné Micheliny pilot sport a jezdil jsem v zatáčkách po bočnici. Pak jsem nazul Advan 08 a stal se zázrak. V nacvičených zatáčkách jsem přidával a přidával a trvalo dost dlouho než jsem je zase rozpískal. :-! Za to přechod na zimní byl jako bych nazul žvýkačky.
Stará známá věc, že pneumatikami můžeš hodně zlepšit, nebo obráceně zkazit auto /u HH dvojnásob/. Na to přesně narážím ve svém příspěvku. Je ale chybou Fordu, že si to při novinářském testu nepohlídal.
Tu musím súhlasiť. Ono vo Forde asi vedia, prečo dávajú ako prvoobutie Super Sporty, na tie gumy to vo vývoji ladili. Teda ak český díler v rámci šetrenia nákladov kúpi lacnejšie a horšie gumy, asi si neuvedomuje, že to autu len uškodí. 8-s
Pilot Sporty mají hodně měkké bočnice, ale to není problém. Jejich výhodou je (jako u GY F1) relativně slušný komfort jízdy a deformovatelné bočnice zlepšují komunikaci s podvozkem, lépe se na nich odhaduje blížící se limit, hučí nebo si i písknou a začnou se vlnit. Auta s tvrdou bočnicí subjektivně déle drží a pak se náhle trhají. Každopádně po bočnici pojedete, pokud pojedete špatně. Sjetá bočnice je známkou nedotáčivých průjezdů zatáčkami, chce to zapracovat na technice jízdy. ;-)
Souhlas. Proto je nemám rád :-) Děsně mě štvalo na PS2 takové to vlnění na limitu, už jsem je nikdy nekoupil, od té doby už jen Pirelli a Dunlop. já si to radši pod zadkem pohlídám sám. Ale občas je jeden zpocený až na p.... >:D
Zajímavé, snad první test, kde FoFo RS dostal tolik kritiky, jinde válcuje soupeře kompletně...ať už jde o Rko, RS3...
Škoda, že test nedělal třeba Honza Mička, nebo že tu pro to již není Ondra Chamilla...
Testy pana Fokta na mě prostě působí...tak nějak zvláštně. Popravdě jsem spíš doufal, že tohle srovnání nebude v jeho rukou. Určitě nechci obhajovat FoFo RS, neměl jsem tu čest v něm zatím jet, nebo ho dokonce řídit, když však vidím všechny ty nadšené novináře, testy atd..jsem z toho auta nadšen.
Zato v Rku jsem měl možnost jet (sice jako spolujezdec) ale jen pokud mám hodnotit ten projev auta...tak digitální rychlost a žádný šarm toho, jak se projevuje mě naprosto neokouzlily. Vlastně jsem si říkal, že to ani není HH, ale jen rychlejší Golf.
Doufám, že se můžeme těšit na nějakou takovou srovnávačku ještě na konkurenčních webech, moc jsem zvědav, jak to dopadne tam, ale tuším, že trochu jinak :-)
Jeho osobne nie, ale pri redakcii ACZ neviem... Súčasne je Fokt známy ako odporca Fordov, minimálne rovnako, ako je známy ako zarytý fanúšik Hondy (a pod nickom King aj predseda Honda clubu). Skrátka o objektivite u toho pána sa hovoriť nedá.
Fordu taky? Už si to sakra musím začít někam psát. Mohl byste mi to i nějak seřadit podle míry hejtu? Abych měl pavouka, když se potkají nějaké ty nenáviděné značky, abych věděl, jak mi to má vyjít.
Předseda Honda Clubu >:D:yes: Vy jste dneska ve formě. ;-) Ještě chvíli a budu prezident Honda Motor Company. >:-[]
Michale, keby si aspoň mlčal. Všetci vieme o Tvojich aktivitách v rámci Honda klubu, ešte donedávna si tu v diskusiách prispieval ako King. [odkaz] Čím viac sa v exkremente rýpeš, tým viac smrdíš. A ani x smajlíkmi to nespravíš.
Si stále aktívny na Honda clube? Si. Píšeš tam články? Píšeš. Je Honda club fanúšikovský web? Je. Či si tam predseda, general manager alebo len najaktívnejší prispievateľ, na veci absolútne nič nemení.
Faster/Garáž.cz ...s Kubou Rejlkem - doufám že tihle kluci tuto dvojku z testu pořádně provětrají...
Protože tento test mě opravdu zahrnul jistou...nedůvěřivostí z hodnocení...
Pokud srovnávám se vším, co jsem zatím na toto téma FoFo RS vs. viděl...
Pořád to zde sleduji, nutno říci, že tester, v tomto případě Michal, to nemá zde v diskuzi vůbec jednoduché, oceňuji jeho jasný a upřímný názor na věc.
Nicméně každému řidiči vyhovuje něco jiného a auto vnímá trochu jinak. S oběma testovanými auty jsem jel ve zhruba stejném období, stejně jako s STI, a test by v mém případě určitě dopadl jinak :-)
Michal potvrdzuje svoju doterajší imidž nekonformistu, ktorý ide proti prúdu čo i len z princípu. Skrátka ak všade porovnávacie testy vyhráva RS, tak u neho prehrá. A - aké prekvapenie na ACZ - s Volkswagenom.
Pre porovnanie: britský Autoexpress: Focus RS vs. Golf R vs. RS3: víťaz Focus
[odkaz]
Auttrader: 10 hothečov od Meganu RS po A45 AMG: víťaz: Focus
[odkaz]
nemecký Autobild: RS vs. R vs. type R: rovnako RS porazil Golfa:
[odkaz]
atď.
Sorry, ale Mr. Foking sa tu už prejavil ako zaujatý testér toľkokrát, že mu neverím ani slovo.
Máš paranoiu a asi nemáš do čeho píchnout, když tady tlačíš takové bláboly. Test dopadl, jak dopadl a ty si můžeš koupit co chceš vole, nikdo tě nenutí, tak co pořád řešíš omg?
S Tvojím či bez Tvojho dovolenia si budem vyjadrovať svoj podložený názor na kvalitu testu a objektivitu redaktora. ;-) A oslovenie vole si nechaj do krčmy pre svojich kamošov.
vzdy bude vysledok testu ( pokial ho nepise stroj ) do istej miery subjektivny.... najdes test kde vyhrala fabia a kde i20 a opacne.... najdes test kde vyhrala fiesta pred polom a kde polo pred fiestou.... a tak dalej a tak dalej.... nic nezvycajne ;-)
Ty si Iudex solidni trotl, pořád tady budeš někoho obvinovat a podezírat! Nech si svou paranoju pro sebe a nespamuj tady, plevelíš pouze diskuzi svými nesmysly.
Test je napsaný, jak je napsaný a je vše vysvětleno, proč a v čem je to které auto lepší, či horší, tak se s tím smiř!
Ale já ti neberu tvůj názor, ale proč ho tady opakuješ pořád dokola a obviňuješ redaktora, jen na základě jiných testů, v jiných podmínkách? Focus RS je skvělé auto, ale jak je uvedeno v testu, má své chyby, které M. Fokt popsal. Jedno je víc hot a jedno více hatch. Dokuď jsi v tom sám nejel a neměl možnost přesedat z jednoho do druhého, tak přece nekydej hnůj na redaktora.
Paranoiu? Jak si třeba vysvětlit rozdíl hodnocení "brutálně tvrdý podvozek" vs:
"Na samotném podvozku také odvedli lidé od Fordu hodně práce. V režimu Normal nabízí nastavitelné tlumiče podobné chování jako u Focusu ST, ve sportovním nastavení jsou pak o čtyřicet procent tužší a je nutné podotknout, že na běžné okresky jsou až moc tuhé, což Ford také nakonec přiznává. Tohle nastavení je připravené pro okruhové svezení."
Obě auta v testu dopadly výborně. Jedno je víc hardcore a jedno je víc daily. Nevím, proč by měl být zaujatý redaktor. To je vše. Obviňovat někoho dokáže každý, ale subjektivní dojmy má každý jiné. Nestavím se za M. Fokta, ale spíše za logiku zdejší diskuze, kterou mám obyčejně rád. Auta si každý může otestovat u dealera sám a napsat tady své dojmy, ale nikdo v testu přece nenapsal že Focus RS je zlé auto. Jen, že je možná až trochu moc hardcore. Hodnocení mají ve výsledku podobné. Buďme rádi, že vůbec Focus RS je a že je čtyřkolka a umí kousat snad všechny ve své tříde. A nechápu hlavně jednu věc. Jak může někdo, jen na základě toho, že jiné testy dopadly jinak, než tento (a taky v jiných podmínkách) obviňovat redaktora, když ten, kdo na něj kydá hnůj, sám auto neřídil.
Doporucuji zjistit jak je to s automobilkou Ford v Anglii vs Nemecko. Doufejme, ze valecne obdobi uz maji za sebou. Faktem nicmene zustava, ze minimalne RS oddeleni se bere v Anglii jako domaci a opravnene, pokud se podivame hlavne do minulosti.
Foking je taraj..svetove casopisy povazuju FRS za HH roku bez konkurencie,len Foking ide curat proti vetru..potom sa necudujem,ze jeho clanky "smrdia" falosnostou..
A řekl snad Fokt, že to auto je špatné? Prostě vysvětlil, proč se mu více zamlouvá Golf. Já nevím, co s tím všichni máte za problém. Každý se přece může rozhodnout, co mu je milejší nebo ne?
Ten test Auto Trader mě hodně bavil, před pár dny jsem na něj koukal...
Pěkné porovnání, i časů na okruhu... zajímavé hodnocení...
Jen jsem čekal, že do té finálové trojky půjde spíš Cívo, místo AMG...
R: Zvuk motoru je tlumený, ale vím o něm, a to samé platí o výfuku, který akustiku vkusně dokresluje.
RS: Motor není téměř slyšet, zato výfuk zlověstně hučí, huhlá a vrčí,
Mozete mi prosim vysvetlit, kde sa nabral rozdiel troch bodov? :-) Podla textu je to pekna remiza. Ci vam vadi pri sportovom aute sportovy zvuk vyfuku? ;-)
To je omyl. Zvuk Golfu R naopak není vůbec umělý. Pouze se k němu ve sportovním režimu přidává zvuk rezonátoru z motorového prostoru, protože by z toho jinak řidič při požadavcích na akustický komfort už vůbec nic neměl. Určitě je mi příjemnější čtyřválec s trošku přikrášlenou mechanickou vazbou, než čtyřválec, co se tváří jako Mustang V8. Ale je to opravdu subjektivní. Ideální je nemít tam šidítka žádná, ale to by asi byla většina zákazníků hrubě nespokojena. ;-) Na druhou stranu oproti tomu bolehlavu v minulé generaci je to teď vcelku snesitelné.
To si mýliš, rezonátor má Focus, R má zvuk prikrášľovaný reprákmi. A je to fakt umelé, ja som si kvôli tomu radšej prepol R do iného režimu. Zvuk robený výfukom mi nevadí, práve naopak (a pri R4 to je asi aj jediná cesta), elektronicky generovaný zvuk mi vadí.
Ještě se po tom schválně podívám. Jestli to má VGR z repráků, tak je to mírou i zvukem kompatibilní s mým sluchovým ústrojím. Každopádně když měl FRS zvednutou kapotu, zvuk byl pěkný, dokonce i sání bylo slyšet. Při jízdě je to všechno pryč a místo toho jen namachrovaný wannabe V8. Ale že spolu při kritice Fordu nedosáhneme konsenzu je mi jasné. :-)
Omg...to není ale zvuk z repráku ty joudo. Sympozer je vibrující plech, který je poháněn (rozvibrován) nasávaným vzduchem. Elektronika pouze nastavuje tuhost plíšku a tím i zvuk vibrací...
Michale, v koupelně určitě najdeš takové zvláštní jakoby párátka obalené vatou - používá se to do uší. >:-[] Ta protivná umělotina v Golfu R, která mě na tom autě jako jediná věc děsně štvala, není rezonátor v motorovém prostoru ani se sklopenýma oběma ušima >:D
Omlouvám se za ten výraz, ale Fokt je skutečně zaslepený idi*t...RSo má rezonátor, Rko repráky. V RSu v normálním režimu je to jako v ST nebo GTI, přip přepnutí do sportovního režimu se výfuk začne ozývat a prskat. Rozhodně něco, co k ostrému HH patří.
Celý test je neskutečně tendenční, hledat u této kategorie univerzálnost je blbost, to si běž koupit plakát GTI....
Zajímavé, že všude ve světě RSo poráží kromě Mercedesu všechno, jenom v čechách na auto.cz ho redaktoři (o jejichž řidičských schopnostech vážně pochybuji) sepsou a pomluví, že je ve všem horší.
Když dělám svou práci, tak ji dělám tak, abych se na konci dne mohl s čistým svědomím podívat do zrcadla, nechápu jak to děláte vy, protože to co tady předvádíte je neskutečný!
Asi se tu ve Vašich testech brzy začne objevovat slovní spojení "ten, jehož jméno nesmíme vyslovit". Ale shodou okolností jsem nedávno shlédl jiný test, kde FoRS taky srovnání s nejmenovaným FWD HH neustál... ok, beru na vědomí, že to RS nemusí být tak dobré jak vypadá.
Jinak - spíš na okraj, protože důležitější jsou poznatky z testu - hvězdičky a peníze. 3,5* mi přijde málo... beru že to tak vyšlo, když Focus například schytal 3* za komfort pružení a pak se mu to na akceleraci těžko dohání, ale ještě víc u Golfa R mi výsledných 3,5* přijde jako dost málo, vzhledem k tomu, že jako kompromis všeho eRko asi nemá konkurenci.
A to s cenou hothatchů a sedanů... ono ty dnešní sedany jsou taky rychlejší než bývaly, na ukazování koncovek je potřeba víc koní... přesto mi ale tyhle dvě auta za mega drahý nepřijdou.
I na rodinné rodinné kombíky lze nahlížet různými pohledy, natož pak na hot-hatche. Každý řidič chce něco jiného, na něčem jiném bazíruje. Mně to zmíněné srovnání ohromně pomohlo, mj i v tomto testu. Člověk si udělá jasno v tom, co opravdu sportovní je, co není, co je efekt a co je možná až zbytečně maskovaná funkčnost. FRS je trochu hérečka, VGR už není tak nudný patron a začíná se nám to trochu komplikovat.
Hodnocení je takové. Když jsem vymýšlel hodnocení na AUTOFUN (schválně podívejte na starší testy), nastavil jsem ho tak, aby dokázalo vytáhnout sportovní kvality zkoušených aut. Tady je to prostě naladěné na mainstream. Ale jak už jsem se zmínil, ač mi Golfy svým charakterem nikdy nevyhovaly, když už bych měl tuto volbu, sáhl byl po R. FRS mi připomíná ostrá audi. ;-)
Beru naladění na mainstream. Ale právě u toho Golfu R je zajímavé to, že tam vlastně není žádné negativum proti běžnému Golfu - tedy až na provozní náklady.
Chápu že Focus RS může poztrácet body v mainstreamově orientovaném bodování za přílišnou ultimativnost (tvrdost, hlučnost - prostě není pro každého). Ale eRko? Tomu by mělo to mainstreamové bodování sedět. Je za tím cena a spotřeba a zákon klesajících výnosů logikou "zaplatím o 250 víc než za GTI-P a o tolik líp to nejede"?
Však mu sedí. Ale myslím, že kdybych si obě auta obodoval AUTOFUN tabulkou, stejně by VGR dopadl lépe. Jestli budu mít čas, schválně to zkusím, myslím, že tady grilovačka ještě pár dní pojede. :-)
FRS i VGR měly v samostatných testech 4,5 hvězdy, tam je to bráno jako celkový dojem. Ve srovnávacím testu s hodnocením jednotlivých položek se to bodování celé rozředí. Je to určitě matoucí, ani jedno z aut nelze považovat za "lepší průměr". :-(
...takže obě auta mají 3,5*. Pane redaktore, co je tedy tím 5* etalonem ve třídě? Je to třída super HH, tedy víc ultimativních HH jak se domnívám, nebo k čemu to vztahujete?
A indikuji správně, když se na základě vašeho testu domnívám, že FRS je autem, který neumí jezdit po běžných silnicích?
Zrovna jsem to psal Emelovi, FRS ode mě v single testu má 4,5 a to stejné dostal vloni DSGčkový VGR. Hodnocení ve srovnávacím testu nastavené na mainstreamová auta je pro sportovní auta vždycky problém. ;-\
Ne, že by neuměl, ale je to na našich silnicích poměrně nepříjemné.
Takze co sa tyka brzdenia a preletov zakrutami - myslim, ze je jasne, ze tie penumatiky na Focuse mu najviac pohorsili. Co sa tyka strmosti riadenia, ja dost pochybujem, ze Golf R ma len 1,75 otacky, ked vsetky ostatne koncernove hot-hatche maju s tymi istym variabilnym riadenim 2,1 otacky.
A 30m brzdna draha s Golfom R je snad vtip, tolko neda ani ziaden supersport. Nehovoriac o tom, ze brzdy Focusu su stavane na okruh a teda na vydrz.
Tento clanok sa mi zda tendencny
Na ty brzdne drahy čučim i ja. Pod 30m se nedostavaji ani supersporty. Na druhou stranu FRS horši brzdna draha než běžny Focus ? To nebude jen o pneu. Jinak se ještě podivuji nad zvukem obou aut. Zatim co jinde čtu u FRS samou chvalu v ramci 4 valcovych vozu u GR je tomu spiš opačně. Jinak jak bych si jako vuz pořidil GR tak na jedine svezeni bych volil přesně opačně. U GR mi docela vadi vzhled. Zatim co FRS vypada velice dobře a je znat , že jde o nějakou ostřejši variantu , GR vypada jako běžne auto segmentu C a zde už jsou na mistě slova jako nuda či usedlost. Tohle ma byt nejostřejši Golf , když i GTI vypada sportovněji ? 8-s
Už je nebo teprve bude ? Jinak Rko je na trhu poměrně dlouho a měl by vzhledem dat vice najevo co je zač. Navic "Rko" muže mit v garaži teměř každy majitel Golfa.
Tak nedávno jsme se nepřímo dověděli, že je Civic Type R lepší, než Focus RS a teď pěkně napřímo, že je lepší i Golf R. Nějak nám ta fordí bublina splaskává, slintají Angláni, co to mají povinné a tím to asi končí. Asi vloni TopGear nekecal, když dal GR a CTR do finále megatestu (kde to nakonec vyhrál ten každodenně použitelný). >:-[]
V Honda klubu máte z Fordu asi hodně velký komplexy, co? Ale ani se nedivím, Honda nikdy nedosáhne věhlasu a ocenení sportovních modelů Fordu. A o úspěších, neúspěších v motorsportu radši pomlčím >:-[]
Ale co se týče tlachání, tak jsou Honda a její fans mistři světa.
P.S. Ten rekord na NS už jste s CTR konečně po letech chvástání zajeli nebo ne?
No, vzhledem k tomu, že tam fakticky závodí jen 2 tovární značky, tak je to pro Hondu megaúspěch >:-[] Ale můžeme to vzít z té lepší stránky, porážíte Ladu...
Indy500? To jsi musel hledat hodně dlouho, abys něco našel >:D Ty závody mají ve světě opravdu velkej zvuk.
Jo, Lady, dva tovární Citroeny a dva "satelitní". Je to bída :-)
Že nemáš přehled, už si všímám dlouho. Přidám ti ještě 24 hours Daytona a 12hours Sebring, z těch závodů, co nikdo nezná. A za loňský rok třeba britské cesťáky a australské rally. Asi toho bude víc, moc to nesleduju, při zhruba stovce závodních programů celosvětově se to moc nedá.
Tak ony diskuze (vesměs těch, kteří dotyčná auta už dokonce viděli na šourůmu) vyvolávají dojem, že CTR vyhrává jen ve vlhkých snech fanatiků značky. Tak si dej pozor, co linkuješ, nebo dostaneš deku. >:-[]
Je fajn jak si VW hlava notuje s tou od hondy. Snad si nezbaštil slova jako "rozbil" či "jasně" a ještě ti snad neuniklo o co zde v tomhle srovnani jde. Jinak je ti určitě znamo co FRS do teto třidy přinesl a proč byl i diky tomu vyhlašen jako nejlepši HH. Což dokazuje nejeden test ať už samostatny či srovnavaci. Je i zajimave , že si nekomentoval ten hromadny test kde FRS vyhral a Type-R se nedostal ani do finalove trojky. Ale chapu , že tě Ford nenechava klidnym , když v mainstreamu nikdo jiny nenabidne pro řidiče to co pravě Ford a Honda už tim tuplem ne. Jinak velice dobře to napsal Wawris v čase 17:16.
Já jsem ohledně FRS zatm nepolíbený, tak nevím, co do téhle třídy přinesl. Až se mi povede se svézt (už se to rýsuje), budu mít jasněji. Jaký myslíš hromadný test? Ten britský, co dělali vyřazování na mokré trati? ;-)
Ford mě určitě nenechává klidným, i když si nemyslím, že by mi nabídl něco, co mi chybělo. Nikdy jsem nebyl drifter, i přesto jsem na něj zvědavý. :-)
Bublina splaskává? Já ti teda nevim - mi přijde nástup Focusu docela působivý a plní to, co slíbil. Tady se na nějaké pořadí, tabulky a podobně vůbec nehraje. Auta mají píseček rozdělený zcela jasně. Golf je nenápadný universál pro celý rok. CTR pila pro okruhové hledače čisté stopy a Focus rozpustilá iracionální blbost pro magory a požitkáře - tenhle Michalův srovnávák je snad jediný test vybočující z chuligánského hodnocení FoFo, takže bych to viděl na nějaký utýraný kousek s blbýma gumama.
Vůbec nejde o to, co je lepší, ale co je komu bližší. Tři skvělá auta. :-!
Souhlas, tři skvělá auta...
Je jasné, že CTR je v rámci hh aktuálně mnohem víc ve stínu FoRS (je novější, silnější, má sofistikovaný awd...), než ve stínu GR. Proto je pro Honda club přijatelnějším vítězem (z této dvojice) právě GR.
Když Focuse RS porazí i Golf R, pak přece logicky ("clubově") o vítězství CTR nad FoRS nemůže být pochyb. >:-[];-)
Zajímavá teorie, ale má to háček. To by pak vyvolalo důvodné podezření, že by třeba mohl být blbý GOLF lepší, než CTR. A umíš si představit větší potupu pro tvrdé jádro? Ona porážka od jakofaktkurňahardkóranekompromisníhofíku… by z logiky věci asi bolela mnohem víc. :-)
Pochop. Každý přece věděl, že to bude nejlepší auto ve vesmíru >:-[] jenže Ford zjevně zakopává v oblastech, kde přednedávnem neměl konkurenci. Prkenný podvozek? Gumové řízení? Torque steer? Já vím, že že stižen chronickou pežotitidou ti tohle přijde malicherné >:D , ale faktem je, pokud chtěl Ford iracionální rozpustilou hloupost, tak proč to takhle zředil a udělal tvrdý přetáčivý ...gétéčko? Vůbec nepochybuju o tom, že jestli Ford něco umí, je to řízení, jeho kombinaci s přední nápravou a geniální podvozky.
Proč to tedy nemá kvalitu jízdy (minimálně!) jako Golf R, zvlášť s adaptivním podvozkem. Proč je řízení gumové a jde to něj TS? Já se spíš bojím, že to Capito už měl na salámu a tak nějak to podle toho dopadlo. Kdyby to byl brus jako CTR, ale se silou ve středním pásmu a navrch s driftmódem, srazím paty a salutuju. Takhle si nemůžu pomoct, ale spíš to působí, že Team RS úplně přesně nevěděl, co vlastně chce udělat.
V mantinelech toho, že se bavíme a trojce nejlepších mainstreamových aut, pochopitelně, ne, že by to byla srágora. A ne, že by se to neprodávalo, jen musím souhlasit s tím závěrem, že RS je víc marketing, než RS.
A v tom testu autobildu se taky píše, že má FRS nepoužitelný podvozek a gumové řízení? Já jen, že tady činíš definitivní závěry z testu, který by se dal nazvat "statistickou chybou", neboť vyznívá značně odlišně oproti jiným testům a i z vyjádření Michala tady v diskuzi je jasné, že chování FRS bylo ovlivněno těmi Nokiany (ztráta lehkosti v přetáčivosti a koneckonců, na gumovitost řízení mají pneu také značný vliv)
Je podovzek opravdu tak hrozně prkenný? Ostatní se takto definitivně vůbec nevyjadřují. Jinak řízení u Fordu ke špičce od globalizace zrovna nepatří. Naopak torque steer je pro RS Fordy záležitostí naprosto typickou a dal by se už považovat za genetický rys (nevzpomínáš si, jak novináři houfně posílali první FRS do svodidel, poté co jim diferák vytrh volant z ruky? ).
Ale to už je hold o úhlu pohledu. Já odevšad čtu, že FRS je krom BMW jediný hot hatch, který lze vodit bokem a je to fakt sranda - a jak už jsem psal výše, tenhle "detail" v testu prakticky nezazněl. To je podobné, jako otestovat Toyobaru a nevypnout při tom stabilizaci ;-)
PS: mám pežotitidu a teď budu mít i forditidu, co? A krom toho jsem nakažený teplým virem Miaty a dokonce i bavorksým syndromem... >:D jen to Hondokoma se mi pořád nějak vyhýbá. Vlastně ne, mám i to, protože třeba S2K je... fantastická! I s tím debilním průběhem motoru... Jenom jestli to nebude tak, že mi se ty nemoci vzájemně vyrušují, za to tebe občas Hondokoma ovládne :-)
Hele asi takhle - na to, abych si přečetl oslavné ódy na cokoli, nemusím nic číst. Je jasné, že dnešní auta jsou vesměs na výši. Co mě zajímá je, když někdo, kdo do toho vidí, jde těm autům po krku, vytáhne podezřelé věci a napíše o nich.
Já pak sednu do auta a zjišťuju - jo, tohle mi taky vadí, tohle přežiju, tamto se mi moc nezdá a támhle to je úlet úplně mimo. Michala mám načteného roky a jeho analýzy jdou dost do hloubky, i když je na některé věci vysazený trošku do extrému (řazení, řízení, proslulé zaklekávání/nezaklekávání a čitelnost při tom). Takže uvítám, že se mu nezdá to, do čeho se obul, vím, na co se zaměřit.
A pak je tu taky otázka míry těch nedostatků. To, že se napíše, že je je řízení gumové, neznamená, že je to další Prius II.
TS typický pro Fordy? Ale jdi. Proč myslíš, že vznikl revoknuckle? Minulé RS mělo TS opravdu minimální, na 300k FWD před 5 lety. A ano, s globalizací se řízení (a i podvozky) trošku pokazily. O důvod víc se zjištěnými věcmi zabývat, ne argumentovat, že někdo jiný o tom nepsal. ;-)
Jo, driftování zaznít určitě mělo, alespoň nějakou výhodu ta pixla má ;-) i když třeba vůbec ne pro mě. A je otázkou, proč to chtít. Za 900 tyček můžeš vodit 370Z nebo Toyobaru. Everyday car to totiž zjevně nebude. >:D
No nevím, spíš si prolezlej chorobama a celkově chátráš, radši se ke mně nepřibližuj, nerad bych cokoli z toho chytil. Speciálně tu pežotitidu ;-)
Jinde chválí ovladatelnost Fordu na a za limitem. Jinde zmiňují, že se to kvůli tuhé kastli a podvozku natřásá i na rovné cestě, ale při ostré jízdě to umí krásně polknout i větší nerovnosti - což vyznívá jinak než brutálně tbvrdý podvozek. Ano TS je pro Ford velmi typický, ani FRS II se jej nezbavil, revoknuckle nerevoknuckle - RSa nebyly nikdy vycizelované a chirurgický přesné nástroje. Vždycky to byli hrubiání a chuligáni vyžadující pevnou ruku, za což se odměňovali královskou zábavou pro pilota.
Já se s Michalem právěže neshodnul už vícekrát a tady cítím, že kdybych FRS řídil, byl by to asi další případ...
Mimochodem, 370Z? To fakt nééééé - na tom autě neshledávám moc přitažlivosti :-) Jinak kvůli drcajícímu podvozku se stejnou logikou můžeš podivovat i na CTR - proč tu piklsu vlastně chtít? :-)
Už jsi viděl, aby se něco natřásalo kvůli tuhé kastli? >:D Naopak, tuhá kastle umožňuje udělat šasi poddajnější, má se do čeho opřít.
No uvidíme, jak polyká >:D Pak se můžeme pobavit znova. Každopádně to popisuješ, jako bys mluvil o STI. ;-) Je to Focus proboha, jesti taky nejsi z těch autocarů a ev trošku vypláchnutej >:D
Peugeot? :-D
Tak Zí je nepřitažlivý a RS "hrubiání a chuligáni vyžadující pevnou ruku, za což se odměňovali královskou zábavou pro pilota."? Je to s tebou vážnější, než se zdá. ;-) Navíc ses trošku chytil do vlastní pastičky, Z je totiž podobné jako RS, čím víc tlačíš, tím je lepší. Většina lidí to nepozná, zůstanou u toho, že je to trapné gétéčko pro Amíky. :-!
Teď nevím, o jakém CTR mluvíš. O mém? To byly telecí roky. Ten současný má k drncajícímu podvozku dost daleko. Doporučuji vyzkoušet. A pak napsat, co drncá míň ;-)
Tak zrovna k FRS jsou vzpominana auta jako STI či EVO a dokonce někteři jdou i dal.
[odkaz]
Jinak jako nejmeně vhodny součastny HH do běžneho provozu je zmiňovan pravě CTR , takže možna si budeš ve FRS připadat jako v bavlnce. Ale určitě se zde rad poděliš o objektivni informace.
S tebou to vážně nemá cenu. :-) Představ si, že už první Focus RS se nebáli srovnávat s bugeye STI. Koneckonců znám i několik majitelů STI/EVO, kteří FRS chválili nebo si jej dokonce koupili. Ale tak jasně, je to jenom Ford, proboha ( !!! ), ten přece není z JPN, navíc to je lidový krám, jak se můžu vůbec opovážit dávat ho do jedné věty s evem nebo STI ?!
To, že se auto s tuhou kastlí a fortelným odpružením natřásá je naprosto běžná věc TeeJayi - není řečeno, že do tuhé kastle patří jen měkké zavěšení. Typicky Renault nebo teď třeba Ford má naladění tužší, výhody se projeví, až když za to člověk veme a na podvozek působí mnohem větší síly, až tehdy se do té kastle skutečně opřou a předvedou svůj potenciál. A to co se při pojíždění zdálo nekomfortní a drcající najednou dokáže odfiltrovat nečekaně velké hrboly.
CTR jsem samozřejmě myslel aktuální - i ono je kritizováno za velmi tvrdý až nepříjemný podvozek - ale u něj to samozřejmě nevadí >:D To není piksla, ale okruhový speciál >:D Protože je z JPN a ještě to je HOnda!
Jinak představ si, že mi aktuiální CTR nijak nepoužitelné nepřišlo, mimo sportovní nastavení bych s ním klidně dokázal žít, ale pro někoho už to je moc. Nicméně, když to někdo řekne o CTR, je to přehnané, ale když to jeden člověk řekne o Focusu RS, je pro tebe jeho podvozek samozřejmě brutální a nepoužitelný >:D
No a 370Z? Zcela upřímně mi to auto přijde jako nezáživný těžkopádný autobus s mizerným zvukem a nepoužitelným VLSD a ne - čím víc tlačíš, tím víc zjišťuješ, jak se v tom to auto plácá... Jestli je Nismo lepší, nevím, ale běžné GT prostě není žádná sláva.. ale je to samozřejmě kec, protože to je Zí a je z Japonska. Japonci vyrábí jen perfektní a dokonalá auta >:-D
A samozřejmě, trapná poznámka na Peugeot... to RCZ ti musí strašně ležet v žaludku. >:D
jak se tady dalo čekat, test o ničem, jak jinak než výhra VW. Je vidět že autor je fanoušek VW a podle mě článek vubec nevystihuje podstatu toho jak má vypadat nadupany, divoky,zabavny auto. Já osobně teda absolutně nesouhlasím, v ohledech kde autor sebral body FRS (tvrdost podvozku, hlasity motor, atd...) to já přesně považuju za velké plus pravého brutálního hot hatche kterýho chci pro to aby mi vliv adrenalin do žil, vykouzlil usměv na ksichtě, vyvolal spoustu emocí a získal si mou závislost na tom usednout za volant a totálně si užívat jízdu, s tím bonusem aby auto vypadalo dravě, surově a netuctově! a ne furt opakovaná strohost a nekonfliktnost VW aut.
Jo, dobře, pokud se spokojím s autem pro presun z A do B bez emocí a zažitků a myslet si že mam buhví co .... tak si vemu VW. A postavit výhru Golfu v testu test hot-hatchů mimo jiné na lepším odhlučnění motoru, pohodlí v interiéru apod kravinach ¨, tak k tomu není co dodat!
>:D >:D >:D >:D:yes::yes::yes::yes:
Ja som vedel, ze nejaky zlaty klinec dnesno-vecerneho programu ma estelen čaká !
>:D >:D >:D >:D:yes::yes::yes::yes:
Zkus se po tom dřívějšim podívat = toho úpadku a urážek který si najednou začal psát sem si všim už dřív = až sem si řikal jestli nemáš nějakou změnu v osobnim životě
Uz jsi s nekolika HH pro srovnani aspon jel, kdyz mezi nimi vidis tak obrovske rozdily? Ze je podle tebe jeden "bez emoci a pohodlny" a druhy "nadupany, divoky, zabavny a ten pravy brutalni" :-)
PARODIE NA TEST OD PARODIE NA AUTOMOBILOVÉHO NOVINÁŘE
citace závěru: "Možná jste to nečekali, Focus RS prohrál s VW.", tak to jediné jsem od těchto stránek čekal na 100%, ti i kdyby testovali RS Forda s RS naftovou Fabkou, tak vyhraje Fabka, je to přeci koncern a ten je dokonalost sama >:D
Proč se redakce vůbec nepozastavila nad faktem, že popisovaný subjektivní průběh výkonu se u Golfu dost výrazně liší od technických údajů ? Golf má táhnout rovnoměrně do 5,5 tis.ot ale subjektivně dle testu má o tisíc otáček níže výrazné zakolísání.
Není v takovém případě vhodná např. kontrola akcelerometrem, aby bylo jasné jestli se jedná pouze o pocity, nebo realitu a příčinou je vadný motor ?
pro redakci u erka se dá motor vytočit přes 4000 u startu a chybí vám ve článku jak jste podřazovali z pětky na čtyřku, dali tam dvojku a odrovnali motor
Srovnávací testy tohoto formátu jsou opravdu jen k pocuchání nervů čtenářů a k vyvolání plamenů v diskuzi. Jejich vypovídací hodnota začíná a končí přesně v tom bodě kde končí autorova představa o tom co to je HH.
Obojí jsou to krásná a skvělá auta, vybočující z řad všední produkce, stejně jako HH jiných výrobců. Je to jako se rozhodovat mezi ženami. Na testy, recenze a reference kolegů z práce se můžete vykašlat a všechny je třeba si projet sami. Někdo má rád divočinu, někdo exotiku a někdo klasiku. To co má rád autor už víme ;-)
Slyšel jsem od německých kolegů, že FRS má docela velké problémy s pneu. Předváděčky FRS prý doslova žerou gumy a to ne při nějaké divoké jízdě na okruhu nebo v drift modu, kdy nějaký magor roztaví gumu za pár desítek minut, ale i při zcela normální jízdě po autobahnu běžnými rychlostmi běhoun odchází doslova před očima. Údajně se nějak hádá předek se zadkem, což zní technicky jako podivné vysvětlení, ale možná by to vysvětlovalo vaši poznámku o nestabilitě ve vysokých rychlostech a zároveň by to vysvětlovalo asi nepříliš dobrý stav gum na testovaném autě a skutečnost, že dealer je nestíhá vyměňovat.
Pozoroval jste něco podobného?