Test Auto.cz

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune – Brouk do terénu?

22.8. 2016
Verdikt
 

Současný beetle je na trhu již čtvrtým rokem. A stylově na léto připravil Volkswagen verzi Dune. Svým názvem sice odkazuje na plážové buginy, ovšem spíše než k jízdám pískem podél moře se novinka hodí na cestování po kvalitní silnici.

Takzvané „dune buggy“ neboli auta pro jízdu po plážích, vznikala od 60. let. První stroje navíc využívaly rámového podvozku a také pohonu původního Volkswagenu Brouk. Jistě z důvodu jednoduché, spolehlivé a hlavně robustní techniky. Nyní se nám Volkswagen snaží tuto éru připomenout. Mluvit o stylu současného beetlu je skoro zbytečné, vždyť každý beetle je jiný než ostatní auta. Minimálně vzhledem, když už ne použitou technikou. Ovšem verze Dune přidává ještě něco navíc. Kromě 18palcových litých kol pojmenovaných „Canyon“ je to především o 10 mm zvýšená světlá výška. A dále jinak tvarované nárazníky, které mají dotvářet off-roadovější, nebo chcete-li drsnější výraz tohoto vzhledově mimořádně sympatického vozu. Celek pak dokreslují plastové lemy blatníků.

Popsané úpravy mohou budit dojem, že byste se s vozem mohli na tu pláž i vydat. Přesto radíme to nezkoušet, neboť chybí pohon všech kol. Ten sice nemívaly ani staré buginy, avšak jejich motor v zádi spolu s pohonem zadních kol dával mnohem větší předpoklady pro jízdu po nezpevněném povrchu. Navíc i přes zvýšení světlé výšky je to na písečné duny pořád málo. Jízda po pláži ale nebyla v žádném případě záměrem tvůrců této edice.

Barvy podle přání

Současné, tedy třetí vydání brouka, je z našeho pohledu méně retro, než tomu bylo u předchozího New Beetlu. V kabině tak už nenajdete třeba stylovou vázičku s umělou květinou. Vše vynahrazují kvalitní materiály a solidní zpracování. Lehký závan starých časů přesto nechybí. Asi nejvíce je to patrné na horní části palubní desky, kde se táhne pás plastů vyvedený v barvě laku auta, v našem případě tedy ve žluté.

V základní verzi příznačně pojmenované Basic a poháněné motorem 1.2 TSI vyjde beetle na nijak lidových 424.900 korun. Zapůjčený kousek s motorem 1.4 TSI začíná na částce 622.900 korun. V případě testovaného vozu ale cena činila 745.201 korun. V rámci příplatků jsme tak mohli využívat třeba skvělý audiosystém Fender s deseti kanálovým zesilovačem o výkonu 400 Wattů. Vyjde na 16.300 korun. V létě přišla vhod také panoramatická střecha za 35.000 korun. Lze ji elektricky otevřít, což chválíme. Naopak součástí standardní výbavy verze Dune jsou kupříkladu sportovní přední sedadla. Sice se jim tak říká, avšak s bočním vedením to nikterak nepřehánějí. Rozhodně nečekejte posaz ve stylu Golfu GTI či R. Beetle je především stylovým autem a ne sporťákem.

obrázek [600 x 403]  

Od samého začátku výroby nabízí beetle ambientní interiérové osvětlení, a to hned ve dvou verzích. V základní svítí pouze dveřní výplně v místě loketních opěrek (bílou barvou). V pokročilejší verzi, kterou měl testovaný vůz, lze zvolit tři barevné odstíny - kromě bílé ještě červenou a modrou. Navíc svítí také okolí dveřních reproduktorů. Barvy měníte otočným ovladačem vlevo vedle volantu. Oči řidiče rychle upoutá trojice přídavných ukazatelů teploty oleje, plnicího tlaku turbodmychadla a dále stopky. Jde o příplatkovou položku za 3.800 korun. Na první pohled ve výbavě chybí teploměr vody, který si však můžete vyvolat v menu multifunkčního ukazatele MFA, stejně jako teplotu oleje. Ta je tedy zobrazována vlastně dvakrát – budíkem a na displeji.

Jinak je kabina útulná, ergonomie bez zásadních chyb a také designová stránka věci zaslouží pochvalu. Do vozu si sednete a cítíte se v něm jako byste jej již nějaký čas používali. To třeba u MINI, tedy taktéž retro vozu, říci rozhodně nemůžeme.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune

Cena v základní výbavě: 622 900 Kč Cena v testované výbavě: 745 201 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, dva úchyty ISOFIX na zadních sedadlech, parkovací systém Park Pilot, automatická klimatizace Climatronic, automatická aktivace světlometů – systém coming home, palubní počítač plus, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, 18palcová litá kola, stavitelné bederní opěrky na předních sedadlech, dešťový senzor, o 10 mm vyšší světlá výška, spoiler na zádi, sportovní přední sedadla, přístrojová deska lakovaná v barvě karoserie, atd.

Výbava testovaného vozu:Zpětná kamera Rear assist (+ 5.500,-), hlídání mrtvého úhlu (+ 8.000,-), Style Paket Color4Me "žlutá Sandstorm" (+ 2.500,-), App-Connect propojení smartphone s infotainmentem vozu (rádio, navigace) (+ 5.100,-), bezklíčové odemykání Keyless Access (+ 9.400,-), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené 65% absorpce světla (+8.900,-), hlasové ovládání (+ 4.900,-), sada dodatečných ukazatelů (+ 3.800,-), textilní koberečky vpředu a vzadu (+ 3.700,-), navigace "Discover Media" (+ 16.400,-), connectivity Paket (+ 4.100,-), zvukový systém Fender (+ 16.300,-), vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů předního skla (+ 7.000,-), panoramatické střešní okno (35.000,-), bi-xenonové světlomety (18.900,-), multifunkční kožený volant pro ovládání multifunkčního displeje, rádia a telefonu (+ 13.500,-).

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.8 / 5.4
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 905
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1363 / 512
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2524
e) rozchod vpředu (mm): 1581
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune –…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018! Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018!

Elektřinou poháněná vozidla se čím dál častěji objevují i…

Nejrychlejší brouk! Beetle LSR jel v Bonneville 328 km/h Nejrychlejší brouk! Beetle LSR jel v Bonneville 328 km/h

Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record) je podle…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…