Četl jsem nějaký starší článek od Martina Freie, z prvních jízdních dojmů s novými volváckými čtyřválci. Ptal se tam jisté Anette Olofssonové, konstruktérky vznětových motorů z Volva, kdo rozhodl, že se Volvo vykašle na větší motory. Odpověděla suše: "Rozhodl to Al Gore tím svým filmem o tom, že všichni máme problém“.
Říkat, že za to může Al Gore, je prostoduché... Jasně, od paní Anette to byla jasná nadsázka, ale tím spíše by z toho Volvo nemělo dělat prd, okolo kterého se točí svět. Jiní tak radikálně nepostupovali.
Nicméně si myslím, že čtyřválce u volva řady 90 a 60 jsou problémem jen kvůli snaze automobilky posunout se do prémie. V předchozích letech bylo Volvo skvělým mezistupněm mezi Volkswagenem a BMW (Mercedesem). dnes se chce řadit mezi prémii (BMW, Mercedes), ale technika tomu neodpovídá (tedy s výjimkou té bezpečnostní). Přitom pokud by nebyli až tak nákladově dogmatičtí, mohli formulovat strategii motorů stejně výhodně, a přitom zachovat pětiválce: Pětiválce mohly být motory 2,5 lt, pak 4-válcové dvoulitry a 1,5 lt 3-válce jak je tomu nyní. A stávající zákazníci Volva by se necítili ošizeni, a noví zákazníci, kteří přestupují z Volkswagenu na Volvo, by 5-válce brali jako povýšení do skoro-prémie. Nevidím v tom tak velký problém, jako když paní Anette svaluje vinu za chybu v marketinku na jakéhosi pana Al Gora, kterého si dnes už skoro nikdo nepamatuje...
Já hlavně nevím, co si myslet o tom, že Polestar S60 dle Autobildu žere více než šestiválcová konkurence z Německa. Na druhou stranu ok, při klidné jízdě by mohl být výsledek jiný.
Pokud není problém pro kupující D3 brát dražší 6ti válce, budou tito potenciální kupující u Volva hledat naprázdno a půjdou tam, kde mají více jak 4válce (i můj případ, i když nejsem kupující volva). I to je jedna z věcí, která odlišuje D3 od obyčejného plebsu.
A nebo si Volvo spočítalo, že těch pár lidí, co by byli ochotni dát více za 6ti válec, by asi jeho vývoj nezaplatilo, na rozdíl od D3, kde pořád víceválce tvoří nezanedbatelnou část kupujících..
ehm, tak si hľadal až si našiel čo ? Superb? koľko že má valcov? jáááj 4? :-)
Koľko že predá D3 verzí so 4 valcami? Žeby naprostú väčšinu, pretože cena, dane a poplatky? Občas sa hlbšie zamysli.
Což je spíš výjimka daná tím, že Audi nabízí i relativně slabý šestiválec. Na rozdíl od BMW a MB. A nebyl bych si 100% jistý tím, že to platí pro celou EU. V ČR určitě. Ale v zemích jako Nizozemsko to bude samý čtyřválec. V takovém Německu se třeba projevuje to, že jsou tahle auta hojně využívána jako firemní, kde čtyřválce letí.
Já tedy čísla nemám, ale kouknu na bazar a vidím poměr 80:20 ve prospěch V6.
Jinak A6 není pro obchoďáky, ale to už si kupuje vyšší šlechta a ta ve čtyřválci v A6 jezdit nebude.
Doma nejsme, já bych ta čísla strašně rád viděl, ale neumím se k nim dostat. Vím že to občas bývalo v AutoBildu u testů... ale už strašně dlouho jsem žádnou takovou statistiku neviděl. Osobně bych si taky tipnul na (spíše mírnou) převahu šestiválců u A6...
Niekde som to nedavno cital akurat teraz ani za svet neviem ze kde. Bazar nebazar vacsina 5er co stretavam ma na kufri 52x Ecka detto hadam len u tej A6 to moze byt inak nakolko vrcholnu verziu 2.0 nahradili podladenou 3.0 TDI.
No abych se vrátil k tématu, po zkušenosti s S3 příští auto bude opět V6, jelikož čtyřválce bohudík na šestiválce prostě v ničem nemají. A tím jsem chtěl říci jen to, že je to pro Volvo minus a degradace mezi všední šeď, kde bude mít početnou konkurenci, třeba v Tiguanu, Kodiaku, korejci, japonci, atd, prostě hrůza. Pokud dnes člověk chce šestiválec, už toho moc na výběr nemá, D3 + ostrovní auta (bavím se o naftě).
Nehledě na to, že pro auto s takovými jízdními odpory, je lepší klidnější a silnější šestiválec. Jak z důvodu kultivovanosti a zvuku (zvenčí), tak i nenucené síly a její zásoby, spotřeba +- stejná (litr rozdíl člověk neřeší). Hnidopiši, co jezdili celý život se čtyřválcem a aktuálně sedlají oturbený tříválec, prosím o minusy >:-[]
Ja proti 6 valcom urcite brojit nebudem. Sam ale dobre vies ze za cenu dobre vybaveneho S3 kupis nieco pomaly v holobyte adekvatnej velkosti. Ak sa samozrejme bavime o nove vs nove. U Volva aj skor bol ten 5 valec skor z nudze cnoct aj ked uprimne sam celkom nerozumiem preco pri modularnej koncepcii ich motorov nepridaju este jeden ci dva dalsie valce.
Mám taký pocit, že oni tú ich platformu stavali od začiatku len pre 4 valce, resp. 4valce + hybrid. Neviem či by im tam vôbec nejaký radový 5 valec vôbec vošiel. 6 valec naštorc určite nie.
U A6 žádný vrcholný dvoulitr ničím nenahrazovali. Slabší šestiválec tam byl nepřerušeně. Jen ho na rozdíl od BMW a MB nenahradili čtyřválcem, ale zachovali ho. Prozatím.
Ad slechtu vs. obchodaky to ale popisujes situaci v CR ze ano ?
A vzhledem k tomu, ze velkou cast prodeju tvori fleet tam je uplne jedno v cem se kdo CHCE vozit, ale jaka je korporatni politika a v soucasnem blbnuti s CO2 se ty 4 valce do vsech tech E/5/A6 prave kvuli tomuhle naramne hodi (samozrejme s AMG/M/S paketem a narvano vsim moznym ostatnim az po strop).
Hittman. Je to tak jak píšeš. Jen bych dodal, že právě fakt, že má výrobce v nabídce i dvanáctiválce, osmiválce a šestiválce přitáhne zákazníky, kteří si třeba nakonec koupí i čtyřválec nebo tříválec. Podstatné je, že se zákazník cítí lépe ve společnosti víceválcových sourozenců. ;-)
Jsem také rád, že tu zaznělo, že jistá konstruktérka Anetta je obdivovatelka jistého Al Gora, velkého zastánce ekologie, o kterém se ví, že v jeho domě se spotřebuje víc el. energie než v malém městě. Díky Anettě už víme, proč čínsko-švédské Volvo zavrhlo používání víceválců a tím se odepsalo z "prémie".
:-) , skoro 2 tunové SUV, které ve finále zrychluje za 8,4 na sto a ty si stěžuješ na zátah? Co bys od 140 kw a 400 Nm ještě chtěl? Dá se vůbec čekat víc?
Mimochodem ztráta tahu od úplně spodních otáček je krásně vidět na posledních 2,0 tdi od koncernu, aby se vešli do emisních limitů. U volnoběhu i někdy zdechají jako benzíny.
Já si nestěžoval:) Teda doufám, že jste to tak z textu nepochopil. Právěže to jede velmi hezky, zátah je fajn. Narozdíl od D5. kde vzhledem k parametrům čekáte tak nějak víc, tady jsem byl spokojen!
Machi
Přímo z textu:"Nyní podrobněji. Zátah tady samozřejmě taky není nijak zvlášť mohutný, ale dokonale hladký, motor neduní ani při trápení z nízkých otáček, kultura běhu je skoro vzorná. " .............. ale jestli jsem to špatně pochopil tak se omlouvám. Beru to, navíc je to asi detail.
Ale však ta věta není kritická, prostě konstatuje, že od dvoulitru v SUV nelze čekat velký zátah a taky se nic takového nekoná... já bych třeba od auta za 1,5M očekával dynamiku nad úrovní běžných Octavií TDI, ale taky nejsem cílovka SUV...
Keby to bol sedan za 1,5M, tak to očakávanie väčšej dynamiky by bolo namieste. Pri SUV sa presúvaš inam, tam si tá robustnosť (hmotnosť + aerodynamika) berie svoju daň na dymanike a byť nad úrovňou Octavií s dvojlitrovou naftou si už žiada niečo výrazne viac ako... dvojlitrovú naftu (naviac Octavie TDI sú známe superšporty, kdežto pri SUV je tá dynamika v poradí dôležitosti nižšie). ;-)
Máme v rodině XC90 D5 a sice má 200 koní ale musíte dát kolkovanou žádost aby se všichni zapojili když se chcete rozjet. Neznám línější auto. Hlavně ve městě je problém, když už se točí tak pak je to OK.
nebude to hlavne prevodovkou? Mám síce skoro 3 l štvorvalec a 136 kW v MPV ktoré prázdne váži 2,2 tony a nemám pocit aby som bol brzdou premávky za žiadnych okolností. Akurát nemám automat, ale manuál. :-)
Jo je to hlavně převodovkou, byť prodleva turba je taky citelná. Jenže tehda když se to kupovalo tak jiná varianta než automat nebyla ;-\ No ale taky nemůžu říct že bych byl brzdou, protože když už se ten motor točí tak zrychluje hodně dobře, potíž je se těmi rozjezdy.
Nechci být jen za rýpala, ale rozsah toho testu (a nejen toho) je fakt tristní. Kdybych vynechal omáčku, tak informace by se vešly do jednoho odstavce.
"do výšky vytažená karoserie kromě částečně lepšího výhledu další praktické výhody taky nepřináší" - a co takhle snadnější nastupování? Podle mě tedy jedna z hlavních výhod.
Jinak se musím přidat ke chvále interiéru, z obrázků jsem unešenej nebyl, ale když jsem si sedl dovnitř - wow. A krásná zvuková odezva dotykového displaye - wow! V nějaké té R-design výbavě bych si asi dal říct. :yes:
Ale to klidně rejpejte! Snažil jsem se co nejvíc informací napsat o motoru, jeho technika mi přijde nejzajímavější. Trošku jsem bojoval při psaní s tím, že XC60 dělá vlastně skoro všechno dobře, není se ale moc čeho chytit - takové to auto, které používáte, líbí se vám jeho design, pak z něj vystoupíte a řeknete si, jo, dobrý, přepravilo mě to...
Ale OK, beru, snad budete příště spokojenější!
Machi
Nevím, jestli jsem sám, ale teď zrovna mám vůbec s vaší stránkou problém. Načítá se hrozně dlouho atd.
Nicméně - na konci každého článku (opravdu až na konci, ne nahoře!) je zobrazený kousek diskuze a pod ním vlevo "+přidat názor" a vpravo "zobrazit celou diskuzi". Nefunguje to nejen mě, už i jiní o tom psali.
V nejbližší době budeme nasazovat mírný facelift stránek, bude tam pár změn i v diskuzi, snažili jsme se to zpřehlednit, o nic velkého nepůjde. Zatím to vypadá docela dobře, snad budete spokojení!
Machi
To sem uprimne zvedavej, takhle mizerne napsanej skript se fakt nevidi. Nejlepsi je ten neukoncenej H2 o SEO prasecinkach ani nemluve.
tohle neni odkaz na baworaka - [odkaz]
Jo je to ten link dole pod clankem - OS X jak chrome tak safari, firefox je ok.
Duvodem je to, ze predchozi DIV drzici reklamu (napr. DIV id="sklikReklama_76022") ma position: relative; a top: 34px;
To zpusobi, ze predchozi element s reklamou (sklikReklama_76022) prekryva DIV id="diskuse_menu".
Reseni je milion, napr:
- vyvarovat se position: relative u toho DIVu s reklamou, pokud to jde
- nebo nastavit position: relative u toho DIVu s diskusi id="diskuse_menu" (coz nejak magicky vyresi ten zindex, teda aspon na chromu)
atd. atd.
:yes: >:-[]
Oceňuju, když má někdo znalosti.
Ale ještě mnohem víc, když to umí stručně a jasně vysvětlit. Každopádně prvních 8 slov jsem pochopil perfektně! ;-)
Můžeš si to představit tak, že přijdeš do cukrárny, uvidíš dort (odkaz), chceš si ho vzít (kliknout) a narazíš rukou do skla (průhledného prvku stránky), které tam nějaký šikula umístil. :-) z-index určuje pořadí překrývajících se elementů. Tedy jestli dort bude za sklem, nebo před sklem.
Stejný problém i na Windows 10 s Edge a Windows 8 s IE11. Ale vždycky to dělá jen v případě, kdy se jako poslední "příspěvek z diskuse" na té stránce zobrazuje reklama. Tak hádám, že ten reklamní vstup tomu nějak brání.
Nehovoriac o tom, ze ta idiotska reklama hore dynamicky poskakuje (tym padom sa stranka prekresluje) a nemozem na mobile v chrome trafit kam chcem. Kliknem niekam, reklama rozhodi celu stranku a zobrazi sa nieco uplne ine.
V R-designu s plnokůží budeš o tři kila výše, a pak už máš problém v tom, že můžeš za podobný peníz mít premiovou konkurenci se šestiválcem. XC60 je hezké auto, i slušně jezdí, ale dává smysl právě v cenové kategorii, kde se potkává s D3 na dýzlových dvoulitrech, tam je to velmi dobrá alternativa, vyšperkuj ji, dostaneš vysokou cenu a ještě ti zůstane čtyřhrnek. ;-)
Pokud si dobře pamatuju, tak ta mnou obdivovaná stála na salonu cca 1,5M. Neorientuju se moc v cenách, ale za ceníkových 1,5 asi X3 nebo Q5 s šestiválcem bude spíš chudá.
Jaký dává Volvo slevy nevím.
Asi jsem viděl benzín, už si nepamatuji motorizaci, nejel jsem.
Ale 250k benzín R-design začíná na 1,4 (AWD,AT) a má pěknou výbavu. Do 1,5 bych se dokázal vejít.Se základní výbavou X3 30d bych se naopak určitě nespokojil.
X3 30i stojí v základu totéž, co (pohonem)srovnatelná XC-60 v nejvyšší výbavě.
Jen chci říct - za 1,5M můžu mít pěknou XC-60, a za ty peníze šestiválcová X3 moc pěkná nebude. (pořád se ale držím jen ceníkových cen). O třídu výš si čtyřválec představit absolutně nedokážu, tady asi jakž-takž jo, kdybych po XC-60 toužil. :-)
Nezdá se, že by tohle testované auto neumělo jezdit. Já od auta chci i to aby nějak vypadalo, mělo světla, navi, vyhřívaný sedadla... žádnej extrém, ale holobyt bych si nekoupil. Nejsem náročný na projíždění zatáček, takže mi vyhoví dost aut.
Netvrdím, že si toužím koupit XC60, jen mě na první posez nadchlo. X3 by to uměla taky, jenom stojí přece jen víc. ;-)
Sa mi zdalo, ze nebol uplne nadseny z jazdy, z toho vychadzam.
Priznam sa, nemam v hlave vybavy a predpoklam, ze vsetko potrebne tam je. Napr. minimalna vybava, pod ktoru som tiez nesiel pri vybere je - vyhrievane sedadla (aj ked v tejto "zime" ani neviem, ze ich mam), vyhrievanie skiel, autom.klima a to dufam je v tejto kategorii samozrejmost.
Navi pre mna uplne nepodstatne, ked mobilne aplikacie poskytnu viac, stresne okno tiez alebo audio od Ferka ci Jozka.
Taky mě překvapila stručnost článku, zajímalo by mě za ty peníze srovnání s konkurencí. Jsem v této kategorii "nováček" a můj dojem stále je, že Volvo sice dobrý, ale ty peníze bych raději dal do D3, protože to vnímám jako lepší a i vím, že se dají domluvit velké slevy vůči ceníku. Nevím jak Volvo...
Je to tak, z hlediska prostoru a užitnosti není nic lepšího než kombík. Dokud člověk nemá omezený rozpočet, rád by 7-10 let staré auto střední/vyšší střední třídy v rozumném, relativně spolehlivém benzínu, do kterého se vejde vše co potřebuje. Laboroval jsem dlouho a i přes odpor k SUV a 4x4 na běžné ježdění si nakonec pro jedno pojedu.
Volvo ve svých motorech používá unikátní vstřikovací systém.
Tlak 2500 barů, speciální vstřikovače které mají ve své hlavici snímač teploty, tlaku a čip.
V zásadě se jedná o systém který je schopen mnohem přesněji a kalkulovat z tlaku, teploty SKUTEČNÉ a ne PŘEDPOKLÁDANÉ množství paliva vstřikovaného do válce.
Korekce jsou mnohem rychlejší, přesnější a individuální charakteristika vstřikovače je zapisována do čipu, není ji tedy třeba zapisovat - programovat -do řídící jednotky.
Bravo, Volvo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja som skor pocul zvysenu kritiku na lenivu prevodovku zuvackova ala stara 7G od MB a hlucny 4 valcovy diesel...Vykonovo aspon na papieri maju tie 4 hrnky dost konikov. pokial ale prevodovka neradi ako ZF u BMW alebo aspon nove 9G u MB tak darmo spravis kick down na krizovatke mozes tam mat aj 250 koni pokial sa prevodovka spamata good bye sekunda aj dve...
Viem AMG to nie je ale stejne pri zosliapnuti plynu trebarz aj pri predbiehani ta ta prevodovka u Volva nenadchne...+ 4 valcove kvilenie tiez nedoda istotu ze tie dukaty boli minute spravne... >:D
Tzv. nenovinářské auto, ale od základu stále s příplatky za 300 tisíc. To není auto pro zaměstnaný lid, ač dobře vydělávající. Zdá se mi, že se Volvo tlačí všemožně mezi velkou německou trojku, ale hlavně cenou. Za tu cenu bych si raději pořídil GLC ještě bych pár tisíc ušetřil (po konfiguraci na mé přání mi cena vycházela níže).
Musím s tebou souhlasit. Po rozhovoru s majitelem minulé generace XC60, který je s ní spokojený už 6 let a má stejný názor co se samotné ceny týče. XC60 tehdy kupoval protože nestálo tolik co např. X3. Dnes už má dilema, protože cena nové XC60 mu připadá přehnaná.
SUV?
mna presvedcilo nedavno nova Q7, ale bolo to prilis zbytocne velke auto, a tak som nasiel pokracovatela GLK a zobral som GLC 250 - a vyborne riesenie! Aj velkost, pohodlie a obratnost, fakt fajn riesenie do rozmlateneho velkomesta s kolajmi, vysokym obrubnikom, etcccc... Zamenil som za Velar, ( velmi atraktivna novinka ), ale ktory som hned nepochopil a predal som ho, ale po mesiaci skusania som sa znova len vratil a kupil dalsi Velar a spokojnost - a tak ano, da sa mat rad aj SUV! :-!
netreba tu zavidiet a už vobec plakat - stary pánko ma este stale rad auta a tak sa zabáva!
asi vždy lepsie ako časté teoretické mudrovanie a kecy
A kedze ma casto pusti za volant, tak mu ticho držim palce
Prepáč...nemám potrebu prezentovať sa tu ako ch.uj. Nemám mu /ti/ čo závidieť, žijem si svoj život a som s ním spokojný ;-)
Chválenkárstvo a prezentovanie sa spôsobom, ako to predviedol "tiežkolega", mi je odporné a svedčí o chudobnom duchu. Nič na tom nezmení ani tisíc výsmešných smajlov. Iba to, že si z rovnakého, zle umieseného, cesta.
Je dobré vedieť, že si dvojjediný a kryješ si chrbát druhým nickom. :-!
Ja mu nezavidim ani prachy ani auto, zavidim len tie moznosti. Len tak mu to z neba nespadlo, takze asi robi nieco dobre. Ale GLC mam aj ja v hladaciku, akurat 350e ;)
GLC je velky fesak a tiez rozmyslam v 6 valcovom benzine mozno v takzv.amg 43 , naftu musim vymenit je to nezmysel pri mojom rocnom nabehu okolo 6000 mil + zavadzaju hnusne proti dizlove sankcie. Este vaham nove E 400 coupe ma moc taha... neviem je to na nervy...
Ruzne chute... To mas tak ako sme volakedy za komancov oblubovali Levis jeans a staly rady pred Tuzexom, dnes je vyber inde a Levis uz nemusim mozno tak do zahrady niesto modrakov...
C400 4Matic s AMG paketom (nie ostre amg) za cenu novinarskeho Passatu Alltrack :-)
Vyborne a krasne auto, 3litrovy benzinovy sestvalec s biturbom s paradnym zvukom a neskutocnym linearnym tahom.
Evoque je fešák! Nemůžu si pomoct, ale Velar mě z profilu připadá jako auto, které se snažilo podjet pod nízkým mostem, ale nevyšlo to a shrnulo to celou kabinu dozadu.... ;-) [odkaz]
Všimol som si v diskusii veľké množstvo „návrhov“ a tipov, ktoré podobné SUV v tejto triede je lepšie, či už motoricky, dizajnovo, alebo čímkoľvek iným. Dovolím si ale povedať jeden fakt a ten mi potvrdí veľa predajcov a samozrejme aj majiteľov. Človek, ktorý pričuchol k Volvu, si nikdy, ešte raz NIKDY nepôjde kúpiť napr. BMW X3, Audi q5, alebo MB GLC, rovnako ako si človek fungujúci na uvedených modeloch nikdy nepôjde kúpiť Volvo. Poznám konkrétne prípady, kedy majitelia váhali medzi Lexusom a Volvom, ale Nemcov sem neťahajte. Fanúšikovania (nie len plagátový) a hlavne majitelia Volva, alebo Lexusu, prípadne Rovera sú viazaný „diagnózou“ myslené v najlepšom zmysle slova.
To je nesmysl. Určitě je pár takových, co ten blok v hlavě mají... ale určitě ne všichni. Jeden nejmenovaný kolega jezdí běžně BMW, ale už měl taky S80 například.