Dvoulitrový turbodiesel pod kapotou nemá plastový kryt, přesto je jeho zvuk od kabiny slušně izolován.
Teď nevím, jestli tím autor myslel, že o odhlučnění motoru se normálně stará plastový dekl, nebo že je to spíš symbolické, když už se šetřilo tady, nešetřilo se na odhlučnění kabiny, každopádně asi bych to napsal jinak.
No co měl chudák na to auto napsat? Že to stojí za ho...? Vzdyť vzhledem k ceně je to prostě úlet... Být to low-endový motor v základní ceně 300 000 s DPH... pod zančkou Dacie... neřeknu popel.., ale tohle je top verze, která má i podle reklamy plnit v určitých ohledech i funkci rodinného auta..., ale tohle je prostě OSTUDA!!!! To je šlendrián... takto nevypadal ani motor na mém prvním autě (Mazda 323 F z konce 80, let)...
Kdo porovná fotku toho Fiatu a tady toho zgarbu, tak mu musí být jasné.. kde se více heldí na techniku a na pořádek... A popravdě... to enní jen o tom krytu motoru, ale o celé kultuře, jak je tam co pozapojované... Na tom VW to je jak by to chrocht dělal...
Jojo, motor je slusna prasecinka ;-)Co bys chtel vzdyt tady donedavna nad tema prasecinkama frcel kryt motoru a kdo ho nemel byl mimo >:-[] Ty neznas navrch huj uvnitr fuj?
Konstrukce jednoznačně implikuje, že si autor myslí, že kryt plní izolační funkci. Po pravdě, jakmile jsem viděl "Das dodávka", tušil jsem, že je to Vaverkovina a ani jsem to nečetl. Nicméně můj klik i tak získali díky připomínkám zde v diskuzi k motorovému prostoru.
Na druhou stranu občas člověk slyší kritiku, že dnes už ani motor nevidíš pod všemi těmi plasty... Tak možná VW zkouší, co lidé budou říkat na auta s nezakrytovanými motory. >:-[]
Máš na výběr. Buď jako novinář neumí napsat, co si myslí, nebo si jako motoristický novinář myslí, že kryt motoru plní izolační funkci. Jedno lepší než druhé. >:-[]
Ono je to možná tak ošklivé, až je to krásné. Takovou "strojovnu" člověk po otevření kapoty nečeká. Připomíná mi to klubko hadů z reklamy na Fabii RS. :-) Co mne však jako první napadlo, je to původní stav, nebo jen někdo kryt někde vytratil/ nedal zpět? Pamatuji si, že jsem v nějakém testu slyšel, že motor nemá kryt, protože ho nějaký jiný novinář nejspíš zapomněl nasadit zpět. >:D
PS: Jen tak pro zasmátí, když jsem to datlil, nějak se mi to otočilo a napsal jsem "kryt nemá motor". >:D
Možná proto tady všichni remcáme o ceně...auto za bezmála 700 talířů a nemá to ani plastový kryt motoru..s ním by to byla akceptovatelná cena :-) třeba ho nějaký novinář úmyslně ztopil, aby Caddyho poškodil v dalších recenzích. Na Vaverku si ale nepřišel, ten Caddyho za tohle ještě pochválil :-)
Všeobecně nemám rád věci, které mne mohou zabít/ zranit/ způsobit značnou bolest (vlastně stačí představa, že mi něco může v noci vlézt do ucha/ nosu/ pusy a už to moc nemusím). Je to odstupňované podle několika faktorů. A hadi rozhodně nepatří mezi mé oblíbence. Představa, že bych šel pod stan a probudil se s chřestýšem ve spacáku...
Vlastně i tohle přispívá k tomu, že mám radši kočky než psy. Měl jsem možnost mazlit se a hrát si i s velkými kočkovitými šelmami, takže ověřeno. ;-)
To je velká výhoda Skandinávie (z mého pohledu). Tam jedovatého hada nebo pavouka jen tak nepotkáš. No co, na jihu Francie jsou snad z jedovatých hadů dva druhy zmijí a nějaký pavouk tu taky je, ale nic na úrovni teplejších krajů. Určitě je to věc, kterou zohledňuji při výběru obydlí. :-) Potápění, to je kapitola sama pro sebe.
Jo, jo. Je fakt že tyhle potvůtky jsou hlavní důvod, proč jsem se nebyl podívat do Austrálie. Na druhou stranu v několika částech Asie a Jižní Ameriky jsem byl, takže vlastně jsou to v konečném důsledku hlavně předsudky...
V Sydney ti moc nehrozí, že něco takového potkáš. Ano, na okrajích je odchyt podobných potvůrek běžnou záležitostí, ale pro cestování to není takový problém. Outback, to je něco jiného. Člověk prostě musí být opatrný. Což mi nemusí vadit na dovolené (viz potápění), kdy moje obavy většinou směřují ke spánku, ale pro život mi to vadit může. Když jsem na své zahradě, tak se nechci starat o to, jestli by v tamhletom keříku nemohl být had, který by mne mohl zabít. Nechci se zatěžovat rozpoznáváním, jestli je to nebezpečný druh, nebo není. Stejně tak nechci, aby se mi něco podobného usídlilo doma.
Z tohoto hlediska člověk nemusí být v Austrálii. Stačí bydlet v bytě a mít za souseda nadšeného chovatele podobných stvoření.
Já jsem si právě kvůli "dasdodávce" řekl, že to musím vidět, kliknul a dočkal se očekávaného :-) test by byl jinak v okeju, kdyby se autor alespoň zmínil o tom, co za podobné peníze můžeš koupit u konkurence..i když konkurence v této cenové hladině patrně není, asi proto ani zmínka :-)
Víš, co je asi nejzajímavější na kauze kryt... Fotky motorových prostorů tu dnes nejsou samozřejmostí, pokud se nepletu, autorovi nic nebránilo tenhle detail zamlčet (něco jiného by bylo, kdyby absenci krytu kritizoval). Takže se člověk musí ptát, proč to neudělal. Mě tahle nešťastná formulace tedy zavání tím, že se nějak snažil do textu dostat, že autu chybí kryt motoru. Na druhou stranu je to netriviální způsob, jak podnítit diskuzi. Možná hledám, kde nic není, ale i tak mne to zaujalo. Nemohu si pomoci, můj mozek tak prostě pracuje. ;-)
Nemyslíte, že by se akustická bariéra (ať už odrazivá nebo pohltivá) v případě odhlučnění kabiny od motoru měla nacházet mezi motorem a kabinou? Plastový dekl mezi motorem a haubnou opravdu na ticho na palubě vliv nemá.
Když chceš akusticky izolovat nějaké prostředí od jiného prostředí, musíš nacpat izolant mezi tyto dvě prostředí. A řekni mi, jaký akusticky tlumící materiál obsahuje plastnový kryt motoru? Ten má funkci pouze pohledovou, popř. bezpečnostní. Akustický komfort na palubě nijak nezlepšuje.
Už si měl někdy kryt v ruce? Možná je to někde jen kus plastu, ale konkrétně např. VW, Fiat, tam má tlumící hmotu, která tlumí hluk od ventilového víka a tudíž logicky i směrem ven, se dostane o něco méně hluku.
Když si dáš na hlavu peřinu, budeš křičet pořád stejně hlasitě? Nebo to tam výrobci dávají, jen aby to bylo dražší?
To jsem rád, žes tohle nabrnknul. Plastový kryt už jsem v ruce držel, sic to bylo od z Fabie 1,4 TDi a to byl opravdu plast jenom pohledový (nevím, esi kryty z jiných motorů od vw vypadají jinak). A s tou peřinou na hlavě, úplně špatná analogie. Jednak není motor zabalen plastem, pouze přikryt, ty bys byl slyšet při řvaní úplně stejně, kdy by sis dal kousek peřiny na vršek hlavy a pak to druhé prostředí, kde tě nemá být slyšet, je v úplně jiném "pokoji". Takže, popros někoho, ať si stoupne do obýváku, zavři za ním dveře a zařvi. Pak si dej na pleš polštářek, abys vypadal líp, a znovu zařvi tou samou silou. V obýváku tě bude slyšet úplně stejně.
Ta fotka motoru u auta za 600 tisíc by měla být daná na čelo každýmu volovi, co tohle auto koupí.... připínáčkem...
Opravdu mám už narovinu lidi, co kupují koncern v takovéto formě za blbce. Omlouvám se. Ale je to tak. Je to výsměch těmto lidem přímo do tváře, co všechno si nechají líbit. Je to DODO.
- kryt motora je najdôležitejšia súčasť auta, jeho absencia je výsmechom pre majiteľa
A teraz vážne- mne náhodou príde sympatické, že sa VW nesnaží skrývať "škaredosť" moderného CR dieslu. Je to možno trochu šokujúci pohľad, no kým to nemá vplyv na hlučnosť motoru v kabíne..
Nový rozmer potom rozhodnutie neinštalovať kryt motora dostáva v dobe, kedy sú v servise schopní si účtovať aj položku "demontáž/montáž motorového krytu".
A ešte dodatok- nie som fanúšik VW (to by už skalní mohli vedieť), no test mi nepríde ako zaujatý. Vysokú cenu za "výnimočnosť" silného motoru v pracovnej dodávke autor spomenul, čo k tomu viac dodávať? Jediné čo by som testu vytkol je prílišná stručnosť. Viem, že o dodávke sa litánie písať nezvyknú, no autor sa mohol trošku rozpísať.
Re: Naftový dvoulitr je podstatnou předností Volkswagenu Cad
Dobrý večer, na mé straně došlo k opomenutí - skutečná nabídka Volkswagenu je u motoru 2,0 TDI o 140 tisíc nižší, jen to nemůže být komunikováno v hlavním ceníku. Teď je v tabulce doplněna i tato cena, u výbavy Trendline mírně převyšující půl milionu korun s DPH
Jasně, výkonově se Doblo přibližuje, má je 99 kw, 320nm a přišlo mě přesně před rokem na 380 000,- vč DPH :-) , dvoje šoupačky bez příplatku, vzadu víceprvková náprava, 5 lidí + 500kg. Ale není to VW, jak jsem z toho nešťastný! >:D zatím mám 18000km, nic moc, ale bez problémů. Kupujte VW, jsou drahý a super kvalitní >:-[]Nic lepšího není >:-[]
a 6rychlostí má u Fiatu ve standartu už 1.6 JTD
Doblo s víceprvkem? Kde by ho vzalo ;-). Důvod použití tuhé nápravy v této kategorii je jasný ne...nosnost 730kg. A tuším, že Caddy nabízí vzadu různé typy náprav...
O tom, že tuhá náprava je jednodušší řešení než vlečená, kterou je vybaveno Doblo se netřeba dohadovat. Já jen napsal, že tuhá náprava má v případě Caddyho svůj důvod. Její předností je především robustnost, odolnost a snadný servis. Proto ta nosnost 730kg.
V tomto hodledu je to vhodné řešení...přesto, že VW víceprvek samozřejmě má. Ale i sofistikované zavěšení má svá proti :-)
Jo to máš pravdu, nezatížená tuhá náprava s listovými pery poskakuje. Ale zdá se mi že Caddy má i klasickou vlečenou pro některé verze, nebo ji měl před faceliftem.
tak pokud bych uvažoval o "užitném automobilu", tak snad miminálně velikost transporter, kdysi jsem jezdil renault master-nějaká prodloužená verze a tam se dalo vměstnat poměrně hodně
To by měla být dvouprvková (soudě dle obrázku, i když zrovna detailní není, ale i názvu). Za víceprvkové se většinou považují zavěšení s alespoň třemi rameny (typicky čtyřmi, u prémiových vozů od střední výš i pěti).
Nie je. Je to "semi-trailing-arm" v modifikacii s pomocnymi prvkami, ktore supluju tuhu napravu (ktora sa povodne na takomto type zavesenia pouzivala)...
Tohodle "broučka" měla několik měsíců má přítelkyně coby pracovní vozítko. Najeto cca 20 tis. km, takže zkušeností s Caddym habaděj. Pár poznámek:
1.) "Nezatížená zadní náprava na velkých nerovnostech sice občas poskočí, stačí ale přidat trochu nákladu a Caddy získá jistotu." - fajn. Doporučuji autorovi testu dát si 2x týdně s prázdným Caddym cestu Olomouc-Praha po D1. Zážitek na který se nezapomíná...
2.) Člověk měřící přes 180 cm si do toho pohodlně prostě nesedne. Koncern asi dělal průzkum a zjistil, že řemeslníci vysocí přes 180 cm neexistují.
3.) Kabina je příšerná! Pokud by to stálo 300, tato poznámka zde není.
4.) První tankování, to byl zážitek. Telefonát domů a poté jsme několik minut řešili jak odšroubovat víčko nádrže. Jestli jsem dobře pochopil, je to o tom, že zároveň otočíte klíčkem a zatlačíte na kryt nádrže. Jo a zároveň jím točíte doprava. WTF???
Osobně se domnívám, že koncern dospěl k názoru že řemeslník=blbec. Neb jen blbec by dal 600 za toto, když za stejné peníze může mít Tourana. Nebo Logan v kombíku a Golfa VII k tomu...
O konkurenci z jiných stájí nemluvě.
Myslím (tak na 90%) že se jedná o originál. Po osobním zážitku je pro mou přítelkyni, které je úplně ukradené kdo které auto vyrábí, ale zároveň je výborná řidička s více než desetiletou praxí, Caddy synonymem naprostého šuntu.
Je mi líto, že autor testu neměl tu odvahu a neposlal kvůli ceně to auto do kopru. Téměř 700 tisíc za toto je naprostý, totální cenový úlet, v rámci světa aut si nevybavuji nic podobného...
Taky mám pár postřehů a v pár věcech se neshodneme: Nového caddyho mám cca půl roku jako služební vozidlo. Na D1 jsem s ním jel a drncalo to stejně jako v tiguanu. Po D1 se dá jet pohodlně možná se vznášedlem.
Člověk měřící přes 180 cm si do caddyho, pokud se bavíme o předních sedačkách, sedne naprosto pohodlně, což může dosvědčit můj 203cm vysoký brácha. Já mám 185cm a sedím pohodlně a místa je habaděj všude okolo, sedačka je posunutá zhruba v půli dráhy, ještě by šla dát dozadu. Chce to sedět v autě normálně jako člověk.
Nevím jaký jste měli problém s tankováním, otevřít kryt, odemknout víčko a normálně odšroubovat. Žádné fígle se zamačkáváním víčka se nekonají. Možná jste jen prostě nešika. Jinak je to odemykání naprosto stejné jako třeba u Fabie (alespoň u první generace).
Europaleta se dá naložit jen při sklopení zadních sedaček a na délku, což je škoda. Na šířku se nevejde. Samozřejmě tahle vrcholná verze je předražená, mám 1.6 TDI a cena byla někde kolem 380 bez DPH.
1.) Jestli Tiguan skáče jako prázdný (to "prázdný" je důležité) Caddy tak potěš koště...
2.) Je fakt, abych byl fér, že já si do něj sedl. Přítelkyně nikoli, neboť při podobné výšce má výrazně delší nohy. A pro úplnost - hovořím o dvoumístné verzi, to jsem zapomněl uvést, moje chyba.
Jak jako myslíš že sedím v autě, jako nenormální člověk? 8-s
3.) No a já vystoupím ze svého auta, otevřu plechový kryt a tankuji. Klíček, víčko, co to je? Stejně jako např. ve Focusu... Zkus si to představit, zkus si představit že Caddyho poprvé jede natankovat tvoje drahá polovička, která do té doby nic od koncernu neřídila a neví, ža nějaká víčka a klíče existují. A v tom "našem" se rozhodně na víčko zatlačit muselo, to jsem si jistý.
4.) Díky za info o ceně - i tak je to vůči konkurenci o něco víc, ale už je to naprosto v normálu.
5.) Ať ti dělá radost a mnoho šťastných kilometrů.
Jasně, každý sedíme jinak. Měl jsem na mysli posez typu vzpřímená záda, lokty svírají při úchopu volantu úhel cca 90 stupňů. Ale každý sedí tak, jak mu to vyhovuje, plus poměr délky končetin k tělu je u každého asi jiný.
Pochopitelně mně odemykání víčka nádrže slušně řečeno irituje, při převzetí auta jsem čekal, že se nádrž bude otvírat zevnitř. Asi je to proto, že těch víček se zámkem mají na skladě hodně :-) opravdu se na něj tlačit nijak nemusí, tím jsem si naprosto jistý. Ale možná toho existuje více verzí.
Díky za přání mnoha šťastných kilometrů a nápodobně! :-)
EDIT: ad víčko nádrže - myslíte samotné, plastové víčko se zámkem, nebo plechový kryt (díl karosérie)? Pokud myslíte ten kryt, tak to ano, musíte na něj zatlačit aby se otevřel, to máte pravdu, já jsem pořád měl na mysli samotné víčko :-) jo tak s tím krytem souhlasím, jsou to paka, měli udělat do krytu nádrže vybrání pro otevření prstem.
1.) To jistě. Notabene věřím tomu že u toho dvoumístného může být variabilita sedadla řidiče omezená.
Je fakt že neskutečnou srandu jsme si užili v showroomu Citroen - já se nevešel do C3 s tím velkým čelním oknem (tuším tomu říkají Zénith), hlavou jsem škrtal (spíš měl napresovanou) o sluneční clonu, sedadlo bylo co nejníž. Tak nám prodejce doporučil C3 Picasso - a tam se přítelkyni nevešly nohy pod volant. Toho prodejce mi bylo hodně líto. ;-)
2.) Víčko - mno já to s přítelkyní řešil po telefonu - tzn. mohu být trochu mimo, může to být ten plechový kryt. Občas jsem tím jel, párkrát to řídil ale nikdy jsem nebral naftu. Vycházel jsem z toho telefonátu a z toho jak to měl Seat Alhambra, který jsem chvíli vlastnil.
3.) Vítej na ACZ. Jo a je tu letitým zvykem rovnou si se všemi tykat, tak směle do toho ;-)
Dobře, tohle bylo asi trochu přehnané, ale rozhodně bych jízdní projev prázdného caddyho na D1 neoznačil jako propadák... drncá to stejně jako v ostatních autech, na užitkáč je projev opravdu hodně utlumený. V tiguanu jsem cestu po D1 absolvoval a nebylo to v žádném případě výrazně horší, než v caddym. Možná máte o Tiguanovi moc růžové představy, je to moc dobré auto s dost tuhým podvozkem. Takže drncá dost, zejména na těch klasických příčných nerovnostech (schody do Brna).
Nejsem žádnej škrt, auta kupuju poslední dobou jen nový a v maximální výbavě a definitivně to nejsou korejci z Nošovic, nebo plastoví Renaulti z Turecka, ale zaplatit za tenhle (i když zvnějšku pohledný) krám skoro sedmset litrů, to bych se třískal hlavou o zeď. Na to se snad musí dávat u prodejce aspoň 150 000 sleva.
vzhledem k nabízené hodnotě a konkurenci hodně "nadstřelená", ale koncern si takovou cenovou politiku může dovolit, tak proč ne. Je problémem těch druhých, že nedokážou prodat svoje možná lepší auto za podobnou cenu.
Nevím, já je nepočítám. Ale obecně lze říct, že VW s prodeji rozhodně problém nemá i navzdory tomu, že tu na diskuzích stále čteme nářky, jak jsou koncernová auta předražená. Mě osobně to přijde taky hodně za takové auto, ale asi prostě nejsem cílová skupina, to je všechno.
Obecně koncern s prodeji rozhodně problém nemá - o tom žádná.
Ala jak je to s prodeji konkrétně Caddyho?
"Mě osobně to přijde taky hodně za takové auto, ale asi prostě nejsem cílová skupina, to je všechno." - kulantně řečeno. Umíš si, za tu cenu, nějakého zástupce této skupiny představit?
1) Prodeje Caddy v ČR za letošní rok jsou rekordní, tržní podíl v segmentu je cca 28,5 %, přičemž poprvé v historii to vypadá, že bude Caddy No. 1 v segmentu a v prodejích překoná dříve neohrožené Berlingo.
2) Jízda po městě do 6ti litrů, na dálnici je vlivem absence 6. rychl. stupně u 1,6 TDI a vyšší stavby vozu spotřeba kolem 6-7 l/100 km dle stylu jízdy. Auto mám, zatím jsem najel 1700 km, takže počítám, že až se zajede, spotřeba ještě trochu klesne.
3) Obrovský rozsah možností individualizace (navíc je na cestě nádherná Caddy Cross + už lze objednat motor 2,0 TDI DSG 125 kW/170 k je něco, co je prostě unikátní a divili byste se, ale i takovéhle auto, které stojí 600 tisíc Kč si najde nemálo spokojených zákazníků...
Mitsubishi L300 4x4 :-) To byl alespoň kus železa, pamatuju když to kamarád dotáhl z německa jako první auto. Výlety korytem potoka a spaní na hřebeni v 5 lidech v autě nezapomenu.
700 000 za tohle mi přijde jako vtip. Celkově užitková auta jsou předražená až až. Prodejci sází na odečet DPH apod. ...
Velmi poučné čtení. Zvenku sice člověk registruje absoutní designovou, vkusovou nadstavbu caddyho, ale jak trefně píše pan testér, až po usednutí a ujetí pár kilometrů každý pochopí, že v malých dodávkách je to stejné jako v kompaktní mainstreamové třídě - nejlepší je Volkswagen. Přitom filosofie modelu je poměrně přehledná - vynikající pohledný vůz s vynikajícím úložným prostorem, který nad běžnou dodávkovou produkci vyniká tím, co ocení jistě každá jezdec, vyspělostí jízdy, silným úsporným motorem a vysokou mírou komfortu užívání.
Přiznám se, že mě doslova fascinuje design caddyho. A to zejména v konfrontaci konkurence, no.... konkurence, prostě v porovnání s obdobnými produkty. Snad tedy jen malá ukázka, čemu všemu se dá také říkat design - [odkaz] [odkaz] :*):*) >:D >:-[]:no:
P.S. Inspirace pro mladé kluky - ber caddyho, dej ho do matné khaki, navař naviják, a vyraž doslova za pár švestek na cestu za novým horizontem. Caddy má styl, jaký v daném segmentu neposkytuje nikdo. Nikdo.
Tak jistě - [odkaz] ovšem je tu malý problémek s designem, který tedy u Caddyho není, caddy nejen dobře jede, dobře uveze, ale i dobře (až výborně) vypadá.
jooo dizajn mě jako malého podnikatele zajímá nejvíce ... v tématech, která nejsou přímo o autech píšeš rozumě, až člověk získá pocit že jsi na tom duševně v pořádku a pak napíšeš ehm ,, tohle ! ,,
Pravděpodobně se domníváš, že malý podnikatel je přisleplý moula, který kupuje jen ošklivé věci. Chyba, esenbe. O užitných vlastnostech máš poměrně podrobnou informaci v testu, já nyní akcentuji tu nebývalost v daném segmentu, že totiž malá dodávka může být (a v případě caddyho tak tomu je) krásná. Doslova - krásná.
Je vidieť, že si nevyjazdený prosťáček. Správny malý podnikateľ vyberá dodávku srdcom. Tú veľkú..a v červenej...a privarte mi tam naviják, nech sa mi s tým dobre chodí cez horizonty..
Být malý živnostník, už běžím pro jednoho Caddyho za sedmset.
Ne, vážně - zatímco jiné produkty v portfoliu VW jsou kvalitní a velmi dobré vozy, Caddy takový není - osobní zkušenost. Cena už je jen třešničkou na dortu.
Koukám, že nejsi ani malý živnostník, ani nemáš potřebný ánung. Caddy je přesně to v malých dodávkách, co GOLF v mainstreamových (vím, supermainstream) kompaktech.
Co se těch hloupostí týče, vidíme to my dva úplně, ale úplně jinak ;-)
Ps.: Kolik máš s Caddym najeto?
Pps.: Každý, kdo umí spočítat náklady na provoz vozidla musí okamžitě vidět že Caddy za 600 (počítám už s nějakou slevou v showroomu) na konkurenci pod 400 (viz. Doblo přispivatele výše) nemá nejmenší šanci. A chytrý živnostník právě takhle užitkáče kupuje. Nákup ve velkém do firem je něco jiného, tam umí VW úplně jiné ceny, to víme všichni.
Proto zmiňuji ty fleety velkých firem. A neříkej že ti to nebylo jasné...
A pro jistotu zopakuji:
Ps.: Kolik máš s Caddym najeto?
Pps.: Každý, kdo umí spočítat náklady na provoz vozidla musí okamžitě vidět že Caddy za 600 (počítám už s nějakou slevou v showroomu) na konkurenci pod 400 (viz. Doblo přispivatele výše) nemá nejmenší šanci. A chytrý živnostník právě takhle užitkáče kupuje. Nákup ve velkém do firem je něco jiného, tam umí VW úplně jiné ceny, to víme všichni.
Nemuč se těmi penězi, jestli nějaký živnostník platí na leasingu sedm tisíc, nebo sedmtisíc tři sta, to nehraje roli, roli hraje praktičnost auta, a ta je u cadyho jedinečná. Neříkám, že je to v segmentu jediná možná volba (viz. Ford) ale rozhodně je to volba rozumu a vkusu.
Já se jimi nemučím. A ty zjevně také ne, neb buď nevíš nebo nechceš vědět jak nákup takových aut probíhá.
Pokud chci něco pro zábavu, koupím za podobné peníze GTI. Pokud něco velkého a pohodlného, koupím Passata. pokud něco pro rodinu, je zde Touran. Ty si opravdu myslíš, že si Caddyho za 700 koupí někdo pro radost?
A rozdíl 300 tisíc je podle tebe rozdíl 3 stovky měsíčně na leasingu? Já vím že na právech nemáte matematiku, ale tohle je trošku moc :-O Sousedé mají klučinu v páté třídě, on by ti to vysvětlil...
Nákup i dodávky je ryze pragmatická záležitost. V ní ovšem hraje významnou roli i vkus, estetika. A protože caddy má všechno, co má malá dodávka mít, navíc poskytuje opravdu třídně neuvěřitelnou míru stylu a krásy, slaví úspěchy napříč Evropou. Ty tři stovky byla diskusní ilustrace. Opakuji, že ty se stále motáš kolem ceny nejdražší, spičkové motorizace. Sestup nížejí a cena caddyho se stane rázem podružnou.
Ale ten s tím Doblem zkrachuje, když mu bude předmět jeho obživy stát pořát v servisu (to v lepším případě), nebo někde mezi vesnicema na cestě... Navíc to Doblo bude moct po pěti letech provozu maximálně darovat. Za Caddyho mu utrhnou ruce. Ve světle tohoto je reálný příplatek 50 - 100t. (na Caddyho běžně dostaneš slevu minimálně 100t.) muška.
Vyspělostí jízdy...auto poskakuje na nerovnostech. Přidej zátěž a vše je v pořádku. Opravdu vyspělé. Asi jako ježdění s 20letou Omegou (nic proti oplům z této doby, ale takhle zněla rada řidičům pro zimní ježdění..přihoď 2 pytle cementu, jízdní vlastnosti se dramaticky zlepší). Dneska, GTI, palec dolů, i když to Doblo ze předu vypadá zvláštně :-)
Trochu se zorientuj, odskakování nezatížené dodávky, není neschopnost Volkswagenu, nýbrž jistý charakteristický rys daného segmentu. Ten se totiž musí vypořádat s prakticky (v cenové hladině) neřešitelným problémem, kterým je velké rozpětí hmotnosti možného nákladu. Přečti si ještě jednou věty pana testéra, možná ti dojde, proč jsou napsáné právě tak, jak napsané jsou...
Tvůj argument Omegou jen ilustruje tvojí bezbřehou názorovou mlhu.
Podle mě se do Dobla strefuješ hodně lacině. Všichni se asi shodneme na tom, že Caddy zvenku vypadá líp. Je to ale u dodávky to podstatné? Přečti si tenhle test [odkaz] Zejména pasáž o jízdě. Udělat objektivní srovnávačku těhle dvou aut, tak bys byl možná dost překvapen. ;-)
No, tak je to malá dodávka se zadní nápravou z koňského povozu a to vše za cenu solidního sedanu střední třídy. Buď soudný a neglorifikuj zbytečně všechno, co má emblém fauvé. Takhle působíš názorově zamlženě spíš ty.
To nahoře je cena nejsilnější dodávky na trhu, je to třídní lahůdka pro člověka, který si to může dovolit. Nikdo jiný mu tuhle porci výkonu a kvality nenabídne, jenom Volkswagen. Nemusíš si ovšem pořizovat caddyho zrovna s touto motorizací, zjisti si ceny u motorizace slabší, možná tě cena příjemně překvapí.
+4kW proti konkurenci!!!
listová pera vzadu!!!
absence krytu motoru v autě za 700. A že je ten motor coby naháč, na rozdíl od spousty jiných, vážně krasavec!!!
vyhřívané sedačky a auto klima v dodávce za sedmset za příplatek!!!
Jo, vlhký sen typického českého řemeslníka. Třídní lahůdka.
To auto nestojí 700 tisíc v základu...takže auto klima a vyhř. sedačky neřeš v souvislosti s touhle cenou. To je věc první.
Věc druhá je kryt toho motoru...já opravdu nerozumím tomu, proč je to tak zásadní problém. Já teda osobně většinou neonanuji nad nádherným krytem motoru mého intergalakticky výjimečného Dobla... :-) Jde o to, jak je motor vevnitř slyšet a v tom si dovolím říct, že nemá Caddy konkurenci...
Listová pera jsou fine, v užitkáči víceprvek nečekám, nekupuji si ho většinou pro jízdu na okruhu a ani nečekám jízdní vlastnosti a komfort Audi...
Jde o to, že to auto je v ČR letos extrémně úspěšné, a to nejen v oblasti fleetu. Řešit, že stojí 700 tisíc Kč se nabízí, ale podívejte se na akční ceník např. 1,6 TDI Trendline. Od toho odečtěte něco málo, co uhádáte u dealera a máte prostě super auto. Za 5000,- Kč dostanete přípl. výbavu zadara (bral bych určitě Climatronic a loketní opěrku) a s nulovým leasingem máte prostě super auto za super peníze, který navíc za 5 let prodáte za 200 tisíc a ne za 80 tisíc, jako veškerou konkurenci...
Mě se tedy Caddy více nelíbí, nevím, co na té krabici bez nápadu vidíte? Že má po vzoru všech současných fauvéček hranadá světla s tmavou neoptiockou části? Nic více na té krabici není.
Díky kreativitě bývalýho servisu jsem minulej rok , po dobu jednoho týdne, mohl místo v Audi jezdit právě Caddym. Kdo bude tvrdit, že Caddy jezdí jinak než dodávka, ten lže.
Je to super dodávka, ale představa o slušným MPV je lichá!
Auto je na dodávku tichý a slušně se řídí..jako osobák ale, pane Vaverko!, skáče jako koza, netlumí nerovnosti, motor je hlučnej a platsy si vrznou víc než je u osobáku normální (u dodávky opět píšu to beru).
Jak si vůbec dovolíš napsat tak očividnou lež? Máš v sobě alespoň trochu profesionální cti?!
Nekašlu ani na jedno...je to neprofesionální a hodně mě to od redakce štve...ať napíšou podle nás nejlepší (furt mi chybí srovnání srovnatelných...ne strašidla Doblo) auto mezi osobníma dodávkama, ale nekrmí nesmysly o jízdě jako v osobáku!
To má opravdu většinu čtenářu AUTO.CZ za idioty?!
Ja ale nehovorím, aby si kašlal na česť ty... Kašle na česť on, je to evidentné a nevadí mu to(tak isto ako to nevadí osadenstvu redakcie Blesku napríklad). Hlavne že sa to predáva(kliká), to je predsa podstatné. Že si z neho potom robí kde kto srandu a je len na smiech, na to je predsa už od dectva zvyknutý, takže nič nové. ;-)
tak něco napsat zase musí, kdybys tam měl dva pytle cementu, třeba by to jelo líp, pokud se živým rukama a potřebuju takový auto, určitě kupuju něco většího, tohle je takovej kompromis, je to vlastně malá dodávka s designem osobáku, ale holt ty jízdní vlastnosti budou zase na úrovni dodávky, redakce tvoří lepší perly ;-)
Scudo mi přijde minimálně o půl třídy větší než Caddy/Doblo, ale uznávám, že se částečně kryje s prodlouženými verzemi. A fakt je, že vypadá líp než Doblo. Jak jezd,í nevím.
Doblo bych si koupil jen kvůli strašení sousedů... Buďto je to vyladěný na nějakou nosnost a pak to odskakuje v nezatíženým stavu, nebo na osobní verzi a pak toho zase moc neuveze, to není ani tak o nápravě jako o nastavení pružin a tlumičů.
No Doblo jezdí poměrně dobře nezatížené i zatížené.. Víceprvek právě v tom odskakování může pomoct... S pružinama máš ostatně pravdu... O tom není debata...
Víš jak jsem to vyřešil já? Nečtu zde testy. Mrknu jen do diskuze (proletím si tebe, WL, Miga, HitmanaPB, lukash13, MT), kouknu na názory a nijak se tím netrápím. Auto.cz je žumpa žumpoidní, testy žumpa, hrozné prostě. AF s panem PJ je jasná volba. Kdo čte jinde, pak se nedivím, že lidi jsou i po automobilové stránce negramotní.
Myslím si totéž. Caddy je konstruovaný a navržený jako užitkáč, nikoli jako případná náhrada za MPV (to dělají, resp. se o to pokoušejí, italové a francouzi). Dělat z něho MPV je absolutně out.
Notabene když stojí +/- (spíše +) jako Touran. To by bylo srovnáníčko... Autor testu promarnil šanci, jasnou nahrávku na smeč.
A ano - začínám si myslet, že nás skutečně mají za idioty.
Asi jsem tedy jezdil po D1 nějakým jiným modelem... do Tourana má Caddy pochopitelně daleko, ale na rozdíl od aktuálních konkurentů (snad mimo to Doblo) nemá problém se skutečnou ani vnímanou stabilitou a ovladatelností.
PS: Dneska jsem poprvé jel s Citroënem C-Elysée a nemyslím si, že by Caddy jezdil hůř, spíš možná naopak ;-)
Neser si do huby, kámo, lebo budeš už fakt iba na smiech... 8-s
Už len počkať, kedy hodia tuhú nápravu aj do Passatu, keď je jazdne lepšia ako sofistikovanejšie riešenia konkurencie...
Len pre úplnosť, tuhú nápravu dnes užitkáče dostávajú kvôli nosnosti, off-roady pre robustnosť a odolnosť, nie kvôli jazdným vlastnostiam, a vyzdvihovať práve toto je trošičku na hlavu...
Zkoušel si někdy gumový medvídky? Můžeš je na uklidnění žvejkat, nebo si je lepit na čelo, aby sis ze zoufalství neomlátil hlavu o zeď. Ne, já to nedělám, neberu prášky, nechlastám... jdu si třeba s dětma pouštět draky a nic mě nevzrušuje. Snad jen, když mě prdne šňůra...
Ano, asi jsi nejezdil s Caddy, nenaložený se totiž chová jako uskákaná dodávka, principiálně ani nejde naladit jinak. Nejezdit s osobní verzí, nemám co napsat, ale to auto je natolik rozdílný od osobáku, až jsem se musel smát (bráno z hlediska jízdních vlastností).
Přečti si po sobě tohle znovu: "Stačí krátká jízda a je to jasné – odhlučnění kabiny, komfort tlumení i ovladatelnost připomínají spíš trošičku horší hatchback než skříňovou dodávku."
Trošičku horší hatchback je co? Pokud C-Elysée je tak tvrdý a odskakuje na jakýkoliv bouli na silnici, pak je to propadák.
asi tak, s dodavkami mam dost skusenosti a tvrdenie, ze jazdi ako osobak je trochu mimo.Ano, pokrok sa tam urobil zasadny, lenze to sa tyka aj klasickych osobnych aut. Jazdne vastnosti malych nakladakov supoplatne ucelu
Mě to taky se..e, ale opravdu si myslíte, že je Vaverka schopen popravdě napsat, že jeho chlebodárce je dámské přirození a neumí udělat dodávku na úrovni, po tom, co tady byly otisknuté články jak se VW v užitkáčích daří, že jim stouply prodeje o 3% (to sme tady mohli číst obden)...
Tak se smiřte s tím, že ej to jen podplacená banda bez vlastníého názoru a hotovo...
S...e mě to taky..
P.S. Děkuji GTI-mu za takový přídavek veselé estrády... Ještě si mohl dodat, že ten motor, bez toho krytu je stejně krásný jako exteriér té dodávky.. Bylo by to takové VYVRCHOLENÍ. >:-[]:yes:
Jinak poslední poznámka. Já sem nikde nepsal, že mi vadí (tedy neplaču), že VW je schopen podobné auto dnes prodávat za 700 tis.
Jás em jasně psal, že mi vadí, že Vaverka a podobní hloupí lidé to mají za normální. Já ne a lidi co si tohle auto za tyto peníze koupí otevřeně považuji za BLBCE. To je celé. Já v tom osobně nenacházím tu konkurenční protihodnotu. A bavit se o tom, že má znak VW pro někoho cenu 150 tis. můžem, ale z mého pohledu to zase skončí u toho blbce. Nemůžu jinak. A před takovými lidmi je lepší být na pozoru... Za sebe... kdyby ke mě přijel živnostník v tomto autě po tom co sem tady viděl, tak mu poděkuju a ženu ho pryč s brokovnicí v ruce, protože nehodlám podporovat zloděje a hlídat ho, kde mě okrade a nebo jinak natáhne. Protože nikdo, kdo má rád své peníze a vydělá je poctivě vklastníma rukama tuto potvoru za ty peníze koupit nemůže.
- auto stojí tolik, za kolik jsou si lidi ochotní ho koupit...to, že Fiat by to nedokázal se svým logem prodat ani za 450k, je bohužel fakz
- jestli auto kryt motoru má nebo ne je technicky v zásadě jedno, jediná věta, která falíruje je ta, kdy LV píše o tom, že i přesto je utlumenej zvuk (ten kryt toho moc neutlumí)
- to, že má Caddy slušnej interiér, byť z tvrdýho plastu je u dodávku úplně fuk, použitý komponenty jsou minimálně na úrovni konkurence nebo výš
Proč extrém?
Já jasně píšu, že mi nevadí za kolik ho prodává VW... Fiat svá auta sem si jistý v tomto segmentu prodává za odpovídající ceny.. a pokud si dobře uvědomuju, třeba zrovna u toho Dobla se stejným motorem a lepším podvozkem kritizovali v té době (už je to nějaký pátek) cenu, která byla o 150 tis. níž než u tohoto zázraku... A teď tohle.
Já jen říkám, že z mého pohledu je to auto předražené a cena značky VW nemůže mít pro nomrálně uvažujícího člověka v takovém autě cenu 150 000. To je můj jasně daný názor, za kterým si stojím... A narovinu říkám, že člověk co takové auto koupí... ve srovnání s konkurencí... je u mě BLBEC a nebo ZLODĚJ...
Vzhledem k tomu, že to je auto určené pro živnostníky (podnikatele), tak narovinu říkám, že takového živnostníka bych doma nechtěl.. prostě se dívám také na to, s kým jednám a dělám, jestli je to inteligentní a poctivý člověk... a já sem přesvědčený, že takový by prostě do takové investice nešel. To je celé. A zloděje bych doma prostě šmejdit nenechal, blbce tuplem.
Z pohledu nestraného periodika by dle mého soudu, bylo-li by to férové, musela zaznět kritika ceny. A ta nepřišla, přišla spíše nějaká (asi povinná) obhajoba.
Můj postoj je jasný, ale nemyslím si, že by byl extrémní
na druhou stranu odsoudit živnostníka jenom kvůli autu v kterým přjel je trochu přehnaný, to auto nahoře se dá koupit s motorem 1.6 tdi zhruba za 450 000,- a jsme hned jinde
Tak Wolffe napiš prostě, že pokud nepřijede živnostník ve Fiatu, tak ho nebereš, ať je to kratší. Ty tvoje studie na ceny aut a živnostníky jsou fakt síla...
Prostě si nemyslím, že živnostník, který si dovolí koupit u nás v dnešní době dodávku za 700 000 je tím pravým partnerem pro mě. Já takového nechci. Prostě normální to není. nežijeme ve vakuu. A dovolím si prosím svůj názor ponechat. Tohle auto na takovou cenovku nemá ani náhodou. V kontextu toho je ten kryt motoru opravdu jen bonbónkem. A nic na tom nemění ani to, že se ti Doblo nelíbí... To je podle vkusu každého soudruha... nikomu vkus na auto nevnucuji na rozdíl od jiného jedince, co se tady baží pohledem na estetičnost jisté dodávky v zelené barvě :no:
Mnohem extrémnější názor mi přijde, že se Doblem dají strašit děti... a taky ti to nepodsouvám. Ten předek toho auta bohužel není samoúčelný...
Tvůj názor o tom, že Caddy je dráhé, tudíž živnostník, který si ho koupil je hloupý a chce mě okrást je zcela mimo. Můžu se na to podívat z opačné strany, tedy že má dostatek zakázek, umí se otáčet, je žádaný a tak si své peníze dokáže vydělat.
Můžu říct stejnou blbost z opačné strany. Tedy řemeslník co přijede Dacii je neschopný, nedokáže si vydělat peníze, má málo zakázek,...bla bla.
Takže se vrátíme o pár desítek let zpět soudruhu, všichni budeme jezdit v jednom autě a nebudeme si nic závidět. Protože úspěch rovná se podvod vid... A vůbec zrušíme podnikání >:-[]
Caddyho se prodá v Česku dvakrát tolik kousků jako dobló... :*) >:D Sakra, neměl by někdo už konečně těm malým živnostníkům vysvětlit, jaká auta si mají kupovat? >:-[]
P.S. Je to nádhera, a ta zelená mu tedy sekne co? [odkaz] :yes:
Mě baví věcné diskuze, ne překrucování a slovíčkaření.
Až se příště budeš dívat na ty hromady Caddyů které potkáš, schválně si porovnej kolik z nich má na sobě logo velkých firem a kolik reklamu na nějakého zedníka či instalatéra...
Mimochodem, upřímně, je toto interiér auta za sedmset?:
S interierem souhlas, jak krása, tak ergonomie, vše špičkové. U těch prodejů už toho nech, musíš si připadat dokonale trapně. Ona ta třináctka v tvém nicku má svůj status, viď... ;-)
Jak bych mohl být diskusně v úzkých? Ty neumíš nahlédnout třídně... :-) Prostě jde o to, že caddy má ve své třídě vynikající kabinu. Ta samozřejmě nedosahuje logicky kvalit kabin prémiových vozů, avšak o to přece nejde, jde o danou třídu, lukáši.
Ale stojí tolik co ty dobré mainstreamové, nikoli prémiové, vozy! U dodávky za 400, tzn. tam kde je +/- konkurence to beru. U dodávky za 700 nikoli, GTI.
Notabene konfigurace testovaného kousku je jasná - auto pro živnostníka a jeho rodinu, coby pracant i rodinný vůz. Až na to že konstrukce zadní nápravy a kvalita interiéru vs. cena vozu hovoří o opaku. Než dát za tohle 700, proč si proboha nekoupit něco jiného za 380 a za zbytek něco z C segmentu, třeba toho Golfa VII, když maličko přitlačím na pilu?
To máš nějak expertně podložené????????? Kolik těch velkých fleetů je???? Jaké jsou slevy na takové vozy oproti retailu?????????????????????????????????… />
Podíl fleetu na prodeji Caddy je menší, než si myslíš a stejně tak slevy, které dostane fleetový zákazník oproti retailovému. Na retail je platný akční ceník (letos slevy cca 70 000,- Kč z ceníku standardního), fleet dává také slevy z ceníku standardního, ale kdo si myslí, že dostane na auto 30% slevu, tak žije ve snu, to je absolutně mimo realitu.
A dostáváme se k počtu vozů. Caddy se letos v ČR prodá cca 1600. Kolik firem udělá opravdu velký fleetový odběr řekněme nad 20 vozů??? Myslíš, že je to 10 firem? Nebo 50? Nejdřív si zajisti data a potom rozdávej rozumy klaune. :-)
1.) Toho klauna si laskavě odpusť, já ti taky neříkám "kvítečku". Zejména v případech kdy hájíš svoji vlastní garáž, což je vždy ošemetné.
2.) Velké fleety - vycházím z toho, co vidím na silnicích. Auta velkých firem s jejich reklamními polepy pozná snad každý, ne? No a takových Caddyů jezdí mnoho. Sám musíš vědět že oficiální statistiky o velkých fleetech neexistují, ta čísla nemá nikdo.
3.) Cenu testovaného modelu - oněch 550tis. autor testu dopnil až včera večer. Veškerá naše diskuze vycházela z původně uváděné ceny 700tis. Tudíž spousta reakcí by vyzněla poněkud jinak. Nicméně i tak jsou některé příplatky u Caddyho za 540 nesmyslné (viz. automatická klimatizace).
4.) Ta zadní náprava je sice vhodná pro užitkáč, nicméně pro užití toho auta u malého živnostníka - tzn. mix užitkáče a rodinného MPV - má konkurence vhodnější řešení. A stojí méně.
A Fiat neprodává do fleetu? Resp. proč volí firmy VW a ne Fiat, když VW stojí za prd?
Já proti Fiatu nic nemám, sám jezdím mj i Fiorinem JTD a jsem s ním spokojený.
Já jsem ale nikde, v žádném příspěvku nenapsal že VW stojí za prd. Dokonce jsem naopak uváděl že VW fleety prodávat umí. A pro potřeby větších firem mé námitky oproti Caddymu nemají opodstatnění - viz. ta náprava. Možná by bylo fajn přečíst si celou diskuzi a nereagovat jen na pár vět.
Prosím odkaz na ty čísla...
Mimoto, i kdyby to byla pravda, tak je to pro Caddy vzhledem k postavení koncernu skopec a koncernu Fiatu u nás celkem ostuda... Taky bych se neradoval nad tím, kdyby Fiat prodal v Itálii jen dvakrát tolik Doblo než skopci Caddyn... a piš si, že tam je poměr tak 1:20 (aniž bych to musel hledat).
Lukáš, postupne ma stále viac utvrdzuješ v presvedčení, že píšeš články pre svojich šéfov, nie pre nás. Tak tým svojim šéfom odkáž: taký balast nech si strčia za klobúk.
Četl jsem v diskuzi pod mým příspěvkem, že doblo nema víceprvkovou zadní nápravu. Tak pro ty všeználky: [odkaz]%20nove%20DOB… />a že nemusí jít o vsokou nosnost VW 730kg, k smíchu proti Doblu, jak jsem uvedl 1000kg
Tady se strhla vášnivá diskuze o ceně, pokud půjdu k dealerovi a nakonfiguruju si tuhle kombinaci z testu, cena jistě nebude 700tkč.
Cenu a auta VW kritizují hlavně ti, co s nima nejezdí. Kdo si na koncern už jednou zvykl, většinou u něj zůstává. Ten cenový rozdíl tam je, ale ne tak výrazný, jak může vypadat v tabulkovém ceníku.
Nejsem nijak zaujatý, provozuju více značek (osobáků i užitkáčů) a myslím, že mám na věc, celkem realistický pohled.
Názory Wolfa na kupce, jsou totálně out...
No právě. S kolegou jsme měli T4 a až na některý "nedodělky" velice spolehlivé auto. Pak si pořídil T5 a nezbývá než ji nazval "šílenost" na kolech. A protože on patří mezi stále odběratele a sponzora VW, tak si koupil i Caddy. Faktem je, že v servisu jsou každý kvartál >:D Občas se s jeho auty svezu, ale popravdě? Šunt. :no: Za včasu jsem opustil VW koncern ;-) To raději Francouze či Itala :yes:
Viz. test, resp. oprava autora testu. Včera zde byla pouze ta cena 700 za testovaný vůz. Až večer autor údaje doplnil a voilá - cena je najednou 540. Spousta příspěvků, včetně těch mých, by vypadala jinak, pokud by ta cena byla od začátku udávána správně...
Pak ano, tvá věta - "Ten cenový rozdíl tam je, ale ne tak výrazný, jak může vypadat v tabulkovém ceníku." najednou dává smysl. Těch 540 pak sedí (a je jasné že v reálu půjde ještě trochu stlačit). Těch 700 ale prostě byl úplný úlet. I s přihlédnutím k cenám jiných aut koncernu.
Nicméně stále se domnívám, že s přihlédnutím ke konstrukci zadní nápravy je Caddy primárně užitkáč. Pro využití užitkáč+pseudoMPV má konkurence vhodnější modely. To není primárně kritika Caddyho, jen konstatování faktu.
Prve co ma napadlo, ked som zbadal tu fotku s otvorenou kapotou motora - ze sa zrejme do auta odparkovaneho pri lese zbehli zmije z celeho okolia a paria sa tam, jedna cez druhu.. [odkaz]
My jsme dodávku prakticky nikdy nepotřebovali. Potřebovali jsme ji jen jednou a to v momentě, kdy jsme se stěhovali. Nechtěli jsme si kvůli tomu toto nepotřebné auto kupovat a tak jsme využili služeb http://dodavky.online a auto jsme si půjčili. Mají tam super ceny a na to stěhování nebo převoz něčeho většího to bohatě stačí.