Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Amarok 2,0 BiTDI – Quattro v rouše medvědím

Poslední pokus VW o pick-up se jmenoval Taro a mnoho slávy nenadělal. Amarok má řádově vyšší ambice. Oprávněně?
Zpět na článek
11. 8. 2011 07:38
neregistrovaný "Hanz46"
16. 5. 2011 13:05
16. 5. 2011 14:51
16. 5. 2011 15:51
16. 5. 2011 16:42
16. 5. 2011 17:01
16. 5. 2011 17:49
16. 5. 2011 19:35
17. 5. 2011 09:46
16. 5. 2011 20:36
16. 5. 2011 17:59
16. 5. 2011 21:17
16. 5. 2011 22:45
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 5. 2011 20:39
18. 5. 2011 01:57
16. 5. 2011 21:15
16. 5. 2011 21:26
16. 5. 2011 21:49
16. 5. 2011 21:58
16. 5. 2011 22:39
17. 5. 2011 09:26
17. 5. 2011 15:27
18. 5. 2011 07:37
11. 8. 2011 07:46
neregistrovaný "Hanz46"
31. 10. 2011 00:31
neregistrovaný "Jarda CZ"
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2011 11:20
Pyrrhovo vítězství
Takže konkurenční výhodou mají být 2 europalety a lepší jízdní vlastnosti na silnici.
Ale kdo ze zájemců o pick-up zrovna tohle ocení?
I vzhledem k užitečné hmotnosti nevím, jak by takový Amarok pobral 2 europalety ...
Pro pickupy tu jsou jiné důležité parametry, a ty jsem v testu nenašel. Průchodnost terénem, brodivost, spolehlivost, bytelnost, ochrana důležitých podvozkových částí, síla motoru v nízkých otáčkách...
Takže mi z toho vychází Amarok = král silničních pickupů
Hlavně co do spolehlivosti bych měl obavy, jak dokáže snášet drsnější zacházení vzhledem k vykrádání dílů z koncernu. Některé díly by to časem nemusely rozdýchat. A na tom nic nemění ani úspěchy v Dakaru.
Za mě jsem ovšem rád, že do Evropy nakonec Amarok dorazil :yes:
Rozbalit vlákno
19
16. 5. 2011 11:36
Re: Třídní rozpínání
Ano - v testu jsem záměrně zdůrazňoval lepší využití Amaroku na silnici. Bráno pohledem třídy, je to krok proti proudu. Bráno pohledem trhu, který za SUV považuje každou bachratou čtyřkolku, je to svým způsobem přizpůsobení se trendu.

Beru to tak, že Amarok s tímto způsobem pohonu je spíše "cool" a na práci v terénu je v nabídce varianta s připojitelným předkem a redukcí. VW zjevně vychází z toho, že skupina zákazníků v první skupině roste.

O dlouhodobé spolehlivosti vozu není logicky známo nic, ale také jsme zvědavi. Vycházíme ale z toho, že pro globální trh nemůže VW nabídnout nic extrémně křehkého a rozbitného - viz zkušenosti koncernu ze stavby těžkých užitkových vozů v Jižní Americe.
Avatar - Slavek-TDM
16. 5. 2011 12:25
Re: Třídní rozpínání
Je pravda, ze jihoamerickej (ale i jihoevropskej) trh spolehlivost pick-upu ukaze :-) Stejne jako choulostivost komponent motoru a vstriku paliva na kvalitu nafty a zachazeni. Sam jsem zvedav... Souhlasim s tim, ze cilova skupina jsou z poloviny evropsti manazeri, kteri by si toto auto koupili namisto SUV. Cenovka by tomu taky odpovidala...
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2011 13:11
Re: Třídní rozpínání
S tím nelze než souhlasit. Obavy o životnost bych ale měl. Ono je totiž otáka, co zrovna využili. Třeba volant vypadá jak z Golfu, klima, audio též a je otázkou, kam až toto sdílení zašlo. Odkud je přední náprava atd.
Přesto světlá výška, brodivost, přechodové a nájezdové úhly či max. stoupavost/náklon mohly v testu zaznít, teda pokud si je koncern nedrží jako eso v rukávu.
Navíc zcela fatální chyba - nezaznělo, zda jsou měkčené plasty (pouze "plasty, byť tvrdší") ;-)
16. 5. 2011 16:30
Re: Třídní rozpínání
ak vplyv ma tazky teren na volant z golfu? :)))
ti ho rozhryzne jaguar ked sa budes divokou severoamerickou pampou brodit na snezku? :))
samo ze v peci pod snezkou nezozenies naftu, ale od pokutneho mexicana vycenzujes polopitelny etanol z ktoreho tvoja toyota hilux bude nadsenim v nizkych otackach sklbat navijakom pri traverze cez vodopad :))
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2011 19:38
Re: Třídní rozpínání
Minimálně průměr volantu. A nemusím ti doufám vysvětlovat, že malý volant se všude nehodí. Od toho se odvíjí další věci - strmost řízení atd.
17. 5. 2011 09:00
Re: Třídní rozpínání
No, včera jsem, pane Šuchu, potkal našeho hajného, zatím sedlá Mitsubishi L200. Zeptal jsem se ho, zda by si pořídil na práci pick-up za třičtvrtě mega. Díval se na mne jako na vola.... když tedy přijde Amarok s odpojitelným pohonem, pokud bude držet takovou cenovku, díru do světa neudělá.
To nic nemění na tom, že Amarok je krasavec, dobře jezdí, a bude asi i dobře udělaný. Bude stejně vyjímečný, jako Nissan Navara či Toyota Tundra. Také je u nás v kopcích občas vidím, ale spíše vyjímečně u lidí, co s nimi vjedou maximálně do sněhové břečky, asi by jim z toho popadaly všechny ty tuningy :-) Přiznám se, že mne skupina lidí, pořizující si tyto vozidla do měst rozčiluje- parkovat to umí tak před Teskem, a musí být prázdno, navěší si na to "lešení" a cítí se bohorově neprůstřelní. :no: :no: :no:
Avatar - kari.laz
16. 5. 2011 14:50
Re: Třídní rozpínání
Tak zrovna ta možnost dvou europalet je ve třídě pracovních aut docela důležitá. Bude rozdíl naložit to najednou, nebo jet dvakrát. Nemusí s tím každý vozit europalety, ale pokud už je poveze, tak veme dvě.
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2011 19:35
Re: Třídní rozpínání
Jenže víš kolik váží jedna europaleta? To by musela být europaleta jogurtů, aby to uvezlo >:-[]
Avatar - Righ
16. 5. 2011 20:56
Re: Třídní rozpínání
Jedna europaleta vazi cca 20 kilo, co na ni das je jenom tvoje vec. Muzou to byt klidne jogurty.
Avatar - Katikakus
16. 5. 2011 19:59
Re: Třídní rozpínání
Nejde o rozmer, Vito, ale o hmotnost. :-!
Avatar - Righ
16. 5. 2011 20:55
Re: Třídní rozpínání
Jasne, protoze europaleta je jednotkou hmotnosti. ;-)
16. 5. 2011 21:19
Re: Třídní rozpínání
Nehledě na to, že opěvovaná modla HiLux má v poslední generaci ještě nižší nosnost... ;-\
Avatar - rohYpnol
16. 5. 2011 22:48
Re: Třídní rozpínání
Trochu aspoň zapojit mozek by neškodilo. Ano HiLux má v některých specifikacích nižší užitečnou hmotnost, ale 100 kg navíc u Amaroka to nezachrání. Jde o hmotnost. Když odečtu od 900 kg (a to Amaroku fandím a beru horní hranici) 4x75kg za lidi a 2x20 kg za palety, tak na náklad 1 palety mám 280 kg a to opravdu moc není.
Když vyjdu ze 700 kg, tak mám na náklad 1 palety 180 kg a to je dost málo.
Avatar - white label
16. 5. 2011 23:04
Re: Třídní rozpínání
Jasně všichni na paletách vozí jen "olovo", to je tak, když někdo chce mít pravdu za každou cenu a ještě u toho "šermuje" jiným mozkem... 8-s
Zkus si vzít prášek, třeba rohypnol... :-O >:-[]
Avatar - rohYpnol
17. 5. 2011 10:49
Re: Třídní rozpínání
Jsi mimo. Nejde vůbec o nějakou pravdu. Jde o to, že zkrátka 2 palety těžko pobere kvůli hmotnosti. Navíc kam může Amarok cílit? Stavba, zemědělství, lesnictví, dřevařství, energetika...
Kvůli 4 - 5 pytlům brambor fakt nepotřebuju paletu. Stejně stavební materiály...
Na jogurty asi nebudu brát pickup...
Avatar - Righ
17. 5. 2011 13:16
Re: Třídní rozpínání
Mno tak ja znam napriklad pick-upy ve sluzbach zahradnickejch firem, ktery na tom vozi mulcovaci kuru nebo substrat, naskladany v pytlich na palete. A takhle by se dalo vymyslet x dalsich aplikaci, na ktery ti 800 kilova nosnost (odectu-li 2 - 3 cleny posadky) v pohode staci i pro 2 palety.
Avatar - Krispos
21. 5. 2011 20:23
Re: Třídní rozpínání
Oops, a bylo ticho, asi si šel vážně pro Rohypnol... >:D
neregistrovaný "Hanz46"
11. 8. 2011 07:38
Re: Třídní rozpínání
Tak si to ještě jednou spočtem...nosnost testovaného vozu je údajně 937- (4*75)-(2*20)=597kg na palety, tedy 298,5 na jednu.
1.Přitom si můžete objednat auto s "Heavy Duty" list. péry a nosnost se zvýší
2.Jed pro náklad s plně obsazeným autem mi nepřijde rozumné...ridič a spolujezdec by mohli stačit.
Avatar - kari.laz
18. 5. 2011 08:24
Re: Třídní rozpínání
Tak hmotnost pár prkýnek, ze kterých je europaleta moc velkou roli hrát nebude.
16. 5. 2011 13:05
Automat
Koncem roku by měly začít vyjíždět z Hannoveru první Amaroky Made in Germany a to snad už i v kombinaci stálá čtyřkolka - redukce - 8-mi stupňový automat Aisin. Také jsem zvědavý s čím přijde Ford do souboje Amarok x Ranger...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ManInBlack
16. 5. 2011 14:51
Design
Nemůžu si pomoct a nevím, jestli se to zdá jenom mně, ale zepředu mi prostě připomíná Dacii Dustera.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
16. 5. 2011 15:51
Re: Design
Nezdá, jistá podoba tam je, zejména tvar a hlavně vnitřní konfigurace předních světel je hodně podobná:
[odkaz]
Ale on samotný design Dusteru není vůbec špatný...
16. 5. 2011 16:42
Re: Design
Súhlasím... Podoba tam je celkom značná. Ale treba povedať, že Duster (aj napriek môjmu skeptickému pohľadu na značku Dacia) nie je dizajnovo zas až tak zle na tom. Jediná vec čo mi na ňom príšerne vadí je riešenie spätných zrkadiel a ich uchytenie ku kapote a zadné svetlá.
16. 5. 2011 17:01
CENA WTF?
Tak ta cena sa mi ale vobec nezda. Za skoro 800k si clovek v pohode moze doviest zo statov noveho RAMa a este mu aj nieco ostane na benzin. Nehovoriac o omnoho dlhsej zivotnosti motorov HEMI, smiesnych cenach nahradnych dielov, 2 nasobnemu vykonu,väcsej nakladacej ploche, uzitocnej hmotnosti, taznej kapacity atd...

Aj ked VW vie ako na diesel, som strasne zvedavy na zivotnost toho motoru. 2 turba, maly motor, relativne vysoky vykon a k tomu diesel nevesti nic dobreho co sa tyka zivotnosti. Hlavne ked bude treba tahat prives v zime pri -10°C do kopca alebo dlhsie cesty na dialniciach kde budu turba fukat o "stosest"

Ktomu to auto vyzera jak Duster Pick-up
Rozbalit vlákno
8
16. 5. 2011 17:49
Re: CENA WTF?
No, s tou výhodností RAMu bych tak neoperoval. Pokud si vyberu podobnou konfiguraci RAMu, tak mě bude stát min. 30000USD. Pokud si ho nechám dovézt, tj. využiji firmu, aby objednání bylo stejně "obtížné" jako zajít k Porscheti, tak i se všema clama, DPH, poplatkama, atd. vyjde na cca. 750000 Kč. Což vyjde prakticky nastejno.
Vzhledem k tomu, že VW má servis v každém větším městě, žere výrazně méně, tak RAM je opravdu jen pro "znalce" a nadšence.
Měl jsem ty "čest" táhnout s RAMem přívěs s lodí. Průměrná spotřeba byla 25l na sto. Zpátky jsme ji táhli dieselovým Hiluxem a spotřeba 14l na sto. Takže pokud si opravdu kupuji pracanta a ne auto na frajeřinky, tak cenový rozdíl smažu během jednoho roku. Samozřejmě HEMI motor má nádherný zvukový projev, tu jízdu jsem si užíval, ale živit z vlastní kapsy bych ho teda rozhodně nechtěl.
Z ekonomického hlediska je tady v CZ RAM nesmysl, má ale význam především pro fajnšmekry, co tohle auto milují a nekoukají na auto jen přes peníze.
16. 5. 2011 18:05
Re: CENA WTF?
Sorry ale tu spotrebu ti neuverim. V RAM-e som zatial nic netahal ale tak 25 sa mi zda nerrealne. Tahal som s Navigatorom v lete pri zapnutej klime, radiu, klimatickych sedackach prives na ktorom bolo MG. Cesta viedla z Zurichu do Prahy a priemerna spotreba bola 16l pricom sme s kamaratom nikdy nesli pod 130, skor okolo 150-160 (kde je obmedzovac).
RAM ma normovanu spotrebu nejakych 12l, s modelom 2011 sa da jazdit za 14 takze az tak tragicke by som to nevidel.
Samozrejme v dlhodobom hladisku stoji RAM viac a v EU to nie je pre VW konkurent ale ta cena sa mi zda za pracovne auto neprimerana. A ta motorizacia absolutne nevhodna kedze malokto vie co je turbo a jak sa s nim jazdi. Preto si myslim ze zivotnost motoru bude velky problem, a peniaze usporene nizsiou spotrebou sa vyleju na nahradne diely ako turbo, vstreky atd...

Pokial to auto bude v akcii aj v zime a bude muesiet aj s chladnym motorom vozit naklad a ist na vysoky vykon tak Good Luck pri plateni drahych dielov ako Turba+Vstreky. Za tu cenu clovek kupi cely motor HEMI :yes: da sa predpokladat ze pri 150k odidu turba, tie stoja okolo 2x50k + vstreky kedze v CR sa jazdi realne na 40cetanovu naftu a malokto bude kupovat 60cetanovu od benziny tak kazdy kilometer ta vyde na 1kc co musis vrazit do dielov. Do RAMa a hodis etanol za 25kc/l a jazdis nekonecne dlho kedze ten motor je stavany na väcnost.
16. 5. 2011 19:35
Re: CENA WTF?
No, spotřebu mi věřit nemusíš, nehodlám tě přesvědčovat. Nicméně já to tankoval, naštěstí platil někdo jiný. :-) Jinak ten přívěs s tou lodí vážil kolem 4,5 tuny, takže až budeš něco takového tahat a nebudeš chtít jet štreku do Španělska padesátkou, tak se na těch 25l na sto připrav. :-)
S tím zbytkem se nehodlám přít, to je takové "co by, kdyby...". Pokud budu chtít v zimě něco tahat, tak motor nejdříve zahřeji - buď počkám nebo použiji Webasto nebo když už někam přijedu, tak motor bude zahřátý. Nevidím to jako problém.
Předpokládat, že při 150kkm odejdou turba (jak to víte?) je stejné, jako že se mi HEMI rozsype, protože v motorárně černoši slavili narození syna šéfa a přiožralí zanedbali montáž motoru. Jelikož Amarok není obyčejné auto, ale primárně je to pracant, kde se zatížení předpokládá jako normální věc, tak já zase předpokládám, že obvyklé ořezávání nákladů tu není obvyklé. Přece jen je to první vstup VW do tohoto sektoru a pokud si to Amarokem poserou, tak už si v této oblasti ani nevrznou. A to si IMHO uvědomují.
Nechci tímto obhajovat Amarok, nemám jej, ani nehodlám si jej pořizovat, ale odsuzovat něco, co vidím pouze na papíře, to mi přijde trochu stupidní. Nechme čas, aby ukázal, jak se s tím vším vypořádali němečtí soudruzi...
16. 5. 2011 19:57
Re: CENA WTF?
Tahanie 4.5T lode, to ti uverim tych 25 :yes:
To turbo si myslim preto lebo je to vrtulka ktora toci 30 000otacok/sek. na ose ktora je hruba ako zapalka (syrka), je to "vec" ktoru vymysleli na preteky/zavody kde sa motor po 100km vyhodi, aj s turbom.
Na tu zivotnost som fakt zvedavy :yes: a mas pravdu, ukaze to cas :yes: nechajme sa prekvapit co cas prinesie :-)
17. 5. 2011 09:46
Re: CENA WTF?
Docela bych chtěl vidět turbo, co točí 30000ot./sek ;-)
17. 5. 2011 15:41
Re: CENA WTF?
Sorry zly zdroj ;) ma byt 300 000ot/min :-)
Avatar - Blue Sun
16. 5. 2011 20:36
Re: CENA WTF?
No, se slovy "pracant" bych byl opatrný. Pravda, neviděl jsem podvozek do detailů, ale zatím má Amarok blíže k lifestylovému pickupu, než ke skutečně pracovnímu autu. Tomu odpovídá ostatně i použitý motor, kde je výkon hnán dvojicí turbín z malého objemu. Zase na druhou stranu, pro Evropu je to nejspíš dobře, protože Evropa si už na všechno jen hraje. Na off-road, pick-up, limuzíny, sporťáky...
16. 5. 2011 21:25
Re: CENA WTF?
:yes: :yes: :yes: To z tym hranim si pekne napisal :yes: :yes: :yes:
Hlavne ten vykon je zaujimavy, 2.0 a 231 koni. Americky ekvivalent je 6.7 cummins, ma 355 koni, 3x taky velky motor a len o 50% väcsi vykon. Urcite to nie je dane tym ze motor nema na viac kezde amici tunia cumminsa a na youtube je spustu videoklipov kde s vytunenim cumminsom prejdu 1/4 mile pod 10sekund.

Cummins vynika spolahlivostou a jazdi bez problemov aj na menej kvalitnu naftu. Existuje magicky 3-uholnik medzi vykonom, objemom a zivotnostou. Samozrejme ze techlogicky pokrok s trojuholnikom urcite hybe a ked VW vycaruje nieco co ma 1/3 zivotnosti cumminsu tak je to uspech. Otom ze to bude BiTDi ale vazne pochybujem...
Avatar - Dan0044
16. 5. 2011 17:59
"Nedostatky"
Zajímavé, že na konci testu je kolonka nedostatky a pouze jeden z těch nedostatků byl zmíněn v samotném testu. Dále bych rád vyzdvihl první příspěvek, kde je mnoho dobrých poznatků - hodilo by se porovnávat praktické vlastnosti - anebo rovnou hned ze začátku přiznat, že tohle auto bude spíš na silnici. Jen tak mimochodem, teréní vlastnosti Amaroka jsou docela pěkně k nenalezení - člověk si je musí hodně hledat, VW se s nimi moc nechlubí.

A záruka dva roky také o mnohém svědčí - i samo VW se bojí, že kvalita nebude nic moc
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
16. 5. 2011 20:39
Re: "Nedostatky"
V testu je, že auto je spíše silniční, než terénní. Bylo by trestuhodné, kdyby nezvládl polní cestu, ale v bahně, se zátěží, nebo dokonce přívěsem, to už bude mít trošku složitější. Tohle je machrkára pro ty, komu při slově terén naskočí dobře uválcovaná cesta k chatě.
Avatar - Dan0044
16. 5. 2011 20:54
Re: "Nedostatky"
V podstatě ano... Snad jen že polní cestu už leckdy zvládne i vůz z kategorie "malé vozy". Tedy tu lepší.
Jinak mě šlo spíš o to ho nevychvalovat nad jinými vozy, když má úplně jiné zaměření - anebo ho posoudit objektivně i se všemi pracovními subjekty. Vždycky se musí říct i druhá strana mince.
Avatar - kari.laz
18. 5. 2011 08:22
Re: "Nedostatky"
Pokud jsi četl ten článek, tak by jsi věděl, že jsou dvě verze. Jedna se stálým pohonem 4X4 a jedna s připojitelnou nápravou a redukční převodovkou. Testovaná verze je více silniční, druhá verze více terénní.
Avatar - Ada je zase tady
16. 5. 2011 20:05
Shrnovačka
Zkrátka: Špica! Opět daleko vpředu před konkurencí. Jak už to zkrátka u koncernových vozů je pravidlem. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ji/Ri
16. 5. 2011 21:17
Re: Shrnovačka
Ale no tááák, Ádíku, ty ses nám zase počůral >:D >:D >:D >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 5. 2011 22:45
Re: Shrnovačka
Nie, nepocural. Ada je zase tady, vecerela a ted zavidi.

A je co zavidiet. Lahka vznesenost apostolov vsetkych tried sa prenasa do uplne noveho segmentu. Wolfsburg cakal s cim pride konkurencia a presnym odhadom trhu prichadza s autom, ktore presne splna poziadavky cielovej skupiny - supermainstream, absolutny stredny prud - vsetko pre kazdeho, ale malo pre vsetkych.

Viac cesta ako teren, ale prave tam bude kralom. Amarok bude vladnut tam, kde jednoducho nema konkurenciu .... a preto, je ako pise Ada, daleko vpredu. Aj s dvoma paletami ping-pongovych lopticiek. Najlepsi idu za nim. Bravo VW :-)
16. 5. 2011 20:39
Kdo a proč?
Takže - seděl jsem v tom, jel jsem v tom, prolezl jsem to.....
Pro koho Amarok nebude - tvrdí lesáci, čezáci, horníci. Nic proti, ale tam je to fakt na Rangery a spíše na Hiluxy - všechna čest Hiluxům jako tvrdým pracantům....
Pro koho Amarok bude - pro ty, kteří chtějí "lifestyle" pickup. Zkrátka kompilát mezi osobním autem a občasným přepravníkem. To, že se na otevřenou boudu nic nedá .... ale.... na pár příchytek hardtop a máte to i se zámkem....Pravda, za ten, co jsem viděl, chtěli 75kolíků páč byl v metle a já dostal záchvat smíchu - ale je to zkrátka alá ceník VW no........
Uvnitř je to jako v útulném obýváku. A tady zase musím jaksi nechtěně vyseknout poklonu soudruhům z Vlčího hrádku - je to to, co jejich zákazníci chtějí - útulnost známého.... Co na tom, že je volant z Golfa, rádio taky, sedačky bůhvízčeho - je to pohoda.... Co mne trošku zarazilo, jako potencionálního uživatele - málo místa na zadních sedadlech. Srovnávám s osobáky - v porovnání s Hiluxem, Navarou, Rangerem - plus minus autobus stejně - neberu tabulky - Porovnávám tak, že si vyberu ideální posaz pro sebe za volantem a pak si "za sebe" sednu..... V tomhle u mne zvítězil Myšák L200 - překvapivě - vnitřně jsem čekal nejprostornější Navaru...Jinak, co se interiéru týče - pokud budete tvrdit, že na našem oficiálním trhu je lepší pickup - otevřeně si lžete....
Ale zpátky k VW - je to pěkný kus auta - do terénu ho asi moc lidi ve vyšších výbavách tahat nebudou, páč metalická barva dostane pěkně na ***ku...

Ad výdrž - mám známého u oficiálního dealera - proto jsem si to mohl ošmatat dostatečně, i když nekupuji a projet taktéž - zátah bisexíka turboviče - na dvoulitr - hlubokosklon - ale skutečně zůstává otázka výdrže motoru - ale pozor - výdrž toho motoru je otázkou uživatele - ne chybou motoru - jestli chcete hupsnout do studeného a "nakládat" - odděláte to a při biturbu - dvakrát větší šance - pokud se k tomu autu budete chovat, jak si zaslouží - řekl bych, že vydrží dlouho.................. Zkrátka - výdrž motoru je adekvátní schopnosti uživatele respektovat jeho specifika............Amaroku palec nahoru :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dan0044
16. 5. 2011 21:12
Re: Kdo a proč?
Ano, souhlasím se vším a koukal jsem také na to, že sis hodně dával pozor, tzv. "slovíčkaření" jsi tu docela upotřebil. Obzvlášť kdybych vyzdvihl větu
"Jinak, co se interiéru týče - pokud budete tvrdit, že na našem oficiálním trhu je lepší pickup - otevřeně si lžete...."
Tak zrovna tady je to krásně vidět - jenže zůstáváme stále u interiéru. A interiér dělá auto /obzvlášť u pick-upů/? Prostě nemůžeš říct, že je to nejlepší pick-up. Maximálně nejlepší life-stylový pick-up.
16. 5. 2011 21:16
Re: Kdo a proč?
Lifestylový pickup, to je v našich zeměpisných šířkách dost slušná zbytečnost. Umí to "spoustu věcí", ale nic pořádně. ;-\
16. 5. 2011 21:21
Re: Kdo a proč?
s tím absolutní souhlas - s tím lifestylový - to souvisí s tou prací - na tu fakt Hiluxe- jak konstrukcí, tak třílitrovým dieselem. VW tenhle trend lifestylu vystihl a dává lidem, to co chtějí.....Nikdo to auto pořádně v terénu dlouhodobě nerasoval,takže relevantní podklad chybí. Nechci VW křivdit, ale myslím si, že ten spodek bude odpovídat právě tomu lifestylu - občas za rok "pokořit" rozbahněnou louku a lesní cestu. Možná "nižší" verze oplastovaný a s připojitelnou čtyřkolkou a uzávěrkou zadku snesou víc a navíc v kombinaci s "nižším" motorem.... Blbnutí na polňačce vydrží dnes více či méně každé auto - otázkou, co dlouhodobě - a Amarok půjde cestou Navary - zkrátka lifestyle.......... a to mu pásne.
16. 5. 2011 21:15
Cilovka
Položme se na otázku, pro koho tohle auto vlastně je..?
Pracant to není, na to jsou tu jiní. Ono popravdě řečeno, těch skutečných pracantů už také moc nezbylo. Holt jsou všechny v Africe. Kdybych se dostal k slušnému Hiluxu z devadesátých let s atmosférickým motorem, neváhám ani vteřinu. Jako chronický měšťák bych ho nevyužil, ale asi by bylo fajn mít záložní auto, které bude jezdit i po jaderném výbuchu.
Ne, Amarok je auto pro pozéry, městské frajírky, co si hrají na Beara Grylise. Stejně jako Navara, L200 a další. Automat v pick-upu? Tak až pojedete do terénu, přeju good luck. Jo vlastně on se do terénu nikdy nepodívá...a nestačil by pak Passat a Multikára? Stejně tak zkuste nechat něco na korbě, spoluobčané budou mít radost. Turbomotor na dvě europalety? Uvidíme holt za pár let.

Jinak jako auto pro cílovou skupinu je parádní, navíc vypadá relativně hezky.
:yes:
Rozbalit vlákno
6
16. 5. 2011 21:26
Re: Cilovka
teda teď jsi mně nakmit ;-) . Proč ne automat do auta do terénu? Kvůli rozhoupání při uvíznutí? A automat v pickupu? Zrovna já patřím mezi ty, kteří by si ho tam pořídili..... Když drahá neumí kvedlat no a nějak ten automobil časem do rodiny dostat musím.....A L200 bych úplně s Navarou nesrovnával - snese toho víc - i když by se dalo souhlasit v pořadí nejméně vhodném na práci - Amarok-Navara(nová)- L200 - Ranger - Hilux....
a o té cílové skupině - marketingově vydařené robě ne?
16. 5. 2011 21:36
Re: Cilovka
Podle toho, jaký automat tam bude (nevím, nesleduju). Jestli DSG, tak potěš pánbů, klasický hydrodynanický měnič je společně s elektronikou OK. Popravdě řečeno, s automatem s redukcí jsem nikdy nejel a právě kvůli tomu rozhoupávání a citlivé práci se spojkou si to moc neumím představit. Vloni mě kamarádi pozvali na Ural a tamní týden S UAZem Patriot a Defendery byl super. Ale všechna auta tam byla s manuálem a co nejjednodušším motorem. Však se podívej na Afričany, oni vědí, proč jezdit ve starých Toyotách a Medvědech. :-)

Tak pokud bys s ním jezdil po městě a na chatu, automat by se asi snesl.
Marketingově je to geniálně zvládnuté - zbytečný produkt a přesto se po něm lidi utlučou.

Tak mě napadá, proč vlastně něco takového chceš? Jako pickup je to v u nás problematické kvůli zloduchům, když si dokoupíš hardtop, můžeš rovnou mít Pathfindera. :-)
16. 5. 2011 21:49
Re: Cilovka
zcela bez obalu - picku je takový klukovský sen - amerika by mně sežrala zaživa:-) a tak se poohlížím po něčem jiném - občas něco přivézt a odvézt - bydlím na vesnici - takže dřevo, latě, písek - já vím, vím - vozejk to jistí, ale když člověk tak lpí na svých snech ;-) Takže místo pickupu to byl foryn - teď je to Outback a tak nějak pickup asi na stará kolena, jako nerudnej dědek..... to se mi to bude bourat do mladejch tunerů v koncernu >:-[]
Takže jakmile někde nějaký pickup zmerčím - prolezu ho odshora až po ventilky... Nissan mně hodně zklamal, co se kvality týče, která byla ok tak někde v roce 1998 u posledního normálního Patrola......než přišly třílitry a dCíčka....
Co se hardcore offroadu týče, tak je jasný, že auta, o kterých píšeš jsou ***nfest a vydrží, ale na to se tady už dávno nehraje - ani subaru už není subaru, co bývalo - bohužel............
16. 5. 2011 21:51
Re: Cilovka
Tak to pak jo :-)
Tohle plnění snů chápu, taky jsem si dal předsevzetí, že do třicítky bude stát v garáži čistokrevný sporťák nebo Integrale. No a zbývá sedm měsíců a pořád nic... ;-\
Takže držím palce
16. 5. 2011 21:58
Re: Cilovka
neztrácej naději - pořád máš času dost ;-) :yes:
jo a jako Lancia Delta Integrale - no tak to super volba...
Avatar - Dan0044
16. 5. 2011 22:39
Re: Cilovka
nojo, L200 byl taky můj sen. Snad jen bych si dovolil nesouhlasit s tím, že L200 je life-style pick-up. To ne tak úplně - přesněji řečeno jen v nejvyšší výbavě doublecab. Takový singlecab v základní nestárnoucí 2.5 DI-D je vyloženě auto na práci a Clubcab taky není úplně osobák každým coulem.
Nicméně se našli i jiné sny, které byli praktičtější a tak mezi několika sny musel rozhodnout rozum :-)
17. 5. 2011 09:26
Amarok
No nevím, označovat auto s žebřinovým rámem a zadní tuhou nápravou, tunovou užitečnou hmotností, případně i redukcí, za life-stylový vůz... torzní tuhost by měla být nejlepší ve třídě, točivý moment 400 Nm, plně naložený by měl vyjet 100% stoupání... standardně ESP, které umí komunikovat s uzávěrkou zadního diferenciálu (u konkurence nedostupné, na Rangera se teprve čeká), možnost originálních off-road paketů s ocelovou ochranou motoru, převodovky a nádrže (u konkurence nedostupné)...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
17. 5. 2011 09:55
Amaroun přichází
aneb další pokud obsadit kategorii kde léta dominují trošku jiné značky.

Uvidíme kdo bude cílová skupina, zda ti kdo to využijí v terénu a při práci nebo pár kovbojů co to budou mít jako leštěnku :-)

Ti první už léta sedlají japonce či v případě potřeby něčeho hodně velkého americké značky, takže jde o to zda budou chtít přesednout do Amarouna :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
17. 5. 2011 11:51
Re: Amaroun přichází
Tohle je pro tu druhou kategorii. Zejména už samotnou konstrukcí poháněcí soustavy.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2011 10:16
Re: Amaroun přichází
Tak to se obávám že tolik kovbojů co chtějí ***p jako leštěnku tady v republice není :-)
17. 5. 2011 15:27
Cielova skupina
Cele hodnotenie kladov a zaporov Amaroku na tomto fore je z pohladu narokov zakaznikov ceskeho, pripadne slovenskeho trhu. Aky velky je pre VW koncern tento trh, teda jeho dolezitost, aby podla neho nakonfiguroval nove auto ? Predpokladam, ze taziskom predaja Amaroku bude Juzna Amerika, kde VW ma ako znacka dost silne postavenie + pick up ako auto s ovela vyssou vyuzitelnostou => zadokolka v najnizsej vybave. Potom tu mame Europu, kde je to dost o Image v tejto triede aut => pick up s primarne cestnym vyuzitim a co najlepsim designom. Co sa tyka zamerania, je tu oplastovana verzia, kde sa da doobjednat zvysenie nosnosti => primarne na pracu a potom permanent 4motion pre tahanie privesov ( kone, prevoz aut, clny...) cize ako bolo uz spomenute, life style offroad/pick up. Odlisenie od SUV vidim jednoznacne v ovela vyssej priechodnosti terenom a robustnosti konstrukcie ( ramova ). Co ku dokonalosti v lifestyle kategorii chyba je uz len automat ( pravdepodobne DSG kedze 2.0BiTDI+4MOTION+7DSG koncept je pouzity aj v Multivane ).Vidim celkom realne, ze po nejakom case bude uvedeny aj 3.0TDI s 8st Automatom, pretoze trh si to bude ziadat ( Europa, Juzna Afrika a Astralia) Cena. Ak to je pracant, neporovnavajme tu ceny okolo 800tis....Ak je to lifestyle, porovnajte cenu napr. s Pathfinderom, ako to tu uz niekto spominal...A original hard-top a podobne doplnky si fakt zakaznik nemusi kupovat original VW, hoci pravy VW zakaznik pozaduje prave original a to VW marketing oddelenie dobre vie :-). Moj verdikt je kupujem ( nebyvam v meste) ked v nom bude automat ( zeby uz modelovy rocnik 2012 ?)
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2011 07:37
Medvěd je vlk
Já si dneska jenom rejpnu - kteří Eskymáci říkají vlkovi (Amarok) medvěd (Nanuk)? I když VW Nanuk zní zajímavě... Třeba to bude název větší verze (třeba nějaká mohutnější nebo s prodlouženým rozvorem).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
18. 5. 2011 08:39
zajímavé odsouzení Amaroka
Zajímavé je, jak spousta lidí ho zde odsuzuje, že se nejedná o pracoví auto. Jak to bude s jeho výrdží ukáže čas, nad tím se nemá cenu pozastavovat.
Dostupné parametry jsou ale zatím tyhle:

- Rámová konstrukce
- Listové pružiny
- velká nákladová plocha
- Poměrně slušná užitná hmotnost.
- dvě verze pohonu (4x4 torsen-více silniční, přiřaditelný 4x4 s redukční převodovkou-více terénní)
- Provedení Doublecab nebo (u nás zatím nedostupná) Singlecab

Zatím mi z toho nevychází nic, co by mělo nasvědčovat tomu, že to bude jen masírka a ne pracovní nástroj.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
18. 5. 2011 15:30
Ideální do zemědělství
Jelikož má korbičku,tak malochovatelé by v tom mohli vyvážet hnůj na pole. 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2011 02:58
Proč NEmám ráda ..
.. "socialisticky" řízený VolksWagen ;-\

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Hanz46"
11. 8. 2011 07:46
Re: Proč NEmám ráda ..
A jestli to nebude tím, že má VW nejvíce závodů v socialisticky řízené Evropě s obrovskou silou odborů. Na VW bych to nesváděl, jako každá firma se určitě snaží o max. efektivitu a min. cenu...
neregistrovaný "Jarda CZ"
31. 10. 2011 00:31
Proč Amarok
Vážení, nejsem odborníkem přes auta a vůbec ne přes pickupy. Jsem fanda do aut a trochu ve volném čase sleduji nějaký ten testík. Po přečtení diskuze bych zde rád předložil fakta, proč jsem se rozhodl pořídit firemního Amaroka. Nejdřív jsem ani nevěděl, že nějaký Amarok existuje, dokud mi ho nepředstavil náš servisák s tím, že by se mu zamlouval pro jeho účely. Dost sním probíram naší situaci ohledně našeho vozového parku a proto celkem zná naše potřeby. On mi na Amaroka poukázal s tím, že by mohl splňovat moje požadavky na firemní vozidlo, který mě + 4 další pohodlně odveze kamkoliv, i se značným prostorem pro zboží či jiný náklad. Podotýkám, že nejsme ani lesnická ani stavební společnost, ale malá firma obchodující s čajem :-). Pickup? Proč jsem si říkal. Ale ejhle, dá se na to namontovat hardtop, čímž vznikne velký suchý a uzavřený nákl. prostor.. Již nějakou dobu jsem přemýšlel o nějakém autě, např Caddyně, která by dokázala celkem pohodlně odvézt lidi a nebo náklad, protože všude jezdit velkou dodávkou i s pár "krabičkama" není vždy efektivní ani vhodný. Caddyna ale odveze buď lidi nebo požadovaný náklad. Nikdy ne obojí najednou. Zjistil jsem, že Amarok odveze ten požadovaný náklad a k tomu ještě pohodlně 5 lidí. Já Amaroka s naším zbožím dokážu naložit na 850kg na 2 paletách, což je úplně vyhovující.Jako další výhodu považuji prostupnost. Nejsem typ, kterej by Amaroka tahal do těžkého terénu, ale bydlíme na vsi na okraji okresu, kde se hlavně v zimě udržují cesty jen minimálně a Amarok mi zajišťuje, že v našich podmínkách na 99,9% nezůstanu viset a ještě odtáhnu náš vlek o celkové váze 2,5t.Co mne trochu zaráží a zaráželo, je právě u spousty lidí zmiňovaný pohonný agregát. Předtím jsem sedlal firmení Mercedes M II.generace 320CDI. 6válcový naftový motor s výkonem 225koní a krouťákem 500 jsem si nemohl vynachválit, ale se spotřebou se člověk jen s obtížemi dostával pod 9litrů a když se jelo s vlekem do Ostravy, tak si papal 16-18litrů. Jezdil krásně, ale přišli nějaké finanční potíže a už neposkytoval potřebnou užitnou hodnotu, tak šel z "domu" do světa.V Amaroku jsem očekával alespoň 5ti vílec od VW, který má sice údajně jiné mouchy, ale 5válců s jedním turbem by ve mne určitě vzbuzovalo větší důvěru, jenže bohužel...., už se asi nevyrábí. Měl jsem obavy, jak to bude jezdit a tak, ale doufal jsem, že by VW nepustilo do světa někjakou línou mrchu. Amarok přišel, já začl jezdit a vozit. Nemám najeto moc, ale v porovnání s eMkem: ano, nemá to takový zátah jak 320CDI, ale jezdí to na svojí váhu velice slušně i naložený a dá se stím svižně předjíždět. Nemám problém s Amarokem jezdit celkem v pohodě za 7,5 - 8litrů (u eMka nemyslitelné) a do Mercedesa bych nikdy nenaložil takovou váhu a už vůbec ne povahu převáženýho, co si troufnu naložit do korby Amaroka. Pro mně je tedy vyhodnocení následující: s Amarokem odvezu jednou tolik co s Mercedesem, za poloviční pořizovací cenu a dost nižší spotřebu a přitom se zachováním dost vysokého komfortu pro posádku. Je ale opravud otázka, co vydrží motor 2.0 BiTDI. Ale tvrdím, že jak se člověk k autu chová, tak se auto chová k člověku. Jedzím s tím snad "normálně" převážím lidi i zboží, nezávodím, snažím se dodržovat předpisy a asi nikdy nebudu zjišťovat skutečnou brodivost nebo maximální nájezdový úhle :-). Prozatím se mi Amarok jeví jako velice všestranné uitkovoslužební vozidlo s velkou užitnou hodnotou. Ano, jsou asi konkurenti, kteří mají lepší terenní vlasnosti, ale mají i tak dobré vlastnosti na silnici? A s jakou spotřebou jezdí? A odvezu v tom stejně pohodlně sebe a případně i rodinu na dovolenou k moři? Nevím, nechci ho vyzdvihovat proto, že ho mám, jen se zde v diskuzi zmiňovala několikrát cílová skupina. Snažím se tedy poskytnout názor uživatel z oné cílové skupiny, protože já jsem přesně takové vozidlo do podnikání potřeboval. Tak snad bude fungovat dobře a nebudu muset někdy říkat, že jsem se zklamal. No, čas ukáže....
Rozbalit vlákno
0