Test Auto.cz

VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

27.2. 2017
Verdikt
 

Volkswagen Golf už prošel faceliftem, ještě před tím však otestujeme rychlou naftu GTD ve verzi Variant.

Když se tak dívám na fotky modernizovaného golfu a porovnávám je s testovaným kombíkem GTD, novinky není úplně lehké najít. Nové světlomety, které můžou být kompletně diodové (v Golfu GTD svítily ještě bixenony, dostanu se k nim), tým designérů ještě přepracoval nárazník. Vzadu jsou pak diody standardem a tím vlastně výčet vnějších změn končí.

Možná do toho mohl Volkswagen víc šlápnout, aktuální golf mi přijde dost nenápadný i na koncernové poměry. Přitom poslední modely už místy docela odvážné jsou, třeba nový tiguan. Vedle něj vypadá šedivý kombík GTD jako o dvě generace starší auto.

V interiéru jsem si užíval tradiční přehlednost a jednoduchost golfu. Měnil bych jenom drobnosti, třeba tlačítka na volantu. Je to nejspíš nějaká vyšší logika, protože na jejich rozložení si musím pokaždé znovu zvykat a přemýšlet, kde co najdu. To se mi v koncernových produktech děje minimálně. Sestřička octavia má volantové ovládání vyřešeno lépe, ve škodovce se neztrácím.

U faceliftu se pak můžeme těšit ještě na příplatkový obří displej s úhlopříčkou 9,2 palce, v testovaném GTD jsem se ještě díval na osmipalcovou „miniaturu“. Pamatuju si, jak mi v době premiéry aktuálního golfu přišla tahle obrazovka neskutečně gigantická. Velká je pořád, ale je fakt, že už trochu mimo zorné pole řidiče.

V poslední době vídáme „tablety“ výš a i když to občas vypadá divně, je to určitě praktičtější řešení.

obrázek [600 x 404]  

V tomto si nepolepší ani faceliftované provedení, se základní architekturou přístrojovky toho Volkswagen moc neudělá. Možná i proto se rozhodl pro příplatkové kompletně digitální přístroje. Osobně bych určitě zůstal u klasiky, ale pro digitální hračičky to může být zábava a mapa navigace bude víc na očích. Co myslíte, bude osmá generace VW Golf ručičky vůbec ještě nabízet?

Teď ke slíbeným bixenonům. Ty opravdu svítí, dokonce bych řekl, že až moc. Kolik já měl najednou kamarádů, kteří na mě vesele blikali! Ne, vážně – nevybavuju si auto, které by v potkávacím režimu takto obtěžovalo ostatní řidiče. Bylo to nepříjemné, na druhou stranu, jak jsem napsal, bixenony Golfu GTD svítily skvěle, což třeba o naší nové dlouhodobě testované atece nejde říct ani náhodou. SUV od Seatu spoléhá v „naší“ verzi výhradně na LEDky a je to tedy dost bída. V tomto směru bych se podepsal pod Tomášův článek, který u diod zmiňoval jejich mnohdy nižší účinnost, související s problematickým chlazením. Zkusím zjistit, jakým typem ateca disponuje, jestli pokročilejším s ventilátory, nebo levnějším pasivním řešením. Tma tmoucí by odpovídala pasivitě.

Zpátky ke golfu. Uvnitř, konkrétně na zadních sedačkách, mi tradičně vadí, že si nelze paty šoupnout aspoň trošku pod zadní sedák. Sedělo by se pohodlněji, omezení platformy MQB je ale jasně dané. Kufr o základním objemu 605 litrů je potom sympaticky objemný, tady má Golf Variant silné argumenty.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Variant GTD DSG

Cena v základní výbavě: 758 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 080 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, automatická klimatizace, bederní opěrky vpředu, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový senzor, dojezdové rezervní kolo, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, halogenové světlomety, kolenní airbag pro řidiče, kožený sportovní multifunkční volant, palubní počítač, rádio Composition Media, sedadla vpředu výškově nastavitelná, sportovní podvozek, tempomat včetně omezovače, zpětná zrcátka elektricky nastavitelná.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní regulace podvozku DCC (+25.400 Kč), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+13.000 Kč), akustický parkovací systém Parkpilot (+13.500 Kč), bezklíčové odemykání Keyless Access (+9400 Kč), bixenonové světlomety s LED diodami (+34.100 Kč), Blind Spot Senzor (+8000 Kč), boční airbagy vzadu (+10.100 Kč), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (+8900 Kč), digitální radiopřijímač (DAB) (5800 Kč), mlhové LED světlomety (+8200 Kč), navigace Discover Pro (+53.900 Kč), paket Sport GTD (+17.400 Kč), paket zrcátka (+5100 Kč), panoramatické střešní okno (+35.200 Kč), PreCrash (+3600 Kč), prodloužená záruka 4 roky/80.000 km (+6100 Kč), sedadla s potahy alcantara (16.700 Kč), soundsystem Dynaudio Excite (+16.400 Kč), zimní paket (+16.400 Kč).

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Technické údaje
Motor VW Golf Variant GTD DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 229
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 525
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf Variant GTD DSG – Naftové…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…