Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI – Octavia má problém

Nic naplat, Volkswagen Golf VII Variant je momentálně nejlepším kompaktním kombi. Jeho kvalitám ovšem odpovídá vyšší cena.
Zpět na článek
27. 9. 2013 12:16
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 12:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:18
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 14:43
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 20:22
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 12:34
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:17
neregistrovaný "SR20"
27. 9. 2013 12:21
27. 9. 2013 12:36
27. 9. 2013 14:30
27. 9. 2013 15:47
27. 9. 2013 13:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:11
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 14:51
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 15:48
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:15
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 14:52
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 14:44
27. 9. 2013 21:22
27. 9. 2013 14:07
neregistrovaný "JohnST"
27. 9. 2013 14:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 21:28
27. 9. 2013 14:16
27. 9. 2013 14:34
27. 9. 2013 21:34
27. 9. 2013 14:39
27. 9. 2013 16:22
27. 9. 2013 19:05
27. 9. 2013 19:41
27. 9. 2013 18:55
27. 9. 2013 19:53
27. 9. 2013 22:46
28. 9. 2013 14:34
27. 9. 2013 23:14
28. 9. 2013 23:56
27. 9. 2013 23:38
28. 9. 2013 14:32
28. 9. 2013 15:55
28. 9. 2013 17:49
28. 9. 2013 21:47
28. 9. 2013 16:51
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 12:07
Reklamní leták
Není to opsaný z letáku vw?
Silným argumentem je také turbomotor, výkonný jako atmosférický dvoulitr a ve všech jízdních režimech úsporný skoro jako turbodiesel.

koncernovy diesly zerou 7litru??? No fuj

Jestli by vice neodpovidalo, s vykonem slabsiho turbodieslu a uspornosti jako atmo 2,0.

Pred 20lety mely 1,6 pres 90kW, dnes maji skoro 100kW. Spotreba okolo 7litru neni zadny zazrak.
Rozbalit vlákno
7
27. 9. 2013 13:10
Re: Reklamní leták
jestli by nebylo lepší, kdyby jsi se sbalil a místo těch keců tady si to auto šel reálně vyzkoušet a pak se můžeš stavit v hondě a udělat to samé... možná budeš "příjemně" překvapen, kam se golf VII dostal... >:D
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 13:20
Re: Reklamní leták
Vsude se uvadi ze G VII je materialove a podvozkove posetreny G VI, tak kam se asi dostal?
Nebo myslis spotrebou, ktera je shodna u vykonnejsi 1,4 TSI s vypinanim valcu s 8 let starou atmosferou ;-) Uz chapu proc Honda nespecha s uvedenim novych atmo motoru ED do stavajiciho Civica >:D
Kde se najednou vzala ta moda napojeni tapecirunku dveri na pristrojovku z dob Skodivek 120? Davam ale palec nahoru za dekor chromu, ktery Civic uz pouzival v 8.gen.

PS: potrebuji auto co ma za podbehy v kufru cca 120cm, dostal se tam Golf?
27. 9. 2013 16:30
Re: Reklamní leták
A modulární platforma MQB, na které jede nový Golf, Octavia či Leon ti něco říká?

Golf VI byl facelift Golf V a dle tebe je Golf VII pošetřený Golf VI. To znamená, že je horší než Golf V >:D

Dále má Golf VII novou generaci motorů, benziny jsou serie EA888 (1.8 TSI), nafty EA288 (1.6 a 2.0 TDI)...
Avatar - white label
27. 9. 2013 17:06
Re: Reklamní leták
kDE "Vsude se uvadi ze G VII je materialove a podvozkove posetreny G VI"?
Dej sem teda pár korektních odkazů, kde se to uvádí. :*)
Avatar - Ji/Ri
27. 9. 2013 18:39
Re: Reklamní leták
Proč bych si měl kupovat, byť technicky vyspělé, auto, které vypadá jak mrmel? ... i ten nový ... ta světla vzadu to je jak rakovina na kravinci.....
27. 9. 2013 20:43
Re: Reklamní leták
Má to být broušený kov, ne chrom. "Palubní desku už v základním provedení zdobí kovový dekor..." je nepřesné, základ je Trendline a ten nemá tenhle dekor. A je to myslím pořád plast, takže nevím, co řešíš, kdo ho měl dříve. Plastové dekory lépe či hůře imitující kov jsou tu hodně dlouho. Měl ho i Golf V.
Avatar - white label
27. 9. 2013 15:11
Re: Reklamní leták
Asi tak nějak... ;-)
Viz Bolek v KHGT:
"Nech ho, hňupa..." >:-[]
27. 9. 2013 12:09
Proč by měla mít Octa problém?
Vždyť je přece o třídu výš. Octavia Combi je konkurentem Passatu Variant, Mondea kombi, I40 kombi, nebo třeba Mazdy 6 kombi!!! Golf Variant je zase konkurent např. Focusu kombi, I30 kombi, nebo Cee´du SW!!!
NEBRAVO STVOŘITEL NADPISU :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
42
27. 9. 2013 12:13
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Na stejným podvozku, se stejnými motory a horší výbavou i menší možností extras je OIII proč výš? Uvažuj...
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 12:17
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Opakovana lez se stava pravdou, tady to plati stejne jako kecy o uspornosti turbomotoru.
27. 9. 2013 12:22
Re: Proč by měla mít Octa problém?
V pohodě se s ním dá opravdu kolem 6-ti litrů...tam nekecá.
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 12:29
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Jenze to se da s kdecim i bez turba a pri shodnem nebo i vetsim vykonu.
27. 9. 2013 12:31
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Stojím si za tím, že tenhle motor je pro normální ježdění opravdu vynikající.
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 12:39
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Ja si myslim, ze je z jejich nabidky nejhorsi. 1,2 77kW je uspornejsi a 103kW je vykonnejsi a spotrebu ma asi shodnou, neli lepsi.
27. 9. 2013 12:42
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Beru to bez ohledu na naladění...90kw jsem jel v A3, 103 v OIII a Leonu. V A3 mě šlo o obecný dojmy, u Octy a Leonu spíš o motor. Tady bezezbytku platí, že s výkonnější verzí neuděláš chybu a nežere o moc víc než preferovaný dvoulitrový TDI.
27. 9. 2013 13:19
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Ne, ne a ještě jednou NE!!
Nejlepší je HONDA, tak se furt nehádej (aspoň ne s šušu, z něj nic jiného, než převaha Hondy nevypadne...)!
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 13:27
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Proste tam tu proklamovanou usporu nevidim. Turbomotory spotrebou nic navalcuji, ale v clancich o koncernovych autech to vypada ze valcuji i diesly. Nespolehlivost techniky je vec druha.

Natural 95(Super)
[odkaz]
[odkaz]
Diesel
[odkaz]
[odkaz]
27. 9. 2013 14:06
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Zkus srovnávat normální auto s normálním autem.
Honda je na absolutní špici techniky nejen naší galaxie, ale i přilehlého vesmíru, proto v žádném případě nemůže být srovnávána s pouze mainstreamovým (jo, vím, supermainstreamovým) autem, jako je VW Golf.

Ale bez legrace:
Ano, v hromadě případů se ukáže, že i když downsizovaný motor umí být až neuvěřitelně úsporný, tak v realitě běžných dní žere v podstatě stejně jako jeho objemový a výkonový nepřeplňovaný agregát.
Výhodou pak může být spíše průběh točivého momentu, u VW pak doporučuju spojovat TSI motory s DSG, tam se opravdu projeví uživatelská příjemnost a komfort obsluhy s velmi nízkou spotřebou.
Není to však zadarmo :-)

P.S.
Podívej se v těch tabulkách i na to, za kolik se s tím jedí nejméně a nejvíce. U Hondy je to rozmezí: 6,4 - 9,67, u Golfu: 6,07 - 8,31.
Avatar - Verny_2013
27. 9. 2013 18:41
Re: Proč by měla mít Octa problém?
mám Krátkého 7 golfa už půl roku, motor 1,4TSi 90Kw. Při každodenním běžném používání tj. dojíždění do práce, víkendové výlety dovolené atd. mám bez jakéhokoliv omezování průměr 5,5l/100Km počítáno po dotankování Dle PP je to ještě míň -5,3. Přitom je k dispozici neustálý přebytek výkonu který s radostí používám při předjíždění a zrychlování. Ano má motor i své mušky - malý turboefekt při rozjezdech na 1 a chybí gradace výkonu ale to klidně oželím. Ukažte mi který jiný benzíňák s 90 Kw výkonu toto umí. Nevím jak má nastavený podvozek dlouhý golf ale krátký ho má parádní. Aspoň pro mě ideální kompromis mezi agilitou a komfortem. Nikdy jsem dosud nebyl fanda Golfa, je to můj první ale věřte že než jsem ho koupi dal jsem si sec sakra záležet abych za ty peníze koupil to nejlepší z nižší střední co bylo na trhu. A po půl roce ježdění musím říct že to byla trefa do černého. Asi tolik k těm hospodským tlachům které se tady na fórech občas vedou.
27. 9. 2013 20:59
Re: Proč by měla mít Octa problém?
No tak to sis tu teď pohnojil, pane.
Teď dostaneš nálepku zaslepeného VWanatika a na jekejkoliv tvůj další koment nejmíň dva černý palce, bez ohledu na to, co napíšeš :-)
Avatar - SCHROJF
2. 10. 2013 11:35
Re: Proč by měla mít Octa problém?
:yes: Pretoze Golf ma lepsiu vybavu v zaklade a je lacnejsi...aspon v SR
[odkaz]
P.S. O3 si tymto fakt u nas kupi iba Skoda FANATIK...alebo FANS ;-)
27. 9. 2013 19:43
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Také je zajímavé se v té tabulce podívat na automaty. Aby byl člověk fér, u Civicu jde o příliš malý vzorek, aby z toho šlo dělat nějaké závěry.
27. 9. 2013 21:00
Re: Proč by měla mít Octa problém?
To ano.
A Civic ještě používá měnič, ne?
27. 9. 2013 22:04
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Ano.
Avatar - Ji/Ri
27. 9. 2013 18:42
Re: Proč by měla mít Octa problém?
...mírně infantilní...
27. 9. 2013 21:00
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Vím, neboj...
Avatar - Ji/Ri
27. 9. 2013 18:41
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Stojím za tím, co stojíš ty. .. :yes:
Avatar - Katikakus
27. 9. 2013 16:16
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Nema cim.
Avatar - Jaros71
27. 9. 2013 16:30
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Novák je trvale mimo.. ;-)
Nový VW Golf Variant VII je stejní třída jako O III..
Konkurentem Passatu je Superb..!
A nový Variant to Škodovce pěkně natřel..605 L kufr s rezervou..!!
Proti 610 L u Octavie III bez rezervy..??? :-! :no:
Bravo VW..!!! :yes:
A většina Golfů má víceprvkovou zadní nápravu..na rozdíl od O III. ;-)
Avatar - Kjirka
28. 9. 2013 13:27
Re: Proč by měla mít Octa problém?
ale má tu víceprvkovou taky, ale ne pro všechny motorizace.
Avatar - Jaros71
28. 9. 2013 23:51
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Když ji O III má jen pro nejsilnější benzín..je to tragedie!!
Co nejprodávanější 2.0 TDI..?? >:D
Golf má multiilnk.. :yes:
Octavia traverzu! :no:
Avatar - white label
29. 9. 2013 00:42
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Ale zase k 03 RS kombi nemá Golf Variant co nabídnout jako odpovídající alternativu.
Takže za mě buď Golf hb (GTI/GTD), nebo Octavie kombi RS. ;-)
To jsou taky verze s nejlepším poměrem cena/výkon, jízdní vlastnosti, výbava, vzhled.
Avatar - Jaros71
30. 9. 2013 00:46
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Souhlas...Octavia má smysl jen v TOP verzích..! ;-)
Jinak pokud bych vybíral silné kombi..O III by to nebyla...za tu její cenu jasně Passat.
Jasně ale vede VW GOLF Variant 4*4 2.0 TDI.. :yes:
Ale jsem moc zvědavý na nového Scouta i novinku VW Golf Variant Alltrack.
Avatar - white label
30. 9. 2013 00:53
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Ale za cenu O3 RS stejně silného a hlavně stejně vybaveného Passata nekoupíš, takže srovnávejme třídně, ale hlavně cenově, srovnatelné. ;-)
Avatar - white label
29. 9. 2013 23:29
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Nejsilnější benzín má Octavie ve verzi RS, takže multilink má vlastně pro dva! nejsilnější benzíny a nejsilnější diesel. ;-)
Avatar - Jaros71
30. 9. 2013 00:47
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Ano skvělé RS a Scout by byly asi tak jediné modely ke koupi.. >:D
25. 1. 2014 16:02
Re: Proč by měla mít Octa problém?
no preto lebo tu na tychto strankach nam to bili do hlavy v jednom kuse.tak nech uvazuju tyto pseudo novinari. ale mne sa zda ze skodu a vw tu musime mat kazdy den.hlavne ako keby skoda bola nejaky pupok sveta
Avatar - PlumJelinek
27. 9. 2013 12:18
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Pokud je tedy Octavia konkurentem Passatu (přičemž má podvozek i motory stejné jako Golf nebo Leon), čemu tedy potom konkuruje Suberb? Á šestce? >:D
Avatar - Ozzman
27. 9. 2013 12:48
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Jasně, nesleduješ Adamovu osvětu? Superb je jasná vyšší střední >:D Zásadní pro to je délka, teda když se to Adamovi hodí samozřejmě >:D Takže třeba namátkou Mondeo sedan je taky vyšší střední >:D Kdežto Mondeo liftback jen střední >:D

Stejně tak Astra kombi je také střední, ale Astra hatch nižší střední a tak bych mohl pokračovat...

Dalším veledůležitým parametrem je objem zavazadlového prostoru, opět dle Adama >:D
Takže když se ptáš, Superb je jasná vyšší střední, potažmo luxusní vůz.... no... a co takovej Transit či Sprinter.... to sou paláce na kolech... Viva la Adam! :D:D:D
Avatar - PlumJelinek
27. 9. 2013 13:13
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Aha, tak konečně to chápu, tak už je mi jasný, proč vídávám jezdit Sprintery s nejdelším rozvorem a nejvyšší střechou - majitel chce ukázat, že na to prostě má, že má prostě větší káru než S-Klasse a zároveň má kufr, kterýmu nekonkuruje ani Superb v kombajnu s rakví na střeše. Až jednou budu za vodou a budu to chtít všem ukázat, půjdu si pro Iveco Stralis >:-[]
Avatar - wakantanka
27. 9. 2013 13:17
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Keď budeš za vodou tak skôr namiesto Stralisa si zobeieš MB Actros. >:D
Avatar - PlumJelinek
27. 9. 2013 13:26
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Actros koupím manželce, já přecejen radši ty Italy. Range Rovery a X6 už jsou pro manželky okoukaný a hlavně malý, už tím mezi smetánkou ani neukazuješ, že na to máš, je to taková samozřejmost, chce to prorazit o level výš.
Avatar - PeterLuk
27. 9. 2013 14:32
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Kúp jej Škodu, Adam ti poradí ;-) >:-[] >:D >:D
Avatar - Ozzman
27. 9. 2013 15:45
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Jako taky, když se chci ukázat mezi holkama, beru si Transita.... v prodloužený verzi.. to je kufr pánečku a ta dýlka... jojo... a vo tom to je! >:D
25. 1. 2014 16:08
Re: Proč by měla mít Octa problém?
stralis nekupuj. miochodom je vyvinuty aj vyrobeny v nemecku v ULMe. je to taky trabant medzi kamionmi. tvrde plasty... actros alebo nove volvo. tie maju kabiny ok.
Avatar - white label
27. 9. 2013 15:17
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Zase sis zapomněl vzít "antiškodní" prášek... 8-s :no:
Avatar - grifith
27. 9. 2013 15:53
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Zase to rozdělení do tříd Nováku, pro změnu za pět >:-[] :no:
Avatar - Jaros71
27. 9. 2013 16:32
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Nováku jsi trvale mimo..!!!!!!
Nový VW Golf Variant VII je stejní třída jako O III..
Konkurentem Passatu je Superb..!
A nový Golf Variant to Škodovce pěkně natřel..605 L kufr s rezervou..!!
Proti 610 L u Octavie III bez rezervy..??? Design i materiály lepší..
Bravo VW..!!!
A většina Golfů má víceprvkovou zadní nápravu..na rozdíl od O III :yes:
27. 9. 2013 18:33
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Za tyhle svoje blaboly bys zaslouzil BAN. O ironii ci vtipu si muzes nechat jenom zdat. Tvuj prispevek, jestli ten blabol tak lze vubec nazvat, je cista esence trapnosti.
Styd se.
27. 9. 2013 20:44
Re: Proč by měla mít Octa problém?
Chcel som napísať, že ty konkuruješ božiemu hovädu, ale bol by to omyl, ty si ho prekonal... :-!
Avatar - PlumJelinek
27. 9. 2013 12:16
Velikost kufru
Papírově má sice Golf 605 litrů (o 5L méně než Octavia), ale Golf má v zákláadu, narozdíl od Octávky, rezervní kolo, které zabírá 22L. Pokud by se toto dorovnalo (u Octavie připlatilo za rezervu, případně u Golfa odebrala), má ve výsledku Golf o 17 litrů více. Jsou to sice drobnosti, ale zarytí Škodovkáři a vůbec koncernisté se rádi ohánějí kdejakou pitomostí, takže toto hraje do karet Golfu.

Jinak připojím vlastní názor - Znám Octávku i Golfa a musím souhlasit, že Golf Variant je nejlepší kombi nižší střední a i Octavii překonává ve všecch ohledech - jízdní vlastnosti, použité materiály (a to o dost - polstrované dveře, lepší sedadla, lepší volant, kvalitnější dekory, lepší plasty atd atd...), základní výbavou a v neposlední řadě i podstatně lepší cenou, tolik objektivní posouzení. Jediná věc, která je čistě subjektivní, je design a ten ať si posoudí každý sám ve své hlavě.
Rozbalit vlákno
3
27. 9. 2013 14:27
Re: Velikost kufru
Sohlas, ale Golf to podělává "povinnou" elektrickou P brzdou! 8-s :no: :no: :no:
Avatar - PlumJelinek
27. 9. 2013 14:38
Re: Velikost kufru
Ano, a start-stopem v základu. Ale v kontrastu celku stále Škodovce utíká o pořádnej kus.
Avatar - Jaros71
27. 9. 2013 16:34
Re: Velikost kufru
:yes: :yes: :yes:
Naprostý souhlas..!!
Včetně víceprvkové zadní nápravy..u Golfu ji nemá jen základ!
U Octavie III ani 2.0 TDI..tragedie ŠKODY. 8-s ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 12:16
Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
"Nic naplat, Volkswagen Golf VII Variant je momentálně nejlepším kompaktním kombi. Jeho kvalitám ovšem odpovídá vyšší cena."
Klasika. Vyhlasime ho najlepsi hned na zaciatku. Vyssia cena? SAMOZREJME, ved je to najlepsie auto.

"Samozřejmostí je u Volkswagenu přehledné rozmístění ovládacích prvků (až na ztlumení podsvícení přístrojů, to se nově musí hledat v palubním menu)...."
Az take prehladne to teda nie je... A odkial ste nabrali "samozrejmost"? Aha, VY ste na to zvyknuty!

"Vyplatí se příplatek za lepší autorádio, to standardní má plochý zvuk a postrádá USB, nápravu přinese příplatkové Composition Media"
Takze namiesto toho, aby sme rovno povedali, ze seroive autoradio je "zle", napiseme, ze sa da priplatit za lepsie. Presne podla stranickej politiky auto.cz - najvacsim plusom VAG aut je moznost priplatit si za doplnky.

"Tradiční silnou stránkou Golfů je využití vnitřního prostoru, dané kubistickými proporcemi karoserie."
Nudna krabicoidna karoseria je zakladny predpoklad velkeho vnutorneho priestoru.

"narostl o rovnou stovku litrů a s aktuálními 605 l"
O 10 minut to uz bude neaktualne? Alebo by to stratilo na aktualnosti, keby sme sa dozvedeli, ci je objem 605 litrov vratane priestoru pod dvojitym dnom?

"Motor potěší všemi typickými přednostmi moderních přeplňovaných čtyřválců – dobrým odhlučněním,"
Odhlucnenie nie je vlastnost motora. Vlastnostou motora je hlucnost. Odhlucnenie je vlastnostou kabiny/karoserie.

"k jeho poskytnutí ovšem turbodmychadlo potřebuje určitý čas, než dosáhne maximálního plnícího tlaku."
Urcity cas znie lepsie ako "turbodiera"....

"Každopádně již na půl plynu 1.4 TSI dosahuje slušné pružnosti, "
Relativizujeme turbodieru a namiesto "priemerne" napiseme "slusne"

"chybějící výkonovou špičku (přičemž 103kW verze výraznou změnu nepřináší) a odtažitý spojkový pedál s gumovou odezvou."
HOSANA, predsa sa len naslo miesto na kritiku.

"dokonale harmonickým sladěním podvozku. Výborné ovladatelnosti a bezvýhradné poslušnosti napomáhá také vyspělá elektronika.... Souhra všech celků je perfektní a momentálně v segmentu nižší střední třídy bez přemožitele."
Doneste rychlo niekto servitky.....

"Drobným nedostatkem je poněkud tvrdší naladění podvozku, zejména zadní nápravy..."
Aha... rodinny kombik naladeny natvrdo ako okruhovy special... Vsimnime si pouzite slovicka: drobny nedostatok, ponekud tvrdsi...

"s vynikající přeplňovanou čtrnáctistovkou"
Necital som hore nieco o tom, ze "turbodmychadlo potřebuje určitý čas"???

"vyvaroval jakýchkoliv přešlapů – kombi má prostorný a útulný interiér, velký zavazadlový prostor a bohatou výbavu."
Ano, az na tu turbodieru, zbytocne tvrdy podvozok a fakt, ze sa priemerne autoradio s USB si clovek musi priplatit....

Sme na konci testu, a stale nam pan Vaverka nepovedal, PRECO by mal byt "Volkswagen Golf VII Variant momentálně nejlepším kompaktním kombi"
Rozbalit vlákno
29
27. 9. 2013 12:24
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Jdeš na to se zbytečnou dávkou krve, ale chápu. ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 12:30
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Extremny clanok si vyzaduje extremnu reakciu :-)
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 12:43
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
v kazdom clanku , v kazdom teste ak chces najdes protichodne reakcie a nezmyselne slovne spojenia.... ved vies ako sa vravi.... kto chce psa bit, palicu si uz najde ;-)

test je podla mna ok.... ziadny tester nenapise nikdy dokonale objektivny test tak aby kazdemu uplne sadol... kazdy mame rozne nazory, rozne skusenosti a rozny pohlad na dane auto....
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:07
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Subjektivny nazor je jedna vec. Subjektivny nazor novinara nepodlozeny faktami je nieco celkom ine.

Toto nie je kvalitna zurnalistika.
Avatar - sabbath_stones
27. 9. 2013 13:04
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Len dodám že písané slovo je podopreté s optickými zázrakmi použitím fotoshop:

- klam z druhej fotky, kde natiahnutá šírka 1799 mm vyzerá ako 1937 mm a disky sú ako vajcia.

- štvrtý zaber ukazuje naľahnutú výšku kufru, kde najnižší bod Pacifiku môže tíško závidieť

Podotýkam, VW ma neirituje a nebudem kričať nebravo BRAVWOVWI.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:18
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Staci pouzit spravny objektiv a aj kufor v Aygu bude vyzerat ako nakladovy priestor raketoplanu.
27. 9. 2013 13:28
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Ano, proto jsem už dáááávno žádal redakci, ať při focení kufru do něj něco standartního vloží (třeba papír A4), ať je vidět nějaký poměr.
A nic.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 14:43
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Presne tak.

Zvykla sa davat tasticka s povinnou vybavou pripadne lekarnicka, tie maju cca rovnaky rozmer, skratka je to nieco, co v aute je a netreba na to osobitnu pripravu.

Takze z mojho pohladu ide bud o lenivost alebo zamer. Nevie, co je horsie....
27. 9. 2013 19:58
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Není to zase tak dlouho (možná rok), co vyfotili kufr myslím nějaké Škodovky (že by Rapid?) s příručním zavazadlem (do letadla) a hned je někdo sprdnul, že tam strkají nějaký pidi kufřík, aby zavazadelník vypadal veliký, pokud si dobře pamatuji. >:D

Jinak jsem samozřejmě pro. Jen chci říct, že se vždy nějaký nespokojenec najde.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 20:22
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Preto tam treba dat nieco, s cim je prakticky kazdy motorista oboznameny.
27. 9. 2013 21:04
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Ano.
27. 9. 2013 21:04
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Podle mne je příruční zavazadlo (ideálně univerzální 55x40x20) dobrá volba. Lékárnička je příliš malá. Ale je pravda, že ho ne každý má v oku.
Avatar - Johny.Rico
27. 9. 2013 14:21
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Spuhlasím.
27. 9. 2013 19:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Andromeda
28. 9. 2013 01:56
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Když ony ty oslavné ódy jsou už tak okaté, už se ani nestydí -> myslím, že kolega je ještě diplomat ... Ten vůz za takovou redakci či redaktory nemůže, protože je podle mne opravdu povedený, nicméně to, co a jak nyní Auto prezentuje, je přinejmenším tristní s krutopřísnou dávkou Krhounkovství a neskrývaného rektálního alpinismu ve stylu firemního časopisu jistého výrobce ... Howgh
Avatar - white label
28. 9. 2013 03:41
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Ten vůz nemůže především za jednoho konkrétního readaktora který ho napsal... a který neumí dobře napsat ani chválu ani kritiku prakticky čehokoli co má čtyři kola.
Naopak třeba nedávný Alešův test O3 RS TDI byl kvalitou textu i mírou přiměřené kritiky úplně jinde. Takže pokud se chceme posunout tím správným směrem, pozorně diferencujme....
Avatar - Andromeda
28. 9. 2013 14:45
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Vidíš, já si myslím, že nejde jen o jednoho redaktora, který je dostatečně "znám" . To, že jeden z mnoha napíše jednou za čas jeden dobrý test, jaro nedělá ( navíc, i on občas zaperlí v místním duchu ), a popravdě by se pomalu měli stydět i při smyslech jsoucí příznivci koncernu. Zdaleka to není první, a ve vyznění nejtendenčnější test za poslední ( dost dlouhou ) dobu. Dieselový Golf je takovým posledním mementem...
Avatar - white label
28. 9. 2013 15:07
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Ano, zejména v poslední době jde především o tyto dva redaktory. Že je Aleš aktuálně tzv. jednooký mezi slepými je svým způsobem taky pravda, ale přesto, nebo možná spíš právě proto, bych neházel celou redakci do jednoho pytle.
27. 9. 2013 12:28
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Není co dodat... Ale asi nic jinýho nešlo čekat. Vypsal jsi to přesně. Kdyby to bylo napsaáno tak, jak jsi vypsal výše, asi by to takovej zázrak nebyl. Ještěže je ta čeština tak krásnej a bohatej jazyk. :-)

Stačila první věta testu, a většině lidí je jasný, že pan VWavwerka dostal další šidítko do ruky a začíná pořádná onanijéééééé. >:D Prostě taková VakuoWá pumpa.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 12:34
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Teoria relativity nedostatkov VAG aut.
Avatar - idam.i
27. 9. 2013 12:29
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Citujem : "Neohrabaný design je minulostí, novinka naopak sází na lehce dynamickou eleganci – ne náhodou připomínají zadní partie větší Passat Variant." Koniec citátu.
To je perla nad perloiu ! Aspoň,že potvrdili,že doteraz bol Golf neohrabaný. >:-[] Krátka chvíla úprimnosti. :yes: Inak čistý reklamný prospekt. Fúúj auto.cz :no:
Avatar - Choochoo
27. 9. 2013 12:35
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Co tim chtel autor rici? Ze nam tu minulou generaci porad lhali o super designu >:-[] S cim prijdou pri uvedeni VIII >:D
Jinak ta uvodni fotka zadku nicmoc. Uz je jasne proc vw porad prezentuje pri uvadeni novych modelu rendery, ktere vypadaji o 2 tridy lepe.
27. 9. 2013 20:04
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Tohle bohužel není ojedinělé. A ani se to neomezuje na skupinu VW. Prostě taková novinářská UHO.

Jinak se to týká Variantu. Nevím, jestli je neohrabaný správné slovo, ale krasavec to tedy nebyl.
Avatar - Julča
27. 9. 2013 14:22
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Ale nemá jednu zásadní a nejdůleřitějši věC! Nemá škrabku a proto nebrat! >:D
Avatar - JDM
27. 9. 2013 19:25
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
myslíš tu škrabku kterou ti někdo po tejdnu ukradne protože to víčko nádrže nejde zamčít??? >:D
27. 9. 2013 20:05
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Ne, tu, která je zamčená pod víčkem nádrže. ;-)
Avatar - JDM
27. 9. 2013 21:00
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
u oktávky to bude asi zamčený ale tady ... [odkaz] (6:59) ...tady ne
27. 9. 2013 22:03
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Na Octavii jsem tím právě narážel.
27. 9. 2013 20:29
Re: Dalsia dissekcia... nebo spis vivisekce?
Nebudu to rozebírat všechno, ale třeba: "Vyplatí se příplatek za lepší autorádio, to standardní má plochý zvuk a postrádá USB." To je zase to, co preferuji já, je to pro mne hodnotnější. Ne jen kritizovat věci, které lze odstranit. Jinak stačí, aby se mi někdo špatně trefil do vkusu, a kritika se nezastaví. Takový přístup je pro mne k ničemu. A opakovaně jsem za něj redakci kritizoval. Co tady chybí, je porovnání. Je to průměrné rádio, nebo má snad konkurence běžně lepší zvuk. Naprosto jsou ignorovány SD karty, které osobně preferuji před USB, pokud nepřipojuji přehrávač.
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 12:18
koncernovy tyzden
najprv test golfika v nafte, potom octavky RS a teraz zase kombik od golfa ... fandovia koncernu musia byt skutocne vo vytrzeni ...

no ale podme k autu, kedze sa jedna o tzv. etalon triedy asi nema zmysel velmi rozpytvavat kvalitu golfa a vyrit tu nejake pochybnosti o kvalitach auta... ide o top auto v triede a skutocne aj po stranke ergonomie a imidzu patri k tomu najlepsiemu to suhlasim.

Nemam problem uznat kvality lepsieho alebo povedzme si rovno... ineho.... lebo kazde auto je lepsie v niecom inom ..... ale zarazilo ma par veci:

1. chybajuce USB ( USB port ma uz aj zakladne rio za 8000 eur )

2. strasne nudny dizajn... oficialne fotky spred par mesiacov vyzerali o 2 triedy lepsie ako skutocnost, opat sa ukazalo ze v realite je golf kral nudy a vyzera ako keby bol uz aspon 5 rokov na trhu... emocie 0 bodov

3. vysoke zadne partie s uzkymi svetlami mi nesedia k uzkemu nizkemu predku s vysokymi velkymi svetlami ... neviem mozno je to tou bielou farbou ale nesedi mi to... predok ma moc podivne svetla a zadne sa mi zdaju akesi male uzke a cely zadok je z pohladu zozadu akysi tupy..... octavka kombi ho ma krajsi

tolko z mojho pohladu .....

celkovo niet pochyb ze je to kral triedy to uznavam... ale tych par nedostatkov ma ako kazde auto a nudny dizajn by mi vadil takze mojim favoritom golf teda nie je....

rozhodne ale ma octavia aspon u nas na slovensku aj dalsi problem: [odkaz]
Rozbalit vlákno
7
27. 9. 2013 12:21
Re: koncernovy tyzden
Nemboj, ked Hjudaj obnovi modelovy rad, bude aj Hjundajovy tyzden. Ved uz ix35 dostalo (??) facelift, vyskajuje nova i10... to bude zabavy.
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 12:38
Re: koncernovy tyzden
ja s tym problem nemam, precitam si kazdy test ... nenapisal som to ako kritiku ;-)

co sa tyka golfa ako takeho nesedi mi na kombiku ten zadok... ja neviem ale nesedi mi to... je to hranate vysoke svetla uzke zozadu... nesedi mi to s prednymi partiami kde svetla tvoria pol predku .... mozno by to bolo lepsie v tmavej farbe ale biely vyzera kombik skutocne podivne.... pri pohlade na bocny profil mam pocit ako keby zadok bol prilepeny z ineho auta.... neviem ale oficialne fotky skutocne vyzerali lepsie ako realita.... co uz ... musim poopravit svoj nazor ale octavka kombi vyzera o poznanie elegantnejsie a krajsie ako celok ( bocny profil, predne partie, zadne partie ) a to zrovna moc niesom fanda skodovky uz davnejsie......

autoradio bez USB v zaklade v aute za 19 - 20 000 eur je doslova trapas..... k tomu sa nema zmysel vyjadrovat.... sudruhovia v nemecku opat raz zaspali dobu a aj ked je priplatok za lepsie autoradio smiesny .. ide tu o princip... taketo veci by proste mali byt uz v serii v aute ktore si hovori etalon triedy .. hocijaka lacna kia ma usb port a to sa bavime o smejde z korei ktore nevydrzi ani 2 roky a rosype sa..... ako povacsina ludi tvrdi
neregistrovaný "SR20"
27. 9. 2013 13:17
Re: koncernovy tyzden
No vidis, mne naopak tento kombik pasuje. Ako jedina z kombi verzii sa mi paci. To nic nemeni na fakte, ze by som siel do kombikoveho Leona.
Avatar - SCHROJF
2. 10. 2013 11:40
Re: koncernovy tyzden
No zrejme v nemecku niesu odkazany na nacierno napalene mp3ky z flashky ako u nas a v cechach,a pocuvaju iba originalne CD... ;-) Ale samozrejme je to velke MINUS...ale asi jedine...
Avatar - sargis
27. 9. 2013 12:31
Re: koncernovy tyzden
najprv test golfika v nafte, potom octavky RS a teraz zase kombik od golfa ... fandovia koncernu musia byt skutocne vo vytrzeni ..

Ved sa predsa v clanku o hatch Rapide priznali, ze su exkluzivni pre Skodu :-!
27. 9. 2013 12:33
Re: koncernovy tyzden
>:-[] Dobrej postřeh a soulad :-)
Avatar - dal
27. 9. 2013 15:01
Re: koncernovy tyzden
Když uvádíš to USB ta si taky rýpnu. Toto je stará i10:
Odkaz: [odkaz]
[odkaz]
27. 9. 2013 12:19
Octavia nemoze mat problem
Octavia je krasna; jedinecna; premiant; demant; skvost; je nasa; Kaban sem, Kaban tam... to jednoducho nejde.
Ani Das Auto PR s tym nic nemoze spravit >:-[]
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 12:21
Dvě věci
Opět si neodpustím plačky nad odporně levnou optikou s halogeny u celýho portfolia všech modelů v rámci skupiny. Je nedůstojná proklamovanýmu technologickýmu vůdcovství. Prostě xenony jsou jednoznačně povinnou option!
Další věc je nutnost si i u druhýho výbavovýho stupně připlácet za multifunkční volant.

Místo klasickýho novinářskýho hýkání by bylo vhodný kritizovat tyto dvě věci kdykoliv jen dostanu tyhle auta do ruky. Kazí celkovej dojem z jinak výbornejch modelů. Novinář spokojeně zahýká a tlak je nulovej. Přečíst si to vedení koncernu v každým druhým testu, nebudou tyto obludnosti fungovat.

K motoru...s 1,4TSI mám něco najeto a naprostej souhlas...je to motor, kterej výborně táhne, má famózní spotřebu (nekupujte TDI, pokud můžete vzít právě tuto nebo silnější verzi 1,4) a jediný co mu chybí je nějaká benzínovější gradace výkonu. Jednoznačně povedenej motor, byť se 160-ti koňovou verzí EB bych ho neměl koule srovnat. Těch 20-40koní navíc tam prostě cítit jde. Pokud někdo tvrdí, že ne, tak lže.
Rozbalit vlákno
6
27. 9. 2013 12:27
Re: Dvě věci
suhlas, mohli by uz minimalne cocky s halogenmi davat, je to hnus. Volant ani nevravim, presne ako pises, keby novinari trosku zatlacili tak by to urcite slo.

Motor podla mna pre obycajneho cloveka fantasticky, za mna tento novy golf variant nie 4 ale plnych 5 hviezdiciek. Nie som koncernista ale toto auto je podla mna cislo 1!!!
27. 9. 2013 12:36
Re: Dvě věci
Dneska plně souhlas.
Chybí mi takřka jakákoliv kritika, spíše mi to připomíná opsaný katalog... Úroveň testů je na ACZ silně klesající, internetová konkurence si vede MNOHEM lépe!

K motoru - souhlasím, že 1.4TSI je výborná volba, moje zkušenost s předešlou generací v OII 1.4TSI DSG - cca 5-6,5l/100km bez problému.

K designu - při bližším seznámení mi už Variant (stejně jako OIII v combi) tak sexy nepřijdou - zadní partie je docela přefouklá, boční pohled na vůz docela žalostný, naživo s 16" koly trochu dinosaurus. V tu chvíli se Ceed SW stává největší kráskou nižší střední.
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 13:02
Re: Dvě věci
musim len suhlasit... tiez mi pride ceed kombi daleko atraktivnejsi ako golf kombi....

myslim ale ze zakaznici golfu chcu presne takyto "nudny" golf... proste je to golf... a nebol by to golf keby vyvolaval nejake rozne nazory a protichodne reakcie .....

mna trosku mrzi len ten predok... tie velke svetla a nizka maska ( alebo co to je ) mi tam nepasuju.... nemozem za to.... golf je fajn ale dizajn sa mi viac pacil na 6 generacii ktora bola spredu akasi krajsia [odkaz] ;-\
Avatar - Johny.Rico
27. 9. 2013 14:24
Re: Dvě věci
Výborná reakce a hlavně souhlas s prostředním odstavcem. Webpaja ftw! :yes:
Avatar - Emel
27. 9. 2013 14:30
Re: Dvě věci
To jsou tři věci ;-) .

Ano, trošku se opakuje minulý test 1.6TDI... ergonomie je naprosto skvělá bez multifunkčního volantu, zatímco páčky pod volantem u Renaultu jsou katastrofa.

Co se srovnání s EB týče... ono zase Mondeo je o kus větší auto, takže možná se to částečně kompenzuje?

Variant se mi líbí, ale ta bílá s 16" vypadá tak nějak neohrabaně... osobně bych to viděl na bledě modrou metlu, 17" a DCC.
27. 9. 2013 15:47
Re: Dvě věci
Focus je srovnatelnej a barvy i kola jasně!!!
27. 9. 2013 12:23
Dokonalý průměr
Je to dokonalý průměr. Proč autor staví byť dokonalou průměrnost nad ostatní? Takže znova: je to sice drahý, motory nenajedou s velkou pravděpodobností ani 100 000km, řízení jde krásně lehce a má to krabicoidní design = nic naplat, je to nejlepší kombi :-)

Někdy je těžké vysvětlit šéfům a.cz, že se vše nemůže řídit jen penězma, chápu...ale neznamená to, že tu snahu vzdáte!!
Rozbalit vlákno
16
27. 9. 2013 12:25
Re: Dokonalý průměr
Na to jsi přišel kde s pravděpodobností o tom, že nevydrží ani 100kkm?
27. 9. 2013 17:39
Re: Dokonalý průměr
Kde? Doma a na VW klubu. 1.4TSI twincharge.
Avatar - twistedTSD
27. 9. 2013 17:47
Re: Dokonalý průměr
Rád se poučím - rozepiš se o zkušenostech s EA211.
27. 9. 2013 21:15
Re: Dokonalý průměr
:-) jsem zvědav, jestli se poučíš moc toho nevíš ;-)

No mezi 0 a 35tis km toto:
- chladicí kapalina zmizela - servis doplnil ale závadu nenašel
- v otáčkách pod 2000 občasný pazvuk z motoru, bílý kouř z výfuku - ne pára, kouř
- pískající spojka rootsova dmychadla
- první litr oleje motor sežral po 20tis. druhý litr jsem doléval ve 25, potom po pěti tisících pravidelně
- zacvákání v motoru po nastartování = známá chyba napínáku, VW řeší kulancí, ale jen za specifických podmínek

- mimo to selhávající haldex - občasně vydával zvuky kovové rukavice po školní tabuli, stačilo chcípnout-nastartovat.

Upozorňuju, že Tiguana jsem kupoval jako nového a dal jsem za něj stejně jako za předváděcí x3 dnes. Tiguan není špatné auto, stejně jako tento Golf, ale na rozplývání je to trochu málo...
Avatar - twistedTSD
1. 10. 2013 16:28
Re: Dokonalý průměr
Obávám se, že to ale o EA211 nepíšeš.
Avatar - white label
27. 9. 2013 17:49
Re: Dokonalý průměr
Ty máš doma VW klub?
Avatar - Ji/Ri
27. 9. 2013 18:46
Re: Dokonalý průměr
.... >:D :yes: mno, ...a je jich více :-)
Avatar - Emel
27. 9. 2013 14:33
Re: Dokonalý průměr
Nejsem velký fanda VW, ale... čemu jinému bys dal přednost? Focus se mi nelíbí uvnitř, Octavia není tak komfortní a není ani levnější... co tam máš dál? Kia je zajímavá alternativa, ale spíš v nižších cenových hladinách k 1.2TSI.
Avatar - white label
27. 9. 2013 15:25
Re: Dokonalý průměr
Souhlas...
Avatar - dal
27. 9. 2013 15:31
Re: Dokonalý průměr
Do 90KW by jsem dal přednost Leonu, pak asi ten Golf.
27. 9. 2013 17:37
Re: Dokonalý průměr
No já právě tomu Focusu ne BMW 3. Není pro mě důležitá grafika na LCD, ale jak se s autem jezdí. Golf není špatný auto, je to šedá myška, v ničem nevyniká a v ničem neztrácí. Já jsem se ale pozastavil nad tím, že celý test je o průměrném autě, ale nadpis a výsledek je "nejlepší auto ve třídě"
Avatar - white label
27. 9. 2013 17:44
Re: Dokonalý průměr
Pokud (podle tebe) Golf Variant v ničem třídně nevyniká, v čem potom naopak (ve srovnání s ním) vyniká Focus v kombíku?
Avatar - woody-alien
27. 9. 2013 18:53
Re: Dokonalý průměr
V rámci třídy Focus kombi jednoznačně vyniká v ....jak bych to řekl....největším snížení odpornosti vůči výchozímu hatchbacku. ;-) Marně můžeš namítat,že to se to vyniká, když hatchback je tak prímově zprasenej. Holt se ostatní automobilky taky měly snažit. >:D
Avatar - white label
27. 9. 2013 19:06
Re: Dokonalý průměr
Tak asi tak nějak jo... >:-[]
27. 9. 2013 21:19
Re: Dokonalý průměr
Focusu přednost především kvůli lepšímu pocitu z jízdy, lepším motorům a designu. BMW3 kvůli všemu.
Avatar - Kjirka
28. 9. 2013 13:50
Re: Dokonalý průměr
no BMW3 určitě, ale to musíš rozbít pár dalších prasátek ;-)
27. 9. 2013 12:38
svezte se s tím
každý je tu chytrý a obviňuje autora ze servility k VW, ale sveste se s tím. sedněte si do toho. dejte si pár zatáček, a pak si totéž zkuste s konkurencí.

taky jsem nechápal, co lidi na golfu mají a proč si všichni nekupujou hjondé. ale pak to člověk zkusí a je ochotnej za to zaplatit víc. je to prostě auto, kterýmu můžete vytknout tak příplatek za usb a vyšší ceny.

co se spotřeby týče - osobně jsem 1.4 tsi 103kw jezdil jen o desetiny litru výš než s 2.0 tdi (celkově 6,2 proti 6,0). pravda u dieselu byl větší podíl dálnice (to ale poměr zásadně nezmění dálniční spotřeba byla skoro totožná), ale i tak bych řekl, že rozdíl je tak malej, že bych při mym nájezdu o dieselu vůbec neuvažoval. navíc benzín je v tomhle výběru prostě mnohem lepší.
Rozbalit vlákno
8
27. 9. 2013 12:46
Re: svezte se s tím
Ty si pořádně přečti příspěvky...nikdo netvrdí, že se celkovou vyvážeností nejedná o špičkový auto! Ale testy zde nesmí na jednu stranu bejt souhrnem hledání chyb u jednoho výrobce a souhrnem hledání kladů u druhýho. Ty to chceš číst?
27. 9. 2013 13:08
Re: svezte se s tím
jenže ty se svezeš autem a jsi z něj nadšenej a svezeš se autem a nikdy bys ho nikomu nedoporučil a v obou případech máš psát objektivní vyvážený texty, kde budeš rozebírat vyváženě plusy a mínusy? ne. jedno auto pochválíš, druhý pohaníš.

spousta aut vypadá na obrázku a papírově dobře a lidi jsou pak rozhozený, když to nějakej pisálek pohaní. jenže v reálu se ukáže, že multilink drží hůř než pevná u konkurence, že papírovej výkon je hezkej, ale člověk musí motor extra vytáčet, aby to vůbec jelo, že je tam spousta detailů, který vypadaj v reálu nepatřičně a že řízení nepřínáší žádnou radost a to ani těm, co jedou s čepicí z vesnice do vesnice.

jinak je samozřejmě dobře číst testy od víc autorů, pokud někoho nějaký auto zajímá, měl by si to všechno najít a pročíst. jednotlivé libůstky autorů se pak dají odfiltrovat.
27. 9. 2013 13:16
Re: svezte se s tím
Od toho jsou novináři, já když tu něco napíšu je to subjektivní, každej má jinej náhled na věc, ale zobecňování nebo udávání nějakýho vlastního standardu je špatný.
Objektivně se dá z vlastního testování vyvodit až nějakej společnej soulad s někým, kdo jezdil v danou chvíli to samý. Nikdy bych si nedovolil vydávat sám za sebe svý dojmy jako nějaký měřítko. I nahoře se Choochoo píšu jak na mě motor působil a co si o něm myslím, pokud má jinej názor, plně ho respektuju. Nejsem novinář, abych se snažil hledat objektivní pravdy, ale zároveň přesně to, od testů napsanejch na autoserverech profesionály požaduju.
Avatar - dal
27. 9. 2013 13:39
Re: svezte se s tím
Vidíš to a já jsem projel Golf a pak i30 a koupil jsem i30. Prostě mi připadala i30 lepší. Tak a teď mě zabij.
27. 9. 2013 15:09
Re: svezte se s tím
i30 není špatný auto, navíc se dá koupit se slušnou komfortní výbavou tam, kde golf dává základ. myslím, že golf je lepší auto, ale umím si představit, že si koupím i30
.
nákup auta je navíc hodně o emocích, každému se líbí něco jiného, roli mohou rád i podmínky prodeje (sympatickej prodavač, počasí na testovací trase, provoz). někomu se může líbit reklama na kvalitní hyundai, někoho může iritovat.

novinář si to auto nekupuje, jen s ním jede. neřeší servisní síť, ceny oprav, cenu pojistky, neřeší, jak dobře ho po pár letech prodá a nestuduje tolik ceníky. kdyby si pan vaverka měl kupovat auto a chtěl by tam slušné audio, usb a nějaký výkon a měl by omezený rozpočet, tak by třeba nakonec golf nechal být, protože by byl už prostě za hranicí.
Avatar - dal
27. 9. 2013 15:20
Re: svezte se s tím
Co je lepší musíš vztáhnout také k ceně.
Aby jsem se přiznal, měl jsem na výběr za stejnou cenu Golf 1,2TSI Trendline nebo i30 1,6CRDi style včetně navi.
Rozhodování bylo docela snadné.
Jo kdyby cena nehrála roli vzal by jsem Golf 1,4TSi.
27. 9. 2013 17:21
Re: svezte se s tím
to vypadá, že v hjondé hodně slevili a u VW se jim moc nechtělo.

kupování aut je věda sama o sobě. slyšel jsem teď příběh o dvou lidech v jedné práci, kteří měli "na superba" stejnej rozpočet a měli volnou ruku v tom, kde a jakej koupí. oba koupili za cca stejnou cenu, jeden má ale výbavu za skoro 200 tisíc navíc (jeden má lepší základ, druhej full).

je asi jasný, kde šel do nejbližšího dealerství a trochu tam smlouval a kdo obeslal dealery napříč republikou a hodně si s nima telefonoval. obě auta byly fugl nový.

(umím si představit i situaci, že někdo si koupí golfa 1.4 tsi za cenu i30 1.6 cvvt)

a kvalita auta a cena - jako pokud by platili jen ceníkové ceny a neexistovaly slevy a existoval jen golf a i30, tak za 350 tisíc je to jasný pro i30, prostě za ty peníze už máš dobrý auto s výbavou pro 21. století. když už je ale rozpočet třeba 450 tisíc, tak bych bral golfa, ač bych měl za stejný peníze vybavenější i30.
27. 9. 2013 18:34
Re: svezte se s tím
Děláš si srandu? Pan VWaverka je tragéd, ten nedá dopustit na auta z koncernu.
27. 9. 2013 12:44
Na margo terminonelogikus netechnikus
pouzitych v clanku - ako moze mat "dokonale harmonickým sladěním podvozku" ked zaroven "Drobným nedostatkem je poněkud tvrdší naladění..."
Panu redaktorovi sa nezda, ze si odporuje?
Ked je nieco dokonalne, moze mat nedostatky? Asi ne, ze.

Tiez sa tu vyskytuje zaujimavy paradox, ked kazdy Golf (a nielen Golf) trpi nadcasovym dizajnom, pritom medzigeneracne sa na jeho dizajne meni podstatne mnozstvo detailov, niekedy cele ponatie vzhladu. Staci sa vynadcasovat medzi G6V [odkaz] a G7V [odkaz] .

Co si pan redaktor predstavuje pod nadcasovym dizajnom??? :-|
Rozbalit vlákno
29
27. 9. 2013 12:48
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
ty nevíš, že protiklady se přitahujou? Bohužel takhle napsanej test autu spíš uškodí než pomůže...

U designu je to jednoduchý...Golf vypadá pořád jako...Golf. Podívej se na starou VI generaci a porovnej vyjma FF I. s jakýmkoliv jeho současníkem. To je nadčasovost. Souhlasím, že nadčasovej je.
27. 9. 2013 13:27
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Nevidel by som to take horuce. G5 variant je to iste, co G6 variant len s vymenenou maskou. Novy Focus je napr. predchadzajucemu zboku podobnejsi, nez G6V a G7V.
Proti tomu G4 variant z roku 1999 je uplne iny ako G5-6-7, k nemu mozes prirovnat napr. staru Astru G kombi z roku 1999.
10 rokov na trhu nerobi z auta ziadne nadcasove nadobicko.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 9. 2013 12:51
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Ta harmonie je v jízdních vlastnostech (ovladatelnost, stabilita), pohyby kol jsou harmonické, bez jakýchkoliv úskoků nebo parazitních sil.
27. 9. 2013 12:58
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Lukáši, teď myslíš v naloženým nebo nenaloženým stavu? Testujete rodinný auto, tak bych předpokládal, že tam vrzneš psa, tchyni, nějakou bagáž, případně pakáž. To jsou věci, který zajímají.
Já se s G projel, ale určitě bude ostatní zajímat jak se chová na dálnici, jak reaguje na boční vítr, jak při brzdění na nerovnostech, jak s naloženým kufrem...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 9. 2013 13:00
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Nenaložený
27. 9. 2013 13:02
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Ale ten EB od Fordu naloženej musel bejt, jinak je prostě cejtit, že jede o něco líp >:-[]
27. 9. 2013 13:14
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
nevím jak jezdí focus s 1.0 ecoboost ale s TDCi je to rozhodně horší než u golfa... a nemusí bejt vůbec naloženej... ;-)
27. 9. 2013 13:20
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Ne 1.0, ale 1.6 EB. TDCi jsem jel ve FF jen dvoulitrový a tam velmi slušný.
27. 9. 2013 21:13
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
"...připomíná větší Mondeo 1.6 EcoBoost."
Avatar - marek.g
28. 9. 2013 07:03
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
>:-[] :yes:
27. 9. 2013 13:33
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
tak teraz akoze sorry, ale testovat auto a nenalozit ho...
ocakaval by som, ze kazdy autor ma nejaku vlastnu trasu, ktoru prebehne naprazdno, potom nalozene, ze si vyskusa pohodovy a sportovejsi rezim auta a na zaklade toho porovna chovanie auta voci ostatnym modelom co testoval
inak to nie je test ale len dojmy zo zvezenia sa v aute
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:12
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
"To jsou věci, který zajímají. "

Lenze to by znamenalo auto naozaj otestovat....
27. 9. 2013 13:03
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
V takom pripade je vhodne to opisat v clanku, pretoze dana veta sama osebe vravi, ze je cely podvozok dokonaly; ako v tlmeni, tak riadeni, stabilite, odozve, komforte atd..
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:11
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
" pohyby kol jsou harmonické, "

O.M.G. Neuveritlne! Kolesa sa otacaju v harmonii jednym smerom >:D

Ano, pomaham si absurdnym zvelicenim argumentu, ale ked vyrok p. Vaverku si to priam pyta.

Este by ma zaujimalo, ake parazitne sily posobia na kolesa napr. Toyoty Auris a neposobia na kolesa VW Golf. Alebo snad pre Golf neplatia fyzikalne zakony?
Avatar - sabbath_stones
27. 9. 2013 14:19
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Neuveritlne! Kolesa sa otacaju v harmonii jednym smerom 8-s

Ale, to hádam všetky auta majú v jednom smere. Pevné verím že u VW Golf harmónia má iné dimenzie.

Predstavte si Golf Variant vstupuje do zákruty plna výtlkmi a nerovnosťami. Všetky kolesa sú vyrovnané, napríklad označený bod A na všetkých kolesách sa dotýka asfaltu v tom istom čase. Pozor zákruta, das AUTO vstupuje, čas sa vskutku zastavuje, vnímate každú pozíciu kolies z každej strany a pozorujete ako sa kolesa nadnášajú nad každou dieru, pred každým hrbom sa priestor vykriví a asfalt vyrovná. Golf Variant vystupuje zo zákruty, čas pokračuje, opäť sa označený bod A na všetkých kolesách dotýka asfaltu v tom istom čase. Odmeraná dĺžka stopy každého kolesa cez zákruty je na mikro milimeter totožná, žiadne parazitné sily, len harmónia a nirvána. :-O

Zrazu ‘‘snívajúci‘‘ sa zobudí spotený a nájde plachtu v *.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 9. 2013 14:26
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Máte dobrý smysl pro humor, ale o otáčení tady vůbec nejde. Záleží na sladění svislých, podélných a bočních pohybů kol, aby kola neodskakovala nebo se nápravy "nepřetahovaly". Alespoň náznakem to dnes dělá skoro každé běžné auto, Golf s multilinkem nikoliv. Můžete dokonce v zatáčce prudce škubnout volantem a všechna čtyři kola budou ten pohyb volantu přesně kopírovat.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 14:51
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
"Alespoň náznakem to dnes dělá skoro každé běžné auto"

alespon - minimalne

naznakem - to znamena, ze naznaci, ale neurobi = neurobi. Priklad: Futbalista naznacil strelu = lopta nevykopol.

skoro kazde - niektore/vacsina

Takze po prelozeni z marketing-speaku:

Niektore bezne auta netrpia na "odskakovanie kolies" a "pretahovanie naprav".

Mr Vaverka, what's your point?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 9. 2013 15:20
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Ano, zadní náprava nemusí zrovna uskočit o 5 cm stranou, aby to bylo nepříjemné. Stačí už to, když se karoserie zavlní jinak, než se pohybují kola, která stále udržují nějaký kontakt s vozovkou. V Golfu jsou všechny tyto pohyby harmonicky sladěné, tak říkajíc "na jedné vlně"
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 15:48
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Ak je pohyb karoserie harmonicky zladeny s pohybom kolies, znamena to, ze po uskoceni kolesa uskoci aj karoseria :-)

O tom je harmonia. Fyzika a matematika nepustia.

Viem co chcete povedat. Ale nesuhlasim s tym, ze tento Golf je v tomto vynimocny.

A mam vyhrady k jednostrannej glorifikacii.
Avatar - Andromeda
28. 9. 2013 02:08
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Slušná lekce ... ;-)
Avatar - Julča
27. 9. 2013 14:23
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
A žádné bubnování! >:D
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
27. 9. 2013 13:01
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Co se týká designu Golfu V/VI Variant - nikdy se mi nelíbil, což jsem i v tomto článku vyjádřil. Zadek je oteklý a ta světla, to je přímo obludnost.
27. 9. 2013 13:06
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Iste, suhlas - avsak - auto je na trhu napr. v SK asi 2tyzdne. Moze mat nadcasovy dizajn? Ked predchodca bol, ako bolo spomenute, oduty a obludny a nova verzia vsetko meni?
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 13:06
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
suhlas... ono ani novy golf kombi nie je ziaden krasavec... zozadu vyzera akosi tupo a nedorobene... pohlad na ceed kombi je na mile v inej dimenzii vzdialeny ;-) :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 13:15
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Asi nie dost jasne :)
27. 9. 2013 13:19
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Přirovnání k Passatu sedí a mě třeba G VII Var připadá lehce dynamicky elegantněji (když to tu zaznělo) než OIII a srovnatelně např. s FFIII combi. Ale to je věc názoru, design je neměřitelnej, ostatní věci ano a těch bych se držel ;-)
Avatar - Emel
27. 9. 2013 14:36
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Podle mě Octavia lépe snáší 16" kola... na první pohled.
Avatar - Julča
27. 9. 2013 14:25
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
Nikomu se neomlouvej! Je to úplně jasný Octa má problém! >:D
27. 9. 2013 13:36
Re: Na margo terminonelogikus netechnikus
A to si tu větu vem celou: "...se podvozek 1.4 TSI vyznačuje dokonale harmonickým sladěním podvozku" = podvozek se vyznačuje sladěním podvozku.
Je tam nějak přepodvozkováno >:D
27. 9. 2013 13:05
POTVRZENÍ POTVRZENÉHO
Potvrzením potvrzeného je opět skutečnost, že diskuze je o mnoho zajímavější než článek sám.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rimow11
27. 9. 2013 14:27
Re: POTVRZENÍ POTVRZENÉHO
v diskusii sa viac človek dozvie :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 14:52
Re: POTVRZENÍ POTVRZENÉHO
Minimalne je par tvrdeni uvedenych do inej perspektivy....

Akurat je hanba, ked pracu novinara supluju diskutujuci ;)
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 13:17
opat sa staci trosku pohrabat
a zistime ze existuje aj videostest uz golfa kombi s 1,4TSi

[odkaz] najlepsia je cast medzi 4m03s az 4m32s... som rad ze nie som sam kto niektorym preslapom koncernu nechape, suhlas s testerom - pre mna tiez nepochopitelny preslap auta ktore si hovori etalon triedy, ale nemci nezaspali dobu len vybavou ale aj dizajnom

v tej modrej v top vybave na elektronoch vyzera ok... lepsie ako v bielej ale aj tak sa mi zda akysi nudnejsi ako na statickych oficialnych fotkach ;-\

ale kvality uznavam... tam niet o com. :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 13:53
VWaverka test
Rozdiel kolko miesta vzadu...
[odkaz]
[odkaz]

Inak ten vysoky stredovy tunel je bohovsky :no:

Jo a nazval bych test Navrat do reality...
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 14:06
Re: VWaverka test
co chces od golfa.... ved je to priemer... majster priemeru v triede.... nevynika ani najvacsim razvorom ani najvacsim kufrom ani najvacsim interierom ani najkrajsim dizajnom ani najkrajsim interierom ani najlepsou spolahlivostou ani nema v zaklade najlepsiu vybavu voci konkurencii ani nema najlepsie zaruky ani nie je najlacnejsi ani nie je najpohodlnejsi ani nema najlepsiu variabilitu a ani nevznikne po sklopeni sedadiel rovna plocha a ani nic.... majster priemeru ako vzdy... auto ktore sa vzdy snazi vyhoviet kazdemu - aj profi sportovcovi ale aj komfortne naladenemu dedkovi.... auto plne kompromisov... kde ak mas dve veci tak obe su priemerne ale ani jedna nie je spickova ....
Avatar - Emel
27. 9. 2013 14:44
Re: VWaverka test
Už jsi jak GTI... postovat fotky zadních sedaček nemá smysl, pokud nevíš, jak jsou posunuté ty přední. Středový tunel je celkem standard, nezapomeň, že se tam musí vejít kardan.

Souhlas že ty 16" vypadají v té bílé nějak utopeně...
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 14:52
Re: VWaverka test
biela farba auto opticky zvacsuje a rozsiruje.... takze vyzeraju kolesa male.... ale keby bolo auto cierne tak by tie kolesa vyzerali v pohode.... farba dost robi divy.... sam som sa cudoval ked nas cierny lancer zaparkoval vedla bordoveho... no dal by som ruku do ohna ze nas vyzeral pri pohlade zvonku akysi mensi ako ten bordovy >:D , farba dokaze dokonale oklamat oko

daj frajerke ( manzelke ) biele saty a potom tie iste ale cierne... uvidis rozdiel.... schudne zrazu aj 10 kil ;-) a podobne je to aj s autami
27. 9. 2013 15:18
Re: VWaverka test
nepochopil si to...tu ti pri koncernovom aute VWaverka ukaze,kolko je tam miesta vzdau,jak genialne vyuzity prietor...sic ma meter pädesiat a sedi jak v predu jak panna...ale ked testuje mimo koncernu,zrazu ma cez 2metre jak obranca Boston Bruins...

Ten stredovy vyzera az moc...ja si pockam na svoj kontakt s tym autom a uvidim.

PS: Nejde len o tie 16"...cele auto tak nejak zjednodušelo,az sa podoba na G6 :-)
27. 9. 2013 21:22
Re: VWaverka test
Ten tunel je naprosto standardní, rozuměj, otravný. :-) Na druhou stranu mě nikdo nepřesvědčí, že jsou tahle auta pro pět lidí. Takže je mi to jedno.
28. 9. 2013 09:22
Re: VWaverka test
:yes:

PS: Ja ho vobec nemam :-)
neregistrovaný "JohnST"
27. 9. 2013 14:07
Golf spotreba
Ked tu citam tie taraniny o spotrebe neda sa mi neozvat.
Dole je vyjadrenie k motoru 1,4TSI103kW s vypinanim valcov.
Kazda lyska si chvali svoj chvost. Keby mali diskuteri aspon minimalne znalosti z cinnosti motorov, tak by vedeli aj zaklady o ucinnosti a nestrapnovali by sa tu.
Ta spotreba je teoreticky mozna iba pri ciastocnom zatazeni motora. Pri poziadavke na vykon to zerie ako ,,svina"

A spotřeba? Zázraky nečekejte ani v tomto případě, odpojování válců není všemocné a benzínové turbomotory mají tradičně široké rozpětí dosažitelných spotřeb. Investice 26 000 Kč do odpojování válců COD nám přijde jako zbytečná, na spotřebu budou stále mít největší vliv provozní podmínky a chování řidiče. Při vysloveně hospodárné jízdě jsme se dostali pod 4 l/100 km, ve městě jsme se pohybovali okolo 8,2 l/100 km a na dálnici to bylo zhruba 7 l/100 km. Když ale tomuto autu opravdu „naložíte“, poletíte přes 16 l/100 km, ani nemrknete… Více na: */test-volkswagen-golf-14-tsi-act-kdyz-s… :-! :-! :-! :-! :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 9. 2013 14:56
Re: Golf spotreba
Tiez mam pocit, ze zakony termodynamiky na auto.cz platia len pre niektore automobilky. Spravidla take, ktore nie su s redakciou spriaznene dusou aj telom.
27. 9. 2013 15:51
Re: Golf spotreba
A co takhle si to vyzkoušet sám? Tlachy...s 1,4TSI tempomatových 144, Praha - Ostrava za 6,9...
Avatar - Ji/Ri
27. 9. 2013 18:51
Re: Golf spotreba
...jenže to je z kopce do Ostravy...
Avatar - white label
27. 9. 2013 19:11
Re: Golf spotreba
Od kdy to jde směrem z Prahy do Ostravy z kopce, je to přesně naopak, ...
"Praha daleko a Pánbůh vysoko". ;-)
Avatar - Ji/Ri
27. 9. 2013 19:39
Re: Golf spotreba
>:D mi to přijde vždy nějak z kopce...zejména některé úseky ;-)
27. 9. 2013 21:16
Re: Golf spotreba
Ono asi záleží kdy jedeš.
Země se otáčí, takže ráno je to z kopce a v poledne do kopce, večer zase z kopce..
Nejlepší spotřebu dosáhneš, když budeš jezdit do Práglu na noční šichty, to pojedeš tam i zpátky z kopce.
Avatar - Andromeda
28. 9. 2013 02:23
Re: Golf spotreba
A co slapové síly Měsíce >:-[] ...
29. 9. 2013 14:48
Re: Golf spotreba
Astronomie mi nikdy moc nešla.
To jako při úplňku to pojede za míň? >:D
Avatar - white label
28. 9. 2013 00:43
Re: Golf spotreba
Já to myslel trošku jinak, ale co se týče čistě rozdílu průměrných nadmořských výšek (Praha vs Ostrava) tak to do Ostravy celkově velmi mírně z kopce je, ale ten rozdíl je pouhých 8 m. Ovšem, když to vezmeš z Prahy od Muzea, tak rozdíl hned vyskočí na "dramatických" 32m. ;-)
Avatar - Ji/Ri
28. 9. 2013 15:09
Re: Golf spotreba
;-) pochopil jsem ... Bůh, Praha... >:D
27. 9. 2013 21:28
Re: Golf spotreba
Máš pravdu, ale když si koupíš silnější motor, neznamená to nutně, že budeš jeho výkonu neustále plně využívat. Co se týče vypínání válců, souhlasím s nimi. Celkem optimistický odhad úspory je litr na sto. Pokud mám na výběr a neplatím daně, poplatky atp. podle normované spotřeby, tak bych se přikláněl k tomu se na to vykašlat. :-)
27. 9. 2013 23:04
Re: Golf spotreba
Jenže v běžném provozu se drtivou většinu času pohybuješ v částečném zatížení motoru, tudíž ani prakticky se není problém dostat na velmi dobré spotřeby.

A pokud zmiňuješ 1.4TSi 103kW v Golfu, tak to má dokonce nepatrně nižší spotřebu než zde testovaná 90kW verze. Při požadavku na výkon žere jako "***" každý motor, protože ta termodynamika platí pro všechny.
Avatar - Shr3k
27. 9. 2013 14:16
Musím uznat
že přístrojovka je moc pěkná, ale zároveň se musím pousmát nad tím, jakým způsobem se u VW dosahuje prostoru pro nohy na zadních sedadlech (to samé platí i o Oktávii): [odkaz] - sedačkou zaraženou mezi podběhy zadní nápravy a s pramalou vrstvou čehokoliv měkkého mezi plechem a bokem člověka vzadu usazeného.
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 14:34
V P.R. stylu
Vůbec nechci tvrdit, že nový Golf Variant není výborné auto, ale některé slovní obraty i celkové vyznění testu je spíš P.R., než kritický pohled. Přítě by to prostě chtělo více objektivity a kritičností. Nikde jsem se třeba v testech Auto.cz nepřečetl kritiku toho, že si u nového Golfu zákazník nemůže zvolit poctivou mechanickou parkovací brzdu!
Rozbalit vlákno
2
27. 9. 2013 21:34
Re: V P.R. stylu
Nad parkovací brzdou se myslím už brečelo při uvedení. Připomíná mi to fňukání nad měknutím HH, když k tomu někde dojde. Neříkám, že nejsem někdy sentimentální, ale od redaktorů čekám více faktů a méně sentimentu. Fňukání si člověk užije dost v diskuzích. Takže zrovna tohle mi v testu nechybělo.
27. 9. 2013 21:58
Re: V P.R. stylu
Já bych to jako fňukání rozhodně nebral, start - stop je taky nesmysl a ještě jsem tu od žádného redaktora nikdy v testu nečetl, že by byl zbytečný, přitom je.
Avatar - Delfin2
27. 9. 2013 14:39
Malý "passat"
Nech sa vám nepáči, nekupujte... ale pre mňa je to určite krásny golf variant oproti predchodcovi jednoznačné :yes: V Nemecku na 6-tke pri Norimbergu asi pred 2 týždňami som ho videl v sivej metalíze a skoro plnka,vyzeral úchvatne :-! Ak budem potrebovať väčšie auto tak jednoznačné horúci kandidát ;-)
Rozbalit vlákno
2
27. 9. 2013 15:21
Re: Malý "passat"
No sak to...v plnke a v metalize vyzera pekne...inak je to jako ten predchodca... :-!
Avatar - white label
27. 9. 2013 15:29
Re: Malý "passat"
Tenhle kombík vypadá podstatně jinak, než jeho předchůdce se kterým si ho může splést jen "slepý". To už je mnohem víc podobný aktuálnímu Passatu, samozřejmě kromě pohledu zepředu.
Avatar - rohYpnol
27. 9. 2013 15:49
Tohle tvrdím už od samotného uvedení Golfu Variant
Racionálně smýšlející zákazník nemůže v ČR zvolit Octavii Combi, která je ve všem horší a co více, navíc je ještě k tomu dražší. Větší prostor na zadních sedadlech prakticky nikdo neocení a žádný další benefit volbou Octavie nezíská...

Když koncernové kombi, pak jednoznačně Golf Variant. Když Octavii Combi, pak jedině RS.
Rozbalit vlákno
7
27. 9. 2013 16:11
Re: Tohle tvrdím už od samotného uvedení Golfu Variant
Nebo 1,8 tsi s multilinkem vzadu. Golf Variant bude jistě víc než dobré auto, ale proč ty 18´? Když tam budou, tak to znamená koupit ještě adaptivní tlumiče, a to bude dalších 30 - 40t? Mně prostě vadí to, že u konkurence se bez vytáček napíše, že je tvrdá, ale tady zase vidíme novinářské "tanečky." Takže Golf Variant na 16´možná nebude tak dobře vypadat, ale rozhodně bude líp tlumit nerovnosti.
Avatar - Emel
27. 9. 2013 16:12
Re: Tohle tvrdím už od samotného uvedení Golfu Variant
Technická... tenhle Golf JE na 16".
27. 9. 2013 16:15
Re: Tohle tvrdím už od samotného uvedení Golfu Variant
Aha, mea culpa. O to je to horší.
27. 9. 2013 21:37
Re: Tohle tvrdím už od samotného uvedení Golfu Variant
Horší? Pokud si vizuálně spleteš 16 s 18, tak je to spíš dobře, ne?
27. 9. 2013 21:52
Re: Tohle tvrdím už od samotného uvedení Golfu Variant
Nemyslím, že bych si něco pletl, 16´jsem skutečně vizuálně zaměnil za 18´, ale pokud testér v podstatě píše, že auto je relativně tvrdé i na 16´, na 18´by to byla teprve ta pravá "pohoda."
27. 9. 2013 22:01
Re: Tohle tvrdím už od samotného uvedení Golfu Variant
Když jsi napsal "ale proč ty 18´," předpokládal jsem, že soudíš vizuálně. V textu by sis asi 16 a 18 nespletl.
27. 9. 2013 21:39
Re: Tohle tvrdím už od samotného uvedení Golfu Variant
Nevím, jak Variant, ale hatch na tom v tlumení není špatně. A adaptivní tlumiče stojí 24 tisíc.
27. 9. 2013 16:08
Tak toto, ešte na auto.cz nebolo !!!
Na titulnej strane dve titulky:
"Octavia má problém"
"Nová Škoda Fabia nepoužije moderní platformu"
Rozbalit vlákno
3
27. 9. 2013 16:14
Re: Tak toto, ešte na auto.cz nebolo !!!
Jinými slovy, vypadá to, že roli "Popelky" koncernu, pomalu ale jistě přebírá Škoda, a to je škoda.
27. 9. 2013 21:40
Re: Tak toto, ešte na auto.cz nebolo !!!
Škoda možná, ale nic jiného v plánu nebylo. Seat byl Popelkou nedopatřením.
Avatar - Andromeda
28. 9. 2013 02:16
Re: Tak toto, ešte na auto.cz nebolo !!!
To ovšem nic nezmění na kvantu zvolaných BRAVO a snahách srovnat vozy klidně s prémií , že ... >:-[]
Avatar - Julča
27. 9. 2013 16:22
Jen tak dal!
Puvodne v minulom století jsem toužil po Octe, ale neměl jsem na ni! A když se mi komečne podarilo tak mám takový dojem že dát za ni tolik penez je skoro škoda? Nejak sou tady asi už poněkud lepší, modernější a levnější značky?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
27. 9. 2013 16:26
plusy a minusy
když srovnáváme Octavii a Golfa, tak:

= jednoznačným plusem Octavie je existence skutečné ruční brzdy
= jednoznačným plusem Golfu je, že nemá šílený škodovácký tachometr a otáčkoměr s čísly kolem dokola a vzhůru nohama
= jednoznačným plusem obou vozů (oproti konkurenci) je, že se dají objednat s motorem TDI a ve verzi 4x4
= jednoznačným minusem obou vozů je, že po poklopení zadních sedadel nevznikne rovná ložná plocha a že rádio nemá dlouhé vlny

Ostatní jsou jen kecy přátelé.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - white label
27. 9. 2013 16:39
Re: plusy a minusy
Jj, ty dlouhé vlny, to je dnes naprostá nutnost!!! >:D >:-[]
27. 9. 2013 16:46
Re: plusy a minusy
Já zase neznám poklopení, ale spíš sklopení. Poklop se dává tak na sud nebo kanál ;-)
Avatar - white label
27. 9. 2013 16:57
Re: plusy a minusy
To jsem bral jako překlep, "poklopení" místo "po sklopení.
27. 9. 2013 22:44
Re: plusy a minusy
A ani kazeťák to nemá... ;-\
Avatar - Andromeda
28. 9. 2013 02:18
Re: plusy a minusy
A kejvacího psíka na zadním platu ... >:-[]
27. 9. 2013 18:35
Re: plusy a minusy
Prej dlouhe vlny >:D
Avatar - JDM
27. 9. 2013 19:05
Re: plusy a minusy
já bych věděl kdo tady má dlouhé vlny

>:D >:D
Avatar - white label
27. 9. 2013 19:12
Re: plusy a minusy
To zase zaměňuješ dlouhé vlny a dlouhé vedení. >:-[]
Avatar - JDM
27. 9. 2013 19:41
Re: plusy a minusy
dneska už je všechno bezdrátový >:D
27. 9. 2013 17:18
Chybí info o ceně...
Teda přesněji o mzdě, kterou p. Vaverka dostal od VW, protože jestli tohle psal zadarmo, tak je s prominutím vool >:D

začít článek slovy "Nic naplat, Volkswagen Golf VII Variant je momentálně nejlepším kompaktním kombi." to je opravdu hodno nezávislého novináře...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ji/Ri
27. 9. 2013 18:53
Re: Chybí info o ceně...
...no, jenže on je...
27. 9. 2013 19:08
Re: Chybí info o ceně...
A ktere je teda doopravdy to nej? Civic? Auris? Ceed? Astra? Focus?
Avatar - Ji/Ri
27. 9. 2013 18:55
Fejsbůk
Mi to přijde, že tyhle vw vágen jsou jako fejsbůkové holky. Na obrázku sexy, cool, poutavé na oko, zajímavé... ale pak jsi konfrontován s realitou a ono z té sexy krásenky je tu taková standartní, mírně krabicozní průměr..... 8-s
Rozbalit vlákno
1
27. 9. 2013 19:53
Re: Fejsbůk
Tak to proste je ;)
Avatar - jozephko
27. 9. 2013 19:02
Voči Octávke je to veľká podpásovka
Golf má v tých najzaujímavejších motorických variantoch lepšiu zadnú nápravu, Octavia nie. A ešte je pritom o niečo lacnejší. Volkswagen jednoducho potreboval trochu oslabiť vnútrokoncernovú konkurenciu.
Z tohto dôvodu je v rozhodovaní Golf vs. Octavia vs. Leon kombi Golf jasnou voľbou. Keď sa k tomu pripadá image a vysoká zostatková hodnota, je zbytočné uvažovať o niečom inom (v rámci týchto 3 modelov).
Mám však taký pocit, že nízke ziskové marže na Golfe (vyrába sa v Nemecku) si nahrádza vysokými maržami na Octavii. Na druhej strane je to ale stále lepšie ako keby škodovka patrila Opelu či Renaultu - pri privatizácii AZNP Mladá Boleslav padali aj takéto návrhy.
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 21:03
A toto tu kedy napíšu?
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 21:20
Re: A toto tu kedy napíšu?
tu je o tom este lepsi clanok [odkaz]

pritom dizajnovo to az tak zle nevyzera... bohvie v com bol hacik

aj toto bol dalsi preslap:
[odkaz]
27. 9. 2013 21:31
Re: A toto tu kedy napíšu?
Ty sa tiež chytíš na všetko...
Prirodzene o tom, že Routan končí, už informácie šli, a dosť dávno teda. Ale mohli by ich podľa najlepších tradícií ACZ vyťahovať znova, aby bola trošku protiváha týmto presladeným blivajzom s nálepkou "najlepšie auto"...
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2013 21:36
Re: A toto tu kedy napíšu?
no ja hlavne reagujem na tvoj prispevok.... ;-)

a co tak toto? [odkaz] .... ani tu si vw moc dobre meno nespravil, ale mozno o tom este napisu >:D
27. 9. 2013 21:38
Re: A toto tu kedy napíšu?
Prečo sa trošku nezamyslíš, kým vystrelíš? Ja nehľadám chyby na VW.
27. 9. 2013 21:54
Re: A toto tu kedy napíšu?
Ty máš dojem, že topper snad někdy přemýšlí? ;-)
Avatar - positivemind
27. 9. 2013 22:46
Octavia
Nemyslím, že by tohle bylo konkurentem Octavie. Octavie je designově o hodně moc dospělejší a ta má nestárnoucí design (jak je to vidět už od první dvojkové octavky). Golf pohledově hodně zastárává, resp. tato krabicoidní verze.

Interiér je v Octavii oku mnohem více lahodící.

Hatchback golf :yes: variant :no:
Rozbalit vlákno
15
27. 9. 2013 23:05
Re: Octavia
Pokud jsi to myslel jako sarkasmus, tak :yes:
Avatar - positivemind
28. 9. 2013 00:31
Re: Octavia
Dej si panáka finský? :-!

Myslel jsem to naprosto vážně. Tobě nepřijde Octavie v kombíku o dost dospělejší auto než Golf v kombíku? [odkaz] vs [odkaz] nebo [odkaz] vs [odkaz]

Octavie je ve všech úhlech pohledů (alespoň vizuálně) dospělejší.
28. 9. 2013 14:34
Re: Octavia
Ano náhodou. Mimochodom, zabudol si pohľad spredu. Asi preto, že tam vynikne tragický dizajnový jazyk nových škodoviek.
Avatar - Jaros71
27. 9. 2013 23:14
Re: Octavia
To je vtípek roku..!
Nový VW Golf Variant Octavii válcuje jak designem karoserie tak i kvalitou a provedením interieru.. ;-)
O víceprvkové nápravě ve většině motorizací ani nemluvě!! >:-[]
Kufr VW s rezervou 605 L a O III má bez rezervy 610 L..!! :no:
Octavia III se tváří jako větší auto...ve skutečnosti má jen velký těžký zadek. :-)
Avatar - positivemind
28. 9. 2013 00:33
Re: Octavia
Ten váš věčnej víceprvek... kdybych si měl vybírat auto podle toho, jaká s nim bude zábava, vezmu něco od mazdy, protože má dobrý atmosféry.

Jenže tady hrajem na denní používání a v běžnym životě mají plus turbobenály, dobrý stereo a kam si dát pití a nabít mobil.

Nebuď taková zaslepená volkswagení ovce, a uznej, že Golf Variant na Octu v kombíku prostě nemá.
Avatar - Jaros71
28. 9. 2013 23:56
Re: Octavia
Asi jsi zaslepenej Škodofil.. >:D
Octavia III není v ničem lepší než Golf VII Variant..!
Jen má spoustu věcí levnějších a horších..za víc pěněz!
Až bude stát o 50 tis. pod Golf..tak možná OK! :-)
A evropské auto roku se jí může jen zasmát..
Avatar - Ham.
27. 9. 2013 23:38
Re: Octavia
Ano, primární parketa Golfu je HB, kombi této generace je hezké, ale je vidět, že je technicky odvozené od HB, takže stále HB s batohem.
Octavie je navržená víc jako sedan/kombi a má tudíž v kombíku dospělejší tvary, což je patrné hlavně z bočního pohledu
[odkaz]
[odkaz]
Technicky je to ve srovnatelných motorizacích remíza. I tady se projevuje dospělejší charakter Octy poskytnutím vyšších motorizací proti Golfu kombi (1.8 TSI, 2.0 TSI, 2.0 TDI 135kW). Ve výsledku záleží na ceně na tom kterém trhu a na vkusu každého co mu víc sedne.
[odkaz]
:-)
Avatar - positivemind
28. 9. 2013 00:27
Re: Octavia
:yes: naprostý souhlas
28. 9. 2013 14:32
Re: Octavia
Keby si vopred nevedel, aký typ karosérie má model, z ktorého kombík vychádzal, tak by si ho neurčil. Nehovorím, že je to prípad Golfu, ale v praxi sa kľudne môže stať, že spravia najprv kombík a od neho odvodia hatch, ale na trh ich uvedú v opačnom poradí. A tiež by si možno napísal, že je vidno, že ten kombík je odvodený z hatchbachu a nie opačne... ;-)
Avatar - Ham.
28. 9. 2013 15:55
Re: Octavia
Máš pravdu, spíše je to záležitost "jak to na člověka působí", designer mohl postupovat jak píšeš přesně opačně a nejprve měl nakreslené kombi.
Já mám Golf zafixovaný primárně jako HB, jezdí jich miliony, kombíků je naproti tomu pár a navíc ty minulé generace, vzhledem ke své neforemnosti a často určitým disproporcím, pověst Golfu jako kombi moc nebudovaly, takže tak nějak automaticky beru (třeba chybně) HB za základ a to nejen designu, ale celé filosofie VW u tohoto modelu. Golf je spoluzakladatel, někteří by řekli přímo etalon, třídy HB. Naproti tomu u kombíků tím etalonem nikdy nebyl.
28. 9. 2013 17:49
Re: Octavia
4ka variant byla fajn.
Avatar - white label
28. 9. 2013 23:33
Re: Octavia
U 4. g. (i když reálně druhé) vypadal ještě lépe jako Bora Variant.
28. 9. 2013 21:47
Re: Octavia
Tak jest.
Octavia pôsobí vyváženejšie, ale u mňa prehráva na celej čiare zmätkom rohov a hrán, ktoré jej vôbec nesedia.
Naproti tomu Golf je v kombíku opticky ťažký na zadok, ale naopak štýlom a čistotou línií jednoznačne z pohľadu dizajnu vyhráva. Voči minulej generácii pôsobí ako z iného sveta.
Avatar - white label
28. 9. 2013 15:13
Re: Octavia
Ale to co píšeš, platilo mnohem víc pro předchozí generace Golfu Variant. Ta současná působí i v tomto ohledu mnohem lépe, je dospělejší, taková pozitivně "passatovariantská". ;-)
Avatar - Ham.
28. 9. 2013 16:51
Re: Octavia
Ano, současná generace vypadá velmi dobře. Já jen říkám, že Octavie kombi na mě působí jako o něco dospělejší auto. Když bych měl říci proč, tak hlavní důvody vidím v bočním profilu:
- Golf kombi si ponechává zadní dveře z HB, jsou tedy trochu disproporční vzhledem k předním (krátké), což u HB nevadí, protože je to hezky vykompenzováno/vybalancováno silným, lomeným C sloupkem. U kombi jsou ty krátké zadní dveře krapet víc "vidět". Octavia má druhý pár dveří délkově vyváženější v poměru k předním (delší rozvor)
- Golf si z HB ponechává stejný sklon okna pátých dveří, tedy krabicoidnější tvar, Octa proti tomu zadní okno více pokládá, což z bočního profilu působí také o něco lépe.
- Golf má z profilu trochu "baculatější" přední kapotu, Octavie, ač na cm asi stejně dlouhou, působí opět delším a méně kulatým dojmem, což také přispívá k dospělejšímu vzhledu.
Golf v kombíku se zásadně zlepšil ze zadního pohledu, tam vidím ten "passatní" šmrnc a tam byly minulé generace hodně slabé a nevyvážené.
15. 10. 2013 21:50
Octavia má problém!
A nejen to ona! Další problém má pan Vaverka, který si "neprohlédl" ceník. Protože pokud by to udělal a napsal tu nehoráznou větu (Jeho kvalitám ovšem odpovídá vyšší cena.), pak by se dopustil nekalé praktiky ve formě nahrávání Škodovce a upírání WW!!!! Protože dnes už je naprosto všem jasné a potvrdili to i jiní odborníci na testování vozů, že celkově Octavia vychází VŽDY ve srovnatelné výbavě dráž a to o 45 až 50 tisíc. Tvrdá realita pro domácí vozidlo, že! Nicméně pro některé lidi to není problém! Když chtějí Octu tak si ji koupí a budou kupovat, ale pro lidi, kteří počítají s každou korunou, tak ti si takovou koupi vždy rozmýšlejí. A tak to musí být!!!!! Proč ale redaktor musí mlžit????
Rozbalit vlákno
0