Test Auto.cz

Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW) – Změnil se vůbec?

26.10. 2015
Verdikt
 

Prodeje MPV klesají na úkor SUV, Volkswagen ale velkoprostorovým vozům nadále věří. Druhá generace Touranu proto zůstala prakticky shodná s předchůdcem.

Volkswagen Touran patří mezi nejprodávanější MPV na evropských trzích. Nyní do prodeje vstupuje druhá generace tohoto modelu, která bude rozhodně chtít navázat na úspěchy svého předchůdce. Auto jsme vyzkoušeli s nejsilnějším motorem v české nabídce – turbodieselem 2.0 TDI se 110 kW a 340 N.m.

První Touran měl podobně jako další velkoprostorové vozy dlouhý životní cyklus, na trhu byl 12 let. Od roku 2003 model prošel dvěma modernizacemi, které jej oživily v letech 2006 a 2010. Od počátku byl Touran typickým MPV – vzhledově možná nudný, uvnitř ale opravdu prostorný. Tento charakter přinesl Touranu prodejní úspěch, a tak u něj zůstala i druhá generace.

Video

Přestože prodeje MPV v posledních letech klesají na úkor SUV, Volkswagen nadále nabízí širokou paletu velkoprostorových aut, kterou navíc postupně od loňského roku obměnil. Před Touranem se druhé generace dočkal Golf Plus (nově nazvaný Golf Sportsvan), velký Sharan pak byl nedávno modernizován. V nové generaci letos dorazily i osobní dodávky Caddy a Multivan (či odvozená Caravelle).

MPV jak má být

Trendem jsou v posledních letech crossovery, Touran II se však od zavedené linie předchůdce neodchýlil a zůstal pravověrným MPV. Zvýšený podvozek nebo ostře se svažující siluetu karoserie tu nenajdete, zachovány byly jednoduché a účelné tvary. Ostatně představitelé značky při první prezentaci nového Touranu jasně tvrdili, že chtěli zachovat kontinuitu a auto nijak výrazně neměnit.

Touran je pravověrným Volkswagenem v tom, že se jeho vzhled ve srovnání s předchůdcem příliš nezměnil, opravdu tak mluvme o evoluci, nikoliv o revoluci. Základní silueta zůstala prakticky shodná, ostřeji řezané detaily navazují na poslední modely značky. Příď je dokonce natolik podobná dříve představenému Golfu Sportsvan, až by se dalo říct, že je Touran jen jeho nafouklou verzí. Zároveň ale nepůsobí neforemně, ve své třídě rozhodně patří mezi ty pohlednější modely.

obrázek [600 x 310]  

Známé vnější tvary by mohly naznačit, že Touran II používá upravenou techniku předchůdce, opak je ale pravdou. Platforma je kompletně odlišná, vůz je postaven na již známé modulární architektuře MQB, zatímco předchozí generace používala prodlouženou platformu PQ35 pětkového Golfu. MQB umožnila mezigeneračně snížit hmotnost auta o zhruba 60 kilogramů, a to navzdory nárůstu rozměrů. Přestože se to zvenku nezdá, je nový Touran o výrazných 130 mm delší než předchůdce, rozvor narostl o 113 mm. Výška naopak mírně klesla, a to o 6 mm.

Nepřehlédněte: Euro NCAP 2015: VW Touran – Pět hvězd na první pokus

Uvnitř praktikem

Z nárůstu rozměrů těží hlavně posádka, Volkswagen tvrdí, že se kabina Touranu ve srovnání s předchůdcem natáhla o 63 milimetrů. Interiér je opravdu prostorný, na místo si nebudou stěžovat ani cestující ve druhé řadě. Sedí se výše a vzpřímeně, jak je pro MPV zvykem, vyšší posaz spolu s bohatým prosklením usnadňuje rozhled do všech stran. Pohled vzad pak ulehčuje bezrámové vnitřní zpětné zrcátko.

Použité materiály působí na pohled kvalitním dojmem, během jízdy nás ale nemile překvapily povrzávající plasty, které připomněly nevalnou spolehlivost prvních Touranů minulé generace. Také lícování některých detailů nebylo na úrovni, na kterou jsme u Volkswagenu zvyklí. Doufejme, že to byla jen a pouze chyba testovaného exempláře, který pocházel z předprodukční série.

Otestovali jsme: VW Touran 2.0 TDI DSG - Pan bezchybný?

Nástup dozadu usnadňují rozměrné dveře, které se otevírají takřka do pravého úhlu. Prostřední řada sedadel je tvořena třemi oddělenými křesly, která je možné nezávisle na sobě posouvat v příčném směru o 200 mm. Jednoduše tvarované sedačky s minimálním bočním vedením jsou užší, Volkswagen ale tvrdí, že se sem vejdou tři autosedačky vedle sebe. Podlaha je prakticky rovná, a tak pasažéra uprostřed nic neomezuje. Za 24.900 korun je pak možné si připlatit za třetí řadu sedadel, tento příplatek ale námi testovaný vůz neměl.

obrázek [600 x 403]  

Rozměrné páté dveře odhalí zavazadlový prostor velký 834 litrů. Do tohoto čísla je započítán i prostor pod dvojitým dnem, který v našem případě zabíralo plnohodnotné rezervní kolo. Po sklopení zadních sedadel je možné uvnitř převážet až 1980 litrů bagáže. Pravidelně tvarovaný zavazadelník je dlouhý 96 cm, mezi podběhy široký 105 cm a pod plato vysoký 49 cm, posunutím prostředních sedadel vpřed se může natáhnout až na 116 cm.

Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha. Převoz dlouhých předmětů navíc umožňuje sériově dodávané sklopné sedadlo spolujezdce, díky němuž je v Touranu možné převážet až předměty dlouhé 2,65 metru. Nakládání bagáže pak usnadňuje nízko umístěná nakládací hrana ve výšce 63 cm nad vozovkou.

Drobnosti je možné umístit i do kabiny, Volkswagen tvrdí, že interiér Touranu disponuje 47 odkládacími prostory. Mezi nimi jsou hned dvě schránky u stropu, schránka na vrchu palubní desky nebo tři kapsy v zadní části předních sedadel a úložné prostory pod jejich sedáky. Samozřejmostí jsou rozměrné kapsy ve dveřích, do kterých se vpředu i vzadu vejde 1,5litrová lahev. Jedna ze dvou schránek před spolujezdcem pak ukrývá CD přehrávač a vstupy na paměťové karty.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 647 900 Kč Cena v testované výbavě: 815 700 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění, sledování únavy řidiče, třízónová automatická klimatizace, klimatizovaná schránka před spolujezdcem, světelný a dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio s pětipalcovým displejem, tempomat, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 16“ ocelová kola, plnohodnotná rezerva, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel.

Výbava testovaného vozu:17palcová kola Vallelunga (+32.700,-), metalický lak (+14.600,-), paket Comfort+ – parkovací čidla vpředu a vzadu, multifunkční kožený volant (+12.200,-), Světlo+ – diodové světlomety, koncová diodová světla (+35.100,-), elektrické otevírání víka zavazadelníku (+9.800,-), mlhové světlomety (+6.600,-), MirrorLink (+5.000,-), navigace Discover Media (+32.900,-), paket Zrcátka – elektricky sklopná zrcátka, automatické naklonění zrcátka vpravo při couvání (+5.000,-), telefonní rozhraní Comfort (+9.300,-), mlhovky (+6.600,-), paket Rodina – elektronicky ovládané dětské pojistky pro zadní dveře a sluneční roletky na zadních dveřích (+4.600,-).

Severní Korea vypálila další raketu, zasáhla námořní zónu Japonska Severní Korea vypálila další raketu, zasáhla námořní zónu Japonska

Severní Korea dnes pravděpodobně odpálila další…

Slovenská policie obvinila poslance Kotlebu. Chudým předal šek s „nacistickou symbolikou“ Slovenská policie obvinila poslance Kotlebu. Chudým předal šek s „nacistickou symbolikou“

Slovenský poslanec a župan banskobystrického kraje Marian…

Útočník v Hamburku pobodal pět lidí, jeden člověk zemřel Útočník v Hamburku pobodal pět lidí, jeden člověk zemřel

Jednoho mrtvého a čtyři zraněné si dnes vyžádal útok…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.9 / 4.4
Emise CO2:115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 834 / 1980
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1552 / 703
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4527
b) šířka (mm): 1829
c) výška (mm): 1628
d) rozvor (mm): 2786
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW) –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

 



Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví Volkswagen Touran dostal motor 1.8 TSI, u nás se však pravděpodobně neobjeví

Volkswagen rozšiřuje nabídku agregátů modelu Touran.…

Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI Nový Volkswagen Touran vstoupil na český trh, zkusili jsme verzi 2.0 TDI

Druhá generace Volkswagenu Touran je nabízena se dvěma…

 



 
Na světě je další elektromobil. Bollinger B1 je spartánská cihla do terénu

Na světě je další elektromobil. Bollinger B1 je spartánská cihla do terénu

Dnes 16:47

Elektrický teréňák je postaven na vlastní hliníkové platformě. O jeho pohon se starají dva elektromotory, každý u jedné nápravy.




Blesk.cz

Další dítě v babyboxu:V Jindřichově Hradci někdo odložil Ivanku

Další dítě v babyboxu:V Jindřichově Hradci někdo…

Oblečenou holčičku, zabalenou do deky, s puntíkatým červeným šátkem na hlavičce a dudlíkem na prsou někdo…

Přeučil prozradil pohlaví vnoučete: Exmanželka Hůlky a Vojtka porodí každým dnem!

Přeučil prozradil pohlaví vnoučete: Exmanželka Hůlky…

Manželé Jan Přeučil (80) a Eva Hrušková už několik vnoučat mají, ale už se nemohou dočkat přírůstku od syna…

 

iSport.cz

HET liga na Sazka Fantasy. Nové bodování i soutěžení s kamarády

HET liga na Sazka Fantasy. Nové bodování i soutěžení…

A je to tady. Nový ročník HET ligy se o víkendu naplno rozběhne. Nejen fanoušci ale i hráči fantasy se mají na…

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od žen, Plzeň bude i zelená

GALERIE: Nové dresy v lize! V Liberci je převzali od…

Do nové sezony v nových dresech. V lize se řada týmů obleče od prvního kola HET ligy do upravených „pracovních…

 

Reflex.cz

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co všechno to znamená?

S brexitem skončí volný pohyb, oznámili Britové. Co…

Britský ministr pro imigraci Brandon Lewis dnes oznámil konec volného pohybu pracovníků po březnu 2019, kdy má…

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt dostupnější než voda

Mogadišo: Hlavní město únosů, kde je smrt…

Z předního okénka mám stále tentýž výhled – na čtyři ozbrojence usazené na korbě auta jedoucího před námi.…