Když máte velkou rodinu, leckdy nestačí ani velké MPV a nutné je sáhnout po osobní verzi velké dodávky. Jak zastává funkci obřího rodinného vozu VW Caravelle?
Caravelle je dobré auto,ale cena je mimo..Jednak oproti Transporteru,který stojí v základu polovinu a taky vůči Ducatu panorama...Tam je cenový rozdíl propastný,jelikož Ducato stojí polovinu...Navíc má motor 2,3...
Transporter jsem měl..Ve 100 000km odešly oba homokinet.klouby,kdy jeden praskl v křižovatce..Spotřeba 8,5,hluk velký,topení absolutně nedostatečné..Základ je Webasto,jelikož ani druhé topení vzadu v zimě nestíhá.
Jinak je Carawelle krásné auto,ale navi + 50 000,-??? LED 44 000,-???
To topení bude dost hedikep, nedávno jsem při návštěvě prodejce zjistil, že u VW tak trochu zapomněli na výdechy teplého vzduchu k nohám u prostřední řady sedadel. Takže jsem nekoupil nic ;-\
Jako exmajitel Caravelle T4 111Kw jsem se nakonec rozhodl nepokračovat a kupovat faceliftovanou T5 (= T6) a šel raději do Ford Tourneo Custom, kde za o dost lepší peníze (+ velká sleva prodejce) dostanu víc. Už třeba to, že všechna sedadla mají samostaný opěrák s možností polohování. V Caravelle je rovná lavice se společným opěrákem - variabilita mizerná.
Neříkám, že Ford je ohledně spolehlivosti jistota, ale tolik problémů a hlavně tak špatné jednání v autorizovaných servisech jako u VW od něj nečekám.
Multivan má 2,4 tuny pohotovostní a i tady mi to na Caravellu Long přijde docela málo.
Teď koukám na stránky VW a technické tabulky a hmotnost pro Caravellu Long je 2324 Kg pro manuál a 2347 Kg pro 7st DSG. Tak nevím kde si zdejší redakce vycucala tato čísla, ale z webu VW asi ne. Z toho i plyne, že ten Tourneho Custom je lehčí.
Tak ještě koukám na hmotnosti Transporteru a tam je to těsně pod 2 tuny, takže redakce auto.cz mylně a nebo záměrně dává nižší hmotnost než je reálná.
Ducato je už trošku väčšie auto nie? Mne napadol Peugeot Traveller + jeho klony od Citroenu a Toyoty. To by bola celkom rozumná náhrada, za rozumné peniaze.
Jsem zvědav, jaká bude životnost motor. V Multivanu jsem měl BiTDI se 132 KW a po 150.000 km (podotýkám, že opravdu rozvážně v rámci limitů) byl motor zralý na výměnu kvůli neopravitelné vysoké spotřebě oleje. Tady jsou stejné 4 válce natlakované na 150 kW....
Je nejspíš bohužel "vlastnost" motorů 2.0 Bitdi. Problém bude v opotřebené povrchové úpravě válců nebo špatné ovalitě. Údajně už po nějakých 100.000 km dochází k problémům. Vzhledem k tomu, že VW udává spotřebu oleje 1l /1000 km, má člověk navíc s nějakou reklamací smůlu.
Tak tak, to byla moje výsledná spotřeba oleje. Při servisním intervalu 30 tisíc km je to 30 litrů oleje, tím se olejová náplň v motoru obmění během jednoho intervalu celkem šetkrát. Schytá to samozřejmě katalyzátor a DPF, není to jen těch 10.000,- za olej, následné škody jsou mnohem větší.
Bitdi 132 kW by měl být kód motoru CFCA, což je naprostý průšvih. Pokud má člověk štěstí a VW uzná záruku, mění se celý motor. Po záruce "jen" polomotor a záleží na tom, jestli VW přiklepne nějakou kulanční spoluúčast.
Nevím, nakolik je 150 kW úplně nový motor, zase tolik zkušeností s ním není. Někdo si stěžoval na spotřebu oleje 1-2 litry na prvních 14.000 km, což je na koncernové poměry skvělé číslo. On i náš Crafter s TDI PD jezdil v podstatě na mix.
Měl jsem čest jen s T5 se 103kW (single turbo) z půjčovny. Najeto 160tkm, turbo už po výměně a nám se na chvilu odporoučelo taky (ráno nejelo, chyba motoru, odpoledne OK). Se 103kW při plném obsazení (téměř 3 tuny) to nebylo úplně ideální, silnější motor by se dost hodil, upřednostnil bych ale spíše větší objem než druhé turbo. Jak odešlo turbo, tak atmosférický naftový dvoulitr na 3 tuny byla fakt neskutečná "sranda". Zajímavé, že i když bylo nutné jet s plynem trvale na podlaze (max. rychlost cca 115), nežralo to ani 8 litrů. Co se týče převodu řízení, tam mi přišlo OK, hodně jsme jezdili po velmi tenkých serpentinách a bez problémů. Možná ale ten převod změnili...
Jezdil jsem teď v stokoňové T6 s pětikvaltem, poměrně příjemné svezení, řekl bych. Na dálnici hodně chybí šestka, motor se točí až trochu zbytečně. Vůbec mi výbava, dynamika a hluk poměrně značně připomínaly již poměrně dávné jízdy v klasickém tédéíčku 66kW. Zajímavé bylo topení, buď bylo horko nebo zima.
VW Multivan 2.5 TDI najeto 320 000 km. Naprosto nejhorší a nejnekvalitnější auto co jsem kdy měl a doufám, že už nic takového mít nebudu... V autě není jediná součástka, která by pravidelně nepraskala (motor, podvozek, interiér, čelní sklo).
No ono to je většinou problém mezi padálama a volantem, možná bouranou a znovu slepenou sračkou. Měl jsem T5ku 2.5tdi 96kw v dlouhý verzi. Dovezl jsem si ji z DE osobně s 20.000km. Prodal jsem ji při 512.000 km, repase vstřiků až ve 430.000km. Výměna oleje striktně po 15tis km. Kdekdo olej nechával na 30.000 nebo jej přejížděl. Na kvalitu oleje bylo auto choulostivý. Krom dvou pravých poloos, na které trpěla, altíku a klima kompresoru nic.... Problém byl, že každej, kdo do toho auta vletěl, tak chtěl okamžitej výkon jako osobák. To auto lítalo jako osobák, bylo ale potřeba mu umět ulevit a povolit. Neznám lepší jizdní vlastnosti v tomto segmentu, než u téček. Nenadarmo si je pravidelně vybírá většina zdravotních, ozbrojených a hasičských složek...
znám plno lidí, co mají prémiovku a na dovču jedou s věcma pod nohama. Nezdá se to, ale tyhle boudy jezdí celkem dobře a užíváš si prostoru jako v Superbu na každém místě. V téhle třídě jasně V classe a v socialu Custom, který je za půlku.
Možné to je, ale v tom případě si ani neumím představit hluk od toho ostatního.
Pokud naftové chrochtání přehluší ještě hlasitější hluk, jak teda může být tichý?
A tak to je klasika, ne? Naftu slyšíš nejvíc ve městě na volnoběh když stojíš, ale na dálnici je naopak při svých 2000 otáček spolehlivě přehlušená aerodynamikou...
Naftové chrochtanie zvykne byť naviac počuť za studena na voľnobeh. Takže keď sa to zohreje pri nejakých rozumných otáčkach to môže byť docela tiché, vzhľadom k typu motoru.
Ale jo, nechci rýpat, jen mě zarazilo, že v levém pruhu německé dálnice (píší tam něco o 200 km/h), je hlučný, přitom níže zase že ve vysokých rychlostech je tichý, což si teda podle mě hodně odporuje. A v těchto rychlostech tento motor určitě netočí 2 tisíce... Jinak mi to je ale jedno, až tak velké auto zatím nepotřebuji - a snad ani potřebovat nebudu, konkrétně toto určitě ne, nejsem zrovna příznivec nafty. Mně se mnohem víc líbí Durango, jestli jednou budu chtít velké auto, tak je má volba jasná. Ale pokud si ho někdo pořídí, tak je to samozřejmě jeho věc.
Tos mi připomněl realitní agentku co mi ukazovala chalupu na Šumavě. Byla eště zima a bylo tam neskutečně much. Ptám co ty mouchy v létě když tu sou teď? Na léto odlétaj :yes: >:D >:-[]
Docela by mě zajímala úroveň odhlučnění vůči klasickým osobním Transporterům. Ty totiž tedy moc tiché nejsou ani v běžné "poddálniční" rychlosti (nepříjemný hluk a vibrace začínají už kolem 110 km/h).
Stejně je to fascinující. Rodinné auto a oni ho testují jen z pozice řidiče. Taky by se s tím někdy mohli svézt třeba i v té třetí řadě. Ódy na radost by je možná velmi rychle přešly.
S touto novou Caravellou som išiel cca 1600 km do Wolfsburgu a naspäť do Bratislavy. Pohodová cestovná rýchlosť bola tých 140, ale v DE som slapal stále 180 a viac. Komfort úplne v pohode, nikto sa nesťažoval. Bola to ale iba verzia 110kw a plyn bol stále na podlahe v DE. Do BA sme prišli so spotrebou 9.3l, čo považujem za zázrak.
Tak toto zázrak rozhodně je! Stejnou spotebu se stejným tempem jsem měl opakovaně na trase Ostrava/Hamburg nebo Ostrava/Dortmund s Passatem Alltrack B7 ve dvou lidech... To auto žralo i trávu kolem cesty.
Za to ty tu pusobis jako einstein. Spacetourer je uplne novy auto a se starym jumpy nema nic spolecnyho. Nastesti, protoze to prave byl nespolehlivy strep. Ostatne jako vetsina citroenu.
Nicmene jak spolhlivy spacetourer bude vi snad jen buh. Rozhodne ne jeho vyrobce, protoze jej to nikdy nezajimalo.
Měl jsem možnost projet tento motor v krátký verzi. Je neskutečný ssilný to je a jaký to má zrychlení. Oproti předhozí verzi biturba to je pořádná pila. Pocitově nárůst daleko větší než se zdá na papíře. Tady downsizing nevadí. :yes:
Tak tady na to kdekdo blije a přitom s novou generací málokdo jel. Už T5 byla slušně odhlučněná, nový model na tom je určitě líp.
Prodává se dobře, takže asi je o něj zájem, i přes nepřízeň některých znalců.
Jestli budu zase pořizovat osobní dodávku, asi to bude moje volba.
Auto je to pěkný, ale reference mluví o nízké životnosti motoru i ve 125kW provedení. 132kW už byl doslova průšvih a obávám se, že 150kW 2.0TDI na steroidech o moc lepší nebude. Nebo snad už konečně dostaly válce ocelové vložky? BTW: Slušel by tomu (a Kodiakvu také) spíše ten třílitr!
Další fatální problém je v nemožnosti kombinovat motor s manuální převodovkou a pohonem 4x4. Haldex to asi mít nebude kvůli krouťáku - je tam snad viskózní převodovka jako u předchozího typu Transporteru?
A ten motor je samozrejme po dvoch nevydarených generáciách úplne spoľahlivý. Toľko motorových problémov čo mal za posledné roky VAG to nemá obdobu. A potrvá 1-2 motorové generácie kým im začnem znovu veriť a to sa nesmie vyskytnúť žiadny problem.
Docela mě baví výroky na nekvalitu citroenu a spol. Této koncernové sektě rád ukážu servisní knihu (dnes opravdu kniha, protože jsem si musel dotisknout stránky) multivanu, který nebylo problém koupit i za 2,3 mega.
Právě z těchto pověstí a mítu sem si nedávno koupil malé saxo staré jak jeruzalém. Nemá to samozřejmě elektroniku větších vozů ale auto je naprosto bez problému. Asi 5 let zpět jsem jezdil 3 měsíce půjčenou xantií a tam tedy nefungoval panel s budíky, ale jinak taky bez problémů.
1. Vzhledem k záruce do 200 000 km to asi mají ošetřené.
2. aktuální i minulé diesely 1,6 i 2,0 TDI jsou docela bezproblémové. Tj již dvě motorové generace.
Variabilita sedadiel je 50% hodnoty takehoto auta. Lutujem kohokolvek, kto by uveril vhodnosti testovaneho modelu pre rodinne ucely. Za takuto cenu a nemoct si posunut sedadlo? Nekupovat!
Také jsem měl tu čest s novým Multivanem v rámci výběru nového rodinného auta. U mně je doporučení jednoduché:
Pokud nemáš tolik peněz, kup si Ford Custom, pokud peníze nejsou problém, tak V-Klasse.
Přesně, škoda, že Custom nemá xenony, digitální klimu a pořádnou muziku, když jedu sám. Na dálkové dovolené není třeba ani automat, aspoň si v manuálu člověk motor nepodtáčí.
Pokud jsi náročnější, musíš mít peníze na lepší muziku, no... ;-)
Jinak neznám auto, které by podtáčelo na dálkové dovolené, když jedeš po dálnici >120 km/h.
Vybíral jsem mezi Multivanem a V-Klasse (šel jsem ze Sharana 125kW, DSG), obojí nejsilnější diesel, 4x4, automat, cena obou (dle ceníku) něco přes 2,3 mil, v téměř maximální výbavě a poplatné době koupě (před rokem a něco)
Předem upozorňuji, že něco je důležité pouze mne, tj. jinému se to může jevit jinak.
Důvody, proč jsem si vybral V-Klasse:
1) U Multivanu totálně nesehraná trojice motor-převodovka-plynový pedál. Nebyl jsem schopen s jeho DSG se rozumně rozjíždět. Buď jsem se rozjížděl velmi pomalu nebo s pískajícími gumami. Nic mezi tím. Přitom v Sharanu DSG fungovalo parádně, vůbec jsem v Multivanu nechápal, proč to funguje jinak. HDM u V-Klasse funguje luxusně, naprosto plynulé rozjezdy, žádné skoky či kopance do zad při "zapnutí" turba.
2) Multivan na kostkách oproti V-Klasse skákal jak horská koza. Možná je to tím, že V-Klasse má o 20 cm delší rozvor.
3) Multivan neměl elektricky zavírané zadní výklopné dveře (dnes už je má i Multivan, bavím se o podzimu 2015). Manželka nebyla schopna zavřít Multivan, dokázala se pověsit na dveře, trochu je stáhnout a neměla sílu překonat odpor k zavření.
4) Podlaha ve V-Klasse je níž než u Multivanu. Jednodušší pro prarodiče, kteří nemají sílu šplhat nahoru jak do tiráku. Každý centimetr se počítá.
5) Trojlavice v Multivanu je nemožné odnést z auta v jednom člověku. U V-Klasse je trojlavice ve skutečnosti 2+1, takže jsem schopen sám trojlavici odinstalovat i nainstalovat.
6) U V-Klasse řidič sedí až za přední nápravou, takže mám větší prostor pro nohy - nepřekáží mi tam levý podběh.
7) V-Klasse má vnější výšku 188 cm, Multivan 195 cm. Jednak se u V-Klasse lépe manipuluje se střešním nákladem (rakví), jednak hodně podzemních garáží má limit 190 cm. Vnitřní výška je přitom shodná, V-Klasse má podlahu níž.
8) V-Klasse má vyklápěcí zadní okno. Naprosto luxusní prvek výbavy, kdy můžete nakládat/otevírat kufr, aniž by vypadla polovina věcí z kufru. Oceňuji při každé dovolené.
9) Chtěl jsem u obou konfiguraci sedaček 2+2+3. S tím, že podle potřeby chci prohodit zadní lavice na 2+3+2. U Multivanu nemožné, protože se nedostanete z boku přes trojlavici do zadní řady. U V-Klasse je jedno sedadlo trojlavice sklopné (proto je to 2+1 sedadlo), může tedy být v druhé řadě a dostanete se pohodlně do 3. řady.
10) V-Klasse má el. parkovací brzdu, takže adaptivní tempomat umí zastavit auto a být neustále zapnutý, aniž by se vypnul a poté se klidně po minutě rozjet. U Multivanu po zastavení musíte sešlápnout brzdu, aby se nevypnul. Pokud se vypne, musíte se opět rozjet nad 30 km/h, aby šel zapnout. V neustále pomalu popojíždějících kolonách je to otravné.
11) V-Klasse má kamery na všech stranách, umí zobrazit ptačí pohled, takže auto je to sice "kráva", ale parkování je s ním sranda (pokud se vejde) a zvládne to i má žena. S tím souvisí i parkovací asistent, který ve spojení s ptačím pohledem dost pomáhá (Multivan má jen Parkpilot a zadní kameru).
12) Delší vnitřní prostor (od předních sedaček až k víku kufru) u V-Klasse, takže více prostoru pro nohy a/nebo zavazadla.
13) Burmeister má subjektivně lepší zvuk než Dynaudio.
14) V-Klasse má větrané sedačky.
Tak tohle jsou třeba mé důvody, proč jsem nakonec zvolil V-Klasse místo Multivanu. Netvrdím samozřejmě, že V-Klasse nemá mouchy nebo Multivan nemá jedinou výhodu oproti V-Klasse. To jen abych předešel zbytečným výkřikům a flamewaru. Ale je to mé shrnutí, proč jsem utekl od VW k MB (a přitom jsem na začátku šel rovnou ze Sharana pro Multivan, o V-Klasse jsem ani neuvažoval)
Krásne popísané. Aký motor si zobral? Mal som možnosť pojazdiť s V-klasse asi pred dvoma rokmi a na vzhľadom k jeho rozmerom sa mi s ním jazdilo výborne. Ale motor mohol byť aj silnejší a charakternejší, nejaký R6 by tomuto autu pri jeho cene pasoval viac.
140 kW, 4x4. Jede se s tím poměrně dobře, samozřejmě silnější motor by se hodil vždycky, ale výkon mě tolik netrápí. Je to především family car, takže zas tolik výkonu nepotřebujete, aby děti neblinkaly... :-)
Spíš mě trápilo horší odhlučnění než třeba u Multivanu. Kupodivu, když jsem vyměnil olej (měním jej sám v polovičních intervalech, než doporučuje výrobce) a začal tankovat Vervu, tak se poměrně zklidnil, takže už mě to netrápí.
Nějaký R6 by se do toho z důvodu prestiže hodil, otázkou je, zda by se vešel s 4x4, protože předchozí Viano s R6 nemohl mít 4x4, což je výrazný handicap v zimě. V-Klasse bez 4x4 bych opravdu nechtěl, když jedete sám, tak zadek je výrazně lehčí než předek a pak nevyjedete sebemenší kopec.
Jojo, letos jsme jeli poprvé do Alp bez rakve a bylo to super. V Německu to svištím 160-180 km/h a neslyšet ten jekot a pískot od rakve na střeše je ráj pro uši.
Kola radši dávám na nosič na kouli, je to pro mě jednodušší a nemusím pak čistit interiér od špinavých kol.
Aha, tá požiadavka na 4x4 mi nejak unikla :-) Ja som jazdil len zadokolkou a v štyroch bez batožin mi ten motor prišiel v pohode, len akoby mi tam chýbala nejaká výkonová rezerva. Sám mám veľké MPV a viem ako to je voziť rodinu, takže chápem aj tvoj postoj. Ale dosť často tým MPV jazdím služobne sám a vtedy sa tie koníky občas počítajú >:D Ale pochvala za výber a nech dobre slúži. >:D:yes: