Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf 2.0 TDI 4Motion – Wolfsburské top-kombi

Kombinace silnějšího TDI s pohonem všech kol je to nejdražší, co můžete pro Golf Variant zvolit. Není takový Volkswagen zbytečná rozmařilost?
Zpět na článek
19. 2. 2014 10:01
19. 2. 2014 10:14
19. 2. 2014 10:24
19. 2. 2014 12:26
19. 2. 2014 10:15
19. 2. 2014 10:11
19. 2. 2014 10:14
19. 2. 2014 10:21
19. 2. 2014 12:58
19. 2. 2014 13:43
19. 2. 2014 11:21
19. 2. 2014 12:20
19. 2. 2014 12:27
19. 2. 2014 12:34
19. 2. 2014 12:45
19. 2. 2014 14:43
19. 2. 2014 17:11
19. 2. 2014 18:38
19. 2. 2014 19:44
20. 2. 2014 12:35
19. 2. 2014 14:07
19. 2. 2014 15:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 2. 2014 15:34
20. 2. 2014 11:03
20. 2. 2014 15:38
19. 2. 2014 16:40
19. 2. 2014 16:49
19. 2. 2014 18:56
19. 2. 2014 18:59
19. 2. 2014 17:18
19. 2. 2014 17:23
20. 2. 2014 09:37
19. 2. 2014 18:53
19. 2. 2014 19:07
20. 2. 2014 07:09
20. 2. 2014 07:13
20. 2. 2014 06:36
20. 2. 2014 08:57
20. 2. 2014 10:34
23. 2. 2014 22:46
3. 4. 2014 10:38
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 09:42
Král nižší střední
Tak určitě.... :-)

Měl bych pár dotazů a několik postřehů.

Za 1. Cena - Proč uvádíte ceny hatchbacku při testu kombi? Nebylo by lepší napsat, že základní cena tohoto modelu bez výbavy je 629 000 Kč ( VW konfigurátor) namísto 604 000 za hatch? :-)

Osobně mi to nepřijde přemrštěné za dvoulitrové kombi se čtyřkolkou.

Za 2. Spotřeba do 8mi litrů mi přijde také OK na takhle výkonný vůz 4x4. Třeba Tiguan jezdí za podobné spotřeby (2.0Tdi DSG 4x4 ale jen 103kw starší TDI CR) a to je vyšší.

Za 3. Motor. Osobně jsem v novém 110kw TDI nejel, proto mne překvapuje stále nekultivovaný chod. Jel jsem pouze 103kw TDi (Passat, OII) a zde je pořád znatelný rozdíl, konkurence to uměla už v té době lépe. Stejně jako 1.9 Tdi... :-) Přijde mi, že pověstný výkon a silný zátah mají tyto motory díky psychologickému efektu, protože prostě řvou a cuknou s vámi do sedačky, nýbrž rychlost tam tak rychle neleze, nebo leze uplně stejně jako u konkurence :-)

Chtěl bych se tedy zeptat, jak je na tom 110kw vůči konkurenčním motorům z mainstreamu s utlumením/kultivovaností? Třeba oproti Dci 2.0 či Tdci 2.0 (tyto motory znám a myslím, že patří v kultivovanosti a projevu k tomu lepšímu ve své třídě)

P.S. Červená a velká kola mu sluší, lépe se zamaskuje přerostlá karoserie z Passatu na podvozku Golfu :) Ale Golfu to na obrázku vždy slušelo :)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2014 09:55
Re: Král nižší střední
zboku to skutocne pripomina passat teda aspon ta zadna cast ale oproti leonu ST je to dizajnovo slaby odvar.... leon je podla mna kralom minimalne v dizajne a mozno ma aj sportovejsie vlastnosti ako golf.... inak nedavno tu test podobneho golfu bol [odkaz] , nepresli ani dva tyzdne a opat test golfu kombi v diesli.... zvlastne nacasovanie ale to nema zmysel riesit, mozno zhoda nahod... Tato farba golfu slusi mas pravdu a hce to velke kolesa lebo ten zadny previs je tiez nadstandardny ;-)

Rozhodne ale ako celok posobi pre mna zaujimavjsim dojmom ako octavia a stylovejsim aj ked leon ST je dizajnovy kral :yes:
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 10:01
Re: Král nižší střední
Ano, mne naživo zklamal, hlavně tedy v základních verzích. Zadní převis je dlouhý a na malých kolech to nevypadá uplně nejlépe. Nicméně i tak se řadí pro mne po bok toho nej ve své třídě. Souhlasím, že z hlediska dizajnu je pro mne ST také nejhezčí.
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2014 10:06
Re: Král nižší střední
nie je o com spekulovat [odkaz] dizajnovy kral je jasny :yes:
19. 2. 2014 10:52
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Nevím jak vy pánové a dámo, ale at se dívám do kalendáře jak se dívám, je tam LETOPOČET 2014

Nikoli 1994 a ten Golf je stále Golf, leda má překlepanou masku :-)

ee Budoucnost, POKROK vypadá jinak !!! ;-) [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - grifith
19. 2. 2014 11:05
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Na tebe a Bereniku pomůže snad jen elektrické křeslo, to by se vám mohlo i líbit... >:-[]
Avatar - Skipper
19. 2. 2014 13:33
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Máš to jedno. To je ta stejná osoba. Dva podobný by už planeta neunesla :)
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 11:11
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Ach jo.. on už je i tady :-(
19. 2. 2014 12:28
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Přesně to máš naprostou pravdu. S tím zadním převisem to opravdu ve VW nezvládli. To auto vypadá jak rozšlápnutý angličák. Mě se teda asi tak 50x líbil více Golf VI, ten byl daleko dynamičtější, než ta sedmička a rozpoznávaní mezi Passatem a Golfem, to už jsem vzdal. :-)
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 12:49
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Jenže VI kombi vypadal dost hrozně, zadek byl jak z jiného vozu :-)
Hatchback se mi líbí více VI :-)
19. 2. 2014 14:40
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
přesně. Já teda kombi neměl rád žádného golfa, k tomu auto se prostě varianta kombi nehodí.
Avatar - Emel
19. 2. 2014 10:02
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Jak se mi líbily prezentační fotky Golfu Variant, tak fotky k testu už jsou podstatně slabší... a souhlasí s tím, jak mě design zklamal i naživo. Nejlépe je to vidět hned na té titulní fotce - ta záď je hodně těžkopádná, zadní kolo utopené. Octavia s nataženým rozvorem vypadá lépe.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 10:07
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Přesně! A tady to ještě maskují velká kola. Stačí se podívat na nějakou nižší výbavu s 16tkami a už před tebou Golf nic neskryje.. Octavia je na tom lépe, ale nejlépe to dle mne zvládl Seat :-)
19. 2. 2014 10:20
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Octavia je naše krásná parádička. Horního Golfa vstřebáš v následujících třech letech. Dej mu čas.
19. 2. 2014 10:52
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Tak když je Golf v kombíku delší o čtyři centimetry než aktuální trojka (F31) v kombíku (!), a je to nižší střední, tak se těm disproporcím nelze divit.
Avatar - Emel
19. 2. 2014 10:57
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Rozvor je ale s MQB variabilní veličina. Nakonec ani ten převis by mi asi nevadil, pokud by byl opticky lépe zvládnutý. Možná to dělá ten masivní C sloupek... který se u hatchbacku opticky opírá o kolo, ale tady naopak visí v prostoru.
19. 2. 2014 13:31
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Souhlasím. Rozvor by to chtělo o něco větší. Na promo fotkách si dali asi záležet, aby to zamaskovali. Musel bych se k nim vrátit a nechce se mi. :-)
Avatar - Emel
19. 2. 2014 22:01
Re: SOCIK Z Wolfsburgu 2014 ??
Nejčastěji bylo prezentováno něco takového:
[odkaz]
19. 2. 2014 09:50
NÁSKOK DÍKY GOLFU
Jakkoli nejsem náruživým přívržencem golfu v kombi modifikaci, stojím v pozoru a vzdávám garážový hold. Nelze totiž jinak, vizuální balance, technická vyspělost a jízdní kvality vypovídají vše - tohle je třídní eso. Jedná se o mainstreamovou (vím, supermainstream...) třídní lahůdku. A akcent automobilky na speciální zpřevodování, to zaslouží všechny palce hore. Jen ten "klavír" mi trochu kazí dojmy, je přece známou věcí, že jeho uživatelská nepraktičnost přebíjí pohledový komfort.

No, speciálně v našich končinách je to složitý vořech - seat, volkswagen nebo škodovku? Ani s jedním člověk nešlápne do... vedle, každé auto konfigurované pro jinou řidičskou skupinu. Není tedy konkurence, je než dokonale vytvořené kompaktní modelové trio. V podstatě neprostřelitelné.

P.S. Výborné auto, výborný test a... výborné světlo. Pan fotograf si nás tu vodí jak na provázku, objednal si světlo roku. A... auto roku. Podle toho snímky dopadly - speciální BRAVO.

A vůbec - BRAVO VWŠICHNI :yes: :-!
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 09:53
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Však taky kombik na fotkách vypadá lépe než ve skutečnosti, kdy má lehce přerostlou karoserii. Tam to Leon i naše Škodovka zvládli o trochu lépe :-) Bavíme se tedy o verzích kombi :-)

P.S. Ty pořád děláš ty hostiny v autě, že ti tak vadí klavírní lak?:D Já si na tebe vzpoměl v pondělí, kdy jsem viděl pána v BMW 5GT, jak si na středovém panelu debužíroval nugetky od MCdonalda a ještě si to máchal v omáčce >:D
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2014 09:58
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
mne nazivo trosku do oci bili na kombiku tie male zadne 2D svetla voci tym prednym 3D velkym... trosku tie zadne svetla mohli byt asi vyraznejsie a viac 3D pri pohlade zboku alebo zo sikma ale to je len taky detail .... nic to neubera na kvalitach auta , ciste len moj vizualny dojem....

leon ST je krajsi a aj ceed SW sa mi paci viac ako golf kombi ale uznavam ze golf kombi je zase krajsi ako octavia kombi a spravil velky skok oproti minulym nie velmi dizajnom podarenych predchodcov...
19. 2. 2014 10:02
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
>:D No ta lesklá černá zobrazí každý otisk prstu, v tom spatřuji uživatelský problémek. To nějakou matnější "hliníkovou" nemusíš vlastně vůbec udržovat a pořád vypadá dobře.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 10:06
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Mě to nepovídej >:D Já to mam v autě taky, naštěstí v menší míře >:D Nikdy sem to ještě nevyleštil (jo a okolí rádia je zase lesklý hliník, taky dobrej lapač otisků :D) >:D Nejradši mam obložení v barvě tmavěšedé (kartáčovaný hliník se tomu řiká?), co máme v Jettě, tam to ještě není plast jako v nové Oktávce a hlavně na tom neni nic vidět. Pro čuňata jako jsem já ideální! >:D
Bývalo to ještě v 6tkovém Golfu Highline, co sem tak viděl naposledy... parádní interiér.
19. 2. 2014 10:13
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
:-) :yes:
Avatar - Emel
19. 2. 2014 10:11
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Podívej se na tu titulní fotku... [odkaz]

Ne, ta záď opravdu není tak harmonická jak by měla být, příliš velký převis, příliš mnoho plechu okolo bez optického odlehčení nějakým výrazným prolisem apod. Tohle zvládli oba sourozenci lépe.

S tou jinou řidičskou skupinou to úplně nechápu. Všechny modely jsou konfigurované pro rodinné využití. Seat hraje víc na emoce a tedy asi na mladší zákazníky, ale jinak jsou ta auta pro kupce víceméně zaměnitelná a rozhodovat budou detaily - přístup prodejce, výbava, motory, ceny.
19. 2. 2014 10:17
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Snímky jsem samozřejmě viděl, nespatřuji proporční problémek. U kombíků, Emele, to už tak bývá, že jsou určené pro rodinné užití. No a právě ty rozptýlené jednotlivosti, včetně uváděných různě dávkovaných emocí, ty detaily, výbavy, to je to, co zasahuje velmi široké spektrum zájemců, a právě tím jsou ta auta nezaměnitelná.. U mistrů jde totiž už jen o detaily...
Avatar - Emel
19. 2. 2014 10:31
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Co jsem chtěl říct je to, že všechna auta míří v zásadě stejně. Stejná technika, stejné rozměry, stejná cílová skupina, rámcově stejné ceny. Odlišnosti v designu tu jsou, ale poměrně malé - všechny modely jsou spíše konzervativní, bez velkých výstřelků. Postav si vedle toho třeba Civic a uvidíš, co jsou to odlišné skupiny ;-)

Co se výbavy týče, má každá značka svoje. Nejčastější konfigurace nejsou problém ani u jedné značky, VW těží z multilinku u 1.4TSI a 2.0TDI (bez 4x4), SEAT umí DCC, Octavia kontruje RS a Scoutem a nabízí o kousek větší rozvor... to vše jsou ale relativně detaily, které vnímáme my na autoserveru, ale na trhu až takovou roli nehrají.

Jako kupec Octavie si umím bez nejmenšího problému představit, že bych místo Škodovky vzal Seat nebo VW... i přes ten proporční problémek. Holt by to asi chtělo 18" + DCC...
19. 2. 2014 10:36
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
:yes:
Avatar - trapid
21. 2. 2014 22:33
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Samozřejmě, že proporční problém nemusí být vidět. Přes vw-brýle je totiž neviditelný ;-) .
Pro porovnání sem dávám konkurenci - teď nechci řešit motorovou paletu, vjem kvality, tradici značek a s tím spojené předsudky, byť mohou být i oprávněné.
Chci řešit JEN proporce a musím říct, že koncern udělal opravdu velkou chybu, že nechal odejít jednoho z nejlepších dnešních auto-designérů.
[odkaz] vs [odkaz]
Avatar - Jirka.12345
22. 2. 2014 23:50
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Ta promáčklina na boku je od nějaký nehody nebo to tak má být? Dej fotku zepředu, jak kdyby to navrhoval někdo od cirkusu...
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2014 11:46
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Nepřeháněj to! >:D
19. 2. 2014 18:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
19. 2. 2014 19:11
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Fajn, až na ten profil. Tvár a všetko ostatné fajn, ale priveľký zadok to bude stále podvedome degradovať.. Keď už vyberať z koncernu, tak kombík Octaviu, hatch Leon FR a hot hatch Golf GTI. Stále považujem za najkrajší kompaktný kombík Astru Sports Tourer, Octaviu a Ceed SW.
20. 2. 2014 07:09
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
technicka vyspelost? Kde prosim ta?
2,0tdi 110kw 320nm a max vykon pri 3500rpm , ked konkurencia ma lepsie hodnoty (max vykon pri 3750 alebo 4000rpm, 340, 360nm, kultivovanejsi chod atd) ?

Takisto by ma zaujimalo, kde sa schovalo to povestne odlahcenie golfu, ked ma hodnoty naurovni strednej triedy (1550kg)....
20. 2. 2014 08:46
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Ten motor je to poslední, co by ti na golfu mělo vadit. Právě s odkazem na zpřevodování je to celek odladěný k třídnímu jízdnímu ráji, tohle není závoďák, tohle je rodinné kompaktní auto, kombík. Velikostně přerůstá golf například BMW3, jak trefně píše nahoře kolega, takže tenhle argument je lichý, koneckonců je to čtyřkolka, takže musíš počítat s vyšší hmotností. Osobně mám výhradu opravdu jen k těm lesklým pasážím přístrojovky, jinak je to spolu s Octavií a Leonem jistě špička třídy.
20. 2. 2014 10:09
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
tak to potom nechapem, ako sprevodovali golfa, aby nevadilo jeho len cca 2000rpm vyuzitelnych (1500-3500) ? Na to by museli dat uplne dlhe prevody, ale co je zaujimave, nova 308 ma velmi dlhe prevody a vsetci recenzenti nadavaju, ze ake to je zle,,,,,u golfa to je naopak super? Tym duplom, ze ma este menej vyuzitelnych otacok?
Ok, pre haldex starsiej generacie to bolo tusim 40kil, pre novu generaciu pouzitu v golfe7 to je tusim 25 kil, ale pocitajme so 40. Stale tam nevidim nejaky velky rozdiel.
Avatar - Emel
20. 2. 2014 10:16
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Co se využitelných otáček týče, není tak důležitý rozdíl jako podíl. Takže 3500/1500 je 2,3, rozdíl 2000 není důležitý. Pokud například trojka točí při 30km/h 1500, pak při 3500 budeš mít 70km/h... žádný problém.

Využitelné otáčky jsou samozřejmě širší, ale v reálu naftu málokdo točí přes 4000.
20. 2. 2014 10:28
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
fuuha, zaujimava snaha o ospravedlnenie celkom zasadnej nevyhody.
takze to znamena, ze trojku ma zmysel vytacat tak maximalne do 80kmh(a to uz riadne prehanam), kedze vykon ide rapidne dole po dosiahnuti hodnoty max vykonu (teda nemam k dispozicii graf priebehu vykonu tohoto motora a som lenivy hladat, ale u inych motorov to tak je nezaleziac ci je to dizel, benzin, fukany, atmosfera)
pre normalnu jazdu sa ale naozaj nic nedeje, ale vtedy ti je na nic aj ten 2liter. Pri predbiehani je to ale uz trochu ina situacia, kde ratas otacky na kusy a tam 500rpm vyuzitelnych otacok bude chybat.
Aby sme sa chapali, golf povazujem za dobre auto a nepochybujem ze pri vybere by sa dostal u mna na vrchne priecky, ale u mna by bol ked tak zaujem o kratku verziu 1,4tsi 90kw a aj to by som nakoniec siel do auta, u ktoreho by mi dali lepsiu cenu (koncernovi obchodnici nechcu moc zlavovat).
Avatar - Emel
20. 2. 2014 10:53
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Rozdělme to na dvě části:

1) Technická: vždycky je důležitý podíl otáček a nikoli jejich rozdíl. Při vytočení motoru z 6000 na 7000 auto zrychlí o 1/6 původní rychlosti, ne o 1000 čehokoli. Otáčky nikdy nerátáš na kusy.

2) Věcná: ano, trojku u nafty obvykle nemá smysl točit přes 80km/h. Ne že by to nešlo, ale dynamika na vyšší rychlosti bude prakticky stejná a akustická pohoda lepší. Mluvíš, jako bys nikdy žádným naftovým autem nejel...
24. 2. 2014 09:58
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
u vw mozno nema zmysel ist dalej ako tych 3500rpm:-). u nafty, ktore ma max vykon pri 4000rpm ju ma zmysel tocit do 4000rpm, aj ked pocitovo nema taky tah, neznamena to ale, ze taha horsie ako na vyssiej rychlosti.
Ano, ked si pozries graf vykonu na kolese, tak od cca 3000rpm dizle zacinaju klesat, ale ked vezmes do uvahy prevodovy pomer po preradeni na vyssiu rychlost, tak mas v konecnom dosledku na kolese este nizsi vykon.
20. 2. 2014 10:20
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Mam naftak s maximalnym vykonom pri 4000 ot/min a cez 3000 ho tocim len malokedy.
24. 2. 2014 09:59
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
a ked predbiehas a kamion ide oproti tebe, tak aj vtedy?
Schvalne si skus zmerat casy, ked radis pri 3000rpm a ked radis pri otazkach max vykonu.
20. 2. 2014 10:17
Re: NÁSKOK DÍKY GOLFU
Tento golf ma skoro rozmery strednej, je to stvorkolka s motorom, ktory je bezny skor v strednej triede a teba prekvapuje, ze hmotnostou atakuje strednu triedu....
Avatar - Deathstar
19. 2. 2014 10:01
Krabice
Já si nemůžu pomoct,i když vím,že je to všestranné a určitě dobře vyrobené auto,s dobrým motorem a akceptovatelnou cenou,tak ten vzhled to je něco hrozného..

Už Passat variant je něco strašně nudného(navíc v množství v jakém se vyskytuje),ale Golf Variant,to posunul ještě na horší level,z toho auta je mi uplně smutno,jak dokáže být tak všestranné a dobré,a při tom tak stádovitě nudně a krabicovité..
To samé interiér,kvalitní,ale tak příšerně nudný a funkcionalistický,že bych z toho dostal pomalu depresi

Musím říct,že i když je Oktavia kombík asi ve všem,kromě kufru,horší volba než Golf a taky to není nějaký looker ,ale v nějaké jasné barvě vypadá o 100% lépe než tohle..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Magister
19. 2. 2014 10:14
Re: Krabice
neemotivní,studený,ale kvalitní.Kombíky nemusím.
Avatar - Deathstar
19. 2. 2014 10:24
Re: Krabice
Já mám naopak kombíky moc rád,většinou jsou pro mě i hezčí než sedany(Oktávia,Mazda 6,Mercedes E,Superb,Audi A6,Citroen C5).

A mám moc rád rychle kombíky,líbí se mi to spojení rychlosti a praktičnosti jako:
E 63,M5,RS4,C63,z těch dostupných třeba Megane GT,Focus ST,Impreza a čert to vem, i Octávia RS v kombíku a zářivé zelené je pěkné auto a rozhodně nejlepší z nabídky Oktávek...

Ale tohle je prostě tak strašně smutný auto,tak uniformovaný, a co hůř ono je to dobrý auto,kdyby to byla srágora,tak jde ruku v ruce s vzhledem,ale ono je to dobrý a přitom tak smutně nudný..
Já snad neznám depresivnější auto.Možná tak starou Astru kombíka
19. 2. 2014 12:26
Re: Krabice
Dobre to zhrnul sef zastupnia Fordu v CR. Volny preklad - Cesky zakaznik dava prednost uzitej hodnote a praktickej stranke pred stylom. Plne suhlasim, aj ja som taky.
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2014 10:15
Re: Krabice
to je presne to co vravim stale.... v koncerne je vsetko prilis nudne mozno je to super funkcne a kvalitne auto ale emocie 0 bodov, interier to iste.... ma fadny az depresivny charakter a je doslova jak za trest pre sofera, nic coby cloveku vyvolalo usmev na tvari alebo pohladenie na srdci proste chladni nemci nemam to rad.... pritom taky leon je uz ina kava..... seat ukazal ze to ide ked sa chce a ze aj koncernove auto moze byt pekne zaujimave a vyvolat emocie a usmev.... no jo spanieli je uz trosku ina natura ;-) hned ma clovek usmev na tvari ked vidi leon :yes:
19. 2. 2014 10:11
Kufor
Kufor nie je pohonom 4x4 nijak obmedzený? Platí objem 605 litrov?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 10:14
Re: Kufor
Stejně je tu zase ten problém s nakládací hranou ;-\ To potom ten kufr trochu deklasuje.
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2014 10:21
Re: Kufor
tu je slusny pohlad do kufra golfu kombi, otazne je ked tam ja 4kolka ako je to skutocne s tym kufrom [odkaz] porovnavam to s dvojkolkou a vyzera ze kufor sa nezmenil, ved v tabulkach mas rovnako 605L ako aj pri dvojkolke ;-)
19. 2. 2014 12:58
Re: Kufor
Tabuľkám sa nedá vždy veriť, preto sa pýtam. Pohon na všetky štyri obvykle znamená vyššiu podlahu a plytší kufor. Ak to tak nie je, mohli to v texte vyzdvihnúť.
19. 2. 2014 13:43
Re: Kufor
Stejně jako není rozdíl mezi klikovou a multilinkem, neměl by být rozdíl mezi čtyřkolkou a předokolkou. Maximálně bys mohl přijít o možnost rezervy a tu tady, pokud vím, pořád máš.

PS: Tak tam nějaký rozdíl bude. 4M má možnost jen "galusky", předokolka i plnohodnotné rezervy. V udaném objemu možná není rozdíl díky tomu výlisku, který se strká místo rezervy.
19. 2. 2014 11:21
Minusy
Minusy
•Hlučnější projev motoru 2.0 TDI ...ne hlucnejsi, ale opravdu hlucny
•Při běžném stylu jízdy relativně vyšší spotřeba ...ne vyssi, ale vysoka spotreba
•Relativně vysoká cena verze 4Motion ...relativne vysoka cena na auto, ktere je 99,99% casu hnane na jednu napravu...
Rozbalit vlákno
10
19. 2. 2014 12:20
Re: Minusy
Jestli má Haldex poslední páté generace, což má, tak ten posílá výkon i na zadek. Sice málo, ale posílá. Je to přesně naopak, než tvrdíš. ;-)
19. 2. 2014 12:27
Re: Minusy
To sice ano, ale pravdu má v tom, že 2,0 TDI jsou opravdu hlučné a žravé. Na staré 1,9 ty nové TDi motory, ať se podíš dolů na 1,6 nebo nahoru na 2,0 tyhle nové motory nemají
19. 2. 2014 12:34
Re: Minusy
K hlučnsoti jsem nic nepsal. ;-)
Avatar - wakantanka
19. 2. 2014 12:45
Re: Minusy
No nieviem, ale mne sa zdalo, že tie staré TDI 1,9 boli hlučné až dosť. Cestoval som na dovolenku jednym 110 koňovým Passatom a dunelo mi v hlave ešte dva dni >:D
Tie nové 2,0 TDI CR mi prídu o dosť tichšie ako ich predchodcovia.
19. 2. 2014 14:43
Re: Minusy
No právě já mám opačné zkušenosti. Já měl octavii I 1,9 TDI a když jsem si pak sednul do 2,0TDI CR v golfu VII, tak jsem si připadal, že tam snad něco zapoměli dát, jak to hučelo. Jako určitě je tišší než klasické 2,0 TDI, které byly první generace. Na druhou stranu by mě zajímalo, kam dali jízdní dynamiku, protože od 2,0 bych teda čekal úplně jiné chování, přišlo mi to teda dost těžkopádně odpřevodované na rozdíl od třeba 1,9 TDI, co se dával do dvojky.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2014 17:11
Re: Minusy
Ale ono to jede lépe a o poznání. Ta 1.9 Tdi co je v OII ( i fl verze), je hlučnější a hlavně je tam "mnoho povyku pro nic" . Ten motor se prostě tváří že hrozně jede, řve u toho a zatlačí tě na pár vteřin do sedačky, ale veskutečnosti nezrychluješ tak brutálně, jak to vypadá a proto ti 2.0Tdi či jiné silnější nafťáky ujedou.

Tdi není zázrak ve výkonu, leda tak býval držák.... :-)
Avatar - wakantanka
19. 2. 2014 18:38
Re: Minusy
Vieš svojho času, keď vyšli prvé Octavie s 1,9 TDI tak keď človek presadol z hocakého dieslu zdalo sa mu, že na palube božské ticho a ide to ako raketa >:D Keď ešte majiteľ zavalil spotrebu do 5 litrov - sen na 4 kolesách bol na svete >:D Ale postupom času človek vyskúšal aj iné motory s commonrailom a zrazu to už taký zázrak nebol. >:D Absolvoval som rovnakú cestu na dovolenku s dvoma TDI, 90 k v A4 avant a 110 k v PAssate Combi s odstupom niekoľkých rokov a vždy po dojazde som proste nerozumel tomu, prečo tie motory každý tak chváli. Ani prejavom, ani spotrebou ma teda nepresvedčili. Čo som sa mal možnosť zviezť v 2,0 TDI CR, tak to už bolo o niečom inom (Altea XL). Možno je to len môj pocit, ale zdá sa mi, že s CR tie motory stíchli a o niečo zrovnali náskok konkurencie.
19. 2. 2014 19:44
Re: Minusy
Presadni do TDI z čohokoľvek od konkurencie, a hlučnéto proste bude.
Mla som v služobáku 1,9 TDI PD a to bol riadny rachotílek. Ale kráľom hluku a vibrácií VW Group bol bezpochyby trojvalec 1,4 TDI, niekedy som uvažoval, či to auto má vôbec nejaký tlmič výfuku...
20. 2. 2014 12:35
Re: Minusy
1.4 tdi => Král hluku a vibrací - to sedí, z moderních aut jsem nic horšího nezažil (co se týče hluku a vibrací)
19. 2. 2014 14:07
Re: Minusy
myslis ze to bude stacit Jonatane?
Avatar - jozephko
19. 2. 2014 12:16
Mojou auto-orientáciou sú síce japonci
ale ak by som sa mal "spustiť" či "zahnúť" s nejakou nejaponskou značkou, tak by to bol práve Golf kombi. >:D
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2014 12:45
- Hlučnější projev motoru 2.0 TDI
Diesel s dpf :no:

Jasná volba 1,4TSI 103kw :yes: :-!
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2014 13:10
Imothep, Imothep... Pardon: Golf, Golf....
jen jsem na titulce viděl, že se testoval VW, bylo mi jasné, že za méně jak 4 hvězdy to nebude... Půl hvězdu od samého vrcholu snad panu redaktorovi nedovolil dát zbytek soudnosti, když plný počet nedostal třeba ani Range Rover. Může mi někdo vysvětlit, proč 4,5 hvězdy?
Oceňuju, že je v minusech hrubší chod a vyšší spotřba. Jinak je Golf naživo totální nuda a souhlasím s ostatními, že promo fotky slibovaly celkem svěží vítr z Wolfsburgu, ale sterilní nálev tradičně zůstal, překvapení se nekoná. :no: To už i Octávka je zajímavější.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - grifith
19. 2. 2014 13:18
Re: Imothep, Imothep... Pardon: Golf, Golf....
Jde o to, že hodnotící hvězdy se nedají porovnávat napříč kategoriemi, ale pouze v rámci dané třídy. Je ovšem otázkou, v rámci které konkurence byl testovaný Golf porovnáván. Napadájí mě pouze koncernoví sourozenci Leon a Octavia, jelikož v nižší střední třídě snad žádné jiné čtyřkolky s velkým dieselem nenajdeme...
Golf nikdy nebyl a nikdy ani nebude netradiční, vždy si bude zachovávat velkou dávku konzervatismu. Zákazníci to totiž takto zjevně chtějí. Větší designové kreace lze očekávat spíše od Leonu.
Avatar - Emel
19. 2. 2014 13:20
Re: Imothep, Imothep... Pardon: Golf, Golf....
Testovaný model je absolutní univerzál. Pohodlí? Ano, díky DCC a multilinku. Zima, sníh? Ano, díky 4x4. K tomu dost prostoru pro každou "normální" rodinu, absence zbytečných úletů (zdravíme Peugeot), přiměřený výkon pro svižnou jízdu i s naloženým autem... napišme si na rovinu, že tohle nikdo jiný v kompaktní třídě neumí... a ani o třídu výš to není tak jednoduché.
19. 2. 2014 13:58
Re: Imothep, Imothep... Pardon: Golf, Golf....
Kdybych byl Turkem a stěhoval se po světě s celou svou rodinou, tak by to bylo pro tento účel skvělé auto. Bohudík pro středoevropana je to auto k nepotřebě, tzv. na houby. K čemu mi je velký kufr, když na dovolenou létám letadlem, k čemu mi je 4 x x4, když letos jsem si nemohl postavit na zahradě ani minisněhuláčka, k čemu mi je 110kw s ohromnou spotřebou, když je čím dál více radarů, havárií a nafta je pořád dražší a dražší. Z uvedených důvodů se bez těch dvou na sebe položených krabic na kolečkách obejdu.
Avatar - Emel
19. 2. 2014 14:15
Re: Imothep, Imothep... Pardon: Golf, Golf....
Jasně... kup si tramvajenku, přesuň se na forum dopravního podniku a máš klid :-) . A my taky...
Avatar - Dzakobo
19. 2. 2014 15:18
Re: Imothep, Imothep... Pardon: Golf, Golf....
Tato auta jsou vyvíjena především proto, že je po nich velká poptávka v Alpách a jejich okolí. A protože žádanost není malá, tak se VAGu vyplatí vyrábět tyto 3 sourozence, kapišto? Vypadá to, že ti nescházejí jen 4 kola na autě, ale spíš 4 kolečka v hlavince. >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 2. 2014 15:18
Pozeram, ze uz dlho nebol testovany Golf Variant
Naposledy 7. februara.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2014 15:34
Golfik
Zdravim priznivce 2 stop. Golfika s timto motorem a v kombi, nikoliv vsak v provedeni 4motion, mam cca. 2 tydny. Je to paradni auto a musim se ohradit vuci nekterym tvrzenim v diskusi a vlastne i recenzi. To auto neni hlucne ani ziznive, byt ctyrkolka bude mit urcite na spotrebu vliv - min. litr navic. Samozrejme, neni to stare PD, ktere sneslo temer vse, melo "prasecky" zatah..ale to byl zvukove klasicky naftak.

Auto se me libi moc, jinak bych si ho nekupoval. Neprijde mi nudne, je proste strizlive, nadcasove - podle me snadno nezestarne. To je ale kazdeho vec a diky bohu, ze mame kazdy jiny vkus.

Frekvence testu me take udivuje. Jako golfistu me to samozrejme tesi, ze si muzu o Golfiku zase pocist..ale chapu, ze odpurce to muze iritovat. Zvlast pokud jsme v zemi zaslibene Skode. Mimochodem O III se mne moc libi, Jozo Kaban odvedl dobrou praci, ale jak uz jich vsude jezdi hromada a divam se na ni kazdy den na kazdem rohu, kouzlo trochu ztraci. Golfik je nenapadnejsi a myslim, ze jeho krasy naopak budu objevovat i za par let.

Preji vsem hezky den a jdu drzet pesti Sablikove:) Go gold Martina!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Deathstar
20. 2. 2014 11:03
Re: Golfik
Je dobře,že se Ti Golf líbí a koupil sis ho,a jsi spokojený.:).

Ale nazvat tenhle design nadčasovým,to nemůže říct ani snad ten největší fanda VW. Beru označení že je střízlivý(já říkám zoufale depresivní,ale to je jen můj pocit),ale nadčasového na tomhle Golfu ještě k tomu kombi, není fakt nic...
20. 2. 2014 15:38
Re: Golfik
:-) Díky za komentář. To je otázka výkladu pojmu "nadčasovost". Já to vnímám tak, že i za pár let bude vypadat dobře, není ani vyloženě hranatý (jako např. OIII), ani kulatý (jako např. Golf V.), neurazí, nenadchne (mě teda docela nadchnul a myslím, že i po čase budu právě objevovat skryté detaily..)..

Ale tohle všechno je naštěstí subjektivní a každému se nám líbí něco jiného..jsem rád, že jich aspoň tady v Čechách jezdí méně než v sousedních zemích (zásluhou OIII).

Přehnaným fandou VW asi také nejsem. Golf byl ale kdysi můj klukovský sen a to auto je prostě takové "akurátní"..Takže i když jsem mohl jít s penězi o třídu výš, sáhl jsem nakonec po převybaveném Golfu. No a z koncernu mně také VW přijde jako rozumný kompromis, pokud se oprostím od historie (ale kromě nacistů ve VW jezdili i hippies:))

A moje srdcovky jsou stará 911 a Defender..tedy auta nikoliv na běžné užívání..

Zdar a sílu!
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 16:30
není všecko zlato, co se třpytí...
...a v tomto případě to platí dvojnásob. Auto je vyspělé, pohledné, dobrá - ne výborná, ale dobrá technika, průměrná spolehlivost, ???SPOTŘEBA??? parníku....
...ta spotřeba je brutální na kombik nižší střední. V tomto případě nemůžu sdílet nadšení, krom vzhledu a kvality zpracování, vůbec z ničeho.....

Za mě výše uvedený Golf :no:
Padni komu padni - není žádný důvod k radosti.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 16:40
auto vs. test
...ta spotřeba je opravdu brutální. Ještě k hvězdičkám... je to přemrštěné. Je třeba si uvědomit, že tady nestojí nic výjimečného. 3,5hvězdy max....
Dnes je test lepší než auto.... i když se Lukáš snažil zastřít žravost za hezká slova, celkově test výborný. Děkuji.

Padni komu padni:
Bravo Lukáš Vaverka!! :-! :yes:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Emel
19. 2. 2014 16:49
Re: auto vs. test
jezdit v mimoměstském provozu se spotřebou jenom lehce nad pět litrů. Dálniční odběr při konstantních 130 km/h dosahuje 6,5 l na 100 km

V zimě, se čtyřkolkou, která má v zájmu dynamiky zkrácené převody? S jakou jinou čtyřkolkou to srovnáváš?
19. 2. 2014 16:56
Re: auto vs. test
Souhlas. Lepsi motoricky ve ctyrkole budou snad jen XD motory BMW. To je ke vsemu staly pohon (tusim). Ale s Golfem se da rozmerove (verze variant) srovnavat az 3. rada..a to budes se srovnatelnou vybavou o 200 TCZK s cenou vyse. O nakladech na servis, podminkach financovani a pojisteni ani nemluve..
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 17:22
Re: auto vs. test
...tak to asi moc vědět nebudeš....
19. 2. 2014 17:43
Re: auto vs. test
Mozna, ze nevim..Ale s Golfem jsem nadmiru spokojeny (nemam tedy 4kolu). Klidne se necham poucit o tom, co se lepsiho v techto parametrech - a mozna i cenove relaci novych vozu (at sem nemichame auta za 2 Mio) nabizi - chci rodinny kombik, v nafte, 4kolu, idealne do 700 TCZK.

A pokud se bavime jen o motoru, jsme v objemu okolo 2 l, v nafte a chci 4kolu pro bezne vyuziti, co lepsiho (ciste motoricky) nabidnes? Sleduju spotrebu, kultivovanost, zatah. Tady je z toho, co jsem okusil, BMW na spici.

Jinak na vysvetleni - jsem bezny uzivatel, ktery si obcas neco precte, v necem se projede..ptam se tedy s pokorou, kdy se rad dozvim vice.
Avatar - dal
19. 2. 2014 18:59
Re: auto vs. test
Pěkně jsi omezil výběr, něco jako výběrové řízení u Lesy České republiky, taky vyšel jen jediný kandidát,
Ale teď vážně na co 2l nafta a 4x4 u rodinného kombíku?
Nebydlím v Alpách, benzín je lepší a ušetřím 250tis.. ;-)
19. 2. 2014 19:05
Re: auto vs. test
Jasne..to ja jen reagoval na komentar kolegy vyse..zadne Lesy CR tu nezavadim:) Ja take 4x4 v aute nemam, byt jsem si tu radost udelat chtel. Pak jsem si ale kvuli te spotrebe 4 motion odeprel a nijak me to netrapi. Nafta je porad super..mame doma mensi TSI a je to dobry, ale mnohem citlivejsi na styl jizdy. Jakmile tomu slapes na krk, jsi o 2 l nad naftou pri podobnem stylu jizdy. Navic my jeste mame ten pitomy retez, ted uz tam davaji zase remen..takze se to tak ne...re.
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 19:21
Re: auto vs. test
za kolik jezdíš s tou naftou?
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 19:20
Re: auto vs. test
Nic proti Golfu, mi se líbí, dokonce v kombi je parádní. Kolik žes to dal za své auto?...pak ti předám seznam aut, se kterýma bys na tom byl líp....ještě mi připiš výbavu... ne tu, kterou jsi chtěl, ale kterou máš. Díky....
19. 2. 2014 20:11
Re: auto vs. test
auto ma najeto 1 tkm, prumer mam 6,1 (co ukazuje pocitac), je v tom cesta do prace a domu vc. kolon po meste, pak dalnice (200 km) a okresky se zenou, detmi a kocarkem. Vylozene jsem to zatim nehnal, na dalnici jsem jel kolem 140 v prumeru (rozmezi 120 - 180).
19. 2. 2014 20:17
Re: auto vs. test
poslu az se k tomu dostanu zpravou - ne tady na foru:) Jinak jsem se rozhodoval mezi koncernem (ten jsem obesel komplet) a Toyotou (Avensis byl za podobne penize a vizualne se mne moc libil)
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 21:59
Re: auto vs. test
Díky... ;-) pošli
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 17:12
Re: auto vs. test
Hele, v zájmu dynamiky.... co takhle Subaru Legacy? ....nebo chceš říci, že jezdit kombinovaně za 7,5 je výhra? Emele, nelži si tu do kapsy.... Okrsky v pohodě, dálničních 130 je už nad a kombinace je prohra.... :-!
Avatar - Emel
19. 2. 2014 17:18
Re: auto vs. test
Dálnice za 6,5 je s vědomím kratší převodovky ok.

Kombinace nevím, tam vždycky záleží na stylu jízdy... 7,5 je v kombinaci samozřejmě dost, ale záleží, jak se na tu hodnotu dostaneš.
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 17:21
Re: auto vs. test
Super.... co mění na tom faktu, že spotřeba je min o litr výš než konkurence? ... co se mění na tom faktu, že auto je žravé?
Avatar - Emel
19. 2. 2014 17:23
Re: auto vs. test
Tenhle "fakt" stojí na dost chatrných nohou. Počkej si na spritmonitor... podle mě Golf nebude mít vyšší spotřebu než třeba to Subaru.
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 17:39
Re: auto vs. test
...berme, co je v testu... a asi by málokdo obvinil Lukáše, že chce "přikrášlit" informace týkající se koncernu....
Avatar - Emel
20. 2. 2014 09:37
Re: auto vs. test
To v testu není žádný exaktní údaj, spíš takový odhad přes palec. Jestli to bude 7 nebo 7,5... já bych tu z toho nedělal takové drama.

I se služebním Sharanem 2.0TDI 4Motion se dá jezdit za 7,5... a to se neloudáš. Nemyslím že Golf na tom bude hůř.
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 17:25
Re: auto vs. test
Emele, vždyť tenhle dravec je na tom se spotřebou hůř než SUVéčka.... tohle neobhájíš ani krátkou šaltpákou....ani hranatými koly... tohle je neobhajitelné....
19. 2. 2014 18:50
Re: auto vs. test
v rychlostiach mimo mesta a dialnica...to ne ni štvorkolka... 8-s
19. 2. 2014 22:48
Re: auto vs. test
no iba ked potrebuje,ne pernamentne. Realne vyuzijes max tak pri rozjazde...
19. 2. 2014 23:02
Re: auto vs. test
Nikoliv, permanentně posílá dozadu část výkonu, při rozjezdu a při zatáčení větší, při přímé jízdě na dobrém povrchu menší, na špatném povrchu až 90%, ale stále tam část výkonu posílá (minimum je 10%). Zcela rozepnutá spojka Haldex byla jen v 1,2 a 3 generaci, kdy se spínala tlakem vytvořeným z rozdílu otáček přední a zadní nápravy a když nebyl prokluz na předku tak byl zadek skutečně odpojený. Od 4 generace a stejně tak v 5 generaci tlak vytváří elektrické čerpadlo okamžitě od zapnutí zapalování nezávislé na prokluzu a toho se využívá jednak pro permanentní posílání výkonu na zadek a jednak pro preventivní chování v zatáčce (výkon na zadní vnější kolo). I proto si autor testu pochvaluje cituji "bezkonkurenční jízdní vlastnosti i na suché silnici", protože současný haldex se chová i na suchu daleko lépe než výchozí předohrab právě z důvodu trvalého posílání výkonu na zadek.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 16:59
Střednětřídní liga
Mnozí po přečtení mého titulku zajásají, že jsem se dočista zbláznil, jenže...

Tenhle Golf mnohými parametry převyšuje nebo dorovnává krok s vozy o segment výš. Vždyť dvoulitr ve 4kolce se 600 litry zavazadelníku a v podstatě neomezenou výbavou zdaleka nedokáže nabídnout ani mnoho zástupců střední třídy...

Z druhé strany se ale vybízí otázka, jaký má smysl volit Golfa v takovéto specifikaci... V zásadě ale Golf jen dokazuje, že dokáže splnit nároky i velmi náročného zákazníka, a to se cení :yes: Cení se to ale i penezi, které zákazník nechá v salónu :-!

Nebudu chválit, napíši jen, že nabízená vysoká hodnota odpovídá vysoké pořizovací ceně.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Emel
19. 2. 2014 17:09
Re: Střednětřídní liga
Aby to smysl nemělo, muselo by ty požadavky lépe plnit něco jiného levněji... ale já nevidím na trhu žádnou takovou konkurenci... ani Passat, ani Octavii, ani nic jiného...

Hlavní polemika může být kvůli 4x4... potřebuje to člověk? Nepotřebuje? Vidím to tak, že pokud tě peníze úplně zásadně netrápí, pak proč si 4x4 nedopřát... pokud aspoň občas na ty hory jezdíš.
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 17:19
Re: Střednětřídní liga
V tomto případě je hlavní polemikou spotřeba 7,5 litrů!!!
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 17:27
Re: Střednětřídní liga
tys taky vypil 7,5 litru, emane >:-[]
Když budeš jezdit za 7,5 litru, tak ti rychleji než nafta budou mizet body řidiče ;-)
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 17:42
Re: Střednětřídní liga
..viz. test... a taky.... [odkaz]
...co ty na to, emane? >:-[]
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 19:33
Re: Střednětřídní liga
že 7 litrů není 7,5 litru
že má najeto 2.500 km
že to je jeden uživatel
při normální jízdě po zajetí budeš někde na 6,5 litrech :-!
Avatar - Choochoo
19. 2. 2014 20:06
Re: Střednětřídní liga
Tak krtakej Golf dle Spritmonitoru ma cca 5,8l. jestli tohle bude jezdit v kombiku a 4-kolce za 6,5-7l tak to pri mnohem vyssi porizovaci cene a cca stejne spotrebe jako benzin nema moc smysl.
Za nejakych 6,8l jezdi dle spritmonitoru SUV CRV ve ctyrkolce. Ty motory se vw v dieslu moc nedari. Hodne zrave a obrovsky rozdil oproti papirovym hodnotam.
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 21:59
Re: Střednětřídní liga
ano...
Avatar - Dinar
20. 2. 2014 08:46
Re: Střednětřídní liga
150ti koňové CRV má dle spritmonitoru průměr 7,3 litru, golf 4 motion je tam jen jeden se spotřebou 6,4 litru. Děláš závěry z přihonděných dat, případně zcela bez nich, v porovnatelných modelech jsou jak dle spritmonitoru tak dle testů, motory vw v dýzlu na tom se spotřebou stále stejně dobře. Jiná věc je, že konkurence už umí úsporné a výkonné dýzly také.
Avatar - Ji/Ri
20. 2. 2014 10:58
Re: Střednětřídní liga
....nerad ti to říkám, ale mýlíš se. ;-) CRV je na tom líp ve 4x4 než golf variant ve 4x4....
Avatar - Emel
19. 2. 2014 22:07
Re: Střednětřídní liga
Pokud zadáš Golf, Baujahr 2013+, název obsahuje 4, výkon 149..151 koní... najde ti to 9 aut. A průměrná spotřeba? 6,38

[odkaz]

Co ty na to?
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 23:02
Re: Střednětřídní liga
že se to shoduje s tím, co jsem napsal.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 17:26
Re: Střednětřídní liga
Otázka 4x4 nezní "potřebuješ?", ale jen "chceš?" V tomhle je to jednoduché.
Ale je otázkou, o kolik dráž reálně vyjde Passat... A na rovinu - Golf může být sebepovedenější, ale Golf zůstane Golfem, Passat Passatem ;-)

A highline stojí ceníkových 842 900, což už začíná být ke zvážení... Ceníkový odstup tam je. Ale na výběhový Passat budou mnohem zajímavější slevy než na novou GVII.
19. 2. 2014 17:52
Re: Střednětřídní liga
Jo tak toto mam za sebou. Passat ve variantu v highline (krome navigace ma v podstate vse) a s motorem 103 kW je cenove o cca. 30 TCZK drazsi (okolo 680 TCZK ho nabizeji momentalne skoro vsichni prodejci). Rozdil minimalni oproti Golfu. Ten je ale zase o krok dal ve vsech moznych vymozenostech. Na druhou stranu Passat je cely takovy bitelnejsi..a porad prostornejsi (jeste aby ne). Ke Golfu ti zase daji zimni paket - orig. kola, pneu atd. zdarma. Takze kdyz se to cele poscita, porad tam rozdil cca. 60 TCZK bude. Neni to vubec velky rozdil. Ja sahl po Golfu, Passat uz na me pusobil jak s odpustenim "krava"..Pockal bych si na novy model, ktery ale za tuto cenu asi nebude.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 19:28
Re: Střednětřídní liga
:yes:
a to je přesně to, o čem se bavím. Já bych třeba volil Passata, protože pořád dávám větší váhu té bytelnosti a třídní převaze před moderností a elektronickými udělátky ;-) Ale to je samozřejmě na prioritách každého zájemce.
Avatar - Ji/Ri
19. 2. 2014 19:55
Re: Střednětřídní liga
co že je v golfu modernější a která to udělátka má golf navíc před pasatem?
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 21:41
Re: Střednětřídní liga
celý infotainment
Avatar - Ronault.
19. 2. 2014 21:08
Re: Střednětřídní liga
No a co třeba Insignia? Ano, je to ještě větší "kráva", ale zase své kvality nepopře.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2014 21:21
Re: Střednětřídní liga
své klady nezapře stejně jako svoji hmotnost ;-)

Ano, Insignia je ta jedna z mála, která dokáže strhnout pozornost. Cenově nevím, jak momentálně vychází. Ale určitě, Insignii mám opravdu rád.
19. 2. 2014 18:53
Hodnotenie
Mazde3 vytykali drobnosti ako stredovu opierku...inak motoricky a jazdecky dokonale auto...a Golfu podstatne veci,spotreba,hlucnost,vysoka cena...v podstate to rozhodne o kupe auta...a 4,5 hviezdicky...vac jak Mzd3...kokos Vaverka tys vul...
Rozbalit vlákno
4
19. 2. 2014 19:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2014 19:31
Re: Hodnotenie
si na koncernovom webe, necakaj chvaly na konkurenciu a hladanie chyb vo vlastnych radoch, je uplne jasne ze na konkurencii vzdy hladaju banality a tie vyzdvihuju ale podstatne nedostatky vlastnych koncernovych vozov su zatlkavane a dokonca mnohokrat z nevyhody si spravia vyhodu.... ved je lepsie napisat ze ma auto viac miesta na zadnych sedackach ako napisat ze ma kratke sedaky.... oni si to vzdy prekrutia tak aby koncernove auto z toho vyslo pozitivne... skus testy na autoforum cz , tam je to uplne iny level
20. 2. 2014 07:09
Re: Hodnotenie
Mazda je úplně někde jinde,bez ohledu na to,co píší testéři a GTI :-) Mimichodem taky pěkný ochlasta :-)
20. 2. 2014 07:13
Re: Hodnotenie
mazda 3 je pekne auto, aj rozumna cena, ale je dost precenovane. Mazda 3 je tiez pekne hlucne auto na dialnici, ma zle odhlucnenie.
Okrem toho, je o 20cm dlhsie ako golf pricom miesta viac nema. A 20cm v meste je dost citit.
Avatar - SCHROJF
19. 2. 2014 19:46
uz len chlp k dokonalosti
Uz len chlp chyba,par plastov a hliniku navyse,+ 15mm hore,a stitok ALLTRACK vzadu a je dokonaly... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
20. 2. 2014 00:11
Hezké, ale...
proč chybí?

a) ruční brzda :no:
b) možnost sklopení zadních sedáků tak, aby vznikla rovná ložná plocha :no:
c) dostatečná světlá výška :no:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Jirka.12345
20. 2. 2014 00:51
Re: Hezké, ale...
Naopak za el. ručku dávám :yes:
Místní závodníci mě sice asi umínusují, protože kdo nevyzkoušel nepochopí, konec konců já jsem se té elektrické ručky kdysi na novém autě taky bál ze všeho nejvíc.

Je fakt že v zimně si s tím člověk nezablbne, ale pozitiva naprosto převažují, už jen to že při rozjezdu se sama odbržduje, člověk nemusí na nic sahat a řešit nějakou stupidní páku. V kombinaci s AH se dokonce i sama aktivuje po odepnutí pásu! Naprosto neskutečně pohodlná věc! Funguje mnohem lépe než klasická brzda-má větší sílu, při použití v rychlosti funguje jako nouzová brzda na všechny čtyři kola.
Až budu kupovat nové auto tak s manuální ruční brzdou rozhodně nechci.
Avatar - Ada je zase tady
20. 2. 2014 06:34
Re: Hezké, ale...
Pokud by se auto samo zabrzdilo při rozepnutí bezp. pásu, to bych asi nepřežil :no:

Ruční brzda se používá při mnoha různých manipulacích s autem, m.j. při tažení obytného přívěsu. V žádné z těchto aplikací se brzda nepoužije 100% zatažená. Digitální brzda (100% zatažená/100% uvolněná) je proto mimořádně neštastným řešením. Je to důvod k rozhodnému nezakoupení takového vozu. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - Jirka.12345
20. 2. 2014 07:41
Re: Hezké, ale...
Pokud používáš AH tak s ti aktivuje sama po odepnutí pásu, pokud nepoužíváš tak musíš brzdu aktivovat sám, jde to navolit. Samozřejmě auto musí stát, když si odepneš pás za jízdy tak to nic neudělá. Naopak je to super vychytávka.
Karavan netahám tak je mi to jedno, stejně pokud někdo jezdí s karavanem tak nejspíš nebude kupovat lehkého golfa, spousta aut ani nemá tažné...

A asi nejsem dostatečný odborník na tahání karavanů, protože ani nevím na co speciálního je tam potřeba využívat ruční brzdu na jinak než 100%
23. 2. 2014 11:37
Re: Hezké, ale...
Na to ti sere Bílý tesák. :no:
20. 2. 2014 06:41
Re: Hezké, ale...
Také jsem se ji bál, moc jsem ji nevěřil. Mám ji v Hundai a už ji považuji za výhodu. Nevěděl jsem ale, že brzdí na všechna 4. Co se stane, když zničeho nic se přeruší proud? Mám i elektrické kliky, ale zatím jsem to moc nezkoumal. Je mi to ale furt nějaké divné, že nemusím odemykat auto.
Avatar - Jirka.12345
20. 2. 2014 07:48
Re: Hezké, ale...
Nemám Hyundai tak nevím jak to funguje tam. Na všechny 4 je to jen jako nouzová brzda za jízdy, jinak funguje jen na zadek, když se přeruší proud tak neodbrzdíš, neodemkneš. Když se ti přeruší proud za jízdy tak ti ručka fungovat nebude, ale to bude asi to poslední co tě bude v tu chvíli zajímat, vzhledem k tomu že ti přestane fungoval elektrický posilovač řízení.
20. 2. 2014 11:33
Re: Hezké, ale...
Díky za informaci. Celé jsem to prověřil a zjistil jsem, že pokud by zničeno nic byl Hyundai bez proudu, dveře jdou odemknout klíčem, i kufr jde ze vnitř odemknout mechanicky. Posilovač řízení samozřejmě nefunguje, ale bez proudu nejde ani motor, tak nejde ani posilovač brzd. Odpojením baterky se mi ale podařilo totálně resetovat počítač (kromě km a dojezdu), teď zase auto hraje a dělá podobné kraviny. :-(
20. 2. 2014 12:12
Re: Hezké, ale...
Posilovač brzd jede, dokud se točí motor (a vzniká tak podtlak v sání) a potom ještě 2-3 sešlápnutí brzdového pedálu, o to bych se nebál... A že přestane fungovat posilovač je taky jedno, řídit jde i bez něj, i když ztuha (steer by wire je jiná věc, ale to se zatím v sériových autech moc neuchytilo)
Avatar - Jirka.12345
20. 2. 2014 12:40
Re: Hezké, ale...
Ano manuálně klíčem dveře půjdou, nevím jak ostatní dveře pokud budou v safe modu, ale jinak by šli kličkou zevnitř, to samé víko kufru má zevnitř manuální otvírání, už z bezpečnostního hlediska pokud by ses zabouchnul v kufru, tak na spínač venku nedosáhneš. Posilovače viz Papezja, u diesela podtlak není ze sání, ale to na celé věci nic nemění, řízení půjde ztuha ale půjde, to samé když vyšlapeš posilovač brzd.
23. 2. 2014 11:40
Re: Hezké, ale...
Co blbneš pokud chceš do minulosti, tak si kup nějakou starou šunku a neotravuj tady a nepruď. Jó to kdyby měla Ochcávka, to by všichni vřískali blahem a učurávali by. 8-s
Avatar - Well-being
20. 2. 2014 00:40
Poděkování Autu.cz
za všechny ty reklamy, které díky jejich důmyslnému umístění nelze přehlédnout ;-)
Rozbalit vlákno
0
20. 2. 2014 06:36
Jé...
přesně takové autíčko jsem měl jako dítě na razítku z dětské tiskárničky a kreslil jsem si ho do sešitů. Myslel jsem, že sešity už neexistují, ale teď mi je jasné, že je vývojáři z Volkswagenu přece jen někde našli. :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
20. 2. 2014 07:07
Designový skvost
>:D >:D >:D >:D Úplný princ Jasoň >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0
20. 2. 2014 08:57
Motor?
Ten motor je teda pekne trápny, v súčasnosti majú 2-litrové diesele už trošku iné parametre...
Rozbalit vlákno
1
20. 2. 2014 10:34
Re: Motor?
Rozpis sa podrobnejsie
Avatar - Ja Prvni 123
20. 2. 2014 21:02
Hmm... takže když to shrnu:
tak je to ošklivý, prostorově nezvládnutý - moc dlouhej převis a tak...
Je to sice pomalejší a hlučnější, než jiná auta.. ale zase to víc žere.
No a jako finální eso je to dražší...
Takže to je samá výhoda... prostě etalon.
Třeba se to aspoň nebude kazit - ale to se teprve uvidí.
:-!
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2014 11:31
Golf - Das AUTO, Octavia - Nein Auto
Po zkušenostech s oběma vozy, musím konstatovat, že mne nový Golf Variant velmi příjemně překvapil a naopak Ochcávka Kombi 3 mne naprosto zklamala. Je to od Škody velký krok zpátky. A jak tvrdí můj známý že Octávka není auto, tak mu musím dát nyní plně za pravdu. Octa je přehnaně nafouklá a bachratá (těhotná) s velkými převisy, interiérem je na spodní hranici přijatelnosti.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - salamoon
23. 2. 2014 22:46
ciste trololo
zevraj 4 a pol * >:D
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2014 10:38
spotreba
"... pak počítejte s dlouhodobým průměrem okolo 7,5 litru."

To je vela. Presne tolko mam dlhodoby priemer na rovnako vykonnom 2.0 benzine v aute tej istej triedy. Chapem, ze toto je 4x4, ale to nie je ospravedlnenie. Naco diesel?
Rozbalit vlákno
0