Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Caddy Cup 1.6 TDI – Máme tip pro sportovce

Volkswagen Caddy se edicí Cup snaží zamaskovat dodávkový původ. Zjišťovali jsme, jak se mu to daří.
Zpět na článek
3. 9. 2014 10:21
3. 9. 2014 16:16
3. 9. 2014 16:37
3. 9. 2014 17:33
3. 9. 2014 21:09
3. 9. 2014 23:30
3. 9. 2014 10:27
3. 9. 2014 10:31
3. 9. 2014 11:01
3. 9. 2014 11:16
3. 9. 2014 11:22
3. 9. 2014 11:41
3. 9. 2014 12:00
3. 9. 2014 12:14
3. 9. 2014 12:20
3. 9. 2014 12:42
3. 9. 2014 12:57
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 9. 2014 12:30
3. 9. 2014 12:56
3. 9. 2014 16:32
4. 9. 2014 11:59
4. 9. 2014 12:57
4. 9. 2014 12:25
3. 9. 2014 16:18
4. 9. 2014 12:04
3. 9. 2014 10:57
4. 9. 2014 17:26
Avatar - Emel
3. 9. 2014 10:21
Cena
Nevypadá to úplně špatně... ale... 550 v nijak opulentní výbavě je přece jen poměrně dost, tady asi umí konkurence nabídnout víc.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
3. 9. 2014 16:37
Re: Cena
Například Doblo Panorama stojí v nejvyšší výbavě s 1.6d necelých 450t. A pak je tu samozřejmě možnost vzít nějaké MPV...
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2014 17:33
Re: Cena
Například Doblo je za tuhle cenu po slevě, navíc má jen 675 kg nosnost. Takže jak se cenově lisí? Nijak dramaticky. A to nehovořím o tom, že jako o ojetinu je tu o Fiat opravdu hrozný zájem :-!
Avatar - Emel
3. 9. 2014 21:09
Re: Cena
Ojetinu neřeším. Sleva je dlouhodobá... prostě ten rozdíl tam je, možná ne 100.000, ale 80 určitě.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2014 23:30
Re: Cena
reálné slevy u VW jsou víc než kosmetické. v této cenové hladině klidně 60-80 tis. Takže reálný rozdíl vidím někde kolem +20 až +40 tis. ve prospěch Fiatu, což toi VW vrátí tím, že si mnohem líp drží cenu.
3. 9. 2014 10:27
hmm
Z * bič neupleteš a tudíž z dodávky rodinné auto nevyrobíš.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Emel
3. 9. 2014 10:31
Re: hmm
Je to něco za něco... dáš tam 3 sedačky a dva kočáry, bez sedaček se tam vejdou kola... jo, jezdí to jako dodávka, ale pro kratší trasy a klidnější jezdce asi proč ne.
3. 9. 2014 11:01
Re: hmm
Jen namátkou jsem juknul co mohu mít za +/- podobnou cenu u konkurence. Nejedná se mi o přímé konkurenty, pouze o to, co můžu za ceníkových 550 dostat, pokud mám zájem o velký zavazadelník (viz. 1.) ), či pokud chci velké auto s feelingem "pro sportovce" (viz. 2.) ).

1.) Citroen Grand C4 Picasso 1.6 eHDI (115Hp) Tendence. Zavazadelník 725l. Cena 550.

2.) Fiat Freemont 2.4 (170Hp, AT) Urban. Velké auto pro velké kluky. S menším kufrem (540l). Cena 570.

Sakra, proč bych měl chtít jít pro stokoňovou dodávku s takovou výbavou a takovým motorem za takové peníze?
Avatar - Emel
3. 9. 2014 11:16
Re: hmm
Že to je za 550 drahé jsem psal už na začátku, to je trošku jiné téma.
3. 9. 2014 11:22
Re: hmm
Jistě. Vždyť já ti také neoponuji, spíše jsem to chtěl doplnit. A zdůraznit to, že muset v autě za cenu přes půl milionu v dálničních stoupáních podřazovat a při jízdě neobsazeným vozem např. po D1 dávat dozadu dva pytle s cementem, aby mi neodlétl zadek, je skutečně úlet. A velikým kufrem, což by mohl být hlavní argument zastánců tohoto auta, se to také obhájit nedá, viz. Picasso.

A ta listová pera vzadu 8-s
Avatar - Emel
3. 9. 2014 11:41
Re: hmm
Znám pár lidí, co jsou naprosto spokojení se svým Berlingem, Kangoo, Roomsterem... včetně slabého motoru. Oceňují variabilitu, která je přece jen o něco lepší, než u toho Picassa. Že by takové auto mělo být levnější než to Picasso je ale jasné.
3. 9. 2014 12:00
Re: hmm
To samozřejmě. Jenže to Berlingo či Kangoo má v základu klasickou vlečku (ale alespoň že Caddy už namá tu tuhou nápravu), čímž jsou k rodinnému užívání výrazně vhodnější. A stojí výrazně méně - tady se absolutně shodneme, auta jako Caddy mají svoje opodstatnění, nicméně musí na trhu nějak cenově zapadnout. Tento testovaný Caddy v tomto ohledu absolutně pohořel.
A jen poznámka ohledně variability - ano, možná tato auta mají o něco variabilnější interiér. Ale co se prostornosti týče (hlavně v případě Roomster vs. C4), jedná se v případě Citroenu o jiný vesmír, hlavně co se šířky týče. A cca 1850l při sklopení druhé řady sedadel Picassa znamená jediné - dostanu +/- stejně obří dodávku jako tebou zmiňované vozy, ale nemusím se pachtit se sedadly (a jako někdo, kdo nějakou dobu jezdil s Alhambrou minulé generace vím, o čem hovořím).

Prostě - Caddy je předražený a ve srovnání s konkurencí za stejné peníze nemá moc šancí. Ve srovnání s přímou konkurencí má, v případě rodinných verzí, handicap v podobě zadní nápravy.
Avatar - Emel
3. 9. 2014 12:14
Re: hmm
Roomster je přece jen menší než Caddy. Při nakládání kola nebo skříně bych asi favorizoval Caddy před C4, určitá krabicovost a výška interiéru se počítá. Nehledal jsem to, ale předpokládám, že Caddy má i větší užitečnou hmotnost.
3. 9. 2014 12:20
Re: hmm
Dodal by som, že Roomster je dosť podstatne menší a do porovnania s ďalšími uveddenými modelmi sa absolútne nehodí.
3. 9. 2014 12:42
Re: hmm
Užitečná hmotnost je 645 (pětimístná verze Grand C4) vs. 720 (výhoda té zadní nápravy) - to nevidím jako zasadní rozdíl. Velikosti vstupů do zavazadelníku neznám - řekl bych, že tady oba můžeme pouze odhadovat. U výšky interiéru bych v rámci kol řešil pouze problém vejde/nevejde. Kolik máš nad nimi je snad fuk. C4 je vpředu zase o 4cm širší, což je něco co jako řidič docením víc...

Atd. atd. - zde je vidět, že pokud se chce, lze vždy nalézt alespoň něco, v čem "ten druhý", ten který měl stát cca o 100tis méně, může vynikat. Ale, pardon, krabicovitost, výška interiéru a o 70 kg vyšší pohotovostní hmotnost není pro mě dostatečný argument. V mnoha jiných ohledech C4 Caddyho prostě drtí (už jen srovnání interiérů, komfort cestování, motorizace - sakra vždyť ono to má i silnější motor než Caddy (!) - prostě je to auto někde úplně jinde).

A zdůrazňuji - jen jsem se po přečtení testu a tvých a kasprikových příspěvků zamyslel, řekl jsem si "sakra, za tu cenu se mi to nějak nezdá" a zkusil dva modely kde mi přislo, že by to tak nějak podobně mohlo stát... C4 i Freemont jsou pouze příklady, prostě mě napadla dvě auta kde jsem očakával podobně velký kufr... Sám jsem byl překvapený, jak moc nevýhodný Caddy je.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 9. 2014 12:57
Re: hmm
Roomster je unikát, zcela mimo kategorie (myšleno v dobrém)
3. 9. 2014 12:30
Re: hmm
Caddy by som tiež veľmi neobhajoval. Podvozok sa k rodinnému autu zrovna nehodí a aj interiér je materiálmi aj tvarmi viac úžitkový ako osobný. Ako prišiel autor testu k názoru, že toto auto má bližšie k osobákom ako k užitkáčom neviem, asi dávno netestoval žiadny užitkáč - tie už sú dnes tiež niekde inde ako pred 10 rokmi.
Ale vo všeobecnosti dodávka "poľudštená" na rodinné auto zmysel má. Tiež jednu, ale inej značky, vlastním. Výhody sú voči MPV znateľné:
-neviem, ktoré MPV mi ponúkne odkladaciu policu nad čelným sklom, ponúka značný objem, ja mám navyše schránky pod strechou na celú šírku auta aj pre vzadu sediacich
-vnútorná výška - super vec, ak vozíš malé deti, ktoré musíš v aute usadiť a pripútať, prípadne sa im venovať z iných dôvodov
-vnútorná šírka - máloktoré MPV podobnej veľkosti ponúkne čistú vnútornú šírku (medzi madlami dverí) poctivých 1500 mm - kto má viac detí a vozí 3 autosedačky, vie o čom píšem
-odsuvné dvere - náramne praktická vec, mimo B-Maxu nimi disponujú len väčšie MPV, aj to nie všetky

U mňa ešte zavážila možnosť sklopenia sedadiel do roviny jdeným pohybom, vrátane spolujazdcovho, stolíky na operadlách predbých sedadiel ako v MPV, klimatizovaná schánka vpredu medzi sedadlami, aj zabudovaný strešný nosič so zabudovanými priečkami, ktoré ak nepotrebuješ, jednoducho odklopíš do pozdĺžnych lyžín. Suma-sumárum, MPV sa vo viacerých smeroch nechytá.
3. 9. 2014 12:56
Re: hmm
Ohledně podvozku se shodneme - prázdný Caddy na nekvalitní silnici skáče jako koza. To není chování blízké "osobnímu vozu", natož MPV.

Ostatní co popisuješ je o variabilitě a praktičnosti interiéru. Těžko řešit podrobnosti, když obecně srovnáváš klasická MPV se svým vlastní vozem, který já neznám ;-)
Ale obecně lze řící - ano, variabilita a ještě větší prostornost a praktičnost mohou být jedním z plusů těchto civilních dodávek. Dalšími výhodami může být např. cena (krom Caddyho teda).
Na stranu druhou - kvalita zpracování a použitých materiálů interiéru, odhlučnění, úroveň komfortu, podvozek, výbavení moderními prvky a asistenky atd., atd., - argumentů pro klasické MPV je mnoho. A přiznám se, že já osobně bych v cenách nad 400tis civilní dodávku nikdy nevolil - tím netvrdím, že nerozumím tvým argumentům. Prostě jen u auta preferuji jiné hodnoty.

Ps.: C4 1500mm vnitřní šířku má. Caddy nikoli.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2014 16:32
Re: hmm
Vidíš a právě nosnost je to, co vůz předurčuje jako jasnou volbu pro mnoho živnostníků atp. Když totiž budeš každý den vozit 700 kg v tom tvém Picassu, tak ho za rok na našich cestách tak rozžvejkáš, že ti bude vlát jak tahací harmonika 8-s :-!
4. 9. 2014 11:59
Re: hmm
Rohypnole, četl jsi vlastně ten test, případně toto vlákno? Celý test je koncipován tak, že Caddy Cup je verze určená k rodinnému využití či pro aktivní lidi-sportovce. A celé toto diskuzní vlákno se na základě této premisy odvíjí. Výhody takového vozu pro živnostníky v žádném případě nezpochybňuji, ale o tom tato diskuze přeci nebyla - la pardon, ale já jaksi řemeslník nejsem, stejně jako mnozí jiní, a na Caddy Cup se dívám z jiného úhlu pohledu, ostatně stejně jako autor testu - například z úhlu pohledu toho sportovce, neb to jsem.
Ale i jako živnostník bych popřemýšlel, zda mi stojí za to mít sice obří užitečnou hmotnost, ale v případě např. cesty s manželkou za tchýní na Moravu mít místo auta uskákanou kozu, nebo zda nejít k (levnější) konkurenci jako např. Kangoo, s klasickou nápravou. Nevím, učňáky nemám, ale nemyslím si, že pro drtivou většinu řemeslníků je rozhodující, zda májí užitečnou hmotnost o 70kg vyšší nebo nižší.
A pro úplnost - ano, v rámci čistě pracovního nasazení Caddyho považuji řešení zadní nápravy za skvělé. Ale o tom Caddy Cup jaksi není...

Á propós Cup - strašný obchodní název pro takové auto - navrhuji ještě verze GTI, RS nebo TypeR >:-[] .

Ps.: Prosím pěkně, hoď mi nějaký link, který dokazuje tvé tvrzení o oné rozžvejkanosti C4 či jakéhokoli jiného MPV... A znovu opakuji - ukaž mi flotily aut, klidně těch řemeslníků, která jezdí téměř pořád vytížená na těch 700kg. To by tady totiž nic jiného než Caddy z této kategorie aut nejezdilo...
Avatar - wakantanka
4. 9. 2014 12:57
Re: hmm
To je tak, Caddy rovnako ako Berlingo, Partner, Kangoo alebo Dobló boli odpočiaku designované a konštruované ako úžitkové vozidlá. Teda primárne voziť náklad, prípadne partiu montérov a nejaký náklad. To že výrobcovia sa to snažia predávať a predávajú aj ako kvázi MPV je iná vec. Kto je ochotný akceptovať tvary a kvalitu materiálov v interiéri a vo svojej podstate tvrdé odpruženie je vec druhá. A plne súhlasím s tebou, že názov Cup u dodávky? A hlavne keď tam mrsknú 1,6 TDI? Keby tam narvali trebárs 2,0 BiTDI, upravili podvozok, pridali nejaké plastny na kasňu ... a nechali si za to zaplatiť tak nepoviem ani ň.
4. 9. 2014 12:25
Re: hmm
Mám Kangoo. Samozrejme, má aj nevýhody. Odhlučnenie nie je tak dobré ako u čistých osobákov, aj citlivosť na bočný vietor je väčšia, a práve tak je cítiť celkovo väčšiu výšku a kolmejšie čelo pri jazde po diaľnici.
Mňa vyšlo Kangoo pod 400 tisíc, ak to prepočítam na Kč, ak by som chcel MPV s podobnou výbavou, musel by som si ešte nemálo priplatiť.
K P.s.: tých 1500 mm si fakt meral od madla po madlo? Ak áno, klobúk dole.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2014 16:18
Re: hmm
Třeba nosnost 717 kg :-!
4. 9. 2014 12:04
Re: hmm
Wow - 72 kg navíc!

Prosím, pročti nejdříve celé vlákno ;-)
Avatar - kari.laz
3. 9. 2014 10:57
pětikvalt
Ty pětikvalty jsou trochu mimo. Může být dobře odstupňovaná a pak je to přijatelné, ale i tak by šestikvalt posloužil lépe. Už to, že jet 50km/h bud s přidušeným, nebo více vytočeným motorem. Dalo by se to poskládat určitě lépe, aby se dalo jet na čtyřku 50 s rozumnými otáčkami a aby to při 130 km/h netočilo 2600, ale třeba 2300. Zde vidím v poslední době největší slabiny u koncernu VW. Viz například portfolio škodovky. Fabia nemá 6MT ani u jednoho ze tří dieselových motorů. Rapid ani jeden diesel s 6MT.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2014 16:27
Tohle je můj šálek
Caddy je tím pravým VW, kde jeho nudnost je výhodou. Nikdo od dodávky nečeká esteticky zajímavé veledílo.

Ceníková cena přirozeně vyšší, nicméně nijak to nesnižuje kvality vozu. S danou motorizací ideál na popojíždění a kratší trasy. Pro dálniční režim si přirozeně každý vybere silněšjí motorizaci.

Konkurence se ale hledá těžce, PSA tady hraje druhé housle. Berlingo je nepochybně levnější, jenže Caddy je dotažený do ideální podoby. A co se úžasné rodiny Tranzitových týká - opravdu už někdo věří Fordu, že se naučil vyrábět z pozinkovaných nereznoucích plechů >:-[] 8-s ?

Tohle je VW, pro který bych klidně s nadšením zašel. Výborná přepravní kapacita a zatížitelnost, motor, který jako jeden z mála koncernu docela vyšel. Miochodem, 2-zónová klima za 3000,- ?

P.S. VW s jednou z nejskromnějších příplatkových výbav za hooodně dlouhou dobu >:-[]
Rozbalit vlákno
13
3. 9. 2014 16:50
Re: Tohle je můj šálek
Pokud jde o konkurenci, tak si myslím, že Doblo Panorama je ve všech směrech lepší volba.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2014 17:24
Re: Tohle je můj šálek
Ano, Dobló je snad jediný opravdový konkurent k zamyšlení, jenže co praktičnost? Nosnost opět "jen" 675 kg.

A cenově nevychází nijak závratně výhodněji. Začíná na ceníkových 465 000 s 1.6 diesel.
3. 9. 2014 17:57
Re: Tohle je můj šálek
Ano o něco větší nosnost je argument pro Caddy.

Doblo má ale zase větší kufr, je zejména do šířky výrazně prostornější (což může hrát pro 5-členou posádku roli). Ale hlavně má pro civilní použití daleko vhodnější podvozek (víceprvkové zavěšení vzadu), lepší motor (pokud porovnáváme 1.6d).

Pokud jde o cenu, tak si myslím, že reálná cena bude nakonec taky výrazně ve prospěch Dobla.

No a třeba takové Kangoo je pro Caddy taky minimálně vyrovnaným soupeřem.
3. 9. 2014 18:46
Re: Tohle je můj šálek
Já jsem sedmimístné Doblo panorama kupoval na firmu ze Slovenska a v nejvyšší výbavě to stálo po přepočtu 450 tisíc včetně daně....

Nosnost u Panoramy jsem nenašel, ale dost pochybuju že bude jiná než u standardní dovávky, tedy 750kg.... [odkaz]

O motorech, převodovkách, podvozku a výbavě atd se nemá cenu bavit..... Ale každý svého štěstí strůjce, kdo si chce připlatit 100 tisíc za horší auto, určitě má možnost....

I podle standardního ceníku v ČR stojí Panorama v top výbavě a 1.6JTD 450 tisíc.... a to má ve výbavě defacto všechno co v dané třídě jde koupit....
[odkaz]
3. 9. 2014 18:55
Re: Tohle je můj šálek
Tady v testu píšou 675. [odkaz]

Ale jinak souhlas.

Jedinou zásadní výhodu u Caddy vidím v možnosti 4x4.
3. 9. 2014 20:55
Re: Tohle je můj šálek
to je ten samý údaj, akorát Fiat to v papírech uvádí bez řidiče a ACZ to bere 750-řidič....
4. 9. 2014 20:22
Re: Tohle je můj šálek
Výhoda je to len v prípade, ak 4x4 potrebuješ alebo chceš. Ak nie, je to absolútne bezpredmetné a nadá sa to počítať ako prednosť.
Avatar - Emel
3. 9. 2014 21:10
Re: Tohle je můj šálek
10-20.000 bych si za Caddy rád připlatil, ale 100 ne.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2014 21:16
Re: Tohle je můj šálek
Jenže tady každý ví, jak je Fiat levný se slevou, zatímco ceníkový Caddy je o 100t dražší. Ceník je však u VW jen orientační záležitost, reálné ceny jsouu VW obvykle jinde (= o dost níž).
3. 9. 2014 22:52
Re: Tohle je můj šálek
za 445 dle ceníku se započítanou slevou máš od Fiatu auto s automatickou klimou, tempomatem, elektrickýma oknama i vzatu, motorem 1.6 co má krouťák 300nM, šestikvalt, USB & BT s ovládáním na volantu, ESP a hill holder a 16" alu a v neposlední řadě tu víceprvkovou zadní nápravu....

Můžeš tak možná připlatit za střešní ližiny a metalízu, jinak je to komplet....

Nevěřím tomu že ti VW nabídne podobně vybavené Caddy za podobné peníze.... Navíc třeba 1.6TDi ani s šestikvaltem není, takže bys musel brát dvoulitr atd....
4. 9. 2014 12:12
Re: Tohle je můj šálek
Kdežto Fiat slevy nedává...
Avatar - rohYpnol
4. 9. 2014 23:58
Re: Tohle je můj šálek
Fiat ti dává slevy rovnou do ceníku. Další výraznější slevu sotva dostaneš. Jestli nechápeš rozdíl, pak je chyba na tvé straně :-!
Avatar - wakantanka
4. 9. 2014 13:00
Re: Tohle je můj šálek
Nedá sa náhodou u Dobla priplatiť za vyššiu nosnosť? Mám taký pocit že min. u verzie Dobló Maxi taká možnosť bola a vtedy stúpla nosnosť cez 800 kg.
3. 9. 2014 22:29
koho to zajímá
koho *** zajímá u toho auta nosnost. Prezentuje se to jako osobák pro rodinu. Jako užitkáč to beru tam ta nosnost je zajímavá, ale jako osobní auto ne. Tak nevím *** co tady řešíte nějakou nosnost. A navíc pár kilo sem a pár kilo tam nikoho nezajímá, jen holky rohypnolky.
Rozbalit vlákno
11
3. 9. 2014 22:40
Re: koho to zajímá
tak spousta lidí v tom přes týden klidně občas táhne nějakou paletu a přes víkend rodinu.... takže ta nosnost smysl má....
3. 9. 2014 23:18
Re: koho to zajímá
jo za 550 tam lidi tahaj palety i když pochybuju, že se tam ta paleta vejde a pak v tom jedou do Krkonoš část Prahy 48.
4. 9. 2014 08:26
Re: koho to zajímá
to že pochybuješ že se tam vleze paleta hezky dokazuje, jaký ho*no o tom víš.... Představ si, že do krátkého Dobla se vleze paleta i na šířku (tzn. i v Doblu Panorama může sedět 5 lidí a v kufru může být paleta napříč.

A já ve firmě Doblo za 450 tisíc mám, palety to vozí co chvíli a zároveň to kolegové využívají na kratší služební cesty.... Absolutně žádný problém....
4. 9. 2014 12:09
Re: koho to zajímá
Já bych chtěl jen vidět ty zástupy, které vozí palety přesně tak těžké, že to Caddyho ji dám a do konkurence ne >:-[]

Na druhou stranu - skákání s prázdným Caddym si užije každý. To do auta, jehož určení může být i rodinné, nepatří.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2014 23:26
Re: koho to zajímá
Koho zajímá u toho auta nosnost? No možná tě to překvapí, ale třeba většinu jeho majitelů. Víš ty vůbec, co je to ten pouhý JEDEN metrák váhy?

Pro živnostníka je nosnost mnohem důležitější, než jestli to na nerovnostech víc či míň drncá. A pokud máš vzadu běžnou "neužitkovou" nápravu a vůz jezdí často zatížený, tak tlumiče a pružiny odrovnáš jedna báseň. Nedej bože, pokud je to víceprvek.

Mimochodem - zkoušel jsi někdy svůj vůz naložit na max hmotnost? Pokud vzadu není automatické dorovnávání světlé výšky nebo právě listová pera, tak zadní část taháš po zemi a tlumiče/pružiny dostávají zabrat.
3. 9. 2014 23:48
Re: koho to zajímá
Mám Xantiu a tam mě ta nostnost nezajímá. Na chalupu jsem s tím odvezl všechno a ještě to krásně pružilo, pružiny ani tlumiče tam nemám, světlou výšku mám pořád stejnou.
Já se tady ale bavím o tomto konkrétním modelu a ne o užitkové verzi. Pochybuju, že rodinu s dvěma haranty zajímá nostnost tohoto modelu,které se prezentuje jako civilní verze vozidla navíc s dýchavičným motorem, který má zvuk jako traktor.
4. 9. 2014 20:28
Re: koho to zajímá
Drsne, ale výstižne napísané. Nosnosť by ma zaujímala, pokiaľ by bola pod 400 kg, to je už pre 5-člennú rodinu s batožinou na pováženie. Myslím, že zrovna C4 Picasso malo s nejakou motorizáciou práve tento problém, ale hádam to už spravili. Pokiaľ nenakladáš palety, nosnosť je nezaujímavá. Ja v Renaulte niekedy vozím kadečo, už tam boli aj mechy s obilím, ale na dorazy som ho ešte neposadil. ;-)
4. 9. 2014 12:11
Re: koho to zajímá
Rohypnole, souhlasím s kasprikem - tady se bavíme o rodinné verzi, alternativě k MPV. Tak už to pochop, sakra chlape ;-)
Avatar - rohYpnol
4. 9. 2014 21:34
Re: koho to zajímá
A pro koho ta alternativa je? Vždyť je to tak prosté. Přeci pokud budu normální rodina, tak nemám sebemenší důvod sahat po tomto MPV na základech užitkového vozu.

Pokud mi půjde o čistě rodinné využití, tak budu volit mezi Touranem, C4 Picasso atp. a Caddy mě nenapadne ani ve snu!

Caddy je tu ale zcela pro jinou klientelu. Pro živnostníky, podnikatele. Je to auto, které je postaveno na výraznější zátěž a nezničí jej. Naložím tam třeba kancelářké papíry, pytle cementu, dlažbu, dřevotřískové desky, přepravky se zeleninou atd. atd.

Kdo ví, co je to 100 kg, tak je mu to jasné. Problém běžného vozu není pro tyto účely objem kufru, ale právě užitečné zatížení. A stačí k tomu taková banalita, jako třeba kancelářský papír. 100 kg není ani 8 kartonů :-! :-!
Avatar - wakantanka
5. 9. 2014 09:43
Re: koho to zajímá
To áno pokiaľ priorita je voziť tovar - hociaký a len cez víkend rodinu, tak vtedy môže tvoj argument zavážiť najviac. Na druhej strane ak nepotrebuješ voziť tovar každý deň, ale len občas tak vie poslúžiť poslúžiť aj klasické MPV . Napr. môj Carnival má nosnosť udávanú cca 800 kg a to je so všetkými sedadlami. Ak vyberiem zadné dva rady blížim sa k jednej tone. Ale vozím v tom víno v krabiciach, mechy s cementom tam nenaložím ani omylom - na to použijem radšej prívesný vozík. A na prevoz tovaru ho použíjem raz - dvakrát do týždňa, zvyšok času sa vozím ako človek nie ako tovar. >:D
Avatar - rohYpnol
5. 9. 2014 16:16
Re: koho to zajímá
Proč rodinu přes víkend? Pravé kouzlo Caddy je právě v tom, že odvezu děti do školky, v práci s ním dojedu na montáž, odvezu si materiál, zajistím zásobování... vrátím se pro děti do školky, rozvezu do kroužků, zajedu nakoupit, všechny posbírám a vrátím se domů. A stačí mi na to jen jedno auto. O víkendu pak naložím věci, kola, lyže, sáňky, psa a já nevím co a odjedu na hory, na chalupu...

Jednoduché, logické. Koho zajímá, jestli to o trochu víc či míň drncá? TOhle není auto, ve kterém mám natet denně 150 km po D1 :-!
4. 9. 2014 17:26
multikulti
Ja si myslím, že toto auto má zmysel pre živnostníka, ktorý ho využíva aj pre rodinu. Ani sólo užitkáč, ani sólo rodina nie sú rozumné.
Rozbalit vlákno
1
4. 9. 2014 20:24
Re: multikulti
Hlavne že ty si rozumný...
Tento typ auta používam čiste ako rodinné a plne vyhovuje a som s ním spokojný.