Re: U konkurenčním webu zástupci koncernu fňukají, že
protoze PR kecy, zavedenej vyrobce jako koncern to ma davno zaplacene a dal se mu lidi plati obri sumy za kazde auto, fnukani je spise politicke gesto aby obmekcili politiky co rozhoduji o necem jako emisni limity, a zaroven fnukani ktere obmekci spoustu lidi co jim zase pobezi nad penize za nove auto :-) a nejlepsi na tom vsem je, ze jim to zere i spousta motoristickych "novinaru" kteri jsou proste casto fanousky nejake znacky a nektereho typu paliva, takze razi tu cestu s nima a kdyby se to preneslo na valecnou terminologii, tak spousta techto "novinaru" by si za svoji znacku nebo sve palivo stoupli do prvni vlny co ji protistrana zmasakruje prvni salvou aby pak mohla probyhat regulerni bitva >:D
Re: „Bez uzardění se tu lhalo a podvádělo .. a naftové motor
„Akcie se propadly o 50 %
tržní podíl se dál snižuje
a naftové motory, které byly dlouhou dobu vykreslovány jako záchrana, jsou jedna velká lež“ [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Re: „Bez uzardění se tu lhalo a podvádělo .. a naftové motor
da se na to pohlizet z vice uhlu pohledu, kdys se podivame na jine palivo v minulosti, treba na uhli, tak ve sve dobe slavy tohle aplivo stalo treba v USA hodne, tezilo se hodne a stalo hodne, pak zacalo s Obamou tezarske "peklo" a momentalne krachujici uhelna lobby v USA (ale i jinde po svete, mimojine i treba v CR) zaziva posledni krece kdy poptavka je sice zajimava, ale cena jde kvuli te poptavce dolu prave proto, ze ta poptavka je jen diky nizsi cene
podobne to ted je i s ropou a nekteryma jejima derivatama v podobe paliv, ze statistik statu v EU je patrne ze spotreba se drzi +- porad na obdobne urovni ac automobilu pribejva, cena paliv nestoupa/neklesa dnes as tolik kvuli cene ropy, ale diky danim, a snizovani dani je rekl bych v EU spise utopie >:D
Některé automobilky by se mohli spíše zaměřit na vývoj sedanu a kombi vyšší střední než vyšperkovávat střední s cenovkou, za kterou se pomalu dají koupit luxusní auta.
Ale můžeš, pokud je pro tebe parametr cena, což je jeden ze základních údajů, když si jde člověk kupovat auto. Nic proti tomuhle autu, Passata mám rád.
Jaký má smysl porovnávat cenu a nezohledňovat přitom hodnotu (co dostanu)? Pokud žádnou výbavu navíc nechceš (neoceníš ji), tak si ji nemusíš kupovat ani do Passatu.
Vyšší střední pak nedělají, protože ji nedokáží úspěšně prodat a tedy na ní vydělat. Navíc tahle auta jsou celkem velká a prostorná, mají v tomhle blíž prémiové vyšší střední než střední.
to potvrzuju. misto v kabine se spise rovna tomu v a6 nez v a4. podobne to plati ve srovnani s bmw 3 a 5 nebo s mb c a e (ty jo: "s mb c a e". tady na tom webu to snad ctenari pochopi ;-) ).
Možná... jak by sis tu vyšší střední představoval? VW s 3.0TDI?
Ono je ve finále jedno jaká je to třída, velikostně je asi Passat pro většinu vyhovující (a Superb je ještě větší)... jediný bonus bych viděl v technice z větších Audi, tak jak to má Touareg.
Přesně, tak cena 1-1,2 mil. 2 výbavy, žádné složitosti, 1x 3,0 TDI V6, jak jsi napsal, zbytek 1x 2,0 benzín, nemusel by být ten nejsilnější a potom 1x 2,0 TDI. Celková délka tak kolem těch 5 metrů. Konkurent Volvo S90.
Ono pred dieselgate sa hovorilo, že nový Phaeton downgraduje a bude z neho vyššia stredná ako mainstreamová alternatíva A6 a spol. To by som si vedel pekne predstaviť, dĺžka tesne pod 5 metrov, klasická koncernová technika, ako píšeš, od základného 2,0TDI 110 kW s manuálom a predohrabom až po 3,0 V6 TDI 200 kW, 4motion DSG. Vzhľadom na neexistenciu mainstreamovej vyššej strednej by som tam videl potenciál, rozhodne väčší, ako mal Phaeton v lux triede.
Ale po dieselgate sa katujú kosty, nič takého už nie je reálne.
Třeba bude, ale hybrid, popř. elektrický. Jako evropské automobilky by měly udělat vyšší střední, chtějí-li mít dalšího důležitého zástupce na trzích jako je Čína, popř. USA. Nevím, co chce PSA prodávat v USA. Crossovery, SUV by ta nějaké prodali, ale není to moc světoborné, resp. pár, DS bych viděl jako Fiat, zajímavá imidgovka, ale nic, na čem by se dalo stavět, jedině 508, ale ta má 1,6 benzín a jinak diesely. Proto potřebují velké SUV a sedan vyšší střední. (spíše SUV, o které je větší zájem)
Co v tomhle případě vůbec znamená vyšší střední? Díky dvojímu metru tahle slova postrádají smysl. Zmenšit to auto na úroveň A6 mi nedává smysl. V porovnání s Passatem je příliš málo prostorná. Na Phaetonu se moc nešetřilo, chce ho to tedy určitě racionalizovat. Techniku a technologie řekněme na úrovni A4. Ale takhle od stolu bez průzkumu trhu bych se do menšího auta nehrnul.
Logicky niečo medzi strednou a lux triedou. ;-) Rozumiem, čo chceš povedať, mainstreamová stredná sa veľkostne doťahuje na prémiovú vyššiu strednú, stále tam ale sú rozdiely (dĺžka/rázvor: Passat 4,77/2,79 m, A6 4,93/2,91 m, E-Klasse 4,92/2,94 m). Takže Phaeton by mohol byť len o chlp väčší (povedzme 4,96/2,95m) a rozdiel oproti Passatu by bol zachovaný. Argumentu MQB/MLB rozumiem, ale vnútorný priestor by nevyhnutne nemusel byť o triedu väčší, ako má Passat, ten je už pre 90% ľudí dostatočný aj vzadu (a nejaký centimeter nárastu by tam i na MLB bol). Ale hlavne by ten rozdiel robili motory, keď Passat končí na štvorvalcoch, Phaeton by mohol mať 3,0 V6, to samé by ho imidžovo posunulo o triedu vyššie. Stále to vidím oveľa zaujímavejšie z hľadiska predajnosti, ako doterajší Phaeton, ktorý márne konkuroval triede lux. V tej triede sa už hraje silne na imidž a prémi sa nedá konkurovať, kdežto vyššia stredná bola (v EU), resp. stále je (USA a i.) aj pre mainstream.
Nejde jen o vnější rozměry, prémie trpí ve vnitřním prostoru díky podélně uloženým motorům. Nejsem přesvědčený, že nabídka šestiválců udělá v prodejích nějak významný rozdíl. Tedy si nemyslím, že by na to lidé (běžní zákazníci, ne nadšenci) tak koukali (kultura chodu už je něco jiného). Pokud by to stavěli na MLB, tak šestiválce budou prostě proto, že budou chtít nabídnout tak výkonné motory (nečekám, že by chtěli jít pod úroveň Passatu).
Phaeton se v EU neprodával zase tak špatně. Dokázal porazit i XJ, o Quattroporte vůbec nemluvě (nebo o LS). Nevím, jaké měli představy u VW, ale na první generaci to nebylo špatné. Mimo EU to předpokládám bylo horší, ale čísla si nevybavuji.
Phaeton je bez debaty prepadák, lebo S-klasse konkurovať nemohol ani s V12 (pardon, W12), ten image prémiového topmodelu, prestíž štátnickej limuzíny nikdy nemohol dosiahnuť. Kdežto vyššia stredná je relatívne bežná aj v biznis sfére, o taxikárskych Éčkach nehovoriac.
A s tými motormi si dovolím nesúhlasiť, tie robia dosť. Jeden známy si teraz kúpil Touarega a jedným z hlavných argumentov bol pre neho 3,0 V6 TDI, najmä vďaka ktorému ho porovnával s X5 či ML (a vďaka cene Touareg vyhral). Keby mal ako vrchol 2,0 TDI, nech aj trojturbový, alternatívou by nebol. Obdobne by som to videl s tou vyššou strednou, ten V6 TDI by bol ťahúňom a hlavným "hajlajtom", ktorý by oddelil vyššiu strednú od strednej.
Souhlasím s vaším známým. Také jsem koupil Tourega a podmínkou nutnou bylo V6 3.0.
Méně než 6 válců a 3 litry nekupuji, z toho jsem už vyrostl a marketing mě neoblomí.
Co jsou potom ostatní modely ve třídě? Na S-Klasse nestačí ani A8 a nechce se mi věřit tomu, že si tak zkušení lidé mysleli, že by to mohli zvládnout v jedné generaci, když do té doby nedělali větší sedan než Passat, který v té době vycházel z A4. Státnická limuzína je pak Pullman (v minulé generaci začínal na zhruba 30 milionech, co si vybavuji; většina lidí ani nevěděla, že existuje), VW nic takového nedělal.
Pořád mi není jasné, v čem přesně má spočívat ta změna třídy. Pokud se to auto nemá zmenšit. Že bude horší, pokryje to, že půjde o mainstream s (výrazně) nižší cenou.
Já o tom přesvědčený nejsem. Ne, že by takoví lidé nebyli. Sám upřednostňuji větší, silnější motory. Ale nedělám si iluze, že jsem ve většině. To by pak trh vypadal úplně jinak. Šestiválce měla i mainstreamová střední a kde jsou dnes? Pokud to má být levnější alternativa a i prémiová vyšší střední se dost prodává se čtyřválci, tak nečekám, že by šestiválec dělal závratná čísla. Pak jsou tu lidé, kteří si to koupí se čtyřválcem, protože mohli vzít i šestiválec, který by v mainstreamové střední nedostali (ale v prémiové ano a nečekám, že by Phaeton byl levnější než A4). Nemám tušení, kolik tihle udělají. Šestiválec mu neuškodí, některým lidem udělá radost, ale nejsem přesvědčený, že je to "make or break" záležitost, tedy že na něm úspěch stojí. Podle mne stojí na schopnosti VW takové auto prodat, protože (německá) prémie konkurenci ve vyšších cenových sférách drtí.
Touareg se jim povedl, dnes už je etablovaný. Otázka je, jestli to zvládnou znovu.
v cem se A8 na S nechyta? Ted vzhledem ke stari Audi budiz.. rozdil se s prichodem noveho modelu zas smaze. A8 je nejak levnejsi? Kupuji si ho lide, kteri na Sko nemaji? Asi ne, ze. Nebo myslis, ze MB ma Maybach? No.. VW ma Bentley a ten je kapku vys. A mimochodem, Phaeton stoji na platforme Bentley, ne A8.. Ve sve dobe to bylo spickove auto a nikdy se neprodavalo tak spatne, jako se tvrdi.. ale image je image a diru do sveta neudelal. Ony i dnes ty prodeje nejake jsou. A ze to uz je poradna vykopavka. Jenze stara, poctiva, za dobrou cenu a komfortem se na ni jen tak neco nechyta. Asi vcetne libovolne generace Ska.. takze nerekl bych, ze koncern limuziny neumi ;)
Na konkurování Volvu S90 není potřeba nasazovat šestiválce. Volvo má velmi podobné čtyřválce jako tento Passat. A prodlouženou verzi Passatu koncern má v podobě Supu, takže mezi Passatem - Superbem a A6 moc prostoru není, šestiválec by znamenal nesmyslné konkurování A6, a další natažení rozměrů nad úroveň Supa také moc smyslu nedává, protože vnitřními rozměry je ten Sup (a plus mínus i Passat) na úrovní A6. Navíc naftová V6 by znamenala odejít od koncepce MQB a přejít na MLB a to je další nesmysl (MLB znamená menší vnitřní rozměry než u MQB při daných vnějších rozměrech). Jediné co by dávalo smysl, je instalace nového benzínového VR6 do evropského Passatu nebo i Supu (ten lze nacpat na MQB napříč), ale na to v Evropě není šance dřív než se tato motorizace objeví v USA a v Číně.
Šestiválec by zajistil trochu větší prestiž, přece jen VW není úplný konkurent Volva, ale drobný doping v podobě lepšího motoru by mu mohl trochu pomoci, prostor třeba v Evropě moc není, ale např v Rusku je jedním z nejprodávanějších modelů Toyota Camry, v USA a dalších zemích je pořád docela velký zájem o vyšší střední (mainstream).
No ale právě v USA se prodává Passat, který je velikostí větší než evropský Passat, je tam konkurent třeba té Camry (tam se ta třída jmenuje midsize sedan) a má benzínový šestiválec. V Číně dtto. Tak wo co go?
Áno, platforma je problém, MQB na to už nestačí a MLB je s poukazom na pozdĺžne uložené motory menej vhodná na priestorové orgie. I tak si ale myslím, že Phaeton II na MLB ako vyššia stredná by obstál. Samozrejme by musel byť väčší, ako A6 (tak, ako je Passat väčší ako A4), ale synergický efekt zdieľanej platformy by mohol udržať cenu v normále, skromnejšia paleta motorov, výbav, verzií oproti A6 a ako lacnejšia alternatíva prémie by si to našlo zákazníkov. Samozrejme V6 by mal byť, aspoň naftový, to by bola konkurenčná výhoda oproti Volvu.
Ale každopádne je to úplne mimo realitu, takže len tak teoretizujem.
Já myslím, že by neobstál. Tedy prodejně neobstál. Pro VW stejně jako třeba pro Toyotu nebo Ford není teoreticky problém hodit na evropský trh něco jako Camry, US Passat nebo US Mondeo, tedy auta velikostně na úrovni vyšší střední a s šestiválci, ale prakticky by si ani jedno z těch aut v Evropě proti prémii neškrtlo. Řada výrobců má těžký problém už ve střední třídě udržet pozice proti střednětřídní prémii, o třídu výše je to podle mě no way.
S vyššou strednou súhlasím, viď 11:10. Ale nemyslím, že by sa mal Passat držať až tak pri zemi, že by nemal ani tento motor. Práve týmto prevyšuje konkurenciu typu Talisman, ktorá končí na 1,6 l.
Je zrejmé, že 206 kW benzín si veľa ľudí nekúpi, na druhej strane jeho 162 kW variantu si viem vcelku predstaviť. Samozrejme drvivá väčšina priaznivcov benzínu sa uspokojí s 1,8TSI, ktorý je dynamicky nadpriemerný, avšak pri podstatne rozumnejších nákladoch (obstarávacích i prevádzkových).
Mozna budeme i tri a to na musketyre staci.
"Cokoliv" benzinoveho nad 1,6 litru je v dnesni dobe zazrak. 1.8T ano, 2.0T ano, 2.5T ano (to ma audi myslim). O trilitru radeji ani nepisu.
Ostatne svezeni s A4 2.0TSI bylo velmi prijemne. Ani nevadilo, ze melo pouhych 140 kW, coz by se mohlo zdat v dnesni dobe jako slabe.
Superb 1.8TSI vypadá na papíře dobře, plnotučná varianta s 320Nm by měla být podstatně lepší než její podladěná 250Nm verze v Octavii... ale je fakt, že jsem zaznamenal nepříliš nadšené názory na dynamiku Superbu s tímhle motorem.
Jasně, proto jsem se při představení motorů klonil k tomu, že takové skromné optimum pro Superba je 1.8TSI MT nebo 2.0TSI AT a že 1.8TSI AT moc smysl nemá, protože má stejný krouťák jako 1.4TSI a i stejnou (horší) převodovku, tj. když už AT, tak připlatit za lepší 6DSG + 2.0.
Pak jsem ale slyšel, že ani v té 1.8TSI MT 320Nm to není taková hitparáda... sám jsem to zatím neprojel, ale mám u té verze takový malý vykřičníček :-)
A není ten pocit takový proto, že 1,8 TSI s manuálem v Superbu táhne dobře (víceméně stejně) v širokém spektru otáček. :-) Roli samozřejmě hraje také zpřevodování. A pořád je to benzínový motor, není špatné podřadit. ;-)
Takto nakombinovany passat je celkom pohladne auto, aj ten interier vyzera celkom dobre a aspon v R-line je normalny volant lebo pri beznych vybavach je tam ten skaredy volant co sa dost cudne drzi neviem ma take moc ostre hrany alebo ako by som to opisal a tenky veniec, vobec mi to nesedelo do ruky, inac v pohode auticko asi vrchol nepremiovej strednej v benzine....cena no cennikova je 1,3 co je na Passat celkom dost ale zase s top motorom a vo fullke ale ako pisal autor nema priamu konkurenciu (okrem Supa), taky 328i asi vo fullke bude podstatne drahsi....este k tym zaporom...spotreba je zavisla na stylu jazdy si myslim, ze to je pri vsetkych motoroch viac alebo menej....a ze 2.0 bitdi je podstatne uspornejsie by som tiez moc netvrdil, kedze vsetky testy co som cital tak jazdili za 8-9 l to mi o moc uspornejsie nepride....ale inac fajn test aj auto, keby som ho fasoval ako sluzobak urcite by som nenamietal :yes:
Mně to naopak přijde jako dobrý nápad. Těžko říct, jaké to má pod podlahou audio kvality, ale narozdíl od obsazené boční kapsy člověk k náhradnímu kolu leze jednou za uherák nebo nikdy.
nepovazujem sa za audiofila, ale ulozenie pod zadnym oknom je asi najhorsie riesenie z pohladu kvality zvuku, kedze sa ti meni objem a tvar ozvucnice (aspon dufam ze sa tak vola priestor zo zadnej strany subwoferu) podla mnozstva a ulozenia veci v batozinovom priestore a tym sa meni vysledny zvuk - aspon ja to tak chapem, dufam ze som nenapisal uplnu kravinu >:D
Tak ten podíl benzínu na prodejích je přímo drtivý, tak moc jsem tedy netipoval. A jen to roztáčí spirálu, protože když to vidím, řeknu si "nekupuj to v benzínu,blb.če, pak se toho nezbavíš" ;-\
Pri takto nastavenej cene nevidim dovod kupovat btdi. Ani ten nejazdi zadarmo a spotreba z testu nie je ziadna katastrofa ked ide o 280 koni v automate a 4x4. A prestiz, o ktoru pri tak drahom aute uz tiez ide, je ina s kultivovanym benzinom nez hrkotajucou naftou.
Záleží na nájezdu. Pro dálkové lety po Autobahnu bude BiTDI vhodnější, protože i když jsou TSI v zásadě celkem úsporné motory, tak v kombinaci s dálničním provozem a 4x4 se taky umí udělat vír v nádrži.
To iste ale plati ci je pod kapotou nafta alebo benzin. Aj btdi si cucne pri takych podmienkach, je jasne ze prevadzka naftaku bude pri vyssom najazde ekonomickejsia, ale ked je rozdiel v spotrebe tak 3 litre, co robi 5 eur na 100 kilometrov, bude ti to stat za to jazdit objektivne horsim autom? Navyse ked je aj servis na diesel nakladnejsi.
Nevím, to si musí každý spočítat sám. Na dálnici ten diesel objektivně horší není, naopak nemusíš tak často řešit pumpu. Při nájezdu 15-20 jsem ještě vzal benzín, při nájezdu 50 už bych vzal asi naftu.
Tak tie dva motory su len 4wd a rozdiel cca 3 litre. Na dialnici suhlas, tam nejaky velky rozdiel nebude, ale ked prides na stretnutie lepsie sa uvedies benzinom nez hrkotajucou naftou.
5 Eur/100 km je dost darda, akorat na Slovensku už jste si to zvykli prepocitavat 1ku1 s korunou. Takový auto si ale stejne nebude kupovat nikdo pro rodinný účely a vymydlenej kravatak s kufrikem to snese, takze co. pro me nejsympatictejsi Passat
casto vubec nejde o cenu na kilometr, ale o realny dojezd. nadrze maji obe auta stejne ;-). ja mam v passatu tdi 140kW a kdyz jedu poklidnou jizdou 150-160km/h po dalnici, basti mi auto v kombinaci kolem 6,5 litru a na plnou nadrz dam 900-1000 km. benzinak by mi zral v tomto rezimu kolem 9-10ti litru a tech kilometru bych najel tak 600-650. a tento rozdil je pro me take podstatny. uznavam, ze nekomu (napr. prostatikum ;-) ) 600 km bohate staci a neni to pro ne argument.
Ach jo zas jeden co jezdi 900 km bez zastavení... Já mám na 55 litrů dojezd 650 km, spotřeba cca 8,5 litru. Ale stejně zastavím po 100-200 km a dám si pauzu, kafe atd. Ani z Brna do Prahy nejedu bez zastávky...
ale to vis, ze nejedu 900 km bez zastaveni, ale zase stavet na ceste brno - praha, to fakt nemusim. ja jezdim casto 850 km trasu do naseho jednoho pobocneho zavodu a obvykle stavim jednou (pokud jedu sam a nevezu s sebou prostatiky ;-). neni cas ztracet cas :-), velky akcni radius mi vyhovuje atedy u me to je argument pro diesel.
A ty si auto necháváš 20 let? Nebo ho dáváš (když chceš změnu) na vrakoviště?
Myslím, že úvaha, jestli a jak auto bude nebo nebude po pár letech prodejné, jsou na místě, i když to není úplně prvotní kritérium.
ale kdybych se měl ptát, proč místo S90 upřednostnit A6,E,5er,XF pak bych odpověď měl, klasická koncepce, víceválcové motory, z mého pohledu celkem jasná linie dělící maintream od premie. Proč ale vzít S90 místo superba nebo passata třeba v této vrcholné motorizaci? Popravdě, nevím, tady už je místo jen pro subjektivní vjemy, náklonnost ke značce apod.
Je ale dobře, že se ještě někdo v mainstreamu snaží dát alternativu alespoň k některým variantám střednětřídních (nebo i vyšší střední vzhledem k rozměrům) premiantů, tenhle passat se může dočkat i nějaké srovnávačky s éčkem ve dvoulitru, představit si na jeho místě třeba talismana s torzkou a 1,6 litrovým motorem je podstatně obtížnější.
Asi to nemá zmysel, ale predsa: tých 350 Nm je v rozpätí od 1700 po 5600 otáčok (kedy súčasne vrcholí výkon), teda absolútne celé využívané spektrum. Kdežto ten nafťák má síce 400 Nm, ale len medzi 1750 - 3000 rpm.
O výkonovom deficite 66 kW (90 k) sa radšej ani nebudeme baviť.
Adolfe, ty jsi nenapravitelné pako.... ;-)
Musíš pochopit, jak věci fungují, co jaká hodnota znamená a jak to spolu všechno souvisí.... ale to chci moc, že?
Ako sa hovori, bez vanku sa ani listok na breze nepohne. No a ked nemecki novinari nacapali Phideon v Hamburgu na nemeckych znackach... Nuz napada ma vselico.
Jedna z moznosti je aj moj optimizmus, ze VW sa asi predsalen pokusi znovuozivit vyssiu strednu triedu v EU. Cital som tu pozorne Vase nazory, ktore su pekne polarizovane, takze skusim moj pohlad na vec.
Preco ano:
- je tu Hyundai a spol.
- prisli by aj V6 ( hlavne velebene 3.0 TDI )
- ked sa technicky na 99% rovnake auto bude vyrabat v Cine, preco by sa nemohlo aj tu ?
- a ked uz EU, tak aj vychodna Europa, kde ( z vlastnej skusenosti - je to sok !!! ) dost frci napr. taka Camry... 8-s
atd...
Preco nie :
- kedze stoji / bude stat na MLB ( mozno evo ? ), je to drahsia platforma, takze asi by na nom nemohla byt taka marza, ako si VW predstavuje. Na druhej strane pouzijem uz niekym spomenuty krasny priklad Touareg - Platforma ako Cayenne, ale hoooodne lacnejsi voz !
- keby ho tu fakt urobili a zacali poskulovat o odbyte v USA - tam je taka dobra platforma pre mainstreamove auto fakt zbytocny luxus - vid ostatne vyssio stredne plechovice co tam jazdia. :-! Pre USA teda kludne staci nieco na MQB-cku, 4x4 to mat moze, VR6 TSI tiez...
...
Neviem, sam sa priklanam, ze by to bolo zaujimave a pozitivne - imidz VW by to urcite zdvihlo, keby sa cena urobila podobne ako pri Touaregu / Cayenne...
Lenze moje ( ani neviem, ci druhe, alebo prve ja ) mi hovori, ze toto by bolo hodne anti-Audi riesenie.:
Phideon totiz vychadza z Cinskej A6 L, teda razvor je mozne cakat cca 301 cm, dlzku 502 cm, sirku 188 cm a vysku 145 cm.
Mozno len chce VW zasadit dalsi klinec do BMW 5er-a a E-klassy, nakolko obaja v pripade typickych manazerskych sedanov tlacia cim dalej tym viac silne 2-litrove R4 nafty. VW - ako sa zda - dostal rozum ( vid FL Amaroku ) a ide na to s V6 TDI. Jej imidz je tu velmi silny a nie ze nie: V A6 je to doslova dominantna motorizacia. Pricom ak by sa dostal v oboch verziach ( 160 a 200 kW ) pod kapotu Phideonu, mozeme cakat v slabsom pripade "ultra-quattro" - teda "Haldexoidny extra usporny" system 4x4 a pre fajnsmekrov ktory mu odpustia tie 3 dcl navyse klasicky samosvorny diferak a mozno aj Audinacky sportovy diferak. Co vsetko im Audi "pozicia" su len moje odhady, ale pokial im ide fakt o znovuzrodenie poriadnej vyssej strednej triedy, je mozne vsetko.
Toto vsetko moze znamenat nejaky ten ubytok predanych A6, ale pre VW jasne imidzove plus.
No a pri dnesnych VW peripetiach... :-|
Este k pohonom - samozrejme sa priamo pytaju PHEV s 3.0 TDI, vsak... ;-)
a ze z ktoreho prstu som tu niektore veci cucal ?
Phideon v Hamburgu [odkaz]
Technicke data ( Cinska A6 L a z nej odhadovany Phideon ) [odkaz]
Toz tak - ja im ho predsalen prajem ;-) ( nie kazdy si moze financne a imidzovo dovolit A6 )
Potěšilo by mě, kdyby tomu tak bylo. O nějakém (byť nepřímém) nástupci Phaetonu se přece dlouho hovořilo a Phideon se paradoxně dokonce představil v Evropě. I když ten zachycený vůz by taky mohl být jen prototyp v závěrečné fázi testování nebo sloužící k nějakým interním účelům...
Ani ne. Nadávat na lidi, že to kupují, může pořád kdokoliv a oprávněně. Ale když teď vidím tu naprosto nesmyslnou spotřebu, tak už chápu, proč to lidé nekupují - VAG prostě benzínové motory dělat neumí.
V dobovych testech 3.6ky psali podobne hodnoty, jako u dvoulitru. Napr. "Krásné na tom vše přitom je, že šestiválec není nijak zvlášť náročný na přísun paliva. Cestu Česká Republika (Zlín) – Itálie (Maranello) jsme zakončili se spotřebou 9,2 litru, což není na šestiválec a vůz této velikosti vůbec špatný výsledek. Městský provoz sice kombinovanou spotřebu postrčí nad 10litrovou hranici, ale i naměřených 10,6 litru není nic, z čeho by se měli potenciální kupci hroutit, spíše naopak." [odkaz]
Nebo "Jestliže se s obavami o spotřebu vyhýbáte objemům nad 2,0 l, můžeme vás uklidnit. Oba vozy dokáží jezdit běžně do 10 l/100 km, a to, jestli tolik budete do nádrží dolévat, závisí jen na vaší odolnosti vůči možnostem zrychlení, která tyto vozy nabízejí. Superb jsme dokázali přimět k nižším odběrům, což slibují i papírové hodnoty. Spotřeba ve 100 km/h 7,2 l/100 km je milým překvapením, stejně jako 8,6 l/100 km při reálné rychlosti 130 km/h. Nižší Volkswagen s lepší aerodynamikou, ale se širšími pneumatikami, jezdí za 7,5 l/100 km (reálná konstantní rychlost 100 km/h), resp. 9,2 l/100 km (reálná konstantní rychlost 130 km/h)."
[odkaz]
Navic tenhle motor je o 10 let novejsi, takze zcela logicky je tam nejaky pokrok. Kdyby ted udelali novy 3.6 VR6, tak bude zrat taky mene, nez ten stary.
Mám Lexa, 2,5 litrový V6 benzín, jazdím na tom úplne bežným spôsobom(vôbec nie úsporne) priemernú spotrebu som ešte nemal väčšiu ako 9litrov/100km. Naproti tomu som sa nejaký mesiac vozil na Golf GTI VI, benzín, štvorvalec a spotreba málokedy klesala pod 10 litrov.
Já jezdím jako prase s dvoulitrovým 330i a spotřebu za 17 tis km mám 8,5 litru (manuál). Teď tam přijde power box na 310 hp, jsem zvědavý co bude se spotřebou. Jak píšu výš, na 55 litrů nádrž okolo 650 km pokaždé.
Rozporovat hodnoty ze spritmonitoru (reálný život) hodnotama z novinářských testů...
330i jezdí výborně, ani bych tam neměl potřebu ten výkon zvyšovat. Ta spotřeba je skvělá a můžu jí potvrdit, jezdí s tím kamarád a jen chválí.
Jinak ta spotřeba u 2,0TSI je dost vysoká, až se mi tomu nechce věřit. Já mám 5L V8 (RCF), jezdím s ním jen a pouze pro radost (spotřebu tedy vůbec neřeším) a svítí tam průměr 14 a něco. Možná budu muset přitlačit na pilu :-)
myslis toto ?
[odkaz]
to bude asi tym, ze ten motor ide v ciastocnej zatizi v Atkinsonovom cykle.
takze ak mu nedavas viac poza usi, jazdis na zabavnu spotrebu... >:D;-)
podla mna 1 z mala vydarenych motorov Toy/Lex, co som ochotny pochvalit. :-!
Jj ... Tam nejde jezdit na Atkinsona, to mi věř. Ten správnej zvuk generuje právě až Otto :-)
Jinak je pravda, že Toyota alespoň v Evropě motorově hodně ztratila. Nicméně já nejsem úplně nepřístupnej dalším technologiím a třeba hybrid jako alternativu k dieslu vidím jako OK.
hmm... Ja zase som otvoreny aj naftakom, pokial su fakt kvalitne. Novy 4.0 TDI ukazuje, ake moznosti su este v nich. Benzinaky maju tiez este rezervy ( HCCI, var. kompr. pomer, tiez el. kompresor EAV...) Hybrid berem zatial az ako poslednu moznost.
Predsalen tie baterky maju svoju vahu a v beznom / radoby sportovom aute je to stale este minus.
Neratajme hyper 3-ku, jo ? ;-)
Ked bude nieco na ich urovni za cenu R8, ok...
Len mi tu nehadz do xichtu NSX. :-!
Cakam na nieco lepsie. ;-)
Já mám kromě RCF další 2 auta a světe div se .... v naftě :-)
Chtěl jsem jen říct, že co nevyzkoušíš, nemusíš hned odsoudit na základě hodnocení někoho jiného. Zkusil jsem i čistě elektrichý auto (a Tesla to nebyla :-) ...), jezdil s ním několik dní a hodně jsem na elektromobily změnil názor.
Toyota motorovo stratila, bohuzial. CO2 pokuty sa im neoplati platit, aj ked papierovu spotrebu skor dosiahnes ako s tymto turbo kakacom. Ibaze by si jazdil v tej turbo diere ...
ved..., kazdemu vonia nieco ine.
Ja sa uz nejaky ten piatok ( po 1 vynimke ) nafte v mojom os. aute vyhybam. Lenze je tu stale to pokusenie ( uz milionkrat vyskusane ), takze to asi este raz risknem. >:D
Elektro v tom pravom slova zmysle som zatial neskusal ( pokial teda neberem dôchodcovske / invalidne 3-kolky :-) ) a zatial ma ani netrapi. Hybrid - neidem to tu omielat donekonecna - proste pred par rokmi mi na moj jazdny styl nevyhovoval ( proste absolutne nedostatocna dynamika -> mala aktivna bezpecnost ).
Tak ale mozno to vyjde tak, ze ako starnem a budem starnut, tak jednak vyvoj zase pokroci a dynamika uz nebude taky problem a aj moje jazdecke preferencie sa posunu este o cosi viac smerom ku kludu a komfortu... ;-) ( ...za 15-20 rokov...? >:-[] )
Hele takhle: já ji mám v manuálu a čekal jsem, že při mém nájezdu hodně po dálnici to bude se spotřebou horší, že tam ten osmikvalt hodně ušetří. V posledním autobildu nebo jak se to jmenuje srovnávali manuály s automatem a rozdíl ve spotřebě u nějakého BMW bylo jedno deci a nevzpomenu si, jestli náhodou manuál nebyl úspornější...
jakože 340i bude jezdit reálně o litr víc, což není taková hrůza, zvuk je samozřejmě daleko lepší a je to zběsilá bestie. ale ještě dám tomu dvoulitru šanci a uvidíme, jak se to bude chovat, je to nějaký power box, který se dá tlačítkem odpojit/připojit kdy se mi zachce tak uvidím, jestli tam nebude turbo-díra jak do pr...
jsem na to zvědavý.
Je to o noze, o trpelivosti. A to jsou veci, který poznás hlavne v preplnovaným benzinu. Já ted jezdím s 1.6 dci 96kw a kdybych chtel jet presne stejne rychle s TSI, tak to bude zrat 12, já jezdím za 5,2.
Druhá vec je ta, že nafta smrdí a proto mi to auto leze neveritelne na nervy. Priste už benzin a lehkou nohu :-!
6 stupňový automat, spotřeba 14l na sto, turbo díra jako kráva a zvuk motoru příjemný jako sousedovic sekačka v nedělní poledne. A tohle nám VW servíruje v době, kdy Toyota sériově vyrábí vodíková auta
já ti nevím, podle me jedna vec jsou objektivní kvality toho auta a druhá vec, která je podle me jeste dulezitejsi je to, co o tobe to auto vypovídá. Takže Toyotu si to asi reálne dá, ale na človeka vystupujícího z Toyoty se budu vždycky dívat jinak, než na nekoho vystupujícího z Pašíka. Ale možná to tak vnímám jen já a zaslužím ten nejvyšší trest...
Tak já se teda určitě dívám na lidi co si kupují Toyotu jinak, než na ty, co fasují Pašíka. O Passatu si myslím, jak je to nudné auto, ale Toyota dává slovu "nuda" úplně jiný rozměr (zcela subjektivně, stejně jako ty ;-) )
Nuda proto, že je to v dané kategorii první volba, že jich je tolik...jako oktávka I,II- není to nudné, i když dobré auto? V Brazílii asi ne, u nás ano.
Za mě ano, ale nic víc v tom není. Aktuální Passat je první, co se mi líbí, a kdybych měl rád VW, klidně bych si ho i koupil. Moc pěkný auto. Ale má pro mě auru nudy- i když vůbec ne vzhledovou.
Na člověka vystupujícího z Toyoty se budu asi dívat s výrazem... co tě přimělo koupit si takovou hrůzu? Celkem se mi líbí Auris a Yaris, samozřejmě GT-86, ale ten zbytek? Avensis je proporčně tragický, Prius divný (až na Prime), přední světla u LandCruiseru snad nemohl nikdo dělat za střízliva a Mirai je peklo na zemi.
Že má Avensis jakožto konkurent tohoto Passatu top benzínovou motorizaci dvoulitrovou atmosféru s variátorem, to už je jen třešnička na zkaženém dortu.
Za menej prachov mam 1,8 MT6 to mas za 9,4 realnych (od VW ma teoreticke tabulky uz nezaujimaju), ale aj tak ti davam za pravdu. Motorove portfolio u TTT je slabe.
Paradoxom je, ze z tej benzinovej mizerie predaju viac kusov ako VAG. Pozri KBA.de.
Neviem ako v CR, ale bavil som sa v TTT, ze momentalne sa predava najviac 1,6 v Aurise a hybrid v RAVke. Yaris sme nezistili. Takze u TTT vedie jednoznacne benzin. To je na tu mizeriu ponuky a totalne naftovy svet na SK .... vobec nie zle ... alebo cico ?
Nemusíš koukat na tabulky, klidně si najdi i nějaký srovnávací test, kde se zrychlení normálně měří...
Na KBA jsem zatím žádnou použitelnou statistiku dle modelů a paliv nenašel. Avensis v benzínu je taky docela vzácnost, u nás loni 25ks vs. 174 nafta. Auris samozřejmě jo, kdybych si měl dneska koupit Toyotu pro rodinu, tak mi Auris Tourer Hybrid dává největší smysl.
Že by Toyota v Německu prodala víc aut v benzínu než VW je podle mě nesmysl, její podíl na trhu je cca. 2% a VW 20% (už starší čísla, ale asi se to moc nemění). Větší podíl benzínu asi jo, to je dané hlavně cílovou skupinou.
Najpredavanejsi Avensis je 1,8 benzin.
Asi som to zle napisal, pomer benzinu v danej triede u TTT je vyssi ako u VW.
Napr. Passat ma 82% nafty, kdezto Avensis len 46% nafty.
A taky zaujimavy udaj - 88% Passatov ide na firmu. Tam dostanes kludne 40% rabat ....
Avensis ma tusim firemne nieco cez 50%.
Detail, ale mas pravdu. Uslo mi jedno cislo.
V kazdom pripade je 1,8 benzin najpredavanejsi, tak ako vysiel na trh. Ten 2.0 nestoji za tych 5 koni ...
Tak ako VAG setri, tak TTT ma pre 1,6 az 2,0 ten isty blok ...
tak som to pozrel, a s hrôzou konstatujem, ze aj v nemeckych statistikach je dost chyb. :-!
Napriklad pre mna do oci kolajuce su motorizacie predanych A6. Kde im uplne vypadli klasicke 180 a 200 kW verzie 3.0 TDI (bolo iba 4x4 ) a 150 a 160 kW verzie s 4x4 pri Avantoch. Pri sedanoch ( limousine ) uz su uvedene vsetky. :-O
Zaujimave je vidiet statistiku vlastnictva Audi RS6 - 32 zenskych majiteliek... >:-[]:-)
O to im nikdy neslo. Radsej sa minalo na brazilske stetky a bonusy predstavenstva.
"Usetrilo sa" na retiazkach, ekonormach, platformach a tak ... pekne vsetko po uctovnicky.
Ty jezdíš na statistiky nebo reálně? Kdybych se řídil právě jimi, nikdy bych nepoznal spokojenost, jakou zažívám teď (ne, není to VAG...tam kupuji některé služební vozy a bez problémů).
Na statistiky jazdi cely svet a dokonca na statistiku resp. pravdepodobnost funguje cely vesmir.
Ja som tiez spokojny - mimo VAG, konecne stracam pojem "neplanovany servis" z kratkodobej pamati.
:-) statistiky...
Nuz, asi si musel byt ty sucast tych negativnych statistik, aby som ja mohol byt sucast tych pozitivnych. Neurobis nic. Len by ma zaujimalo, co presne si mal ( motor / prevodovka ) ze boli take problemy. Ono sa da problemom vcelku slusne ( statisticky >:-[] ) predchadzat uz pri vybere vhodnej motorizacie... ;-)
Ale prdlajzky. Ja nie som v statistike, volal som znamemu, nie oficialnu odtahovku.
A to neratam 700km jazdy v nudzaku ... sice som dosiel, ale na dialnici jazdit 80 km/h je o hubu. Proste VAGy nemaju radi dlhodobu zataz. Tak do 200 km, potom treba nechat odychnut v garazi aspon tyzden. >:D
Pri kupe MB by si mal mat mensie starosti pri zlyhani vozidla. Znamemu preplatili hotel letenku a odtiahli rozbite auto z Francie vsetko v ramci servisu. Este som to nastastie nepotreboval... na dialnici ma raz nechala Primera GT pred 20 rokmi ignoroval som rucicku od benzinu a na dialnici som tomu slapal na krk ...nemalo to bezednu nadrz taxikar mi doniesol 2 l benzinu v pet flaske a problem bol vyrieseny.... >:D
Tomu se jde jenom smát, pokud někdo jezdí za 14 se 4válcem, tak asi nemá všech 5 pohromadě.
Sem ujel trasu 300 km se 400 konovým jaguarem po jihočeských okreskách se spotřebou 11,2. Jo hliník to je věc >:D
S HEMI sem tyhle trasy měl za 13,5, s V6 Sebringem tak za 8,5
Vzhled s paketem R-line je moc pěkný. Ale ten znáček R-line na přední masce je o ničem. Co to je R-line? Zajímavější bývalo, když Passaty na mřížce mívaly nápis W8.
Včera jsem měl premiéru(500km) s úplně novým BITDI. Před tím jsem nalital 200.000km na 125kW passatu B7. Zkušenosti : na 17 i při zapnutém komfortu DCC zadní náprava duní, proti B7 to žere o 2 litry víc na úplně stejné trase a to jsem se snažil, hodně elektroniky ACC a tempomat se neintuitivně nastavují , budu si muset zvyknout. takže to jsou zápory. Ale jede to sakra ale hodně dobře 7st DSG a 4x4 jsem nadšený, zatím to šetřím max 120 ale až to bude zajetý tak to bude letadlo.
Máš bod... no, možná půl bodu - u Amaroku jde o naftu a tam je absence dvou válců citelnější, navíc jde o pracovní auto, které ten velký motor víc potřebuje.