Test Auto.cz

VW Polo 1.0 TSI (85 kW) DSG Highline & R-Line HL – Kolik stojí sportovní look?

9.1. 2019
Verdikt
 

Nejnovější vydání VW Polo opět dorazilo do redakční garáže. Tentokrát s nejvýkonnějším litrem a automatem, navíc ve dvou rozdílně ušitých kabátcích.

Šestou generaci Volkswagenu Polo jsme na českém trhu přivítali na podzim roku 2017 a od té doby nám dělala společnost v tradičním redakčním testu coby „obyčejné“ auto, ale i jako sportovně střižené GTI. Kombinaci silnější verze litrového tříválce se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou jsme však testovali vůbec poprvé. A rovnou ve dvou provedeních, která cílí na docela jiné spektrum zákazníků. Dokáže si totožná technika zabalená v líbivějším provedení obhájit cenovku o několik desítek tisíc korun vyšší?

Už to není prcek

Snad jen pro připomenutí si dovolím zmínit, čím vším se nová generace druhého nejmenšího modelu VW vyznačuje. Prvně je potřeba být opatrný se slovním spojením malé auto. Polo má na délku 4053 mm (vůbec poprvé přes čtyři metry!), šířka činí 1751 mm a hodnota výšky je 1461 mm. Citelný je nárůst rozvoru, jenž si z 2470 polepšil na 2551 mm. Nárůst ve srovnání s předchůdcem je logický, ale co víc, dnešní Polo už se svou velikostí řadí mezi Golf třetí a čtvrté generace.

Nárůst rozměrů se pozitivně podepsal na vnitřní prostornosti i posazu za volantem, v obou případech jsme totiž mnohem blíže kompaktnímu segmentu. Řidič se nemusí bát stísněného prostoru a nutných kompromisů. V pohodě se posadíte, i když rádi sedíte s více nataženýma nohama.

Test Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

S výškou 176 cm nepotřebuji mít sedačku úplně vzadu, tudíž mi zbývá dostatek prostoru i na zadní lavici. Místa tady sice není na rozdávání, ale ve finále není důvod, proč by tu dva průměrně vysocí cestující nemohli zvládnout trasu i za vzdálenějším výletem. I tady potěší pohodlný posaz, co však nemůžeme pochválit, je krátký sedák a opěradlo.

Když přijde řeč na interiéry moderních volkswagenů, už jsem se několikrát setkal s termínem „nudná dokonalost“. Ono to zní trochu hanlivě, ale ve finále to tak myšleno není. Zkrátka sednete, nastavíte si ideální pozici za volantem a můžete vyrazit na cestu. Jednotlivé ovládací prvky jsou rozmístěny logicky, ergonomii a použitým materiálům taktéž není moc co vytknout. A s tou nudou to také nebude tak úplně horké. Kdyby vám totiž interiér přišel fádní, můžete sáhnout po kontrastních barvách na palubovce. A to potom auto hodně prokoukne!

obrázek [600 x 396]  

Ještě než se pustíme do podrobnějšího zkoumání výbav dvou našich exemplářů, připomeňme možnosti zavazadlového prostoru. Ten v základu pojme 351 litrů a sklopením zadní lavice se dostaneme na hodnotu 1125 l, bohužel však s nepříliš rovnou ložnou plochou. Kufr je navíc poměrně mělký, což trochu ubírá na praktičnosti. Naopak kvitujeme, že Polo stále ještě umožňuje mít pod zavazadelníkem patnáctipalcové dojezdové kolo. A pochvalu si zaslouží i velmi dobrý přístup, víko zavazadelníku se totiž zvedá dostatečně vysoko.

Kliďas, nebo sporťáček? Rozdíl je citelný

Nyní se ale pustíme do toho, co jsem slíbil v úvodu, tedy porovnání dvou rozdílných výbavových stupňů. Model Polo se nabízí v základní výbavě Comfortline, na níž navazuje vyšší provedení Highline. Opomenout nesmíme verzi Beats, která se chlubí především prémiovým audiem, tato varianta je svou cenovkou posazena někde mezi nimi. Tím ale možnosti konfigurace posledního vydání Pola nekončí. Ještě tu máme verze R-Line CL a R-Line HL. Jak jistě tušíte, ona dvě písmenka upozorňují na to, z jakého stupně R-Line vychází.

Námi testovaná provedení, tedy Highline a R-Line HL, jsou vlastně dvě jediné výbavy, s nimiž danou motorizaci pořídíte. R-Line chápejme jako sportovnější a zajímavější look automobilu, přičemž v nabídce Volkswagenu nejde o nic neobvyklého. Stejné varianty najdeme napříč celou nabídkou, u líbivého Arteonu, praktického Touranu i SUV Touareg.

Aktuální ceník sice na oficiálním webu výrobce chybí, z konfigurátoru však vyplývá, že litrový tříválec TSI/85 kW se samočinnou převodovkou DSG ve výbavě Highline přijde na 445.900 Kč, zatímco okořeněnější R-Line HL stojí 510.900 Kč. Rozdíl tedy činí nemalých 65.000 Kč.

Přitom už levnější verze je skvěle vybaveným autem. Dostává patnáctipalcová kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, samočinný spínač světlometů, sportovní sedačky, loketní opěrku, mlhové světlomety, multifunkční kožený volant, palubní počítač, rádio, tempomat s omezovačem a tak dále. Jediným trochu překvapivým bodem jsou snad jen halogenové světlomety, které lze za příplatek 22.800 Kč nahradit diodovými.

obrázek [600 x 310]  

Z výčtu příplatků šlo v případě našeho testovaného kousku o „nejmastnější“ položku. Dokonce i navigační systém Discover Media za 18.300 Kč je levnější. Mimochodem jde stále o řešení obrazovky s otočnými ovladači po stranách, takže třeba takové přibližování mapy nemusíte řešit dotykově. Tohle určitě kvitujeme! Ale zpět k příplatkovému seznamu, kde bychom našli ještě 16“ kola z lehkých slitin (+7.200 Kč), akustický parkovací systém (+10.100 Kč), zpětnou kameru (+5.600 Kč) či adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+7.200 Kč). Korunka ke korunce a dostáváme se na výslednou částku 555.900 Kč.

A co navíc tedy dostanete za výše vyčíslených 65.000 korun? Jsou to 16palcová kola z lehkých slitin, zatmavená zadní boční skla a sklo vzadu, R-Line sportovní sedačky, podsvícené dekorační lišty na dveřích, pedály z ušlechtilé oceli, nárazníky a rozšířené podběhy se sportovním vzhledem, sportovní kožený volant či černé čalounění stropu.

Test Volkswagen Polo GTI - Na velikosti záleží

Červený testovaný kousek tedy dostal vizáž rošťáka, chlubí se ale i podstatně delším seznamem příplatkové výbavy. To máme sedmnáctipalcová kola (+21.900 Kč), statické LED světlomety (22.800 Kč, ano i v autě s úvodní cenou nad půl milionem byste jinak dostali halogeny), zimní paket (+10.000 Kč obsahující vyhřívané přední sedačky a ukazatele stavu nádržky ostřikovačů), elektricky ovládané střešní okno (+20.400 Kč), audiosystém Beats (+11.800 Kč), digitální přístrojový štít (+9.300 Kč) či navigaci (+18.500 Kč). Takže zatímco příplatky u šedé verze Highline zvýšily pořizovací cenu o rovných sto tisíc korun, v případě červeného ďáblíka je to takřka dvojnásobek.

Jestli si mohu dovolit osobní vhled, příplatek 65 tisíc korun za výše vyjmenované prvky mi přijde už trochu hraniční. Osobně by mi žíly netrhalo, kdybych se musel smířit „jen“ s výbavou Highline, kterou bych si vyšperkoval některými příplatky. Na druhou stranu je chvályhodné, že Volkswagen možnost sportovního looku nabízí. Další takovou příležitostí je totiž až Polo GTI, jehož základní cenovka činí 569.900 Kč. Byť pravda, tady už dostáváte dvoulitr s automatem a výkonem 147 kW, což vedle sportovního vzhledu slibuje i ostřejší svezení.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Polo 1.0 TSI/85 kW DSG

Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos

Na britské politické scéně neexistuje jednota v dalším…

Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka

Dolní sněmovna britského parlamentu odmítla brexitovou…

ONLINE: Brexitová dohoda tvrdě narazila, padnout může i vláda Mayové ONLINE: Brexitová dohoda tvrdě narazila, padnout může i vláda Mayové

Britští poslanci podle očekávání odmítli dohodu o…

Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko

Britská premiérka Theresa Mayová utrpěla v úterý večer…

 
Technické údaje
Motor VW Polo 1.0 TSI/85 kW DSG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.8
Emise CO2:109
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 351 / 1125
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1190 / 428
Rozměr pneu:195/55 R16 Highline, 215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4053
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2551
e) rozchod vpředu (mm): 1499
f) rozchod vzadu (mm): 1483
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Polo 1.0 TSI (85 kW) DSG Highline &…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol? Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Policie zveřejnila statistiku nehodovosti za rok 2018.…

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Pátá generace legendárního sportovního vozu je konečně…

 



Na pražském rallysprintu se objeví i nový VW Polo GTI R5! Se Štajfem za volantem Na pražském rallysprintu se objeví i nový VW Polo GTI R5! Se Štajfem za volantem

Horká rallyeová novinka se na pražském rallysprintu ukáže…

Volkswagen Polo GTI R5: Nová soutěžní zbraň pro sezónu 2019 Volkswagen Polo GTI R5: Nová soutěžní zbraň pro sezónu 2019

Polo GTI rallyeové skupiny R5 dostalo pro příští sezónu…

 



 
Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Včera

Po letní premiéře BMW Z4 se včera světu oficiálně představila také nová Toyota Supra.




Blesk.cz

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker se spojí s Nickem Furym

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker…

Fanoušci pavoučího muže se dočkali. Světlo světa spatřil první trailer k druhému dílu jeho dobrodružství, který…

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní řežba ve stylu béčkových sci-fi

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní…

Už jsou tady zas! Řeč není o nikom jiném než o mimozemšťanech, kteří chtějí opět vyhladit lidstvo a získat Zemi…

 

iSport.cz

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM ztratil osmifinále

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM…

Basketbalisté Nymburku v jedenáctém kole Ligy mistrů po kolapsu ve čtvrté čtvrtině prohráli 72:85 v Antverpách a…

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil, říká Koller o Čechovi

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil,…

Sedm let spolu táhli národní tým, a to včetně památného EURO 2004 v Portugalsku. „Fantastický gólman a…

 

Reflex.cz

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův kancléř Mynář a Zemanovi nejmenovaní profesoři

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův…

Jako vody Žluté řeky, jejíž dravý proud se chystá při další návštěvě Číny prezident Zeman po vzoru Velkého…

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko je mezi nimi a vedlo si skvěle

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko…

Česká republika není proslavena právě nejlepšími službami na světě, ale zahraniční turisté, kteří sem…