VW Passat CC 2,0 TDI DSG – Poslední s obloučky

VW Passat CC 2,0 TDI DSG – Poslední s obloučky

 
 

Po příchodu modernizovaného bratra dává existence Passatu CC více smysl než kdykoliv předtím.

Volkswagen převlékl už všechny své modely do nového hranatějšího kabátu ovšem s jednou výjimkou. Ano, Passat CC je stylistickým pohrobkem, který už ale netrpělivě čeká na modernizaci přídě dle nové firemní módy.

V závěru prvního poločasu životní dráhy jsme vyzkoušeli silnější verzi turbodieselu kombinovanou s převodovkou DSG a stylistickým R-paketem.

Stejný (známý) základ, jiná (méně praktická, ale dynamičtější) karoserie, řeknete si při pohledu na Passat CC. Jenže je to trochu složitější. S čerstvou zkušeností z jízd klasickým Passatem po modernizaci vyniká více než kdykoliv předtím odlišné zaměření Volkswagenova CC.

obrázek [600 x 375]  

Vnější vzhled tohoto modelu sice už pomalu končí, ale koncepce auta se výrazně nezmění. 4,8 m dlouhý sedan působí navenek velmi elegantně, na neprémiovou část střední třídy je nečekaně široký a nízký. V nejbližších měsících se změní příď, která bude ještě agresivnější než teď, ale silueta, jež CC od usedlejšího bratrance odlišuje nejvíc, zůstane taková, jaká je – tedy kompaktní, elegantní a snad i nadčasová. Zadní část s barokními obloučky na koncových svítilnách je dnes asi nejvíc out z celého auta. Uvidíme, co s ní VW provede.

Design v našem případě vylepšuje R-line paket s odlišným předním nárazníkem, 18palcovými koly, mlhovkami a zadními ztmavenými světly. Uvnitř je sportovní multifunkční volant s ovládáním převodovky DSG. To vše je paráda bratru za 47.300,-Kč.

obrázek [600 x 418]  

R-line sada sice nemá na funkci vliv, přesto je dynamičtější charakter Passatu CC v porovnání s Passatem zpoza volantu snadno rozpoznatelný. Začneme na stojánce. Přístrojová deska je sice stejná, ale výrazně skloněné A-sloupky, nízká boční okna a dva páry bezrámových dveří dělají z CC pocitově jiné auto. I samotná poloha za volantem je o něco nižší, než ve vyšším Passatu.

Velký rozdíl zaznamenáte i na zadních sedadlech. Místo velkorysého nástupního otvoru je zde designem siluety silně ovlivněný tvar elegantních, i když přeci jen menších zadních dveří. Uvnitř je výrazně méně místa nad hlavou, ale konstruktéři se snažili leccos zachránit snížením polohy sedáku a změnou sklonu opěradla, takže dva dospělí tady nakonec najdou dost prostoru i pro delší cestu.

Kombinace silnějšího 2,0 TDI s převodovkou DSG je optimem pro velké cestovatele, kteří hledají komfort a nízkou spotřebu. Nejnovější commonrailové čtyřválce TDI už jsou tiché a běží klidně, navíc s převodovkou DSG auto dobře maskuje poslední zbytky turboefektu. Úsporné jízdě s 2000 min-1 na otáčkoměru a rychlostním průměrem 100 km/h odpovídá odběr 5 l/100 km, na dálnici ve 130 km/h se otáčky motoru posunou někam k 2600 min-1 a spotřeba k 6,5 l/100 km. Ve vyšších rychlostech budete cestovat za doprovodu vyššího hluku od širokých kol a místy i svistu od bezrámových skel ve dveřích.

obrázek [600 x 334]  

Auto s R-paketem se tváří hodně agresivně, ale jde hlavně o halo efekt lákající pohledy potenciálních zákazníků a okolí. Jízdní vlastnosti odpovídají moderní střední třídě s relativně těžkým hnacím ústrojím nad přední nápravou. V extrémní situaci nakonec přijde nedotáčivost, kterou snad trochu můžete oddálit tak, že se rozhodnete pro verzi s pohonem všech kol (+45.100,-Kč).

Osmnáctipalcová kola vypadají skvěle a kupodivu nejsou vstupenkou do klubu tvrdých podvozků. Zásluhu na tom má standardní adaptivní podvozek DCC. Jízdní pohodlí zvládá tento Passat CC i na špatných českých dálnicích skvěle. Sportovní režim je trochu problematičtější kapitola, protože se v něm sice napřímí reakce auta a omezí náklony karoserie, současně ale přijdete i velkou část luxusní pohody na palubě, když zrovna nejedete po dokonalé dálnici.

Passat CC dobře doplňuje portfolio Volkswagenu. Vedle modernizovaného Passatu působí přesně tak, jak designéři a stratégové z Wolfsburgu chtěli – elegantněji, mladistvěji a stylověji. Jízda s ním je dynamičtější a v rámci možností koncepce pohonu i zábavnější ve srovnání s  poněkud usedlým Passatem. Že to může být ještě lepší, ukazuje na svých modelech Mazda nebo Ford.

obrázek [600 x 452]  

Cenovka začínající osmičkou vypadá na první pohled příliš vzdálená od stejné motorizace v Passatu. Jenže CC je u VW lepším zbožím, které je potřeba porovnávat s podobně vybaveným Passatem Highline za 794.900,-Kč. U něj ale musíte například připlatit 25 tisíc za adaptivní tlumiče, čímž se dostanete na podobnou částku.

Ne, ani jeden z těchto Passatů není levný, ale než začnete pokukovat po prémiových sedanech s podobnou základní cenovkou, pozorně si pročtěte seznam výbavy, kterou dnes neprémiová volba za 800 tisíc zahrnuje v ceně.

JAKE.AUTO.CZ VW Passat CC (přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 393]  

Plusy

  • Výkonný, ale současně úsporný motor
  • Rychlá převodovka DSG
  • Komfort odpružení i na špatném povrchu
  • Cena srovnatelná s běžným Passatem, bohatá výbava
  • Stále působivý vzhled

Mínusy

  • Vyšší cena
  • Méně místa vzadu, horší výhled z vozidla
  • Svist od bezrámových oken na dálnici
  • Chování auta zcela nekoresponduje s designem
První cena vozu710.300,-Kč (1.8 TSI, 118 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací827.400,-Kč (2,0 TDI DSG 125 kW)
Základní cena testovaného vozu827.400,-Kč (2,0 TDI DSG 125 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.013.700,-Kč (2,0 TDI DSG 125 kW)
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Passat CC 2,0 TDI DSG

Cena v základní výbavě: 827 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 013 700 Kč

Základní výbava:čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu, elektronický stabilizační program ESP s impulsem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, dvě opěrky hlavy vpředu, 2 opěrky vzadu (4místné vozidlo), Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na sedadlech vzadu, dvě upevňovací oka na plošině za sedadly, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, automatická klimatizace "Climatronic", 2-zónové nastavení teploty, senzor kvality vnějšího vzduchu s automatickým přepnutím na vnitřní cirkulaci, rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 4 reproduktory vpředu a 4 reproduktory vzadu, vstup Aux-in ve středové konsole, okenní anténa, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické otevírání víka zavazadloveho prostoru, elektromechanická parkovací brzda, funkce "Auto Hold", posilovač řízení s proměnlivým účinkem, funkce "Coming/Leaving home", dešťový senzor, automatický spínač světlometů, 12V zásuvka vzadu a v zavazadlovém prostoru, palubní počítač s multifunkčním ukazatelem "Plus", kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách, adaptivní regulace podvozku DCC, jízdní režimy Sport, Comfort a Normal, filtr pevných částic výfukových plynů DPF, rekuperace kinetické energie při brzdění, Start-Stop systém, 4 kola z lehkých slitin "Phoenix" 8 J x 17, samozacelující se pneumatiky 235/45 R17, halogenové světlomety se statickým odbočovacím světlem, chromovaný rám a žebra masky chladiče, chromované lišty okolo bočních oken, přístrojová deska, středová konzola a dveře s dekorací v designu "matný chrom", sportovní sedadla vpředu výškově nastavitelná, s bederními operkami, sedadlo řidiče el. nastavitelné v 6 parametrech (bederní opěrka a sklon operadla), potahy sedadel v ploché tkanině "Silversprint", 3ramenný volant v kůži s chromovanou dekorací výškově a podélně nastavitelný, hlavice řadicí páky v kůži, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, zadní 2místné sedadlo nedělené a nesklopitelné, středová loketní operka, průvlak pro přepravu dlouhých předmětů, odkládací box se 2 držáky nápojů mezi zadními sedadly, nekuřácké provedení, textilní koberečky vpředu a vzadu, 3ramenný multifunkční volant v kůži s chromovanou dekorací k ovládání mf. ukazatele, rádia a telefonu, tempomat, parkovací systém "Parkpilot", zvuková signalizace odstupu směrem dopředu i dozadu, zobrazení situace na displeji rádia nebo navigace, vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná, vstup MEDIA-IN pro připojení vnějšího zdroje: USB-paměti nebo MP3 přehrávače s USB konektorem, ovládání a zobrazení pres rádio nebo navigaci, podporuje audio formáty MP3, WMA, OGG a AAC.

Výbava testovaného vozu:Bezklíčové odemykání a startování "Kessy" (+10.700,-Kč), R-Line paket (+36.800,-Kč): 4 kola z lehké slitiny "Mallory" 8 J x 17 lakovaná v provedení Sterling-Silber, samozacelující se pneumatiky 235/45 R 17, nástupní alu-lišty s R-Line logem, multifunkční volant s alu-dekorací s ovládáním řazení, mlhové světlomety, zadní světla ztmavená, prahy a nárazníky vpředu v R-designu, 4 kola z lehké slitiny "Mallory" 8 J x 18 lakovaná v provedení Sterling-Silber, pneu 235/40 R 18 (+10.800,-Kč), potahy sedadel v kombinaci Alcantara (středový pruh) / kůže Vienna (okrajové části), vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla (+38.100,-Kč), zvýhodněný sportovní paket pro příplatková kola z lehké slitiny: bi-xenonové světlomety dynamicky reagující na směr jízdy s ostřikovači, mlhové světlomety, přístrojová deska, středová konzola a dveře s dekorací v designu "kartáčovaný hliník", ztmavené zadní sklo a boční skla vzadu, absorbce 65 % světla (+34.000,-Kč), aj.

Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat…

Umělá inteligence připraví o práci hlavně muže Umělá inteligence připraví o práci hlavně muže

Více jak deset milionů Britů přijde během příštích…

Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

 
Technické údaje
Motor VW Passat CC 2,0 TDI DSG
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.9 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 452 / 1405
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1506 / 464
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4799
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2711
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1559
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení VW Passat CC 2,0 TDI DSG
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 

Přidat názorDiskuse: VW Passat CC 2,0 TDI DSG – Poslední…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

Formule 1 startuje již tuto neděli. Víte, jakými změnami monoposty prošly? Formule 1 startuje již tuto neděli. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Nový ročník F1 odstartuje už o tomto víkendu úvodním…

 




Video: Od svodidel do svodidel s Passatem CC Video: Od svodidel do svodidel s Passatem CC

Někdy může má nehoda i šťastný konec, to když vznikne…

Konec aktuálního VW Passat CC se blíží Konec aktuálního VW Passat CC se blíží

Poslední exempláře současného Volkswagenu Passat CC…

 



 
Online: Grand Prix Austrálie 2017

Grand Prix Austrálie 2017: Vettel porazil Hamiltona

Dnes 06:27

Dobrá rychlost i strategie. Grand Prix Austrálie vyhrál Vettel před Hamiltonem a Bottasem.




Blesk.cz

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

Matka (†39) a dcera (†8) zemřely během pár chvil při dvou odlišných nehodách na stejné silnici

Matka (†39) a dcera (†8) zemřely během pár chvil při…

Byl to nezvratný osud. Během pár okamžiků vyhasly na stejné silnici v Alabamě životy Julie Yates Patterson (†39)…

 

iSport.cz

Sivok: San Marino? Jako když hrajete s týmem české ligy proti divizi

Sivok: San Marino? Jako když hrajete s týmem české…

Přestože české fotbalisty čeká v neděli v kvalifikaci mistrovství světa žebříčkově nejslabší evropský celek,…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře získala herečka Alena Vránová

Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře…

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první…

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…