Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Touran 2.0 TDI (110 kW) – Změnil se vůbec?

Prodeje MPV klesají na úkor SUV, Volkswagen ale velkoprostorovým vozům nadále věří. Druhá generace Touranu proto zůstala prakticky shodná s předchůdcem.
Zpět na článek
26. 10. 2015 10:25
26. 10. 2015 10:45
26. 10. 2015 11:03
26. 10. 2015 12:31
26. 10. 2015 13:21
26. 10. 2015 13:36
26. 10. 2015 13:48
26. 10. 2015 13:56
26. 10. 2015 14:04
26. 10. 2015 14:10
26. 10. 2015 14:14
26. 10. 2015 14:23
26. 10. 2015 14:30
26. 10. 2015 14:32
26. 10. 2015 14:34
26. 10. 2015 14:35
26. 10. 2015 14:39
26. 10. 2015 14:41
26. 10. 2015 14:46
26. 10. 2015 14:47
26. 10. 2015 14:49
26. 10. 2015 14:49
26. 10. 2015 14:53
26. 10. 2015 14:59
26. 10. 2015 14:34
26. 10. 2015 14:36
26. 10. 2015 15:20
26. 10. 2015 16:16
26. 10. 2015 17:48
26. 10. 2015 17:50
26. 10. 2015 18:06
26. 10. 2015 18:29
26. 10. 2015 18:30
26. 10. 2015 18:44
26. 10. 2015 20:22
26. 10. 2015 21:11
26. 10. 2015 21:33
26. 10. 2015 21:46
26. 10. 2015 21:53
26. 10. 2015 22:19
26. 10. 2015 22:34
26. 10. 2015 14:05
26. 10. 2015 14:45
26. 10. 2015 18:48
26. 10. 2015 11:28
26. 10. 2015 14:25
26. 10. 2015 16:46
26. 10. 2015 21:05
27. 10. 2015 08:23
27. 10. 2015 12:38
28. 10. 2015 18:35
27. 10. 2015 14:42
27. 10. 2015 16:27
27. 10. 2015 19:04
28. 10. 2015 18:33
28. 10. 2015 18:34
27. 10. 2015 08:14
27. 10. 2015 11:35
27. 10. 2015 12:43
27. 10. 2015 16:55
27. 10. 2015 20:35
27. 10. 2015 22:11
28. 10. 2015 10:02
5. 11. 2015 12:50
29. 10. 2015 19:24
29. 10. 2015 22:08
29. 10. 2015 22:56
30. 10. 2015 00:28
30. 10. 2015 19:37
5. 11. 2015 10:36
17. 11. 2015 00:29
26. 10. 2015 10:24
TDI ! tak je to správné !
hlavně nevěřit bolševické propagandě ! >:D :no:
Rozbalit vlákno
1
26. 10. 2015 13:55
Re: DÍZL VWGLEJT aneb Brusel prý o manipulacích s emisemi lé
jj
SOUDRUZY A SOUDRUŽKI TAK PREJ BEJVALÝ VEDENÍ JE ČISTÝ JAK BLŮMOUŠNVOLE [odkaz] [odkaz]

A PŘESTAŇTE LASKAVĚ PROPAGOVAT JEDOVATÝ VW DÍZLPOPELNICE [odkaz] [odkaz] !! JINAK PORCUJEME ZA ODMĚNU MEDVĚDA !! [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :no:
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 10:25
VW Touran 2.0 TDI
Volkswagen Touran patří mezi nejprodávanější MPV na evropských trzích. Nyní do prodeje vstupuje druhá generace tohoto modelu, která bude rozhodně chtít navázat na úspěchy svého předchůdce. Auto jsme vyzkoušeli s nejsilnějším motorem v české nabídce – turbodieselem 2.0 TDI se 110 kW a 340 N.m.

První Touran měl podobně jako další velkoprostorové vozy dlouhý životní cyklus, na trhu byl 12 let. Od roku 2003 model prošel dvěma modernizacemi, které jej oživily v letech 2006 a 2010. Od počátku byl Touran typickým MPV – vzhledově možná nudný, uvnitř ale opravdu prostorný. Tento charakter přinesl Touranu prodejní úspěch, a tak u něj zůstala i druhá generace.

Přestože prodeje MPV v posledních letech klesají na úkor SUV, Volkswagen nadále nabízí širokou paletu velkoprostorových aut, kterou navíc postupně od loňského roku obměnil. Před Touranem se druhé generace dočkal Golf Plus (nově nazvaný Golf Sportsvan), velký Sharan pak byl nedávno modernizován. V nové generaci letos dorazily i osobní dodávky Caddy a Multivan (či odvozená Caravelle).

MPV jak má být
Trendem jsou v posledních letech crossovery, Touran II se však od zavedené linie předchůdce neodchýlil a zůstal pravověrným MPV. Zvýšený podvozek nebo ostře se svažující siluetu karoserie tu nenajdete, zachovány byly jednoduché a účelné tvary. Ostatně představitelé značky při první prezentaci nového Touranu jasně tvrdili, že chtěli zachovat kontinuitu a auto nijak výrazně neměnit.

Touran je pravověrným Volkswagenem v tom, že se jeho vzhled ve srovnání s předchůdcem příliš nezměnil, opravdu tak mluvme o evoluci, nikoliv o revoluci. Základní silueta zůstala prakticky shodná, ostřeji řezané detaily navazují na poslední modely značky. Příď je dokonce natolik podobná dříve představenému Golfu Sportsvan, až by se dalo říct, že je Touran jen jeho nafouklou verzí. Zároveň ale nepůsobí neforemně, ve své třídě rozhodně patří mezi ty pohlednější modely.

Uvnitř praktikem
Z nárůstu rozměrů těží hlavně posádka, Volkswagen tvrdí, že se kabina Touranu ve srovnání s předchůdcem natáhla o 63 milimetrů. Interiér je opravdu prostorný, na místo si nebudou stěžovat ani cestující ve druhé řadě. Sedí se výše a vzpřímeně, jak je pro MPV zvykem, vyšší posaz spolu s bohatým prosklením usnadňuje rozhled do všech stran. Pohled vzad pak ulehčuje bezrámové vnitřní zpětné zrcátko.

Použité materiály působí na pohled kvalitním dojmem, během jízdy nás ale nemile překvapily povrzávající plasty, které připomněly nevalnou spolehlivost prvních Touranů minulé generace. Také lícování některých detailů nebylo na úrovni, na kterou jsme u Volkswagenu zvyklí. Doufejme, že to byla jen a pouze chyba testovaného exempláře, který pocházel z předprodukční série.

Nástup dozadu usnadňují rozměrné dveře, které se otevírají takřka do pravého úhlu. Prostřední řada sedadel je tvořena třemi oddělenými křesly, která je možné nezávisle na sobě posouvat v příčném směru o 200 mm. Jednoduše tvarované sedačky s minimálním bočním vedením jsou užší, Volkswagen ale tvrdí, že se sem vejdou tři autosedačky vedle sebe. Podlaha je prakticky rovná, a tak pasažéra uprostřed nic neomezuje. Za 24.900 korun je pak možné si připlatit za třetí řadu sedadel, tento příplatek ale námi testovaný vůz neměl.

ozměrné páté dveře odhalí zavazadlový prostor velký 834 litrů. Do tohoto čísla je započítán i prostor pod dvojitým dnem, který v našem případě zabíralo plnohodnotné rezervní kolo. Po sklopení zadních sedadel je možné uvnitř převážet až 1980 litrů bagáže. Pravidelně tvarovaný zavazadelník je dlouhý 96 cm, mezi podběhy široký 105 cm a pod plato vysoký 49 cm, posunutím prostředních sedadel vpřed se může natáhnout až na 116 cm.

Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha. Převoz dlouhých předmětů navíc umožňuje sériově dodávané sklopné sedadlo spolujezdce, díky němuž je v Touranu možné převážet až předměty dlouhé 2,65 metru. Nakládání bagáže pak usnadňuje nízko umístěná nakládací hrana ve výšce 63 cm nad vozovkou.

Drobnosti je možné umístit i do kabiny, Volkswagen tvrdí, že interiér Touranu disponuje 47 odkládacími prostory. Mezi nimi jsou hned dvě schránky u stropu, schránka na vrchu palubní desky nebo tři kapsy v zadní části předních sedadel a úložné prostory pod jejich sedáky. Samozřejmostí jsou rozměrné kapsy ve dveřích, do kterých se vpředu i vzadu vejde 1,5litrová lahev. Jedna ze dvou schránek před spolujezdcem pak ukrývá CD přehrávač a vstupy na paměťové karty.

Úsporný motor
Touran II byl představen celkem se šesti motory, českému trhu jsou ale vyhrazeny čtyři jednotky – dvě zážehové a dvě vznětové. Sáhli jsme po silnějším z turbodieselů – 2.0 TDI se 110 kW a 340 N.m, který je podle našeho názoru perfektní volbou. Motor standardně spolupracuje se šestistupňovým manuálem, za příplatek 40.000 korun je k dispozici šestistupňová dvouspojková automatická převodovka. Zájemci o výkonnější vznětový agregát mohou v Německu zvolit i 2.0 TDI se 140 kW, které u nás zatím není nabízeno.

voulitrový čtyřválec má trochu syrovější zvuk, o něm ale předpokládáme, že se časem uklidní. Testovaný exemplář byl vskutku nezajetý, přebírali jsme si ho s pouhými 88 kilometry na jeho kontě. Jinak ale syrovost nebyla nijak znát – motor táhne pěkně lineárně, největší zátah jsme cítili nad 1750 otáčkami.

Ke zpřevodování nemáme žádné výhrady, řazení nám ale přišlo trochu gumové. Řadicí páka má pak jednoduchý tvar, je ale pěkně po ruce.

elice nás potěšila nízká spotřeba paliva. Navzdory zmíněné syrovosti auta jsme dosáhli průměru 6,2 litru na 100 kilometrů. Ve městě jsme pravidelně jezdili za 6,5 litru, jízda po dálnici si vzala 6,1 litru, na okresní silnici se spotřeba dala bez problémů srazit pod hranici šesti litrů, při úsporné jízdě jsme se dostali k pěti litrům. Navíc je nasnadě, že s rostoucím počtem ujetých kilometrů bude spotřeba dále klesat.

Jízdně nepřekvapí
Podvozek Touran je tvořen vzpěrami McPherson vpředu a čtyřprvkovým zavěšením vzadu. Podobně jako jiné vozy na platformě MQB i Touran zvládá nerovnosti s duněním od zadní nápravy. Práce na nerovném povrchu je tak znatelnější, i když vůz používá relativně běžná sedmnáctipalcová kola. Na sérii příčných nerovností se pak karoserie až nepříjemně rozhoupe.

Jízda s Touranem je přesně taková, jakou byste od rodinného MPV čekali, jedná se o komfortní auto, které však řidiče jízdně příliš nenadchne. Ne, že by Touran nezvládl jezdit rychle – třeba v zatáčkách se na poměry MPV příliš nenaklání, rychlejší tempo mu ale příliš nesedí. V oblouku je patrná nedotáčivost, do řízení pak často zasahuje kontrola stabilizace.

Na dálnici je automobil tichý, zvuk motoru je kvalitně odhlučněn, stejně tak svist větru způsobený vyšší stavbou karoserie je utlumen.

Jednoduché účelné tvary karoserie nepomáhají jen vnitřnímu prostoru, ale také orientaci v omezeném prostoru, rohy karoserie se snadno odhadují, což usnadňuje parkování. Vnější zpětná zrcátka by ale mohla být větší a umístěna výše. Varování před vozidly v mrtvém úhlu je pak někdy až zbytečně opatrné a na hrozící nebezpečí upozorňuje brzy.

Vyšší cena, ale bohatá výbava
Prodejní úspěch předchozího Touranu, který ani letos nechybí v desítce nejprodávanějších MPV na českém trhu, znamená, že se novinka nemusí podbízet svou cenovkou. A v ceníku je to patrné, testovaný 2.0 TDI v základu stojí 647.900 korun, což je ve srovnání s konkurencí hodně.

Touran je totiž na českém trhu nabízen pouze ve dvou stupních výbavy, v nabídce chybí v Německu základní Trendline. To sice znamená vyšší základní cenu, zároveň je ale nutné podotknout, že vše je kompenzováno bohatou výbavou. Už v základu Touranu nechybí tempomat, třízónová automatická klimatizace, sedm airbagů nebo světelný a dešťový senzor.

K dispozici je navíc široká nabídka příplatkové výbavy. Rozhodně doporučujeme do dáli jasně svítící diodové světlomety za 35.100 korun (v kombinaci s koncovými diodovými světly). Bezpečnost posádky mohou zvýšit zadní boční airbagy (+8.800 Kč), nakládání zavazadel zase usnadní elektricky ovládané víko kufru (+9.800 korun).

Závěr
Jestliže patříte mezi ty zákazníky, kteří nehodlají utéci k SUV, a nadále preferují velkoprostorové auto, nezbývá než Touran doporučit. Touran zůstává typickým MPV, které si však umí poradit s nevýhodami těchto vozů – Volkswagen vypadá vcelku pohledně, za vyšších rychlostí pak není hlučný. Líbil se nám i velký vnitřní prostor nebo úsporný motor, méně už hluk od podvozku nebo malá zpětná zrcátka. Kde ale Touran na konkurenci ztrácí, je cena – 647.900 korun za testované 2.0 TDI (110 kW) je hodně. Volkswagen alespoň tuto částku kompenzuje bohatou výbavou, v základu nechybí třízónová automatická klimatizace, tempomat nebo světelný a dešťový senzor.

Plusy
Silný a úsporný motor
Prostorná kabina
Široké možnosti dovybavení
Dobrý rozhled

Minusy
Vyšší cena
Malá vnější zpětná zrcátka
Hluk od podvozku na nerovném povrchu
Povrzávající plasty v interiéru u testovaného kusu
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 10:27
Re: VW Touran 2.0 TDI
:yes: :yes: :-)

A zdravím redakci a novýho šéfa :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 10:30
Re: VW Touran 2.0 TDI
Já dávám naopak palec hore, že přiznali barvu u fauvé a konečně si všimli, že také šetří v interiéru ! >:D Neříkám, že všechny vozy jsou špatné, ale už to opravude nebývá co to bylo..
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 10:40
Re: VW Touran 2.0 TDI
Text sám je použitelnej. Novinka aby čtenáři víc klikali rozhodně ne :-!
Avatar - boost.
26. 10. 2015 10:43
Re: VW Touran 2.0 TDI
Holt nová doba. Palubku ti klidně dají do kůže s kontrastním prošíváním, ale tapecírunk v kufru je tenčí a plasty v dolní polovině dveří tvrdší.
26. 10. 2015 11:26
Re: VW Touran 2.0 TDI
Předběhl si mě:)

:yes:
27. 10. 2015 09:52
Re: VW Touran 2.0 TDI
Udelal jsem na to do Chrome script

https://gist.github.com/LeGondek/4f2c7
Avatar - Hammunasakra
27. 10. 2015 11:05
Re: VW Touran 2.0 TDI
Dej to znova a smaž to s, jen http://
Avatar - KANKUNEN
26. 10. 2015 10:37
To je vidět jaký MPVečkáři mají vkus
Design malé dodávky a v šedé, vlastně asfaltové mimikry.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - boost.
26. 10. 2015 10:45
First!!!!!!
Hlavně nezapomenout logo "první na webu"!
Že vám to není trapný. >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Honza Mička
26. 10. 2015 10:56
Re: First!!!!!!
Dobrý den,

ani trochu!
Re: First!!!!!!
Vám z ACZ toho není trapný víc. :no:
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 11:03
Motor
Nedá mi to než se nezeptat.... linární zátah TDI? O jaký motor se jedná, vyzkoušel jsem několik verzí dvoulitrového TDI, ať už klasiku 103 kw či 125kw, z řady dieselgate, které se vyznačovaly naopak nelineárností a jistou až "výbušností" při dosažení nad 2 tisíce otáček, naopak vodspodu se nic moc neděje a pak i 110kw verzi v Octavii III Scout (to by měl být stejný motor, ne?), který také vodspodu moc netáhl a pak začal lehce gradovat, i když už né tak výbušně, jako starší verze TDI. Jen u těchto dvoulitrů, i když byly vybaveny šestikvaltem jsem v rychlostech díky nevalnému zátahu z nízkých otáček musel často podřazovat, třeba v rychlostech do 80km/h i na čtyřku, přičemž jiné obdobné motorizace zvládaly akceleraci již na 5, a 6. převodový stupeň. Lineární zátah má třeba z mainstreamu příkladně Dci od Renaultu ať už 1.9, či novější 2.0 či 1.6 Dci. Nebo si pod tím představuji možná něco jiného :-)

A co spotřeba? Zkoušeli jste i naložené auto, když je to MPV?

Jinak, takovýto Touran už vypadá celkem k světu a né tak krabicovitě, jako předchůdci, facelift mu velmi prospěl :-)
Rozbalit vlákno
42
26. 10. 2015 11:45
Re: Motor
K motoru, je to aktuální 2.0 TDI se 110 kW. Už od 1500 otáček lineárně roste zátah, který je o něco silnější znát od těch 1750 otáček.

Co se týče spotřeby, tak spotřeba na okreskách je počítána se čtyřmi lidmi na palubě a nějakými zavazadly v kufru, dálniční spotřeba byla počítána při třech lidech + zavazadla.
26. 10. 2015 12:31
Re: Motor
Souhlasím... Jediný 2.0 TDI, který táhne relativně lineárně je ta podladěná 81kW verze, která se dávala např. do Yetiho, i je o něco kultivovanější než výkonější verze...

Nejlepší se mi zdál 2.0 CDTI 143kW v Astře... Ten na šestku táhnul už od 60ky, což je u 2.0 TDI nemožné, tam se musí dát za 4, jak říkáš... Jedinou vadu měl, že byl hlučnější, ale ten tah mě opravdu fascinoval, od nějakých 1100 to zabralo a polevilo až u 4800...
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 13:21
Re: Motor
Proto jsem se tázal, s čím se to porovnává... rozhodně jsem nehanil motory TDI z oblasti výkonu, naopak starší verze až "brutálně" zatahovaly do sedaček v určitém pásmu otáček, což mi právě vůbec nepřijde jako lineární zátah. S CTDI jsem nejel, nemohu soudit, uvedl jsem DCi, které také jede lineárně nahoru.

Neříkám, že špatně je jedno i druhé
26. 10. 2015 13:36
Re: Motor
Tak to staré TDI-PD mělo něco do sebe, někomu ten kopanec mohl vyhovovat... Ale nové TDI přišlo o ten svůj legendární kopanec (resp. nepřišlo, jen se hodně zmenšil), takže zůstal jen mrtvý spodek a umírání v otáčkách...

To CDTI bylo biturbo, takže uznávám, že je to možná trochu neférové srovnání....
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 13:48
Re: Motor
Jel jsem i VW Biturbo a to byla jiná káva, tam bych o té linearitě vlastně mluvit mohl :-) Čekal jsem pořádný kopanec, ale ono to bylo vlastně civilizované :-)
26. 10. 2015 13:56
Re: Motor
A které biturbo od VW myslíš? První je až teď v novém Passatu...
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 14:04
Re: Motor
Ano, přesně to :-)
26. 10. 2015 14:10
Re: Motor
S tím bych se docela chtěl svézt... Jak to jelo? :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:14
Re: Motor
Podobně jako před deseti lety naftový biturba stejnýho výkonu v Renaultech, Peugeotech a Citroenech? :-)
26. 10. 2015 14:23
Re: Motor
Ty právě takový výkon zdaleka neměli, 176kW se mi zdá extrémní na 2.0L motor, proto bych chtěl vědět jak to funguje v praxi... V testech to samozřejmě všichni vychvalují až do nebes, ale to vychvalují i obyč. 2.0 TDI, který dle mých zkušeností rozhodně takový zázrak není, jak se o něm píše...
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:30
Re: Motor
Nojo měly 177 kW ;-)

Oba motory. Jak ten od PSA tak ten Renault. Doufám že si to pamatuju dobře >:D

Nejel sem ale co sem všude čet víceméně doporučujou jít do 140 kW verze. Příplatek a nárůst spotřeby za to prej spíš nestojí. Další otazník je spolehlivost
26. 10. 2015 14:32
Re: Motor
No počkej, ale to byly šestiválce třílitry, ne?
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:34
Re: Motor
No jasně tou dobou :-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 14:35
Re: Motor
Jel si tím Biturbem TDI? Nechce se mi věřit, že to je tak dobré, jako šestivaálcové Biturbo byť o generaci starší, čímž nechci ten motor vůbec shazovat :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:39
Re: Motor
Ne znám jen to V6. Pohodovej silnější motor. Zrychlení z nějakejch 70-80 přes 200 naprosto v klidu. Ostatně dodnes sloužící v Jaguarech a Range Roveru
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 14:41
Re: Motor
A co to biturbo od PSA? >:D V takové C5tce? Neříkej, že neznáš :D:D:D
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:46
Re: Motor
No přesně to jediný znám >:D

O čem myslíš že sem psal? :-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 14:47
Re: Motor
Teta Kylie tě svezla jo? >:D Je škoda, že ten motor dál nepoužívají v rámci koncernu PSA a nerozvíjí ho třeba i jiní odběratelé motorů PSA.
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:49
Re: Motor
Jo a jo >:-[]

Myslím že v Range Roverech i Jagu se mu daří :yes: :-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 14:49
Re: Motor
Teda teď jsem dost mimo, oni to kupují do francouzů? >:D Objevil sem asi ameriku, na mojí obranu musím říct, že se o tyto vozy moc nezajímám :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:53
Re: Motor
To netušim, minimálně dneska si ho už určite dělaj sami. Nicméně je to furt jeden motor. Dokonce i ten V8 v Range Roveru je od něj odvozenej

Frantíkum by dneska myslím bohatě stačilo 2.2 HDI 150 kW který by teď už mohlo mít zas o něco víc ale zrušili i to :-|
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 14:59
Re: Motor
Přijde dvoulitrový biturbo, minimálně do Mondea :-) Aspon něco.. škoda té 2,2
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 14:34
Re: Motor
Překvapivě komfortně, neřekl bys tomu takový výkon, chyběl tomu nějaký ten brutální zátah, ale auto prostě pořád akcelerovalo, jak v 50km/h, tak ve 150 km/h. Šestiválcový zátah podobně silných motorů nečekej, ale bezpečně předjíždět se s tím dá s grácií, byl to samozřejmě DSG. Negativně mne překvapila spotřeba, kdy jsem jel celkem pravidelně 80-90km/h okrsku a spotřeba svítila kolem 10/100.

Co se týká ostatních vlastností, tak jízda na DCC byla super akorát v režimu comfort, kdy solidně žehlil díry, na standartní nastavení, nebo na sport, se to už na rozbité čeké okrsky nehodí, zde prostě vévodí Mondeo i s obyčejným podvozkem.
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:36
Re: Motor
Na tomhle hodnocení se shodli snad všichni
Avatar - miromen
26. 10. 2015 15:20
Re: Motor
To mě pravě na fordu mrzi. Automobilka ktera je znama tim že děla řidičska auta u Mondea použila novou zadni napravu integral link a celkově auto odladila do komfortu takže zřejmě i ten Superb jezdi lepe. Doufam že tuhle "epidemii" nehodla Ford dale šiřit.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 16:16
Re: Motor
Ale to není pravda, jel si s ním? Nesmíš dát na testery, kteří Mondeo hodnotí až se závodním nadšením, takové nebyly ani předchozí generace (věř, že jsem je zkoušel) :-) Ono i přes filtraci nerovností dokáže velmi dobře zatáčet. Naopak je to u takového vozidla spíše plusem.

Teď jsem měl přímé srovnání předchozích generací Superbu II vs Mondeo IV a ten rozdíl je propastný, v další generaci Superb trochu dotahuje, ale komfortem je Mondeo dál přičemž s e nemusíš bát s ním vrhnout na kliklatou okrsku. Musíš mít ale pořád v potaz, že to neni hravý Fokus, ale auto, co má skoro 5 metrů :-)
Avatar - miromen
26. 10. 2015 17:48
Re: Motor
Osobně projetou středni třidu vubec nemam , neni to moje cilovka. A testu zrovna moc načtenych nemam spiš odezvu od lidi kteři měli možnost nove Mondeo a nejen to projet. Vicemeně tvrdi co ty a to , že nove Mondeo je podvozkově až nadstandardně schopne , ale je u něj značna odtažitost. Prostě jak jsem psal , řidičsky odtažity jak nějaky francouz. Zde udajně nabidne Passat řidičsky evidentně vic a zaroveň dokaže byt komfortni.
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 17:50
Re: Motor
Passat 2.0 TDI nabídne úplně nejvíc to je od 18. září známá věc ;-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 18:06
Re: Motor
Passat nabídne více s tím DCC, tam dokáže i odfiltrovat nerovnosti, ale upřímě, vyjma prémiovek tam nic řidičtějšího fakt není, možná Mazda 6, ale tu jsem nejel, nicméně ti co jo, to tvrdí.
Avatar - miromen
26. 10. 2015 18:29
Re: Motor
Tak u Mazdy bych tomu i věřil ale nechce se mi věřit že 2 auta budou na tom prakticky shodně. Nějaka rozdilnost tam musi byt....osobně jsem ještě nezažil aby 2 auta stejne kategorie a ruznych značech shodně fungovali co se tyče jizdy. Prostě mi přijde že tito 2 konkurenti si prohodili pozice což popira filozofii fordu.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 18:30
Re: Motor
Já si to nemyslím, že si je prohodili, za mne je pořád VW podvozkově horší, než Ford ve všech ohledech :-)
Avatar - miromen
26. 10. 2015 18:44
Re: Motor
No tvoje tvrzeni popirat nebudu i když mam od jinych lidi rozdilny pohled. Každopadně se mi tento krok od fordu moc nelibi. On ten uspup je znat i u Focuse byť oproti před FL neni rozdil nějak veliky.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 20:22
Re: Motor
Fokus mi přijde, že jezdí pořád na výbornou v kontextu doby a své mainstreamové třídy :-) Tam bych viděl problém jen pro měřiče centimetrů v kabině a v kufru, kde zaostává, ale reálně mi nepřijde o nic méně použitelný, než třeba Golf :-)
Avatar - miromen
26. 10. 2015 21:11
Re: Motor
S prvni větou naprosty souhlas. Ale těch par usmolenych cm u některych roli hrat budou. A dokonce vim o jednom u ktereho byly pravě ty cm jednim z duvodu proč pořidil Golfa ač by rad Focuse. U kufru si troufnu řict to , že pokud někdo přežije jezdit s lepici sadou tak je realně kufr u Focuse dokonce větši než u Golfa. Samozřejmě diky vyjmutemu vylisku + nařadi vznikne větši schod.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 21:33
Re: Motor
Lepicí sada... to je otázka >:D Já ji mam taky, musím zaklepat, že jsem ji v životě nepoužil a snad nikdy nepoužiju, ale jistota rezervy je neocenitelná :-)
Avatar - miromen
26. 10. 2015 21:46
Re: Motor
Ja nad dojezdovkou taky vaham. Samozřejmě jsem si vědom nevyhod. Dokonce jedna origo Ford za pětikilčo mi o chlup unikla. S tim že u nas bych jezdil s ni a nějaka delši cesta do zahraniči by obstarala dojezdovka. Na druhou stranu si řikam proč když nam stači cca 300l dobře využitelneho prostoru. No a taky to že ja mam štěsti a defekty se mi vyhybaji a pořizenim lepici sady by nastoupil faktor zakon schvalnosti. >:D
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 21:53
Re: Motor
Tak já si s Fokusem III ten defekt zažil, najel sem na dojezdovce asi 100km a bylo to hrozný, naštěstí to nebylo v ČR a tamní silnice byly lepší, ale i tak :-) Určitě je to lepší, než nějaká pochybná lepicí sada, tomu nevěřím >:D
Avatar - miromen
26. 10. 2015 22:19
Re: Motor
Přesvědčil jsi mě. Zustavam u polorezervy >:D
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 14:05
Re: Motor
VW Amarok ;-)

Aktuálně ho prej v Jižní Americe v souvislosti s Dieselgate stahujou >:-[]
26. 10. 2015 18:48
Re: Motor
tak ono to může třeba kvůli absenci "kopance" trochu klamat tělem. Nový Tdi 110kw jede pěkně a zrovna ta astra ani s biturbem mu neujede. pokud je v něčem velikostně adekvátním (golf).
26. 10. 2015 11:28
Katastrofa
Nezlobte se, ale:
1/ test mi přijde jako přepis parametrů z katalogu - celé je to takové unylé
2/ praktické informace? pokud to dobře chápu - test je určen i těm, kteří už mají Tourana (1. generace) - o kolik je větší a praktičtější = srovnání (dle fotek) - ať vidí zda se jim "oplatí" výměna za stejný model
2/ auto vrže, je hlučné (na špatném asfaltu), drahé a mírně nebezpečné (zpětná zrcátka) = stále 4 hvězdy... bavíme se o MPV které je určeno pro rodiny... a vše co vyžadujeme je v mínusech
3/ za mě zbytečný test
Rozbalit vlákno
0
26. 10. 2015 12:07
Až na ten archaický motor OK
Slušné autíčko, až na ten predpotopný naftový motor, ktorý dúfam do 2-3 rokov zmizne úplne. Prekvapilo ma ale to povrzávanie, u VW to nie je veľmi príznačné...
Rozbalit vlákno
14
26. 10. 2015 12:40
Re: Až na ten archaický motor OK
U Touranu je to naprosto normalni, ten je vrzanim interieru vyhlaseny.
Avatar - 3_diamanty
26. 10. 2015 12:57
Re: Až na ten archaický motor OK
neviem cim to je ze prave touran ma dost divnu povest co sa tyka spolahlivosti aj kvality z celej modelovej ponuky vw .... snad aj beetle ma v tomto smere lepsiu povest .... ale ten novy touran vyzera ozaj zaujimavo a kvalitne.... tak snad to uz bude lepsie.... kazdopadne ak vw tak jedine s tsi
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 13:24
Re: Až na ten archaický motor OK
První Touran ano, pak se tu dušoval VAGklub, že došlo k nápravě a jedná se o naprostou špičku.... no, stejně bych v této kategorii šel bych ke konkurenci, taková Zafira se mi líbí ještě o krapet víc.

A VW s TSI? >:D Na to bych si ještě počkal, to TDI nemá výrazné slabiny vyjma příšerné pověsti >:D
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 13:32
Re: Až na ten archaický motor OK
[odkaz] :-)
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 13:51
Re: Až na ten archaický motor OK
Jéje >:D Renault je před VW, no to..... to tady zase někdo zpochybní >:D Já vím, že tyhle statistiky jsou stejně né moc vypovídající, ale na všem je trochu pravdy :-)
Avatar - Emel
26. 10. 2015 15:06
Re: Až na ten archaický motor OK
Tak on je před VW v žebříčku nejméně spolehlivých ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 15:08
Re: Až na ten archaický motor OK
Jj je to o prsa :-)

Jen Audi má nezpochybnitelnej náskok. Asi díky technice >:-[]
Avatar - Ozzman
26. 10. 2015 16:23
Re: Až na ten archaický motor OK
Jo, ja už to vidím, ja to četl opačně >:D
26. 10. 2015 17:20
Re: Až na ten archaický motor OK
Hlavně jsi četl blbou tabulku. :-)
26. 10. 2015 17:13
Re: Až na ten archaický motor OK
Nedá mně to a dám sem aktuálnější statistiku (2015) ze stejného zdroje. V něm už je Renault v té správné tabulce (4. nejlepší). Celý koncern zůstává v tabulce nejméně spolehlivých. :-) :-)
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 17:33
Re: Až na ten archaický motor OK
Bentley je slušná hrůza >:D
Avatar - Ada je zase tady
27. 10. 2015 21:50
Re: Až na ten archaický motor OK
Archaický motor? Oni do toho montují parní stroj? Nebo snad podobně zastaralý a hrubě neekologický Ottomotor? :no:
Avatar - wakantanka
26. 10. 2015 13:59
Re: Až na ten archaický motor OK
Neplatilo to skôr pre prvú generáciu? V druhej som si pri skúšobnej jazde nič podobné nevšimol. Nakoniec som ho síce nekúpil, ale určite nič neŕzgalo a nebola to ani nejaká top verzia v koži a pod.
Avatar - Ji/Ri
26. 10. 2015 14:25
Re: Až na ten archaický motor OK
Ono je to komplet vyhlášená morda.
Avatar - Barry Lyndon
26. 10. 2015 13:10
proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když dieselo
??? :no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hittman
26. 10. 2015 13:12
Re: proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když die
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 13:26
Re: proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když die
Proč tlačíš zrovna tenhle evidentně úmyslně manipulativní Klausův text?
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2015 13:03
Re: proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když die
tonoucí se stébla chytá...
26. 10. 2015 13:17
Re: proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když die
Kancerofobie je závažná psychická porucha, doporučuji návštěvu odborníka... ;-)
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2015 13:02
Re: proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když die
zato idiocie psychickou poruchou jako takovou není, to je fakt. Tady ani odborník nepomůže.
27. 10. 2015 08:23
Re: proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když die
Ty splodiny jsou az ZA autem, ja svuj vyfuk ve svem aute necitim (a mam teda benzin) :-!
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2015 13:00
Re: proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když die
a co zásada "co sám nemáš rád, nedělej jiným" ?
27. 10. 2015 14:21
Re: proč si diesely pořizují hlavně rodiny s dětmi, když die
Ano diesely maji horsi emise nez benzin, ale i tak jsou nesrovnatelne dal proti stavu aut treba i benzinovych pred patnacti dvaceti lety. Dnes uz ta auta proste nesmrdi, smrad jde spis z kominu, kdyz nekdo spaluje, co nema.
Obcas stojim za nejakym letitym autem na silnici a hned mi to pripomene, jak neuveritelne se v poslednich letech zlepsily emise a ze auta uz nejsou, co byvala.
K tomu jeste system start stop a nema si kdo na co stezovat - zkratka s prisnosti novych norem se to dle meho zbytecne prehani.
Avatar - Barry Lyndon
26. 10. 2015 13:22
neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený interi
U VW nic zvláštního. Přesně takto se chová i můj šestkový Golf s adaptivním podvozkem. Podvozek i interiér lomozí víc než u jakéhokoliv jiného auta, které jsem kdy měl (hlučností podvozku byla horší jen dvojková Octavia, ale tam byl zase alespoň interiér relativně v pořádku)...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - wakantanka
26. 10. 2015 14:00
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
nedá mi sa neopýtať, prečo si ho potom vlastne kúpil ? Či si nafasoval? >:D
Avatar - speedfred
26. 10. 2015 14:53
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
Na niektoré chyby prídeš časom.
Avatar - wakantanka
26. 10. 2015 16:07
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
Na to že ti interiér a podvozok lomozí viac ako v inom aute hádam aj analfabet do áut príde pri skúšobnej predvádzacej jazde.
Avatar - speedfred
26. 10. 2015 17:48
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
pri novom aute trafíš na "piatočný" kus a máš vymaľované.Predvádzačka môže byť ok.
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2015 17:52
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
Podle těch statistik se většina motorů v koncernu vyrábí v pátek :-)

Motory pro Bentley jenom v pátek >:D
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2015 12:56
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
přesně tak - ono se to (interier) začalo projevovat až tak kolem 5-10ti tis km. Teď to má asi 50tis...

... pokud jde o podvozek (adaptivní) tak tem má extrémní problémy hlavně na některých typech vozovky (více hrubý asfalt auto totálně rozrezonuje, určitý druh hrbolů zase nezvládají tlumiče....). Auta bez adaptivního podvozku se chovají lépe...
Avatar - wakantanka
27. 10. 2015 13:59
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
človeče tak to fakt blbé, toto by som od Golfu určite nečakal a vo svojom okolí som sa podobnou skúsenosťou doteraz ani nestretol. A že to bude horšie na adapt. podvozku ako na štandardnom ma prekvapuje najviac.
Avatar - Ada je zase tady
27. 10. 2015 21:56
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
Anebo s tím dotyčný jezdí jako prase... :no:
Avatar - Barry Lyndon
28. 10. 2015 11:14
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
ne, jezdí s tím sice ne úplně pomalu (na poměry 1.2 TSI 77kW), ale opatrně a většinou i po na české poměry dobrých silnicích. Pneumatiky jsou 205/55 R16 letní a 195/65 R15 zimní, podvozek přepnutý buď do režimu normal nebo comfort. Ještě šetrnější zacházení už si moc neumím představit - leda těch 50tis km ujet na válcích >:D
Avatar - Barry Lyndon
28. 10. 2015 11:19
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
njn... Chybama se člověk učí. Ten adaptivní podvozek někde někdo v nějaké uživatelské recenzi chválil, tak jsem si to chtěl taky vyzkoušet >:D . Ale abych jen nekritizoval - má i výhodu - auto je díky němu snížené (což je skoro vždycky fajn), ale přitom ne permanentně přitvrzené (jako při objednání sníženého sportovního podvozku).
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2015 12:52
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
při zkušební jízdě se to tak nezdálo, asi lepší silnice...
27. 10. 2015 08:32
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
Nevim jak tvuj Golf, ale muj teda tyhle neduhy nema. V rodine jsme meli sestkove golfy dva (nove), jsou tiche a nic neklepe, podvozek je utlumeny velmi slusne (o chlup lepsi nez Focus 3 pred FL).
Ze ty sis koupil nejakou vymlacenou ojetinu R32 s 250 tis km ... :-!
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2015 12:51
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
kupováno jako nové - auto převážně do města a na cesty do 150ti km - proto Golf 1.2TSI
28. 10. 2015 12:48
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
Je to zvláštní, já s G7 (dle mnohých více ošizený než starší generace) po roce a 20t km denního a ne zrovna šetrného ježdění po Praze po špatných silnicích (hodně rozbitých kostek) zatím nepozoruju jediný pazvuk, až mě to překvapuje :-) Zadní náprava na určitých nerovnostech zaduní, asi holt torzka...

Co bys koupil raději v nižší střední kde bys měl výrazně větší jistotu, že je podvozek dobře utlumený (vlastnost auta - odhalitelné při předváděcí jízdě, nevěřím že pár desítek tisíc km to změní) a interiér po čase nezačne dělat zvuky?
Avatar - miromen
27. 10. 2015 08:58
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
To bych reklamoval za to že tě ojebali.
Avatar - Barry Lyndon
27. 10. 2015 12:51
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
Reklamovat se dá vada výrobku a ne jeho vlastnost...
Avatar - miromen
27. 10. 2015 15:07
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
Lomozeni nebyla vlastnost G6 a už vubec ne v porovnani s OII. Takže jak jsem psal reklamovat.
27. 10. 2015 21:53
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
a co si reklamací pomůže? Nám Golf Plus (2010-2013) vrzal jak stará almara. Reklamováno při každé návštěvě servisu tolikrát, že nám jednou řekli, že ať jsme rádi, že Polo vrže ještě víc a poslali nás do patřičných míst. VW už nikdy :no:
Avatar - Ada je zase tady
27. 10. 2015 21:59
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
jj, rendlík nevrže >:-[]
28. 10. 2015 13:33
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
ano, BMW už nevrže, takže konečeně spokojenost
Avatar - Barry Lyndon
28. 10. 2015 11:03
Re: neodhlučněný podvozek hlasitě drncá a španě sestavený in
vidím to podobně. V rámci pravidelných servisních prohlídek jsem u Octavie reklamoval vrzající středovou část palubky a oni to zadarmo (z větší části...) odstranili, u Astry si obdobný zákrok nechali zaplatit (i když bylo auto v záruce), ale taky to (tentokrát úplně) odstranili. Co bych ale měl reklamovat u Golfa, když vrže a lomozí celá palubovka, kaplička s budíky, něco v kufru, a nejvíc i ve všech pěti dveřích, tak to fakt nevím... Leda by to auto celé rozebrali a sestavili znovu (pochybuju ovšem, že by to potom bylo lepší) a s tím mě, jak píšeš, pošlou někam... Já jednak nejsem notorický reklamovatel, nemám na to čas ani náladu a druhak ono vrzání a lomození vlastně není závada, u které máte na opravu nárok - nijak nebrání užívání výrobku, žádná norma na to není, nikde není dáno, že interier nemá vrzat a lomozit (navíc je to strašně subjektivní). Než se někde rozčilovat, tak mi jako účelnější řešení připadá další VW už nekoupit (tento Golf byl první a bude i poslední).
Avatar - Ji/Ri
26. 10. 2015 14:25
Nevolitelný
VW je pro mě mrtvá značka. Nic nedělají dobře. Nafta - oje.b, benzín - švindl TSI, který po výměně řetězu se s.re jen o něco míň. Interiéry - dobře vymyšlené, dost ošizené, jízda prkenná, kvalita průměrná. Řeči o volitelnosti výbav jsou nedostatečné šidítko. Jak jsem psal u Toyoty - zatímco švindwagen vymýšlel podvody, jiní makali na kvalitě... a to nejen Toyota. V dnešní době je lepší volbou Renault než tenhle šizuňk.
Rozbalit vlákno
12
26. 10. 2015 16:46
Re: Nevolitelný
jízda prkenná nebo kvalita průměrná? To bych chtěl vidět, jak bys komentoval třeba Dacii.
S motory souhlas, vybrat si je celkem těžký. Ale vybereš si i k Tvý spokojenosti.
Avatar - Emel
26. 10. 2015 21:05
Re: Nevolitelný
Kup 1.6dCi, četl jsem že čistí okolní vzduch a není to oje.b
Avatar - Ji/Ri
27. 10. 2015 08:23
Re: Nevolitelný
...jak říkám - to je třešinka na dortu. A ano, motory pro tuto kategorii umí Renault líp. :yes:
Avatar - Jaros71
27. 10. 2015 12:38
Re: Nevolitelný
...1.6 dci ?
To je dobrý motor pro malé auta..do X-TRAILU nebo Esapce to je moc slabý motůrek.
Svezl jsem se ve 4 lidech a nebylo to na předjetí.. 8-s
V těžkém a velkém autě nestačí.
Renaultu chybí nový 2.0 dci !! :no:
Avatar - Ji/Ri
28. 10. 2015 18:35
Re: Nevolitelný
... s tím naprostý souhlas. Dvoulitr s výkonem od 150-230 koní...
Avatar - white label
29. 10. 2015 23:45
Re: Nevolitelný
Naprostý souhlas, takže kruh se uzavírá a končíš zase u VW... >:D
Avatar - Emel
27. 10. 2015 14:42
Re: Nevolitelný
Jako že nejsilnější benzín 1.2TCe v GrandScenicu je nějaká pecka? Nebo bys koupil ten diesel? Povídej...

Když se podívám na ta dvě auta a jejich motory, moje volba by byla 1.4TSI.
Avatar - Jaros71
27. 10. 2015 16:27
Re: Nevolitelný
Máme pár let firemního Tourana v 1.4 TSI 103kw..ČASTÉ JEŽDĚNÍ PO MĚSTĚ a o 70 tis. tehdy nižší cena proti 2.0 TDI 103 kw , byly motivem ke koupi benzínu.
Dnes bych už znovu 1.4 TSI nekoupil , opravy a investice těch 70 tis už překonaly. :-!
Na emise kašlu , vracím se k dieslu.
Avatar - Emel
27. 10. 2015 19:04
Re: Nevolitelný
Jasně, ta generace TSI se moc nepovedla... osobně věřím, že ta současná je lepší. A nafta taky není záruka bezproblémového provozu bez dalších investic...
Avatar - Ji/Ri
28. 10. 2015 18:33
Re: Nevolitelný
Není lepší. Tvá víra v koncern je hezká, ale šlendrián to nezakryje. Ono vůbec nejen motory nejsou u vw nejsilnější struna. Jejich dlouhodobý oj.eb se jim začíná pomalu vracet.
Avatar - Ada je zase tady
27. 10. 2015 22:02
Re: Nevolitelný
Někteří lidé to pochopí napoprvé. Mně například jedna rendlíkovská zkušenost stačí do konce života. Křápy podporovat nebudu. Proto mám japonský vůz s motorem TDI. :-!
Avatar - Ji/Ri
28. 10. 2015 18:34
Re: Nevolitelný
...ty jsi umíš okecat a zdůvodnit vše dle svého vzorce, to víme >:D ;-)
27. 10. 2015 08:14
Redaktore....
....doporucit tento vuz a s timto motorem, to uz chce poradnou davku.... (sponzorskych daru?)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
27. 10. 2015 12:39
Re: Redaktore....
2.0 TDI 150k bude tradičně nejprodávanější verze.
Velká škoda , že není cross verze 4*4...!
Avatar - Ada je zase tady
27. 10. 2015 22:02
Re: Redaktore....
Bingo! :yes: :yes: :yes:
27. 10. 2015 11:35
Divny test
Prave vcera jsem noveho tourana objednal (jako vymenu za galaxy) a divim se, ze v danem testu je tak malo zkusenosti a vicemene jen prepisuje technicka data.
Mimochodem s cim nesouhlasim jsou doporucena LED svetla a elektricke otvirani kufru. Sice jsem se cenikovou cenou dostal vys nez testovany model, ale kupovat drahe LEDky a pri poruse ci rozbiti davat nejakych 25 litru za jednu novou lampu? Ne, dekuji. Jsou to urcite super svetla a sviti lip nez xenony, ale zatim prilis drahe a taky ta nutnost vetrani aktivnim vetrakem ve mne nevzbuzuje moc duvery v dlouhou zivotnost. Holt nova technologie. A taky se tato svetla urcite "opravuji" jen vymenou kvuli konstrukcni slozitosti...
Elektricke otvirani kufru je mozna fajn u manazerskeho sedana, ale u rodinneho auta nevim nevim - staci, aby neco jen malo zavazelo a kufr se nezavre a "mlatit" se s tim nesmi - v souctu tedy neprakticka vec pro rodinne ucely (vlastni zkusenost, kdyz jsem deset minut "premlouval" kufr a6ky, aby se zavrel).
Zkratka jsem od testu cekal vic. Mimochodem pri zkusebnich jizdach nic nepovrzavalo a jizdni vlastnosti ok, i kdyz by to jako rodinne auto mohlo byt i meksi (podvozek c-maxe hodnotim lip, jenze auto neni jen podvozek).
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jaros71
27. 10. 2015 12:43
Re: Divny test
Zatím jsem se nesvezl , což plánuji brzy.
Prostorově při kompaktních rozměrech nemá Touran konkurenci..
Zavazdelník i prostor pro posádku je výtečný.
Cena je asi největší minus auta..ale slevy u dealerů VW jsou většinou možné kolem 10-15%.
27. 10. 2015 16:55
Re: Divny test
Nemá prostorově konkurenci? Porovnej si, o kolik je větší Grand Scenic. Scenica beru jako konkurenta ke Golfu sportvan. A to je GS model na konci kariery... A neprodávanější bude 2,0TDI 110kW? To těžko...
27. 10. 2015 20:35
Re: Divny test
2.0 TDI je samozřejmě u Touranu nejprodávanější, vloni ještě u starého modelu bylo:

51% 2.0 TDI
31% benzínové motory
18% 1.6 TDI

51% comfortline
25% highline
18% tredline
6% cross

20% černá
17% stříbrná
15% hnědá
14% šedá
10% tmavě modrá
9% bílá
15% ostatní
Avatar - Ada je zase tady
27. 10. 2015 22:05
Re: Divny test
Jinak řečeno: nepochopitelně vysoký podíl zastaralých benzínových motorů :no:
27. 10. 2015 22:11
Re: Divny test
No bývala doba, kdy byl podíl dieselů u Touranu vysoko nad 90%, posledních 4-5 roků podíl benzínu sice pomalu, ale roste. Asi pro krátké pojíždění po městě a celkově malé nájezdy svátečních jezdců špatné nebudou.
28. 10. 2015 10:02
Re: Divny test
Tak ją by som chcel popisat oba pocity z môjho 2litra ročník 2004, automat dsg

103 kw oproti 1.9 bol pri rozhodovaní naozaj podstatný faktor výberu.

Problém nastal,ked auto malo cca 150tis km.
Odišlo turbo...hneď na to skoro všetky zámky ...a obzvlášť...ten na 5dverach uz 4x...
Aby to nestačilo...to vrzganie plastov mi úplne prestalo varit pri tom všetkom ostatnom...odišli tlmiče...praskly pruziny a samozrejme aj záves pruzin...
Po 250 tis odišla automat prevodovka !
Po oprave to samozrejme dostávalo exopnencialnu krivku
Odišla poloos, dvojhmotny zotrvacnik...ďalšia poloos
Po 350tis motor začať zrat olej...permanetne sa stráca voda z chladiča....baaac...motor v háji...Rupla hlava
Po 400tis km výmena komplet podvozkovych kopmponentov... A samozrejme...taká maličkosť...ako trysky...dokonca len 3boli zle
Po 450 tis zase výmena poloosi,zase netesnost 16ventila,a z mojich 5,1 l priemerky narástla spotreba na 6.6
...teraz mám cca 540tis...a uvažujem...že ho nechám niekomu ako odstrasujuci prípad na kúpu wv
...mám najazdené cez 2mil km...ale to,čo som zažil s touranom...proste vrele doporučujem vôbec wv ;)

Pravdou však je,že ktoré nové auto vydrzi teraz 500tis ?
Kde sú časy,že bmw5 malo najazdených 850tis ? Podľa mňa ide o tzv. "Šťastný výber" a záleží na tom,ako sa auto podarí alebo nie.

Takže zhrnutie...auto v Total fulke je parada...po 150 tis ho ihneď predajte aj za polovicu !!!

Jednoznačne...budem naozaj uvažovať o kúpe iba a originál japonca...žiadny medzištátny hybrid...aj ked netusim aké si mám vybrať...pretože sa mi moc nepacia ;))
5. 11. 2015 12:50
Re: Divny test
Docela se divim, ze jsi do tech vsech oprav vubec sel, ze jsi se auta nezbavil. Najel jsem s nekolika auty okolo 200 kkm a nikdy jsem nezazil ani zlomek tvych problemu. Zkratka kdyz by se mi auto zacalo takhle sypat, slo by z domu. Vlastne mas muj obdiv.
Na druhou stranu myslim, ze jsi musel mit docela smulu na auto, protoze aby se auto zacalo takhle kazit uz ve 150 kkm, to jsem u koncernu ve svem okoli jeste nezazil. Co mi znami licili, obdobne zkusenosti zazili leda s francouzi nebo italy.

Mimochodem jak rychle jsi ten pulmilion km najezdil?

A ted doufam, ze touran nebude mym prvnim spatnym koncernovym zazitkem jako u tebe, neb prave zpracovani a spolehlivost byly jedny z duvodu, proc jsem si ho vybral (prave nan cekam).
29. 10. 2015 19:24
Inovace
VW opet ukázali, že jsou mistry invencí a inovací. človek by to od predchudce nepoznal. tleskám :yes: ale ted vázne. Vysvetlí mi nekdo, proc si kupovat cokoliv od VW? bez nápadu, bez duše, TDi smrdí zdaleka nejvíc ze všech už tak smrdutých dieselu a úsporný už jsou i jiný motory, cena vysoká jako prase a spolehlivost naprosto prumerná. tak proc toho krucifix jezdí tolik?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - miromen
29. 10. 2015 22:08
Re: Inovace
Proč něco kupovad od VW ? Protože ma v nabidce lepši auta než drtina většina konkurence napřiklad. :-!
Avatar - Ji/Ri
29. 10. 2015 22:56
Re: Inovace
Jak pro koho. Někomu stačí málo. Tak hurá pro sojové párky do Kflandu, znalče.
Avatar - miromen
30. 10. 2015 00:28
Re: Inovace
Tve přispěvky jsou trapne a ty jsi uplně marny.
30. 10. 2015 19:37
Re: Inovace
velice zábavnej názor. Vw prodává naprosto prumerný auta s vysoce nadprumernou cenou. ale sousedi v paneláku proste závidí víc golfa, nez Focuse, což je neodolatelnej duvod si ho koupit :yes:
5. 11. 2015 10:36
Re: Inovace
Mel jsem kadeta, dve oktavky, galaxy a ted c-maxe. Rad se vracim ke koncernu a nedavno jsem objednal noveho tourana. Proc?
- sedi mi koncernove ovladani, ergonomie, dobre se mi ridi (a to jsem vyzkousel spoustu aut vcetne japoncu, korejcu, amerik)
- libi se mi ta strohost, ktera dle meho nestarne
- co mam zkusenosti, jsou ta auta spolehliva a funguji, jak maji - napr. galaxy a c-max maji lepsi podvozky, srovnatelne motory, ale na ovladani jsem si ani za 6 let uplne nezvykl (moc tlacitek, ruzne nelogicnosti) a vadilo mi obcasne nefungovani nektereho systemu, urcita "nedotazenost", zpracovani interieru (ruzne povrzavani, ktereho se napr. u stresniho panelu s prihradkami ci pasu neslo zbavit) i stav podvozku, ktery u ctyrleteho auta na zvedaku vypadal hur nez osmileta oktavka - zkratka i kdyz jsem byl s galaxy i c-maxem spokojeny, rad se vratim k vw
- chtel jsem kratke rodinne auto (kvuli parkovani) a z meho hledani mi nejlip vysel prave novy touran, i kdyz jsem byl otevreny i jinym znackam - napr. v nemeckem testu ho hodnotili lip nez bmw 2 gran tourismo
- nezalezi mi moc na image, ale s koncernovymi auty mam ja i mi znami dobre zkusenosti, libi se mi a proto si ho i koupim
Samozrejme netvrdim, ze nekomu se nemuze libit napr. grand scenic a ze neexistuji dalsi vyborna auta, mne ale pro dany ucel nejvic vyhovuje novy touran ;o)

PS: Mala poznamka ke koncernovemu zpracovani - u devitilete oktavky s 260 tkm, kterou po mne jezdi otec, je stav auta neuveritelne v pohode - DSG i motor bez problemu s vybornou spotrebou, v interieru nic nevrze, vse funguje, jak ma, nikde ani naznak koroze a krome zadnich lozisek a tusim jednoho xenonu zatim nic neodeslo, zkratka velka spokojenost. Na autu je jeho vek jen velice malo znat.
17. 11. 2015 00:29
VW
Měl jsem Pollo a Passata z AAA, v obou případech maximální spokojenost! Do těhle velkoprostoráků se mi nikdy nechtělo, ale možná někdy na dovolenou nemusí bejt špatný. Pokud bych pořizoval, tak jedině zase VW
Rozbalit vlákno
0