Test Auto.cz

VW Polo 1.0 TSI (85 kW) DSG Highline & R-Line HL – Kolik stojí sportovní look?

9.1. 2019
Verdikt
 

Nejnovější vydání VW Polo opět dorazilo do redakční garáže. Tentokrát s nejvýkonnějším litrem a automatem, navíc ve dvou rozdílně ušitých kabátcích.

Šestou generaci Volkswagenu Polo jsme na českém trhu přivítali na podzim roku 2017 a od té doby nám dělala společnost v tradičním redakčním testu coby „obyčejné“ auto, ale i jako sportovně střižené GTI. Kombinaci silnější verze litrového tříválce se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou jsme však testovali vůbec poprvé. A rovnou ve dvou provedeních, která cílí na docela jiné spektrum zákazníků. Dokáže si totožná technika zabalená v líbivějším provedení obhájit cenovku o několik desítek tisíc korun vyšší?

Už to není prcek

Snad jen pro připomenutí si dovolím zmínit, čím vším se nová generace druhého nejmenšího modelu VW vyznačuje. Prvně je potřeba být opatrný se slovním spojením malé auto. Polo má na délku 4053 mm (vůbec poprvé přes čtyři metry!), šířka činí 1751 mm a hodnota výšky je 1461 mm. Citelný je nárůst rozvoru, jenž si z 2470 polepšil na 2551 mm. Nárůst ve srovnání s předchůdcem je logický, ale co víc, dnešní Polo už se svou velikostí řadí mezi Golf třetí a čtvrté generace.

Nárůst rozměrů se pozitivně podepsal na vnitřní prostornosti i posazu za volantem, v obou případech jsme totiž mnohem blíže kompaktnímu segmentu. Řidič se nemusí bát stísněného prostoru a nutných kompromisů. V pohodě se posadíte, i když rádi sedíte s více nataženýma nohama.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

S výškou 176 cm nepotřebuji mít sedačku úplně vzadu, tudíž mi zbývá dostatek prostoru i na zadní lavici. Místa tady sice není na rozdávání, ale ve finále není důvod, proč by tu dva průměrně vysocí cestující nemohli zvládnout trasu i za vzdálenějším výletem. I tady potěší pohodlný posaz, co však nemůžeme pochválit, je krátký sedák a opěradlo.

Když přijde řeč na interiéry moderních volkswagenů, už jsem se několikrát setkal s termínem „nudná dokonalost“. Ono to zní trochu hanlivě, ale ve finále to tak myšleno není. Zkrátka sednete, nastavíte si ideální pozici za volantem a můžete vyrazit na cestu. Jednotlivé ovládací prvky jsou rozmístěny logicky, ergonomii a použitým materiálům taktéž není moc co vytknout. A s tou nudou to také nebude tak úplně horké. Kdyby vám totiž interiér přišel fádní, můžete sáhnout po kontrastních barvách na palubovce. A to potom auto hodně prokoukne!

obrázek [600 x 396]  

Ještě než se pustíme do podrobnějšího zkoumání výbav dvou našich exemplářů, připomeňme možnosti zavazadlového prostoru. Ten v základu pojme 351 litrů a sklopením zadní lavice se dostaneme na hodnotu 1125 l, bohužel však s nepříliš rovnou ložnou plochou. Kufr je navíc poměrně mělký, což trochu ubírá na praktičnosti. Naopak kvitujeme, že Polo stále ještě umožňuje mít pod zavazadelníkem patnáctipalcové dojezdové kolo. A pochvalu si zaslouží i velmi dobrý přístup, víko zavazadelníku se totiž zvedá dostatečně vysoko.

Kliďas, nebo sporťáček? Rozdíl je citelný

Nyní se ale pustíme do toho, co jsem slíbil v úvodu, tedy porovnání dvou rozdílných výbavových stupňů. Model Polo se nabízí v základní výbavě Comfortline, na níž navazuje vyšší provedení Highline. Opomenout nesmíme verzi Beats, která se chlubí především prémiovým audiem, tato varianta je svou cenovkou posazena někde mezi nimi. Tím ale možnosti konfigurace posledního vydání Pola nekončí. Ještě tu máme verze R-Line CL a R-Line HL. Jak jistě tušíte, ona dvě písmenka upozorňují na to, z jakého stupně R-Line vychází.

Námi testovaná provedení, tedy Highline a R-Line HL, jsou vlastně dvě jediné výbavy, s nimiž danou motorizaci pořídíte. R-Line chápejme jako sportovnější a zajímavější look automobilu, přičemž v nabídce Volkswagenu nejde o nic neobvyklého. Stejné varianty najdeme napříč celou nabídkou, u líbivého Arteonu, praktického Touranu i SUV Touareg.

Aktuální ceník sice na oficiálním webu výrobce chybí, z konfigurátoru však vyplývá, že litrový tříválec TSI/85 kW se samočinnou převodovkou DSG ve výbavě Highline přijde na 445.900 Kč, zatímco okořeněnější R-Line HL stojí 510.900 Kč. Rozdíl tedy činí nemalých 65.000 Kč.

Přitom už levnější verze je skvěle vybaveným autem. Dostává patnáctipalcová kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, samočinný spínač světlometů, sportovní sedačky, loketní opěrku, mlhové světlomety, multifunkční kožený volant, palubní počítač, rádio, tempomat s omezovačem a tak dále. Jediným trochu překvapivým bodem jsou snad jen halogenové světlomety, které lze za příplatek 22.800 Kč nahradit diodovými.

obrázek [600 x 310]  

Z výčtu příplatků šlo v případě našeho testovaného kousku o „nejmastnější“ položku. Dokonce i navigační systém Discover Media za 18.300 Kč je levnější. Mimochodem jde stále o řešení obrazovky s otočnými ovladači po stranách, takže třeba takové přibližování mapy nemusíte řešit dotykově. Tohle určitě kvitujeme! Ale zpět k příplatkovému seznamu, kde bychom našli ještě 16“ kola z lehkých slitin (+7.200 Kč), akustický parkovací systém (+10.100 Kč), zpětnou kameru (+5.600 Kč) či adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+7.200 Kč). Korunka ke korunce a dostáváme se na výslednou částku 555.900 Kč.

A co navíc tedy dostanete za výše vyčíslených 65.000 korun? Jsou to 16palcová kola z lehkých slitin, zatmavená zadní boční skla a sklo vzadu, R-Line sportovní sedačky, podsvícené dekorační lišty na dveřích, pedály z ušlechtilé oceli, nárazníky a rozšířené podběhy se sportovním vzhledem, sportovní kožený volant či černé čalounění stropu.

Test Volkswagen Polo GTI - Na velikosti záleží

Červený testovaný kousek tedy dostal vizáž rošťáka, chlubí se ale i podstatně delším seznamem příplatkové výbavy. To máme sedmnáctipalcová kola (+21.900 Kč), statické LED světlomety (22.800 Kč, ano i v autě s úvodní cenou nad půl milionem byste jinak dostali halogeny), zimní paket (+10.000 Kč obsahující vyhřívané přední sedačky a ukazatele stavu nádržky ostřikovačů), elektricky ovládané střešní okno (+20.400 Kč), audiosystém Beats (+11.800 Kč), digitální přístrojový štít (+9.300 Kč) či navigaci (+18.500 Kč). Takže zatímco příplatky u šedé verze Highline zvýšily pořizovací cenu o rovných sto tisíc korun, v případě červeného ďáblíka je to takřka dvojnásobek.

Jestli si mohu dovolit osobní vhled, příplatek 65 tisíc korun za výše vyjmenované prvky mi přijde už trochu hraniční. Osobně by mi žíly netrhalo, kdybych se musel smířit „jen“ s výbavou Highline, kterou bych si vyšperkoval některými příplatky. Na druhou stranu je chvályhodné, že Volkswagen možnost sportovního looku nabízí. Další takovou příležitostí je totiž až Polo GTI, jehož základní cenovka činí 569.900 Kč. Byť pravda, tady už dostáváte dvoulitr s automatem a výkonem 147 kW, což vedle sportovního vzhledu slibuje i ostřejší svezení.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Polo 1.0 TSI/85 kW DSG

Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem Babiš v Indii otevřel nové závody českých firem

Vývojové centrum společnosti Škoda Auto India/Volkswagen…

V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook V USA zvažují rekordní pokutu pro Facebook

Americké dozorčí orgány zvažují, že uloží internetové…

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

 
Technické údaje
Motor VW Polo 1.0 TSI/85 kW DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.8
Emise CO2:109
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 351 / 1125
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 428
Rozměr pneu:195/55 R16 Highline, 215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4053
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2551
e) rozchod vpředu (mm): 1499
f) rozchod vzadu (mm): 1483
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Polo 1.0 TSI (85 kW) DSG Highline &…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



Na pražském rallysprintu se objeví i nový VW Polo GTI R5! Se Štajfem za volantem Na pražském rallysprintu se objeví i nový VW Polo GTI R5! Se Štajfem za volantem

Horká rallyeová novinka se na pražském rallysprintu ukáže…

Volkswagen Polo GTI R5: Nová soutěžní zbraň pro sezónu 2019 Volkswagen Polo GTI R5: Nová soutěžní zbraň pro sezónu 2019

Polo GTI rallyeové skupiny R5 dostalo pro příští sezónu…

 



 
Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Auto v mobilu: Co všechno můžete v autě mobilem ovládat? Možnosti berou dech

Dnes 07:00

Vyzkoušeli jsme, co vše dnes můžete ve svém autě sledovat a ovládat přes telefon a co v této oblasti výrobci chystají do budoucna.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Módní téma týdne: Být královnou bálu, stát se Popelkou

Plesy jsou na pořadu dne. K období zimy tradičně patří a v lednu se jejich kolotoč začíná naplno roztáčet.…

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

 

iSport.cz

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou o osmifinále

Australian Open ONLINE: Plíškovou čeká boj s Italkou…

Tenistka Karolína Plíšková hraje o osmifinále grandslamového Australian Open na centrkurtu v Areně Roda Lavera.…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se zranění a prožijte plnohodnotný život

Paralympijský vítěz Jiří Ježek: Nepodvolte se…

Za nepozornost se platí. Dlouhé hodiny by o tom mohl vyprávět šestinásobný paralympijský vítěz a mistr světa…

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti jako e-shop

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti…

Pirátská strana si naplánovala sjezd na třetí lednovou sobotu. Průběh tohoto setkání však bude patrně mnohem…