Test Auto.cz

Volkswagen California Beach 2.0 TDI DSG – Bydlík pro každý den

17.9. 2018
Verdikt
 

California patří mezi nejoblíbenější obytné vozy vůbec. A protože model letos slaví třicet let existence, vybrali jsme si jeho nejnovější provedení pro tradiční test na tuzemských silnicích.

Volkswagen se pyšní bohatou a pestrou historií obytných aut, která se začala psát už počátkem padesátých let Transporterem v provedení Camping-Box. Auta s možností přespání tak VW staví už takřka sedmdesát let a nedílnou součástí je právě model California. Ten se prvně objevil v roce 1988 a letos tak oslavil třicet let existence.

První generace automobilu byla postavena na základech třetí generace Transporteru, nepatřila však mezi první svého druhu. Společnost Westfalia, která mimochodem stála i za již zmíněným Camping-Boxem, nabízela pro Transporter obytnou úpravu Joker. Dotažena byla do posledního detailu: kuchyňská linka s chladničkou, plynový vařič, dřez, úložné prostory, postele a volný přístup do vozu díky širokým posuvným dveřím. Přestavba měla jednu jedinou nevýhodu: pro běžného smrtelníka byla příliš drahá. Právě proto nakonec Volkswagen přispěchal s vlastním řešením, udělal úsporná opatření ve výbavě, což společně se sériovou produkcí mnohonásobně přesahující Jokery přineslo již o něco příznivější cenovku.

VW Multivan PanAmericana – Stylovka, nebo užitkáč?

V aktuální nabídce VW nalezneme čtvrtou generaci Californie, která je postavena na základech T6. Nejnovější provedení obytného vozu bylo představeno v roce 2015 a u zákazníků slaví velké úspěchy. Jen v minulém roce se prodalo 15.155 kusů, což je rekordní množství dané modelové řady za jeden rok. A právě jeden takový exemplář jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu s dvoulitrovým TDI 110 kW v kombinaci se sedmistupňovou samočinnou převodovkou.

Návrat ke kořenům

Mezi všemi těmi testovacími auty, které v průběhu roku vyzkoušíme, už tak nějak předem dokážeme odhadnout, které budou u kolemjdoucích budit pozdvižení, a o které naopak pohledem nezavadí. V případě Californie to pro mě bylo malinko překvapení. Nečekal bych, že se lidé budou otáčet a posílat palce právě obytnému autu.

Z velké části za to jistě mohla i daná konfigurace, která se vskutku povedla. Modrobílá kombinace nechává vzpomenout na historické dodávky Volkswagenu, šmrnc podtrhují osmnáctipalcová kola Disc s retro designem za příplatek 49.225 Kč. Nechcete-li mít chudobku na ocelových šestnáctkách, lze si připlatit za litá kola od šestnácti do osmnácti palců. Plnohodnotná rezerva je součástí standardní výbavy.

obrázek [600 x 364]  

Že nejde o obyčejnou dodávku, naznačuje už pestré zbarvení, jistotu vám ale dává třeba markýza na levé straně. Stříbrné provedení přijde na 17.111 Kč a lišta pro ni je součástí standardní výbavy, takže ji můžete kdykoliv dokoupit. Manipulace s markýzou, stejně jako s ostatními „bydlícími“ prvky vozu, je snadná. Celé je to hlavně o prvním vyzkoušení si, každá další příprava auta v kempu už zabere jen pár minut. Ale nebudu lhát, i já jsem při úvodním objevování všech možných zákoutí Californie hledal pomoc na YouTube…

Když vůz rozbalíte v plné parádě, dostáváte kromě přístřešku a dvou křesel pro venkovní sezení (ta jsou šikovně umístěna ve víku zavazadelníku, jehož zvedání a zavírání však vyžaduje notnou dávku síly) také dvě spací místa pod zvedající se částí střechy, což je pro Californie ikonické napříč všemi generacemi. Další dva lidé mohou složit hlavu uvnitř, stačí sklopit druhou řadu sedadel a připravit podklad lůžka.

Volkswagen Multivan Cup 2.0 BiTDI – Hurá na dovolenou

Podstatně více si samozřejmě užijete nocování nahoře, zejména máte-li z bočních látkových okének hezký výhled. Ani šplhání se sem přes přední sedačky není tak náročná disciplína, jak se na první pohled může zdát. Výhodou spaní dole jsou přívody nezávislého horkovzdušného topení za příplatek 51.380 Kč, nechybí tu ani tradiční elektrická zásuvka, jíž lze v kempu dopovat elektřinou přivedenou do zdířky na levé straně karoserie. Dávejte si ale dobrý pozor na řádné zacvaknutí plastového krytu, v opačném případě začne ve vyšších rychlostech nepříjemně vlát.

California je sice určena především na kempování či rodinné výlety k vodě, při kterých nemusíte řešit strasti s bydlením, osobně v ní ale spatřuji ještě jednu zásadní výhodu. Z obytného vozu lze totiž během chvíle vytvořit klasický dopravní prostředek či dokonce pracovní nástroj. Vykuchání interiéru je snadné, z lišt na podlaze lze odejmout postel, případně i celou druhou řadu sedadel. Za pár minut tak máte z „bydlíka“ dodávku, do které toho naložíte opravdu hodně. Že se s autem nemusí jednat v rukavičkách, napovídají i tvrdé plasty v zadní části, které dodávají pocit bytelnosti. A k tomu všemu nezapomeňme přičíst ještě to, že s délkou 4904 mm, šířkou 1904 mm a výškou 1990 mm nemusíte mít strasti s parkováním, California se vejde i do obyčejného parkovacího stání v supermarketu, klidně i v podzemní garáži.

Za volantem si pak připadáte jako v kterékoliv jiné dodávce. Vysoký posez, velkorysé množství místa všude kolem sebe a maximální možnost využití odkládacích prostor. Přední sedačky jsou otočné, takže lze z interiéru v kempu udělat i takovou malou klubovnu. Pracoviště řidiče není ve srovnání s ostatními modely značky ničím výjimečným. Chválíme, že i s nejmodernějšími multimediálními systémy zůstává automobil věrný konvenčním tlačítkům a ovladačům pro nastavování teploty či vyhřívání sedaček. Obrazovka s úhlopříčkou 6,3“ sice v dnešním světě nepatří mezi žádné velikány, právě díky tradičním knoflíkům je ale obsluha veškerých funkcí snadná a rychlá, jelikož systém funguje hbitě.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen California Beach 2.0 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 1 497 233 Kč Cena v testované výbavě: 2 006 102 Kč

Základní výbava:16“ ocelová kola, automatické denní svícení, elektrické ovládání oken vpředu, klimatizace, lůžko ve střešním prostoru pro dvě osoby, plnohodnotná rezerva, posuvná dvojlavice, prodloužené lůžko v obytném prostoru, sedadla řidiče a spolujezdce otočná, rozhraní bluetooth, výškově a podélně nastavitelný volant, zadní stěrač s vyhříváním, zatmavení vnitřního prostoru, systém stop/start atd.

Výbava testovaného vozu:18“ kola z lehkých slitin (+49.225 Kč), elektronické zesílení hlasu řidiče (+3329 Kč), komforní paket (přístrojová deska se širokou středovou konzolí a krytou odkládací přihrádkou před spolujezdcem, dekorační lišty a pásek) (+43.393 Kč), LED diodové světlomety vpředu i vzadu (+50.139 Kč), stříbrná markýza (+17.111 Kč), navigace Discover Media (+41.842 Kč), nezávislé horkovzdušné topení (+51.380 Kč), palivová nádrž 80 l (+1987 Kč), parkpilot vpředu a vzadu se zpětnou kamerou (+25.520 Kč), tempomat (+9.067 Kč), trojlavice se sklopným opěradlem (bez příplatku), vyhřívání předních sedadel (+11.385 Kč), zvýšená kapacita baterie (+2278 Kč) atd.

Putin měl i průkazku východoněmecké Stasi. Pomáhala mu rekrutovat nové agenty pro KGB Putin měl i průkazku východoněmecké Stasi. Pomáhala mu rekrutovat nové agenty pro KGB

V archivu někdejší východoněmecké tajné policie Stasi byl…

Komentář Sammyho Ketze: Fakta, ne fámy. Neberte nám autorská práva Komentář Sammyho Ketze: Fakta, ne fámy. Neberte nám autorská práva

Před necelými třemi měsíci odhlasoval Evropský parlament…

Vláda chce finančně motivovat obce, aby stavěly byty Vláda chce finančně motivovat obce, aby stavěly byty

Stát chce finančně motivovat obce k budování bytů,…

ANO po kauze Babiše juniora posílilo, potvrdil další z průzkumů. Oslabila levice ANO po kauze Babiše juniora posílilo, potvrdil další z průzkumů. Oslabila levice

Sněmovní volby by nyní jasně vyhrálo vládní hnutí ANO,…

 

Štítky Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor Volkswagen California Beach 2.0 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.8 / 6.2
Emise CO2:162
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2304 / 696
Rozměr pneu:255/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4904
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1990
d) rozvor (mm): 3000
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 1400
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1600
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Volkswagen California 30 Years: Výročí oslavuje limitovaná edice Volkswagen California 30 Years: Výročí oslavuje limitovaná edice

Volkswagen Užitkové vozy připomína 30 let populárního…

Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách! Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách!

Volkswagen California, který je nejúspěšnějším kempovacím…

 



 
Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Pohon příslušenství motoru: Co se stane, když selže klínový řemen?

Dnes 08:00

Zatímco o rozvodech má motoristická veřejnost již vcelku povědomí, o druhém řemenu, pohánějícím motorové příslušenství, se lidé zpravidla dozvědí, až když jim odejde.




Blesk.cz

Smutné tajemství hvězdy StarDance Dvořáka: Opustila ho maminka…

Smutné tajemství hvězdy StarDance Dvořáka: Opustila…

Když je na parketu, všem se tají dech. Jiří Dvořák (51) je nejžhavějším kandidátem na vítěze StarDance. Oporami…

Kodiaq GT: Škodovka, kterou se v Česku nikdy nesvezete! Víme, proč...

Kodiaq GT: Škodovka, kterou se v Česku nikdy…

Škodovka v poslední době dělá tolik povedených aut, že je ani nemá kde vyrábět. Na svezení Kodiaqem GT museli…

 

iSport.cz

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci vyzvou Chorvatsko, Řecko či Skotsko

Nepříjemný los Lvíčat. V kvalifikaci vyzvou…

Čeští fotbalisté do 21 let se v kvalifikaci o postup na mistrovství Evropy v roce 2021 utkají se třemi stejnými…

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

 

Reflex.cz

Proč komunisté zabili číhošťského faráře Toufara aneb Není zázrak jako zázrak

Proč komunisté zabili číhošťského faráře Toufara…

Právě dnes uplynulo 70 od Číhošťského zázraku, při kterém se v místním kostele Nanebevzetí Panny Marieběhem…

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko kvůli evidenci ve svazcích StB. Babiš se bude soudit dál

Evropský soud odmítl Babišovu žalobu na Slovensko…

Evropský soud pro lidská práva odmítl žalobu českého premiéra Andreje Babiše (ANO) na Slovensko ve sporu o…