Po vozech Škoda Octavia a Seat Leon dostal i Volkswagen Golf drsnější oplastovanou verzi na polní cesty. My jsme automobil vyzkoušeli s nejsilnějším turbodieselem původem z modelu GTD.
no s automatom startuje asi na trosku vyssej cene ako 800 tisic ale suma sumarum... za podobne peniaze ako tento golf je outback rozhodne vacsi a rodinnejsi kus auta a aj v terene bude lepsi... [odkaz]
no já myslím,že kdo má 850 000kč tak už těch 200 000.-kč neřeší :-) obvzláště jak píšete,že už se jedná o auto o level výše.
Je tedy lepší vyšperkovat si německé auto na maximum,nebo za ty peníze a něco navíc už vzít nové,které už si nehraje na pojizdné plasty ale opravdu na auto,které 4x4 nativně využívá?
Presne to som chcel napísať. Nech si to pisateľ premietne na svoju finančnú úroveň a uvidí, že je to blbosť, napr. kto má 400t, už tých 100t nerieši. 8-s
Ono původní rozpětí "mám 800, můžu dát i 1000" bylo asi trochu přehnaný, ale jinak- např. pokud chci koupit auto kolem 700t, pak 50-100t nehraje zásadní roli při výběru auta. To je můj pohled. Každý tohle rozpětí může mít jiný, a někdo možná kvůli 50t raději koupí horší auto.
outback v automatu ma 4x4 resene podobne jako haldex...
tak nejak nechapu tu "nativitu".
jen dalsi dukaz ze streci od piva konzumuji reklamni kampane...
"Podobně" je hodně zjednodušené tvrzení. Jistě, již tam není klasický diferenciál jako u manuálu, ale i tak se tam najde dost odlišností. Navíc Outback je trvalá čtyřkolka s o dost větší světlou výškou ...
presne tak... "podobne" je sice zjednodusene, nicmene pravde je to daleko bliz, nez trvala ctyrkolka....
outback ma take spojku, princip je tedy stejny, i kdyz si ta spojka nerika zrovna haldex...
ale samozrejme, muzeme vsichni verit, ze subaru je proste nejlepsi ctyrkolka, bez ohledu na verzi...
navzdy
>:D
Tu poslední větu sis mohl odpustit, ani v nejmenším jsem se nedotkl otázky, který pohon je nejlepší.
Pokud ale chceš vědět, který to je, tak záleží, k čemu ho potřebuješ. Ke sportovní jízdě ? Do terénu ? Abys 1x ročně dojel do hor ? Není jednoduchá odpověď, který pohon je lepší ....
Já tam vidím hlavní rozdíl v rozdělení kroutícího momentu mezi nápravy při běžné jízdě. Ty poměry jsou hodně odlišné. U Outbacku tuším 60:40 a u nejnovějšího Haldexu je to podstatně více momentu na předek. Dokonce v některých případech je zadní náprava úplně odpojena ( v zásadě ale lze napsat, že Haldex 5.generace je permanentní ). Rozdíly jsou samozřejmě také v elektronice a samotné konstrukci spojky.
to nebyl utok... ja nepatrim mezi zaprisahle zastance VW ;-)
jiste...elektronika, specialne u Haldex 5 take neschopnost prenest vetsi moment na zadek, OK.
outback asi i lepe pribrzduje protacejici se kola, ale v realu a beznych podminkach to zas takovy rozdil neni. A pokud clovek potrebuje vic, bude asi zase hledat o kus lepsi reseni.
nicmene takovou diskusi jsem tou rozjet nechtel...
Pokud vezmu haldex 5 a novější Subaru AWD v automatu, tak mám právě pocit, že s tím případným stěhováním většího momentu dozadu má naopak větší problém Subaru, kde je přetáčivá zábava prakticky zapovězena.
Pokud definujeme běžnou jízdu jako jízdu po suchém rovném asfaltu, tak to základní rozdělení nebude nijak zvlášť důležité.
Jinak co jsem měl možnost vyzkoušet (v zimě na velkém parkovišti) nová Subaru AWD v automatu, tak je s nimi menší (spíš žádná) zábava, než s novějšími koncernovwými haldexy, o klasickém (podélném) quattru nemluvě.
Jistě, záleží na tom, co si představujeme pod pojmem běžná jízda. V tomto případě to důležité nebude, pokud budeme předpokládat i zimní provoz, bude to podstatně důležitější.
Ohledně zábavy za volantem, nemůžu z vlastní zkušenosti sloužit, ale je docela možné, že máš pravdu, resp. ti nemám důvod nevěřit :-) ... Ono to má ale i svou logiku. Jak jsem psal výše, záleží hodně na tom, k čemu tu čtyřkolku potřebuješ. Proto mají auta jako GTR, STI atd jiný pohon, než třeba zde zmiňovaný Outback a Alltrack, nebo dokonce Wrangler :-)
Haldex vůbec nehaním, naopak 4. a 5.generace udělaly hodně veliký pokrok. Systém u Subaru je ale také stále jeden z nejvyspělejších.
je zaujimave ze auto s naslapanym motorom v automate a nabite vybavou ( proste full plnka ) dostane mensi pocet hviezd ako by dostala verzia so slabsim motorom s manualom a nizsou vybavou... tu sa opat ukazala ista nezmyselnost top verzii a akasi nezladitelnost a nevhodnost na bezne pouzitie ( ale tymto trpia aj ine naslapane auta ) .... a ja s Ondrom suhlasim.. byt to auto v manuale so slabsim ( uz stejne moc silnym ) nejakym benzinom tak 4 hviezdy su doma a mozno aj 4,5 ... lebo golf je inak skvele auto... len mu treba zmysluplnejsiu kombinaciu motora prevodovky a vybavy ... a aj cena bude v konecnom uctovani daleko rozumnejsia a akceptovatelnejsia ... :yes:
Zase buďme trochu objektívni, je to výbavou nabitá predvádzačka pre novinárov, takže porovnávať s cenníkovou cenou prémie je mimo. Pozri si ceny aj tu testovaných BMW.
A to ja zase tohle hodnocení považuji za objektivní, respektive souznící s mym pohledem(jasne, že to neni obecné měřítko objektivity ;-) ).
Vysvětlím... Sam o sobě je golf "tuctovka", byť je to sen mnoha plakátových garŕžníků a denních kontrolorů automobilové inzerce... Je to prostě běžné auto, které tu těží z doby, kdy "mít Golfa" bylo vstupenkou mezi diskotékové polobohy.
Koncern šikovně těží maximum s minimem nákladů a tak je tady "silná čtyřkolka v automatu", ovšem za peníze trosku koncernově "a la card... ".
Tudiž, byť je technika a vybava modelu na pět hvězd, tak uzitnymi vlastnostmi, vztazenymi k ceně, je to naleštěná bída. A tady prostě ztrácí svůj lesk. Pro mne.
Jistě. Kdybych patril k těm, kteri uvazuji o autu za mega ve ctyrkolce a dyzlu, tento exponat by omýval dno výběrové tabulky... Tolik za mne...
V tomhle se neshodneme. Ale to k tomu patří. U nas, tady v te kotlině netezi z unisexu, ale pověsti GOLF.. DAS AUTO. Jinak jsem jinde psal, že VW tohle ma vychytané.. Meni s minimem nákladů minimum, zakaznici maji pocit "noveho" a pritom důvěrně zmakleho. Za tohle jsem marketing a vubec lidi z Vlkohradku chvalil..
Pokud bych to chtěl vyřešit jedním mottem pak bych napsal "Neměň to co není rozbitý". Není to samosebou tak jednoduchý, neboť se jedná o auto, který si můžeš nabouchat většinou dostupný techniky, ale principiálně se to tak dá shrnout.
Chceš malej benzín s automatem? Nebo silnější naftu s manuálem, nebo HH, nebo kombík, nebo 4x4? Máš to tam...nejsem žádnej koncernovej fanatik, ale tohle mají dotažený v rámci tříd dokonale. ;-)
ale ten unisex v konecnom dosledku stejne viac chcu firmy ako bezny zakaznik... ktory naopak sa rad odlisi... u nas pod barakom je to samy korejec francuz a japonec... golfa kombi pouzivaneho v rodinach tu moc nevidim .... aspon teda u nas... a ja ten firemny kravatacky antidizajn tiez nemusim
Nejde jen a pouze o design. Ten kdo dělá interiéry Golfu, stejně tak ten co ladí podvozky jakoby věděli co chce od auta obchodní cestující, důchodce, mamina s dětmi nebo fotřík.
Nemusíš si na nic zvykat, vše je tam kde čekáš a jede to jak si myslíš, že to má jet.
To sice nevědi ale tohle je kouzlo evoluce. Tak jak 911 de fakto to samý auto laděj už tak hodně dlouho že to nese plody. Ta unifikace vzhledu a rozměrů nebo aspoň jejich poměrů mě u Fabií Oktávek atd. moc nebere ale plody to logicky nese
Proč by se měl "běžný" zákazník rád odlišovat? Odlišnost je přeci něco přirozeného. Snaha se odlišit by jaksi implikovala, že si nepřipadám odlišný a mám potřebu to kompenzovat. Pro mne tedy auto není kompenzační pomůckou.
Golf má velmi širokou nabídku a daří se mu, alespoň v mém případě, nevadit. To je pro mne velké plus. Mám celkem specifické chutě, což někdy vede k tomu, že vyberu to, co mi vadí nejméně. Jestli je to "unisex" a má to každý druhý, je mi celkem ukradené. Ale možná nejsem "běžný" zákazník.
Golf a anti-design. >:D Očividně nevíš, co to je. Až si to zjistíš, možná doceníš tu ironii.
No jo... Jenže ty asi už patříš ke skupině, co odrostla pamperskám potreby čnít a davat to ostentativně najevo. Tu tvou implikaci bych trochu poopravil.. Ne, že si nepřipadám, ale nejsem odlišný. Je to o slovíčku, ale predpokladam, že to z meho pohledu lousknes. ;-)
Tohle mne baví. Ne vážně. Je to o pohledu na veci a tříbí mi to chradnouci synapse. Na to vnímání věcí ma vliv rada faktorů, jak vnitrnich, tak vnejsicha i to sebeuvedomovani ma jista omezeni v tom, jak silný je vnější vliv. Možná se jinymi slovy bavime o tomtéž, z jineho uhlu. Uznavam, že nepripafam si a nejsem odlisny, je nastavenim kategorii.
V daném případě jsem "nejsem odlišný" vzal jako objektivní (s předpokladem existence objektivní míry) a "nepřipadám si odlišný" jako subjektivní (ne nutně na vědomé úrovni).
A to je to nastavení :yes: . Ja beru "nejsem odlišný " jako subjektivní hodnoceni objektu, směřující k nutkání se odlišit. Ty jo. Teď to celé čtu znova a vzpomínám na památného Dr. Chocholouška... Zlatá Lederbuchová :-) (naše profesorka estetiky)...
Každý (nenaklonovaný) člověk je v principu jedinečný, takže určitá míra odlišnosti je přirozená/vrozená. Takže přesto, že píšeš, že odlišný nejsi, objektivně vzato, odlišný jsi.
Prostě, jak píše v reakci i MT, "pro rozhodování jedince je důležité, jak vnímá věci, ne jaké "skutečně" jsou."
...jak pro pánakrále může kohokoliv napadnout dát na půlgazíkový kombík se zvýšenou světlostí tvrdě naladěný podvozek. Ať by to auto bylo jakýkoliv, tak toto ho sráží na kolena...
mno toho čo tvoril zoznam príplatkovej výbavy. Tak som si to skusmo nahodil s adaptívnym podvozkom, v tejto bielej, základ navi + bluetooth a už máš 957 tis. KČ. >:D Takže taktika jasná, chceš komfort? Priplať si!
Ja s tebou suhlasim, zvlast ked tych roznych verzii je vela
U takehoto typu auta cakam komfort a aku taku schopnost mimo cesty. Na jazdne zazitky vezmem R variant.
Je až z podivem, jak se během dvou desítek let změnil názor lidí. Dříve felicie s plastovým tmavě šedým nárazníkem byl symbol základní ceny, dnes je to symbol vyšší výbavy (oproti laku). Samotné cena vozu je na střední třídu opravdu velmi luxusní, otázkou je, kdo bude akceptovat takový skokový propad ceny, až auto bude za 5 let prodávat.
Motor: typický neduh dnešní doby, z malého objemu nafoukat co největší výkon, takže velké turbo s pomalejšími reakcemi, jasné je, že z větší objem a počet válců se chová naprosto odlišně.
Navíc chybí mi tu otáčky při dálničních 130 km / hod., kdy pamatuji na test předchozí generace Passatu Alltrack, který při dálniční rychlosti točil myslím s automatem 2800 (nebo 2600) otáček, což je MOC.
ja zase nevidim jeden relevantny dovod ist do dizla v aute nizsej strednej triedy..... jednak kvoli vysokej nakupnej cene/slabej navratnosti a jednak kvoli tomu ze spotreby benzinov su v tejto triede uz velmi slusne... a prevadzka udrzba a servisne intervaly, ... vsetko hraje do karat benzinu nehovoriac o nakladoch za filtre castic alebo riziko toho co dokaze sposobit menej kvalitna nafta s motorom.... plus emisie, zdravie a podobne....
jedine firme sa taketo nieco moze vyplatit a aj to az po niekokych rokoch nejeke to euro horko tazko usetri .... u nas aj pizzerky po meste behaju peugeoty alebo fiaty s benzinom... lebo majitelia vedia ze dizel je v meste jednoducho nezmysel a rovna sa to niceniu auta ... bez ohladu na tie usetrene 3 deci.....
golfik ako taky je vcelku fajn... nekonfliktne auto ... ale alltrack jedine s benzinom a manualom... tu nie je o com :yes:
V tejto třídě jsou benzínky dopované turbíčkem začínající na objemu 1,2 či 1.0. Tím pádem papírová spotřeba a spotřeba reálná mají větší odstup než u naftby, nehledě na to si s Golfem 1,2 TSI projed 100 km po dálnici tempem 140 - 150 km / hod, tak spotřeba bude o ranec větší než u nafty. Nehledě na to, že právě tuto třídu nejvíce živí firmy a ty jasně berou naftu, kde se většinou počítá nájezd 200 - 300 tis km do výměny za nový vůz, tam se nafta vyplatí.
To jsou auta kvalitativně pod VW, to snad víš a i vidíš. Když už raději 4x4, tak mne stejně v této třídě nic jiného (mimo kategorii SUV) nic nenapadá... Snad pokud by šlo vyslověně o tu vysokou cenu, Seat je na tom cenově lépe za určité ústupky.
ASX mas aj s 1,6 DI-D s 4x4..... a v dobrej cene ale ano... zase to bude kvalitativne pod vw.... ved kvalitu robia hlavne makcene plasty .... to je to najdolezitejsie na aute dnes ... smutne
ja by som siel skor do suzuki alebo mitsubishi ak chcem 4kolku... vw ani nahodou .. dokonca aj outlander so 132kw dizlom a automatom a 6 sedackami bude lacnejsi ako tento golfik v teste [odkaz]
Tyto jmenovaná auta mi uvnitř (jako většina japonských) nepřipadají tak přívětivé, jako evropské, ono když někde valíš 200 km v kuse, potřebuješ mít kolem sebe tu pohodu atd, a to souvisí nejen s měkčenými plasty (např. pokud si opřu loket o dveře, mám rád, když je tam měkčené obložení - myšleho hned pod sklem a i na opěrce), ovladače, logika, plast na ovladačích, atd.
makcene plasty hned pod bocnym sklom na dverach ma napriklad pajero.... ale nikdy som nemal za potrebu si tam davat ruku a opierat sa.. neviem... ale chapem na co narazas ... ok .... kazdy chce nieco ine mat v aute... mne napriklad vobec netreba ani laktovu opierku.... v zivote som si na nu nedal ruku .... snad len ako odkladaci box je to fajn vec... v tomto sa zide .... chapem ta ok :yes:
nebolo by mozno ani od veci pozriet kolko dnes take pajero po tom tretom facelifte vlastne stoji.... mozno o nic viac ako tento golfik.... ;-)
To, že jsi dosud neměl auto, kde loketní opěrka funguje dokonale je jiná věc. Tam kde se dotýkám, vyžaduji příjemný povrch.
To beru jako samozřejmost, každopádně jsi tu hezky vypsal SUV, ale my se bavíme o zvýšeným kombíku. Jiný jízdní vlastnosti, jiný motorizace atd...
a prave to je ten problem ze je to kombik.....lebo zvyseny kombik za cenu velkeho SUV nedava ziadny zmysel....ziadny... a ani dizajn ma nenadchol... Xperience je ina liga
Není nelakovaný plast jako nelakovaný plast, to snad netřeba vysvětlovat. Není to o nějaké změně názoru. Nebo si snad myslíš, že nelakované plasty na Fabii Junior najednou vypadají stejně dobře jako na OII Scout?
Já to teda nikdy blíže nezkoumal, ale kromě designového pojetí mi připadají stejné, prostě je to plast. Nejvíce se mi líbilo, když přišel první allroad (A6), tak měl šedé plasty, ale druhá generace už umožňovala ty přidané plasty (opět za příplatek) nalakovat (nebo byly probarvené? nechci kecat :-/ ), takže asi to dojmem dostatečného luxusu ani u auta za 2M moc nepůsobilo...
O čem jiném než o "designovém pojetí" jsem asi mohl psát? Jsou auta, u kterých se někdo snažil, aby vypadala s kontrastním nárazníkem (ať už lakovaným nebo ne) nebo jeho částí slušně.
Jsou lakované (matně; nejsem si teď jistý, jestli se dal objednat i lesklý lak). WL určitě bude vědět, jestli byly i v základu lakované; řekl bych, že ano. Jen sis mohl vybrat šedé lakování a pak připomínaly nelakované. :-) Pokud si dobře pamatuji, i první generace měla v nabídce lakované nárazníky. A když se podíváš na nárazník první generace, tak uvidíš, jak jde spára mezi nárazníkem a blatníkem nízko, aby navazovala na spáru nad prahy. Na rozdíl od běžného nelakovaného nárazníku, jako má Fabia Junior, kde se nikdo nesnažil, aby to trochu vypadalo (spíš naopak).
allroad si také prošel vývojem. Když s ním původně přišli, mělo jít o alternativu k SUV pro USA, pokud si dobře pamatuji. V EU byl jako doplněk. A nečekaně uspěl právě v EU, hlavně v Německu. Tak přišel posun více ke stylovce než k horalovi. Druhá generace tak měla menší světlou výšku, neměla redukční převodovku atd. A k tomu patří i ty lakované plasty, které se odolně jen tváří (oprava matného laku není sranda).
Přesně tak, s 1.6d musí vystačit i Qashqai nebo CR-V, ten Espace je asi nejvíce do očí bijící (byť tam to zase dohání druhé turbo)... takže napsat k 2.0TDI v Golfu že to je maloobjemový motor je trošku mimo. Měl vůbec Golf někdy v naftě něco většího?
Líbí se mi vaše testy a videa.Určitě bych je při koupi auta využil.Alltrack -určitě skvělé auto,ale ta cena.Golf Variant GTD má charismatičtější sedačky,ale není4x4.Mám dieslového Leona Cupru 4x4 r.2003 a zejména v zimě jsem ještě nepoznal co je to krizovka.Všude jsem vyjel,pokud jsem nezůstal tzv.na břichu.Ale to byla moje blbost,protože jsem si neuvědomil,že to není pluh.Takže moje volba by zase byla čtyřkolka.Těším se na další testy.
Já teda nevím, ale dávat 850 tis. v základu za Golf a 750 tis. za Octavii mi připadá zvláštní. Kdybych si to koupil, tak bych se stále ťukal do hlavy proč jsem to koupil. Za tu cenu mohu mít slušně vybavený jiný auta s lepší technikou (Mazda 6, Mondeo, Passat atd.) Vyčítal bych si to koupit tohle...:)
to je ako ten golf so 400 konmi... vsetko tiez super ale stale je to len golfik ( aj taka 150 konova MX5ka bude mat lepsi smrnc a viac z nej stupne adrenalin ) ... taketo unisex naslapane auta za cenu vyssiu ako lepsia a krajsia konkurencia moc zmysel nedavaju..... ked uz dat 800 tisic .. .tak radsej za outlander .... ak mi ide o kufor a 4x4 a priestor pre rodinu... lebo z imidzu sa nenajem
ono to tu s tymi testami miestami vyzera ako keby kazdy druhy zakaznik bol milionar a novinar.... ale chapem ze chlapci za to nemozu ake auto dostanu ;-\
Nebudu říkat, že se mi nelíbí. Líbí se mi, a dokonce asi jako jediný Golf Variant více než Octavia Combi, kterou ve verzi Scout bohužel (proboha proč?) opatřili tou plastovou obludností na zadním nárazníku.
Cena je ale zcela špatně. Toto konkrétní testované auto by mělo stát právě oněch 850 tisíc, pak by to mohla být smysluplná alternativa.
K motoru: Je mi jasné, že se jedná o zvýšenou čtyřkolku a že dnešní diesely obětovaly část své agresivity kultivovanosti a emisím, ale stejně mi přijde, že dynamika trochu pokulhává. Na youtube má autoforum akceleraci tohoto auta z 0 na 190 i pružná zrychlení. Je vidět, že ačkoliv dynamika je pro běžnou jízdu více než dostatečná, o trhače asfaltu zrovna nejde... Původní 2.0 TDI PD sice nenabídla takový rozsah použitelných otáček, rozdíl více než 30 kW bych ale takto od pohledu nehádal...
Oproti 'testu' sesterskeho Seatu, kde 'tester' auto mimo cesty netestoval, ale odmietol povedat nam preco, jej tento clanok vyraznym krokom vpred.
Vlastnosti auta, ktora ho ma odlisit od neAlltrackovej verzie, je venovany cely tento odstavec:
"Samozřejmě jsme nezapomněli ani sjet do terénu, brzy však je jasné, že i když automobil zvládne jízdu na nezpevněném povrchu docela dobře, jeho revírem jsou pěkné silnice. Člověk se tak nějak bojí už jen o ta pěkná kola s nízkoprofilovými pneumatikami..."
To, co tento vůz odlišuje od nealltrackové verze je vzhled, image či cena, určitě ne vlastnosti, pořád je to silniční auto, žádný offroad a nemůžeme si dovolit auto zničit někde v těžkém terénu. Jinak zkuste i druhé video v článku, tam je jízda přes terénní nerovnost.
1,1 milionu za Golf je fakt síla. Nehledě na to, že koncernový motory TDi ve mně vyvolávají nezkrotnou touhu zvracet pokaždé , když slyším ten zvuk alá Zetor (taky mám pocit, že výrazně víc smrdí). Ale u nás je koncernových fandů dost, takže to na silnici určitě potkáme, to se nebojím.