Test Auto.cz

VW Golf Sportsvan 1.5 TSI (96 kW) – I s novým motorem výtečný

25.7. 2018
Verdikt
 

V rámci letošního faceliftu populárního MPV se měnila hlavně nabídka motorů. Auto jsme tak vyzkoušeli s nově nabízeným 1.5 TSI s 96 kW.

Segment velkoprostorových automobilů mizí z evropské scény, stále více automobilek svá MPV nahrazuje crossovery nebo SUV. Volkswagen však v této kategorii zatím zůstává zastoupen poměrně silně - Golfem Sportsvan, TouranemSharanem. Nejmenší z nich se nedávno dočkal faceliftu, a tak byl čas jej opět vyzkoušet v redakčním testu.

Modernizace se zaměřila hlavně na techniku, v souvislosti s nadcházejícími emisními normami se Golf Sportsvan dočkal nových nebo přepracovaných motorů. Benzinovou dvanáctistovku a čtrnáctistovku nahradily litrový tříválec a patnáctistovka, inovací se dočkaly i turbodiesely.

Možná usedlý, ale hezký

Naopak vzhled se s ohledem na tradici Volkswagenu měnil jen lehce. Jemných retuší si všimnete vlastně jen při přímém porovnání modernizované a dosavadní varianty. To pak najednou vidíte jinak řešenou masku s dvěma silnějšími a jednou tenčí vodorovnou lamelou, přepracovaný přední nárazník s trojúhelníkovými mlhovkami nebo koncová světla, která jsou teď standardně diodová.

Novinkou v nabídce jsou též příplatkové, slušně svítící diodové světlomety za 37.800 korun, nebo nová kola a laky karoserie. Mezi ně patří i tmavě rudá metalíza Cranberry testovaného kousku za 15.300 korun, v níž to Sportsvanu neobyčejně sluší. Ono auto na poměry MPV i po čtyřech letech od představení vypadá obecně dobře, designérům se podařilo šikovně zamaskovat, že se vlastně jedná o jednoduše tvarovanou „krabici,“ u níž spíše než o ladné tvary jde o co největší vnitřní prostor.

A toho je uvnitř opravdu habaděj, konstruktérům se povedlo skvěle obestavit vnitřní prostor, a tak jen 4,35 metru dlouhé kompaktní MPV nabízí hodně místa, k čemuž pomáhá o 50 mm natažený rozvor proti Golfu Variant. Za sebe se tak podle Volkswagenu klidně vejdou dva dlouháni se 190 centimetry. Ano, opravdu můžou, kabina je vysoká a zadní lavice je posuvná v podélném směru o 180 mm, navíc si lze upravit sklon opěradla. Př při manipulaci se sedačkami se musíte jen smířit s tím, že jejich posun zcela vzad zmenší velikost zavazadelníku na méně než 500 litrů. Při posunutí lavice zcela vpřed pak sice máte k dispozici objem 590 litrů (tedy na dostřel Golfu Variant), prostoru pro nohy cestujících ale v takovém případě už moc nezbývá. Ideálním kompromisem je tak střední poloha sedadel.

obrázek [600 x 403]  

Ani změny uvnitř nejsou nijak zásadní. Znalci si všimnou odlišných dekorů, tou hlavní je každopádně příchod modernější generace infotainmentu, což znamená větší displeje obrazovek se „skleněným“ designem. Už v základu se rádio ovládá prostřednictvím 6,5“ obrazovky (místo pětipalcové), vrcholná forma navigace Discover Media Pro má dokonce 9,2“ dotykový displej. V námi testovaném kousku jsme však našli střední verzi multimediálního systému s osmipalcovou obrazovkou, k němuž lze za 33.900 korun (23.100 Kč u verze Highline) dokoupit navigaci.

Danou verzi systému přitom považujeme za nejlepší. Má už slušně velkou obrazovku, zároveň si však na rozdíl od největší stále ponechává konvenční kolečka upravující hlasitost rádia nebo přibližující mapu navigace, což nám stále přijde jako nejlepší řešení. Systém každopádně nabízí slušný a jasný obraz, navíc rychle reaguje na pokyn, a to včetně dotykových ploch po stranách displeje. Skvělá intuitivnost systému je pak u Volkswagenu už dobře známá.

Také zbytek vzdušné kabiny s daleko vpředu umístěným čelním sklem známe, což znamená slušné materiály, skvělý výhled ven díky bohatému prosklení nebo vyšší pozici za volantem, tak typickou pro vozy MPV. Volkswagen mimochodem uvádí, že nejnižší poloha sedadla Sportsvanu je ve stejné úrovni jako nejvyšší poloha sedačky ve Variantu. Celková koncepce pak možná může z designérského pohledu nudit, jako tradičně u Volkswagenu tu ale nic nehledáte a ovladače zvládnete najít vlastně i poslepu. To, že pak Sportsvan na rozdíl od běžného Golfu nebo jiných Volkswagenů nenabízí digitální přístrojový štít, nám vlastně ani nevadí. Je to detail, bez něhož se v pohodě obejdeme.

TEST 2014: Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI DSG – Ne sportovec, ale praktik

Líbí se nám i praktičnost interiéru. V předních dveřích máte velké kapsy schopné pojmout i 1,5litrovou lahev, drobnosti je možné vložit do prostorů před a za řadicí pákou. Od verze Comfortline výše jsou tu rovněž přihrádky pod předními sedačkami nebo sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, které ocení hlavně rodiče s dětmi. Převoz dlouhých předmětů zase usnadní sklopné sedadlo spolujezdce dodávané za příplatek 6.700 korun, díky němuž uvnitř vznikne prostor dlouhý 2,5 metru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Sportsvan 1.5 TSI (96 kW)

Cena v základní výbavě: 607 900 Kč Cena v testované výbavě: 849 627 Kč

Základní výbava:Parkovací senzory vpředu a vzadu, ambientní osvětlení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, 16palcová kola z lehkých slitin, rádio s osmipalcovým dotykovým displejem, komfortní sedadla vpředu, mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáček, dešťový senzor, adaptivní tempomat, multifunkční kožený volant, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel, posuvná a dělená zadní lavice, diodová koncová světla, dojezdová rezerva, palubní počítač, dvouzónová automatická klimatizace, sledování únavy řidiče, sedm airbagů, podélný střešní nosič stříbrně eloxovaný.

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Cranberry (+15.325,-), 18palcová kola z lehkých slitin Marseille (+29.600,-), adaptivní podvozek (+26.200,-), automatický parkovací asistent (+4.200,-), bezklíčové odemykání (+9.700,-), hlídání mrtvého úhlu (+8.200,-), boční zadní a zadní sklo zatmavené (+9.200,-), digitální příjem rádia (+6.002,-), udržování vozidla v pruzích a světelné čidlo (+14.300,-), diodové světlomety (+37.800,-), navigace Discovery Media s osmipalcovou obrazovkou (+23.100,-), sklopné opěradlo spolujezdce (+6.700,-), vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná, sklopná, vyhřívaná a s pamětí (+5.200,-), palubní počítač Premium (+3.700,-), telefonní rozhraní Comfort (+9.800,-), zimní paket – vyhřívané přední sedačky; vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla (+17.000,-), zpětná parkovací kamera (+5.700,-), příprava na náraz (+3.700,-), prodloužená záruka na čtyři roky (+6.300,-).

Glosa Martina Čabana: Senát potřebuje příběh Glosa Martina Čabana: Senát potřebuje příběh

Senátoři se opět budou zabývat vlastním návrhem…

Pohyb po Praze urychlí nová mobilní aplikace Pohyb po Praze urychlí nová mobilní aplikace

Inženýři společnosti Fuzee si kvůli neshodám s Googlem…

Motorpal získal miliardovou zakázku v Indii Motorpal získal miliardovou zakázku v Indii

Jihlavský Motorpal získal zakázku za miliardy korun v…

 
Technické údaje
Motor VW Golf Sportsvan 1.5 TSI (96 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.3 / 5.1
Emise CO2:116
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1520
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 590
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4351
b) šířka (mm): 1807
c) výška (mm): 1613
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1533
f) rozchod vzadu (mm): 1504
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 






 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

TEST: Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

Dnes 13:03

Arteon letos přišel o post vlajkové lodi na úkor nového Touaregu. A největší SUV v nabídce značky nás během prvního testu přesvědčilo, že je takto titulováno zcela právem.




Blesk.cz

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou: Reakce dcer jsou drsné!

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou:…

Monika Štiková (46) se v reality show Štiky představila jako žena, která nejde pro ostrá slova daleko. Když tak…

 

iSport.cz

LIGOVÝ INSIDER: Matoušek? Hráč, který tady 20 let nebyl, tvrdí Jiránek

LIGOVÝ INSIDER: Matoušek? Hráč, který tady 20 let…

Vydal se na zápas Příbrami s Duklou, aby viděl svého někdejšího příbramského spoluhráče Jana Matouška v ligové…

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na Stanley Cup máme tři roky!

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na…

David Pastrňák je v Praze. Po památkách necourá, na tělo navěsil řetězy a mučí se v posilovně v Horních…

 

Reflex.cz

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod, zničil ji až konkurz, na kterém vydělali jiní

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod,…

Dlouholetá a zamotaná kauza okolo firmy H-System před nedávnem znovu ožila po rozhodnutí Nejvyššího soudu, který…

Vojtěch Filip je lhář. Jeho nehoráznosti o sovětské okupaci v roce 1968 jsou velezrádné

Vojtěch Filip je lhář. Jeho nehoráznosti o sovětské…

Naprosté lži a neskutečné nehoráznosti. Jinak se nedají nazvat vyjádření předsedy komunistické strany Vojtěcha…