Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Polo GTI - Na velikosti záleží

Volkswagen Polo GTI bojuje proti downsizingu dvoulitrovým čtyřválcem, který pohání i jeho většího sourozence. Dočká se díky tomu stejné obliby?
Zpět na článek
2. 7. 2018 13:02
2. 7. 2018 13:39
2. 7. 2018 13:48
2. 7. 2018 13:59
2. 7. 2018 14:44
2. 7. 2018 14:24
2. 7. 2018 14:39
2. 7. 2018 14:43
2. 7. 2018 14:46
2. 7. 2018 14:52
2. 7. 2018 15:34
2. 7. 2018 15:40
2. 7. 2018 22:57
2. 7. 2018 23:17
2. 7. 2018 23:26
2. 7. 2018 14:54
2. 7. 2018 15:27
2. 7. 2018 15:41
2. 7. 2018 22:52
3. 7. 2018 12:29
3. 7. 2018 15:12
3. 7. 2018 15:55
3. 7. 2018 16:11
3. 7. 2018 17:53
3. 7. 2018 16:49
3. 7. 2018 17:38
3. 7. 2018 18:01
3. 7. 2018 18:41
4. 7. 2018 11:30
4. 7. 2018 12:15
4. 7. 2018 12:42
4. 7. 2018 13:01
4. 7. 2018 13:08
4. 7. 2018 13:29
4. 7. 2018 13:42
4. 7. 2018 14:47
4. 7. 2018 15:31
4. 7. 2018 12:41
4. 7. 2018 13:05
4. 7. 2018 13:24
4. 7. 2018 14:57
4. 7. 2018 15:22
3. 7. 2018 18:39
2. 7. 2018 14:34
2. 7. 2018 17:02
2. 7. 2018 15:29
2. 7. 2018 15:34
2. 7. 2018 15:39
2. 7. 2018 15:42
2. 7. 2018 15:51
2. 7. 2018 15:55
2. 7. 2018 15:58
2. 7. 2018 17:19
2. 7. 2018 18:12
2. 7. 2018 15:43
3. 7. 2018 13:36
2. 7. 2018 15:41
2. 7. 2018 18:12
3. 7. 2018 13:49
3. 7. 2018 15:25
3. 7. 2018 16:08
4. 7. 2018 13:16
2. 7. 2018 15:55
3. 7. 2018 09:37
4. 7. 2018 13:21
3. 7. 2018 16:32
4. 7. 2018 12:22
4. 7. 2018 15:37
2. 7. 2018 13:02
Tohle je super
ptz když si dam dáš jen pár důležitých příplatků a ukcáš dealera na předváděčku a objednáš si MANUÁL kterej teď pár dní už objednávat jde a je levnější, jsi (pokud jsi plátce DPH) něco málo přes 4 kila bez. A to je KxxxVA dobrej kšeft!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - cascadia2
2. 7. 2018 13:07
Re: Tohle je super
to nevím, ale auto vypadá dobře, to se musí nechat :-)
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 13:39
pecka
v gti verzii je to samozrejme uz ine ako nejaky ten zakladnejsi kusok ... je to fakt uz na pohlad presvedciva strela... ale 560 tisic kc ? s priplatkami cez 700 tisic kc? to snad nie... urcite to bude super auto ale ta cena je hodne odvazna na nase pomery .. ale asi aj podla toho budu predaje... bude to predpokladam dalsia kusovka podobne ako ten dvojito turbeny dizlovy tigi alebo beetle a pod ... sice dalsie krasne auto ale na cestach ho stejne pomaly ani nestretneme v tejto verzii ... taktiez mi pride ze 1,3 tony je hodne na male auto s 2 litrom...o dve triedy vacsia mazda 6 s este vacsim 2,5 litrom so 141kw vazi len o 80kg viac ako toto polo ( vid test M6 tu na acz ) ... pride mi ze polu gti by urcite stacila aj nejaka nadupana 1,5-tsi.. bolo by jednak celkovo lahsie a aj lahsie na predok ... lebo toto je uz docela monstrum vo vahe o triedu vacsich kuskov ako je ceed golf astra megane a pod... auto zamna v tejto verzii vizualne fajn ... ale nevidim moc dovodov preco prave toto.. to uz asi skor swift sport mi dava vacsi zmysel ... je lahky obratny a aj cenovo ferovejsie a zmysluplnejsie posadeny ... ale aj tak je fakt ze mat 500 tisic ceskych tak urcite za mna radsej vitaru v 4x4 >:D
Rozbalit vlákno
42
Avatar - speedfred
2. 7. 2018 13:48
Re: pecka
dovolím si oponovať k váhe 2L vs 1.5L tam bude podľa mna malý rozdiel. No a v testoch tá 1,5tsi nevypadá ako niečo moc svižné,aj keď poladiť by to asi išlo.
Toto GTI som na živo nevidel,ale obyč Polo áno,a za mňa musím povedať že tá tvoja generácia vypadá lepšie.
K cene,tam VW vcelku dokáže čarovať aj keď neviem ako moc pri novinke.
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 13:59
Re: pecka
no popravde nove polo sa mi v zakladnejsich prevedeniach nepaci moc ... pride mi ze ta predosla generacia je fakt krajsia a akasi sympatickejsia a stihlejsia.. proste kompaktnejsia co posobi tu a tam aj hravejsim dojmom ( a to teraz nepisem preto ze ju mam ) .. ale tak to vidim ... ta nova generacia je uz hodne velka a tazka ... akoby uz mala ine priority ako bezne male auto ... ale ved aj predosla ibiza aj fiesta sa mi pacila viac.. uz som to spominal tusim .... takisto neviem dovod preco zmizli vzadu z naraznika dole cervene odrazky ... ma ich dnes uz kazde auto od miniaut za par supov az po luxusne vozy za tazke miliony ..... vlastne to aj vizualne pekne vyplna naraznik ... len si predstavme tu masu plastoveho naraznika aj na superbe alebo octavke keby vzadu dole nemali siroke odrazky ... a tu mi tiez chybaju ( a prave tu na sirsom voze voci predchodcovi davaju aj opticky vacsi zmysel )... cakal som ze aspon nejaka top verzia ich bude mat ale ako pozeram nema ich ani gti verzia za pol miliona... neviem hmm... sice je to v podstate vtakovina ale chyba mi to tam... je to zozadu potom take akesi hole a v kontraste s malymi svetlami a velkou plochou veku kufra aj vizualne nevyvazene ....

co sa tyka ceny tak urcite sa nejaka skladovka casom u predajcov tu a tam najde ... ale gti je proste gti... tu toho asi moc clovek nevycaruje .... aj ked kto na to ma tak si to kupi jasne... ved ked sa najde blazon co si kupi beetla za 800 tisic s nezazivnym prejavom a priestorom len pre dvoch fakticky... tak iste aj polo gti svojou sebavedomou cenou par ludi nejako uz k sebe nalaka ;-)
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2018 14:44
Re: pecka
Myslím si, že cena je v pohodě, Fiesta ST stojí zhruba stejně.
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 14:24
Re: pecka
mne dlzkovo vyhovuju mensie male auta.. zhruba do tych 4m.... ( fabia, yaris, 208, swift ) ... ( a aj take clio mi prislo uz obrovske a prerastene na pomery maleho auta podla mojich predstav maleho auta ) .... ved aj preto som rad ze som predoslu generaciu a obzvlast so 4 valcom este stihol ... fakt je to este take kompaktne auticko dobre citatelne aj svojou kasnou a proporciami ...

z novych malych aut za posledy rok zda sa ze jedine swift pochopil vyznam pojmu male auto .. a ktory vyzera byt dokonale posadeny ... zbytok su uz same montra velke a vysoke .. obludy a vajicka .. napriklad nova C3 mi prisla vedla golfu 5 snad svojim celkovym objemom kasne este aj vacsia ( vsimni si v reale a uvidis ze nasalim ) ... ale taka je doba ... male auta uz nechcu byt proste male ... bude teda zaujimave sledovat kam az narastu ;-) .. ale raz sa urcite uz naspat zacnu zmensovat ako aj 208 vs 207 vsadim sa
2. 7. 2018 14:39
Re: pecka
Vitara vs Polo GTI...to jsou zcela jiné cílové skupiny. Polo má dost konkurence ve třídě a jsem docela zvědav na tradiční souboj s Fiestou.
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 14:43
Re: pecka
tam to bude objemom motorov dost zaujimavy duel :-) ... ale polo bude lepsie bez debaty ;-) .. verim mu... hoc nepaci sa mi >:D
2. 7. 2018 14:46
Re: pecka
Proč bez debaty? Právě dospělost může být největším problémem Pola. Gradující a točivý tříválec nakonec může být i výhrou.
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 14:52
Re: pecka
nehadam sa... aj tak asi najzabavnejsi a najobratnejsi bude swift sport :-)
2. 7. 2018 15:34
Re: pecka
Možná mu v pocitové obratnosti a zábavnosti bude chybět právě samosvor a podle všeho až příliš plochá charakteristika pohonné jednotky.
Mimochodem Polo GTI je téměř na hmotnosti základní 5er E34.
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 15:40
Re: pecka
je proste tazke... ta predosla generacia je v priemera lahsia o 100 az 200kg .. pritom auta sa v poslednej dobe odlahcuju a idu vahou dole... len nove polo vahou "tlstne" a pribera.. sila :*) ... na predok bude asi hodne tazke
Avatar - Machýrek
2. 7. 2018 22:57
Re: pecka
No jo koukam na to, Polo GTI je jen o 9 kg lehci, nez Golf GTI, tak nevim, bez vyzkouseni na to nemam jednoznacny nazor.
Ale na co jo, to je nadrz 40 litru a pak ta cervena palubka, ktera podle konfiguratoru muze byt jeste cerna, ale jen pro nektery barvy (bila, modra, cerna), treba u sedivy metly trval na cerveny palubce a basta!
Avatar - white label
2. 7. 2018 23:17
Re: pecka
Jiná palubka nejde jen u šedé Limestone (zbývá bílá, červená, černá, modrá), ale podmínkou jiné palubky jsou i jiné potahy sedaček:
[odkaz]
A protože tyhle nudné potahy (za +640 éček) nelze kombinovat s šedou Limestone, nemůžeš mít k šedé Limestone ani jinou palubku, než červenou. Naštěstí ta červená palubka vypadá v reálu mnohem lépe, než na fotkách, takže za mě šedou Limestone s červenou palubkou a klasickými károvanými potahy Clark.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2018 23:26
Re: pecka
A váží na chlup stejně jako 308 GTi. :-)
Avatar - miromen
2. 7. 2018 14:54
Re: pecka
Vždyť Polo GTI je jen rychle polo, prostě GT a nikdy nebyl tradičnim soupeřem pro Fiestu ST, ktera je z jineho těsta. Pro něj jsou nebo byly soupeři Clio RS nebo Peugeot 208. Dokonce se někteři vyjadřuji, že ani novy Swift neni tak zabavny jako ST.
2. 7. 2018 15:27
Re: pecka
Každému sedne něco jiného, tato třídní sekce není kompromisním univerzálem a choutky řidičů budou velmi odlišné. Určitě bych si pár kousků na porovnání přibral. Ideál manuál a samosvor.
Avatar - miromen
2. 7. 2018 15:41
Re: pecka
Jasně, ale prostě pro ST, netvrdim vyhradně, pro sve vlastnosti pujdou cilovky, i když je nove ST podle všeho použitelne i na běžnou jizdu, kdežto GTI, ktere neni tak zajimave pro "okreskaře" je spiš pro širši veřejnost. Ten rozdil tam podle mě bude značny a neviděl bych je jako přime konkurenty.

"Ford Fiesta ST is one of the best cars in its class. It’s more fun to drive than the more expensive Volkswagen Polo GTI, faster and more engaging than the latest Suzuki Swift Sport, and more than a match for the enthusiast-favourite Peugeot 208 GTi."
Avatar - CHerokee
2. 7. 2018 22:52
Re: pecka
No možná právě proto by to byla zajímavá srovnávačka. Těch aut v této třídě moc není. Doma máme se ženou Fiestu ST, ale do nové bych nešel. Myslím, že to s tím tříhrnkem přehnali, ale uvidíme, co prodeje.
Avatar - Hammunasakra
3. 7. 2018 07:54
Re: pecka
[odkaz] + [odkaz] + [odkaz]
Avatar - white label
3. 7. 2018 12:29
Re: pecka
Na prodeje kašlu..., půjdu se raději s novou FieSTou svézt, vypadá velmi nadějně a za Performance Pack a možnost 3dv. si Ford zaslouží :yes: už teď.
Avatar - iudex
3. 7. 2018 15:12
Re: pecka
Aj keď nie je z lacného kraja. Je ešte o chlp drahšia, ako Polo GTI (537.990 Kč vs. 534.900 Kč, oboje manuál a 5 dv.). A ono sa to celkom ťažko akceptuje, dať za 1,5 l trojvalec viac, ako za dvojliter R4.
Avatar - white label
3. 7. 2018 15:55
Re: pecka
Hlavně zálež na tom, jak bude jezdit..., nějaký "psychologický" problém s tím R3/1.5/147KW zatím nemám.
Avatar - iudex
3. 7. 2018 16:11
Re: pecka
Ja mám, priznávam. A keby aj znel lepšie, ako R4 v GTI (je otázka, nakoľko to bude motorom a nakoľko výfukom, ktorý je v ST tradične "hlučnejší" ako v GTI), tak to spraví ladený výfuk.
Samozrejme možno vyskúšanie by náhľad zmenilo, ale to u nás nebude vôbec jednoduché. Napr. Polo GTI slovenský importér vôbec neobjedná ako predvádzačku, ako povedal predajca, nemajú na to gule a boja sa, že by ho nepredali. A možno podobne to bude aj s FieSTou, žiadna predvádzačka, objednávka len naslepo. A tá situácia bude hrať skôr v prospech Pola.
Avatar - woody-alien
3. 7. 2018 17:53
Re: pecka
To je docela silný kafe. Předváděčku Pola GTI má i "můj" pár km vzdálený lokální prodejce. S FieSTou uvidíme, ale když jsem o ní před pár lety uvažoval, taky to nebyl velký problém.
Avatar - Righ
3. 7. 2018 16:49
Re: pecka
Obecně proti tříválcům nemám nic, Triumph dělá motorky, které jsou s ním přímo vynikající (i když pořád ošklivé), ale u (jakože) sportovních aut mně jen tak někdo nevymluví, že při stejném výkonu dvoulitr R4 > 1.5 R3. Ten tříválec by musel mít o řád lepší charakteristiku (o zvuku nemluvím, ten je stejně dnes téměř vždy o výfuku), abych mu dal přednost. A takhle to má leckdo, nehledě na to, že málokdo je k tříválcům v autech tak smířlivý jako já, takže kupec Fiesty ST musí počítat s tím, že když kamarádům sdělí, že si koupil sportovní tříválec, setká se v lepším případě s pochybami, v horším s posměchem. Samozřejmě, dospělí lidé by měli kašlat na to, co okolí říká a co si myslí, imidž je na nic atd., ale ono to tak v praxi nefunguje, že.
Avatar - white label
3. 7. 2018 17:38
Re: pecka
Polo GTI je proti FieSTě větší (včetně motoru) a dospělejší, takže kdo nemá jasně na prvním místě fun faktor, půjde spíš do Pola.
Avatar - Righ
3. 7. 2018 18:01
Re: pecka
Fiesta vítězí ve fun factoru kvůli LSD, až ho dají do Pola (origo nebo aftermarket), pak se teprve uvidí. Ale zatím má Fiesta v tomhle směru jasně navrch, o tom žádná.
Avatar - miromen
3. 7. 2018 18:41
Re: pecka
To si jako važně mysliš, že ST ma vic fun faktoru jen diky samosvoru ? Už jsou i poznatky ST bez samosvoru. Zakladni genetika je evidentni a prostě Polo neni HH, ale čistokrevne GT. Jen samosvor ho v tomhle nespasi.
Avatar - Righ
4. 7. 2018 11:30
Re: pecka
Polo jako "čistokrevné GT"? Mám za to, že GT je třeba Bentley Continental. Nemyslíš to spíš tak, že je Polo prostě obyčejný hatchback s rychlým motorem? To z něj ale pak dělá hothatch, tahle kategorie nikdy nebyla o nějakých ultimátních úpravách, ale právě o rychlém motoru, o trochu tužším pérování a lepších brzdách, sportovních sedačkách, hlasitějším výfuku a poslední dobou čím dál tím více o samosvoru (zaplaťpánbůh za to).

Upřímně řečeno nechápu, v čem by měl být mezi Fiestou a Polem řidičsky tak zásadní rozdíl, pokud pominu špéru a možná ještě to, že třídveřová karoserie Fiesty lépe evokuje sportovní potenciál. Může mít třeba ještě uřvanější výfuk, ale to umí Remus a spol. za něco přes tisíc ojro nejmíň dvakrát lépe.

Spíš si myslím, že to o Fiestě jako extra zábavném autě a o Polu jako "GTčku" jsou ozvěny novinářských klišé, která se do úmoru opakují roky a roky. To jsou právě takové ty fráze, jak jsou GTIčka od VW nudná a fádní, Audiny nezatáčí, Francouzi "houpou" atd. atp. Nevím, kde to má svůj původ, možná v tom, že to kdysi byla pravda, a setrvačnost má zkrátka sílu, nebo to možná pramení z toho, že novináří mají tendenci po sobě papouškovat a málokdo se bojí napsat v recenzi něco jiného, než se předtím dočetl o hodnoceném autě v 10 jiných testech. A první testy, které si navíc čeští novináři díky malé jazykové bariéře snadno přečtou, vychází často v Anglii, kde berou Ford (a Hondu) téměř jako domácí výrobce a dělají jim legrační hype - především právě v tom smyslu, jací jsou to nepřekonatelní jízdní borci.

Závěrem na rovinu přiznávám, že jsem nové Polo GTI ani Fiestu ST ještě nejel, takže nemůžu vynášet žádné soudy, ale ještě tenhle měsíc bych se k nim měl dostat a jsem opravdu náramně zvědav, v čem všem tkví onen mýtický fun faktor Fodu, který VW postrádá.
Avatar - iudex
4. 7. 2018 12:15
Re: pecka
Aké osviežujúce čítať tu názor človeka, ktorý vie, píše k veci a rozumne, začína to tu byť pomedzi všetkým trollingom, hádkami, jednovetnými výkrikmi a off-topic vyjadreniami veľká vzácnosť. Dúfam, že si sa vrátil nastálo a neodmlčíš sa opäť. :yes:
Inak súhlasím takmer so všetkým, čo píšeš, tie rozdiely medzi autami nie sú také dramatické, ako to niekedy novinári prezentujú, podporujúc tým prežité klišé. Medzi Fiestou a Polom nebudú určite také rozdiely, ako sa píše (najmä na britských weboch). Tiež som FieSTu a PGTI nejazdil, ale v minulosti som porovnával Focus ST a G GTI a tiež sa písalo o dramatickom rozdiele v charaktere a realita bola oveľa menej rozdielna. Preto aj teraz tipujem, že FieSTa bude o chlp živšia a agilnejšia, zvukovo dramatickejšia, kdežto Polo bude komfortnejšie, tichšie a menej živelné, ale objektívna dynamika bude zhodná a robiť z FieSTy Lotus a z Pola Continental rozhodne nebude namieste. Ak bude niečo robiť rozdiel, bude to ten samosvor, ten bude mať výraznejší vplyv na správanie v zákrutách (a práve verzie so samosvorom boli na prezentácii, odkiaľ všetci novinári písali tie ódy); verzie bez samosvoru si budú určite bližšie. Každopádne ako fanúšik Fordu som rád, že začali opäť akcentovať tú jazdnú stránku, agilitu a obratnosť, ktorou sa preslávil jednotkový Focus (a z ktorého imidžu potom žili 2. a 3. generácia, hoci trojka už úplne nedôvodne). Tiež by som takto od stola uprednostnil agilnejšie jazdné vlastnosti, ale ten trojvalec by som mal trošku problém vnútorne prijať. Takže nádeje vkladám do nového Focusu ST, ktorý by mal dostať podladený motor s aktuálneho RS.
Avatar - miromen
4. 7. 2018 12:42
Re: pecka
Kde chodiš na ty blaboly, že focus 2 a předevšim 3 z toho jen žiji ? Aha novinařske kliše, žadna realna zkušenost.
Avatar - iudex
4. 7. 2018 13:01
Re: pecka
Focus 2 som vlastnil a Focus 3 som mal vo finálovom výbere auta, ty blábol. ;-)
Avatar - miromen
4. 7. 2018 13:08
Re: pecka
A přesto tvrdiš, že žiji z jmena jeho předchudce ? Takže konkurence vuči nim nabizi řidičska auta ? Tak proč to kliše od novinařu, že součastny focus je jizdně a pro řidiče vybornou volbou. Někteři jej řadi prakticky na vrchol. Mě stači rozdil oproti golfu a to zdaleka zde neni jen on.
Avatar - iudex
4. 7. 2018 13:29
Re: pecka
Ja netvrdím, že konkurencia ponúka šoférskejšie autá, iba že tie rozdiely medzi najlepšími v triede sú minimálne a Focus (končiaci trojkový) rozhodne nie je nejaká špička triedy, na ktorú konkurencia nemá, "iba" patrí do širšej špičky.
Ono ten pokles išiel postupne: jednotka nastavila latku a konkurenciu jasne deklasovala, dodnes si pamätám nadšenie z obyčajnej 1,6ky, aké to bolo agilné auto. Dvojka už bola väčšia a nie tak agilná, ale stále jazdila nadpriemerne. Trojka ale podľa môjho názoru zapadla medzi konkurenciu, ničím ju neprevyšuje. A teraz nehovorím o 1er, ktoré ako zadokolka je niekde inde ako konkurencia, ale aj o takej M3, Astre, Leonovi či Civicu. Preto som osobne rád, keď čítam správy o výraznom vylepšení štvorkového Focusu a nemám problém veriť, že F4 bude najlepšie jazdiacim kompaktom.
Avatar - miromen
4. 7. 2018 13:42
Re: pecka
Ty vyjmenovavaš zrovna konkurenci, ktera vždy byla v blizkosti focuse, tedy až na Astru u ktere je to docela nezařaditelne. A dalši věci je a to už jsem ti taky psal to, že součastny focus je velmi kultivovany což uděla taky sve. Mimochodem před par dny nějaky fordi pohlavař řekl, že už součastny focus je velmi chvalen v oblasti jizdnich vlastnosti, ale že jejich cilem bylo jit ještě dal a posunout se. No řečene toho bylo dost a realita ukaže jak to bude, prvni poznatky jsou zatim dost kladne. Určitě by to bylo fajn, protože v nižši středni to zatim jako možny posun vidim snad u noveho Civicu.
Avatar - Righ
4. 7. 2018 14:47
Re: pecka
Díky za poklonu, diskutoval bych často a rád, žel musím vydělávat na nová auta a motorky a taky s nimi aspoň trochu jezdit. :-) Navíc když člověk vidí, jak je každá druhá diskuze zaplevelená tím tetčiným alter egem, nebo DanielDesignem, který sice už 10 let užívá medikaci, ale stále se nenaučil interpunkci, anebo obecně přesně tím balastem, o kterém píšeš, člověka rychle přejde chuť.

Ale zpět k autům - FST vs. G GTI je skvělý případ, kdy novinářské zveličování rozdílů byly jen kecy v kleci a v reálu to zdaleka tak dramatické nebylo. Anebo aspoň já mám úplně stejnou zkušenost, jakou popisuješ ty. Pokud jde o jedničkový Focus, je to samozřejmě v mainstreamu kultovka, ale zase si troufnu říct, že hodně těžil z toho, jaký představoval posun ve srovnání s Escortem a že čtyřkový Golf neměl nic moc základní motory a žádnou pořádnou GTI verzi (jasně, byla tu VR6ka, ale to byla těžká, líná a celkem nespolehlivá mrcha; furt to nicméně byla V6 v C segmentu a za to patří VW respekt). To FoFo měl velmi dobré ST, skvělé RS a i s těmi základními Zetecy to byla sranda.

Nový Focus ST na mě už bude asi dost drahý, to si jako druhé auto jen pro srandu doma neobhájím. :-) Docela se upínám k tomu, že VW udělá ještě nějakou ultimátní verzi toho Pola, třeba za rok, třeba za dva, ale kdo si počká, ten se dočká. A ještě uplně nezatracuju nadcházející Clio RS/208 GTI, záleží na tom, jestli budou mít fofrklacek.
Avatar - miromen
4. 7. 2018 15:31
Re: pecka
S tim jedničkovym fokalem souhlas. Ja jsem to v jine diskuzi taky psal, prostě ten přechod z escorta byl značny a da se řict zlomovy což focuse dost "zviditelnilo". A někteři aniž by jej měli v ruce ho dodnes vynašeji do nebes jako nějaky teměř zavoďak. Ano jedničkovy fokal byl dobře jezdici model, předevšim ovladatelnost byla vyborna a velice dobře nakloněn řidičum, ale že by se z toho topořil ud...znam i jinou v te době konkurenci a i takovy japonci uměli byt velmi zajimavy a nakloněni řidičum.
Avatar - miromen
4. 7. 2018 12:41
Re: pecka
Určitě souhlasim s tim, že novinaři by se mohli vic rozepisovat a byt detailnějši i když je otazka kolik lidi by to zajimalo. A to, že bude nějake kliše mezi novinaři je taky určitě běžne, ale neznamena, že tomu je tak vždy a že ty rozdily nejsou. Každopadně ty pišeš jak by si nikdy žadne auto snad ani neřidil nebo neměl srovnani. Už jenom to, že ty auta jsou dělana z jinych komponentu, ladili a odlaďovali je jini lide dava velky prostor proto aby se ty auta rozdilně chovali. Jasně některe auta si budou v reale svych chovanim hodně podobna a kdyby ti někdo zavazal oči tak bys těžko hadal, ktere je ktere, ale mezi některyma je rozdil velky tak, že je patrny hned po par metrech. Sam jsem jezdil golfem 6 a projel si i 7 generaci a momentalně vlastnim součastneho focuse a už u těchto běžnych verzi je velky rozdil, ktery bych poznal i s těma zavazanyma očima. Uplně mi stačilo co mi řekla druha polovička po tom co focuse řidila a poznala i toho golfa a to je prakticky řidič začatečnik. To same běžne verze pravě předchozich generaci fiesta a polo mezi kteryma byl opravdu velky rozdil. Nebo to jak předchozi Poo GTI dostalo motor 1.8 a na internetu hned nadšeni a k čemu mu to bylo ? Značna čast běžnych lidi nebo ti testeři včetně některych byvalich zavodniku se jasně vyjadřilo, že tohle Polo GTI rozhodně neni konkurentem pro auta jako jsou Fiesta ST, Peugeot 208 GTI apod. Jo a mimochodem novou Fiestu ST nechvali jenom ti anglani, ale frantici, španěle, italove atd. jesti je to kliše...no je to ford a ten prostě děla řidičska auta s kvalitnim jizdnim projevem takže bych tomu i věřil.
Avatar - iudex
4. 7. 2018 13:05
Re: pecka
No a práve o tomto Righ písal, že sa vyčleňuje Polo GTI spomedzi ostatných "pravoverných" hothečov a na to nie je dôvod (obdobne to robia mnohí pri Golfe GTI). Pritom GGTI jazdil napriek menšiemu výkonu na okruhoch lepšie časy, ako Focus ST. Ja tvrdím, že to bola hlavne zásluha samosvoru a obdobne to bude aj pri Pole a Fieste, teda FieSTa bude lepšia/rýchlejšia ako PGTI najmä (aj keď nie výlučne) vďaka tomu samosvoru. Počkajme si na porovnávačky verzií s otvoreným difom, ja na rozdiel od Teba tipujem, že tam dramatické rozdiely nebudú.
Avatar - miromen
4. 7. 2018 13:24
Re: pecka
Škoda, že jsem nenahral alespoň zavěr hodnoceni od Christiana Menzela. Ten řekl něco v ve smyslu, že jak Golf GTI chvalil tak u Pola GTI to prostě nejde, to auto je na to až přiliš fadni a obyčene na to aby se mohl měřit se svou konkurenci. Jasně zavodnik, jina měřitka, ale vesměs dalši z řad, ktery to prakticky vidi stejně. A třeba čas na okruhu, ktery ma Menzel k dispozici zajelo to Polo jen nepatrně huř než většina a snad i lepe než jini ze stejne třidy. O rychlosti to evidentně neni. To stejne plati pro Focus ST, ktery předFL za moc nestal o tom jsem tu taky psal. Mimochodem nedavno zrovna němci vydali dalši srovnavak, kde Focus ST prohral, byl nejpomalejši a i přesto, že jako jediny neměl samosvor tak oproti zbyvajici čtyřce byl označen za pravě jako nejvic fun HH dane pětice. Už nevim přesně, ale byla tam Cupra, GTIP a tušim P308. Jestli jde opět o nějake kliše netušim.
Avatar - Righ
4. 7. 2018 14:57
Re: pecka
Iudex to řekl v podstatě za mě, můžu jen zopakovat, že dle mých zkušeností (a i když jsem toho ve srovnání s opravdovými znalci neřídil mnoho, pár set aut už mi rukama prošlo, a to včetně mnoha Fordů a VW) není důvod koukat se na koncernové HH ve srovnání s ostatními z patra a vidět je jako nějaká bezpohlavní a nijaká "GTčka". Myslím, že za to může hlavně pověst VW jako zkrátka toho nejmasovějšího mainstreamového výrobce a nikterak agresivní design, který ale třeba já oceňuju mnohem více, než "vzrušující" konkurenci od Hondy. :-)

Ale jak jsem psal, projedu určitě oba souputníky a pokusím se k nim přistupovat nezaujatě a bez předsudků. Třeba se pak ještě někdy v diskuzi na podobné téma střetneme a já ti budu moct dát za pravdu, pokud k tomu bude důvod. ;-)
Avatar - miromen
4. 7. 2018 15:22
Re: pecka
Ja osobně jsem realně pravě za ty umirněnějši modely, ktere jsou mi bliže než auta typu Focus RS nebo Civic Type-R. Ano rad bych si je projel a vyzkoušel, ale realně z největši pravděpodobnosti nepořidil. Mě se zamlouva pravě to, že nejen podle těch novinařu, ale i podle lidi, kteři měli možnost nove ST řidit tak je dle nich oproti předchudci o dost použitelnějši za běžneho provozu a v normal modu je udajně i docela slušně utlumena. S tim, že někteři tvrdi, že už neni tak zabavna a ultimativni a někteři tvrdi, že nic z toho neztratila jen je prostě trochu jina. Tohle bude zřejmě dost subjektivni a každy si to musi posoudit sam tedy pokud ma nějake realne srovnani.
Avatar - miromen
3. 7. 2018 18:39
Re: pecka
No vzhledem k tomu, že se doba vyroby u ST protahla o nějake 2-3 měsice tak zřejmě zajem je a tušim, že ještě ne všechny trhy maji možnost objednavky. Jinak ford u nas objednal 2ks z toho by jeden mohl byt k dispozici během 14 dni. Jen se ještě nevi k jakym učelum budou ST sloužit.
Avatar - lamal
2. 7. 2018 14:34
Pologolf
Za mna dobre, podla testu robi vsetko tak ako sa ocakava... V pole novom som siel a ten priestor a kabina su fakt dobre... Toto je fakt schopne posluzit aj malej rodine u nas... Pokial je na vyber tak nevadi ani to, ze to nema tak hravy podvozok a filtrovanie emocii, alebo komunikativnosti. Je to predsa VW... trocha dilemma pri fieste je asi motor, sice 1,5 Eco je vyladeny ako to len slo, istejsi pocit pri zaspavani aj po dlhom case by som mal z tohoto 2,0 TSi... hlavne ked to ma podla autora aj nejaku spicku do konca... hmm

no a chcelo by to inu farbu, toto je des, cervenu ..
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 14:59
Re: Pologolf
mne sa paci cervena ale aj biela mi tu nahodou sedi ... zase na cervenej zadne svetla kusok aj "zaniknu" .. desne su pre mna na malom aute skor tmave farby ( cierne polo vyzera fakt divne v akejkolvek generacii ) ... ale svetle mi tam pasuju.. navyse biela farba malemu autu dava aj istu eleganciu tvarov ... ktoru ti tmavomodra proste neda

ale inak suhlasim ze cervena je na malom ( snad akomkolvek malom ) aute skoro vzdy top aj u mna .. ved aj ja som chcel povodne cervene polo co som tu pisal .. ale tak nakoniec bolo na sklade len biele v danej zlave :*) ale dnes som normalne aj rad za tu farbu ... vcelku pekne svieti ... ale hlavne ze nie je sive alebo moc tmave ... lebo taketo farby maskujuce zaroven aj rozmery mi pasuju uz pre vacsie vozy ... videl som aj nove polo uz sive a je to . hm.. ako to povedat... proste divne... akoby bez nateru ... a male auta za mna proste potrebuju ziarive a napadne farby ... :-)
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2018 16:13
Re: Pologolf
Jednoznačně nejvíce se podle mě k Polu hodí ta oranžová (nevím, jestli je i pro GTI).
Avatar - white label
2. 7. 2018 18:53
Re: Pologolf
Pro Polo GTI oranžová není, za mě vypadá nejlíp v Limestone Grey (a potom v červené).
[odkaz]
Avatar - lamal
2. 7. 2018 17:02
Re: Pologolf
v bielej mi tie čiary na nom vadia, spolu so sparami na karoserii to je ako past na oko, mozno len na fotkách, no nie je to zrovna pohladne ani prijemne pre mna... cervena by to trochu ozivila a aj vyhladila zaroven... asi
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 18:23
Re: Pologolf
clovek si taketo veci uvedomi iba na fotke presne tak ... ale v reale to neregistruje... ved spary na karoserii vidno na kazdom aute bez ohladu na farbu [odkaz] ... auto je skratka skladacka.. aj na cervenom aute vidis cierne spary uplne rovnako [odkaz] vs [odkaz] mne pride ze je to jedno... navyse vw ma tie spary ozaj minimalne ... ale chapem ze kazdy ma na vec svoj pohlad a svoje vnimanie aj videnie.. takze v poho ... cervena je fakt sexi a k malym vozom sa hodi dokonale... ale popravde je to prave biela ktora dnes vsade frci... pritom sam netusim preco .. vazne nechapem .. ale co vidim tak bielych aut je fakt hodne uz ( naopak kedysi oblubene strieborne kasne akoby zrazu uz zmizli.. no skus najst strieborny yaris alebo ceed ) .. a aby toho nebolo malo tak aj moj kolega ma bielu i20 a kolegyna zase biely yaris... na parkovisku vzdy krasne ladime >:D .. pritom sranda je ta ze ani jedna biela z tych troch nie je rovnaka ked vidis tie auta priamo vedla seba ..... kazda ma iny akoby "odtien"... moja je taka akoby snehova... i20 ma kusok "maksiu" kremovejsiu bielu .... no a povedzme zase predosly swift biely od suseda ma zase taku akoby az uplne ostru bielu este svetlejsiu vedla ktorej aj moja biela posobi ako taka spinavo az sivobiela ... neskutocne ale aj biela ma zda sa50 odtienov ani by clovek neveril :*) ... pritom aj polo ponuka este jednu bielu --- ja mam pure bielu zaklad.. ale ma este aj perletovu bielu metlu.. ta mi prisla taka uz smotanova kremova tiez---- sem tam ju vidim ale velmi malo..

PS: spary za ostreho svetla pod spravnym uhlom ked sa odraza od kasne vidno menej ... vtedy treba auto fotit >:D [odkaz]
Avatar - white label
2. 7. 2018 19:52
Re: Pologolf
Logicky, čím světlejší lak, tím větší tvoří kontrast s (přirozeně) tmavou spárou...
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 20:57
Re: Pologolf
stejne zalezi na uhle a svetle ... je myslim uplne jedno co do viditelnosti spar ci pozeras na toto [odkaz] alebo na toto tmavsie [odkaz] ... nahodou este ta svetlejsia farba posobi paradoxne akoby uhladenejsie a nenapadnejsie co sa tyka spar... ale stejne je to o svetle a uhle... vzdy... :-) za tym si stojim.... navyse v reale clovek toto fakt neregistruje... samozrejme ze na fotkach je to uz ine ... tam sa da najst akakolvek "spara" a blbost ktoru budeme povazovat za rusivu ... ale v reale ani na bielej A6tke ani na cervenej i10 ani na striebornej octavke ci modrej fabii toto nikto fakt neriesi .. vacsi problem je skor ten ake velke su spary... ale pride mi ze vw ich ma fakt minimalne... taka kolegova i20 ich ma napadnejsie.. aj vpredu na stlpiku aj na blatnikoch .. o yarise ani nevravim... tam sa s tym neparali vobec ... takze tu moze byt aj nove polo v klude .... v tomto opat spickova kasna.. mozno aj naj v segmente ... a aj na fotkach vidim doslova len mikrospary.... ale je to vsetko len moj pohlad ( snazim sa byt objektivny hoc ano jasne... vw mi je teraz v reale uz v podstate blizi ako mnou nejeden donedavna preferovany korejec .. ale v tomto je podla mna vw fakt dobry... kasne mal vzdy na danu dobu velmi dobre zmontovane ... to som ani nikdy nepopieral ... aj kabina a plasty ok ) ... takze som rad aj za konstruktivnu kritiku ..... takze vdaka ... :yes:
Avatar - Ada je zase tady
2. 7. 2018 14:42
Bude taky ve verzi GTD?
Co se zastaralym zazehovym motorem... :no:
Rozbalit vlákno
1
2. 7. 2018 15:09
Re: Bude taky ve verzi GTD?
Áno. Bude s SDI.
Avatar - Jenik3
2. 7. 2018 15:18
zacina to byt nuda
Same jakoze sportovni auto a pritom rychlostni limity prekracuji i minivozy (ve mestech jsou casto k videni 40 a 30 limity), dalnice v EU 120-130 vyjma D.
Jezdeni ve vetsich mestech je tragedie, protoze ucel rychleho presunu z mista A do B narazi na preplnene silnice.
Nove auto (paklize to neni operak) jsou vyhozene penize, neb podobnou ulohu zastane s prehledem i 10 let stary udrzovany wagen.
Obdivuji markting automobilek, ktery tlaci nove a nove modely s novymi vychytavkami. Co tam ti kreativci piji?
No kazdy mame jine priority.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 15:26
Re: zacina to byt nuda
je jasne ze na bezne potrebu malemu autu netreba 200 koni... ale toto je proste top model.. preda sa ho par kuskov ... a ma aj premrstenu cenu... a tym to asi zhasne.. a 90 percent zakaznikov pola tejto generacie pritom bude uzivat bezne trojvalce.... to iste fiesty ibizy a dalsi.... pritom keby tu radsej dali sikovny 4 valec okolo 100kw ktory by si aj niekto kupil ( iste by uz bol dostatocne sportovy a zivy a aj vcelku dostupny zaroven ) ... ach jo... preco musi byt vsetko zase nejak naopak ;-\
Avatar - Jenik3
2. 7. 2018 15:37
Re: zacina to byt nuda
GTI je auto pro nadsence. Jasne, ze to neni masovka. Nicmene se ptam, kdo je cilovka?
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 15:46
Re: zacina to byt nuda
niekto kto ma peniaze... chce nieco silne ... ale nechce nic velke... :*) .. aj ked zakaznik mini ani smartu to opat asi nebude... nakoniec polo gti pozerie vlastne rady... aj ked golf je golf
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2018 16:30
Re: zacina to byt nuda
Kdybych si měl vybrat auto za 550 tisíc, bude Polo GTI a Fiesta ST na prvních místech výběru. Právě v dnešním přeplněném provozu se pár rezervních koní velice hodí. I když jsem zvyklý na mnohem méně.
2. 7. 2018 15:36
Re: zacina to byt nuda
Tímto pohledem by se jakákoliv investice do nové věci/výrobku mohla jevit zbytečně a tak by mohl být apriori lepší starý byt/dům/auto/oblečení z druhé ruky a koneckonců i nedojedené jídlo z restaurací. ;-)
Avatar - Jenik3
2. 7. 2018 15:40
Re: zacina to byt nuda
U domu to neni daleko od pravdy :-)
Jak jsem psal na konci, kazdy mame jine priority. Pochopitelne, ze vyvoj musi jit zakonite dopredu.
2. 7. 2018 15:45
Re: zacina to byt nuda
Záleží jestli se přizpůsobíš domu nebo si ho uděláš jak potřebuješ. i když víme, že potřeby se časem mění ;-)
Avatar - Blue Sun
2. 7. 2018 15:29
Najednou
v podstatě čistě dotekové ovládání infosystému nevadí. Sice má "jakože" tlačítka, ale i ta jsou jen doteková, tedy je třeba se na ně podívat a soustředit.
Nedávno tu byla neskutečná kritika za umístění ovladače varovných světel u 5008, a tady je ještě hůř umístěný a ještě méně výrazný.
Co mi tradičně nesedí, je panel klimatizace utopený hluboko za hranu přístrojové desky, zbytečně moc daleko z dosahu. A přetlačítkovaný volant...
Skvělá to ergonomie...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Jenik3
2. 7. 2018 15:34
Re: Najednou
Mam ciste prakticky dotaz: jak casto ovladas v aute klimatizaci?
Avatar - Blue Sun
2. 7. 2018 15:39
Re: Najednou
Hmm... jak kdy. Někdy na ni nemusím sáhnout týden a někdy třikrát, čtyřikrát za jízdu. Udržet příjemnou teplotu totiž obvykle neznamená "nastavit jedenadvacet a plnej výkon". Třeba zrovna v pátek - vyrážel jsem za chladného dopoledne, přejel tři kraje, a v každém jiné počasí. A jedna teplota to prostě neudrží příjemně. Takže buď přitopit, nebo naopak chladit, nebo přidat větráku, když se opře slunce...
Hledat hluboko utopená tlačítka je asi stejně příjemné jako hledat nastavení v dotekovém systému. Spíš horší, ten systém mám aspoň na očích.
Avatar - Jenik3
2. 7. 2018 15:42
Re: Najednou
Plne dotekovy system je chucpe (napr. corolla).
No ja na klimu nesahnu, jak se mesic dlouhej, ale na stresni okno pokazdy :-)
Avatar - Jenik3
2. 7. 2018 15:55
Re: Najednou
na ja richtig, cor ma ovladani klimy dole. Ale ten display je peklo.
Avatar - miromen
2. 7. 2018 15:58
Re: Najednou
Tohle jsou prostě male auta a jsou tu zřejmě větši komromisy než u většich aut. Na menši ploše je potřeba dostat stejne zakladni ovladače. Ibiza ma oproti Polu vydechy ventilace s displejem prohozene a teď co je lepši řešeni.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2018 16:42
Re: Najednou
V Polu jsem seděl jen staticky, ale právě tohle rozložení desky a umístění displeje mi přišlo super.
Avatar - miromen
2. 7. 2018 17:19
Re: Najednou
Tohle jsou podle mě věci, ktere se musi prověřit provozem a ne jen staticky. Určitě bude rozdil v užiti pravě sourozencu Polo/Ibiza, ktere maji zrovne tohle odlišně řešene. Osobně by mi niže umistněny displej zřejmě až tak nevadil jen by to nesměl byt extrem jako je tomu v připadě např. corsy.
Avatar - Blue Sun
2. 7. 2018 18:12
Re: Najednou
Jenže já nemluvím o výškové poloze panelu, ale o hloubce jeho zapuštění pod hranu desky. To mi vyloženě vadí. Lepší je, pokud je všechno ovládání plošně v rovině (třeba Clio).
2. 7. 2018 15:43
Re: Najednou
Jak u kterého auta, sice se technici snaží nastavit jakýsi ideál automatického fungování, ale jinak to jde ve spoře proskleném kupé, jinak v MPV atd.
U některých aut jsem na ovladače téměř nesahal u jiných zase každou jízdu.
3. 7. 2018 13:36
Re: Najednou
Já jednou nastavil a hotovo. Je to přece automat. Když bylo ráno 12 stupňů, auto přitopilo. V poledne už chladilo. Mám v autě 21 pořád..
2. 7. 2018 15:41
Re: Najednou
Klima je tu jednoznačně intuitivnější než řešení nutící se přes obrazovku proklikávat někam do menu.
U jednoho auta mám téměř vše na volantu, u jiného jen část běžných tlačítek a kupodivu se mi lépe jezdí s novějším a plnějším.
Mimochodem, geniálně má ovládání klimy (á la M-B) vyřešené např. P208 s digi verzí. Nevím, proč to nepoužili i dále.
Avatar - twistedTSD
2. 7. 2018 16:38
Re: Najednou
Kde jinde by měl být panel klimatizace?
Avatar - Blue Sun
2. 7. 2018 18:12
Re: Najednou
Viz moje reakce 18:12.
3. 7. 2018 13:49
Re: Najednou
Doporučuji si nejdříve vyzkoušet a pak teprve komentovat. Měl jsem auto týden a musím říct, že klimu jsem nastavil a konec. Navíc v reálu to utopené není.Normálně se to dá ovládat. Stejně tak panel. Nastavím co chci vidět a dále se v tom nehrabu, případně si přepínám na volantu. Dle mého je to povedený kompromis. :yes:
Avatar - white label
3. 7. 2018 14:24
Re: Najednou
Souhlas, mimochodem FieSTa je na tom ohledně umístění ovládání klimy podobně, jinak ale její palubka působí celkově jako o generaci starší:
[odkaz]
Avatar - iudex
3. 7. 2018 15:25
Re: Najednou
Tak som si spravil porovnateľné konfigurácie (5dv., manuál, 17", metalíza, autoklíma, predné LEDky, vyhrievané sedadlá a parkovacie senzory) a vyšlo mi to takto:
Fiesta 578.990 Kč,
Polo 568.500 Kč.
Fiesta má síce lacnejšie príplatky, ale GTI má lepšiu sériovú výbavu (LED, autoklíma), takže v konečnom efekte je lacnejšie. A ak si k FieSTe priplatíš Performance pack so samosvorom za 25000, cena je 603.990 Kč.
Inak u nás bude zrejme situácia odlišná, Polo nemá u nás sériovo ani LEDky, ani autoklímu, takže bude tipujem drahšie. Ale cenník Fiesty u nás ešte nie je vôbec, tak uvidíme.
Každopádne platí, že to je dosť drahý trojvalec a mal by som s tým (viem, hlavne psychický, ale predsa) problém.
Avatar - white label
3. 7. 2018 15:57
Re: Najednou
Levné není ani jedno, takže rozhodnou spíš individuální preference.
Avatar - iudex
3. 7. 2018 16:08
Re: Najednou
A ako pozerám slovenský konfigurátor, u nás pri PGTI nie je v sérii autoklíma (480 eur), LEDky (790 eur) a dokonca ani tempomat (420 eur), teda len tieto tri prvky, ktoré v ČR sú v sérii, vyjdú u nás na 1690 eur (cca. 43000 Kč) extra. 8-s
Tipujem preto, že aj FieSTa u nás bude drahšia (alebo horšie vybavená), ako v Čechách.
Potom ale vyvstáva otázka, nakoľko sa oplatí ísť do Pola a či nie je Golf GTI (s výbavou už v cene a ako starší model s potenciálne väčšou zľavou) lepšou voľbou.
4. 7. 2018 13:16
Re: Najednou
Přesně tak, když se odhlédneme od novinářské konfigurace se všemi možnými příplatky za 700 tisíc, je Polo GTI překvapivě levné. Konkurence je dražší, pouze Fiesta dokáže cenově držet krok, ale má handicap chybějícího válce.
2. 7. 2018 15:55
Supr
O3 tsi 1425kg dle technicaku.Kdybych teď vybíral tak je polo gti nejlepší volba-2l"ctyrvalec" příplatky netřeba když ma motor,volant a klimu.200koní a 1300kg vpoho a při běžné jízdě za 6l pojede.Kdo potřebuje předjet tu kolonu blbcu za kamionem tak s timhle 4metrovym strojem do pujde jak po másle.Navíc je nenapadne tk s vŕma nebude nikdo závodit když vás uvidí ve zpětným zrcátku(mě se to stává).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
2. 7. 2018 17:55
Mě se nové Polo líbí...
.....paní stavitelová tady v ulici má červené a vždy se na něj rád podívám. Také si ho pečlivě udržuje a má ho stále nablízkaný....tož tak.... ;-) Jo, GTI není zrovna z levného kraje, to je fakt.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
2. 7. 2018 18:53
Re: Mě se nové Polo líbí...
u nas mala kedysi jedna pani suseda odvedla take bledozelene polo v metle... este tu generaciu z druhej polovice 90 rokov ( 1,4 74kw )... a este aj ked som ometal sneh okolo vtedajsej nasej feldy tak na mna zjapala z balkona co jej na auto hadzem sneh pritom som bol polmetra od neho a na svojom nemala odomna ani vlocku ... to su take tie "zlate" samotarske panicky >:D .. ktorym ked siahnes na "oneee" hocico .. tak je hned zle ;-) ... pritom to jej auto viac stalo ako jazdilo ... ale tak co spravis ... este ze ju dnes uz nevidim tu staru babu huraaa >:D ... pripomenul si mi spomienku... sorry za off topic ale musel som
3. 7. 2018 09:37
Cena, kufr
Kolem ceny verze GTI i "normální" jsem toho přečetl hodně. Osobně jsem řešil nákup právě podobného auta nakonec Polo vyhrálo. Cena je ovlivněna vždy výbavou. Srovnával jsem Fabii, Rapid, Fiestu a podobná auta a ve výsledku, pokud jsem naskládal stejnou výbavu, pak byl rozdíl minimální. Navíc například blind spot monitor žádné jiné auto této třídy nemělo (konec roku 2017, kdy jsem to řešil). Příplatková výbava typu navigace je stejně drahá u Pola jako u Golfu. Takže to skáče, když chce člověk trochu více muziky. A pokud si stejně poskládáte Golf, pak je cena o 200.000 nahoře. Osobně mi tedy nepřijde nijak vybočující proti stejně vybavené konkurenci.

A ještě jeden postřeh. Viděl a četl jsem snad všechny recenze. A v podstatě nikde se neříká, že objem kufru 351 litrů je včetně místa pro rezervu. Proto má GTI "jen" 305, protože tam má baterku. Navíc, pokud si pořídí někdo Beats audio, pak nejde dát podlaha do spodní polohy kvůli subwooferu. A kufr je ještě menší. A to platí pro všechny verze Pola. Pro někoho to může být nemilé překvapení.
Rozbalit vlákno
1
4. 7. 2018 13:21
Re: Cena, kufr
Nikdy neexistovala jednotná metodika měření objemu kufru. Takže i dříve některé automobilky s udávaným objemem kufru "čarovaly", dnes je to skoro standard. Holt si to musí člověk sám zhodnotit, jak je to velké.
Avatar - Righ
3. 7. 2018 16:32
Trefa
Spolu s N30 nejlepší HH z hlediska poměru cena/výkon. A protože mám silnou averzi vůči hundaji, bylo by pro mě v současnosti Polo GTI s manuálem volbou číslo 1, nebýt ovšem té chybějící špéry. Tak ať koukají muži a ženy z Vlkohradu rychle připravit po vzoru Fordu nějaký Performance paket, nebo ať s něčím přijde Quaife nebo podobní borci, a mají mě na lopatě. Čekat na Ford nemá cenu, RS z Fiesty nebude a Focus RS bude stát zase randál. Možná ještě něco ukáží žabožrouti, ale obávám se, že ti už v kategorii malých rychlých prcků, kteří jsou na okresce stejně nejlepší, na kvedlačku definitivně zanevřeli. Ještě kdyby tak udělali Polo jako trojdvířko, ale člověk nemůže mít všechno.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
4. 7. 2018 12:22
Re: Trefa
Ešte by som dal šancu novému Focusu ST, ako píšeš Fiesta RS nebude a Focus RS už má byť hybrid, kdežto ST má dostať podladenú 2,3ku s aktuálneho RS a tiež samosvor. Hlavne motor je zaujímavá informácia, dlho sa špekulovalo o downsizingu podobne ako u FieSTy, ale vraj konštruktéri prišli k záveru, že dostať z 1,5ky požadovaný výkon pre Focus by už nešlo bez skrátenia životnosti, tak vraj zoberú druhý motor, čo majú k dispozícii, t.j. 2,3 EB, samozrejme so zníženým výkonom, aby zostal odstup od RS. To by mohla byť ideálna kombinácia: ľahšie auto s "plnotučným" motorom a samosvorom.
Inak nejaký Performance paket by iste Polu dosť pomohol, 2,0TSI je dosť silný motor a VAQ by iste trakcii hodne pomohol. Ale potom je obava, kam by sa dostala cena Pola, či by to nebolo už moc blízko Golfu GTI. Včea som hovoril s predajcom VW a ten práve odovzdával Polo GTI v cene 25000 eur, to už je dosť blízko Golfu a s nejakým Performance packom za 1000-2000 eur by to bolo ešte bližšie. Uvidíme, ale osobne samosvoru v Pole neverím.
Avatar - Righ
4. 7. 2018 15:37
Re: Trefa
Polo GTI s manuálem začíná v ČR 230k pod GGTI, a to je pro mě sakra velký rozdíl. Focus ST bude stejný příběh, byť všechno to, co píšeš, jsou pro mě nové a velice lákavé informace. Věřím, že to bude parádní povoz, ale holt za jiné peníze.

Já navíc chci něco opravdu malého, kde nebudu vozit nikoho než sebe a max nějakého kamaráda na spolujezdci, takže by mi vyhoval co nejostřejší B segment, ideálně třídveřák. Ten mi VW téměř jistě nedopřeje, ale nadějí na nějakou tu hardcore verzi Pola se ještě nevzdávám.

Btw já už jeden "větší" HH doma mám - nový Clubman S, který si ale uzurpuje manželka a já nemám srdce jí ho moc často brát. :-) Navíc se v praxi ukázalo, že to auto není na žádnou velkou divočinu stavěné a abych ho dostal tam, kde bych ho chtěl mít, musel bych vysolit dalších cca 150 tisíc (špéra, brzdy - origo jsou strašné ***, lauf, čip, sání atd.). A kdybych si ho takhle upravil, už by to zase nebyl příliš přívětivý family car. Proto jsem se rozhodl, že si raději koupím nějakou druhou káru jen pro sebe a na ní se vyblbnu. :-)