To je sice hezké, ale opět si nepochopil smysl testovaného vozu s narvanou výbavou po strop. Základní cena za dvoulitrové kombi od VW je 541 tisíc. Je to sice hranice, kde se pro kupce láme preference, kdy si připlatit za střední třídu, nebo koupit TOP v nižší střední, ale i tak má svůj smysl.
Mne trochu na živo sedmičková Golf kombi zklamal vzhledově. Karoserie kombi, která je jak okopírovaná z většího Passatu na menším podvozku působí trochu těžkopádně, ale zvykl bych si :-)
Hlavne na zadok je karoséria opticky ťažká, veľmi by pomohlo predĺženie tretieho bočného okna, dosť by to odľahčilo masívnu a dlhú zadnú časť.
Cena je dosť silná, ale myslím, že adekvátna kvalite a povesti Golfu.
Kvalitnější znamená u pečiva co? Pokud jde o chuť tak bílé je jednoznačně chutnější. Celozrnné je zdravější. Ve výsledku má lepší pověst bílé, prodají se ho miliony, protože na zdraví většina lidí dlabe a dává přednost chuti. S auty je to podobné, taková 911 chutná jako čerstvá francouzská bageta ke snídani, je nezdravá, ale ten požitek. Auris hybrid je možná ohleduplný k životnímu prostředí a šetří naše zdraví jako celozrnné pečivo, ale labužník na něj peče, protože je.....labužník.
Ja muze vypada a pusobit zadek tezkopadne, kdyz jsme tu nedavno byli pouceni o opaku, ze prej to neni zadny batuzkar >:-[]
Ikdyz toto foto jasne dokazuj ten tezkopadny batoh na zadech, skoro bych rekl, ze se chce opticky vlivem snizujici se strechy auto stavet na zadni
[odkaz]
Dotaz na autora: mate v redakci nejaky limit na to max kolik slov muze mit kazdy test? Ted to nemyslim nijak ustipacne, ale delka testu je docela... smutna. Nejen golf ale kazde z aut by si zaslouzilo radku 3-5* vic. Toto mi spis spada do kategorie "prvni dojmy" nezli plnohodnotny test.
Nechci se zastávat autora, ale Golf kombi už testován byl a tohle má být pravděpodobně hlavě test motoru a převodovky, na co opisovat pořád dokola jak je velký kufr a jake jsou plasty v interiéru :-)
Ale to se klidně zastaňte :-) Ale vážně, je to přesně tak, nemá cenu popisovat již jednou popsané, jste jen jedno kliknutí od výborného testu kolegy Lukáše, který se např. interiérem zabýval.
Tý jo, si frajer, já si bohužel tramvaj dovolit nemůžu. ;-\ To víš, rodina, barák, tři auta - něco to stojí. Ale kámoš si teď koupil bagr, taky super věc. :yes: >:-[] >:-[]
No prave ikdybych to vzal jen jako test motoru tak me delka "testu" nijak nenadchla, proto svuj dotaz myslim vazne. Ma redakce nejake max ohraniceni delky clanku nebo jde jen o uvazeni autora ze takto dlouhy "test" je to prave orechove?
K dokonalosti tomu vozu ovšem pár věcí schází:
= ruční brzda
= kulatý volant
= vznikne po složení zadních sedadel zcela rovná ložná plocha??
= neúměrně velká kola
= podvozek by měl být o 15mm oproti hatchbacku zvýšen, ne snížen
= vada krásy - tachometr a otáčkoměr utopený v nehezkých miskách
Resumé: 8x :yes: 2x :no:
Ádo, nechtěl jsi napsat o 15 cm zvýšen ? 15 mm je k prdu. ;-) Ale líbí se mi, že svoji představu o autě uplatňuješ nekompromisně i na své oblíbence. Čtyřkolka, nafťák, velká světlá výška, žádný kelímky od piva, žádný auta na F - přes to Pendolino nejede. Jen mám takovej dojem, že tvoji představu by prakticky ideálně naplnil pouze Myšpulínův automobil z Třeskoprsk. Ten měl ještě vymršťovací pružiny, čili díra se dala přeskočit a vpředu vysouvací hák na odchyt jiných otravných vozidel. A spoustu dalších užitečných fičůr. >:-[]
Ja sa autora kľudne zastanem. Krátky článok, ale s praktickými a vecnými informáciami, bez zbytočných "blábolov", ktorých si v niektorých článkoch užijeme až-až.
Ja dávam autorovi :yes: ,mne sa tento štýl páči.
Děkuji. Samozřejmě u novinek má smysl trochu se rozepsat, nicméně u sedmého testu Golfu sedm (hezké, že?) to myslím už opravdu nemá smysl. kdo chce, má v textu odkazy, stačí jednou kliknout a číst co oko ráčí. :-)
to záleží. Pokud oslovujete pravidelné čtenáře, pak souhlas. Pokud mám hodnotit test bez ohledu na cokoliv, pak je odkaz na dřívější článek "vylhaní se".
Za mě ale dávám :yes: Ne že bych se něco převratného dozvěděl, ale z druhé strany - je vlastně co se dozvědět?
Jsem rád, že tento článek byl tak krátký. Byl jsem donucen si ho třikrát pročíst, abych našel to překvapení, které pan Jungmann slibuje v prvním odstavci. Doufám, že pan redaktor zapomněl odstavec s překvapením do článku vložit, protože pokud má spočívat to slibované příjemné překvapení v tom, že si nafťák vezme při stoosmdesátce "pouhých" 8,6l na sto, tak bych doporučil raději nic předem neslibovat. Čtenář se dostává do role zmateného vola... :-)
P.S. používám Adblock, takže pokud by se pan Aleš chtěl alespoň pousmát, že se mu podařilo docílit třikrát shlédnutí stohu reklam mou maličkostí a tím byl tedy článek úspěšný, tak můžu s klidem říct, že jsem nemusel. Ovšem, viděl jsem třikrát fotky Golfa a musím uznat… Toš dobré prdítko toto v tejto konfiguraci :-)
Alesi uprimne. Ked som si otvoril test, nechcelo sa mi do toho. Ked som ale zbadal, ze ho nerobil VWaverka ale ty, rad som si ho precital a za mna mas 1*. Na sobotny vecer pri vinku, ked deti uz lezia v posteli, velmi pohodove citanie. :yes:
Inak celkom fajn rodinne auto, ale by som si najprv porovnal rovnako vybavenu 1,4 103kW TSI s tymto TDI cenovo, lebo rozdiel v spotrebe je liter a na moje jazdenie by mi stacil benzin...
ono to je snad zly vtip, za presne tuto cenu moze clovek mat mazdu 6 wagon vo vybave challenge ( plne postacujuca vybava, treba si ju pozriet ) s automatom 2,2 diesel 110kw a to je uz kusok iny level ako golfik, v tejto kombinacii je to nepredajny ludovy kus ( podobne ako tie naslahane octavky pre novinarov ) , ked vyhodit 700 litrov tak to uz radsej mazdu 6 ktora je o level vyssie vo vsetkom, naslahane ludove auto s imizom bezneho tuctoveho priblizovadla za cenu vyse dvoch tretin melona nedava pre bezneho smrtelnika ziadny zmysel, mazda :yes:
Asi záleží na preferenci každého soudruha, z jedné strany jsou ta auta hodně podobná, ale při podrobnějším zkoumání lze nalézt rozdíly:
1. Design. Na fotkách vypadá Golf dobře, nicméně naživo na mě Octavia působí o dost lépe, řekl bych dospěleji. Dělá dojem, že byla navrhována primárně jako kombi, kdežto Golf jako hatchback, ke kterému přidali batoh (ano je to lepší než u minulých generací Golfu, ale stále tomu něco chybí). Konec konců i název testu cosi takového naznačuje a já s tím souhlasím.
2. Octavia je větší v druhé řadě sedadel. Má totiž o 5cm delší rozvor než Golf, což se jednak projevuje dospělejším vzhledem zvenku, ale také větší místem na nohy vzadu (kufry jsou prakticky stejné). Takže ten kdo vozí vzadu jen děti, může tento rozdíl brát za bezpředmětný, ten kdo občas vozí vzadu i dospělé určitě prostor přivítá.
3. Dílenské zpracování a materiály jsou o chlup lepší v Golfu, ale není to žádný velký rozdíl.
4. Jízdní vlastnosti. To je vořech, protože v dané motorizaci 2.0 TDI je jednoznačně lepší volbou Golf, vzhledem k víceprvkové zadní nápravě, která v této motorizaci u Octavie není. Ten kdo jezdí klidně a sportovnější projev auta na nerovnostech mu nic neříká, toto bude brát jako nepodstatné, ten kdo chce podvozkově to lepší musí sáhnout zákonitě po Golfu.
5. Cena. Nemá význam bavit se o ofiko cenících. Je potřeba obout kecky a vyrazit vyjednávat. Obecně u Octavie platí, že má dobré ceny u vyšších motorizací. Dobrá nabídka je třeba RS TDI, nemá nevýhodu zadní torzky, lépe vypadá, má motor který Golf nemá (totéž platí pro silné benzíny 1.8 a 2.0 TSI), takže není co řešit a. Pokud někdo bude trvat na slabším dieselu co je v testu, nějaké jednodušší výbavě tak asi skousne i kompromisní vzhled a méně místa vzadu a lepší volbou bude Golf Variant. Pokud vezmu tvůj limit 750 tczk tak se do něj pohodlně vejde RS TDI s výbavou, kde nebude vůbec nic chybět, takže v takovém limitu bych řekl jednoznačně Octavia..
Dle mé zkušenosti je Golf 7 Highline oproti Octavii Elegance ( což za tuhle cenu asi beru že bude) o znatelný rozdíl lepší v interiéru a materiálech. Jde spíš o to, jestli ti nevadí ten klavírní lak, ale jinak je na tom Golf o jakostní třídu dál...
[odkaz]
[odkaz]
Osobně tyto dva interiéry považuji za rovnocenné z hlediska použitých materiálů, design je věc individuální, ale zásadní rozdíly také nevidím. Klavírní lak mi nevadí, ale u Golfu už je použit trochu moc, velké plochy se blýskají a samozřejmě na větší ploše vyniknou různé otisky prstů a upatlanost daleko víc než na menší ploše. Jinak klavírní lak je kus obyčejného plastu jako každý jiný, to není kůže, ani safírové sklo, ani kartáčovaný hliník aby se dalo mluvit o jiné jakostní třídě. O level kvalitnějším interiéru proti Octě nebo Golfu se dá mluvit u A3. Jestli je Golf v něčem dotaženější tak jsou to spíše skryté detaily, které nejsou patrné zběžným pohledem jako třeba plynová vzpěra kapoty (špricle je u Octavie ostuda, za kterou by měla Škodovka klečet na hrachu) nebo provedení laku, Golf má většinou špičkově provedený lak, který nevykazuje ani náznak celulitidy, Octavia na některých plochách tu celulitidu má (samozřejmě při běžném pohledu většina lidí nevidí rozdíl, ale v garáži s lineární výbojkou v ruce se láme chleba v kvalitě laku dost jednoznačně, lakovnu ve Škodovce by měli modernizovat).
Já to beru pocitově z toho, když jsem si do obou vozů sedl a v Golfu jsem si připadal správně jakožto ve vercholu nižšího středního mainstreamu, respektive zde není tolik vidět šetření. To co si dal ty je interiér RS, takhle základní Elegance nevypadá :-) Sedačky jsou více obyč, volant je jiný a spodek palubky nenávratně tvrdý. Neříkám, že je to extra hnus, ale Golf mi přijde poznatelně dotaženější. Hlavně je to vidět na nižších výbavách :-)
Ano, Golf s nižšími výbavami a základními motory je na tom asi v poměru cena/výkon lépe. Tady je ale řeč o cenovém limitu 750k a tam už bych Octu viděl jednoznačně jako lepší volbu.
Passat ani Superb se stejnými motorizacemi a se stejnou výbavou se za lepší peníze koupit nedají. A Superb je kvalitnější auto v podélném prostoru a v možnosti 3,6 V6, jinak v ničem. Pokud vezmeme méně vybavený Passat, se slabším motorem tak jistě se cenově dá porovnat třeba s RS. Ale to jsou už hrušky a jablka.
Kupoval jsem Golf Variant IV, Highline, 1,4 TSI nyní začátkem ledna a prodejce Škody - čili koncernu, který mi koupi zprostředkoval sám potvrdil, že srovnatelná škodovka Octavia III. by mne vyšla dráže o cca 60 tisíc. O kvalitě nemluvě, ta je lepší u VW. Takže ať si tady kdo chce říká a píše, mně nic nenamluví. Skutečnost je taková, že škodovka zaostává, hraje nefér (klame) a nikdy nedosáhne VW, bohužel nikdy rozhodně pod křídly VW. GOLF VARIANT 7 JE SKUTEČNĚ LEPŠÍ NEŽ OCTAVKA 3. Každý se může přesvědčit na vlastní oči. :-)
Byl jsem se přesvědčit na vlastní oči... a není to tak jednoduché. Prodejce (který má VW i Škodu) neuměl na VW nabídnout tak zajímavou slevu, takže Škodovka reálně vycházela levněji. Díval jsem se i na 1.4TSI (jako rozumný kompromis) - pro Golf mluvila lepší zadní náprava. Highline (kvůli silnějšímu motoru), ErgoActive sedačky, xenony, DCC... ta konfigurace vyšla docela zajímavě. Nicméně naživo to auto velké zklamání, i v hezké červené nebo modré metalíze působí těžkopádně. A jak tu psal Ham, přebytek dekoru uvnitř se mi taky nelíbí.
Ve finále jasné vítězství Škodovky... v mé konkrétní konfiguraci, takže s tou jednoznačností bych byl opatrný.
Není co řešit. Golf Variant je jasnou volbou rozumu, Octavia Combi působí vyváženěji. Otázka nezní jestli Golf nebo Octavia. Otázka zní, jestli dáváš přednost vnějšímu vzhledu a jsi ochotný zbytečně přeplatit nebo celkové dotaženosti, navíc za menší peníze.
V důsledku se ale harmonie těchto požadavků nalézá v této generaci koncernových kombi docela snadno - Leon ST. Ten bych zvolil já.
tak to je jasne, ale bavme sa teraz cisto OIII alebo Golf... je demokracia, takze nazor autora by ma zaujimal... netreba sem miesat ine vozidla... len tieto 2... chcel by som vediet jeho preferenciu...
Sice nejsem autorem, ale volil bych Oktávii III. Pro Golfa mluví volba rozumu (víceprvek, lepší materiály), ale více se mi líbí Oktávie, v kombíku je vyváženějším autem než Golf kombi. Jinak ani jedno za tuhle šlehu, nepotřebuji Top vybavený novinářský vůz.
P.S. Pokud bych za tu cenu mohl mít jakoukoliv Oktávii, tak beru RS, což se do ceny vejde :-)
No a já, když už bych si musel vybírat z těchto dvou (tzn. 2.0 TDI kombi vs. 2.0 TDI variant), tak k už vyjmenovaným důvodům přidám to, že už teď vidím ten prokopnutej zadek OIII úplně všude.... a vezmu Golfa. Ačkoliv mě naživo taky celkem neladí.
Ak Oktu, tak jedine RS. Obycajna je ako nafuknuta buchta, uz teraz vyzera zastarale ten "nadcasovy" dizajn, ked proti mne vcera isla v sivohnedej farbe, spinava a s LED svietenim, ktore vyzera ako kruhy pod ocami.
RS napriek uprave iba naraznika vyzera ako z inej doby.
Golf Variant nemá moc slabých míst. Vlastně spíše otázka zní, jestli vůbec nějaké slabé místo má. A odpověď se hledá hodně snadno...
Design - poprvé, kdy můžeme Golf Variant označit za krásný. Osobně mi poněkud vadí Golfovský sloupek, tentokrát D-sloupek. Zadní část totiž chytá nádech těžkopádnosti. Přesně tenhle moment stojí za tím, že Octavia Combi, jakkoliv je v současné generaci nezajímavá, působí vyváženějším dojmem. Pokud ale vynecháme ryze profilovou fotku, pak Golf hraje do linií první housle, a to i v porovnání s Octavií. Design se zkrátka povedl.
Ostatní věcí nemá smysl dále komentovat - je to stará obehraná písnička. Golf Variant se posunul nebezpečně blízko mnohem zvučnějším značkám a otázka jestli bude Golf jen dobrý, vynikající, nebo excelentní - to je u Golfu více než kde jinde otázka požadavku zákazníka. Důležité ale je mít na paměti, že Golf má znamenitý nepodkročitelný standard - tedy přesně to, co u Octavie neplatí.
Golf Variant je zkrátka třídní eso, nominované na stupeň nejvyšší. Přesto - srdcové eso to pro mě není. Design, jakkoliv je vydařený, postrádá onu jiskru. Není to zkrátka model, který když uvidíte, tak vás hned napadne - tak přesně tohle chci!
Záhadou však zůstává, na co si redakce schovává půl hvězdy? Vážně čeká na příchod mesiáše? Jestli Golf Variant 2.0 TDI DSG nemá nárok na 5*, pak redakci radím navštívit psychologa. Strach by se měl léčit :-!
Preco by mal mat 5? dovod?
Je to vzdy len relativny (nad)priemer,; uz k podvozku pise redaktor, ze je to namiesany mix, hoci asi vydareny, ale vzdy je kompromisom medzi nejakymi vlastnostami. Dizajn je tiez kompromis, sam tvrdis, ze nema iskru. atd..atd..
to, jak vnímám design já, to je ryze subjektivní. Ano, pro mě nemá onu jiskru. Ale to z něj horší model nedělá.
Kompromis mezi nějakými vlastnostmi? Tak předně - kompromisem je vlastně každý model a toto tvrzení není to, na kterém bychom měli stavět.
Jestliže totiž hovoříme o kompromisu, pak tvrdíme, že jedna vlastnost jde na úkor jiné. Jenže která vlastnost u Golfu Variant trpí? Komfort je jen otázkou volby požadavku zákazníka - chceš tvrdší podvozek? DCC? Komfortní podvozek? Nic z toho není pro Golf problém.
Nechci se nikoho dotknout, ale minimálně po stránce vnějšího designu dostává nový Golf Variant od Leonu ST přímo knock-out. A pak je tu ještě Octavia s výhodou velkorysejšího rozvoru. A oba tito koncernoví konkurenti Golfu neznásilňují svého řidiče "povinností" akceptovat idiotskou el. parkovací brzdu! :-):yes:
Koncernové 3. kombíky se povedly! Všechny.. :yes:
Osobně bych vybral VW Golf. ;-)
Jediná výtka je ta park.brzda. Jinak je ve všem lepší než O III..
Hlavně u 2.0 TDI má Golf multilink..!!
Octavia s traverzou nemá šanci.
Jako RS ano , ta je výborná.
Leon má méně povedený interier. Jinak super auto. :yes:
Ano, s tou zadní víceprvkovou nápravou máš samozřejmě pravdu, ale to udělali Němci schválně právě proto, aby měl Golf vůči Octavii a Leonu vůbec nějaký trumf v rukávu - prostě umělá marketingová záležitost.
P.S. Od jara by mělo být možné si víceprvek u Leonu dokoupit u motoru 1.4 TSI a 2.0 TDI. Tak snad to tak skutečně bude! :-):yes:
Jen malá poznámka pro ty co tu argumentují cenou... Kromě toho že je to nesmyslně vybavené auto pro novináře jde také o ceníkovou cenu za kterou je auto neprodejné. Moje aktuální zkušenost je taková, že VW Golf Variant 2.0 TDI Highline 6M + výbava navíc v ceně podle ceníku celkem cca 617 tisíc se dá koupit o víc jak 110 tisíc levněji... Podepsal jsem kupní smlouvu a teď budu 10 týdnů čekat.... :-)
a kde ti dali takovou slevu, chci si koupit taky golfa, jen nevím furt jestli VW Golf 2.0 TDI Highline automat nebo VW Golf Variant 1.6 TDI Highline automat. budu rád, když mi odpovíš. Honza
Dobrý den, chci se zeptat, jestli mi tu někdo poradí, chci si koupit VW Golf TDI Highline DSG automat a jen stále nevím pro co se mám rozhodnout jestli 1.6 nebo 2.0. Prosím pokud má někdo zkušenosti napište mi, děkuji ..... jedelsky@centrum.cz