Test Auto.cz

Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření

30.3. 2016
Verdikt
 

Plug-in hybridní Passat slibuje spotřebu 1,7 l/100 km, s cenou 1,15 milionu korun je však suverénně nejdražší z celé nabídky. Dokáže vysoké pořizovací náklady opodstatnit?

Vývoj automobilů se sune mílovými kroky kupředu. Zatímco ještě relativně nedávno byly synonymem pro hybridní technologii hlavně značky ToyotaLexus, dnes ji nabízí také silná německá trojka ve složení Audi, BMW, Mercedes-Benz, japonské Infiniti a celá řada mainstreamových automobilek. Jmenujme například Kiu, Hyundai nebo Hondu, přičemž pozadu nezůstává ani Volkswagen. Ten u nás v minulosti nabízel hybridní Touareg a v současnosti staví svou image na papírově ultraúsporných plug-in hybridech GTE. Dříve testovaný Golf GTE reálnou spotřebou moc nenadchnul, reputace tedy nyní závisí na vlajkové lodi Passat.

Teorie vypadá dobře. Přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka, elektromotor, velký akumulátor, kombinovaný výkon 160 kW, převodovka DSG a průměrná spotřeba 1,7 l/100 km v případě, že vůz používá příplatková osmnáctipalcová kola (ve standardu jsou o palec menší). Jenže jak víme už z dřívějška, a nemám nyní na mysli pouze Golf GTE, s takto koncipovaným autem je potřeba neustále pracovat a k nízké spotřebě jej doslova dokopat efektivním využíváním dostupných jízdních režimů. Jinak vám zkrátka zbude pouze drahý „imagemaker“ s ekologickými plaketami všude možně, avšak bez reálných výsledků. Bude Passat GTE jiný?

Ihned víte, na čem jste

Passat GTE není pouhou kolonkou v sáhodlouhém ceníku standardního provedení. Jde o svébytný model, který se vedle unikátního mixu výbavových prvků odlišuje také vnějším vzhledem. Klasické mlhovky nahradily tenké diodové pásy ve stylu elektrického Upu! a Golfu, příď projasňuje modrá linka nad úrovní světlometů, zcela jiná je také maska chladiče. Byla potřeba, protože napravo od loga výrobce ukrývá zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu. Celkově vzato se nedá říci, že by to Volkswagen s designovými odlišnostmi nějak přeháněl, nové detaily jsou však patrné na první pohled.

Volkswagen Passat 1.8 TSI R-Line – Švihák benzinový

Také uvnitř jsou změny především v detailech. Modré prošití volantu koresponduje s přídí, ergonomická a na dlouhé cesty výborná sedadla s poloautomatickým ovládáním máte už ve standardu, vedle voliče dvouspojkové převodovky přibylo tlačítko GTE, a sportovní režim řazení nahradil rekuperační mód B. K posledním dvěma zmíněným prvkům se ještě vrátím, nicméně ty a trochu pozměněná „uvítací“ sekvence 12,3palcového digitálního přístrojového štítu (Active Info Display za 12.200 Kč) jsou v podstatě jedinými vodítky k rozpoznání nejdražšího Passatu.

obrázek [600 x 285]  

Hybridní a elektrické vozy máme spojené s více či méně znatelným omezením vnitřního prostoru, což je většinou dáno zástavbou rozměrného akumulátoru. U Volkswagenu se ale vydali stejnou cestou jako Mercedes-Benz C 350 e a zachovali dokonce sklopná zadní opěradla. Palivová nádrž, dříve umístěná pod zadním sedákem, uvolnila místo 9,9 kWh lithium-iontovému akumulátoru (váží 125 kilogramů) a sama se přestěhovala pod podlážku kufru. To ale znamená citelné zmenšení základního objemu na 402 litrů (standardní sedan má 586 litrů) a zcela odpadá možnost dokoupení byť dojezdové rezervy.

Jinak je to ale uvnitř Passat jako každý jiný. Prostorný v podélném směru i pro osoby s výškou okolo 190 centimetrů, příjemně vzdušný v příčném směru, a vyrobený z kvalitních a výborně zpracovaných materiálů. Jsem rád, že český importér zachoval zkoušenému exempláři standardní sedadla bez všestranného elektrického nastavení, protože díky absenci dalších nezbytných elektromotorů alespoň sedíte příjemně nízko (rozdíl oproti elektricky nastavitelným sedadlům je z mého pohledu znát) a nastavení výšky sklonu sedáku bytelnou pákou působí hezky „oldschoolově“. Na rozdíl od Superbu si můžete sedák také manuálně prodloužit, i bez tohoto prvku jsem si však na délku nestěžoval.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Passat GTE

Cena v základní výbavě: 1 149 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 375 000 Kč

Základní výbava:Devět airbagů, asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory vpředu a vzadu, adaptivní tempomat, Front Assist, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, autorádio Composition Media 6,5“ s USB a bluetooth, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, litá 17“ kola, potahy sedadel Alcantara/kůže, diodové zadní svítilny, komfortní sedadla vpředu, palivová nádrž – 50 litrů a další.

Výbava testovaného vozu:Asistenční paket II - Emergency Assist - Traffic Jam Assist, Asistent vyparkování ,Side Assist, Lane Assist (+31.100 Kč), automatický parkovací asistent Park Assist (6.400 Kč), Dynamic Light Assist (+10.900 Kč), Head-up display (+13.400 Kč), Active Info Display – 12,3palcová obrazovka před řidičem (+12.200 Kč), App-Connect inkl. Mirror Link (+5.200 Kč), telefonní rozhraní „Premium" (+11.500 Kč), lak bílý Oryx (+27.300 Kč), litá 18“ kola Monterey (+17.900 Kč), navigace „Discover Pro" (+53.500 Kč), elektronická uzávěrka diferenciálu XDS (+5.000 Kč), soundsystem „Dynaudio Confidence" (+30.700 Kč).

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Online: Slova o zásadních a zlomových volbách jsou jen reklamní kampaní, prohlásil Zeman Online: Slova o zásadních a zlomových volbách jsou jen reklamní kampaní, prohlásil Zeman

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

České vlajky nezabraly. Provozovatelé billboardů nakonec sami odstraní silniční poutače České vlajky nezabraly. Provozovatelé billboardů nakonec sami odstraní silniční poutače

Provozovatelé billboardů u silnic a dálnic sami odstraní…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Passat GTE
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.7
Emise CO2:39
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 402 / 968
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1722 / 478
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4866
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1456
d) rozvor (mm): 2791
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1568
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 525
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

 



Výroba VW Passat vázne. Kvůli nám... Výroba VW Passat vázne. Kvůli nám...

Výrobu automobilů Passat v továrně společnosti Volkswagen…

Evropské Automobily roku: Volkswagen Passat (2015) Evropské Automobily roku: Volkswagen Passat (2015)

Volkswagen Passat nahradil B8 před dvěma lety po dekádu…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Dnes 17:50

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Bohemians 2:4. Rozhodl rychlý hattrick Kabajeva

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Bohemians 2:4. Rozhodl…

Hattrick během úvodních 22 minut v podání Jevgenije Kabajeva přinesl fotbalistům Bohemians Praha 1905 výhru 4:2…

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má skoro 150 milionů

Prémie za poháry: Juventus vydělal nejvíc, Sparta má…

V minulém ročníku evropských pohárů si na prémiích nejvíce vydělal poražený finalista Ligy mistrů Juventus.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…