Test Auto.cz

VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

27.2. 2017
Verdikt
 

Volkswagen Golf už prošel faceliftem, ještě před tím však otestujeme rychlou naftu GTD ve verzi Variant.

Když se tak dívám na fotky modernizovaného golfu a porovnávám je s testovaným kombíkem GTD, novinky není úplně lehké najít. Nové světlomety, které můžou být kompletně diodové (v Golfu GTD svítily ještě bixenony, dostanu se k nim), tým designérů ještě přepracoval nárazník. Vzadu jsou pak diody standardem a tím vlastně výčet vnějších změn končí.

Možná do toho mohl Volkswagen víc šlápnout, aktuální golf mi přijde dost nenápadný i na koncernové poměry. Přitom poslední modely už místy docela odvážné jsou, třeba nový tiguan. Vedle něj vypadá šedivý kombík GTD jako o dvě generace starší auto.

V interiéru jsem si užíval tradiční přehlednost a jednoduchost golfu. Měnil bych jenom drobnosti, třeba tlačítka na volantu. Je to nejspíš nějaká vyšší logika, protože na jejich rozložení si musím pokaždé znovu zvykat a přemýšlet, kde co najdu. To se mi v koncernových produktech děje minimálně. Sestřička octavia má volantové ovládání vyřešeno lépe, ve škodovce se neztrácím.

U faceliftu se pak můžeme těšit ještě na příplatkový obří displej s úhlopříčkou 9,2 palce, v testovaném GTD jsem se ještě díval na osmipalcovou „miniaturu“. Pamatuju si, jak mi v době premiéry aktuálního golfu přišla tahle obrazovka neskutečně gigantická. Velká je pořád, ale je fakt, že už trochu mimo zorné pole řidiče.

V poslední době vídáme „tablety“ výš a i když to občas vypadá divně, je to určitě praktičtější řešení.

obrázek [600 x 404]  

V tomto si nepolepší ani faceliftované provedení, se základní architekturou přístrojovky toho Volkswagen moc neudělá. Možná i proto se rozhodl pro příplatkové kompletně digitální přístroje. Osobně bych určitě zůstal u klasiky, ale pro digitální hračičky to může být zábava a mapa navigace bude víc na očích. Co myslíte, bude osmá generace VW Golf ručičky vůbec ještě nabízet?

Teď ke slíbeným bixenonům. Ty opravdu svítí, dokonce bych řekl, že až moc. Kolik já měl najednou kamarádů, kteří na mě vesele blikali! Ne, vážně – nevybavuju si auto, které by v potkávacím režimu takto obtěžovalo ostatní řidiče. Bylo to nepříjemné, na druhou stranu, jak jsem napsal, bixenony Golfu GTD svítily skvěle, což třeba o naší nové dlouhodobě testované atece nejde říct ani náhodou. SUV od Seatu spoléhá v „naší“ verzi výhradně na LEDky a je to tedy dost bída. V tomto směru bych se podepsal pod Tomášův článek, který u diod zmiňoval jejich mnohdy nižší účinnost, související s problematickým chlazením. Zkusím zjistit, jakým typem ateca disponuje, jestli pokročilejším s ventilátory, nebo levnějším pasivním řešením. Tma tmoucí by odpovídala pasivitě.

Zpátky ke golfu. Uvnitř, konkrétně na zadních sedačkách, mi tradičně vadí, že si nelze paty šoupnout aspoň trošku pod zadní sedák. Sedělo by se pohodlněji, omezení platformy MQB je ale jasně dané. Kufr o základním objemu 605 litrů je potom sympaticky objemný, tady má Golf Variant silné argumenty.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Variant GTD DSG

Cena v základní výbavě: 758 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 080 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, automatická klimatizace, bederní opěrky vpředu, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový senzor, dojezdové rezervní kolo, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, halogenové světlomety, kolenní airbag pro řidiče, kožený sportovní multifunkční volant, palubní počítač, rádio Composition Media, sedadla vpředu výškově nastavitelná, sportovní podvozek, tempomat včetně omezovače, zpětná zrcátka elektricky nastavitelná.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní regulace podvozku DCC (+25.400 Kč), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+13.000 Kč), akustický parkovací systém Parkpilot (+13.500 Kč), bezklíčové odemykání Keyless Access (+9400 Kč), bixenonové světlomety s LED diodami (+34.100 Kč), Blind Spot Senzor (+8000 Kč), boční airbagy vzadu (+10.100 Kč), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (+8900 Kč), digitální radiopřijímač (DAB) (5800 Kč), mlhové LED světlomety (+8200 Kč), navigace Discover Pro (+53.900 Kč), paket Sport GTD (+17.400 Kč), paket zrcátka (+5100 Kč), panoramatické střešní okno (+35.200 Kč), PreCrash (+3600 Kč), prodloužená záruka 4 roky/80.000 km (+6100 Kč), sedadla s potahy alcantara (16.700 Kč), soundsystem Dynaudio Excite (+16.400 Kč), zimní paket (+16.400 Kč).

Google čepicemi neutlučeme, říká Pavel Zima ze Seznamu Google čepicemi neutlučeme, říká Pavel Zima ze Seznamu

Každý první den v měsíci stojí na vrátnici v Radlické…

Hrad bude mít v rozpočtu o 38 milionů víc než letos Hrad bude mít v rozpočtu o 38 milionů víc než letos

Kancelář prezidenta republiky by měla mít v rozpočtu na…

Moodys zhoršila úvěrové ratingy Číny, ekonomika země zpomaluje Moodys zhoršila úvěrové ratingy Číny, ekonomika země zpomaluje

Mezinárodní ratingová agentura Moodys dnes zhoršila…

Home Creditu stoupl čistý zisk o čtvrtinu na více než dvě miliardy Home Creditu stoupl čistý zisk o čtvrtinu na více než dvě miliardy

Skupině Home Credit v prvním čtvrtletí 2017 stoupl čistý…

 
Technické údaje
Motor VW Golf Variant GTD DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 229
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 525
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf Variant GTD DSG – Naftové…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Volkswagen a jeho pět nových konceptů! Volkswagen a jeho pět nových konceptů!

Volkswagen sice nemá v USA ani zdaleka takovou tržní…

VW Golf přijede i jako hybrid. Při jízdě z kopce bude vypínat spalovací motor! VW Golf přijede i jako hybrid. Při jízdě z kopce bude vypínat spalovací motor!

Volkswagen tvrdí, že vypnutí motoru při jízdě…

 



 
Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Dnes 08:00

Bavorská automobilka má v plánu se více zabývat autonomními vozidly. A nejen tím. Tradiční „orientace na řidiče“ však z vozů BMW údajně nevymizí.




Blesk.cz

Rudolf Jelínek o dabování Rogera Moorea (†89) v Bondovce: Nebyla to těžká práce, člověk hekal, sténal a podobně

Rudolf Jelínek o dabování Rogera Moorea (†89) v…

Jako James Bond porazil všechny filmové bídáky, zákeřná nemoc však byla silnější. Britský herec Roger Moore…

„Jiřák“ se ve čtvrtek změní v Asii. Ochutnáte i tradiční pokrmy

„Jiřák“ se ve čtvrtek změní v Asii. Ochutnáte i…

Máte rádi asijskou kulturu a kuchyně? Navštivte 25. května festival Asie vzdálená a blízká na náměstí Jiřího…

 

iSport.cz

Nováček na Giru Hirt nadchl v legendárním kopci: Budu zas bojovat!

Nováček na Giru Hirt nadchl v legendárním kopci:…

Královská etapa cyklistického Gira d'Italia přinesla v úterý „královskou“ podívanou i pro české fanoušky. Ve…

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Přestupová sága dvou zlínských hvězd končí. Stoper Jakub Jugas (24) podepsal tříletý kontrakt se Slavií a…

 

Reflex.cz

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky. Internet si dělá legraci z Kajínkova propuštění

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky.…

Je to pár hodin, co se Jiří Kajínek zjevil před zástupem novinářů ve svítivě zeleném tílku a po 23 letech poprvé…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…