Test Auto.cz

VW Amarok 2,0 BiTDI (132 kW) AT – Pracant s kravatou

10.12. 2012
Verdikt
 

Otestovali jsme nejlepší dostupný Amarok s dieselem o výkonu 132 kW, pohonem všech kol a osmistupňovou převodovkou. Překvapil nás něčím?

Chtěli byste mít doma pick-up? Ne, vážně, zamyslete se nad tím: pokud často převážíte materiál všeho druhu, ale nehodláte se vzdát určitého pohodlí nebo k tomu všemu ještě potřebujete pohon všech kol, může pro vás být tohle auto trefou do černého.

Na českých silnicích vídáme v zásadě dvě skupiny „SUV s korbou“. Jde o velké americké automobily se spotřebou a jízdními vlastnostmi autobusu (pořízené většinou jako showcar nebo z čirého fandovství) a o poznání sofistikovanější, menší japonské pick-upy jako je Toyota Hilux nebo Nissan Navara. Ty, na rozdíl od velkoobjemových osmiválců v amerických autech, pohání vznětové agregáty s přijatelnou spotřebou.

Volkswagen se na zdánlivě malý píseček samozřejmě nepouští bez důkladných analýz: auto jako je Amarok má celosvětový potenciál (ostatně viz. třeba Hilux), minimálně v Evropě je ale třeba, aby jeho dieselová pohonná jednotka v boji s konkurencí neztrácela. A v našich končinách je také dobré mít věci na korbě pod dokoupenou stříškou, ze zřejmých důvodů.

132 kW: Are you ready to (Ama)rock?

Model Amarok již před časem důkladně otestoval kolega Ondřej. Měl k dispozici tehdy vrcholnou verzi 2,0 BiTDI o výkonu 120 kW spojenou se šestistupňovým manuálem. Nyní jsme upgradovali na verzi 2,0 BiTDI s výkonem 132kW (180 k), o 12 kW slabší verze zcela vypadla z ceníku. Dnes si tedy Amarok můžete pořídit s „naším“ silným turbodieselem nebo základním 2,0 TDI o znatelně menším výkonu (90 kW/122 k). Volkswagen s novým agregátem už papírově neztrácí na nejsilnější konkurenty, řadí se mezi již zmíněnou Navaru (140 kW) a Hilux (126 kW). Třeba na pětiválcový Ford Ranger (147 kW a 470 Nm) však stále Volkswagen odpověď nemá. Amarok s pohonem všech kol a klasickou automatickou převodovkou nyní utáhne přívěs až do hmotnosti 3,2 tuny.

obrázek [600 x 370]  

Pokud chcete nechat práci strojům, musíte si připlatit. A to nejen za osmistupňový automat (nikoliv tedy DSG), ale hlavně za specifikaci, která vás k volbě bude opravňovat. Musíte si totiž pořídit silnější z nabízené dvojice motorů plus dvoudveřovou kabinu DoubleCab, v ceně je v tu chvíli započítán i pohon všech kol. Protože Amarok už z našich stránek (a hlavně z předchozího podrobného testu) znáte, zaměříme se hlavně na převodovku, její sladění s vozem a výslednou spotřebu paliva.

Nečekaně komfortní

Pokud k Amaroku přicházíte poprvé, nejspíše budete čekat pracovní nástroj se vším, co k tomu patří. Holý interiér, prkenná jízda a hluk. Překvapivě však nemůžete být dál od pravdy: Amarok jezdí, zadním listovým pružinám navzdory, zcela v intencích moderních SUV. Jistě, v přímém porovnání s Touaregem nemá šanci, ale velkým překvapením pro mě bylo, že při jízdě s ním nebylo třeba dělat žádné kompromisy. Sto třicet (nebo i více) na dálnici? Svižně projetá okresní silnice? Projetí městem po kostkách a přes propadlé kanály? Bez problému! Amarok je v nejvyšší technické specifikaci silničně zcela dospělé auto.

A dobrou zprávou pro případné zákazníky je, že dospělý je Amarok i uvnitř. Mám na mysli příkladnou polohu za volantem i ergonomii. Současně ale musím připojit jednu výtku: nabízená sedadla by mohla být rozměrnější, přeci jen u podobných vozů se asi neočekává, že by je řídila padesátikilová blondýnka. I když, vzhledem ke kvótám plánovaným v Bruselu, kdo ví... K autu výborně pasují masivní ovládací prvky a na všech sedadlech je dostatek místa k sezení a přední pasažéři mají možnost chytit se masivních madel. Chytrým detailem je sklopitelná zadní lavice a nahoru vyklopitelné sedáky. Odkládacích prostor je doslova záplava a velké kapsy ve dveřích jsou dokonce čalouněny kobercem, zástrčka pro USB však chybí.

obrázek [600 x 407]  

Spotřebou nepřekvapí

Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 132 kW a točivým momentem 420 Nm si při rozhýbávání téměř dvou tun váhy samozřejmě řekne o „potravu“, žádné překvapení se však nekoná. A to jak pozitivní, tak negativní.

S Amarokem jsme po silnici jezdili za průměrně 9,5 litru, a to s poměrně velkým podílem jízdy po městě. Jízda stokilometrovou rychlostí znamená odběr osmi a půl litru paliva každých sto kilometrů, motor v tu chvíli na osmý stupeň točí 1800 min-1. Zvýšení tempa na reálných 130 km/h znamená nárůst otáček nad 2300 min-1 i spotřeby. Ta se těsně přehoupla přes jedenáct litrů. To jsou spotřeby zhruba o litr vyšší než v případě dříve testované 120 kW verze, ne celá diference však jde na vrub motoru. Musíme počítat i se zimním obutím, automatem a těžšími prosincovými podmínkami. Na velmi dobrém odhlučnění pohonné jednotky se naštěstí nic nezměnilo.

A jak funguje převodovka? Zcela podle očekávání o její činnosti téměř nevíte, což je asi ta nejlepší vizitka pro strojaře z ZF Friedrichshafen AG. Rychlost i plynulost řazení je příkladná, o žádném cukání nebo nerozhodnosti nemůže být ani řeč. Osm převodů je pro jízdu po silnicích možná až příliš zbytečný luxus, zvláště pokud jde o vůz s nejvyšší rychlostí blízké 180 km/h. Auto fungovalo výborně i se šesti „manuálními“ převody.

obrázek [600 x 390]  

Pádla pod volantem by zde byla zbytečná, a proto tu nejsou, sportovní režim motoru tu naopak je, i když by zde být nemusel. Tak jako u všech vznětovým modelů s automatem; ostatně vidět je to i v tabulce s technickými daty. Nejvyšší dostupný moment 420 Nm máte k dispozici již při 1.750 otáčkách.

Závěr

Volkswagen Amarok rozhodně, navzdory své překvapivě velké kultivovanosti, není autem pro masy. Pick-up si v našich zeměpisných šířkách lidé zatím nejsou zvyklí pořizovat. Světlá výška téměř 25 centimetrů a mechanická závěrka zadního diferenciálu ale zaručují, že se auto neztratí ani v drsnějších podmínkách. Pokud plánujete vozit na korbě často náklad, popřemýšlejte spíše o dvoudveřové kabině: za ní totiž najdete ložnou plochu delší o 650 mm (celkem tedy 2205 mm) s možností umístit dvě palety za sebe.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Amarok (všechny články)

Druhý pohled (Jiří Červenka)
Že Amarok je na poměry své třídy neobyčejně kultivované auto, jste četli v různých obměnách už mnohokrát. Představit si za podobnými proklamacemi konkrétní význam ale může být někdy obtížné, proto zkusme zasadit kultivovanost Amaroku do nějakého kontextu. Co kdybych vám řekl, že pro mě osobně byl Amarok příjemnějším společníkem než Volvo V40, který jsme měli v redakci na test ve stejném týdnu? Samozřejmě, z větší části je to dané tím, že V40 má opravdu nepovedený podvozek. Ale fakt že, že tenhle terénní pracant s korbou přesvědčí v běžném provozu jako žádný z jeho přímých konkurentů.

Plusy

  • Jízdní stabilita
  • Kultivovanost motoru
  • Vnitřní prostor
  • Kapacita korby

Minusy

  • Velký poloměr otáčení
První cena vozu580.518,- (2.0 TDI 90 kW SingleCab)
První cena vozu s testovanou motorizací652.962,- (2.0 BiTDI 132 kW SingleCab)
Základní cena testovaného vozu965.104,- (2.0 BiTDI 132 kW DoubleCab Highline)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.001.186,- (2.0 BiTDI 132 kW DoubleCab Highline)
(všechny ceny bez DPH)
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Amarok 2,0 BiTDI (132 kW) AT

Cena v základní výbavě: 965 104 Kč Cena v testované výbavě: 1 001 186 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce + možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy vpředu s hlavovými airbagy, ABS, EDS, ASR s elektronickou uzávěrkou diferenciálu, ESP elektronický stabilizační systém, úchytná oka v podlaze nákladového prostoru 4 ks, mlhové světlomety, elektronický imobilizér, 3. brzdové světlo, osvětlení zadního nákladového prostoru, kontrola zapnutí bezpečnostního pásu řidiče, částečná kožená výbava: kožený volant, madlo řadicí páky a ruční brzda, 12V zásuvky 3 ks (na přístrojové desce, ve středové konzoli a v nákladovém prostoru), elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, tempomat, automatická klimatizace "Climatronic", multifunkční ukazatel, rádio "RCD 310" s CD a MP3 přehrávačem (2-DIN), 6 reproduktorů, kuřácké provedení - zapalovač a popelník, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 4MOTION permanentní pohon všech kol, příprava pro tažné zařízení, emisní norma EURO 5, látkové potahy sedadel "Endless", odkládací přihrádka u spolujezdce uzamykatelná, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, výškově a podélně nastavitelný volant, kobercová podlaha v kabině řidiče i prostoru pro cestující, středový tunel s odkládací přihrádkou a loketní operkou, odkládací přihrádky pod sedadly řidiče a spolujezdce, trojlavice v prostoru pro cestující, vnější zpětná zrcátka: horní část lakovaná v barvě vozu, spodní část chromová, elektricky nastavitelná a vyhřívaná, okna v prostoru pro cestující zatmavená (Privacy), zadní nárazník vozu z pochromované oceli s integrovaným nástupním schůdkem, palivová nádrž 80 l, přední nárazník vozu lakovaný v barvě vozu, horní i spodní díl mřížky chladiče chromový, spodní kryt motoru, 2 boční dveře v prostoru pro cestující, pneumatiky 245/65 R 17 111T, plnohodnotné hliníkové rezervní kolo, stabilizátory vpředu a vzadu, 4 kola z lehkých slitin R17 s rozšířenými podběhy kol, tuhá zadní náprava s vícevrstvými listovými pery atd.

Výbava testovaného vozu:Uzávěrka diferenciálu vzadu, Parkpilot vzadu, multifunkční kožený volant, zimní paket: vyhžívání sedadla řidiče a spolujezdce samostatně nastavitelné, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, tažné zařízení vzadu pevné, metalický lak

Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
Technické údaje
Motor VW Amarok 2,0 BiTDI (132 kW) AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 420 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 7 / 8
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1921 / 1119
Rozměr pneu:245/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5254
b) šířka (mm): 1954
c) výška (mm): 1834
d) rozvor (mm): 3095
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Amarok 2,0 BiTDI (132 kW) AT – Pracant…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 






 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř obchodoval i s dalšími celebritami

Bohdalová v tom není sama! Podvodný bankéř…

Případ bankéře, který prodával celebritám padělky obrazů, narůstá do obrovských rozměrů! Vypadá to, že za…

 

iSport.cz

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role mentora na Tour ho baví

Kreuziger si časovku užil, bál se sjezdu. Role…

PŘÍMO Z FRANCIE | Dojel zpocený, jako by ho někdo polil kýblem vody, ale usmíval se, a dá se říct, že časovku na…

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s Konatém to byla chyba

Hejkal otevřeně: Spartu položil odchod Dočkala, s…

Dělali jsme chyby a byli neúspěšní. Tak si vysvětluje konec ve Spartě Stanislav Hejkal, donedávna asistent…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…