23.12. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Testovací okruh Opel v Dudenhofenu: Na hranici

 

Navštívili jsme testovací centrum Opelu, abychom užitkové vozy této značky mohli vyzkoušet náročněji než obvykle.

Před odjezdem na speciální akci německého výrobce užitkových i osobních vozidel se divíme, kolik identifikačních dat musíme vyplnit. Připadá nám, že nás pustí nejméně do vývojové části automobilky, kam se za celý život nedostane ani 99,99 % zaměstnanců firmy.

Po příletu do Frankfurtu a krátkém transferu jihovýchodně od Ludwigshafenu postupně objevujeme, co tamní lesík o rozloze cca 20 km2 všechno ukrývá.

Ostraha vjezdu

Opel Combo, který řídíme z oblasti letiště až do Dudenhofenu, musí zůstat vně, ačkoliv jde o automobil vlastněný Opelem. Už samotná téměř padesátikilometrová trasa je součástí jízdy užitkovými opely. V nákladovém prostoru se nachází přikurtovaná zátěž 200 kg, abychom prověřili agregát 1.3 CDTI opatřený start-stop systémem. Zhasínání turbodieselu po dálniční jízdě a sjetí na první světelnou křižovatku nám trochu nahání hrůzu, co se děje s nekolujícím olejem v rozpáleném turbodmychadle. Raději tlačítkem vypínáme start-stop systém a maloobjemový šestnáctiventilový čtyřválec startuje a motorový olej proudí.

Navigace nás ještě pár kilometrů vede přímo k testovacímu areálu. Projetí branou na parkoviště těsně u oplocení areálu nám připomíná hraniční kontroly před zavedením Schengenského prostoru. Začíná „přepřahání“. Usedáme do připraveného vozidla, jehož řidič nás odváží hustě zalesněnou oblastí zatím neznámo kam. Vidíme pouze stromy ojediněle protnuté obloukem klopené kruhové dráhy pod námi.

Marketingová i produktová ofenziva

Jízda lesem končí na otevřeném prostranství s přibližně 25 m širokou asfaltovou plochou. Uprostřed ní se nachází stan, na přední straně kužely pro vyhýbací manévr a slalom. Pohled za stan odhaluje brzdnou dráhu.

Širokou asfaltovou plochu začíná skrápět déšť. Jdeme do stanu, který je připraven pro prezentaci a bezpečnostní pokyny k jízdám. Ian Hucker, evropský šéf užitkových vozů a fleetů Opelu, nás překvapuje. Oznamuje, že automobilka v Evropě začíná velkou ofenzivu LUV skrze dvě nové značky. FlexCare je určena pro malé flotilové klienty a již probíhá v Maďarsku. V posledním kvartálu letošního roku se rozšíří do několika dalších evropských zemí a má zákazníkům přinést například asistenci a kontroly stavu vozidla na silnici zdarma.

Od příštího roku se dle slov Huckera rozjede další značka 4 Business, zaměřená na velké fleetové klienty, jednou ze začínajících zemí má být Belgie. Dále se dozvídáme, že ještě letos nastane produktová ofenziva skrze speciální verzi Color Line Edition Vivara - nejprodávanějšího LUV Opelu. Největší model Movano bude do konce roku k mání také s pohonem všech kol, což má platit také pro český trh. Movano 4x4 vzniklo ze spolupráce Opelu s firmou Oberaigner.

Za volant

Čeká na nás šest vozidel, po dvou od každé modelové řady. Nejmenší Combo známe velmi dobře, proto usedáme do Movana Van L3H2 s pohonem předních kol a pneumatickým odpružením zadní nápravy. To se velmi příznivě projevuje ve slalomu, ve kterém postupně přidáváme, abychom se dostali na hranici adheze. Mezi kužely se nám nedaří rozhýbat zatížený furgon tak, aby došlo k jeho ustřelení do smyku. Mokrý povrch zkušební dráhy navozuje podmínky, při nichž se dostáváme do neotáčivého smyku předních kol.

Vyhýbací manévr projíždíme také Movanem, ale kombi L3H2 s přenosem hnací síly na zadní kola. Instruktor nám doporučuje rychlost 50 km/h, která je však spíše pro začátečníky. Druhý průjezd absolvujeme tempem 55 km/h a poznáváme obrovský rozdíl v ovladatelnosti vozu při tak v běžném provozu zanedbatelném rozdílu rychlostí.

Třetí předváděcí disciplínu tvoří maximální brzdění z rychlosti 100 km/h, které provádíme s Vivarem L2H1 Van. Navzdory asfaltu pokrytému vodou vozidlo opatřené zkušební zátěží vykazuje velkou decelerační schopnost. Velký podíl na ní mají nejen pneumatiky, ale také drsnost asfaltu v místě zkoušky.

Přehlídka přestaveb

Kromě praktických testů vozidel na hranici smyku a ovladatelnosti se na ploše testovacího okruhu nacházelo mnoho přestaveb všech tří modelových řad. Opel v Německu uzavřel spolupráci s několika tamními nástavbáři a nabízí s kompletní zárukou valník, sklápěčku, policejní speciál, hasičské vozidlo, sanitku a další.

Spolupracujeme s TipCars.com
České letectví slaví 100 let. A letí stále výš České letectví slaví 100 let. A letí stále výš

Česká letecká výroba slaví letos sto let. A i po století…

Spojené státy oznámily odchod z Rady OSN pro lidská práva Spojené státy oznámily odchod z Rady OSN pro lidská práva

Spojené státy dnes oficiálně oznámily, že odcházejí z…

Rusko se brání, uvalí reciproční cla na dovoz z USA Rusko se brání, uvalí reciproční cla na dovoz z USA

V reakci na celní poplatky, které Spojené státy stanovily…

O vládě bude jasno až po setkání Zemana s Pochem, tvrdí Filip O vládě bude jasno až po setkání Zemana s Pochem, tvrdí Filip

Premiér Andrej Babiš (ANO) podle předsedy komunistů…

 

Štítky Opel Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 





 
Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář

Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář

Včera

Specifický zvuk, přirozené vyvážení a výhoda nízkého těžiště. To je jen několik předností ležatého motoru.




Blesk.cz

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300 milionů! Podívejte!

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300…

Svatba je výjimečnou událostí v životě, tak proč do toho nevrazit co nejvíc peněz? Zvlášť když jste ruský…

Oběť před smrtí netrpěla, tvrdí obžalovaný z vraždy v Doubici. Chce hodit vinu na přeživší?

Oběť před smrtí netrpěla, tvrdí obžalovaný z vraždy…

Rodině dívky, z jejíž vraždy je obviněný, napsal, že byla velmi statečná. V úterý pak u soudu Martin Ch. (36)…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon proti Senegalu

Hrůza a katastrofa! Polská média kritizují výkon…

Pod titulkem „Hrozný zápas“ referuje list Gazeta Wyborcza o prohře polské fotbalové reprezentace v prvním utkání…

 

Reflex.cz

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by patrně uměl, jen kdyby na to dostal dotace

Babišovo totální selhání. Snížit dluhy státu by…

Podle základních parametrů, které v úterý schválila vláda, bude mít státní kasa na rok 2019 příjmy 1432 miliard…

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo obrazy autora slavného Výkřiku Edvarda Muncha

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo…

Edvard Munch (1866–1944) je považován za jednoho z nejvýznamnějších expresionistů. Jeho obraz Výkřik se v roce…