23.12. 2013 Ladislav Černý

Testovací okruh Opel v Dudenhofenu: Na hranici

 

Navštívili jsme testovací centrum Opelu, abychom užitkové vozy této značky mohli vyzkoušet náročněji než obvykle.

Před odjezdem na speciální akci německého výrobce užitkových i osobních vozidel se divíme, kolik identifikačních dat musíme vyplnit. Připadá nám, že nás pustí nejméně do vývojové části automobilky, kam se za celý život nedostane ani 99,99 % zaměstnanců firmy.

Po příletu do Frankfurtu a krátkém transferu jihovýchodně od Ludwigshafenu postupně objevujeme, co tamní lesík o rozloze cca 20 km2 všechno ukrývá.

Ostraha vjezdu

Opel Combo, který řídíme z oblasti letiště až do Dudenhofenu, musí zůstat vně, ačkoliv jde o automobil vlastněný Opelem. Už samotná téměř padesátikilometrová trasa je součástí jízdy užitkovými opely. V nákladovém prostoru se nachází přikurtovaná zátěž 200 kg, abychom prověřili agregát 1.3 CDTI opatřený start-stop systémem. Zhasínání turbodieselu po dálniční jízdě a sjetí na první světelnou křižovatku nám trochu nahání hrůzu, co se děje s nekolujícím olejem v rozpáleném turbodmychadle. Raději tlačítkem vypínáme start-stop systém a maloobjemový šestnáctiventilový čtyřválec startuje a motorový olej proudí.

Navigace nás ještě pár kilometrů vede přímo k testovacímu areálu. Projetí branou na parkoviště těsně u oplocení areálu nám připomíná hraniční kontroly před zavedením Schengenského prostoru. Začíná „přepřahání“. Usedáme do připraveného vozidla, jehož řidič nás odváží hustě zalesněnou oblastí zatím neznámo kam. Vidíme pouze stromy ojediněle protnuté obloukem klopené kruhové dráhy pod námi.

Marketingová i produktová ofenziva

Jízda lesem končí na otevřeném prostranství s přibližně 25 m širokou asfaltovou plochou. Uprostřed ní se nachází stan, na přední straně kužely pro vyhýbací manévr a slalom. Pohled za stan odhaluje brzdnou dráhu.

Širokou asfaltovou plochu začíná skrápět déšť. Jdeme do stanu, který je připraven pro prezentaci a bezpečnostní pokyny k jízdám. Ian Hucker, evropský šéf užitkových vozů a fleetů Opelu, nás překvapuje. Oznamuje, že automobilka v Evropě začíná velkou ofenzivu LUV skrze dvě nové značky. FlexCare je určena pro malé flotilové klienty a již probíhá v Maďarsku. V posledním kvartálu letošního roku se rozšíří do několika dalších evropských zemí a má zákazníkům přinést například asistenci a kontroly stavu vozidla na silnici zdarma.

Od příštího roku se dle slov Huckera rozjede další značka 4 Business, zaměřená na velké fleetové klienty, jednou ze začínajících zemí má být Belgie. Dále se dozvídáme, že ještě letos nastane produktová ofenziva skrze speciální verzi Color Line Edition Vivara - nejprodávanějšího LUV Opelu. Největší model Movano bude do konce roku k mání také s pohonem všech kol, což má platit také pro český trh. Movano 4x4 vzniklo ze spolupráce Opelu s firmou Oberaigner.

Za volant

Čeká na nás šest vozidel, po dvou od každé modelové řady. Nejmenší Combo známe velmi dobře, proto usedáme do Movana Van L3H2 s pohonem předních kol a pneumatickým odpružením zadní nápravy. To se velmi příznivě projevuje ve slalomu, ve kterém postupně přidáváme, abychom se dostali na hranici adheze. Mezi kužely se nám nedaří rozhýbat zatížený furgon tak, aby došlo k jeho ustřelení do smyku. Mokrý povrch zkušební dráhy navozuje podmínky, při nichž se dostáváme do neotáčivého smyku předních kol.

Vyhýbací manévr projíždíme také Movanem, ale kombi L3H2 s přenosem hnací síly na zadní kola. Instruktor nám doporučuje rychlost 50 km/h, která je však spíše pro začátečníky. Druhý průjezd absolvujeme tempem 55 km/h a poznáváme obrovský rozdíl v ovladatelnosti vozu při tak v běžném provozu zanedbatelném rozdílu rychlostí.

Třetí předváděcí disciplínu tvoří maximální brzdění z rychlosti 100 km/h, které provádíme s Vivarem L2H1 Van. Navzdory asfaltu pokrytému vodou vozidlo opatřené zkušební zátěží vykazuje velkou decelerační schopnost. Velký podíl na ní mají nejen pneumatiky, ale také drsnost asfaltu v místě zkoušky.

Přehlídka přestaveb

Kromě praktických testů vozidel na hranici smyku a ovladatelnosti se na ploše testovacího okruhu nacházelo mnoho přestaveb všech tří modelových řad. Opel v Německu uzavřel spolupráci s několika tamními nástavbáři a nabízí s kompletní zárukou valník, sklápěčku, policejní speciál, hasičské vozidlo, sanitku a další.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Evropa se musí semknout a spoléhat více na sebe, míní německá média Evropa se musí semknout a spoléhat více na sebe, míní německá média

Německá média sdílí z velké části přesvědčení kancléřky…

Britská policie v souvislosti s útokem v Manchesteru zatkla dalšího muže Britská policie v souvislosti s útokem v Manchesteru zatkla dalšího muže

Britská policie v souvislosti s teroristickým útokem v…

Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok

Téměř 80 procent developerů chce letos v Praze zvýšit…

 

Štítky Opel Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

VW Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

Dnes 10:52

Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové přeplňované srdce zcela jiné možnosti.




Blesk.cz

Klára Trojanová o své rodině: Panuje u nás chaos!

Klára Trojanová o své rodině: Panuje u nás chaos!

Herečka Klára Trojanová (45) je maminkou čtyř synů, kolek kterých se točí její svět. Dva z nich - František (18)…

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce, zakousl ho pes. Co dělat?

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce,…

David (26) nastěhoval své morče ke kamarádce, protože odjížděl na delší dobu pryč. Jenže k jeho kleci se…

 

iSport.cz

Vůch je na testech v Kazachstánu. Pilař v Plzni prodloužil smlouvu

Vůch je na testech v Kazachstánu. Pilař v Plzni…

Viktoria Plzeň potvrdila, že v klubu nebudou pokračovat záložníci Egon Vůch a Jakub Hromada. První jmenovaný,…

Fotbalisté vyvedli partnerky: Škoda zářil s láskou, Zavadil ukázal boty

Fotbalisté vyvedli partnerky: Škoda zářil s láskou,…

Fotbalová liga v sobotu poznala svého mistra a v neděli večer se rozdávaly ještě individuální ceny na galavečeru…

 

Reflex.cz

Svobodu střelci z Chomutova!

Svobodu střelci z Chomutova!

Policie obvinila z vraždy muže, který se zachoval tak, jak by se v době teroristických útoků auty zachoval asi…

Slovenské pondělky Borise Filana: Egoismus vládne školám! Dnešní žáci si nenapovídají

Slovenské pondělky Borise Filana: Egoismus vládne…

Známe mnoho způsobů tajné komunikace. Ale jeden byl výjimečný, velmi emotivně nasycený – napovídání ve škole.…