Test Auto.cz

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune – Brouk do terénu?

22.8. 2016
Verdikt
 

Současný beetle je na trhu již čtvrtým rokem. A stylově na léto připravil Volkswagen verzi Dune. Svým názvem sice odkazuje na plážové buginy, ovšem spíše než k jízdám pískem podél moře se novinka hodí na cestování po kvalitní silnici.

Takzvané „dune buggy“ neboli auta pro jízdu po plážích, vznikala od 60. let. První stroje navíc využívaly rámového podvozku a také pohonu původního Volkswagenu Brouk. Jistě z důvodu jednoduché, spolehlivé a hlavně robustní techniky. Nyní se nám Volkswagen snaží tuto éru připomenout. Mluvit o stylu současného beetlu je skoro zbytečné, vždyť každý beetle je jiný než ostatní auta. Minimálně vzhledem, když už ne použitou technikou. Ovšem verze Dune přidává ještě něco navíc. Kromě 18palcových litých kol pojmenovaných „Canyon“ je to především o 10 mm zvýšená světlá výška. A dále jinak tvarované nárazníky, které mají dotvářet off-roadovější, nebo chcete-li drsnější výraz tohoto vzhledově mimořádně sympatického vozu. Celek pak dokreslují plastové lemy blatníků.

Popsané úpravy mohou budit dojem, že byste se s vozem mohli na tu pláž i vydat. Přesto radíme to nezkoušet, neboť chybí pohon všech kol. Ten sice nemívaly ani staré buginy, avšak jejich motor v zádi spolu s pohonem zadních kol dával mnohem větší předpoklady pro jízdu po nezpevněném povrchu. Navíc i přes zvýšení světlé výšky je to na písečné duny pořád málo. Jízda po pláži ale nebyla v žádném případě záměrem tvůrců této edice.

Barvy podle přání

Současné, tedy třetí vydání brouka, je z našeho pohledu méně retro, než tomu bylo u předchozího New Beetlu. V kabině tak už nenajdete třeba stylovou vázičku s umělou květinou. Vše vynahrazují kvalitní materiály a solidní zpracování. Lehký závan starých časů přesto nechybí. Asi nejvíce je to patrné na horní části palubní desky, kde se táhne pás plastů vyvedený v barvě laku auta, v našem případě tedy ve žluté.

V základní verzi příznačně pojmenované Basic a poháněné motorem 1.2 TSI vyjde beetle na nijak lidových 424.900 korun. Zapůjčený kousek s motorem 1.4 TSI začíná na částce 622.900 korun. V případě testovaného vozu ale cena činila 745.201 korun. V rámci příplatků jsme tak mohli využívat třeba skvělý audiosystém Fender s deseti kanálovým zesilovačem o výkonu 400 Wattů. Vyjde na 16.300 korun. V létě přišla vhod také panoramatická střecha za 35.000 korun. Lze ji elektricky otevřít, což chválíme. Naopak součástí standardní výbavy verze Dune jsou kupříkladu sportovní přední sedadla. Sice se jim tak říká, avšak s bočním vedením to nikterak nepřehánějí. Rozhodně nečekejte posaz ve stylu Golfu GTI či R. Beetle je především stylovým autem a ne sporťákem.

obrázek [600 x 403]  

Od samého začátku výroby nabízí beetle ambientní interiérové osvětlení, a to hned ve dvou verzích. V základní svítí pouze dveřní výplně v místě loketních opěrek (bílou barvou). V pokročilejší verzi, kterou měl testovaný vůz, lze zvolit tři barevné odstíny - kromě bílé ještě červenou a modrou. Navíc svítí také okolí dveřních reproduktorů. Barvy měníte otočným ovladačem vlevo vedle volantu. Oči řidiče rychle upoutá trojice přídavných ukazatelů teploty oleje, plnicího tlaku turbodmychadla a dále stopky. Jde o příplatkovou položku za 3.800 korun. Na první pohled ve výbavě chybí teploměr vody, který si však můžete vyvolat v menu multifunkčního ukazatele MFA, stejně jako teplotu oleje. Ta je tedy zobrazována vlastně dvakrát – budíkem a na displeji.

Jinak je kabina útulná, ergonomie bez zásadních chyb a také designová stránka věci zaslouží pochvalu. Do vozu si sednete a cítíte se v něm jako byste jej již nějaký čas používali. To třeba u MINI, tedy taktéž retro vozu, říci rozhodně nemůžeme.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune

Cena v základní výbavě: 622 900 Kč Cena v testované výbavě: 745 201 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, dva úchyty ISOFIX na zadních sedadlech, parkovací systém Park Pilot, automatická klimatizace Climatronic, automatická aktivace světlometů – systém coming home, palubní počítač plus, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, 18palcová litá kola, stavitelné bederní opěrky na předních sedadlech, dešťový senzor, o 10 mm vyšší světlá výška, spoiler na zádi, sportovní přední sedadla, přístrojová deska lakovaná v barvě karoserie, atd.

Výbava testovaného vozu:Zpětná kamera Rear assist (+ 5.500,-), hlídání mrtvého úhlu (+ 8.000,-), Style Paket Color4Me "žlutá Sandstorm" (+ 2.500,-), App-Connect propojení smartphone s infotainmentem vozu (rádio, navigace) (+ 5.100,-), bezklíčové odemykání Keyless Access (+ 9.400,-), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené 65% absorpce světla (+8.900,-), hlasové ovládání (+ 4.900,-), sada dodatečných ukazatelů (+ 3.800,-), textilní koberečky vpředu a vzadu (+ 3.700,-), navigace "Discover Media" (+ 16.400,-), connectivity Paket (+ 4.100,-), zvukový systém Fender (+ 16.300,-), vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů předního skla (+ 7.000,-), panoramatické střešní okno (35.000,-), bi-xenonové světlomety (18.900,-), multifunkční kožený volant pro ovládání multifunkčního displeje, rádia a telefonu (+ 13.500,-).

Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys

Urbanisticko-architektonická soutěž Nové KCP vyhlášená…

Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.8 / 5.4
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 905
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1363 / 512
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2524
e) rozchod vpředu (mm): 1581
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

 



Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018! Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018!

Elektřinou poháněná vozidla se čím dál častěji objevují i…

Nejrychlejší brouk! Beetle LSR jel v Bonneville 328 km/h Nejrychlejší brouk! Beetle LSR jel v Bonneville 328 km/h

Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record) je podle…

 



 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Včera

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Největší videoherní výstava Game On našima očima. Navštívit ji sami můžete v Praze

Největší videoherní výstava Game On našima očima.…

Putovní videoherní výstava Game On, která se pyšní tím, že je největší svého druhu, dorazila do Česka. Navštívit…

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

 

iSport.cz

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu ovládl tým Evropy

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu…

První ročník Laver Cupu patří výběru Evropy! V dramatickém zápase se o to postaral Roger Federer, který porazil…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový Václav Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový…

Zatím nejvíce jednoznačného vítězství v této sezoně se dočkali fotbalisté Sparty. V 8. kole Het ligy porazili…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…