VW Golf Plus 2.0 TDI CR (81 kW) – Etalon a k tomu plus

VW Golf Plus 2.0 TDI CR (81 kW) – Etalon a k tomu plus

 
 

Půlgenerační obměna se netýká jen klasika, ale také vyšší odvozené verze Plus. To nové je ale hlavně pod kapotou.

V loňském roce Golf po pěti letech na trhu ustoupil šesté generaci, která je však ve skutečnosti jen výrazně upraveným provedením předchůdce. V případě sesterského modelu Golf Plus došlo oficiálně jen k modernizaci, jež přišla po necelých čtyřech letech od světové premiéry. Jak prospělo omlazení vzhledu i techniky tomuto rodinnému modelu?

Kariéra Golfu Plus se rozjela v roce 2005, kdy se veřejnosti představil jako model vyplňující prostor mezi klasickým Golfem a MPV Touran a nahrazující tradiční kombi Variant. Podle tehdejších testů se vývojářům z Wolfsburgu podařilo stvořit téměř dokonalého křížence pětidveřového hatchbacku s kompaktním MPV. O kvalitách Golfu Plus jistou měrou vypovídají i samotní zákazníci, díky nimž tento model v prodejních statistikách evropského trhu zdatně sekunduje Golfu a výrazně překonává například spřízněný sedan Jetta.

Důležitost Golfu Plus potvrdila samotná automobilka tím, že jej po odhalení šesté generace Golfu jako první model z rodiny podrobila modernizaci. Loňský prosincový autosalon v Boloni byl místem premiéry. Vedle nové tváře přišlo Plus se zcela novou paletou vznětových motorů se systémem vstřikování common-rail.

obrázek [555 x 294]
 

Čeští zákazníci mohou od března 2009 volit jeden ze dvou stupňů výbavy – Trendline a Highline. Zážehové motory zastupují čtyřválec 1,4 l (59 kW), 1,6 l (75 kW) a 1,4 TSI s výkonem 90 kW nebo 118 kW. Zájemce o vznětový motor má k dispozici čtyřválec 2.0 TDI, disponující výkonem 81 kW nebo 103 kW.

K redakčnímu testu byl k dispozici Golf Plus s výbavou Trendline a motorem 2.0 TDI o výkonu 81 kW.

Pro introverty

Přiznejme si, že Volkswagen Golf Plus svým vzhledem nikdy neomračoval, a taky nikdy nepatřil mezi hvězdy formátu Renault Scénic. Jeho tvůrci vsadili na zdrženlivý funkční styl bez zbytečných módních výstřelků, který mnoha lidem připadá fádní.

Modernizace, která jej vzhledově přibližuje šesté generaci Golfu, sice přinesla nové hlavní světlomety, podobně stylizovanou masku chladiče, nový přednízadní nárazník a nové střešní podélné ližiny, ale rozhodně z něj neudělala nepřehlédnutelného šviháka. Ano, Golf Plus je po stránce designu dokonalým vozidlem pro introverty, kteří se nemusí bát, že by přitahoval nechtěnou pozornost okolí. Dokonce mohou počítat s tím, že pokud jejich sousedi nejsou fanoušky VW, pak pravděpodobně ani neodhalí skutečnost, že Golf Plus prodělal modernizaci.

Variabilní prostor

obrázek [300 x 245] Interiér podobně jako exteriér nabízí přesně to, co od automobilu se značkou Volkswagen očekáváte, a dokonce přidá i něco navíc v podobě bohaté nabídky prostoru pro cestující i jejich zavazadla. Facelift se zde projevil prakticky pouze v použití nových materiálů čalounění, novém uspořádání přístrojového štítu, nabídce volantů a přepracování ovládání automatické dvouzónové klimatizace Climatronic.

Po otevření rozměrných předních nebo zadních dveří máte díky vyšší stavbě karoserie pohodlný přístup na všechna sedadla. Použité materiály i jejich zpracování jsou téměř prémiové. Z hlediska ergonomie je rovněž všechno tak, jak si zhýčkaný motoristický novinář představuje a současná móda velí.

Hlavní zbraní Golfu Plus v boji o zákazníka je bez diskuzí nabídka vnitřního prostoru. Interiér působí velmi vzdušným dojmem. Řidič i spolujezdec na předním sedadle mají téměř nadbytek prostoru na šířku a podobné je to i s podélným seřizováním pohodlných sedadel s přiměřeným bočním vedením. Situace v druhé řadě je velmi podobná. Zde je sedadlo standardně dělené v poměru 60:40, které je podélně posuvné a má stavitelný sklon opěradla.

obrázek [300 x 212] Objem zavazadlového prostoru je možné díky posuvnému zadnímu sedadlu zvětšovat z 395 l na 505 l. V případě sklopení sedadel vznikne zavazadelník o objemu 1450 l. Sklápění se děje jedním krokem, spolu s odjištěním opěradla se mechanismem snižuje současně sedák.

Jízda

V rámci modernizace se pod kapotu Golfu Plus nastěhoval nový turbodiesel o objemu 2,0 l se systémem vstřikování common-rail. V testovaném voze byla verze s výkonem 81 kW, spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou. Při prvním seznamování, ale i v průběhu celého testu se nám několikrát stalo, že motor, u nějž výrobce udává točivý moment 250 Nm dostupný od 1500 do 2500 min-1, zhasl. Tato nepříjemnost se dala eliminovat zvýšením otáček na hodnotu zhruba 2500 min-1, což je ale u moderního dvoulitrového turbodieselu více než nezvyklé. Komfort ovládání motoru při rozjezdu nebo při popojíždění v koloně je nízký, běžný řidič (o méně zkušených řidičkách nemluvě) bude brzy spojku proklínat.

Za jízdy vynikal motor klidným chodem a skvělým sladěním s manuální pětistupňovou převodovkou, která svou práci odváděla naprosto bezchybně. V rychlosti 100 km/h se průměrná spotřeba ustálila na hodnotě 5,2 litru na 100 km. Při rychlosti 130 km/h stouply otáčky na 2400 min-1 a průměrná spotřeba měla podle palubního počítače hodnotu 6,3 l na 100 km. Vedle nabídky vnitřního prostoru tedy Golf Plus vynikal i minimalistickými nároky na palivo. V případě jízdy po okreskách rychlostmi do 90 km/h si říkal o pouhých 4,6 l nafty na 100 km. V průměru se s ním dá jezdit za velmi sympatických 5,5 l/100 km, což je dokonce o 0,4 l méně než uvádí ve svých materiálech výrobce.

obrázek [555 x 311]
 

Jízdní vlastnosti Golfu Plus jsou díky příbuzenským vazbám s klasickým Golfem velmi dobré, ale práci kvalitně nastaveného podvozku stěžuje vyšší těžiště, které se projevuje především v zatáčkách. Řidič Golfu Plus si tak nemůže v serpentinách a ostrých vracečkách dovolit tolik, jako jeho kolega v hatchbacku, protože náklony karoserie jej rychle umravní. Při rodinné jízdě je vše v tom nejlepším pořádku, Golf Plus se projevuje jako velmi příjemný a komfortní společník, v němž si podřimující spolujezdec rozhodně nebude stěžovat na nepříjemné kodrcání při přejezdu příčných nerovností.

Do interiéru za jízdy neproniká téměř žádný hluk z motorového prostoru a turbodiesel o sobě dává vědět jen při vysokých otáčkách. Měkce běžící francouzské turbodiesely však ani teď Volkswagen nepřekonává. Dobře je utlumen hluk od kol, aerodynamický hluk se začíná výrazněji projevovat až v rychlostech okolo 130 km/h.

Závěr

Proměna Golfu Plus je decentní. Zůstává tak přesně ve stejné pozici jakou měl vyhrazenou dosud. Je černým koněm s vlastnostmi, na které nedají jeho majitelé dopustit. O co jde? Na malém půdorysu dokázal výrobce zkombinovat prostorný interiér, jistou míru variability, objemný zavazadelník, neutrální jízdní projev, snadné ovládání a rodinnému zamření odpovídající cestovní komfort.

V kombinaci s motorem 2.0 TDI o výkonu 81 kW je z něj nenáročný rodinný společník, který na jednu nádrž atakuje dojezd přes 900 km. S výbavou Trendline a základní cenou 489.700,-Kč není z nejlevnějšího kraje. Na dveře navíc klepe zcela nový konkurent se slavným jménem – Renault Scénic.

První cena vozu379.900,- Kč (Golf Plus Trendline, 1.4, 59 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací489.700,- Kč (Golf Plus Trendline, 2.0 TDI DPF, 81 kW)
Základní cena testovaného vozu489.700,- Kč (Golf Plus Trendline, 2.0 TDI DPF, 81 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků536.900,- Kč (Golf Plus Trendline, 2.0 TDI DPF, 81 kW)

Plusy

  • Úsporný přeplňovaný vznětový motor 2.0 TDI DPF
  • Neutrální jízdní vlastnosti
  • Nenápadný design exteriéru i interiéru
  • Kvalitní a přehledná palubní deska
  • Pohodlná sedadla
  • Vnitřní prostor
  • Variabilní zavazadelník

Minusy

  • Horší výhled šikmo vpřed
  • Nedořešený kryt zavazadlového prostoru (v případě, že jsou zadní sedadla zcela vpředu je vidět na zavazadla)
  • Problematické ovládání motoru/spojky při rozjezdu
  • Vyšší základní cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI CR

Cena v základní výbavě: 489 700 Kč Cena v testované výbavě: 536 900 Kč

Základní výbava:Elektronický stabilizační systém ESP včetně hydraulického brzdového asistentu, ABS, EDS, ASR, MSR, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, 2 tříbodové bezpečnostní pásy vpředu s výškovým nastavením, předepínači a zvukovou a světelnou výstrahou při nezapnutí, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, dvě opěrky hlavy vpředu, tři opěrky hlavy vzadu, Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na vnějších sedadlech vzadu, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektronický imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 2 sklapovací klíče palubní počítač, ukazatel vnější teploty s varováním při nebezpečí tvorby náledí, ukazatel servisních intervalů, sdružený ukazatel s elektronickým tachometrem, počítadlem kilometrů celkovým, denním a s otáčkoměrem, bílé regulovatelné podsvícení ukazatelů na přístrojové desce, červené noční osvětlení tlačítek akustická signalizace při nevypnutí světlometů, klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, rádio RCD 210 s CD-MP3 přehrávačem, výkon 2x 20 W, 4 reproduktory, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, stěrač předního a zadního okna s intervalovým cyklovačem, dvoutónový klakson, tříramenný volant výškově i podélně nastavitelný, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, zadní sedadlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3, podélně posuvné a sklopné, opěradlo s možností nastavení sklonu a loketní opěrkou s průvlakem na přepravu dlouhých předmětů, potahy sedadel v látce s designem Flow, make-up zrcátka ve slunečních clonách, vnitřní osvětlení se zpožďovačem a spínačem na všech dveřích, odrazky na dveřích, dvě čtecí lampičky vpředu, kuřácké provedení – zapalovač cigaret a popelník vpředu, dva držáky na nápoje vpředu a jeden vzadu, přihrádka spolujezdce s osvětlením, zamykatelná, odkládací přihrádky ve všech dveřích, odkládací přihrádka ve stropě, osvětlení zavazadlového prostoru, kryt zavazadlového prostoru, vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a ochranné lišty v černé barvě, maska chladiče a žebra masky chladiče v černé barvě, nárazníky lakované v barvě vozu, tónovaná skla v zeleném odstínu, halogenové světlomety s denním svícením, směrová světla integrována do vnějších zpětných zrcátek, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, dojezdové rezervní kolo ocelové, 4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 195/65 R15

Výbava testovaného vozu:Akční paket „Comfort“ (mlhové světlomety s chromovaným orámováním a statickým přisvěcováním do zatáček, malý kožený paket (tříramenný kožený volant, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy v kůži), vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a boční ochranné lišty lakované v barvě vozu) (+4.900,-Kč), akční paket „All in“ (2 zónová klimatizace Climatronic s automatickou regulací, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, 4 kola z lehkých slitin Wellington 6 1/2 J x 15 se zajištěním proti krádeži, alarm s integrovaným nezávislým zdrojem Back up Horn, tempomat, opěrka bederní páteře pro přední sedadla, včetně výškově nastavitelného sedadla spolujezdce, loketní opěrka vpředu s odkládacím boxem, 2 držáky nápojů vzadu) (+14.900,-Kč), střešní podélný nosič stříbrně eloxovaný (+11.000,-Kč), textilní koberečky vpředu i vzadu (+3.300,-Kč) metalický lak (+13.100,-Kč),

Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI CR
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.4 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 1450
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1399 / 621
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4204
b) šířka (mm): 1759
c) výška (mm): 1583
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1517
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI CR
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Volkswagen Golf Sportsvan: Nástupce Golfu Plus dorazí příští rok Volkswagen Golf Sportsvan: Nástupce Golfu Plus dorazí příští rok

Už příští týden Volkswagen ve Frankfurtu ukáže nový…

Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč Volkswagen Golf Plus: Nové ceny začínají na 339.900,-Kč

Vyšší Golf žije poklidným životem ve stínu slavnějšího…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…