Test Auto.cz

VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

27.2. 2017
Verdikt
 

Volkswagen Golf už prošel faceliftem, ještě před tím však otestujeme rychlou naftu GTD ve verzi Variant.

Když se tak dívám na fotky modernizovaného golfu a porovnávám je s testovaným kombíkem GTD, novinky není úplně lehké najít. Nové světlomety, které můžou být kompletně diodové (v Golfu GTD svítily ještě bixenony, dostanu se k nim), tým designérů ještě přepracoval nárazník. Vzadu jsou pak diody standardem a tím vlastně výčet vnějších změn končí.

Možná do toho mohl Volkswagen víc šlápnout, aktuální golf mi přijde dost nenápadný i na koncernové poměry. Přitom poslední modely už místy docela odvážné jsou, třeba nový tiguan. Vedle něj vypadá šedivý kombík GTD jako o dvě generace starší auto.

V interiéru jsem si užíval tradiční přehlednost a jednoduchost golfu. Měnil bych jenom drobnosti, třeba tlačítka na volantu. Je to nejspíš nějaká vyšší logika, protože na jejich rozložení si musím pokaždé znovu zvykat a přemýšlet, kde co najdu. To se mi v koncernových produktech děje minimálně. Sestřička octavia má volantové ovládání vyřešeno lépe, ve škodovce se neztrácím.

U faceliftu se pak můžeme těšit ještě na příplatkový obří displej s úhlopříčkou 9,2 palce, v testovaném GTD jsem se ještě díval na osmipalcovou „miniaturu“. Pamatuju si, jak mi v době premiéry aktuálního golfu přišla tahle obrazovka neskutečně gigantická. Velká je pořád, ale je fakt, že už trochu mimo zorné pole řidiče.

V poslední době vídáme „tablety“ výš a i když to občas vypadá divně, je to určitě praktičtější řešení.

obrázek [600 x 404]  

V tomto si nepolepší ani faceliftované provedení, se základní architekturou přístrojovky toho Volkswagen moc neudělá. Možná i proto se rozhodl pro příplatkové kompletně digitální přístroje. Osobně bych určitě zůstal u klasiky, ale pro digitální hračičky to může být zábava a mapa navigace bude víc na očích. Co myslíte, bude osmá generace VW Golf ručičky vůbec ještě nabízet?

Teď ke slíbeným bixenonům. Ty opravdu svítí, dokonce bych řekl, že až moc. Kolik já měl najednou kamarádů, kteří na mě vesele blikali! Ne, vážně – nevybavuju si auto, které by v potkávacím režimu takto obtěžovalo ostatní řidiče. Bylo to nepříjemné, na druhou stranu, jak jsem napsal, bixenony Golfu GTD svítily skvěle, což třeba o naší nové dlouhodobě testované atece nejde říct ani náhodou. SUV od Seatu spoléhá v „naší“ verzi výhradně na LEDky a je to tedy dost bída. V tomto směru bych se podepsal pod Tomášův článek, který u diod zmiňoval jejich mnohdy nižší účinnost, související s problematickým chlazením. Zkusím zjistit, jakým typem ateca disponuje, jestli pokročilejším s ventilátory, nebo levnějším pasivním řešením. Tma tmoucí by odpovídala pasivitě.

Zpátky ke golfu. Uvnitř, konkrétně na zadních sedačkách, mi tradičně vadí, že si nelze paty šoupnout aspoň trošku pod zadní sedák. Sedělo by se pohodlněji, omezení platformy MQB je ale jasně dané. Kufr o základním objemu 605 litrů je potom sympaticky objemný, tady má Golf Variant silné argumenty.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Golf Variant GTD DSG

Cena v základní výbavě: 758 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 080 900 Kč

Základní výbava:Sedmnáctipalcová litá kola, automatická klimatizace, bederní opěrky vpředu, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťový senzor, dojezdové rezervní kolo, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, halogenové světlomety, kolenní airbag pro řidiče, kožený sportovní multifunkční volant, palubní počítač, rádio Composition Media, sedadla vpředu výškově nastavitelná, sportovní podvozek, tempomat včetně omezovače, zpětná zrcátka elektricky nastavitelná.

Výbava testovaného vozu:Adaptivní regulace podvozku DCC (+25.400 Kč), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+13.000 Kč), akustický parkovací systém Parkpilot (+13.500 Kč), bezklíčové odemykání Keyless Access (+9400 Kč), bixenonové světlomety s LED diodami (+34.100 Kč), Blind Spot Senzor (+8000 Kč), boční airbagy vzadu (+10.100 Kč), boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (+8900 Kč), digitální radiopřijímač (DAB) (5800 Kč), mlhové LED světlomety (+8200 Kč), navigace Discover Pro (+53.900 Kč), paket Sport GTD (+17.400 Kč), paket zrcátka (+5100 Kč), panoramatické střešní okno (+35.200 Kč), PreCrash (+3600 Kč), prodloužená záruka 4 roky/80.000 km (+6100 Kč), sedadla s potahy alcantara (16.700 Kč), soundsystem Dynaudio Excite (+16.400 Kč), zimní paket (+16.400 Kč).

Google a Walmart jdou proti Amazonu, spojily síly do vlastní nákupní platformy Google a Walmart jdou proti Amazonu, spojily síly do vlastní nákupní platformy

Americká síť obchodních domů Walmart se v online světě…

Banky v Británii letos zavřou rekordní počet poboček. Skončí jich 762 Banky v Británii letos zavřou rekordní počet poboček. Skončí jich 762

Bankovní společnosti v Británii by v letošním roce měly…

Dopravní podnik přestaví tramvaje Porsche. Sedačky budou jinak Dopravní podnik přestaví tramvaje Porsche. Sedačky budou jinak

Pražský dopravní podnik (DPP) změní uspořádání sedaček…

Za 800 litrů oleje, které vytekly do potoka, padla pokuta Za 800 litrů oleje, které vytekly do potoka, padla pokuta

Česká inspekce životního prostředí v Hradci Králové…

 
Technické údaje
Motor VW Golf Variant GTD DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 229
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 605 / 1620
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 525
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Golf Variant GTD DSG – Naftové…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW nejdříve unikla sada fotografií nové M5 den před…

 



VW Golf Sportsvan: Modernizované MPV nabídne patnáctistovku TSI a nové asistenty VW Golf Sportsvan: Modernizované MPV nabídne patnáctistovku TSI a nové asistenty

Po základních variantách sedmé generace Golfu přichází na…

VW Golf R chce být drsnější. Je libo výfuk Akrapovič nebo lepší brzdy? VW Golf R chce být drsnější. Je libo výfuk Akrapovič nebo lepší brzdy?

Vrcholná verze Golfu je sice skvělá, pro mnohé zákazníky…

 



 
Neskutečný šrumec: IndyCar nabízí unikátní onboard záběry!

Neskutečný šrumec: IndyCar nabízí unikátní onboard záběry!

Dnes 18:56

Kamery někde kolem hlavy jezdce nalezneme napříč všemi kategoriemi motorsportu. Jen málo z nich však poskytne realistický pohled pilota jako ty v zámořské sérii IndyCar.




Blesk.cz

Diana Kobzanová u ošklivé bouračky: Tahala chlapa z vraku, pak dostala pokutu!

Diana Kobzanová u ošklivé bouračky: Tahala chlapa z…

Když si dlouhonohá kráska Diana Kobzanová (35) jela pro nového pejska, stala se svědkem ošklivé autonehody. Když…

Severní Korea je na pokraji hladomoru. Kimovu vlast ničí sankce i sucho

Severní Korea je na pokraji hladomoru. Kimovu vlast…

Zatímco svět se zaměřuje na odpalování raket a napjaté vztahy Pchjongjangu s Washingtonem, situaci běžných…

 

iSport.cz

Úprkem pro triumf. Kopcovitou etapu Vuelty ovládl Lucenko, v čele Froome

Úprkem pro triumf. Kopcovitou etapu Vuelty ovládl…

Kopcovitou pátou etapu Vuelty vyhrál po sólovém úniku kazašský cyklista Alexej Lucenko. V červeném trikotu lídra…

Postradatelní! Ze Sparty může zmizet Kadlec, Juliš, Vukadinovič či Bičík

Postradatelní! Ze Sparty může zmizet Kadlec, Juliš,…

Je jich moc. Vědí to a začínají s tím něco dělat. Proces opakovaně avizovaného zužování sparťanského kádru se…

 

Reflex.cz

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Je jistě svatokrádežné nazírat na konání papeže, hlavy katolické církve, očima etologie, nauky o chování zvířat.…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…