Test Auto.cz

VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát?

10.1. 2018
Verdikt
 

Volkswagen nabízí oplastované kombi s pořádným motorem. Jak s biturbem jezdí, jsme zjišťovali v rámci redakčního testu.

Popularita SUV je celosvětový trend, který je patrný také na českém trhu. Ještě před rokem tvořila asi pětinu trhu, za rok 2017 to bylo už 24 %. Co když ale vyžadujete schopnosti v lehkém terénu a zároveň nechcete vysokou karoserii SUV? Pak máte na výběr některý z oplastovaných zvýšených kombíků. U Volkswagenu je to třeba Passat Alltrack, kterého jsme vyzkoušeli s vrcholným vznětovým čtyřválcem 2.0 BiTDI (176 kW).

Passat Alltrack je nabízen od roku 2012, v roce 2015 nastoupila jeho druhá generace, odvozená od dnešní osmé generace Passatu. Základem je nadále výhradně kombík, přičemž k dispozici jsou tři varianty pohonu, benzinový čtyřválec 2.0 TSI (162 kW) doplňují dva vznětové, 2.0 TDI (140 kW) a 2.0 BiTDI (176 kW). Všechny jsou přitom spárované s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s olejovou lázní.

Z hlediska nabídky přitom není zkoušené vrcholné naftové provedení úplně nesmyslnou volbou. Biturbo se 176 kW přijde na 1.130.900 korun, což je samo o sobě hodně, jenže při srovnání s 2.0 TDI (140 kW) to je příplatek „jen“ 62.000 korun, což s přihlédnutím k té síle navíc není zase tolik.

TEST 2014: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG – Loučení ve velkém stylu

Výchozí výbava Alltracku je navíc už bohatá, zahrnuje adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, devět airbagů, třízónovou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla nebo čalounění částečně využívající alcantaru. Bohatá je ale i nabídka příplatkové výbavy, a tak konkrétní Passat Alltrack na přiložených fotografiích najednou přijde na více než 1,5 milionu korun. Na některých prvcích by se sice dalo ušetřit (panoramatické okno, zatmavená koncová světla), jinak tu jsou ale prvky, za něž si zákazníci budou ochotni připlatit – navigace (+48.100,-), elektricky výklopné tažné zařízení (+24.200,-) nebo elektrické otevírání víka kufru (+12.500,-).

Nenápadný horal

Zvenku byste to však možná ani neřekli, že tenhle kousek stojí tolik, jenže právě to je to kouzlo Passatu. Jeho nenápadný styl nikoho neprovokuje, což platí pro sedan i pro kombi, stejně jako testované zvýšené provedení Alltrack, zvlášť když si ho objednáte v nenápadné stříbrné metalíze Pyrit testovaného kusu.

Proti běžnému kombíku se Alltrack liší primárně ve spodní části karoserie. Nárazníky jsou specifické pro tento model, nejenže mají bytelnou plastovou ochranu před poškozením v terénu procházející přes podběhy až k bočním prahům, ale také ten vpředu má upravené mlhovky nebo mřížku chladicího otvoru. Standardem jsou pak diodové světlomety, na střeše zase najdeme stříbrné podélné ližiny. Kola jsou v základu 17palcová, testovaný exemplář však zdobí slušivé 19palcové disky Albertville v dvoubarevném provedení. Samozřejmostí takového auta je pak i zvýšený podvozek, zde konkrétně o 27,5 mm, výsledkem čehož je světlost 174 mm. To je třeba o tři milimetry více než u podobně koncipované Škody Octavia Scout.

obrázek [600 x 404]  

To v interiéru už takové rozdíly proti normálnímu Passatu nenajdete. V základu sice máte alcantarou čalouněné sedačky s nápisem Alltrack, ve zkoušeném exempláři je ale nahrazují příplatková Ergo sedadla (+29.700,-) v koženém čalounění (+58.900,-), která jsou opravdu pohodlná i na dlouhých cestách. Mají dlouhý sedák, který u řidiče lze dále manuálně prodloužit, posádku navíc mohou hýčkat masážní funkcí pomocí elektrické bederní opěrky.

Jediným poznávacím znakem pseudoterénní verze je tak uvnitř nápis Alltrack u voliče převodovky nebo robustní prahy z nerezové oceli se stejným motivem. Stejný materiál je mimochodem užit také na pedálech.

To znamená, že interiér zůstává poněkud nudný, ale naprosto účelný. Tlačítka v autě najdete na první dobrou, ovladače jsou logicky rozmístěny, tohle koncern zkrátka umí. Snad jen vypnutí automatických dálkových světel nikoliv páčkou pod volantem, ale kolečkem vedle volantu pro funkci světelného senzoru trochu překvapí. Navíc jsme si opět uvědomili výhodnější řešení multimediálního systému s konvenčními tlačítky po stranách obrazovky, s nimiž se lépe pracuje než s dotykovými plochami. Bohužel, dnes objednané Passaty už mají také modernější displeje známé z modernizovaného Golfu nebo Octavie.

Testovaný Passat si navíc vystačil s výchozími analogovými budíky, doplněnými pouze o barvený displej palubního počítače, popravdě řečeno to ale ničemu nevadí. Bez příplatkového digitálního přístrojového štítu se klidně obejdete, analogové budíky svoji práci zastanou spolehlivě. A možná to dokonce uvnitř vypadá lépe, aspoň to ladí s analogovým ciferníkem na vrchu středového panelu.

Z hlediska prostornosti je pak vše samozřejmě při starém, což znamená spoustu místa všemi směry, a to jak vpředu, tak vzadu. Díky úzkým A sloupkům a slušnému prosklení je navíc z auta dobře vidět. Vzdušnosti v testovaném kousku pomáhá také obří, elektricky otevírané panoramatické okno (+30.000,-), na nerovnostech si ale všimnete, že snižuje tuhost karoserie. Ocenil bych pak silnější věnec volantu, jeho měkoučká kůže se ale příjemně drží.

TEST 2012: VW Passat Alltrack 2.0 TDI DSG – Das Allroad

Skvělé je to i s místem pro zavazadla. Pod víkem se ukrývá 639 litrů prostoru, který nadchne délkou i pravidelným tvarováním. Nechybí tu praktické háčky na nákupní tašky nebo třeba síť na upevnění větších zavazadel. A oceňujeme i množství odkládacích prostorů v kabině, těch je tu opravdu habaděj. Snad jediná poznámka by tu byla k víku kufru, otevírá se hezky vysoko, chybí mu ale tlačítko na zamknutí auta. Když tak odcházíte s plnýma rukama, nezbude vám nic jiného než hledat klíček po kapsách, tlačítkem na víku totiž páté dveře jen zavřete.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW)

Cena v základní výbavě: 1 130 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 532 900 Kč

Základní výbava:17palcová kola z lehkých slitin Ancona, adaptivní podvozek, adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, parkovací senzory vpředu a vzadu, třízónová automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, devět airbagů, dešťový senzor, diodové světlomety, mlhové světlomety, multifunkční kožený volant, palubní počítač s barevným multifunkčním ukazatelem, podélný střešní nosič stříbrný, čalounění kombinující textil s Alcantarou, rádio s osmipalcovým dotykovým displejem, osmi reproduktory a Bluetooth, rezervní plnohodnotné kolo z lehkých slitin, sledování únavy řidiče, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané přední sedačky.

Výbava testovaného vozu:19palcová kola z lehkých slitin Albertville (+24.900,-), stříbrná metalíza Pyrit (+17.700,-), kožené Nappa čalounění (+58.900,-), akční paket Business Alltrack – dynamické diodové světlomety, bezklíčové odemykání, zpětná kamera, zatmavená zadní skla, ambientní osvětlení (+35.000,-), akční paket Media II – navigace Discover Pro s 9,2“ dotykovým displejem, bluetooth, hlasovým ovládáním a osmi reproduktory, wi-fi hotspot, zásuvka na 230 V vzadu (+48.100,-), vyhřívaný multifunkční volant (+3.800,-), vyhřívané zadní sedačky (+7.900,-), zatmavená koncová diodová světla (+5.500,-), vyhřívané čelní sklo (+9.100,-), vrstvená bezpečnostní skla vpředu a na bocích absorbující hluk (+8.700,-), panoramatické střešní okno (+30.000,-), elektricky výklopné tažné zařízení (+24.200,-), Trailer Assist (+16.900,-), hudební systém Dynaudio Confidence s 10 reproduktory o výkonu 700 W (+33.900,-), Ergo komfortní přední sedadla s elektrickým nastavením a masážní funkcí (+29.700,-), elektrické otevírání víka kufru (+12.500,-), ochranná sluneční clona vzadu (+2.900,-), dekorace kartáčovaný hliník a Piano Black (+11.300,-), asistenční systém pro monitorování okolí (+11.000,-), asistenční systémy – systém pro udržování v jízdním pruhu, hlídání mrtvého úhlu, asistent při vyparkování (+27.700,-).

Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
Technické údaje
Motor VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 1750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.3 / 6
Emise CO2:157
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 639 / 1769
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1776 / 584
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4777
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1530
d) rozvor (mm): 2789
e) rozchod vpředu (mm): 1578
f) rozchod vzadu (mm): 1561
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1250
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Výroba VW Passat vázne. Kvůli nám... Výroba VW Passat vázne. Kvůli nám...

Výrobu automobilů Passat v továrně společnosti Volkswagen…

Evropské Automobily roku: Volkswagen Passat (2015) Evropské Automobily roku: Volkswagen Passat (2015)

Volkswagen Passat nahradil B8 před dvěma lety po dekádu…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…