Třetí generace kombi Volvo V70 je na trhu již sedmým rokem. Má ještě vůbec co nabídnout? To jsme zjišťovali za volantem vozu s novým turbodieselem a osmistupňovým automatem.
...odhlídnu-li od toho, že podobně koncipovaný auto prostě dnes neseženete (chválabohu Volvo, že si držíš pořád svoje tradiční atributy), pak v tom, aby se V70 stala miláčkem rodin brání jediný.
Příšerně optimistická cena. Jasně, vím, že překročíte-li práh šourůmu a vyřknete označení V70 (u XC70 to zdaleka tak neplatí), prodejce nožem ze švédský oceli ukrojí řádnou porci částky a asistentka začne tancovat ve spodním prádle na stole. Přesto by to stálo za úpravu ceníku. Jsme ve vodách, kde se dá koupit FL M-B E a to už zavání...
Jinak? Ještě než začnou Ji/Riho orgie, zvedám :yes:
takže si myslím že vůbec zabývat se popelnicí jako je volvo je sice statečný ale naprosto zbytečný. Zisky stejnak plynou do chiny a €jromani si leda řežů větev pod pérdelí >:D >:D >:D >:D >:D já fandím Škodovce, sice není česká ani příliš hezká ale je ELEKTRICKÁ. Teď jsem SE dozvěděl od jednoho ájendžívolezvývoje, je to únik informací práskl to rád že je to DOBRÁ ZPRÁVA když elektrizuje se OKTÁVA s premiérou ve Frankfurtu a ta cena tobudetečumět [odkaz] [odkaz] :-) >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Jak to myslíš, že se podobně koncipované auto nesežene (tzn velké kombi v naftě a automatem)? Jen je třeba hledat v mainstreamu. I přesto se dá najít pár aut, co nabídnou prostor, silný dízlový motor a automatickou převodovku. Možná nemají image Volva, ale zase se daj sehnat o pár stovek tisíc levněji.
1,6 mil. Kč za čtyřválcové kombi, které nesnese sportovní svezení? Se u Volva asi cenově zbláznili, ne? Za to není problém nakonfigurovat F31 v 330xd a to je úplně jiná liga.
Jak je libo. 520xd Touring (abychom srovnávali obdobné motorizace a typy karosérii) je v základu za 50 tisíc. Nahážu do toho výbavu za dalších 10 tisíc (Mpaket a jsem na ceně toho Volva.
Mpaket byl příkladem typu výbavy, které bych tam v rámci příplatků za 10k EUR naházel. Zbylo by ještě na další věci. Samozřejmě, pokud bys o takové výbavě neuvažoval (záleží na vkusu každého), tak tím lépe, protože stojí 5k EUR a za to se dá zvolit spousta jiné zajímavé výbavy. To ale není pointa. Pětka za 1,6 (to chápu, jakkoli ten čtyřválec v této kategorie je úlet), ale V70ka za stejné peníze? Jakože když budeš mít na výběr mezi těmito dvěma auty, tak sáhneš po V70ce?
Ano i ne. Stávající dojem z řízení mojí D3ky je prvotřídní (se zadokolkou v tomtéž nicméně nemohu srovnávat), ale srovnám-li se 130i, tak D3ka drží velmi dobře krok (komunikativní, velmi neutrální, až agresivně motokárová). Ale tak připouštím, že D3 není typickou ukázkou BMW. ;-)
Pokud by kvalita a životnost auta překonala minimálně životnost 3 dnes odlehčených a ošizených aut, tak by ta cena asi nebyla zase tak hrozná!? Čas ukáže!
Kamarád Volva dlouhodobě provozuje a o těch novějších už není tak přesvědčený... kupříkladu náhon 4x4 u V70 příliš nechválí a údajně je na trhu spousta aut, které jsou už jen předokolky. Jinak asi záleží s čím to člověk srovnává...
Od roku 2008 přechází Volvo zpět na techniku Ford a pomalu to opravdu přestává být to co to bývalo! Ale úspory a šetření se dnes týkají všech automobilek! Takže nezbývá než se nechat překvapit!?
Tak to je drahej angličák.
Ale neboj, časem se možná i dostaneš za volant, do té doby na základce piluj gramatiku a sloh, pak možná nebudeš tak průhlednej, ono rozeznat děcko od dospělého podle stylu psaní je pro místní brnkačka.
Zatim ta cinska opatreni at uz je to omezovani vicevalcovych motoru nebo treba velmi zasadni zhorseni kvality audiosystemu pri zachovani puvodnich cen ukazuji spise na snahu prodavat levnou dobre nalestenou bidu draze.
V současné nabídce jsou pohony 4x4x u modelu V70 vyhrazeny pouze motorizacím :
T6 AWD 3,0 L
D4 AWD 2,4 L (5válec 133kW)
D5 AWD 2,4 L (5válec 158kW)
a také tyto varianty s úpravou Polestar
..není co dodat. Snad jen, Ondřeji, díky za další perfektní test. :yes: Díky Tobě se na tento web opět velmi rád chodím dívat.
Pro webpaja: ta cena je masakr, ale jak tě znám, tak bys přišel s 1 mio na tento kus a odešel ještě po cestě pro něco malého pro asistentku, protože bys uhádal cenu tam, kde ani prodejce netuší náznak ... ;-) >:D
...ale stále se nemohu zbavit pocitu, že Volvo ustrnulo někde v době před deseti lety. Technicky nevím, ale designově zcela jistě.
U jakéhokoli koncernového modelu zde čtu posměšné příspěvky o nudném designu a podobně, zatímto u této ničím zajímavé krabice (subjektivní názor) s cenovkou z říše fantazie čtu víceméně chválu.
Nemám žádnou osobní zkušenost s Volvem a nehaním auto jako takové, jen vyjadřuji názor, že auto je zastaralé po stránce vzhledu a cena v podstatě nesmyslná.
Možná i proto je jich na našich silnicích vidět minimum (ve srovnání se skutečnou prémií)
Ve Švédsku jde o nejprodávanější auto vůbec a to s podílem 8% na trhu a obrovským náskokem... Má svoje kouzlo, jen se těžko hledá, pokud lovíš obecně v jiných vodách.
Proč měnit něco, co je (pro mne) téměř dokonalé a splňuje kupujícímu, který ví co chce a ví co kupuje, jeho touhy a přání. :-) K autu mám jen jednu poznámku a sice tu, že v minulých generacích byly mnohem lépe a estetičtěji zakomponované displeje v předních opěrkách sedadel. Tady ( na fotkách) mi to připadá trochu humpolácké.
Přesně, kolikrát se dobré auto facliftem, nebo novou generací podařilo zcela pokazit, takže pro původní uživatele ztratilo kouzlo a ti šli jinam. Takže Volvo cestou neustálého piplání dělá podle mně jen dobře.
mne sa prave tento stihly elegantny dizajn paci ;-) ... naopak nepaci sa mi moc ten novy styl aut ktore posobia tlusto ako na steroidoch napumpovane.... aj mercedes S alebo Cecko boli kedysi stihlymi elegantnymi autami... skoda ustupu od tohto smeru.... dnes je to vsetko uz prerastene tucne.... len si zober taku insigniu aky to je tlusty prerasteny svab... nechutne su niektore dnesne auta... elegancia a akasi lahkost uz dnes mnohym autam chyba..... bez urazky.. volvo je ale stale elegantne a stihle... vkusne a sympaticke .... a navyse vobec nestarne .. je to ukazka ako to ma vyzerat.... uz aj nemci v tomto smere zlyhavaju.... ale volvo si stale drzi linie :yes:
Design se mi hodně líbí a ta cena mi nepřijde tak špatná. S tím autem se musíš projet a potom pochopíš za co dáš 1.6 mil. Sám jezdím v XC70 za 1.6 mil. a musím říct že je to neuvěřitelně dobré auto :-):yes:
Čekalo se na nové motory a čekalo se na nový automat. Obé, zdá se, se zdařilo. Diskusní plačky nad cenou lze jednoduše odehnat (pravdivým) tvrzením - subprémie, subcena. Samozřejmě, že si můžeš i do Volva nasázet výbavu za čtyři sta tisíc a pak ti vyjde dráž než bavorská pětka v základu. Tohle je ovšem pohled nehodný znalců aut. Tu pětku totiž hravě dotáhneš i ke dvěma miliónům...
U nás nemá V70 na růžích v garáži ustláno, jsme praktici a tíhneme tedy více k (sub)modelu - XC70. Jistě, ovšem postrádat u "bežné" V70 v základu 4x4, to snad už zavání nějakou offroad úchylkou, ne?
Tedy kdo chce Volvo, ví proč ho chce - vysoká (vy-so-ká) míra aktivní i pasivní bezpečnosti, předsazený čelňák koneckonců splní V70/S80 s prstem ve výfuku... Vytknout lze snad jen (k předchozí generaci) trochu umenšená sedadla a plovoucí středový panel, který tlačí do pravé holeně.
Jízdně je to však mistrovsky vybalancované směrem k řidiči, který jezdí dlouhé trasy svým tempem. Je to kára pro vyspělé, pohodové řidiče. Neznamená to však, že auto neumí na silnici odvádět kontrolovatelnou práci. Naopak, tato generace vnesla do jinak tradičně korábovitých jízdních vlastností velmi soustředěný akcent - jízda je komfortní, přesto pevná, nedotáčivost nezáludná, auto je čitelné a umí jít za stopou.
A to nejdůležitější? Vůz má nezaměnitelný charakter, je komplexně jasně a vědomě stavěný, a to jak jízdně, tak směrem k uživatelské přívětivosti, a samozřejmě též s důrazem na jedinečnou skandinávskou estetiku. Je to prostě Volvo, není to nic jiného, a s ničím jiným si to nelze splést. A tak je to dobře, a tak to "ma byt"...
Slogan: S Volvem se nejezdí, s Volvem se... žije. BRAVOLVO :yes::-!
Cítím s tím 4x4 narážku na sebe, tak se jako správná husa ozvu:
- když už si koupím 4x4, pak jistě nechci, aby se ten systém rozbil a já jezdil s předokolkou. Ale žádné statistiky k tomu nemám, tak jen taková story typu jedna paní povídala.
- nevidím nic divného na tom, pokud někdo chce V70 AWD a nikoli oplastovanou a zvýšenou XC.
Žádná narážka :-) Jen jsem někde nahoře zachytil letmý dotaz, zda auto jede též na haldexu. Ještě jsem si uvědomil, jak ta červená barva tomu vozu sluší. Zejména zezadu se dobře "zatáhnou" zadní světla.
Plný souhlas. Přes půl roku mám XC70 MY 2014 D5 téměř v plné výbavě a 2 měsíce čipnutou Polestarem. Po předchozím Passatu 2.0 4motion s DSG v RLine jsem se obával především převodovky. Po 30.000 km jsem max. spokojený. Je pravda, že sedačky nejsou tak sportovní jako u Passatu, že převodovka Asian není takový rychlík jako DSG, ale k charakteru auta docela sedne. Světlá výška je skvělá, na mírné náklony v zatáčkách se dá zvyknout; Jako tažné zařízení jsem si tam dal Westfalii (stejné, jako má Passat) s kabeláží Volvo. A je to 100x lepší a hezčí než nabízí Volvo.
Nezávislé topení není sice tak sladěné jako u Passata, ale je úplně stejně funkční, středový panel lehce tlačí do pravého kolena, ale po 4 měsících to již nevnímám. Prostor ve voze je úžasný, kufr je famózní. Interiér je decentní a příjemný, žádná vánoční světýlka jako Audi apod. Rozhodoval jsem se mezi Audi A6 a XC70; Audi A6 si nyní občas půjčuji od kamaráda a stále se utvrzuji v tom, že XC70 byla správná volba. AWD s Haldexem není Subaru řešení, není to ani 4x4 z dílny Audi, ale pro mé potřeby bohatě stačí; Je to mé čtrvté auto s Hadexem v řadě a plná spojenost.
Všechno byly různé VW koncernové TDI dvoulitry.
Volvo je prostě něco jiného než macho styl Audi, BMW, M atd. Je to pohodové, v zimně příjemně teplé auto, které Vás proveze vším a všude a to v naprosté pohodě.
A po Polestaru není problém z auta dostat 200 za hodinu, ale proč ? Kdyby toto byl "cíl", tak rozhodně nemám Volvo; Po sečtení všech investic za poslední měsíce od pořízení jsem sice přes 1,6 mil., ale ... proč ne.
A znalí ještě berou v potaz další faktory, proč Volvo. Ale to nadrženým machistům Audi, BMW, M.. nedojde...
A teď se třeba zblázněte :-)
U Volva jsou po celý rok akční slevy, třeba teď platí sleva na V70 do výroby 200000 Kč + ještě něco se dá ukecat u dealera, takže výsledná cena je kolem 1,2 až 1,3 milionu. A skladové vozy jsou ještě za lepší ceny.
Vůz, kde účel, zpracování, estetika a sledění celého vozu hraje excelentní symfonii, kdy každá z vlastností dokonale doplňuje ty jiné... To vše navíc v tak atraktivním pojetí, že zub času si jen láme zuby.
Má V70 vůbec nějaké slabiny? Podle mě ne, Volvo jej udržuje náležitě v kondici a ani po stránce technologií a asistentů neztrácí. S D4 a 8-automatem navíc dotahuje i trend v motorech.
Co je na Volvu nejhezčí? Že se za ničím nežene, nechce být tendenční, nechce být sportovní, nechce se podbízet lacinými liniemi. Navíc i dauertest V60ky dopadl v AutoBildu excelentně, takže není důvod mít pochyby.
Při pohledu na V70 vlastně vůbec netušm, proč bych měl jít pro Audi nebo BMW. Volvo mě zkrátka svým pojetím dokonale oslovuje. Opravdu skvěle, Volvo :yes:
volva boli vzdy auta pre znalcov ... ;-) .. auta so skutocnymi hodnotami
tiez sa mi to paci ze volvo sa nesnazi byt supersportove, nepotrebuje x svetielok vpredu a mat narazniky ako z relly aut uz v zaklade ....nehra sa na nieco co nie je.... ono vyznava ovela vyssie hodnoty ..... je to auto ktore povysilo eleganciu a kulturu bytia nad vsetko ostatne... paci sa mi ze nepotrebuje nasilne zakaznikovi vnucovat vizualnymi prkotinkami nieco co by vzbudzovalo pozornost okoloiducich ... volvo posobi tajomne a elegantne, je to skutocne tvoj vlastny svet a zaroven tvoje druhe ja.... na ktore sa vies spolahnut a do ktoreho sa ponoris... volvo pritom dokonale skryva identitu.... a robi to majstrovsky.... volvo je volvo.... znacka pred ktorou som mal vzdy velky respekt
40 tisic eur za zakladny a 60 tisic eur za vybaveny? to ako vazne? V com je to volvo 2x lepsie ako napr Mondeo, 508, Insignia alebo Superb? Alebo sa snazia postavit na urovne MB a BMW s tym ze po 2 rokoch maju ich polovicnu hodnotu?
Přešlapem výrobce je náhrada klasických přístrojů tím rendlíkovským digitálním hnusem. To tam proboha nemohli nechat ty kulaté analogové přístroje? :no::no::no:
Druhým a zcela zásadním přešlapem je šikmý střední panel, který tlačí do pravého kolena v tom nejhloupějším místě! To je zcela zásadní faul, který například v mém případě ten vůz (tedy XC70) vyloučil ze seznamu možných kandidátů na budoucí náhradu toho stávajícího draka. :no::no::no::no::no:
Panel tlačil. Také se mi to nelíbilo. Ale po půl roce si noha našla malinko jinou pozici a už mi to buďto nepřijde nebo to už netlačí. Takže s odstupen času jsem toto mínus u sebe odškrtnul. T.
ergonomie kabiny za 1, příkladný umístění navigace, sedadla po faceliftu nevim, v s80 takový průměrný, nicméně takovýmu autu chybí k dokonalosti 2válce, o benzín zájem není tak proč neudělat do pořádnýho auta pořádnej motor, podle mě jediný viditelný minus, ale chápu že 45letej fotřík se s těma 4ma nějak popere :-)
Docela by mě zajímalo, jak redakce dochází k číslům rozměrů interiéru? Podle tabulky u testu je šířka vpředu/ vzadu u V70 1390/1400, zatímco u poměrně úzkého Rapidu je dle testu Auto.cz 1490/1460, tedy výrazně víc. To mi přijde opravdu naprosto neuvěřitelné.