reklama


Test Auto.cz

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune – Brouk do terénu?

22.8. 2016
Verdikt
 

Současný beetle je na trhu již čtvrtým rokem. A stylově na léto připravil Volkswagen verzi Dune. Svým názvem sice odkazuje na plážové buginy, ovšem spíše než k jízdám pískem podél moře se novinka hodí na cestování po kvalitní silnici.

Takzvané „dune buggy“ neboli auta pro jízdu po plážích, vznikala od 60. let. První stroje navíc využívaly rámového podvozku a také pohonu původního Volkswagenu Brouk. Jistě z důvodu jednoduché, spolehlivé a hlavně robustní techniky. Nyní se nám Volkswagen snaží tuto éru připomenout. Mluvit o stylu současného beetlu je skoro zbytečné, vždyť každý beetle je jiný než ostatní auta. Minimálně vzhledem, když už ne použitou technikou. Ovšem verze Dune přidává ještě něco navíc. Kromě 18palcových litých kol pojmenovaných „Canyon“ je to především o 10 mm zvýšená světlá výška. A dále jinak tvarované nárazníky, které mají dotvářet off-roadovější, nebo chcete-li drsnější výraz tohoto vzhledově mimořádně sympatického vozu. Celek pak dokreslují plastové lemy blatníků.

Popsané úpravy mohou budit dojem, že byste se s vozem mohli na tu pláž i vydat. Přesto radíme to nezkoušet, neboť chybí pohon všech kol. Ten sice nemívaly ani staré buginy, avšak jejich motor v zádi spolu s pohonem zadních kol dával mnohem větší předpoklady pro jízdu po nezpevněném povrchu. Navíc i přes zvýšení světlé výšky je to na písečné duny pořád málo. Jízda po pláži ale nebyla v žádném případě záměrem tvůrců této edice.

Barvy podle přání

Současné, tedy třetí vydání brouka, je z našeho pohledu méně retro, než tomu bylo u předchozího New Beetlu. V kabině tak už nenajdete třeba stylovou vázičku s umělou květinou. Vše vynahrazují kvalitní materiály a solidní zpracování. Lehký závan starých časů přesto nechybí. Asi nejvíce je to patrné na horní části palubní desky, kde se táhne pás plastů vyvedený v barvě laku auta, v našem případě tedy ve žluté.

V základní verzi příznačně pojmenované Basic a poháněné motorem 1.2 TSI vyjde beetle na nijak lidových 424.900 korun. Zapůjčený kousek s motorem 1.4 TSI začíná na částce 622.900 korun. V případě testovaného vozu ale cena činila 745.201 korun. V rámci příplatků jsme tak mohli využívat třeba skvělý audiosystém Fender s deseti kanálovým zesilovačem o výkonu 400 Wattů. Vyjde na 16.300 korun. V létě přišla vhod také panoramatická střecha za 35.000 korun. Lze ji elektricky otevřít, což chválíme. Naopak součástí standardní výbavy verze Dune jsou kupříkladu sportovní přední sedadla. Sice se jim tak říká, avšak s bočním vedením to nikterak nepřehánějí. Rozhodně nečekejte posaz ve stylu Golfu GTI či R. Beetle je především stylovým autem a ne sporťákem.

obrázek [600 x 403]  

Od samého začátku výroby nabízí beetle ambientní interiérové osvětlení, a to hned ve dvou verzích. V základní svítí pouze dveřní výplně v místě loketních opěrek (bílou barvou). V pokročilejší verzi, kterou měl testovaný vůz, lze zvolit tři barevné odstíny - kromě bílé ještě červenou a modrou. Navíc svítí také okolí dveřních reproduktorů. Barvy měníte otočným ovladačem vlevo vedle volantu. Oči řidiče rychle upoutá trojice přídavných ukazatelů teploty oleje, plnicího tlaku turbodmychadla a dále stopky. Jde o příplatkovou položku za 3.800 korun. Na první pohled ve výbavě chybí teploměr vody, který si však můžete vyvolat v menu multifunkčního ukazatele MFA, stejně jako teplotu oleje. Ta je tedy zobrazována vlastně dvakrát – budíkem a na displeji.

Jinak je kabina útulná, ergonomie bez zásadních chyb a také designová stránka věci zaslouží pochvalu. Do vozu si sednete a cítíte se v něm jako byste jej již nějaký čas používali. To třeba u MINI, tedy taktéž retro vozu, říci rozhodně nemůžeme.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune

Cena v základní výbavě: 622 900 Kč Cena v testované výbavě: 745 201 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ESP, dva úchyty ISOFIX na zadních sedadlech, parkovací systém Park Pilot, automatická klimatizace Climatronic, automatická aktivace světlometů – systém coming home, palubní počítač plus, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, 18palcová litá kola, stavitelné bederní opěrky na předních sedadlech, dešťový senzor, o 10 mm vyšší světlá výška, spoiler na zádi, sportovní přední sedadla, přístrojová deska lakovaná v barvě karoserie, atd.

Výbava testovaného vozu:Zpětná kamera Rear assist (+ 5.500,-), hlídání mrtvého úhlu (+ 8.000,-), Style Paket Color4Me "žlutá Sandstorm" (+ 2.500,-), App-Connect propojení smartphone s infotainmentem vozu (rádio, navigace) (+ 5.100,-), bezklíčové odemykání Keyless Access (+ 9.400,-), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené 65% absorpce světla (+8.900,-), hlasové ovládání (+ 4.900,-), sada dodatečných ukazatelů (+ 3.800,-), textilní koberečky vpředu a vzadu (+ 3.700,-), navigace "Discover Media" (+ 16.400,-), connectivity Paket (+ 4.100,-), zvukový systém Fender (+ 16.300,-), vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů předního skla (+ 7.000,-), panoramatické střešní okno (35.000,-), bi-xenonové světlomety (18.900,-), multifunkční kožený volant pro ovládání multifunkčního displeje, rádia a telefonu (+ 13.500,-).

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.8 / 5.4
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 905
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1363 / 512
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2524
e) rozchod vpředu (mm): 1581
f) rozchod vzadu (mm): 1553
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Beetle 1.4 TSI DSG Dune –…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018! Elektromobily si to rozdají v rallyekrosu. Už v roce 2018!

Elektřinou poháněná vozidla se čím dál častěji objevují i…

Nejrychlejší brouk! Beetle LSR jel v Bonneville 328 km/h Nejrychlejší brouk! Beetle LSR jel v Bonneville 328 km/h

Volkswagen Beetle LSR (Land Speed Record) je podle…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama