Nejpádnějším důved proč koupit R místo GTI bude asi to 4x4, které spousta lidí na svém autě chce/potřebuje. Příplatek je za to ale velký. Je otázka, jestli by nedávalo smysl dělat GTI i ve verzi 4x4.
Autu sa z hľadiska techniky a jazdy dá vyčítať asi máločo (ak vôbec). Len pri pohľade na tiutulku sa z hľadiska dizajnu priamo ponúka porovnanie Astry GTC a Golfu R, obe trojdveráky, zozadu. Trojdverový Golf pôsobí až neuveriteľne usadlo, vysoký a úzky, oproti ostro rezanej nízkej a širokej Astre s líniami skoro-kupé. Takže skĺbiť tak dizajn Astry s technikou a naladením Golfa, to by sa v triede blížilo k dokonalosti.
Je třeba "srovnávat" (vím, že je přímo nesrovnáváš) srovnatelné, Golf R není přímá konkurence k Astře GTC, nehledě na diesel a na to, že karoserie Golfu je mnohem praktičtější a má 4x4, nejblíž by měla Astra OPC! k Scirrocu R, a to jak výkonem, pohonem, vzhledem i relativní (vzhledem ke karoserii Golfu) (ne)praktičností karoserie. Nejbližší konkurence GolfuR (Focus RS, MeganeRS, Astra OPC...) nemá zpravidla možnost 5 dveří (nemluvě o 4x4) a jejich karoserie mají vnitřním využitím mnohem blíž ke coupé, většinou a koroserií shooting brake s případným marketingovým názvem coupé.
a taktiez lepsie jazdia si zabudol napisat... nie kazdy do HH potrebuje 4x4 to je praveze minimum... co je ta prakticka karoseria ? ze ma golf 2cm viac nad hlavou v zadu ?
Jel jsi ve všech jmenovaných autech, že to tak víš? Nebo tady opět vaříš z vody? Aha, já zapomněl, že ty nudné auta posuzuješ z fotek a o autech máš hned jasno po přečtení testů ;-)
Že jsi zase nepochopil myšlenku příspěvku, na než reaguješ, kde WL vysvětluje primární rozdíl mezi Golfem a konkurenty, se už ani nedivím.
Musim priznat, ze Golf sice moc nemusim, ale v tehle verzi vypada moc hezky. Ta barva mu sedne, kola taky a zejmena zezadu ma pekny smrnc. Libi se mi. Na druhou stranu se mi nelibi cena, takova Mazda 3 MPS je k sehnani o dobrych 300 tisic levneji (ale je to zas jen predokolka).
Přesto ke konci minulého roku tvořilo R přes 2 procenta prodejů. GTI pak přes 6 procent. Není to moc, ale vzhledem k objemu výroby to je pěkných pár kousků.
Písal som o dizajne. Sú tu hatchbacky nižšej strednej triedy s trojdverovou karosériou, takže sú plne porovnateľné. Že má VW v ponuke ešte technicky zhodný shooting-brake, kupé či jednoducho hatch Scirocco, je vec druhá a toto auto stojí tak trochu samostatne, ako názvom, tak zameraním. Prirovnal by som to k Astre Coupé dve generácie dozadu, to by bol ideový konkurent pre Scirocco. Momentálne Sciro u Oplu priamu konkurenciu nemá a teda porovnanie Golf 3dv. vs. Astra 3dv. je logické a legitímne.
Právě, že jde o ten rozdílný design (a prostor vzadu) u 5dv. a 3dv. (značené jako coupé) karoserie Astry/Meganu a naopak zcela shodný design (a prostor) 3dv. a 5dv. Golfu, který naopak žádný "podmodel" s přídomkem coupé nemá, tím by mohlo být klidně (se stejnou folosofií jako u Astry Meganu) právě Scirocco, stačilo by jej pouze přejmenovat na Golf Coupé a vzdát se klasického 3dv. hb. (Golfu), tak jako to v současné generaci udělal Renault/Opel.
Design Astry/Meganu coupé má tak logicky blíž k Sciroccu, než k třídveřovému Golfu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Scirocco, Megan/Astra Coupé se dnes řadí mezi současné kompaktní shooting braky (stejně jako C30, nebo 3dv. 1er), ale 3dv. Golf je stále typický 3dv. hb, a to jak designem, tak prostorem vzadu.
Já nejspíš taky ne, ale řazena tam bývá. I 5dveřová 1er má svažující linii střechy (např. ve srovnání s Golfem), navíc kdyby mělo třeba Scirocco, nebo C30 pětidveřovou verzi, nikdy by to být "pětidveřový SB" nemohl být, nebo by to byl podobný protimluv, jako čtyřdveřové kupé, takže samotná podobnost 3. a 5. dv. verze ještě nevylučuje zařazení 3dv. verze mezi SB.
Vůbec Scirocco a C30 mají podobnou stavbu. Není to jen o svažování střechy, ale také o zužování kabiny a zadních blatnících. Vedle nich je 1er klasický hatchback. Celkově je sportovněji střižená, takže je tak nějak na pomezí, ale pointa je, že se od sebe moc neliší - od toho mají kupé. Jenže to je zase až příliš na tuhle skupinku.
Pětidveřový SB... co takhle koncept CLS SB? ;-) Vlastně V40 je taková pětidveřová C30. Tam je vidět, co se musí obětovat, aby to fungovalo. A 1er nemá tyhle "extrémní" stylistické prvky, které brání přidání dalšího páru dveří.
Ked sa pozriem na to auto nerozoznal by som ho od nejakeho `vytuneneho` golfa s tmavymi sklami a inym a tiez nie s bohvieakym naraznikom niekde na tuning zraze ... nuda... musim sa priznat, ze GTi v cervenej par dni do zadu vyzeralo teda krajsie, uz asi viem preco miestni `fans` vraveli dvaja fesaci... nj oproti tomuto urcite
polu gti to slusi najviac
takze je to rychle, miestami tvrde, so zvukom od vyfuku a s dobrymi sedackami... motor taha najlepsie v strednych otackach takze tocit ho nema vyznam do 5tisic to je teda ozaj zabava >:D pomaly uz aj TDi mozes tocit do 5tisic....nadsenie autorov clanku = 0 jazdili v rychlom golfe, ale inac nic nove.... a presne o tom to je, golf je rychly na stopkach, ale auta na zabavu su robia inde... a jazdit s automatom .... no dobre ;-\ :-)
Přečti si to hlavně ty, autor nic takového nenapsal je to jen tvoje "zkratkovitá" interpretace ("pocitově motor nejlépe táhne mezi čtyřmi a pěti tisíci"), to že se turba (na rozdíl od podobně velkých atmosfér) nemusí točit až do omezovače je standartně jasná věc, stejně jako to, že mají nejen subjektivně hlavní zátah posunut níže, ale to že něco nemusím je jednak taky výhoda a hlavně to neznamená, že nemůžu, když chci jet "sportovně" budu ho logicky točit výš, než do 5 tis. otáček, teda pokud nejsem lama, mebo lamal. :*);-)
Jel si někdy třeba v FoII ST, tam je ten efekt středních otáček na "úkor" vyšších ještě zřetelnější a nahoře je zvuk už "o ničem" (ve srovnání s nižšími a středními otáčkami) a považuješ FocusII ST také za nudný HH?
Chápu, že naopak ne, protože to není koncern... >:-[]
No tocit ho mozes nad 5 ale s tym, ze pojde vlazne a este horsie ako nizsie, ak ti to staci tak si whitelaba ale aby sme nieco vyriesili - mne je to jasne a mas pravdu turbo ide od nizsich tak treba vediet radit no s FF ST by som to neporovnaval lebo stavat atmo 2,5 5valec oproti 4valcu moze ozaj len lama a nie lamal ;-) charakter i zvuk je niekde uplne inde a mimochodom ten v st ide s chutou po tych 6 co tiez nie je extra vysoko ale vyssie nez dieslovych 5 co je na sport verzie tragedia...ist sa s tym rychlo da to nikto netvrdi ze nie, ale to prave orechove to nie je co si budeme hovorit...
je smiesne ako si z vas kazdy hned myslis, ze ja som odporca koncernu ked skritizujem VW, nemam nic proti VW ma kopec dobrych aut ale ta zabava mu az tak dobre nejde a to vie uplne kazdy okrem fans ktori idu ukrizovat kazdeho kto si je toho vedomy...pokial si v nicom inom nesiel necudujem sa ti
Myslet si o R5T 2,5 ve Focusu II ST, že je to atmosféra může opravdu jen lamal (to snad ví i ta lama): "no s FF ST by som to neporovnaval lebo stavat atmo 2,5 5valec oproti 4valcu moze ozaj len lama a nie lamal". 8-s:*) >:D
Pokud si myslíš, že Golf R/GTI jede nad 5 tis. otáčkama "vlažněji", než do 5 tis. otáček, tak vážně pochybuju, že máš vůbec řidičák... :-)
V STéčku si evidentně neseděl, stejně jako v GTIčku. Kolem 6 tis. už jde s větší chutí nahoru naopak R4 v GTI a má v těchto otáčkách i ostřejší zvuk. Kouzlo zvuku R5T z Volva je naopak v nízkých (prakticky už od volnoběhu) a středních otáčkách. Jso než další z mnoha zdejších diskusních teortitků co nemusí koncern, můžeš to sice okecávat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš aktuálně dělat... ;-)
zle som to napisal samozrejme, ST je turbo ako inac, ale porovnavat to so 4 valcom je mimo to stale plati...
moji odporcovia to s chuti vyuzili samozrejme >:D nuz moja chyba...
ja som v ST ani v GTi 6 nesiel preco by kazdy kto si tvori nazor musel v tom zakonite ist ? staci ked siel v tych autach s inymi motormi a cita si ohlasy testov vo vela verziach ...
ano presne tak nad 5tisic uz nejde tak ako do 5tisic pripadne ide len bez gradacie zatahu co je nezaujimave ale tiez nie uplne na zahodenie...napisal to tu aj autor ale nejaky whitedilly tu poprie kazdeho lebo on vymeta okruhy s ST aj Rkom uplne pravidelne a denne si serviruje rozdiely medzi R a GTi...dam ruku do ohna za to ze ty si v ST ani v Rku tiez nesiel
a nie nepotrebujem sa tu chvastat vymyslenymi vecami vobec sa nehanbim za to, ze som v glf6 R nesiel, a co jako voe ?
kuzlo r5 je v nizkych ? to uz aj vazne lama ktoru spominas vie ze 5valec spieva uplne inac nez 4valec vresti... staci si sadnut do nejakeho volva spolahlivo to pocujes aj na D5 pripadne na fiatackych 5valcoch turbo... lamu si teraz spravil sam zo seba a nie ja ked som sa pomylil a napisal atmo na ST
pre teba sa svet toci len okolo nejakeho GTi a R a si myslis, ze ked v tom niekto nesiel tak uz nemoze mat skusenosti s autami : ) ake obmedzene to sa ti uplne podoba niekto ta zviezol a teraz do konca zivota nebudes spavat a budes busit do net diskusii >:D
Už MT ti napsal, že při sportovní jízdě se jezdí na výkon, nikoli pouze na krouťák/zátah a výkon u eRka vrcholí až na 6 tis, takže tvé plácání o tom, že od 5 tis nahoru už jede vlažně je objektivně mimo. Já si myslím, že jsi zatím auto ani pořádně neřídil, natož jakýkoli hh. Máš jen něco načteno (z diskusí a časáků) a máš v tom zatím evidentně pěkný guláš, důkazů jsi k tomu poskytl dost, nejen v této diksusi... :*);-)
P.S. Ano, jisté akustické "charizma" R5 2,5T z Volva ve Focusu II ST (ve srovnání s R4 2,0T v G GTI) tkví v jeho nízkých (už od volnoběhu), nižších a středních otáčkách, nahoře blízko omezovače je už zvuk podivně rozplizlý neostrý... U G GTI je naopak o ničem hlavně zvuk na volnoběh a směrem nahoru se to zřetelně zlepšuje a kolem 6tis otáček zní lépe čistěji ostřeji, než ST. Pokud se v těch autech jednou svezeš, snad pochopíš o čem píšu...
MT to mohol napisat ja nie som ako ty, ze ked mi niekto nieco napise tak to beriem za svate, mam vlastnu hlavu i nazor a ja ti vravim, ze zrychlujes na krutiak a nie vykon
papier je jedna vec a realita druha - to ze od 5tisic hore to auto nejde napisal autor ty lama tak mu to chod vysvetlit, ze nie nie ja som to skusal a je to inac nez vsetci pisu lebo som whitelabil. ..trapko...napisal to autor chapes? >:D urcite mu viac verim nez tebe
reci o tom ako som ja ziadne auto neriadil len dokazuje tvoje primitivne snahy dokazat mi nieco... zabavne stale klesas nizsie a nizsie podla ocakavani
ja sa nemusim zviezt v st a R aby som pochopil aky je rozdiel vo zvuku R4 a R5 riadil som volvo s 5 valcom a tiez fiat 5valec turbo a samozrejme 4valcov kopec a viem velmi dobre ze v5 spieva krasne
A ty zase přeháníš. Určitě narážíš na "Nejsilnější v kramflecích je jednoznačně ve středním pásmu otáček, pocitově motor nejlépe táhne mezi čtyřmi a pěti tisíci." Že v šesti tisících netáhne nejlépe, neznamená, že táhne málo, špatně, nebo vlažně.
neprehanam... ja viem, ze neprestane tahat uplne, ale ani nedava moc dovodov ho tam drzat to je vse co som myslel... ze si to tu niekto vysvetluje inac som si uz zvykol
Samozřejmě, že při sportovní jízdě má točení nejen do 6 tis, ale i přes 6 tis. velmi podstatný důvod, kterým jsou vyšší otáčky po přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, čímž je následně rychleji k dispozici větší výkon motoru.
Jak jsem psal, až začneš sám řídit, pochopíš tyhle logické souvislosti. ;-)
nebudem tocit nad 6000ot motor ktory zabera od 3000-5000 na plno aby som po preradeni mal 4000 na vyssom stupni ked mozem preradit pri 5tisic a spadne to na 3000 a turbo si s tym hravo poradi... nevraviac pri 6 stupnovej prevodovke kde su rychlosti blizko u seba a po preradeni nepadaju otacky hlboko dilly.... to asi ty trt vies o tom teraz si to tiez ukazal
to co ty pises by uplne popieralo podstatu turba a jeho vyhody v tom, ze dokaze silno zaberat v strednych otackach oproti atmosfere ...ach jaj...
Takže ty raději pojedeš sportovně "na čas" s autem, které má maximum výkonu na 6 tis. otáčkách tak, že ho budeš točit jen do 5 tis. ot./min., aby si lépe využil výhodu turba... >:D
už aby si z té školky přešel do školy, kde snad budete mít i fyziku, doufám, že ta se vyučuje i na zvláštních slovenských školách pro lamy, vlastně pro lamaly... >:-[]
Vidím, že ani základní polopatická lekce fyziky od MT u tebe nezabrala... :*);-)
Měl bys napsat třeba Walterovi, že to R5 turbo v S1ičce zbytečně točil, kdyby dal tenkrát na tebe a lépe využíval výhody turba a míň to točil, mohl to dotáhnout mnohem dál a nejen on... >:D
to si ty napisal, ja nervrdim, ze vsetky motory su take, to je blud z tvojej hlavy ;-) bavili sme sa konkretne o R tak do toho netahaj ine veci a pri R plati, ze nad 5tisic nejde tak ako by mohol... mas to tu od viac ludi co s nim isli aj od redaktora jasne napisane
btw este by ma zaujimalo tvoje prehlasenie, ze si isiel na glf 6 R, na FF ST a na GTi 6 a tiez 35year edition ano ? je to tak ?
pocitově motor nejlépe táhne mezi čtyřmi a pěti tisíci - neviem ako si to interpretujes ty , ale to je zjavne jedno :-) ty si to pochopil tak, ze motor tahne najlepsie nad 6000 >:D ok pohoda sefe ;-)
takze ani v ST ani 35 ye si nesiel... je potom jasne, preco sa tu chodis do diskusii mlatit za GTi, dufal som presne takuto odpoved a teda tvoja objektivita = 0 z pochopitelnych dovodov... a z toho aj prameni ta neoblomna odhodlanost do nemoty obhajovat GTi >:D uz ti nebudem siahat na hracku neboj sa ;-)
Minimálně do šesti tisíc určitě.
Naspal jsem ti jediné auto se kterým jsem (s tebou jmenovaných) zatím nejel, se všema ostatníma ano. Samozřejmě, že v STéčku jsem jel, byl to jediný protikandidát, když jsem kupoval nové pětkové GTI a mezi edition 30 a 35 je rozdíl pěti koní, jinak je motor prakticky totožný, jinak bych si to asi cucal z prstu, jako ty, ne? >:D
Píšeme tady pod Golfem eR, nikoli pod GTI. V čem si z toho jel ty, v ničem jak jsi sám přiznal, ale o to jsi chytřejší a máš ve všem jasnost, co... :*) >:-[]
S hračkam a si hraješ zatím ty (viz tvé výkony v diskusích), já naopak jezdím už nějakou chvíli ve skutečných autech..., snad se taky jednou dočkáš... ;-)
takze tvoja interpretacia bola min do 6tisic ? ok :-) kazdy tam vidi svoje ocividne
ja si nemyslim, ze ked niekto nesoferoval Gti tak nema ziadne skusenosti to plati pravdepodobne na teba, ze si v nicom inom nesiel.... ja to mam naopak siel som v inych autach a nie v GTi, v golfoch jazdim bezne a aj v 6ke som siel dost krat, takze vieme o com... je pochopitelne, ze tvoja jedina zachrana v tejto diskusii je to, ze si siel na GTi ale je blbe si mysliet, ze to obhajuje vsetky tie bludy co si tu popisal ci uz o vykone, radeni a podobne...
moje vykony v diskusiach su v pohode, na to, ze 5 blbcov naraz si nevie rady a vytahuje tu pekne kraviny som spokojny, co viac mozem chciet ? keby si tu len ty sam tak ta zmetiem zo stola uz davno, a bavi ma ked sa tu do mna pusti aspon 5 takych ako ty co sa chodia bit za golfy do diskusii >:D
dik za pokec, idem to zapichnut pod paplon, see ya
,,ja si nemyslim, ze ked niekto nesoferoval Gti tak nema ziadne skusenosti"
Myslím, že tohle hovoří o tobě dost jasně. Takovou blbost prostě duševně zdravý člověk nemůže vyplodit 8-s:no:
Tohle jsou věci, které si člověk prostě musí vyzkoušet. Z papíru prostě nedokážeš poznat, jaké to bude. Ve skutečnosti ten motor má jiný průběh než na papíře. A to může zážitek z řízení zhoršit. A každý kus je trochu jiný. U přeplňovaných motorů, kde se tohle projevuje výrazněji, není špatný nápad motor nechat lehce doladit, uhladit mu charakteristiku dle své chuti.
Třeba já rozlišuji mezi jízdou pro zážitky a jízdou na výkon, tedy na čas. A podle toho se k autu chovám. Chvílemi to vypadá, že se tu jedni baví o voze a druzí o koze.
ja viem casto to tak byva, ze na grafe ide ide za urcitymi otackami krutiak dost dole, vykon uz tiez pomaly lezie dole, ale v reale motor este vobec navadne, ale podla grafov by mal... rec je o atmosfere ktore tocia 7500rp, za 6500ot uz idu krivky dole, ale v reale motor ide s chutou po 7500....
Máš pravdu v tom, že těch posledních zhruba 1200 otáček zátah trochu povadne, to je prostě neoddiskutovatelné, a subjektivně to většinou bývá ještě citelnější. Mezi 5 a 6 tisíci točivý moment pomalu poklesne z 350 Nm na zhruba 317 Nm, což dělá ztrátu méně než 10 %. To podle mne nepředstavuje z objektivního hlediska takový problém, pocitově je to už horší.
vsak prave pocitovo... tymto trpia aj male turba napr som jazdil 88kw t-jet v brave a to je tiez taka bublina, turbo sa nadychne zatiahne a pomali povoli... na bezne jazdenie ta pruznost potesi, ale u mna je radost vykonova spicka... preto skor preferujem atmosfery a je jedno ci to je 2,0vtec, alebo SR20DE v nissane alebo maly rendl clio 1,2 16v 55kw :-) atd ...ten maly rendl je radost zmykat az po obmedzovac a vobec mi nevadi ze nema ani 100ps... je to proste zabava, ked s chutou a o zivot oprie rucicku o obmedzovac ...myslim, ze vies co myslim...
btw z testov co citam o fordackom v5 turbo pisu, ze do tych 5500 az 6000 ide bez ustania, v S maxe alebo v ST sa to asi pocitovo lisi to je fakt no tuto situaciu mam vyskusanu na 1750TBi v alfe spider...do 2tisic je ten plyn taky letargicky, ze ked som stal na mieste na neutrale a stlacil rychlo na podlahu a pustil otacky sa ani nezdvihli ! motor proste nezareagoval a ten motor mi asi prve 3 rozjazdy skapal kedze zvyknuty z mojho auta ide reakcia na plyn je hned ...a tam je diera a ked pustis spojku v stotine bez snahy skape...toto tbi tiez konci okolo 5000ot a je to trocha skoda...sice od 2tisic uz je reakcia na plyn fajn, a pri 3000-4000 to je moc fajn zvezenie dalej uz nic... ;-\
Je to přesně jak píšeš, kdybys tu napsal aspoň něco rozumného, tak ty tvé překlepy každý rád "přehlídne", ale když tu ze sebe sám děláš brouka Pytlíka, pak je každý takový přejklep k smíchu a navíc důvodem tě trošku pocuchat... ;-)
Že zrovna ty mluvíš o plácání mě tedy překvapuje. Dnes ses tady odhalil v plné míře a výsledek toho je, že teď ty své nesmysly obhajuješ hysterickým kopáním a urážením kolem sebe všeho možného. Dnes jsi to hrubě nezvládl :no:8-s
Atmosférický pětiválec v ST? To jsi spadl z měsíce? V R ti sice za 5 tisíci začíná klesat točivý moment, ale špička výkonu je až v 6 tisících, představ si to. Nevím, jak ty, ale já jezdím na výkon.
no esteze som sa sekol a zle to napisal , teraz sa mozes s toho cely posr.at a tesit sa...
teorie o tom ako jazdis na vykon to by bolo na dlho chlapce... niekto vravi, ze zrychluju NM iny ze vykon, vo vseobecnosti plati, ze vykon plati hlavne na maximalnu rychlost ktora nezalezi od vahy ale od vykonu a odporov ci uz aerodynamika alebo ine... a krutiak zas zrychlenie, kedze to uz zalezi od hmotnosti a nedostatok krutiaku si s vahou neporadi laicky povedane...
Jde čistě o to, že je tam T5 od Volva, což je motor, který si zasloužil své místo v automobilové historii. Takže prohlásit, že ve Focusu ST je atmosféra, a přitom vědět, že to je pětiválec... Atmosférické motory v téhle kategorii jsou celkem rarita - namátkou staré 130i, Golf R32, nebo Civic Type R.
Víš, co je hlavní? Výkon se na převodovce nemění (pokud pominu ztráty ústrojí jako takové). Proto je důležitější. Chceš větší točivý moment? Stačí správný převod. A proto je důležité celkové sladění auta. Nejen, že motor musí mít tu správnou charakteristiku, musíš mít i správnou převodovku, která ji dokáže zužitkovat. Pokud se někdo vyjadřuje, jak jsi naznačil, tak nemá moc páru, jak to vlastně funguje. Bývá to ten stejný typ lidí, kteří si myslí, že větší točivý moment dieselu je v dnešní době nějaká výhra.
asi nepochopis ked napisem ze som sa pomylil ? je uplne jasne, ze to je turbo mne aj kazdemu, ale vediem aj ine diskusie kde sa furt omiela atmo a turbo tak som sa proste sekol a zle to napisal... a samozrejme to uz niekto povazuje za svoju vyhru, co dodat, ked mu to staci tak v pohode :-)
co sa vykonu a nm tyka, ide o celkovy vykon sustavy ktory sa otackami a charakteristikou vykonu v otackach rozdeluje s prevodmi... napisal si to dobre, ja sa nepasujem za ziadneho odbornika v tomto smere ale mam aspon paru ... ale ked ti to niekto zacne vytahovat ako v jednej diskusii ze 1,2tsi 63kw v golfe ide vo vyssich rychlostiach /100km/h+ / lepsie ako nova i30 1.6 GDi 99kw tak co mu napises? pri tom fakty su jasne,j ta GDi ma 160nm tak ta Tsi nema ani o 10nm vyssi krutiak nevraviac o tom, ze nad 4000ot ho uz nema kedze klesa dost rapidne a Gdi ma prave tam vyssi krutiak a vykon nevraviac 99kw vs 63kw + idealny prevod M6 prevodovky... takze fakt je taky ze ta 63tsi nad 4000 nema na Gdi ani vykon ani krutiak a tak samozrejme ani nemoze zrychlovat lepsie nad 100km/h kde v gdi potiahnes 3ku do 140-150... a taketo dristy sa tu omielaju vecne niekto si nevie ani pozriet krivky vykonu a nm...
Ad T5. V pohodě. Chápu a schválně jsem mé reakci dal trochu drama. Dal jsem to bez emotikonu, ale bylo to spíš pošťouchnutí. ;-) Každý se splete.
Ad "pára". Jen pro ujasnění. To nebylo na tebe. Napsal jsi, že "niekto vravi..." Tak lidé, kteří to takhle formulují, páru nemívají. Opravdu hodně laicky se to říká stylem: výkon ti udává, jak rychle pojedeš, a točivý moment, jak se na tu rychlost dostaneš. :-) Je to nepřesné, ale něco pravdy na tom je a laik to pochopí. A to jsi fakticky napsal.
S golfom R som uz mal tu cest. Je to velmi dobre auto. To auto je rychle, celkom pohodlne (na svajciarskych cesta) a prakticke. Co sa tyka ale zabavy, no, nic moc pravdu povediac. Je proste nudne. Problemom je ze to auto je prilis dobre na kazdy den aby zaroven bolo dobre ked sa clovek chce zabavit. Za 1.052.500 kc poznam lepse alternativy. Standardny golf a ktomu Sierra Coupe s 2.3 Turbo vyladena na 200-300 koni a zabavy si uzije clovek 100x viac. To je vlastne celkovy problem s tymi pseudosportmi. Bud je civilizovane a nudne alebo superbadass sialene ale na kazdy den nepouzitelne. Vsetko medzi tym je len nejaky kompromis, ani ryba ani rak.
Samozrejme su auta co su aj aj ale tie zacinaju na 3 nasobnej cene...
to vie kazdy kto s golfom jazdil a nemusi to byt ani R, genetika je jasna len cas na stopkach sa zvysuje... je to tak ako pises az na to, ze okrem sierry by som si vedel i nieco lepsie predstavit ;-)
To není nic nového. Silnější Golfy se snaží být hlavně dobrým kompromisem. Navíc třeba GTI nepovažuji za stroj na zábavu v první řadě - pro mne je to hlavně povedený hatchback. Vzhledem k jeho celkové hmotnosti je pro mne 155 kW tak akorát na pohodlné cestování - v rámci možností nižší střední.
tak si pozri minulu diskusiu kde bolo porovnanie GTi a 35year edition, ked som to tam napisal, vsetci sa tam posr.ali a vyse 5 ludi mi tam nakladalo do nemoty >:D
nejaky 21rocni bmwfans a ini zufalci
takze tu to je nieco noveho, pre vacsinu urcite :-)
Ne tys tam napsal blbost, že je GTI nudné na pohled, což jaksi nedává smysl jak z praktického hlediska, tak z hlediska pravopisu, neb slovo nuda má úplně jiný význam.
No ale, že jsi "třída" tady prokazuješ s železnou pravidelností v každém příspěvku, viz tvé odhalení v naprostého prosťáčka výše.
A ještě jedna věc mě zaujala. Ve svém mottu prohlašuješ, že věk není zárukou rozumu a stále mi předsouváš můj věk. Opět ukázka tvého "rozumu" a potvrzení pro mě, že jsi slabší duchem. Na věku opravdu nezáleží, když se týká rozumu ;-)
Jedinej zoufalec jsi tady ty..Hádáš se o věcech o kterých nevíš ani ránu,viz.tvoje diskuze s White Labelem.Evidentně to nemáš v šišce v pořádku když Golf R nahoře přirovnáváš otáčkama k TDI.
bohuzial zabavu si kazdy predstavujeme inak a kazdy sme za nu ochotni zaplatit rozne peniaze. za seba mozem povedat, ze 36tis+ eur je uz za golf, aj ked velmi rychly v priamke trosku vela. momentalne asi najlacnejsia a najrychlejsia zadokolka na trhu - hyundai genesis coupe stoji s manualom 29tis eur... zvysne peniaze by som s radostou vyhodil na pneumatiky a palivo.
Ano, pokud bys hledal auto primárně na zábavu, tak je Genesis lepší volba už jen díky klasické koncepci. Genialita GTI je jinde a to v jeho univerzálnosti. Můžeš s ním o víkendu zablbnout a přes týden běžně jezdit, což by s Genesisem šlo taky, ale zase jinak, snad mě chápeš. Pročti s nedávný srovnávací test GTI 35 edition a GTI, kde v diskuzi byl i majitel.
Ale za Genesise máš :yes: Beru ho jako skoro vymřelý druh- poměrně levná zadokolka, jež se nebojí "blbostí" za volantem :yes:
Jeho praktičnost, uživatelská přívětivost včetně téměř prémiové kvality zpracování (nejen kabiny) a techniky (shoda s S3/TTS) jsou pro něj pochopitelně obrovským plusem, protože to je 50% hlediska kvality/schopností každého HH a druhých 50% je ta "zábava" za volantem. Pokud někdo tvrdí, že je to auto "nudné", pak takové auto nikdy pořádně neřídilt, nebo si plete pojmy. Pokud je např. nějaké auto stejné třídy o něco méně zábavné, než Megane/Clio RS, logicky to neznamená, že je hned nudné. Nudný HH není HH už z principu, zkus to vysvětlit např. časopisu TopGear, který Golfa R zvolil jako HH roku.
[odkaz]
Reagoval jsem konkrétně na tohle...:
"Co sa tyka ale zabavy, no, nic moc pravdu povediac. Je proste nudne. Problemom je ze to auto je prilis dobre na kazdy den aby zaroven bolo dobre ked sa clovek chce zabavit."
...a to rozhodně primárně není o designu, naopak je to především a jasně o jízdním charakteru.
Bohužel máš problém se čtením a nebo chápáním...lamal i Schnitzel jasně napsali, že auto je nudné po designové stránce...oproti standardnímu Golfu, který si koupí kdekdo je to jen minimální změna...prostě designově Nuda v Brně. To, že je auto zábavné a má výborné jízdní vlastnosti tady nikdo nikdy nepopřel...to sis jenom ty vytvořil ve své hlavičce uvnitř bílého GTI...mám pocit, že oba diskutující dost jednoznačně napsali, že motor, jízdní vlastnosti super...design a cena už jsou docela masakr...
Navíc nechápu jak může někdo u tohodle auta vyzdvihovat praktičnost...u GTI to chápu, ale kdo si koupí erko za mega kvůli praktičnosti?
Pochop, nagano, pojem nuda je v případě designu aut pojmem dokonalých estetických prosťáčků. Nudný totiž není ani... logan. U auta jde o to, co evokuje, co naznačuje, kterým směrem tě vede. Popěvky plakátů o tom, že novej cee´d je rajcovní kára s nekonečnou jiskrou není nic více než neználkovský slogan lidí, kteří svůj svět zatím obhlíží z metra. Kdybych měl kvalitu designu Golfa a cee´du vyjádřit matematicky, pak Golf je třídních... 110 procent. Cee´d 15 :-)
Máme-li tu sportovní derivát, pak se soustřeďujme na to, jak má sportovní derivát vypadat, jaké má mít křivky. Ty křivky musí mít sílu, musí mít jistotu, musí mít přímou a jednoznačnou informaci - tady jsem, čekám a dokonale tě svezu. Kudrlinky, povrchní karosářské kreace tu nemají své místo. Srovnej s ideálem sportovních aut s 911 - v podstatě jednoduchá avšak jediná možná správná linie. Mám-li to vyhrotit, pak Lambo je tvar pro pózisty, 911 je tvarem znalců. Stejné je to v případě Golfu - to je vůz, který nestrhává pozornost, on je, un umí být. Srovnej si to třeba s méganem. Design doslova "o ničom"... Jen tvarové bezúčelné kreace.
Vizuální cenu má pro člověka se vkusem, a pod pojmem vkus musíš hrábnout do opravdu velké hloubky a velké šíře - od orientace ve světě kultury, umění, po cit pro komunikativní přiměřenost mezi účelem daného vozu a charakterem karosářského ztvárnění, tak vizuální cenu má jen to co je... autentické, přirozené, své. Co přes zpětný odraz vytváří estetiku doby.
Jeden problémek tu je, a sice estetický rozptyl nás, jezdců. No a v tom ti pomohou právě zmiňovaná umělecká díla. Prostě... ten pověstný Bullitt :yes: mohl místo Mustanga osedlat dovozového Moskviče. No... neosedlal. Možná ti dojde proč... Přitom ten Mustang bylo auto za pár pětek, a o to je to cennější. A garantuju ti, že jsou lidé, kteří ten film, jako i auto v něm považují za brak. Přejme jim to, o to více pak vynikají ti, kteří tvoří pro ty správné Bullitty ta správná auta. Mimochodem, víš jaký vůz řídí dívka Bullitta? Porsche 356. Snad tušíš proč... I když tu najdeš mnoho těch, co by jí posadili raději do (nové) pětistovky ... 8-s >:D Do kýče století.
I přesto, že jsi na těch několika desítkách řádků nenapsal vlastně téměř nic, s tím málem co tam je musím nesouhlasit...všechno se mění s postupem času, všechno je ovládnuto modernou (i taková židle, která vždycky měla 4 nohy má v moderní podobě nohu jednu, je skleněná a celá se ohýbá...nebo domy...dřív byly domy stavěny ve stylu, který možná zvládneš nakreslit známým jedním tahem...a dnes? dnes se stavějí domy zcela jíné, moderní...). Moderna prostě ovlivňuje úplně všechno, moderna se mění velice rychle, za několik let bude trend úplně jiný...ano, ale já si nekupuji auto na 10 let...za 4 roky ho vyměním za jiné, moderní...stejně tak jako ta židle mě za 4 roky přestane bavit nebo prostě jen zestárne a přestane se líbit...a stejné je to i s Golfem...je prostě po celou dobu své životnosti moc stejný a stal se nudným. Ve finále tento trend ovládnul celý VW, ale to je na jinou diskuzi. Prostě se asi VW bojí změn, asi nechtějí být moderní, ok, já jim to nezazlívám, jen mi vadí to zaslepené onanování nad nemoderním, ale jinak dobrém autě jakým je Golf.
No vidíš, mé věty jsou pro tebe "vzduch" a to je přesně to co nahoře píši, to povrchní vnímání světa, to "měnění" aut po 4 letech za nové, "moderní". Jenomže, ty nevíš, co je moderní... Ty nevíš, že jsou lidé, kteří si kupují právě jednu generaci Golfa za druhou právě proto, že je to nejlepší auto (zde karoserie) třídy, že je to ikona designu, která ovlivňuje svět aut, svět garáží a svět lidí. Ty kloužeš po povrchu, hledáš nesmysl ve formě - "moderní". Auto musí být především stylové, nikoliv moderní.
Mimochodem, znáš snad nějaké "modernější" auto, než je 911? :-)
myslim ze mu to nevysvetlis, ked si niekto mysli ze golf je aj bolo vzdy najlepsie auto podla ktoreho sa vsetci riadili tak to nepotrebuje komentar >:D tie riadky mi prisli najuletenejsie zo vsetkeho co tu vidim az na par vynimiek...
Já myslím, že tím ani tak nechtěl zpochybnit nezpochybnitelné kvality MRS. MRS si nehraje na lepší HH, než je, on si jen (designem) zbytečně/bezúčelně "hraje" (a nejen on) na něco, co už není hb, potažmo hh, na rozdíl třeba od jeho minulé Generace, nebo CRS. Samotný fakt, že ho sám Renault nazývá jako coupé, je docela výmluvný...
:yes:
Přesně...minulá generace byla v RS nebo RS paketu doslova nádherná. Je to vidět i dnes, kdy Mégane vyčnívá nad ostatním HB z toho období dál a jen zraje.
Současná generace RS, jakkoli je to skvělé auto, vypadá zezadu blbě.
Taky to vnímám dost podobně, nevidím prostě důvod, aby tradičně vynikající hh vyapadal jako "bublina", k tomu se potřebují snížit třeba korejci (Veloster), aby alepsoň nějak někoho zaujali, ale hh jako MRS to zapotřebí rozhodně nemá, naopak...
O předchozí generaci Megane se říkalo, že designově předběhl svou dobu. A řada lidí ho měla problém pochopit. Je škoda, že ho Renault úplně zahodil. To je výhoda evoluce. Jednou se zamiluješ a může ti to vydržet klidně 30 let.
Bohužel problém se čtením/chápáním máš naopak ty, pokud ti tohle...:
"Co sa tyka ale zabavy, no, nic moc pravdu povediac. Je proste nudne. Problemom je ze to auto je prilis dobre na kazdy den aby zaroven bolo dobre ked sa clovek chce zabavit."
...přijde jako popis designu, nikoli jízdního charakteru, pak prostě neumíš česky...
Rádoby chytré řečičky o hlavičce apod. si tedy příště raději šetři pro sebe a duševně/diskusně sobě rovné... 8-s:no:;-)
Tu reakci jsem napsal naprosto záměrně, protože jsi úplně stejně reagoval i v diskuzi pod článkem o GTI edition 35. Lamal napsal, že auto je nudné deasignově a ty ses do něho obul...stejně tak tady...lamal naspal, že auto je nuda...nudu zmínil i schnitzel i když ji spojil s celkovým projevem auta (s čímž nesouhlasím)...a tys prostě začal reagovat nikoli na design,a le na celkové vlastnosti auta (které dle mého názoru nudné nejsou)....o nic jiného mi nešlo...
To si piš, že tady budu psát. Proti žvástům se vždy ohradím. Já za to nemůžu, že tady chodí plno naganů, lamalů a podobných plkařů, jež mají plků vždy velkou zásobu ;-) A když můžu navíc poškádlit prosťáčka tvého typu, tak to beru jako takový benefit.
mas recht vidim, ze aspon niekto to tu sleduje co sa deje ked niekto napise nieco na vw golf. chore nezmysly a hlavne si ani neprecitaju a nedrzia sa kontextu zacnu tu bliakat vsetko mozne co im vyhovuje
Buď tak laskavý a nepodsouvej mi tu zase nějaké své dojmy, a to raději ani nekomentuju tvůj alibismus v souvislosti s tvým údajným úmyslem žes reagoval záměrně špatně, tedy na něco co zcela evidentně nebyla pravda. Na rozdíl od tebe vím na koho reaguju a na co konkrétního reaguju, to co jsem napsal jsem napsal tomu, komu to bylo určeno a k tomu co napsal. tvé vytahování starých diskusí je trapné, měl jsi reagovat konkrétně v nich, mou konkrétní citací a citací toho, na co jsem reagoval, jenže to bys pak dopadl podobně jako teď...
Kdyby ses raději omluvil za aktuální diskusní idispozici/nepozornost (může se stát každému) mohl bych tě jako diskutéra začít brát vážně, takhle je to jen zbytečně promarněný čas...
Rozhodně nemám zapotřebí ti něco podsouvat...naprosto jednoznačně jsi nepochopil to co se lamal snaží naznačit a začal jsi tady kolem sebe kopat, že Golf není a nemůže nudné auto, a že každý kdo se s ním sveze to musí vědět. A to je právě ten kámen úrazu, nepochopil jsi to...celá pointa "nudy" (chcete-li obyčejnosti designu) spočívala čistě v designovém provedení Golfa v porovnání s konkurencí.
Bohužel je smutné, že se chováš (i Parda71) jako ti kucí z H/K, protože jsi nedokázal ani přijmout tu skutečnost, že se prostě Golf někomu nelíbí nebo ho tolik nezaujme na pohled, i přesto, že vždycky byly potvrzeny ostatní kvality Golfu (motor, podvozek...) a neustále si tu meleš tu svou...
Holt prostě jezdíš autem, které se nemusí každému líbit a přitahovat ho (alespoň u mě to tak je), ale uznávám, že je to velice dobré auto právě pro každodenní ježdění a víkendové blbnutí (právě tahle kombinace je to obrovské plus pro GTI, protože by jinak v konkurenci MPS, Focus ST měl velký problém).
Takže se rozhodně nemám za co omlouvat, ty se naopak zkus zamyslet nad tím, zda je ten tvůj přístup...nikdo nesmí říct ani půl špatného slova na můj Golf...správný.
Neprotahuj dál své trapné působení v našem dialogu. Pokud chceš něco konkrétně rozebrat, dej sem citaci toho, na co jsme reagoval, jak tady lživě tvrdíš. Dal jsem ti jasný důkaz citací z diskuse, že tvůj argumnet, že jsem reagoval na něco, co nikdo nenapsal byl mimo mísu.
Včera večer jsem v této diskusi doslova napsal, cituji:
"Nevím, proč by musel každý z Golfa hned jásat, výběr je dnes široký dost, každému ať se líbí něco jiného,..."
Takže svoje palvlačové plky o tom, že mi vadí, pokud se GTI nelíbí někomu opticky si opět nechej pro ty své duševně/diskusně rovné.
Marně se snažíš dostat mě do role obhájce vlastní garáže jen proto, že jsem tu napsal, že jezdím i pětkovým a šestkovým GTIčkem. Obě GTI jsou koupené jako úplně nové, takže jsem si za svoje peníze mohl vybrat (z opravdu široké nabídky HH) pro mě to nejlepší, což jsem taky po dlouhé úvaze a důkladném vyzkoušení konkurence udělal a zkušenost s vybraným produktem byla tak dobrá, že jsme při nákupu dalšího podobně velkého auta vzali opět GTI, jen o generaci novější.
Umíš si představit lepší důkaz toho, že o kvalitách/nekvalitách Golfu 5/6 GTI nepíšu jen virtuálně, jako většina zdejších uživatelů, které tu zpravidla glorifukují pouze své plakátové HH sny, v lepším případě alespoň podle toho, co se o nich dočetli, kolik % z nich si pak tyto HH reálně koupí, je vidět na cestách. Když přijde na lámání chleba většinou skončí u něčeho dieselového z bazaru, aby pak mohli v diskusích zkušeně psát, že nejlepší hh je logicky ten, který je na okruhu nejrychlejší..., dyť to přece mají perfektně mnohokrát načteno....
Nikdy jsem nenapsal, že jsi si špatně vybral...ve všech svých příspěvcích zdůrazňuji, že GTI je celkově velmi dobré auto.
Co jsem pochopil z tvých diskuzí pod tímto i jinými články je, že jsi vybral naprosto správně, nikdy jsem tvé rozhodnutí nezpochybnil. Já osobně bych si z racionálního hlediska taky vybral GTI ... občas si chci užít rychlou jízdu, ale chci i praktické auto...a ano, to přesně GTI splňuje, bez pochyby. Srdcem bych asi volil jiné auto, ale to by člověk asi musel mít pořád dvě auta, protože takové ideální auto neexistuje.
Ale z pohledu někoho jiného jsem si samozřejmě vybrat špatně mohl, s čímž nemám problém.
Jak píšeš, "srdcem" se zpravidla volí na diskusích (a hlavně podle toho, co má kdo načteno), když přijde realita, rozhoduje najednou raději rozum, viz naše cesty...
Nic co by rozporovalo to, co jsem právě napsal, jsem tu před tím nepsal (a když tak rovnou cituj) , máš jen bujnou fantazii, viz tvůj zkratkovitý výklad textu článku.
mam dojem, ze vacsina pochopila, ze skratovity vyklad textu mas ty
uz len prekrucas asi zabudol na nudny design a gti ... co je teda fakt je to obyc golf na hlinach, ale o tom potom.... tj ziaden kompromis k subjektivite a nazoru ostatnich tam nebol nikde a o motore v R nevraviac to je uz agonia tvojich tvrdeni
napisal ti to uplne jasne, tvoje reakcie na to, ze sa niekomu zda design GTi nudny boli uplne chaoticke aj s tym malym noumom a od toho sa odvijala cela debata a tu sa to opakuje autor i par ludi napisalo, ze R na ktorom si ani nesiel nejde uz tak s chuti nad 5tisic a ty tu ides kazdemu nakladat, ze to je blbost a pritom vobec nemas s R skusenost co si sam napisal... tak o com ?
z coho potom plynie ta tvoja neutichaujuca potreba nahovarat a pustat sa do ludi ktorym sa vzhlad R alebo GTi nepaci ? jednoducho sa s tym nevies zmierit a ani s tym, ze GTi tazi hlavne s kazdodennej pouzivatelnosti a rychlosti na stopkach ako na nejakom charaktere + ta cena.... [odkaz]
takze bohuzel tvoje reakcie su prave zufalym obhajovanim tvojej garaze s tym, ze ani nedokazes pobrat, ze niekto ma iny vkus ako ty a GTi je pre neho nuda
Kde jsem napsal, že nemám žádnou zkušenost s eRkem?!? Nikde! Napsal jsem ti už dvakrát jasně, že jediné auto které jsem nejel (z těch které jsi jmenoval), je edition 35.
My dokážeme přijmout vše, jen se ohrazujeme na absolutní nesmysly, které jsou tady psány. A pro je nesmysl, že se někomu může zdát GTI nebo dokonce i R méně odlišné od série, protože tady to není o přijímání nebo nepřijímání designu té určité karoserie, ale pouze o zrakových schopnostech.
Další takový... Jaká nuda na pohled??? Nuda je pocit, činnost, resp. nečinnost, jak tohle můžeš zažívat při pohledu na auto? Ano, pocity při pohledu na auto jdou zažít, ale nuda?
A ještě mi řekni, jak by sis představoval úpravy Golfů R a GTI, aby se tobě zamlouvaly a byly patřičně odlišné od obyčejných Golfů??? Prý minimální změna... :no:
Copak, došly ti náboje, tak si začínáme hrát na češtináře...smutné...
Nechápu pro bych měl popisovat změny, které by se mi líbily na R nebo GTI...podívej se na MPS, Focus ST...tam je odlišení se od standardu vcelku vidět...
Na nic si nehraju, zamysli se nad tím slovem a pak ti to možná dojde.
MPS a ST říkáš. HH, jež jsou hezky odlišitelné od série, tak potom asi špatně vidíš, když ti GTI nebo dokonce R přijde méně odlišné. Co by sis představoval? Husté křídlo, radlici do předu? Tyhle kecy typu "mohli by to více odlišit od série" jsou absurdní. Čítávám to od diskutéru a co je horší tak i od novinářů. Pak přijde kompakt, jež je od série odlišen víc (1M) a snese se na něj kritika, že je to příliš. Vím, že si to možná příliš beru, ale tohle mi přijde strašně směšné a to tvůj názor je.
Např. GTI 5. generace byl příklad HH, jež se od série odlišoval hodně málo, zejména ze zadu byl rozdíl nepostřehnutelný, ale v 6. generaci je jak GTI tak R vyveden hodně stylově a od běžného Golfu jde rozeznat snadno. Opravdu ti nerozumím, i když se o to snažím.
to suhlasim golf je v tomto smere co sa tyka kvality spracovania a interieru na spicke a je to samozrejme velke plus nie je nic horsie ako v aute za tie prachy mat nejake poskrabane tvrde plasty a hrkalku...takze pridana hodnota to je ale 50% asi nie... to je na kazdom subjektivne kolko na to da, ale europan urcite viac ako v american
ja som vlastne napsial ak si si precital moj prispevok, ze sa mi nepaci tj to vyzera ako barsaky tuning golf, potom, ze ten zatah konci ozaj nizko co na nejakom eve alebo subaru nehrozi a to su tiez turba ze ano a potom som napisal nieco v zmysle ze len automat.... a suhlasim, ze to nemoze byt uz s principu nudne ked to ma take zrychlenie a aj slusnu prilnavost v zatackach, ale ale ale... myslim, ze ked chces tak vies... staleu su zabavnejsie auta a to je vlastne vse kazdy preferuje nieco ine...
len tu to miestne publikum nevie zhltnut, ze niekto z nejakeho golfa nejasa, popravde nikdy som z neho nejasal ale na kazdy den by som ho bral...6gen... na jazdu nieco ine...
Jaký "ze len automat" zase. V Golfu eR i v GTIčku můžeš mít jak robotizovaný dvouspojkpový "manual" (DSG), tak klasický 6st. manual. Víš o těch autech něco aspoň teoreticky.
Nevím, proč by musel každý z Golfa hned jásat, výběr je dnes široký dost, každému ať se líbí něco jiného, rozhodně však není za volanty Golfu GTI/R nuda a pokud ano, pak je spíš problém někde mezi volantem a sedadlem řidiče.
reagoval som na test preto to DSG s manualom to je isto o poznanie zabavnejsie.../pre niekoho/
ja som tu vzdy vravel, ze to je o preferenciach, nebudem uz mlatit prazdnu slamu, pojem nuda sa neda tak lahko vystihnut ak to porovnas so 100k fabiou tak to je priam bozska zabava ak to porovnas s najlepsimi v tej triede je nudnejsie, ale zas privetivejsie a nie otravne pri kazdodennom vyuzivani... +- nejaka kvalita interieru atd to je fuk uz sa to tu dost omielalo niet co k tomu viac pisat
Generalizovat umíš >:D
Zábavnost ti ovlivňuje "milion" faktorů a nelze generalizovat. Na to ale potřebuješ vyzkoušet více aut různých koncepcí za různých podmínek. Pokud možno na silnicích, které znáš a máš je vyzkoušené i v těch ostatních. Pak člověk zjistí, že v podstatě nezáleží na výkonu a koncepci, ale na momentálních podmínkách.
Za poslední 2 roky jsem nejzábavnější jízdu z pohledu řidičských zážitků zažil ve Fabii HTP.
trocha som sa usmial nad tou fabiou, ale suhlasim s tym co myslis i ked zabavit sa mozes i na inej ceste ako ktoru poznas... ja sa bavim aj na cliu 2011 1,2 16v motor tocivy s hladom po otackach len 75 PS ale taha s chutou o zivot... nechyba mu nadsenie a tiez mi neva ze nema ani 100ps ..obcas s nim chodim a nikdy mu to nedarujem >:D
co sa tyka toho porovnania fabia 100HP a golf R bolo o niecom inom, nasiel by si to v kontexte je to predsa len uplne iny level, ale ja a par ludi tu prave pise ze golfu R nestacia len tie kone aby bol najzabavnejsim autom vo svojej triede a preto ani nie je...je toho jasnym dokazom... mozna je pouzivatelsky najprivetivejsi a najlepsie postaveny v interieri atd no vse ma svoje pre i proti
ked mas na 2 GTi tak na cestu do Nitry by si mal mat, mozes sa kludne prist presvedcit, nie je problem, ale na to nemas len kecat kecat kecat o golfe :-)
A nejen GTI...
Co v té Nitře uvidím, když tam dojedu? Jednoho "týnejdžra" s Bburagem... >:D
Tak mě zkus nalákat na ten svůj klenot co máš údajně v garáži... ;-) >:-[]
Jaký funclub, to je přece jeden z mých mnoha "pracovních" nicků, to mě tu naučil jeden tvůj slovenský kolega! >:-[]
Z té ri-ti by jsi měl občas vytáhnout paty spíš ty, co se třeba někdy svézt (otcovi v klíně) s nějakým tím turbobenzínem... :-O >:D
Zabavit se jistě můžeš kdekoliv, ale pokud chceš mít nějaký názor na jednotlivá auta a jejich vzájemné porovnání, je shodný úsek velmi prospěšný. A vyšší, nebo vysoký výkon nemusí být nutně zárukou zábavy.
K tomu by snad mělo dojít u obrysovek. Pokud máš otočný talířek v poloze "0", svítí jasněji, protože plní fuknci denního svícení, pokud pootočíš do polohy obrysovek, sníží se intenzita (eReSo jinak obrysovky nemá). Je ale pravda, že už jsem viděl svítit Octavku jak xenonama, tak i LEDkama...každopádně by to mělo jít v MAXI DOTu vypnout, stejně jako tady u tohoto Golfa.
Jak vzhledove tak i po technicke strance bych dal prednost starsimu R32. Jinak autu z testu neni krome vzhledu co vytknout.
Jen doufam, ze moda zbytecnych svetel pro denni sviceni brzy pomine. Jako by se automobily standartne nedodavaly s klasickymi svetly, ktere funguji i pres den.
souhlas. V autě, které má xenony význam těchto laciných LED diod také nějak nechápu. Jen málokteré auto vypadá s integrovanými denními světly dobře. Snad jen Opel nebo Audi
Mel jsem na mysli cely duvod svetel pro denni sviceni. Ja ho neznam. Muj vuz se rozsviti hned po otoceni klickem. Neznam duvod, proc bych mel mit zvlast svetla pro denni sviceni.
A přotom se stačí jen zamyslet. Ale když není čím, že ...
Denní svícení má podstatně nižší odběr (a v noci houby výkon) a tedy nižší spotřebu energie a tedy i paliva -> nižší emise -> zelení pomatenci jsou spokojení.
To je prece nesmysl....i od tebe jelito. Rozdil v odberu energie je v tomto pripade v prepoctu na emise zanedbatelny. Svetla pro denni sviceni na vrub ekologum nema cenu davat.
No, tak si dál sni svůj malý sen o své neomylnosti.
Možná by neškodilo, kdyby sis sám vypočítal, kolik musí alternátor vyrobit více elektřiny, když budeš jezdit permanentně se zapnutými světly.
Poradím ti, je to v řádech decilitrů na sto km.
Kapitán má vůbec poměrně revoluční postoje - zimní pneumatiky jsou údajně tišší než letní, navigace je prý jen pouhým módním výstřelkem a denní světlo je k ničemu. To víš... kapitán autoprůmyslu, ten ví, zná a umí... :-)
Přečti si něco o nějaké eko rally, tam je dost dobře vysvětleno co a o kolik zvyšuje spotřebu paliva.
Méně tu vykřikuj, méně tu urážej, dokaž, že v tý svý hlavně nemáš fakt nasráno. :-!
Zde neni treba, ja s tebou jednam slusne. Tebe by ale mela proplesknout radsi preventivne. Kazde rano, dokud je cas a moznost napravy. Pokud te zanedba, bude z tebe.......GTI.
Hele, co kdybys tu všem raději vysvětlil, jak jsi to myslel s tím, že navigace je v automobilu je jen módním výstřelkem. Myslím, že právě tohle tvé diskusní téma by stálo za podrobný autorský rozbor.
Musíš rozlišovat mezi diskusní nadsázkou, potřebným diskusním sloganem, a mezi regulerním rozborem trhu, který tu třeba můžeme i udělat, sežeň euročísla a dáme se do toho. Jsem rád, že se do tebe ten můj slogan zasek´ :-)
Doufám nechceš tvrdit, že případ "navigace" byla nadsázka? ;-) Tys to přece myslel velmi navážno, zrovna tak jako ty tvé zimní gumy.
>:D Jo, nespím nejím a v jednom kuse sleduju prodejní čísla pětistovky. Hele, mariánku, zase jednou po dlouhé době tě chci diskusně vytáhnout z té tvé neskutečné zaostalosti, kterou tu, předvádíš. Každému dospělému jsi tu dokonale k smíchu především za svá přemoudřelá garážová moudra. Víme své, viď. Tak to dnes prolom, napiš aspoň jednou něco, co má hlavu a patu. Ptám se, jak jsi to tedy myslel s tou navigací? Jestli nechceš seriozní diskusí, napiš mi to a necháme toho.
Cenim tvoji snahu otocit predmet diskuze. Na to ale nemas. Vzpominam si, ze podobne prognozy jsi zde vytvarel i o Cee'du. Ani to se ti nepovedlo.
GTI, rozdil je v tom, ze ja zde pisi o faktech a ty o touhach. Tve touhy vsak nemaji nic do cineni s realitou. Mozna jednou (uz se nechci opakovat) si nejakeho fesaka najdes, verejne se zde priznas, on z tebe udela chlapa a pak si brouci spolu za usetreny peniz koupite toho Brouka.
Do te doby, brouku, na tuhle diskuzi nemas.
Nic nepřetáčím, naopak, zeptal jsem se tě nahoř na tu navigaci a ty jsi to nelogicky otočil směrem k F500. Tedy se ptám znovu, opravdu stále považuješ navigaci za pouhý módní výstřelek?
Jen k dokreslení obrazu, statistiky prodeje pětistovky jsem tu kdysi dával, už se mi to nechce znovu celé hledat, ale:
Nejlepší výsledky měla druhý resp. třetí rok po uvedení (260 tis?, asi i díky šrotovnému) a pak už to jen klesalo. Např. v Evropě za
2009 - 187 tis.
2010 - 165 tis.
2011 - 156 tis.
K dokreslení obrazu, např. "ta odporná" Fabia (ano, není to konkurent) má za minulý rok v Evropě 162 tis kusů.
Na Fiat to nepochybně úspěch je, v globálním měřítku za sebe říkám, nic moc. Corola má 1 141 tis. kusů, Golf 864 tis, Polo 788 tis.
Skutečně se to dělá kvůli tomu, že mají nižší odběr. A ne o málo. Dobře to funguje s inteligentním dobíjením baterie, na jehož přínos má ohromný vliv odběr palubní elektroniky. Také se tím prodlužuje životnost hlavních světel - tedy povětšinou xenonů, což je příjemný vedlejší efekt.
Dělají se konstrukční úpravy motorů, které sníží emise o jeden nebo dva gramy na kilometr. gram na kilometr je orientačně pod 5 setin litru benzínu na sto kilometrů. A úprava konstrukce motoru je na úplně jiné úrovni než přilepení pár LED na nárazník.
Přesně tak, navíc tě doplním, že další užitečnou věcí je i osvětlení různých tlačítek a palubní desky, jež je v režimu denního svícení mimo provoz, což je taky dobré. Kdo někdy měnil žárovičky v těchto místech mi dá jistě za pravdu, byť to není tak častá výměna.
Ale žádná nepraskla...zato ten zbytek tomu moc nedal. Za dva roky byla palubka dvakrát komplet dole, jednou zahořela kabeláž a podruhý odešla regulace větrání. Takže vím, co to je a nikomu to nepřeku. Obzvlášť proto, že se mi palubku už nikdy nepodařilo dát zpátky tak, aby nevrzala. ;-\
Jinak žárovičky fungujou na všech našich autech od Corsy po RX....zaklepu to. >:-[]
To znám, taky když něco rozeberu v interiéru, tak to málokdy funguje a vypadá tak jak předtím, buď se nějaký plast ulomí nebo to prostě celé nesedí.
Je to možné, asi jste měli prostě štěstí, ale že denní svícení šetří i tyhle žárovky je prostě pro mě taky další klad. Jen je problém, že na své BMW nic takového nemůžu dát, protože by to vypadalo hrozně a zbastleně (tak jak vypadají dodělávané LED proužky na většině aut).
Nehledě na to, že autu pak nesvítí koncová světla...no a v Praze není nouze o talenty, kteří jedou na denní svícení i v sedm večer. Cestou z víkendu jsem takového mamlase potkal dole na Prosecký estakádě a málem jsem se mu podíval do kufru. Šedá Octa v pološeru prostě není vidět... 8-s
Ano, na denní svícení nesvítí koncová světla, což je v pořádku. Systém bohužel nemůže za vola řidiče, jež nepřepne na potkávací. Stává se to bohužel často.
V pořádku to není. Automobilky to snad okoukaly od tunerů. Auto má i přes den být vidět z obou stran. A i to přední denní svícení se podle mne někdy míjí účinkem. Sice nám to šetří žárovky/ výbojky a snižuje spotřebu, ale podle mne je to dnes paskvil, který ničemu neslouží - kdyby ho zrušili, tak by se už tolik nestalo.
Vážně to tak vnímáš? Já teda denní svícení oceňuji. Auta jsou více vidět a diody mají dobrou svítivost a účelu slouží dobře. Pokud je samozřejmě nainstalováno správně a zařízení jako takové funguje. Zadní světla nejsou třeba dle mého názoru, protože ty by ve dne nebyly vidět vůbec a na silnici jsem se nesetkal, že bych přehlédl auto zezadu. Kdežto zepředu určitě ano.
Myslím si, že denní svícení užitečné je, pokud je řádně realizováno. Ale realita silnic je taková, že jde o paskvil. Proto ten můj postoj, že by se toho tolik nestalo, kdyby ho zrušili. Je to samozřejmě hyperbola, ale skutečně si myslím, že je dnešní situace tristní. Nikdy jsem nezkoumal, jak je denní svícení přesně definováno, ale vzhledem k tomu, že člověk na silnici potkává "tunery," kteří na to asi těžko mají homologaci, tak je nějaká definice irelevantní. A i když se člověk podívá na některé tovární realizace, tak mi přijde, že se nectí myšlenka.
Promiň, ale Ty se buď rád čteš, anebo prostě z podstaty neumíš napsat názor jednoduše:-). Jinak souhlas, denní svícení je k ničemu, když nesvítí zadní světla. To mohli povolit rovnou svícení mlhovkami...
Když to člověk napíše jednoduše, tak se většinou najde někdo, kdo to nepochopí, a pak padne několik desítek příspěvků, než se nejasnosti vysvětlí. Takže to někdy rovnou vezmu obšírněji. Není to napsáno nejlépe, ale už jsem příliš unavený na to, abych to uhladil.
Samozřejmě, musí to být provedeno kvalitně a pokud možno tak, aby to fungovalo, což často není. Ale já jsem rád aspoň za tohle, lepší než kdyby svícení zakázali.
Samozřejmě, lepší něco než nic (na silnicích je pořád značné množství aut, které denní svícení nemají a nejsou ani "vylepšené" majitelem), ale v tom je právě ta hyperbola.
Občas pracovně jezdím Praha-Rakouské Alpy na otočku a cestou zpátky už jsem vyřízenej jak žádost na byt. Pak člověk oceni, když všichni svítí, blikají a vůbec signalizují správně a důsledně.
Pořád je ještě hodně aut, která nemají třetí brzdové světlo (třeba Escorty Tournier) a jakmile nejsou ideální podmínky, je to o hubu.
Jasně, mám si dávat pozor, ale co mají dělat starší lidé? Ta auta jsou opravdu špatně vidět... :-)
Chci poděkovat za opravdu hezky napsaný test, nejsem příznivec dvojitého V, ale tento test sem si s chutí přečetl a některé části i dvakrát, moc pěkné... :yes:
Však to znáš sám, ve fitku drtíš kvadráky, nějakej moula se šourá k baru a haleká, že chce taky... ta-ble-ty... prostě zase nějakej podfouklej (i)třicátník, co si to chce rozdat rovnou s celým vesmírem. No a pak jsou mistři, kontextově takříkajíc... baroví terminátoři - ostrej pohled, ostrá režná a ostrej drajv. Drajv s eRkem na erbu...
Já smekám před vyspělostí textu, je to tak dobrý, že snad bych s podobným nadšením dokázal přelouskat i test... cee´du. No, to jsem asi trochu přehnal. Trochu hodně. Avšak jedno prostě napsat musím - slova věty, myšlénky textu vklouzávají do mé čtenářské garáže jako když se ruka noří pozvolna do horkýho medu. Co ruka... něco jinýho, něco, co tu sice nelze naplno napsat, avšak něco, co z nás dělá odvěké lovce, predátory džunglí, dravce silnic... rytíře garáží.
Ano ano, jsou auta pro jezdce mezi delvitou a hřbitovem. Jsou auta pro kloboukáře, pro převážeče vajec a smutečních věnců, pro empeváky a ostatní amatérskou silniční ligu. No a pak jsou eRkaři (ti zde mají vůbec dobrou historii), prostě jsou tu jezdci, kteří žijí pro jízdu, žíjí jízdou, žijí zážitkem z jízdy, jsou to citaři, kteří mají smysl pro techniku, pro stroje. Ti si právě kupují auta jako předmětné eRko.
Jistě, je tu ikona ikon, getei, dál se prakticky nelze dostat. Na druhé straně je fajn, že tu jistá výkonová alternativa je, neboť život bez alternativ... to víš sám moc dobře, co to je za muka...
Tedy můj osobní diskusní vklad pokorného čtenáře zní - Když kompakt, pak hatchback, když hatchback tak hot-hatch, a když hot hatch pak samozřejmě getei, Golf GTI. G jako... génius, T jako... takt a I jako... inteligence.
Ovšem problém - geteičko tě zvládne levou zadní, otázkou je, čím ty bys chtěl krotit těch přes dvě stě nabroušenejch Wolfsburgskejch koní? Ale nebul, dívej se na věc rozumně, ty jsi přece týpek na cee´da. No a co? Je na tom něco špatně? Nebo se snad domníváš, že garážovou elitu tohoto světa mohou tvořit všichni včetně tebe? Nebuď přece bláhový, je elita a jsou také je...
Kalousku, neprovokuj zase, víš kolik lidí tu nemá ani na viagru (i když zdejší početná omladina má spíš problém sehnat pěknou "babu"), natož na tohle eRko... ;-) >:-[]
Nesnaž se pochopit nadsázku, kterou nikdy pochopit nemůžeš, pointa byla jinde a nemůžeš za to, že ti nebylo z hůry dáno tolik, abys to vůbec pochopil... :*) >:-[]
Autor testu celkem potvrdil můj názor na manipulaci se sploštělým volantem. Pochopím tu sploštělou část u závodních aut s tak přímým řízením, že není potřeba přehmatávat, ale u silničních aut, kdy při parkování nebo projíždění vracáků člověk ručkuje mi to příjde jen jako designový prvek. Sice vypadá dobře, ale do normálního auta mi příjde kulatej volant rozumnější :yes:
Jak jsem už psal na MAčku, osobně s tím nemám žádný problém (a ani ostatní majitelé, které znám, ho nemají) při nastupování mírná výhoda (u dlouhánů), ono je to sploštění poměrně decentní/nevýrazné... zase apsoň člověk ví "kde" má volant a nepotřebuje barevné proužky na "12tce" ala Renault RS.
To vybrání úchopové části je jen z vnitřní částí, takže to třeba při "ručkování" neobtěžuje a při běžné jízdě (rovně) ruce dobře "zapadnou" do "za deset dvě".
Jasně, já jsem nemyslel, že by zúžení úchopové části obtěžovalo při ručkování.
Jen jsem se chtěl zeptat, o kolik je to místo tlustší proti obyč. volantu ;-)
Tím bych si tak jistej nebyl. Megane RS Cup sice dosahuje skvělých časů na okruzích, ale na okresce v jednom testu byl Megane pomalejší než STI, RS500, Golf R i Scirocco R...
Že byl pomalejší než STI se dalo čekat, u RS500, což osobně považuju za nejlepší předokolku bych taky čekal. Ale ty VW mě celkem překvapily. Zde bude opět záležet na článku mezi pedály a volantem.
Ono je velkej rozdíl mezi mezi klikatou okreskou do kopce a silničním okruhem (kde je právě Megane RS vychvalován a zajíždí nejlepší časy). Test byl v Top Gearu (řídil asi Stig). V testu bylo více překvapení. Golf GTI před Cliem RS atd.
Pro mě je to jeden z nejhodnotnějších testů, protože časy jsou z klasický silnice. Nějak mi nesedí honit HH po uzavřených okruzích...tam patří silnější stroje ;-)
Já to tušil, že to nestihneš, tak to abych to hned na apríla vyžahnul (samozřejmě na tvé zdraví) sám, no nedělám to vůbec rád, ale uznej sám, žes mi nedal jinou možnost... >:D
Kde žiješ, když na apríla vyžahnu sám celou flašku, jak můžu být už 2. dubna střízlivý? :-O
2. dubna raději nejezdi, to bych ti tu flašku mohl "vrátit" tzv. "bez obalu"... 8-s >:D
Je to z velké části kvůli podvozku. Částečně se dá podobné dilema pozorovat u Mini Cooperu, kdy S není vždy rychlejší - hodně záleží na tom, jaké koule má řidič. Na horším (hrbolatém, děravém atp.) povrchu tvrdý podvozek akorát ztratí přilnavost. Nezpevněný povrch (volný materiál, nebo jak to říct) zase omezuje točivý moment, který zvládneš přenést. A pokud je trať navíc pomalá...
Současná verze Focusu už má ST nebo myslíš minulou? Pokud bereme i minulé verze, tak by Astra OPC měla mít 177 kW. Nová, která bude za pár měsíců bude mít 206kW.
Být majitelem trophy tak Renaultu za tento "podraz" asi pěkně "vyzpívám"... :-O >:-[]
To je jako koupit si GTI edition 35 se silnější verzí motoru a další rok už by mělo stejný výkon i běžné GTIčko ve stejné generaci...
Frantící v tom mají zkrátka bor.del..., tak Ado, kde jsi... >:D
To je povyku pro nic...Netřeba diskutovat o komerčním úspěchu koncernu, ale VW NIKDY, a to opakuju znova, NIKDY nebude vyrábět skutečný sportovní kousky. Navíc, DSG v takovém autě, proboha...Civic Type-R se srovnatelným šoférem by Golfa R rozškubal na hadry, kde by si umanul.
Obvykle a pravidelně:-). Asi moc neeviduješ okolo sebe i jiné značky kromě koncernu, že:-) ? Myslím, že by jsi po osobní zkušenosti změnil názor, pokud máš dostatek soudnosti. To, co dneska zkouší koncern s turbomotory, to uměli Japonic před 15 lety s VTi. No jo, já vím, emise....
Pokud reaguješ na mě, chápu:-). Každý z Vás je tady majitel minimálně několika sportovních aut, v dalších padesáti má za sebou testy a každý z nás si hájí to svoje:-). Jen realita je taková, že pokud se bavíme o sportovních autech, tak tu možnost v nich jezdit má asi tak 10 % přispívajících. Zbytek vaří z vody a cituje pseudoodborný články.
Zajímavé, že to říká zrovna majitel takových vět jako: ,,VW NIKDY, a to opakuju znova, NIKDY nebude vyrábět skutečný sportovní kousky" nebo (a ta je moje oblíbená 8-s) ,, Civic Type-R se srovnatelným šoférem by Golfa R rozškubal na hadry, kde by si umanul".
Takže... no nemám ti na to co říct, odpověděl sis de facto sám.
Podle toho, cos tu zatím předvedl, máš nad postelí plakát CTR, v garáži možná tu HC Vti z devadesátých let a bohužel nečteš ani ty "pseudoodborné" články, jiné vysvětlen pro tvé extrémně zaujaté a černobílé hlášky není...
Hlavně nikdy neříkej nikdy...
Zrovna ty emise jsou to poslední o co by mi při podobném srovnání šlo. Sériových 160 PS z atmo 1,6 uměli u Hondy už před více než 20ti lety (1991), nikoli před 15ti, sám jsem v té době řídil s 1.6 Vti jak pátou generaci 3d. hb Civiku, tak o něco později i třetí generaci targy CRX. Skvělý točivý motor s dokonalým manuálem a 160 koní z 1,6 co si víc přát. Takový Golf VR6 tenkrát potřeboval na téměř stejný výkon (174PS, později v r. 94 191PS) šest válců a 2,8 litru (později 2,9) objemu, no to jsou ti Japonci kabrňáci, říkal jsem si, v garáži jsem měl motorku - CBéčkovou Hondu Fourku (s R4) a byl jsem velký fanda celé Hondy.
Ale když jsem pak měl možnost svézt se s tou VR6kou (nejdříve v Golfu, později v Corradu, před tím ještě v Corradu G60) zjistil jsem, že není 160PS jako 160PS a když se řekne A, mělo by se říct i B (nejvyšší výkon, v nejvyšších/vysokých otáčkách není zdaleka vše a k ideálu má takový charakter rozhodně blíž u motorky, než u auta), takže už nikdy neříkám nikdy. Kdyby tě někdo posadil na běžné okresce do posledního sériového 200 koňového CTR a měl by ses držet za slušně jezdícím řidičem v nudném, nesportovním, těžkém Golfu R, navíc s dsg (proboha!). mohl by sis klidně i ruce zauzlovat a prošlapat pedál a byla by to stejně otázka relativně krátkého času, kdy by se ti to eRko začalo po(s)tupně vzdalovat, Takže šetři si svoje nikdy a silná slova o rozškubání na hadry, kde by si kdo umanul... ;-)
A dotáhli to tak daleko, že pro toho Golfa si dojdeš k dealerovi a pro CTR do bazaru. Automobilka s pověstí výrobce výborných vysokootáčkových a výkonných atmosfér jejiž sportovní image definuje hybridní prcek. V evropském měřítku totalní rezignace.
Nevyhládej si to špatně. Hondu mám pořád v srdci, ale tenhle odklon "nikam" mi opravdu nevoní a nevidím důvod před tím zavírat oči a utěšovat se tím, co bylo.
Pokud vezmeme současníky, tak se prostě pleteš. Type R poskytne úplně jiný zážitek z jízdy, ale na běžné okresce, což je domovina takovýchto vozů, mu Golf R natrhne gatě. A pokud bude mít na palubě DSG, tak mu natrhne gatě o to víc. A řidič to zvládne pomalu s prstem v nose.
Ta auta jsou tak odlišná, že si Type R tohle srovnání vůbec nezaslouží. Představuje jinou filosofii a je škoda ho takhle ponižovat.
Tak to aby si ten prst z nosu rychle vyndal a s DSG obvzlášť:-). Jasně, že ve zpracování, myšlence a jejím provedení si ta auta nejsou podobná. Japonská HH mají okresky v krvi, Golf je předražený pseudosportovní auto. Navíc s blbostí jako DSG, která naprosto degraduje jakékoliv auto sportovního charakteru do pozice přemotorovaného a absurdně drahého snobského vozítka. Jasně, má výkon. To je ale všechno.
Ahoj lidi Golf R je určitě hodně rychlé auto které je rychlé v zatáčkách i mimo ně a o univerzálnosti se u golfu bavit nemusíme ale ja bych golfa nechtěl :-| .
Tak už teď vím že mě tady nějaký skalní fanoušek golfu ukamenuje,tak vam ktomu dam aspoň pořadnej důvod.Golfa bych si nekoupil proto že je design mi prostě nesedne ;-) ale chapu že někomu na tom nesejde a protoho je golf idealní volba.Další věc proč bych do golfa nešel je cena za cenu golfu můžete mít pomalu sti nebo evo,focus rs a jine rychle nebo dokonce rychlejší auta.Cena auta by se dala srazit na tom nesmyslu co se nazíva DSG(do sportovního auta jako je golf se automat nehodí).DSG jsem zkoušel v cupre a prostě je to nuda 8-s protože vám nepodrží vysoké otačky na jedne rychlosti :no: Ja mam CTR a kdyby mi udělalo auto tohodle zaměření v zatáčce to že by mi to v tom nejlepším přeřadilo tak bych zahodíl klíčky a nechal auto u krajnice a jel domu autobusem :-( .DSG je pro auta úplně jine kategorie než je Golf R.Vše co jsem tu napsal berte z rezervou je to prostě jen můj názor,možna že ten nazor bych rychle zněnil když bych se sním pořadně projel >:D .
Nevím, co by mělo být divného na tom, že se někomu nelíbí design jakéhokoli auta. Jestli je to zrovna CTR, nebo GolfR, je v tomto ohledu úplně jedno..., že je Golf R poměrně drahý (technika z S3/TTS) je známá věc, kterou tu zatím nikdo nerozporoval.
Jak sám píšeš, kdyby ses ním pořádně projel (to platí pro 99% procent zdejších diskutujících), hned by bylo o čem věcně diskutovat, diskuse na téma "nudný design Golfu" tu snad už nemůžou zajímat nikoho a pokud ano, jsou jich plné diskuse nejen pod každým článkem o Golfu. 8-s;-)
Jo o designu jsem se tu v podstatě bavit nechtěl jen jsem napsal jeden z důvodu proč bych do R nešel ;-),a ohledně techniky ano to určitě je dražší(Vývoj je drahý ale výroba je o něčem jinem ) ale cenovka ne o tolik zabavnější,ale v podstatě i za par korun udělala konkurence tipu MPS ,OPC auta v uplně jine cenove kategori ja vím že se to da jen těžko srovnavat pohon 4x4 nebo předohrab.Cena u mě osobně zajma nejvíc,protože myslím že většina znas si o autě pomalu za mega muže nechat jenom zdat nebo aspoň ja určitě ;-) a když už tak davat to zrovna za Golfa R no mevím přijde mi to prostě hodně.A ještě jedno prosím tě co ty maš za auto že tu obhajuješ R v jizdních vlastnostech a prosím neber to jako rejpaní jsem prostě zvědavej
Psal jsem tu už, že jezdím jak v GTI5, tak v GTI6, ale jezdím i vyšší střední prémii (A6 allroad, 5er). Obhajuju jakékoli dle mě povedené auto, v případě, že o něm někdo napíše nesmysl, ale vybírám podle osobních preferencí, nemá problém např. uznat nesporné kvalitu MRS/CRS (viz včerejší diskuse), ale znám také jeho slabší stránky, které má každé auto, u Golfu R je to např. zmiňovaná cena, nebo hmotnost, naopak zde tak populárně kritizovaná možnost DSG je obrovskou výhodou, vybrat si mezi klasickým manuálem a dvojspojkou můžeš u Golfu R(32) už od roku 2003 (u GTI od r. 2004), za dalších devět let nedokázala konkurence dvojspojku v hh (jako alternativu k manuálu) nabídnout (přičemž dnes je dvojspojka v Porsche, přes eMko od BMW, Ferrari až po McLaren) , což je jasný důkaz časově propastného dílčího náskoku koncernu VW a např. Autocar zvolil DSG, jako nejlepší možnou převodovku pro současný ideální HH, k jeho univerzálnímu vrozenému DNA/charakteru se hodí skvěle a po zkušenostech s ní, bych si Golf GTI/R, nebo roccoR určitě bez DSG nekoupil, ale podstatné je, že je tu stále možnost koupit klasický manuál, takže diskusní plačky nad DSG jsou v tomto případě zcela zbytečné.
Já myslím, že DSG ti umožňuje řadit pádly pod volantem, když se chceš svézt, tak snad žádné nepodržení otáček, o kterých mluvíš, nehrozí!
Taky jsem automatům u sportovních aut nevěřil, ale fakt to někdy zkus. Ať už DSG nebo automat od BMW, kde si můžeš řadit sekvenčně při blbnutí, ale v koloně přepneš na automatiku a nestaráš se. Něco do sebe to určitě má.
Jo maš pravdu automat ma své výhody DSG jsem zkoušel řadí rychlej než to zvnadnu kdy ja :-( v cupře když jsem jí projížděl a vždy mi kousek před omezovačem přeřadila tak a to mě prostě nesedne (možna to bylo v nastavení nevím)
manual je manual a nekrytyzuju jenom prostě radši mam u takoveho auta jako je GolfR manual myslím si že by ktomu autu sedl lepe a to z ohledem na cenovku a radost z jízdy i přes chyby ktere někdy při řazení člověk děla :*)
Já jsem jel OII s DSG a až takhle jsem do omezovače jsem to nehrotil, ale při manuálním režimu mi nikdy nepřeřadila i při slušném kalupu.
Manuál je manuál, ale na automatu něco je a i já to pociťuji. V koloně a ve městě mě už to šaltrování fakt někdy nebaví a to nejsem z žádného velkoměsta, kdybych žil v Praze, tak asi nic jiného než automat nechci.
V ideálním světě by pro mě byla jasná volba 550i s automatem na denní ježdění a M3 s manuálem na víkendy, ale jako univerzální auto bych se moderních chytrých automatů nebál, protože i s nimi jde užít zábava. Třeba DSG, ZF u BMW nebo 7GTronic od MB
Asi maš pravdu ja mam atmosferu a snažím se využívat každou trošku výkonu ;-) .Když jedu pilu tak řadím kolem 8300otaček někdy o kousek později a omezovač mi vypne přibližně neco přes 8400 ale to by byl asi nesmysle točit turbo z R takhle k omezovači :-( v tom případě začína mít DSG trochu smysl ale mě řazení hodně baví a zvlašť když maš přesny a kratky řazení ale do města se to moc nehodí přesto vše mě manual baví >:D >:D
Ps:Maš podobny vkus na auta M3 myluju ale nestarat se o prachy tak pro mě by byla jasna volba Nissan GTR
Asi to M3 "myluješ" opravdu tvrdě... ;-)
Mylná představa, že se turbo (když jedeš opravdu pilu!) netočí až téměř k omezovači je tu snad nakažlivá..., běžte se s nějakým tím turbem svézt (nemusí to být hned 911ka) a až pak o nich podobně pište... :-)
U STi jsem si o omezovač také občas "ťuknul". Naopak u F430 jsem řadil třeba v 7,5 - 8. Těch posledních 500-1000 ot. mi už nepřišlo nějak smysluplných k využití, resp. neviděl jsem v tom žádný přínos. Navíc i při přeřazení v 7-7,5 motor pořád padal do velmi funkčních >:-[] otáček.
Jistě. Jen jsem chtěl neznačit, že ne vždy turbo znamená, že se k tomu omezovači nikdy nepodíváš a naopak že vysokootáčkovou atmosféru automaticky točíš do omezovače.
Kdyby se to týkalo pouze koncernových turbín, tak tu neochotu pochopit to tady moc dobře znám, ale v obecnější rovině nevidím vážnější důvod k nepochopení. ;-) >:-[]
jo jo ja a atmosfera to je moje porno >:D bmw M3,TypeR a podobne to je moje,asi maš velke zkušenosti z turbo benzíny a DSG v něm Ja vubec tak ti na to nemohu oponovat Golfa gti mam taky rad dokonce jsem byl minulí rok na GTi srazu v rakousku a docela maso zvlašť když nas předjířdělo GTI ve 210 po dalnici řidíč se na nas koukl přibrznil a šlapnul na to a vypadalo to jako by jsme začali prutce brzdit takove brutalní to bylo (mam dojem že to byla golf1 gti z turbem velkym jako to auto).Jak jsem už psal tak gti mam rad jen si myslím že nestojí R za rozdíl v ceně mezi gti představ si co by jsi uděla za rozdíl v ceně ze svím GTI.A pokavať jsi nestravil více času za volantem R tak se tu nemužeš rozplívat na vlastnosti R to fakt sory. ;-)
Hurá. To jsi snad první tady v diskuzi (mimo standartní "kousky"), kdo dokáže diskutovat i mimo vlastní garáž (nebo v horším případě plakát nad postelí). :yes::yes:
Jo jo, já jednou řídil Civic sedan 1.6VTi 118kw a tam omezovač vypínal hodně pozdě. Ale zrovna staré V-tec motory smysl točit až k omezovači, u ostatních je přeci jen lepší dát si těch 500-600 ot rezervu si myslím.
Souhlas, pokud je manuální řazení přesné s krátkými drahami, tak je to radost. Ale i tak je to ve městě v kolonách pro mě utrpení. Moderní automaty jsou fakt hodně kvalitní, takže bych se jich nebál, ale tvůj entuziasmus s ručnímu řazení chápu ;-)
M3 je klasika, je to modla sportovních vozů na základě běžného modelu. Jen jsem zvědav na novou M3 no a na M4 kupé 8-s , snad bude navzdory netradičnímu názvu taky dobrá.
M3 mi přijde na zábavu až příliš velká. A těžká. V aktuální nabídce BMW je asi nejzajímavější 1 M. A když by ses jí podíval na zoubek, tak by měla být bez problémů rychlejší než M3. Nejeden člověk měl podezření, že ji BMW cíleně přiškrtilo, aby M3 nepotupila. A kdyby ti časem chyběl výkon, tak tenhle motor má hodně potenciálu. Nicméně v ideálním světě bych na víkendy sáhl někam úplně jinam. Pro něco, čemu bych se nestyděl říkat "Ultimate Driving Machine." Určitě by to stálo víc peněz, ale jsme přeci v ideálním světě. ;-)
PS: Pokud na to má člověk koule, tak takový Lotus Type 125 musí být zajímavé vlastnit (560 kg a 640 imperiálních koní). >:-[] Roční produkce je zhruba 10 kusů.
Já to automatické přeřazení také nemám rád. Tím by se měl lišit automatický režim od manuálního. Ještě dokáži tolerovat přeřazení dolu, aby mi zabránil chcípnutí motoru, protože při ostřejší jízdě podřazuji manuálně nahoře. Ale přeřazení nahoru před omezovačem je otravné. A nejen u sportovně laděných aut, vtipné je to také u allroadu/ SUV. To si to pak drtíš do kopce, převodovka v manuálním režimu, kousek pod vrcholem přeřadí nahoru a končíš. Když tam tu funkci chtějí, tak ať je vypínatelná v palubním počítači. Prostě nějakému programátorovi, který viděl terén možná na fotce, nedošlo, že tím zabíjí schopnosti auta.
Náprava těhle drobností je otázka odezvy zákazníků a novinářů.
[odkaz]|ref=[odkaz]
fotka číslo 20
a ten gV dřív byl 40. tedka je na tom cca 59. místě
jinak byl testovanej na 200 tis km stejne jako opel astra h která skončila o jedno místo za ním....
no hele az tak dobre nemecky neumim ale jde tam o to ze se tam dostal jemny pisek do toho valce (po kousanci)a jinak co bude u gVII me zatim nezajima... ale kdyz muze mit citigo a spol 5 hvezd... mej se
Mám takový pocit že redaktor nepochopil jak to má svítit. LED svítí jako denní svícení, při rozsvícení xenonů, LED sníží svítivost a dál zůstanou svítit jako parkovačky. Trochu mi uniká věta o vesnickém tunerovi - že by redaktor jel na obrysovky? to se může? A co se rozsvítilo na autě jako obrysovka? Když nevím, tak nepíšu.