reklama


Test Auto.cz

Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW) – Změnil se vůbec?

26.10. 2015
Verdikt
 

Prodeje MPV klesají na úkor SUV, Volkswagen ale velkoprostorovým vozům nadále věří. Druhá generace Touranu proto zůstala prakticky shodná s předchůdcem.

Volkswagen Touran patří mezi nejprodávanější MPV na evropských trzích. Nyní do prodeje vstupuje druhá generace tohoto modelu, která bude rozhodně chtít navázat na úspěchy svého předchůdce. Auto jsme vyzkoušeli s nejsilnějším motorem v české nabídce – turbodieselem 2.0 TDI se 110 kW a 340 N.m.

První Touran měl podobně jako další velkoprostorové vozy dlouhý životní cyklus, na trhu byl 12 let. Od roku 2003 model prošel dvěma modernizacemi, které jej oživily v letech 2006 a 2010. Od počátku byl Touran typickým MPV – vzhledově možná nudný, uvnitř ale opravdu prostorný. Tento charakter přinesl Touranu prodejní úspěch, a tak u něj zůstala i druhá generace.

Video

Přestože prodeje MPV v posledních letech klesají na úkor SUV, Volkswagen nadále nabízí širokou paletu velkoprostorových aut, kterou navíc postupně od loňského roku obměnil. Před Touranem se druhé generace dočkal Golf Plus (nově nazvaný Golf Sportsvan), velký Sharan pak byl nedávno modernizován. V nové generaci letos dorazily i osobní dodávky Caddy a Multivan (či odvozená Caravelle).

MPV jak má být

Trendem jsou v posledních letech crossovery, Touran II se však od zavedené linie předchůdce neodchýlil a zůstal pravověrným MPV. Zvýšený podvozek nebo ostře se svažující siluetu karoserie tu nenajdete, zachovány byly jednoduché a účelné tvary. Ostatně představitelé značky při první prezentaci nového Touranu jasně tvrdili, že chtěli zachovat kontinuitu a auto nijak výrazně neměnit.

Touran je pravověrným Volkswagenem v tom, že se jeho vzhled ve srovnání s předchůdcem příliš nezměnil, opravdu tak mluvme o evoluci, nikoliv o revoluci. Základní silueta zůstala prakticky shodná, ostřeji řezané detaily navazují na poslední modely značky. Příď je dokonce natolik podobná dříve představenému Golfu Sportsvan, až by se dalo říct, že je Touran jen jeho nafouklou verzí. Zároveň ale nepůsobí neforemně, ve své třídě rozhodně patří mezi ty pohlednější modely.

obrázek [600 x 310]  

Známé vnější tvary by mohly naznačit, že Touran II používá upravenou techniku předchůdce, opak je ale pravdou. Platforma je kompletně odlišná, vůz je postaven na již známé modulární architektuře MQB, zatímco předchozí generace používala prodlouženou platformu PQ35 pětkového Golfu. MQB umožnila mezigeneračně snížit hmotnost auta o zhruba 60 kilogramů, a to navzdory nárůstu rozměrů. Přestože se to zvenku nezdá, je nový Touran o výrazných 130 mm delší než předchůdce, rozvor narostl o 113 mm. Výška naopak mírně klesla, a to o 6 mm.

Nepřehlédněte: Euro NCAP 2015: VW Touran – Pět hvězd na první pokus

Uvnitř praktikem

Z nárůstu rozměrů těží hlavně posádka, Volkswagen tvrdí, že se kabina Touranu ve srovnání s předchůdcem natáhla o 63 milimetrů. Interiér je opravdu prostorný, na místo si nebudou stěžovat ani cestující ve druhé řadě. Sedí se výše a vzpřímeně, jak je pro MPV zvykem, vyšší posaz spolu s bohatým prosklením usnadňuje rozhled do všech stran. Pohled vzad pak ulehčuje bezrámové vnitřní zpětné zrcátko.

Použité materiály působí na pohled kvalitním dojmem, během jízdy nás ale nemile překvapily povrzávající plasty, které připomněly nevalnou spolehlivost prvních Touranů minulé generace. Také lícování některých detailů nebylo na úrovni, na kterou jsme u Volkswagenu zvyklí. Doufejme, že to byla jen a pouze chyba testovaného exempláře, který pocházel z předprodukční série.

Otestovali jsme: VW Touran 2.0 TDI DSG - Pan bezchybný?

Nástup dozadu usnadňují rozměrné dveře, které se otevírají takřka do pravého úhlu. Prostřední řada sedadel je tvořena třemi oddělenými křesly, která je možné nezávisle na sobě posouvat v příčném směru o 200 mm. Jednoduše tvarované sedačky s minimálním bočním vedením jsou užší, Volkswagen ale tvrdí, že se sem vejdou tři autosedačky vedle sebe. Podlaha je prakticky rovná, a tak pasažéra uprostřed nic neomezuje. Za 24.900 korun je pak možné si připlatit za třetí řadu sedadel, tento příplatek ale námi testovaný vůz neměl.

obrázek [600 x 403]  

Rozměrné páté dveře odhalí zavazadlový prostor velký 834 litrů. Do tohoto čísla je započítán i prostor pod dvojitým dnem, který v našem případě zabíralo plnohodnotné rezervní kolo. Po sklopení zadních sedadel je možné uvnitř převážet až 1980 litrů bagáže. Pravidelně tvarovaný zavazadelník je dlouhý 96 cm, mezi podběhy široký 105 cm a pod plato vysoký 49 cm, posunutím prostředních sedadel vpřed se může natáhnout až na 116 cm.

Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha. Převoz dlouhých předmětů navíc umožňuje sériově dodávané sklopné sedadlo spolujezdce, díky němuž je v Touranu možné převážet až předměty dlouhé 2,65 metru. Nakládání bagáže pak usnadňuje nízko umístěná nakládací hrana ve výšce 63 cm nad vozovkou.

Drobnosti je možné umístit i do kabiny, Volkswagen tvrdí, že interiér Touranu disponuje 47 odkládacími prostory. Mezi nimi jsou hned dvě schránky u stropu, schránka na vrchu palubní desky nebo tři kapsy v zadní části předních sedadel a úložné prostory pod jejich sedáky. Samozřejmostí jsou rozměrné kapsy ve dveřích, do kterých se vpředu i vzadu vejde 1,5litrová lahev. Jedna ze dvou schránek před spolujezdcem pak ukrývá CD přehrávač a vstupy na paměťové karty.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 647 900 Kč Cena v testované výbavě: 815 700 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění, sledování únavy řidiče, třízónová automatická klimatizace, klimatizovaná schránka před spolujezdcem, světelný a dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio s pětipalcovým displejem, tempomat, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 16“ ocelová kola, plnohodnotná rezerva, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel.

Výbava testovaného vozu:17palcová kola Vallelunga (+32.700,-), metalický lak (+14.600,-), paket Comfort+ – parkovací čidla vpředu a vzadu, multifunkční kožený volant (+12.200,-), Světlo+ – diodové světlomety, koncová diodová světla (+35.100,-), elektrické otevírání víka zavazadelníku (+9.800,-), mlhové světlomety (+6.600,-), MirrorLink (+5.000,-), navigace Discover Media (+32.900,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná zrcátka, automatické naklonění zrcátka vpravo při couvání (+5.000,-), telefonní rozhraní Comfort (+9.300,-), mlhovky (+6.600,-), paket Rodina – elektronicky ovládané dětské pojistky pro zadní dveře a sluneční roletky na zadních dveřích (+4.600,-).

Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila třetí…

Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy? Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy?

Fantastická kniha Kmeny 90 představuje 25 subkultur,…

Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci

Do budoucna se budou moci autorské poplatky zvyšovat…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.9 / 4.4
Emise CO2:115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 834 / 1980
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1552 / 703
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4527
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1628
d) rozvor (mm): 2786
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW) –…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
Absurdní tuning sovětského off-roadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Absurdní tuning sovětského offroadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Dnes 11:56

Lada Niva je známá jako schopný offroad. Australská tuningová společnost Probag ale z ní vytvořila něco, co je naprostý opak výchozího auta.




Blesk.cz

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky: Byla jsem spontánní

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky:…

Kateřina Kornová (49) vystřídala za svůj život mnoho povolání. Byla modelkou, tanečnicí, herečkou a hlavně také…

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny se pomlátil

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny…

V městské části Praha 4 – Kamýk v ulici Novodvorská došlo v pátek dopoledne k nehodě. Na stavbě se tam převrhl…

 

iSport.cz

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse, říká zlínský šéf

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse,…

Pro srbského pravého záložníka má Zdeněk Červenka (60) slabost, lepšího hráče aktuálně v ePojisteni.cz lize…

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do Mladé Boleslavi!

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do…

Ani Zlín, ani Teplice, ani pokračování ve Slavii. Útočník Lukáš Železník opustí klub z Edenu a zamíří do Mladé…

 

Reflex.cz

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka zachytila stolování v různorodých domácnostech

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka…

Jsou rodiny, které se spolu scházejí u jídla jen o víkendech. Někde spolu naopak večeří každý den a jinde se…

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli záchranáři šest živých lidí

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli…

Pod lavinou, která spadla ve středu na horský hotel ve střední Itálii, je šest živých lidí. Informovala o tom…

 
 
reklama