Diskuse

Volvo V60 D4 FWD (140 kW) – Nejlíp jezdící volvo současnosti

20.8.2018

Švédové sice chtějí skončit s turbodiesely, motor D4 v útrobách nového Volva V60 ale dokazuje, že je to škoda. A jaká je vůbec nová generace tohoto kombíku střední třídy?

 

  • 20 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 20.08.  13:12

    Když ty testy píše nějaká pitomá písařka,

    tak si to po ní opravte. Ale stejně to musí být úplná kráva, když jí nevadí napsat u jednoho auta údaje naopak. Mi by už bylo dost trapné číst v každé diskuzi, opravte si chyby.
  • 01 Reagovat !

    foto dr-Remorey

    dr.Remorey 20.08.  13:17

    Prostor v interiéru

    Jsem zvedav na ten prostor na vlastní kuzi. Predchozi generace V60 byla az tragicky malá, tak uvidime, o kolik se polepsila.
    Jinak podle me nová generace Volvo nemá v rámci bezných vozu co se tyka designu konkurenci a tato V60 to jasne potvrzuje.
    • 02 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 20.08.  13:25

      « Re: Prostor v interiéru

      no razvor ma V60 papierovo obrovsky ale ktovie aka je realita.... ja som bol tiez prevapeny ked som v mazde 2 ktora ma o 10cm vacsi razvor ako moje male koncernove auto mal menej miesta jak vpredu tak vzadu a aj na gebulu .... tak asi to bude treba skusit v porovnani s nejakou audinou alebo medom bedom ;-) ... ale kasnu ma V60 paradnu :yes:
      • 30 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 20.08.  14:10

        « Re: Re: Prostor v interiéru

        Sa pozri aku ma ta 2ka dlhu kapotu a musi ti byt jasne ako to bude vyzerat vo vnutri, este predtym ako do nej vlezies. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 20.08.  17:58

          « Re: Re: Re: Prostor v interiéru

          Je to márne, je to márne, je to márne...
  • 52 Reagovat !

    foto Ondris

    Ondris 20.08.  13:18

    ...

    Bejvaly časy, kdy Volva měla pětivály až osmivály a rezervu jiný značky než Chao Yang. Ale cílovce je to asi stejně jedno.
    • 22 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 20.08.  13:22

      « Re: ...

      A tady by Volvo mohlo excelovat pětiválcem, za nevelký příplatek by mohl být prémiový motor a pobrat zákazníky ostatním.
      • 32 Reagovat !

        foto Simpanz

        Šimpanz 20.08.  14:28

        « Re: Re: ...

        Já myslím, že cílovce Volva je to skutečně srdečně jedno. Ta oceňuje vnější design a materiály v interiéru a technika je jí šumák. A protože technický základ mají veskrze mainstreamový (čtyřválce napříč, čtyřkolky přes spojku, nijak oslnivé výkony etc.), tak vyšší ambice ta auta nemají. I kdyby tam dali pětiválec, tak by tam bylo zaostávání za prémií jak co do počtu válců tak i celkovou platformou a ničeho zvláštního by nedosáhli, protože prémie jede technicky jinou ligu. Takže i když dají Chao Yang přímo na provozní pneu, tak se vůbec nic nestane, guma tam bude a auto bude vypadat pořád hezky a to je to wocogo.
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 20.08.  15:19

          « Re: Re: Re: ...

          Tiez som nazoru, ze klientele Volva je to zhruba jedno, tento nazor som vyslovil uz davno...

          Aj tak sa neubranim pocitu, ze pokial Vo V4 sa nadtym mozno ludia povznesu /aj tak tu je sama chrochta 2.0TDi/ + Skandinavci zase maju velke sumy poistneho aka ekologicke dane... len co ostatne casti sveta ako USA, Nemecko, Japonsko pripadne Cina ? To su najvacsie trhy a tam by sa 5valec s radostou prijal... na stastie pre Volvo, ze dnesna era downsizu a turbíčiek uz dnes ponukne 300k bez problemu, tak ono to pomaly uspokoji aj tych narocnejsich... ti co chcu pocut viac valcov si Volvo i tak nekupovali...
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 20.08.  15:47

            « Re: Re: Re: Re: ...

            V USA sa Volva s R4 predavaju ako uz davno nie.
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 20.08.  15:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              Nebude to kvoli R4.... skor kvoli tomu, ze su to pekne a podarane auta a 4valce ako tak funguju... dovolim si tvrdit, ze benzinova 5valcova T5 vo vykonoch napr 250-300k by bola v USA hitom...
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 21.08.  11:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Mno, očividne hlavná cieľová skupina Volva, zvysoka kašle na počet valcov. Skôr rieši design, bezpečnosť a výkon. A je im v zásade jedno z čoho ten výkon výrobca doluje. Prípadne pri hybrid verziách majú pocit, že robia niečo pre ekológiu. >:D Volvo veľmi dobre vedelo čo robí, keď pristúpilo pred časom k tomuto kroku.
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 21.08.  14:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  vo vacsine pripadov to tak bude, tiez si to myslim, no na isto na uplne iných trhoch si to nedovolim tvrdit, kazdopadne ziaden odbornik v preferenciách trhov nie som
          • 00 Reagovat !

            foto Simpanz

            Šimpanz 20.08.  16:53

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Já si myslím, že

            1. O Japonsko se Volvo nezajímá, to je uzavřený trh sám do sebe a Japonci jsou asi největší náckové, kteří si nejaponská auta kupují v míře menší než zanedbatelné.

            2. O Německo zájem samozřejmě mají, ale tam si nikdy nikdo nekupoval Volvo kvůli technice (na domácím trhu D3, která je nejsilnější celosvětově se jiná značka prakticky nemá šanci prosadit technikou), takže je to o5 o lidech pro které je hlavní devizou design, prostor a pohodlí a ti jsou v DE stejně jako ve V4.

            3. O Čínu zájem eminentní, je to největší trh světa, ovšem tam úzce spolupracují s mateřskou Geely, což je mainstreamová značka a evropský fajnový design je o5 to hlavní lákadlo, které stačí napasovat na mainstreamovou techniku a je vymalováno.

            4. A USA? U nás se sice traduje, že vše pod osmiválcem dolů je tam neprodejné, ale opak je pravdou. Když se vezmou jenom osobní auta (tedy bez trucků), tak tvrdě převažují čtyřválce. A samozřejmě i v USA je dostatečně velká skupina lidí, která techniku ignoruje a zaujme ji opět ten design. Taková XC90 je ideál pro USA, protože se podle mě líbí v USA stejně jako v Evropě a to, že je to defacto technický mainstream (čtyřválce vpředu napříč, 4x4 přes haldex) v USA vadí ještě méně než v Evropě, koneckonců hodně výrobců tam nabízí velká SUV právě s touto plebsovou koncepcí a prodávají se ve velkém, akorát jsou proti XC90 dost ošklivá.

            Podle mě prodej víceválcových motorů je dnes čím dál víc záležitost silných značek, které ty víceválce mají trvale v nabídce, mají nějakou historii, tradici a sílu značky a mohou si za ně také pískat příslušné peníze a dál tak rozvíjet tu sílu značky pomocí lepších technických řešení. Nejde o to, že by běžný výrobce nezvládl postavit auto s šestiválcem (kdysi to dělali všichni a dokonce i v Evropě viz třeba Opel, Ford a další), ale jde o to, že vydělat na tom dnes umí jenom pár značek mezi které prostě Volvo nepatří, takže to nedělá stejně jako třeba ten Opel.
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 20.08.  17:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              Co je ´´na mainstreamovou techniku´´ v pripade Volva ? Koncepciu 4 valce + ´´haldex´´ pouziva kde kdo aj v premii len Haldex samotny /Audi, Bugatti, Range Rover, Lambo.../ + principialne podobne pohony haldexu... Navyse mainstreamova technika je podla mna MQB v Octavii v zaklade tj vlecka, od toho ma modularna platforma Volva velmi daleko /k lepsiemu/

              ´´U nás se sice traduje, že vše pod osmiválcem dolů je tam neprodejné, ale opak je pravdou. Když se vezmou jenom osobní auta´´ zalezi aku triedu mas namysli, alebo porovnavas kategoriu mini so strednou triedou ? Vo vyssej strednej a strednej je v USA min V6/R6 povinnost a nie je to ziadna okrajova skupina, ktorej by vladli 4 valce.
              • 00 Reagovat !

                foto Simpanz

                Šimpanz 20.08.  18:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Motor napříč s připojovaným zadkem je typická mainstreamová technika. Ano, Audi, Mercedes nebo BMW ji dnes u některých nižších řad používají, ale ne ve střední třídě, ve vyšší střední nebo u velkých SUV, kde ji používá Volvo stejně jako třeba Ford, VW nebo Opel.
                Ve střední třídě v USA řada modelů už V6 nemá nebo od nich právě ustupuje, namátkou Ma6, Sonata, Optima a tam kde V6 jsou se stejně více prodávají R4, v poslední době přeplňované, takže stejný proces jako kdysi v EU jenom s pár roky zpoždění.

                • 01 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 20.08.  18:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  Tak to nazvime spravne, mainstream je v pripade Volva len ta 4x4. Ked to ale staci Subaru s CVT tak prepokladam, ze to prezije i majitel Volva. Predny pohon je v USA bezny napr Altima, Legend, Camry.

                  Suhlasim, ze posilujuci sa vykon R4 postupne ukradne cast zakaznikov viac valcovym motorom, no tak tragicky by som to v USA nevidel... Amici nabehaju vela km a velkym motorom veria viacej a sami vedia, ze napr V6T vs V8 atmo maju rovnake spotreby +- i emisie, takze to zrovna v zemi kde stale prevlada benzin este potrva, kym zmiznu V6 V8 a podobne. Cas ukaze, mne pride ze by Volvo stale predalo 5valec s turbom v USA, mozno sa mylim v pripade V60.

                  • 00 Reagovat !

                    foto Simpanz

                    Šimpanz 20.08.  19:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                    u mě je mainstreamová technika v první řadě motor napříč, střední nebo velký sedan s motorem napříč je dokonce typický mainstream. Ten haldex už je jenom nutnost, protože k motoru napříč asi jinak čtyřkolku rozumně zkonstruovat nejde. Já neříkám, že to majitel Volva nepřežije, naopak přežije zcela bez problémů, protože technika jej zajímá jen okrajově.

                    V LA jsem si vloni chtěl v půjčovně vzít Fusion V6 sport abych otestoval co v EU není, koukali na mě jak zjara, žádný neměli, nejen volný, ale vůbec ve flotile (a to si tam můžeš půjčit klidně třeba 911). A to je Ford, který má tu V6 přeplňovanou, takže nejspíš slušné svezení, ti co mají dosud atmo V6 ji podle mě v tichosti postupně stáhnou, protože R4 turbo je už dnes dynamičtější. Já netvrdím, že tam V6 a V8 zmizí, ale už dnes jsou především doménou ve velkých pickupech a už dnes tam jezdí miliony Civiců, Coroll, Focusů, ale i auta střední třídy se čtyřválci.
                    • 00 Reagovat !

                      foto lamal

                      lamal 20.08.  21:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                      V mainstreame nemas dvojity lichac v predu, v premii to uz nieje samozrejmost. Takze podvozok je na urovni premie bez debat. Zastavba motora uz nie, ale to je presne to co zakaznika zaujimat nemusi hlavne pokial to ma len r4 motory. Asi aj vdaka tomu ma viac miesta v kabine.

                      Ford je zrovna priklad, kt. V8 nahradil s 2.7 ecoboost, nedivim sa ze fusion s vykonom V8 ziaden nedrzia. Kolko z tradicnych americkych vyrobcov nema atmo V6 ? Ono ford uz ziadnu atmo V6 nema sa mi zda. Honda, Nissan, Toyota tam vsade je V6 samozrejmost. Tym nechcem povedat, ze trend downsize nieje i tam patrny. V autach ako civic, corolla V6 nikdy neboli.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Simpanz

                        Šimpanz 20.08.  23:23

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                        V mainstreamu dvojité lichoběžníky jsou, například třeba VW Touareg nebo Amarok nebo Phideon a celá řada dalších mainstreamových značek je používá, třeba Jeep, Chrysler a další.

                        V malých autech V6 kdysi byly a to dokonce i v Evropě, např. Mazda 323 2,0 V6 nebo Golf VR6, pětiválce ve FoFo a byly samozřejmě i v USA.
                        • 00 Reagovat !

                          foto lamal

                          lamal 21.08.  11:11

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                          ty stale pleties hrusky s jablkami, bavime sa o aute typu V60 a pleties sem SUV a terenaky pickupy s dvojitymi licho, tak napis auto velkosti V60 z mainstreamu ktory ma DNES double wishbone

                          na male auta zase len vrcholove raritky ako VR6 a 323 2.0 V6, fofo RS zase len okrajovka, okrem tej mazdy ziadne z tych aut neodpoveda tomu kolko V6 v usa tvorilo motorizacie v strednej triede
                          • 00 Reagovat !

                            foto Simpanz

                            Šimpanz 21.08.  13:23

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                            Zajímavé, tak já pletu hrušky s jablky a když přijde na příčně uložený motor, tak dáš jako příklad prémii, která takové uložení u střední třídy nepoužívá. Tak si vyber jestli se bavíme obecně nebo o střední třídě. Pokud se bavíme o střední třídě, tak V60 je technicky daleko blíže k Insignii než k 3er. Jediné co V60 odlišuje od mainstreamu jsou ty lichoběžníky, jinak zhola nic. Od 3er ji odlišuje kompletně jiná základní koncepce.
                            • 00 Reagovat !

                              foto lamal

                              lamal 21.08.  13:59

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                              Som napisal, ze Volvo ma podvozok na urovni premie a to plati uznavas i sam... Koncepciu pohonu nie, ale pri R4 motoroch only to je asi jedno.

                              Ty si totizto napisal, ze to je cinska mainstreamova technika a ocividne nie je.

                              Zhrnul by som to tak, ze V60 je dizajnom, spracovanim, bezpecnostou aj podvozkom na urovni premie, akurát nema ulozenie motora ako premia. To znie uz trochu inak co :-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto Simpanz

                                Šimpanz 21.08.  15:22

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                                Kde jsem napsal, že je Volvo čínská mainstreamová technika? Napsal jsem, že je to mainstreamová technika. Myšleno ve vztahu k běžnému evropskému standardu. A běžná mainstreamová evropská technika to je, protože jedna komponenta (dvojitá ramena vpředu) z toho prémiovou techniku nedělá.
                                "Akurát nemá uložení motoru jako prémie" sebou nese hromadu technických kompromisů společných všem mainstreamovým autům s touto koncepcí i V60. V minulosti i některá mainstreamová auta ve střední třídě měla dvojitá ramena a přesto je nikdo do prémie neřadil, právě pro koncepci s motorem napříč.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto lamal

                                  lamal 21.08.  16:18

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                                  ´´ovšem tam úzce spolupracují s mateřskou Geely, což je mainstreamová značka a evropský fajnový design je o5 to hlavní lákadlo, které stačí napasovat na mainstreamovou techniku a je vymalováno´´ - mozno som to zle pochopil...

                                  Typ prednej napravy je docela dolezity pre chovanie auta, ak ma mat jazdne vlastnosti a komfort na urovni premie tak riesenie podvozku je klucove...dvojity lichac + nejaky 5 prvok ako integral link vyuziva aj premia...

                                  Ale uz by som to nechal, viem na co narazas a z casti suhlasim s tou koncepciou no myslim si, ze aj tak plati:
                                  ´´Zhrnul by som to tak, ze V60 je dizajnom, spracovanim, bezpecnostou aj podvozkom na urovni premie, akurát nema ulozenie motora ako premia´´

                                  Technicke obmedzenia z priecneho ulozenia motora najviac reprezentuje nemoznost mat 6valec alebo vacsi motor, to v pripade Volva je uz pasé... a ano motor za prednou napravou je to najvaznejsie podla mna o co volvo prichadza kvôli koncepcii... Pokial podvozok funguje po stranke ovladatelnosti aj komfortu nevidim to ako velku nevyhodu zákazníka tejto triedy... nie je to tak davno co Mercedes v triede E pouzival MCpherson v predu a bolo mu to z hladiska jazdných vlastnosti vycitane a nezachranila to ani premiova koncepcia pohonu...

      • 20 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 20.08.  17:22

        « Re: Re: ...

        Já bych v téhle třídě problém neviděl. Když se podívám na Sbazar, najdu tam u naftové 3-er 132ks čtyřválců proti 12ks šestiválců (r.v.2016-). A u MB a Audi to bude +. totéž. Kde by mi to vadilo je V90 a zejména XC-90.
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 20.08.  17:32

          « Re: Re: Re: ...

          suhlasim, aj tak by pre niektore trhy bol 5 valec adekvatny a tvoril dostojny vrchol rady...
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 20.08.  13:23

      « Re: ...

      No pri XC90 by som sa k Tvojmu náreku pripojil, rovnako tak pri S90 a zčasti aj pri XC60, ale pri strednotriednom kombíku už mi paleta zostavená len zo štvorvalcov nevadí. Samozrejme suverenita 3,0 R6 v 3er je niekde inde, ale viac než dvojliter v strednej triede nie je tak nevyhnutný, ako vo vyššej strednej (ak vôbec). Takže za mňa je V60 prvé nové Volvo, kde nemám výhrady k motorom.
      P.S. ten Chao Yang v kufri naozaj nepôsobí práve prémiovo. To tam radšej mohli dať lepiacu sadu.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 20.08.  13:37

        « Re: ...

        Hm hm... hele, a umíš si představit, že by někdo napsal, že nejlépe jezdící Audi je A4 2.0TDI v předokolce?
        • 00 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 20.08.  13:42

          « Re: Re: ...

          Tak jednoduše si dokonale vyjádřil pravdu. Klub antikoncernistů by to tady rozškubal. To by bylo potěšení v nenávisti.
        • 11 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 20.08.  13:47

          « Re: Re: ...

          Takto podané to znie zle, máš pravdu. Ale Volvo aj tak nikdy nemalo naftové šesťvalce a neviem, či by 2,4 R5 spravil z imidžového hľadiska dramatický rozdiel, stále by sa našli ľudia, čo by predhadzovali, že nemecká trojka má V6(R6).
          Osobne by som aj tak do strednotriedneho kombíka nekúpil väčší motor než 2,0. To už skôr by mi vadila absencia nejakého hot-sedanu, čo skutočne s R4 nejde.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 20.08.  14:03

            « Re: Re: Re: ...

            hot sedan Volvo mělo

            [odkaz]

            Tak snad se zase zadaří, ale tohle jsem viděl na silnici snad jen 1x.. tak je otázka, jestli to někdo vůbec chce :-)
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 20.08.  15:29

            « Re: Re: Re: ...

            zhadzovanie R5 voci 6 valcom uz nema real zaklad, audi ma z R5 2,5 svoj takmer najvacsi benzinovy skvost a pochybujem, ze mu niekto vycita chybajuci 1valec... ten 1 valec navyse chyba hlavne 4 valcom...

            5 valec je kultivovany a ma paradny zvuk, mne osobne sa 180k D5 paci, obcas sa v nej veziem a aj napriek hrubsiemu zvuku sa to lahodne pocuva oproti R4 /volnobeh, nizke, vysoke otacky cokolvek/... zvukovy rozdiel medzi R4 a R5 je priepastny, zatial co zvukovy rozdiel medzi R5 a R6 si dovolim povazovat za zanedbatelny
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 20.08.  15:53

              « Re: Re: Re: Re: ...

              Ja ich rozhodne nezhadzujem, len píšem, že by sa tu určite vyskytli ľudia, ktorí by aj tak napísali, že R5 nie je R6 a stále sa to nechytá na nemeckú prémiu. Tiež tvrdím, že R5 by rozhodne pomohol imidžu Volva a reči o prémii a porovnateľnosti s D3 by mali aj technický podklad. Ale majitelia v Číne si zjavne myslia iné a usúdili, že na dobré predaje stačí dizajn. A zdá sa, že predaje im dávajú za pravdu.
              Ale konkrétne v prípade tohto kombíka ma absencia viacvalcov irituje najmenej, resp. vôbec.
              • 00 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 20.08.  16:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: ...

                hej to suhlasim, z ludi vypadne cokolvek, no prepokladam, ze by ich bolo minimum. Volvo ma dobre nakonfigurovanu klientelu, tym ze to je taky šperk po dizajnovej stranke, odpusti sa mu toho viac, hlavne u tych nie technicky orientovanych uzivatelov, kt. je v tomto pripade vacsina.
              • 00 Reagovat !

                foto Redmex

                Redmex 20.08.  16:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Ono to R5 ma vyrazne dlhsi blok (o valec samozrejme) ako R4 a teda sa o dost horsie umiestnuje napriec.
                Tu by som hladal dovod, preco pouzivaju iba 4 valce. Lahko sa z nich robi modularny pohonny retazec. Hybrid zvykne tiez zvacsovat priestorove naroky, takze s 5 valcom by to zrejme do motoroveho priestoru nedostali.

                Inak mal som tu cest s T6 Polestar v S90 a nemozem povedat, ze by som citil potrebu vacsieho vykonu alebo dalsich valcov.
                Jedine tak v diesly by sa 5 valec hodil. Na druhu stranu, mohli zvacsit objem valcov a malo by to lepsi priebeh aj pri 4 valci...
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 20.08.  16:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  Dovody preco nie R5 ?

                  1. Emisie
                  2. Cena

                  Jasne priestoru potrebuje viac, no nie je to motor do V40... Zkratka financie a emisie, modular mozu mat aj z 5 valca, akurat 5 valcovy, kde okrem bloku mozu zdielat vsetko ostatne tj piesty, klukovka a pod s R4.... Tak ako Mercedes ten ma modularne R6 a R4 a zdiela medzi nimi vsetko co sa da.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Redmex

                    Redmex 21.08.  10:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                    Jasne, naklady na vyvoj su nizsie a asi aj vyrobna cena bude nizsia (zase tie top verzie si nechaju zaplatit).

                    Ta dlzka bloku je vsak vyznamny problem. Nemam relevantne imformacie, ale najskor sa im nevojde v aktualnej konstrukcii bez uprav. Ono aj 8st. prevodovka nie je najmensia, plus teda k T6 davaju plug in, ktory predlzuju tandem blok - prevodovka. Takze je pravdepodobne, ze by proste nevedeli zdielat komponenty.
                    Mercedes to ma lahke, motor je pozdlzne, tak ho mozu natahovat - tam nie je problem zdielat piesty, ojnice a dalsie diely.

                    Ono svojho casu muselo VW tiez vyvinut VR6, ktory ma kratsi blok ako R5, aby ho napchalo napriec. Samozrejme oni ho mohli zdielat vo velkom mnozstve modelov a aj tak to v povodnej verzii (2.8) bol len chudobny pribuzny ich V6 pre pozdlzne ulozenie v Audi.
                    • 00 Reagovat !

                      foto lamal

                      lamal 21.08.  14:09

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                      ano, kazdopadne D5 alebo T5, tie 5 valcove sa vosli pod kapoty volva normalne napriec ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Redmex

                        Redmex 21.08.  14:29

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                        jasne, len to boli ine motory a napr. nikdy nedostali 8st. automat. ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto lamal

                          lamal 21.08.  14:54

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                          to je jedno ze boli ine, 5 valcov je uzsich ako 6 a mechanika ako blok kt robi zakladny rozmer motora moze zostat kludne rovnaka, nie je dovod aby bol blok vacsi pri novom 5 valci ako pri starom, skor naopak... 8st automat vs 6st mi nepride vacsi, ale budis... proste keby neslo o prachy a emisie tak su tam stale
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 20.08.  15:58

            « Re: Re: Re: ...

            Tak hlavně že sis koupil trojku s třílitrem ;-)

            Nepřekvapuje mě, že taková verze existuje ani že je nejprodávanější, konec konců, u Passatu taky tvoří jádro nabídky. Ale že to je nejlépe jezdící Volvo, to už mě teda trošku překvapuje... jak to, že to nejezdí líp s benzínem a 4x4?
            • 00 Reagovat !

              foto Redmex

              Redmex 20.08.  16:03

              « Re: Re: Re: Re: ...

              No ono to asi bude najlepsie jazdiace Volvo z tych co skusali. Nemam pocit, ze tu bola niekedy recenzia T5 alebo T6 v nejakom sedane ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 20.08.  16:14

              « Re: Re: Re: Re: ...

              Tak to je hodně blbá otázka >:D Je jasný, že nafta je jediná volba >:-[]

              Ale teď fakt,4x4 přidá váhu a i když je to v některých situacích fajn, tak pro komplexní použití může být FWD ve většině případů lépe vyvážené a jezdící:). Popřípadě může silnější benzín třeba mít horší charakteristiku, hůře naladěnou převodovku.. nevím..
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 20.08.  16:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Já chápu že to je teoreticky možné, jen by mě překvapilo, kdyby to tak fakt bylo :-)

                Pročetl jsem test a tam se ta věta vztahuje hlavně k tlumení nerovností, neřeší se ani motor ani trakce, ale spíš naladění podvozku V60 vs. ostatní modely... v tomhle kontextu je to něco jiného než když jsem to četl v nadpisu.
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 20.08.  17:26

          « Re: Re: ...

          Na druhou stranu - je to nějaká pochvala - "nejlépe jezdící Volvo současnosti"? Přijde mi to trochu na úrovni "nejrychlejší sedmimístné SUV na Nurburgringu"
          • 00 Reagovat !

            foto Freddka

            Freddka 20.08.  22:07

            « Re: Re: Re: ...

            No tohle ale smrdi hospodskymi kecy.

            Jel jsem v soucasne XC90, jel jsem v soucasne V90 a sorry ale to jsou VELICE dobre podvozky.

            BMW i Mercedes jsou lepsi, OK, ale takova ubohost jako Kodiaq RS to fakt neni.

            Ale ja si nazor udelam az projedu A4 a V60. Sam jsem zvedavy, ktery z tech dvou to bude ... ja totiz nejsem moc zavodnik, ja jedu rovne po dalnici :-)

            ... a presto je mym soucasnym "klukovskym" snem BMW 340i ... protoze jsem s nim dal 1000km a je to teda brouk do hlavy, takova je to pecka ... a neni to cenove uplne nedostupny a i ten benzin bych do toho mozna byl ochotnej lejt za ten zvuk a vykon a vubec ... :-)
            Zivot je nekdy tezky.
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 20.08.  22:30

              « Re: Re: Re: Re: ...

              Nic ve zlým - ale jezdíš hlavně dálnici, nejsi závodník, a přesto dokážeš zhodnotit podvozek? Snad pohodlnost podvozku? Ok. Já beru jako bernou minci názory některých zdejších diskutujících, u nichž jsem si jistý erudicí i tím, že jejich hodnocení je nestranné. A podle nich XC-90 podvozkově slabota (webpaja) a V90 taky za moc nestálo (_MT_).

              340i - asi bych radši 540i, ale jinak souhlas. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Freddka

                Freddka 21.08.  08:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: ...

                No kdyz uz to potrebyujes vedet, jezdil jsem s tim 340i po krasnych klikatych ulickach druhe tridy v kopcich v Wales v UK. Nejak takto [odkaz]

                Presto vetsinu kilometru najezdim po Londyne a po dalnici, protoze takovy je svet.
                Ach jo co jeste mi neveris?

                Jen tak mimochodem V90 ma super podvozek (byl jsem svezen tim bez adaptivniho podvozku)
                XC90 je OK, nejaka Skodovka nema sanci.
                Ovsem treba BMW 5 je uplne jina liga, na to nema nikdo, to je jiny svet (ridil jsem Msport podvozek pneu myslim 255 vpredu a 285 vzadu nebo tak nejak a myslim ze to jde az nekam 285/325 nebo tak neco).
                Nicmene BMW 5 je nejzajimavejsi suto, ktere jsem kdy ridil, protoze ten podvozek proste popira fyziku, to je neuveritelny co s tim jde delat a jak je ta obrovska obluda paradne vyvazeny auto, ze si pripadas v klikatych ulickach jak v nejakym megalomansky obrovskym GTI. Presto bych si ho nekoupil (a taky na nej nemam), ja proste SUV ne e.
                • 00 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 21.08.  11:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  Ja som padol na zadok z 458 Italie >:D aj keď nechcem popierať, že je 5er veľmi podarené náčinie. >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Freddka

                    Freddka 21.08.  13:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                    OPRAVA!!! Myslel jsem BMW X5 ne BMW 5 !!! (ikdyz by to asi platilo i na BMW 5 ale tam bych ten podvozek ocekaval zatimco v tom SUV jsem z toho doslova nechapal)

                    458 Italia - tak to uz je uplne neco jinyho. Ja v ni teda nejel, ale nedivim se, obecne se 458 Italia povazuje za to nej nej co je na trhu.
                    Vzdyt to ma snad pod 1300 kg a skoro 600 koni. A ani to neni to nejdulezitejsi, na ni je udajne nejlepsi jak funguje jako celek.
                    • 00 Reagovat !

                      foto wakantanka

                      wakantanka 22.08.  13:18

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                      To teda je :-) doprial by som vyskúšať každému zaálenému pre autá, neskutočný stroj.
                • 00 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 22.08.  06:03

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  ...XC90 je ok, Nějaká škodovka nemá šanci...

                  Jak si tohle myslel? Který model Škody konkuruje XC90? Mimochodem určitě nedokáže konkurovat neschopností tlumit běžné městské nerovnosti na vzduchu a rozháraným podvozkem na limitu.

                  Aktuální X5 jezdí nejlépe na nejdražší verzi podvozku a nic nepopírá, pro mě je měřítko RRS nebo u menších RRV. Tyto modely definují bench mark.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 22.08.  09:14

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                    Že Škodovka nemá tak nepovedený vzduchový podvozek je každopádně fakt ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 20.08.  13:28

      « Re: ...

      ja ti napíšem iba : vďaka vôbec za rezervné koleso keby tam boloaj Chuan Che.
      Inak auto fakt krásne.
      • 00 Reagovat !

        foto Freddka

        Freddka 20.08.  22:10

        « Re: Re: ...

        Moje rec, i kdyby to bylo jen dojezdovy kolo z ruska s protektorem, jeste to beru, vzdyt je to jen rezerva! S tou proste dojedes a to je cely.
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 20.08.  13:22

    pekne

    tento jeho socharsky dizajn mi k volvu velmi pasuje .... :yes:

    PS: ta priplatkova vybava za takmer pol melona.. uff pecka... ;-) ( to uz by bolo aj manzelke na ceeda s 1,4tgdi ) ;-) .
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 20.08.  13:39

      « Re: pekne

      Exteriér je ok, tohle bude hezké i za 10 let, ale interiér mi moc nesedí, respektive ten obří tablet a vůbec středový panel. Zajímalo by mne, jak bude vypadat obyčejnější verze.
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 20.08.  13:26

    D4

    Je fajn, že D4 je tak vydarený motor, po mojej skúsenosti s D3 som bol skeptickejší. Mal som na dovolenke požičanú V40 D3 a popravde až do nazretia do papierov som si myslel, že je to 1,6ka, nie dvojliter, bolo to pocitovo dosť slabé. A to je V40 o triedu menšie auto ako V60. A možno svoje spravil aj ten čip od Polestaru. Práve preto by bolo dobré vedieť, ako jazdí štandardná D4.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 20.08.  13:36

      « Re: D4

      Na D3 jsem trochu pošilhával, ale nakonec jsem se nedokopal ani na konkrétní kus projet. Lákalo mne na tom, že je auto příbuzné s Fordy a prý tomu bylo i po motorické stránce, jen nevím které přesně motorizace to byly?

      D2 je všude nejvíce, jako základ beru, ale asi bych to nepotřeboval.

      Já jezdil Volvy, které byly aktuální před deseti lety a to byly převážně D5tky, tak nemohu soudit novější motorizace, ale to ještě V60 neexistovalo >:D Ta auta jezdila velmi dobře, ale byla až sterilně nudná na palubě... dnes bych to asi ocenil více, než jako tehdejší dvacetiletý floutek >:D
    • 00 Reagovat !

      foto honza-f

      honza_f 20.08.  14:11

      « Re: D4

      Ten Polestar podle mě dělá hodně, mám D3 Polestar (dvoulitr pětiválec, 130kw, 400nm) ve V40 a jezdí to naprosto nad moje očekávání, takovou pružnost jsem fakt nečekal. Zvlášť po hození převodovky do sportovního režimu má auto bleskovou reakci na plyn, možná je to placebo, ale oproti dřívější zkušenosti s "S" režimem v koncernových DSG je ta změna chování auta fakt markantní (a ne nepříjemná).
      • 00 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 20.08.  14:31

        « Re: Re: D4

        A beztak ten tvůj pětiválec nežere více. Tento motor jsem ve Volvu obdivoval.
  • 11 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 20.08.  15:45

    V60 king

    Prekvapilo, ze to je tak prakticke a velke aj zvnutra, co u Volva nebolo zvykom, V70tky byvali priserne male v druhej rade. Z praktickeho hladiska aj cenoveho mi to pride ako najlepsia volba u Volva, pekny, vyborne jazdiaci kombik s dostatkom miesta konecne.

    D4 dajem tomu s polestar chipom je velmi dostojna motorizacia a funguje aj spotreba, prejav, odhlucnenie, vykon... v tejto velkosti nerobia hanbu 4 valce ani 2.0.

    Parada ! Dufam, ze sa to bude predavat.
    • 01 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 20.08.  16:08

      « Re: V60 king

      Opravdu se investice do úpravy Polestar vyplatí? Za jak dlouho se v zlepšené spotřebě vrátí? Co životnost motoru a převodovky? A podvozkových dílů?
      Poněkud úsměvná mi přijde zmínka o tom, že V70 byla vzadu "příšerně" malá... Jen málo aut má dodnes lepší rozměrové parametry ve druhé řadě sedadel... A už jste novou V60 osobně vyzkoušel? Opravdu má vzadu více místa, než V70?
      • 00 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 20.08.  16:14

        « Re: Re: V60 king

        V uprave Polestar spominam preto, ze tam bola testovana, podla autora clanku funguje, tak som to zobral ako fakt pri mojom komentare k tomuto testu. Polestar nerusi zaruku, tych 40nm mi nepride tak devastujucich, rozhodne to zivotnosti neprida no veril by som tomu, ze nevhodne spravanie sa k motoru zabije jeho zivotnost viac ako rozumny tuning, ktory vytvoril niekto kto je povereny konstrukterom motora samotneho tj Volvom.

        Ano V70 je tak mala, ze si za seba nesadnu 2x 185cm ludia, nie je miesto na nohy v zadu a to aj v porovnani s ovela mensim autom... vo V70 bolo miesta jak v 1 octavii v zadu tj nedostatocne.

        Novu V60 som si neskusal, no v tomto smere panuje na tomto servere velmi prisna kritika, takze ak sa raz napisalo, ze priestoru je dostatok, tak tomu celkom verim, fotky to naznacuju, ze je to velke auto vo vnutri.
  • 10 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 20.08.  16:04

    Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

    Jeden v ACZ, druhý v Auto Tipu. A více rozdílné výsledky jsem už dlouho neviděl. Zatímco ACZ pěje na vůz chválu, v AT při přímém srovnání s A4 a BMW3 uvádí, že auto má nepohodlný podvozek, který vůbec není vhodný pro české silnice. Dále mě zarazily rozdíly v ocenění V60 v obou zdrojích: zatímco zde ACZ píše, že je levnější, než konkurence, AT dospívá k přesně opačnému závěru; a to jak u základní ceny modelu, tak u ceny testovaného auta, které je v obou případech (jak to už v Česku bývá) zcela shodné.
    Jsem poněkud zmaten a budu muset dát na osobní zkušenost. Nicméně nic jiného nemůže popsat tržní pozici Volva lépe: pro někoho etalon, pro druhého předražený křáp s nepříjemným ovládáním infotaimentu. Jestlipak si z toho vezme Volvo ponaučení? Nebo jen "jednoduše" vsadí na plnou elektrifikaci?
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 20.08.  16:20

      « Re: Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

      Jak moze velmi bezpecne auto v predu s dvojitym lichobeznikom a v zadu s integral linkom byt predrazeny kram ? V tej cene 1,1mil je vsetko z tohto pohladu adekvatne.

      Zistil by som si na akych gumach jazdil kus v AutoTipe, mozna tam boli dojazdovky s tvrdymi bocnicami... neverim, ze by v ACZ vychvalili drncajuci podvozok presne opacnymi vlastnostami, teda pokial nejde o Škodu.
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 20.08.  16:28

        « Re: Re: Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

        Tak v tabulce pod testem je základní cena 1,27 a testová cena 1,67... a v tom základu za 1,27 není navigace ani vyhřívané přední sedačky... takže bych byl s cenou 1,1 opatrný (vím že se o ní v testu píše).
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 20.08.  16:34

          « Re: Re: Re: Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

          OK, ale vies co myslim... keby to bolo technicky osudene auto aj po stranke spracovania a pod., tak sa o nom fakt mozes bavit ako o predrazenom krápe, no je to hlupost samozrejme.
          • 01 Reagovat !

            foto Joab

            Joab 20.08.  19:51

            « Re: Re: Re: Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

            Mne se ta cena zda uplne mimo.. jako budou se v realu sice prodavat mnohem levnejc, ale ta predstaa, ze si nekdo koupi radeji Volvo nez plnohodnotnou premii za stejny prachy, je usmevna.
            Jako uplne blby auta to asi nebudou, ale na D3 nemaj ani nahodou. A ani ta Cina na tom nic nezmeni..
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 20.08.  21:42

              « Re: Re: Re: Re: Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

              Volvo ma dlhodobo status takej ciastocnej premie, nikdy nebolo lacne a myslim, ze to funguje. Je to zrovna pre tych co si nepotrebuju honit ego "plnohodnotnou premiou" ktora im za tie prachy neda o nic viac. Maju peniaze a nemaju vysnivany tuctovy mercedes alebo bmw, kupia sa auto ktore sa im paci a je bezpecne.

              Nevidim problem ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Freddka

              Freddka 20.08.  21:48

              « Re: Re: Re: Re: Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

              Tady prosim - ja se hlasim jako jeden ten blbec :-) Fakt tento kousek zvazuju, stacilo by mi asi i v zakladu:
              - kdyz do me nekdo narazi, je to Volvo a lepsi uz to nebude
              - kvalita zpracovani je Volvo (na jednicku)
              - ma rezervu (jezdim bezne 1500km v kuse jedna cesta (potom zase 1500 zpet), nejaky runflat mi je na nic, tohle je pro me nezbytnost)
              - je moc pekne venku i vevnitr
              - Volvo hlta dalnicni kilometry jako by se nechumelio (70% odjezdim po dalnici)
              - drzi slusne cenu
              - Volvo je drzak, muzu si ho nechat treba 10 let (ja vim ze ceny servisu jsou na urovni premie, co nadelate)
              - mam s Volvem vybornou zkusenost

              Ani Mercedes C, ani BMW 3 neumi zaskrtat vsechna tato policka. Audi A4 mozna jo.

              PS: Ono Volvo nikdy nemelo uplne techniku premie, ale kupodivu (skoro) vzdy jezdilo skoro jako premie. Koneckoncu i s tou technikou od Fordu, vsak Ford a Mazda maji nejlepsi podvozky v mainstreamu... a tenhle kus uz neni Ford, to uz je zase Volvo, tedy jeste lepsi ... (a zatim tam je teda z ciny jen rezerva, uvidime, jak dlouho to vydrzi)
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 20.08.  17:37

          « Re: Re: Re: Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

          Zřejmě cena Polestar? V konfig opravdu D4 AT začíná na 1,095mil.
    • 00 Reagovat !

      foto pyrone

      pyrone 27.08.  21:20

      « Re: Tak jsem si dnes přečetl dva testy V60

      Tak ta pozyvam na testovacku, priamo do Göteborgu. urobis si sam nazor.

      Btw, ano som zamestnanec a nebudem sa radaej vyjadrovat k tomu aky je to “predrazeny krap”.
      A pridem po teba ma XC40 aby si to porovnal s V60
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.08.  19:53

    Moderní diesel

    Možná slyším trávu růst ale hlavním dodavatelem do tohoto motoru jsou Japonci, jmenovitě Denso. Myslím si že se Číňanům nechce platit vysoké částky za vstřikovací systém a další položky Japoncům ……….
  • 00 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 21.08.  13:47

    Volvo

    Přihazuje k dobru bezpečnost kterou ani Bavo,Audi,MB nemá.Za 1,1mil nemá ani Bmw elektrické přední sedačky v základu.Proto všechny tyhle kŕry mají výbavu aspoň za půl mega aby nevypadaly jak Škoda s výbavou active
    • 00 Reagovat !

      foto Freddka

      Freddka 21.08.  13:58

      « Re: Volvo

      Jo i ne. Ja bych to s tou bezpecnosti zas tak nehrotil (ovsem i maly rozdil muze byt rozdil mezi zivotem i smrti).

      Volvo je v bezpecnosti lepsi, to je jasny.
      Ale nejde rict ze by byl nejaky problem s bezpecnosti v BMW nebo Mercedesu. Ja bych rekl, ze Mercedes bude asi hned za Volvem a velky odstup to nebude.

      Napr. uz jsem pres zname 2x slysel ze po VELKE rane Mercedesem jim z mercedesu okamzite zavolali jestli jim majitel povoli vsechno zkontrolovat, doptaji se na vsechny detaily havarie, dukladne ten vrak projdou, nafoti atd. a sbiraji data z realneho provozu a realnych bouracek a kontroluji, ze vsechno pri ty bouracce funguje tak, jak ma. A tak to ma byt!

      Slysel jsem, ze Volvo to pry dela taky.
      (nerikam ze to Skodovka nedela, to ja proste nevim)
  • 00 Reagovat !

    foto Shr3k

    Shr3k 12.09.  08:33

    Pokud není nadpis nějakou slovní hříčkou nebo uměleckým zaměrem

    měli bychom se držet spisovné češtiny (nejlépe) a ne hovorové (nejlíp). ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel: Střídej! Ne, jeď!

Hradecký Radovan Pavlík sestřelil Spartu a slyšel:…

Má raketové nohy, o Radovanu Pavlíkovi se ví, že když nakopne svůj motor, chytá se špatně. V prodloužení zápasu…

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký obrat dokonal Pavlík

SESTŘIH: Sparta - Mountfield HK 1:2pr. Hradecký…

Mountfield HK slaví čtvrtou výhru v řadě! V úterní předehrávce 27. kola to však na ledě Sparty dlouho vypadalo,…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…