Test Auto.cz

Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření

30.3. 2016
Verdikt
 

Plug-in hybridní Passat slibuje spotřebu 1,7 l/100 km, s cenou 1,15 milionu korun je však suverénně nejdražší z celé nabídky. Dokáže vysoké pořizovací náklady opodstatnit?

Vývoj automobilů se sune mílovými kroky kupředu. Zatímco ještě relativně nedávno byly synonymem pro hybridní technologii hlavně značky ToyotaLexus, dnes ji nabízí také silná německá trojka ve složení Audi, BMW, Mercedes-Benz, japonské Infiniti a celá řada mainstreamových automobilek. Jmenujme například Kiu, Hyundai nebo Hondu, přičemž pozadu nezůstává ani Volkswagen. Ten u nás v minulosti nabízel hybridní Touareg a v současnosti staví svou image na papírově ultraúsporných plug-in hybridech GTE. Dříve testovaný Golf GTE reálnou spotřebou moc nenadchnul, reputace tedy nyní závisí na vlajkové lodi Passat.

Teorie vypadá dobře. Přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka, elektromotor, velký akumulátor, kombinovaný výkon 160 kW, převodovka DSG a průměrná spotřeba 1,7 l/100 km v případě, že vůz používá příplatková osmnáctipalcová kola (ve standardu jsou o palec menší). Jenže jak víme už z dřívějška, a nemám nyní na mysli pouze Golf GTE, s takto koncipovaným autem je potřeba neustále pracovat a k nízké spotřebě jej doslova dokopat efektivním využíváním dostupných jízdních režimů. Jinak vám zkrátka zbude pouze drahý „imagemaker“ s ekologickými plaketami všude možně, avšak bez reálných výsledků. Bude Passat GTE jiný?

Ihned víte, na čem jste

Passat GTE není pouhou kolonkou v sáhodlouhém ceníku standardního provedení. Jde o svébytný model, který se vedle unikátního mixu výbavových prvků odlišuje také vnějším vzhledem. Klasické mlhovky nahradily tenké diodové pásy ve stylu elektrického Upu! a Golfu, příď projasňuje modrá linka nad úrovní světlometů, zcela jiná je také maska chladiče. Byla potřeba, protože napravo od loga výrobce ukrývá zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu. Celkově vzato se nedá říci, že by to Volkswagen s designovými odlišnostmi nějak přeháněl, nové detaily jsou však patrné na první pohled.

Volkswagen Passat 1.8 TSI R-Line – Švihák benzinový

Také uvnitř jsou změny především v detailech. Modré prošití volantu koresponduje s přídí, ergonomická a na dlouhé cesty výborná sedadla s poloautomatickým ovládáním máte už ve standardu, vedle voliče dvouspojkové převodovky přibylo tlačítko GTE, a sportovní režim řazení nahradil rekuperační mód B. K posledním dvěma zmíněným prvkům se ještě vrátím, nicméně ty a trochu pozměněná „uvítací“ sekvence 12,3palcového digitálního přístrojového štítu (Active Info Display za 12.200 Kč) jsou v podstatě jedinými vodítky k rozpoznání nejdražšího Passatu.

obrázek [600 x 285]  

Hybridní a elektrické vozy máme spojené s více či méně znatelným omezením vnitřního prostoru, což je většinou dáno zástavbou rozměrného akumulátoru. U Volkswagenu se ale vydali stejnou cestou jako Mercedes-Benz C 350 e a zachovali dokonce sklopná zadní opěradla. Palivová nádrž, dříve umístěná pod zadním sedákem, uvolnila místo 9,9 kWh lithium-iontovému akumulátoru (váží 125 kilogramů) a sama se přestěhovala pod podlážku kufru. To ale znamená citelné zmenšení základního objemu na 402 litrů (standardní sedan má 586 litrů) a zcela odpadá možnost dokoupení byť dojezdové rezervy.

Jinak je to ale uvnitř Passat jako každý jiný. Prostorný v podélném směru i pro osoby s výškou okolo 190 centimetrů, příjemně vzdušný v příčném směru, a vyrobený z kvalitních a výborně zpracovaných materiálů. Jsem rád, že český importér zachoval zkoušenému exempláři standardní sedadla bez všestranného elektrického nastavení, protože díky absenci dalších nezbytných elektromotorů alespoň sedíte příjemně nízko (rozdíl oproti elektricky nastavitelným sedadlům je z mého pohledu znát) a nastavení výšky sklonu sedáku bytelnou pákou působí hezky „oldschoolově“. Na rozdíl od Superbu si můžete sedák také manuálně prodloužit, i bez tohoto prvku jsem si však na délku nestěžoval.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Passat GTE

Cena v základní výbavě: 1 149 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 375 000 Kč

Základní výbava:Devět airbagů, asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory vpředu a vzadu, adaptivní tempomat, Front Assist, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, autorádio Composition Media 6,5“ s USB a bluetooth, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, litá 17“ kola, potahy sedadel Alcantara/kůže, diodové zadní svítilny, komfortní sedadla vpředu, palivová nádrž – 50 litrů a další.

Výbava testovaného vozu:Asistenční paket II - Emergency Assist - Traffic Jam Assist, Asistent vyparkování ,Side Assist, Lane Assist (+31.100 Kč), automatický parkovací asistent Park Assist (6.400 Kč), Dynamic Light Assist (+10.900 Kč), Head-up display (+13.400 Kč), Active Info Display – 12,3palcová obrazovka před řidičem (+12.200 Kč), App-Connect inkl. Mirror Link (+5.200 Kč), telefonní rozhraní „Premium" (+11.500 Kč), lak bílý Oryx (+27.300 Kč), litá 18“ kola Monterey (+17.900 Kč), navigace „Discover Pro" (+53.500 Kč), elektronická uzávěrka diferenciálu XDS (+5.000 Kč), soundsystem „Dynaudio Confidence" (+30.700 Kč).

Břehy Labe spojí nový most, Ředitelství vodních cest do něj investuje stovky milionů Břehy Labe spojí nový most, Ředitelství vodních cest do něj investuje stovky milionů

Ředitelství vodních cest dokončilo výběrové řízení na…

Američané investují miliardy do výroby plechů na Slovensku Američané investují miliardy do výroby plechů na Slovensku

Slovenský závod americké ocelářské společnosti U.S. Steel…

Glosa Jany Havligerové: Zeman zvyky nemění Glosa Jany Havligerové: Zeman zvyky nemění

Ta kauza už je téměř legendární. Prezident Miloš Zeman se…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Passat GTE
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.7
Emise CO2:39
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 402 / 968
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1722 / 478
Rozměr pneu:235/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4866
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1456
d) rozvor (mm): 2791
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1568
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 525
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol? Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Policie zveřejnila statistiku nehodovosti za rok 2018.…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Čínské fotky odhalují omlazený VW Passat. Bude z něj baby Arteon? Čínské fotky odhalují omlazený VW Passat. Bude z něj baby Arteon?

Do premiéry faceliftu modelu Passat sice ještě nějaký čas…

Omlazený Volkswagen Passat je připraven. Už víme, kdy dorazí! Omlazený Volkswagen Passat je připraven. Už víme, kdy dorazí!

Na výstavišti v Ženevě jsme facelift Passatu vyhlíželi…

 



 
BMW M550d xDrive & X5 M50d – Otázka priorit

TEST: BMW M550d xDrive & X5 M50d – Otázka priorit

Dnes 13:51

Se stejným pohonem je mezi pětkovým sedanem BMW a nejnovějším SUV X5 jen minimální cenový rozdíl. Podstatné je tedy hlavně to, jestli řidič preferuje jízdní požitek, nebo prostornost a pocit bezpečí.




Blesk.cz

ONLINE: Před 50 lety se upálil Jan Palach. Na Václaváku na něj vzpomínají stovky lidí

ONLINE: Před 50 lety se upálil Jan Palach. Na…

16. ledna 1969 se v horní části Václavského náměstí student Filozofické fakulty Univerzity Karlovy polil…

Haldy sněhu povolily: Silnice na Boží Dar je po několika dnech sjízdná

Haldy sněhu povolily: Silnice na Boží Dar je po…

Silnice I/25 na Boží Dar a do Německa je po několika dnech sněhové kalamity opět průjezdná. Silničáři ve středu…

 

iSport.cz

Kvitová pobavila i lobem pravačkou: Semifinále? Zeptám se soupeřek!

Kvitová pobavila i lobem pravačkou: Semifinále?…

Efektní i efektivní. Petra Kvitová ve druhém kole Australian Open bavila. Rumunku Irinu-Camelii Beguovou zdolala…

Operace Čech! Abramovič chce českou legendu do Chelsea, co mu nabídne?

Operace Čech! Abramovič chce českou legendu do…

V polovině května se uzavře jedna velká kapitola. Jak překvapivě v úterý Petr Čech oznámil, ukončí 36letý…

 

Reflex.cz

Pokálená Klinika: Pedagog Univerzity Karlovy Putna lže v mediích a volá po cenzuře

Pokálená Klinika: Pedagog Univerzity Karlovy Putna…

Pokrokoví humanisté a filosofové to v Česku dotáhli opravdu daleko. Volání po cenzuře se neozývá odněkud z…

Historik: Palach měl pistoli, a kdyby zabíjel, vyrobili by z něj vraha. On i Mašínové byli hrdinové, tvořili dějiny

Historik: Palach měl pistoli, a kdyby zabíjel,…

Tahle společnost má minimum informací o svých dějinách a často jsou naprosto zkreslené. Vojenský historik Eduard…