VW se drží staré dobré pravdy, že to co funguje se nemění. Passat nepřekvapuje novými kvalitami, nýbrž dotahuje vše o kousek blíže k dokonalosti. Nebo je to jinak?
Žádné vybočení z kurzu, žádné experimenty a výstřelky. Společně s Golfem nejklasičtější z klasiky VW.
Velká pochvala za test, který svou plochostí přesně vystihuje podstatu vozu. Žádné emotivní výbuchy nadšení střídané zamračením nad nedotažením jiné části. Komplexnost, to je to slovo, kterým bych jako jediným charakterizoval Passata. V žádném detailu není lepší než konkurence, ale sladění dohromady s dalšími prvky tvoří neprůstřelný celek.
Není potřeba křepčit nadšením. Zde se sluší "jen" decentně zatleskat a uznale kývnout hlavou.
Len aby to "čo funguje sa nemení" nedopadlo tak, že aj dvanásta generácia Passatu bude technicky stále to isté auto, poprípade ešte aj s tým istým skeletom...
Pokud se prodava, tak opravdu neni natom co menit.
Co se tyce vybavy a tempen jakym se technologie siri za poslednich 5 let, tak do dalsich 10 let nebude uz ani tak moc mozne delat nejake revoluce pokud cena musi byt stale primerena vyrobku....
1.Auta nemuzou rust donekonecne ...
2.SAT NAV a jine vychytavky jsou nekdy lepsi v telefonu ... rychlosti jakym se tyto veci siri a zdokonaluji nez u aut
3.Konstrukce vozu se jeste vice zmonopolni mezi automobilkama na zaklade jejich spoluprace ...
No ja neviem, Opel uvádza, aspoň na svojich stránkach, hmotnosť 1503 kg bez špecifikácie konkrétneho modelu. Čiže by som tejto informácii pre dieslový dvojliter príliš neveril.
Insignia 1.8 by měla vážit 1532, nafta 2.0 CDTi pak 1628 kg. Údaje podle testu v AMS. Záleží samozřejmě na konkrétní výbavě, takové přídavné topení není peříčko...
Pred nejakým časom som čítal test Insignie, kde ju o.i. vážili - a navážili skoro o metrák viac, ako bolo v techničáku. Pre poriadok treba dodať, že v tom Insignia nebola sama, podobné to bolo aj u C5 napríklad.
Tak 2 tyzdne mam insigniu kombi 2.0 cdti 162k 4x4, cosmo. A manual uvadza, ze 2.0 cdti 118kw 4x4 kombi vazi od cca 1900kg do 20xx kg - podla vybavy. A po pravde je to na tom aute citit, ze je tazke.
Na druhu stranu, z mojho pohladu a skusenosti, je to lepsie auto ako passat, samo minula generacia. Sucasna v dobe objednavky nebola k dispozicii, tak isto niektore prvky vybavy passat nemal k dispoziii v min. generaci a tiez som uz cakat nechcel na novu. Spolahlivost zatial neviem posudit a dnes je to aj tazke, kvalita spracovania mi pride min. rovnaka ak nie lepsia. Uvidime casom. Ked presadnem do passata - je vo firme jeden 2.0 tdi 4x4, tak mam pocit o pol triedy nizsieho auta.
Passat ma urcite praktickejsie rieseny interier, ale iba z hladiska odkladacich priestorov, hacikov a podobnych veci, kufor a podobne somariny, ale to nie je pre mna az tak dolezite. V zasade su to porovnatelne auta a zavazi konkretne rozhodnutie majitela.
Ale tie vahy su rozne. Najlahsi sedan v zakl. vybave s 1,6 vazi 1500 kg a rovnaky s 2,0 dieslom (roznych vykonov) 1613-1660 az po benzinov sestvalec 1730 kg.
liftback pridava 15kg a kombi dalsich 15kg.
4x4 pridava pri benzinoch okolo 77kg na vahe, pri nafte 115kg (vsetko podla manualu)
tak isto automat pridava dalsich cca 25kg (udaje sa mierne lisia pri jednotlivych motoroch).
Manual uvadza auta v zakl. vybave a maximalnej. pri maximalnej je to navyse cca 175 kg ku kazdej hmotnosti.
V zasade podla vybavy, typu karoserie, motora moze insignia vazit od 1503 kg do 2098 kg.
Neviem, akú presne majú koncernové mäkčené plasty výdrž, ale zrejme majú pádny dôvod prečo ich nepoužiť v miestach, ktoré budú často v kontakte s vodičom a spolujazdcom. Nič nie je škaredšie, ako olúpané mäkčené plasty..
Ešte k palubovke. Ako bolo v teste spomenuté, displej navigácie je príliš nízko..pozrite si fotky, zbytočne sa tam kŕčovito držia tej dizajnovej postriebrenej linky, namiesto toho aby tam posunuli displej
Bohužel se ale nejdená jen o displej navigace, na tom displeji ovládáš mnohem víc věcí a to, kde je umístěný, je opravdu velmi závažná ergonimická chyba. Prakticky to posunuje ergonimii interiéru Passata do horšího průměru třídy :no:
To není úplně pravda. Pokud se jedná o dotykový display, stačí natáhnout prst z loketní opěrky nebo z ruky položené na řadicí páce. Kdyby byl vysoko, tak by to nebyl takový pohodlný. Je ale pravda, že je to mírně z pohledu.
Čím vyššie sú ovládacie prvky, tým menej musíš klopiť zrak z cesty a tým bezpečnejšie ovládanie...to už ten prstík skôr natiahnem trošku vyššie. Navyše, pri dotykovom ovládaní odpadá možnosť "nahmatať" tlačidlo ako pri klasických prepínačoch.
Základní věci máš na tlačítkách a zobrazení mezi budíky. Takže tam problém nebude. A stejně jako si zvykneš nahmatat tlačítko, tak budeš vědět, kam hmátnout na display.
ale ergonomicky u mna cislo 1. Ak ma niekto nekonfekcne rozmery ako ja, teda 2 metre, tak sa vojde asi iba do Passatu.
Mazda6 - vsetko sa zda OK, ale nizko polozena horna hrana predneho okna a blizkost lavych dveri.
Mondeo - vysoko sedak, nizky strop, nizky stlpik volantu a lave dvere tak blizko.
Takze ludove vozidlo sa nakoniec ako jedine nehra na coupe a pojme aj vysokych pasazierov.
Jak proboha nahonili ty litry v kufru, když se jedná o identické auto? To je to opravdu jenom tím, že předfaceliftová verze měla rezervu v základu, kdežto tato po faceliftu si jí nechá zaplatit?
Pokud je to tak, je to marketingovej podvod :no:
Ono obecně měření litrů v kufru automobilkami je jedna velká šaškárna 8-s:no:
Komplexně dotažený střední (super)mainstream, co více si přát, vždyť jde o referenci dané velikostní i kvalitativní třídy. Po přečtení testu snad i slepému dojde, že pořízení jiného vozu, než je Passat je než plácnutím do vody...
Kvalita auta našla dokonalou odezvu v kvalitě testu. Jen snad je potřeba doplnit na závěr ještě jednu větičku, totiž: Pokud však jezdíš střední mainstream a v garáži neparkuješ Apoštola šestého, Passátního, ani Apoštola sedmého, Sličného, pak ti ten vlak nejen ujel nejméně o dvě stanice, pak ti ten vlak už nepřijede nikdy , neb stojíš na slepé koleji...
Ovšem popravdě si napišme, že ne všichni mainstreamoví střední jezdci si "zaslouží" dotaženost Passata, ne každý také umí tu komplexní odladěnost ocenit, vždyť jen se kolem sebe rozhlédni, málokdo umí pořádně chodit, co bys pak od takového chodce mohl očekávat za volantem? To víš, střední (super)mainstreamoví mistři, ti umí nejen chodit, ti umí hlavně jezdit, jezdí ovšem také výhradně... Passaty.
Clovek se vyviji a GTI neni vyjimkou. Driv psal supermainstream dohromady, bez bazne a hany. Dneska uz dava super do zavorek a priste ho vynecha uplne >:D
Drazí bratři a sestry, jak vidíme, sv. GTi se oddal evangeliu celou svou existencí. >:D8-s
A přece, jak všichni vědí, také sv. GTi považuje sám sebe za Apoštola Pasrátního Sličného v úzkém slova smyslu. Jisté je, že v dobách raného sličného BRAVWO nikdo neprošel tolik kilometrů jako on, po souši i po moři, jen proto, aby hlásal (super)mainstreamové VW evangelium na slepé koleji.
Podle těch fotografií to vypadá na kola Kansas 8 J x 18, která se ovšem nabízejí pouze v kombinaci s o 15 mm sníženým sportovním podvozkem. Nebo se pletu? Pokud ne, tak je to dost důležitá informace na to, aby byla někde v testu zmíněna. Jinak dobrý (auto i test).
Vo vsetkych testoch su neustale zle rozmery bud diskov, alebo pneumatik, alebo oboch. Aj v tomto...
Vo vybave je napisane: "disk 6,5x16 s pneu 235/45 R17" a v tabulke dole je : "2358/45 R17" :no:
Asi nějaká koncernová vymoženost, samozřejmě za příplatek. Ale aspoň to vysvětluje, proč se v testu Superbu "vysvlíkla" pneu, když obují 17" pneu na 16" disky. A to se vymlouvali na přetížení >:D
Ten facelift nie je zlý. To auto vôbec nevyzerá zle. Aj keď čakal som niečo viac od "novej" generácie, ale cez to všetko je to pekné. V tej čiernej a v tejto kombinácii interiéru je to veľmi pohľadné. ALE! Je na tom podľa môjho názoru až príliš veľa chrómovaných lištičiek. Hlavne tie na spodku auta, v maske a hlavne v dolnej časti zadného nárazníku je toho až až. Nevyzeralo by to auto lepšie keby toho trošku šetrili??
Taky jsem si při pohledu na fotky říkal, jestli je to normální Passat nebo ho už lapl nějký český tuzér s nalepovacími chromovými lištičkami, jak to vidíme často na Octaviích 8-s
Cesky tuzer ala GTi se skodovkou to je prava cilova skupina VW. A nezapomen s nim prepocitat pocet chromovanych paprsku na kolech, protoze u Rendlika sice nemate chrom vsude, na to vam nezbylo, ale zase vsude flakate barevne vyblite levne plasty, to je jeste vetsi hnus.
Jinak novy Passrat je karikatura VW designu, kdyz clovek uvidi uvodni fotku s maskou, musi se skoro smat, ty chromové listicky, cim vice pruhu, tim vice Adidas??? >:D
To i na nemecke duchodce to musi byt moc, ne? :no:8-s
Samozřejmě, na Fordech jsou přímo krásné detaily, třeba červené Mondeo s matnými šedými plasty:
[odkaz]
Nebo tady tenhle dřevěný dekor, to snad Ford nakupoval v tuning shopu:
[odkaz]
Tady tenhle chrom kolem bočního blikače je co? Pokus o retro? Úlet číňana?
[odkaz]
Ale abychom nekritizovali jen Mondeo, co taková Fiesta a její výlisky za které by se nemusel stydět ani kdejaký čínský výrobce hraček:
[odkaz]
A nebo nový Focus a jeho snaha být už od pohledu sportovní, takže umělé nasávače na nárazniku bez jakéhokoliv smyslu:
[odkaz]
Kuga a její nepochopitelná díra pod světlem:
[odkaz]
a nebo opět chromový doplněk z 50. let na kynutém designu:
[odkaz]
Sečteno... být fanoušek Fordu, tak mlčím a šoupu nohama když se mluví o designu a vkusu, protože to co dělají někteří majitelé Škodovek za kýče na svých autech a nebo majitelé Renaultů, i když tedy nevím co máš na mysli "flakate barevne vyblite levne plasty", to bys mohl trochu upřesnit, tak je to pořád nic proti kýči, který Ford prodává jako nová auta >:D
Možná bys měl méně dělat deathlifty a více přemýšlet, protože sis asi už tím posilováním a steroidy odprásk i zbytek inteligence 8-s
Interiér Fiesty viz. odkaz, naživo k červené metle nevypadá zle a ženám se to líbí.Chybělo málo a dcera to měla. Asi největší "úlet" je spodní část masky Focusu - šílené otvory,hl. rohy. Kritizoval se pažout, ale to byla nádhera. Jinak je to věc názoru.
Zase na co hardisk, usb vstup stačí, ne? Měnič je příplatková výbava, takže když ho nechceš, tak si ho nepořídíš. Věřím ale, že podíl majitelů passatu, kteří mají hudbu jenom na CD, je pořád dost vysoký.
Ja mam napriklad jeste spoustu CDcek a to i s MP3kama, kde jich je opravdu dost, takze menic na 6CD bych rozhodne chtel. 500GB hard disk je pekna vec, USB vstup taky ale CD je porad zaklad ;) Pisnicky v originalu si taky vetsinou nekupujes na flashce...
V našich končinách je vzhľadom na objektívnu vyváženosť a kvality Passata, ako i na jeho silnú fan-group odlišný záver ako ten o líderstve v triede neakceptovaný. V iných krajinách (áno, v Británii) je postoj k Passatu omnoho rezervovanejší - viď test Passata 2,0 TDI na autocar.uk:
Volkswagen has the ability and resources to make a car entertaining if it chooses to, so it's clear that it doesn't expect or want those qualities of the Passat. For those whose interest in driving extends no further than it being a requirement of their job or family life, the Passat will prove close to class leading. If it were the equivalent of a fridge or a lawn mower, we'd have no hesitation in recommending one.
The enthusiast, though, will also want something else in the garage to be satisfied.
[odkaz]
Vzdyt v podstate to sam obcas napise i GTI.
Jestli chces verneho sluhu, tedy ekvivalent sekacky nebo lednice, jdi do Passata. Pokud vsak chces v nekterem ohledu neco navic a v jinem jsi ochoten se uskrovnit, hledej jinde. :-)
Autocar je holt zatizen na "britske" vozy, nedaji dopustit na Mondeo a Accord. Docela me prekvapilo, ze Francouze casto ocenuji vic, nez nemecke vozy.
Me tato generace neoslovuje vzhledove, technicky je az na absenci silneho dieselu jako obvykle vse v poradku.
Včera jsem se byl na Passata podívat, první dojem z předku byl mírně "přechromovaný", ale evidentně se to poddá, zato zadek je doslovnou (super)mainstreamovou lahůdkou, ta "phaetovština" katapultovala Apoštola opravdu do pohledových třídních exklusivních sfér. Kupodivu působí uvnitř zcela přirozeně i ty hodiny.
Přesně jak píšeš, předek je lehce vytuzený. Ale není to nic, co by nenapravily antracitové nebo alespoň matné lišty. Třeba je začnou nabízet, přece jen se to nelíbí více lidem.
Zadek je parádní, ze všeho nejvíc mě ale oslovilo otevírání víka kopnutím do nárazníku. Škoda, že to z pochopitelných důvodů nebude i pro kombík.
Ty hodiny se mi nelíbí, člověk si hned vzpomene na Escorta.
Jsou už možné testovací jízdy?
tleskám VW, zvolili správný produkt pro jejich cílovou skupinu - manažery 40let+. Konzervativnější a usedlejší design jen těžko pohledat. Vykašlali se na sportovní ambice, kinetické designy a šli cestou opačnou. Za dvě odpoledne designéři vyplodili derivát Phaetonu - milión rovných chromovaných linek či rádoby luxusní analogové hodinky (mj. má babička má podobné na nočním stoku).
+ vnitřní design kufru
+ asistenty řízení
+ jízdní vlastnosti
- usedlý design (nuda!)
- nesmylsná ergonomie palubovky (hodinky výše, navigace pod zorným úhlem??!)
- staré a nudné ovládací tlačítka (světla, páčky pod volantem jak z Oktávky)
Jsem mnohem mladší a mám rád nové neotřelé věci, takže jsem vzolil energičtější a o poznání svalnatější Insignii (s největším vnitřním prostorem ve třídě). Jsem hrdý majitel. ;-)
Nic proti Insignii, ale jak jsi přišel na ten největší vnitřní prostor? Nevýhoda Insignie je právě v tom, že při nadprůměrných vnějších rozměrech (nevýhoda při parkování), je vnitřní prostor přinejlepším průměrný.
Tak psát u porovnání insignie a passatu o nesmyslné ergonomii passatu je hodně mimo mísu. Ta navigace je opravdu dole, ale u insignie by mohli do základní výbavy přidat "hra - najdi si své tlačítko´"
Na rozmístění ovladačů si zvykneš, za pár dní je najdeš možná i poslepu. Ovšem umístit displej počítače, tak nízko pod zorné pole, to je v dnešní době opravdu velkej přešlap. :no: Je to holt daň za starou přísrojovku. 8-s
Není to pravda. Na ovládání je to mnohem příjemnější. Na pohled je to možná o něco horší. Na druhou stranu se zase tak moc často na display nedívám. Má to své pro i proti, ale rozhodně to není přešlap.
proboha co pořád máte s těmi tlačítky? Fábie má málo tlačítek a neznamená to lépe. To pak nesmíš sedat do poršáka, protože tam by jsis se z těch tlačítek musel zbláznit..
A právě proto je například u pasatu položen níže. Stačí při opření o loketní opěrku lehce hnout rukou a jsi na display, nebo pokud máš ruku na řadící páce, tak jenom vytrčíš prst. Z tohoto pohledu je to ideální. To, že to má navigaci o něco níže je určitě nevíhoda při potřebě na display více koukat. Ale zase spoustu věcí máš na display mezi budíky a není nutné to natolik sledovat. Takže všechno má své pro a proti.
Zrovna jsem to chtěl napsat. Prakticky každá novější navigace už promítá info mezi budíky. Mám taky displej poměrně nízko a je to poslední věc co by mě trápila :yes:
To je tak, keď niekomu príde bezpečnejšie a na ovládanie príjemnejšie ak máš na 5 funkcií jedno tlačítko, ako keď by malo mať jedno tlačítko jednu funkciu...
Ja mám skôr pocit, že "raz niekto povedal", že veľa tlačidiel je zlých a tak aj keď sme nikdy neskúsili, budeme to svorne tvrdiť všetci!
Neboj, s tlačítkama mám své zkušenosti. Nejde o to, že má jedno tlačítlo pět funkcí ale udělat to tak, že jich nemusíš mít 60 ale stačí polovina a obsloužíš to mnohem pohodlněji.
Na auta nelze, Martine, pohlížet jako na noviny, ty opravdu stárnou co každý den, u aut se naopak cení ta kotva v čase. To cos napsal o hrdém majiteli Insignie (ve vztahu k Passatovi) si překopíruj a přečti tak za čtyři roky. Passat bude v té době v nejlepších pohledových rocích, Insignie bude naproti tomu působit jako museální kousek. Insignie oslnila první týden, při detailnějším pohledu, zejména přes záď je zřejmé, že je to auto s nejmenším budoucím pohledovým potenciálem třídy.
P.S. Nedomnívej se neznale, že jsi mnohem mladší, než optimální majitelé Apoštola. Totiž všichni jsme v podstatě (po třícítce) stále stejně staří... Rozdíly nehledej ve věku nýbrž ve... vkusu ;-)
Mně se trochu zdá, jestli tvá kritéria pro výběr vozu nebyla právě: něco 1/energického, 2/svalnatého a hlavně dostatečně neotřelého a ostatní věci jsi třeba tolik neřešil. Tím pádem jsi u Insignie nutně skončit musel, energická a svalnatá ona jistě je. My vybíráme nový vůz (kombi) už delší dobu, projeli jsme se jak Insignií, tak Passatem (mimo jiné), ale ta Insignie kromě svalnatosti a energického vzhledu nad Passatem v ničem nevítězí - podle mne. Například cestování vzadu (podotýkám, že nejsme manažer 40let+, jsme obyčejná rodina) je v Insignii pro dospělého utrpení (poznámka o největším vnitřním prostoru ve třídě mi tak přijde vyloženě úsměvná). A to my například považujeme za důležitější, než energický vzhled. Takže z mého pohledu, kdybych vybíral jen mezi Insignií a Passatem, ty si nech svaly, já beru čáry a šel bych do Passata, jednoznačně.
má NEJŠIRŠÍ vnitřní prostor na předních sedadlech, standardní rozvor, oproti Superbu jistě podprůměrnou výšku na zadních sedadlech. Kufr 520L = mírný nadprůměr. Děti plánujeme, IZOFIX k dětské sedačce na zadních sedadlech umožňuje 3x kombinace.
Jestli v něčem ztrácí oproti pašíkovi, tak je to brand IMAGE, kterou Opel projel "úspornou" výrobou zejména v 90.letech. Tohle budou v Čechách dohánět min. 20 let.
ad Martin Kat: Já nevím, já nekoukal na rozměry ani nic neměřil, ale seděli jsme v tom s manželkou chvíli na zadních sedadlech při předváděcí jízdě (předtím jsme to samozřejmě vyzkoušeli na místě řidiče:) a oba jsme se nemohli dočkat, až z toho budeme venku. Potřebujeme auto, kde můžou i vzadu dva dospělí přežít delší cestu. A to Insignie na základě osobní zkušenosti není a Passat je na tom lépe. Ono záleží třeba taky na tom (když nejedeš v Superbu), jestli třeba dostaneš nohy pod přední sedačky, což zrovna v té Insignii nešlo. Podobně nás zklamala třeba taky Laguna. Zkoušeli jsme verzi GT, všechno vypadalo docela hezky, ale vzadu se vůbec nedalo sedět, i v našem současném Seatu Altea se sedí lépe.
ad Kajfík: ... jo, jo, máme v nejužším výběru Outbacka... ;-)
Ono každé auto má svoje pro i proti,tak ti to shrnu.Kamarád má Insignii Cosmo 2.0 CDTI 118 KW AT6 sedan.
Audio-zákládní repro v B7 Higline hraje v čistěji než v Insignii.
Navigace-u Insignie se nedá ukrást,je integrovaná,ale nezobrazují se šipky na Maxi-Dotu,jenom na displeji navigace.
Parkovací asistent-u Insignii jenom stejný sytém jak u MB tj.změří místo a pak na Maxi-Dotu ukáže jak natočit volant.Passat B7 sám,teda musí se to hlídat,zaparkuje jak podélně,tak příčně a sám vyjede z parkovacího místa.
Start-Stop-u Insignie zatím není,B7 je.
Zavírání dveří bylo tišší u B7.Srovnáno s verzí Cosmo.Side assist je v dnešním provozu na dálnicích nutnost.Pokud je někdo zvyklej na ovládání co má koncern VW,tak těžko půjde do Insignie.Když jsem četl manuál,jak se to všechno ovládá,tak vítězí Passat.Sice 3 úchyty ISOFIX je výhoda,ale většinou lidi nemají víc jak 2 děti.Taky nevím,jak do sedanu budeš dávat tu výbavu pro dítě.Co jsem viděl,tak kufr Passatu Variantu na to skoro nestačil,bylo to až o strop.Místa mám v obou autech vzadu dostatek.
...z uvedeného beru jen toho pokročilého parkovacího asistenta B7, což je fakt prima. Ostatní je hodně subjektivní, pro mě irelevantní (zavírání dveří?? ovládání).
Psal jsem, že dětská sedačka se dá usadit třemi způsoby, nikoliv 3 vedle sebe :-)
Netvrdím přece, že je Insignie nejlepší na světě. Myslím, že patří k tomu nejlepšímu v segmentu.
Tak trochu chromove lacine, pripada mi to jako, ze se chtej u koncernu preorientovat po oktavce s dalsim modelem na Cinsky trh. Superb vzhledove jasne luxusnejsi.
Byl jsem se na tohle auto podivat "in natura". Potencialne zajimavy je samozrejme pouze variant 4 motion se zvednutym podvozkem - jinak vse je spravne (tedy az na "liny" motor s "benzinovym projevem") ale jedna vec me tedy opravdu dostala. Reknu vam otevrene, ty analogove hodiny jsou tedy opravdu ultrahnus, milostiva.
Pripadni zajemci by meli jeste vzit v uvahu, ze se to bude krast a okradat. U minule generace mi ukradli jednou blinkry, podruhe zrcatko, potreti gumy z narazniku, poctvrte sterace. Sel jsem proto do trochu netypickeho Outlandera s motorem VW a mam klid.
Takze - bohuzel - i takove zalezitosti ovlivnuji v Cechach rozhodovani zakazniku, zda si koupi, ci nekoupi jinak naprosto skvele auto.
Všetko sa dá riešiť. Napríklad švagor svoju X5 pred krádežou zabazpečil montážou falošného servisného konektora pod palubovkou (najčastejšie sa luxusné autá kradnú práve softwarovo) a ten skutočný zašil tam, kde by ho nik nehľadal. Je však pravdou, že do bežného Passatu si normálny človek kúpi tak maximálne Defend-lock, čo je profíkom na smiech.
na X5 sa dá dať aspoň zeder... Na X6 žiaľ nie. Už síce neviem prečo, ale proste ti to tam nedajú. Riešil som to GPS a to druhé zabezpečenie si už nepamätám. ;-)
znamemu odmontovali celne sklo z felicie, dalsiemu zadne dvere (tiez felicia). Mne odmontoval v davnych casoch nejaky fajnsmeker spatne zrkadlo (len samotne sklo s podlozkou, ktora ho drzi v konstrukcii) - opel combo. Z merivy mi zmizli stierace (kupene a nasadene dva dni predtym). Ludia su rozny.
No známému vykradli garáž a vystříjali hydraulickými nůžkami páté dveře, dveře, světla atd. Felície, kterou měl jen na lepší jízdy, byla na odpis.
Ale že by bylo běžné takové kradení. Já mám jako druhé své bydtliště byt, který je v místech s velkým výskytem "kofol" a zatím musím odklepat, že vše je na svém místě a to se mi párkrát na předešlém autě bez centrálu podařilo nechat i auto odemčené
Čekal snad někdo po zkušenosti s g5 a g6 něco jiného ? Nějakou pecku, designový odvaz, emoce ? To není parketa pašíka, ten má jinou cílovou skupinu, tak mu to nemějme za zlé. Mně osobně se zdá ten půlgenerační facelift - mimochodem skvělý mktg trik - (oproti skvělemu dotažení g6) jako hodně málo, nehodné pověsti značky a modelu. Ale protože mezi cílovou skupinu nepatřím, tak mi to je tak nějak jedno. Kupci nechť si svoji šedou myšku užijí ;-):yes:
Projeď si historii Passatu a Golfu a uvidíš, že VW jede strategií tick-tock. Výraznější posun je jen každou druhou generaci. Vždyť takhle je to už třicet let, nechápu, proč se ještě někdo diví. ;-\
Nechci autorovi sahat do svědomí, ale nemůžu si pomoct a musím okomentovat tenhle test. Je docela pěknej, pěkně se čte, má hlavu a patu, o tom žádná, ale mám z něj pocit, že je celý v duchu "VW koncern chválit, chválit, chválit". Např. v testech jiných značek aut při stejném barevném řešení interiéru se téměř křičí, jak je to šedá nuda, nebo že řízení je nedostatečně citlivé a měli by s tím něco udělat a kdoví co ještě (tyhle dvě věci mi utkly v paměti). A tady? "Ano, je to šedý, ale koukejte na ty plasty! Jsou měkčený! U kolen ne, ale to nevadí, protože..."
Neříkám, že by se mělo hned všechno kritizovat, ale všem stejný metr.
museli asi dlho rozmýšľať či sa o tých plastoch vôbec zmienia ale autor tam musel dať istý punc objektivity
pri mnohých testoch áut je takmer celý text len o slabinách i o tých absolútne nepodstatných potom celý test vyznie veľmi negatívne napríklad z posledného testu punta evo 1,4multiair sa zdá že i trabant je lepšie auto škoda také super objektívne testy vôbec čítať :no:
Nic jsem dlouho rozmýšlet nemusel. Jestli máte pocit, že jsem Passatu nebo jinému autu nadržoval nebo naopak sestrelil (to se myslím zatím snad nestalo; snažíme se hledat dobré stránky i když auto třeba autorovi jako jednotlivci nesedne), buďte prosím více konkrétní a můžeme to probrat. Od toho tu diskuze nakonec je.
Nejde o nejake nadrzovani ci potapeni, pouze se mi obcas zda podivne bodove hodnoceni napric testy a redaktory.
Napriklad Passat dostal za jizdni vlastnosti 9 a 9, i presto, ze ma pomerne tupe a nekomunikativni rizeni (neni to vytka, pouze konstatovani). S touto generaci nemam osobne zadne zkusenosti, pochybuji, ze se vsak oproti B6 neco zmenilo. Naproti tomu Laguna GT, ktera prave v oblasti jizdnich vlastnosti exceluje, ziskala pouze 8 a 7, coz se ve vasem schematu hodnoceni rovna podprumeru. Chapu, ze je vam treba blizsi filozofie Passatu, ani to by ale nemelo postihovat jakousi objektivitu.
To, ze Renault ztratil body tam, kde Passat ziskal je pochopitelne, je jednoduse a zcela nepopiratelne v urcitych oblastech horsi. Jizdni vlastnosti verze GT mezi ne vsak rozhodne nepatri.
Nebuďme naivní - podle toho jaké médium člověk čte, musí očekávat i jistou "náklonnost" a zaměření článků.
Platí to v magazínech o autech stejně jako v politice - když si koupíte MF Dnes, dá se čekat že bude spíše pravicová, když si koupíte Haló noviny, bude to naopak.
Stejně to funguje u aut. Tento vážený server auto.cz patří do skupiny Axel Springer (viz zde: [odkaz] ) spolu s AutoTipem, Světem motorů a spol. Tudíž je jasné, že se ve zdejších testech budou auta německých značek obecně a skupiny Volkswagen zvláště vždycky hodnotit o něco lépe než auta francouzská, italská, japonská... Není na tom nic zvláštního. Člověk musí ty články (stejně jako cokoliv v AutoTipu / AutoBildu nebo Světě motorů) číst s tímto vědomím a pak je to OK.
Koneckonců, když čtete Autocar, tak zase musíte lehce "filtrovat" cokoliv se týká Land Roveru nebo Jaguaru, jen se Angličanům daří tu svou náklonnost ukazovat trochu méně okatě...
Divit se nebudu a věřím Vám. Jste v redakci všichni dost inteligentní na to, aby vám to došlo i bez výslovných pokynů a školení... ;-)
Ale opakuji - nevidím v té určité "tendenčnosti" (kterou v testech na auto.cz i v AutoTipu zřetelně cítím a vnímám) žádný problém, prostě to patří k tomu danému periodiku.
Myslím, že není potřeba nikoho o objektivnosti testů přesvědčovat. Bohužel někteří nemohou zkousnout pravdu a vymýšlejí si pak sami pro sebe různé teorie ;-) Jak by řekl klasik: Chytrému napověz, hloupého kopni >:D
Neexistuje auto, které by se líbilo každému, ale polemizovat o objektivnosti redaktorů, kteří nemusí auta hodnotit podle fotek a dojmů z autosalonu, ale mají opravdu prostor k jejich testování... :-!
Nechápem prečo VW začal robiť dva druhy zadných svetiel. Sme v dobe, kedy za chvíľu budeme všade svietiť len s LED a oni sériovo dajú žiarovky? A hlavne keď aj minulá "generácia" mala LED?? Fakt vysvetlite mi niekto, načo je dobré nákladne vyrábať dva druhy miesto jedného?
Ale k autu...VW je "klassa", ale mne sa páči omnoho viac minulá gen. čo sa exteriéru týka. :-!
Oni těch Passatů neprodají zase tak málo aby se to nevyplatilo. Na tohlůe je VW expert, on ví kde ušetřit. Jistě všichni máme v paměti malé levé zrcátko, protože na něj není v EU norma, takže nemusí být stejně velké jako levé. Ale i to se podařilo některým lidem vtlouct do hlavy jako výhoda a bonus, VW na milionech vyrobených aut ušetřil nějaký ten milion Eur
Passat v půlgenerační obměně je přesně takový jaký by měl být. vyjma již vypsaných drobných prohřešků v interiéru (dělat z níže umístěné navi věc nadmíru nebezpečnou je hloupost) a ne úplně povedené přední části (žebrování masky bych řešil protažením kapoty a ubráním jednoho chromového příčníku), která připomíná hranatého buldočka.
Jinak je tu vše co člověk od střední třídy může v rámci ceny žádat a pro toho, kdo by chtěl něco extra i věci, které se jinde těžko dostanou (byť některé doplňky podle mě figurují v nabídce spíše z prestižních důvodů...ale jsou tam).
Překrásně to vystihl v prvním příspěvku Figurka....Passat je srovnávací rovina pro ostatní, ne ve všem nejlepší, ale zároveň v ničem špatný ;-)
Tak vážení piloti Formule VW Passat, rychle koupit TDI, chiptuning a lepit se na zadek všemu co vám na silnici překáží bez ohledu, že jde velmi často o silnější vůz, jehož řidič nemá tu potřebu dokazovat, na rozdíl od Vás že mu to opravdu jede..