Test Auto.cz

VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

27.2. 2017
Verdikt
 

Volkswagen Golf už prošel faceliftem, ještě před tím však otestujeme rychlou naftu GTD ve verzi Variant.

Když se tak dívám na fotky modernizovaného golfu a porovnávám je s testovaným kombíkem GTD, novinky není úplně lehké najít. Nové světlomety, které můžou být kompletně diodové (v Golfu GTD svítily ještě bixenony, dostanu se k nim), tým designérů ještě přepracoval nárazník. Vzadu jsou pak diody standardem a tím vlastně výčet vnějších změn končí.

Možná do toho mohl Volkswagen víc šlápnout, aktuální golf mi přijde dost nenápadný i na koncernové poměry. Přitom poslední modely už místy docela odvážné jsou, třeba nový tiguan. Vedle něj vypadá šedivý kombík GTD jako o dvě generace starší auto.

V interiéru jsem si užíval tradiční přehlednost a jednoduchost golfu. Měnil bych jenom drobnosti, třeba tlačítka na volantu. Je to nejspíš nějaká vyšší logika, protože na jejich rozložení si musím pokaždé znovu zvykat a přemýšlet, kde co najdu. To se mi v koncernových produktech děje minimálně. Sestřička octavia má volantové ovládání vyřešeno lépe, ve škodovce se neztrácím.

U faceliftu se pak můžeme těšit ještě na příplatkový obří displej s úhlopříčkou 9,2 palce, v testovaném GTD jsem se ještě díval na osmipalcovou „miniaturu“. Pamatuju si, jak mi v době premiéry aktuálního golfu přišla tahle obrazovka neskutečně gigantická. Velká je pořád, ale je fakt, že už trochu mimo zorné pole řidiče.

V poslední době vídáme „tablety“ výš a i když to občas vypadá divně, je to určitě praktičtější řešení.

obrázek [600 x 404]  

V tomto si nepolepší ani faceliftované provedení, se základní architekturou přístrojovky toho Volkswagen moc neudělá. Možná i proto se rozhodl pro příplatkové kompletně digitální přístroje. Osobně bych určitě zůstal u klasiky, ale pro digitální hračičky to může být zábava a mapa navigace bude víc na očích. Co myslíte, bude osmá generace VW Golf ručičky vůbec ještě nabízet?

Teď ke slíbeným bixenonům. Ty opravdu svítí, dokonce bych řekl, že až moc. Kolik já měl najednou kamarádů, kteří na mě vesele blikali! Ne, vážně – nevybavuju si auto, které by v potkávacím režimu takto obtěžovalo ostatní řidiče. Bylo to nepříjemné, na druhou stranu, jak jsem napsal, bixenony Golfu GTD svítily skvěle, což třeba o naší nové dlouhodobě testované atece nejde říct ani náhodou. SUV od Seatu spoléhá v „naší“ verzi výhradně na LEDky a je to tedy dost bída. V tomto směru bych se podepsal pod Tomášův článek, který u diod zmiňoval jejich mnohdy nižší účinnost, související s problematickým chlazením. Zkusím zjistit, jakým typem ateca disponuje, jestli pokročilejším s ventilátory, nebo levnějším pasivním řešením. Tma tmoucí by odpovídala pasivitě.

Zpátky ke golfu. Uvnitř, konkrétně na zadních sedačkách, mi tradičně vadí, že si nelze paty šoupnout aspoň trošku pod zadní sedák. Sedělo by se pohodlněji, omezení platformy MQB je ale jasně dané. Kufr o základním objemu 605 litrů je potom sympaticky objemný, tady má Golf Variant silné argumenty.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Variant GTD DSG

Cena v základní výbavě: 758 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 080 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, automatická klimatizace, bederní opěrky vpředu, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový senzor, dojezdové rezervní kolo, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, halogenové světlomety, kolenní airbag pro řidiče, kožený sportovní multifunkční volant, palubní počítač, rádio Composition Media, sedadla vpředu výškově nastavitelná, sportovní podvozek, tempomat včetně omezovače, zpětná zrcátka elektricky nastavitelná.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní regulace podvozku DCC (+25.400 Kč), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+13.000 Kč), akustický parkovací systém Parkpilot (+13.500 Kč), bezklíčové odemykání Keyless Access (+9400 Kč), bixenonové světlomety s LED diodami (+34.100 Kč), Blind Spot Senzor (+8000 Kč), boční airbagy vzadu (+10.100 Kč), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (+8900 Kč), digitální radiopřijímač (DAB) (5800 Kč), mlhové LED světlomety (+8200 Kč), navigace Discover Pro (+53.900 Kč), paket Sport GTD (+17.400 Kč), paket zrcátka (+5100 Kč), panoramatické střešní okno (+35.200 Kč), PreCrash (+3600 Kč), prodloužená záruka 4 roky/80.000 km (+6100 Kč), sedadla s potahy alcantara (16.700 Kč), soundsystem Dynaudio Excite (+16.400 Kč), zimní paket (+16.400 Kč).

Britové mohou změnit názor. Miliardář Soros doufá v neuskutečnění brexitu Britové mohou změnit názor. Miliardář Soros doufá v neuskutečnění brexitu

Americký miliardář a filantrop George Soros doufá, že…

Glosa Martina Čabana: Tabák nezachrání všechno Glosa Martina Čabana: Tabák nezachrání všechno

Je trochu smutné, že pro českého prezidenta je…

Recept v mobilu. Lékárny čeká revoluce Recept v mobilu. Lékárny čeká revoluce

Kolaps jako při zavádění centrálního registru vozidel…

Konec vizuálního smogu? Praha bude regulovat reklamu v centru Konec vizuálního smogu? Praha bude regulovat reklamu v centru

Pražští radní se na úterním jednání jednohlasně shodli na…

 
Technické údaje
Motor VW Golf Variant GTD DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 229
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 525
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf Variant GTD DSG – Naftové…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 







 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

Český europoslanec se „rýpe“ v Panama Papers. Koho už odhalil?

Český europoslanec se „rýpe“ v Panama Papers. Koho…

Evropská legislativa upravující prostředníky v kauze Panamských dokumentů je podle předběžných závěrů…

 

iSport.cz

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene ji síla V+V

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene…

Za vším hledej ženu, za pohádkovým comebackem Petry Kvitové ale muže. Hned dva. Tenisový trenér Jiří Vaněk (39)…

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl, mladík připomněl legendu

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl,…

Podíval se na papír ukrytý pod stulpnou, pohledem zkontroloval totožnost exekutora a pak už to bylo pouze na…

 

Reflex.cz

Z Marrákéše až na vrchol Džebel Tubkal aneb Krátká setkání ve Vysokém Atlasu

Z Marrákéše až na vrchol Džebel Tubkal aneb Krátká…

Cesta pohořím Atlas se táhne drsným terénem i malebnými vesničkami, kde se téměř zastavil čas. Místní lidé zde…

Kalvoda, Kocáb a spol. se zase rozepsali. Z jejich Několika vět nedává však smysl ani slovo

Kalvoda, Kocáb a spol. se zase rozepsali. Z jejich…

Aktuálně zveřejněná výzva Několik vět 2017 vypadá jako zdánlivě logický dokument. Každý z jeho deseti bodů…