23.12. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Testovací okruh Opel v Dudenhofenu: Na hranici

 

Navštívili jsme testovací centrum Opelu, abychom užitkové vozy této značky mohli vyzkoušet náročněji než obvykle.

Před odjezdem na speciální akci německého výrobce užitkových i osobních vozidel se divíme, kolik identifikačních dat musíme vyplnit. Připadá nám, že nás pustí nejméně do vývojové části automobilky, kam se za celý život nedostane ani 99,99 % zaměstnanců firmy.

Po příletu do Frankfurtu a krátkém transferu jihovýchodně od Ludwigshafenu postupně objevujeme, co tamní lesík o rozloze cca 20 km2 všechno ukrývá.

Ostraha vjezdu

Opel Combo, který řídíme z oblasti letiště až do Dudenhofenu, musí zůstat vně, ačkoliv jde o automobil vlastněný Opelem. Už samotná téměř padesátikilometrová trasa je součástí jízdy užitkovými opely. V nákladovém prostoru se nachází přikurtovaná zátěž 200 kg, abychom prověřili agregát 1.3 CDTI opatřený start-stop systémem. Zhasínání turbodieselu po dálniční jízdě a sjetí na první světelnou křižovatku nám trochu nahání hrůzu, co se děje s nekolujícím olejem v rozpáleném turbodmychadle. Raději tlačítkem vypínáme start-stop systém a maloobjemový šestnáctiventilový čtyřválec startuje a motorový olej proudí.

Navigace nás ještě pár kilometrů vede přímo k testovacímu areálu. Projetí branou na parkoviště těsně u oplocení areálu nám připomíná hraniční kontroly před zavedením Schengenského prostoru. Začíná „přepřahání“. Usedáme do připraveného vozidla, jehož řidič nás odváží hustě zalesněnou oblastí zatím neznámo kam. Vidíme pouze stromy ojediněle protnuté obloukem klopené kruhové dráhy pod námi.

Marketingová i produktová ofenziva

Jízda lesem končí na otevřeném prostranství s přibližně 25 m širokou asfaltovou plochou. Uprostřed ní se nachází stan, na přední straně kužely pro vyhýbací manévr a slalom. Pohled za stan odhaluje brzdnou dráhu.

Širokou asfaltovou plochu začíná skrápět déšť. Jdeme do stanu, který je připraven pro prezentaci a bezpečnostní pokyny k jízdám. Ian Hucker, evropský šéf užitkových vozů a fleetů Opelu, nás překvapuje. Oznamuje, že automobilka v Evropě začíná velkou ofenzivu LUV skrze dvě nové značky. FlexCare je určena pro malé flotilové klienty a již probíhá v Maďarsku. V posledním kvartálu letošního roku se rozšíří do několika dalších evropských zemí a má zákazníkům přinést například asistenci a kontroly stavu vozidla na silnici zdarma.

Od příštího roku se dle slov Huckera rozjede další značka 4 Business, zaměřená na velké fleetové klienty, jednou ze začínajících zemí má být Belgie. Dále se dozvídáme, že ještě letos nastane produktová ofenziva skrze speciální verzi Color Line Edition Vivara - nejprodávanějšího LUV Opelu. Největší model Movano bude do konce roku k mání také s pohonem všech kol, což má platit také pro český trh. Movano 4x4 vzniklo ze spolupráce Opelu s firmou Oberaigner.

Za volant

Čeká na nás šest vozidel, po dvou od každé modelové řady. Nejmenší Combo známe velmi dobře, proto usedáme do Movana Van L3H2 s pohonem předních kol a pneumatickým odpružením zadní nápravy. To se velmi příznivě projevuje ve slalomu, ve kterém postupně přidáváme, abychom se dostali na hranici adheze. Mezi kužely se nám nedaří rozhýbat zatížený furgon tak, aby došlo k jeho ustřelení do smyku. Mokrý povrch zkušební dráhy navozuje podmínky, při nichž se dostáváme do neotáčivého smyku předních kol.

Vyhýbací manévr projíždíme také Movanem, ale kombi L3H2 s přenosem hnací síly na zadní kola. Instruktor nám doporučuje rychlost 50 km/h, která je však spíše pro začátečníky. Druhý průjezd absolvujeme tempem 55 km/h a poznáváme obrovský rozdíl v ovladatelnosti vozu při tak v běžném provozu zanedbatelném rozdílu rychlostí.

Třetí předváděcí disciplínu tvoří maximální brzdění z rychlosti 100 km/h, které provádíme s Vivarem L2H1 Van. Navzdory asfaltu pokrytému vodou vozidlo opatřené zkušební zátěží vykazuje velkou decelerační schopnost. Velký podíl na ní mají nejen pneumatiky, ale také drsnost asfaltu v místě zkoušky.

Přehlídka přestaveb

Kromě praktických testů vozidel na hranici smyku a ovladatelnosti se na ploše testovacího okruhu nacházelo mnoho přestaveb všech tří modelových řad. Opel v Německu uzavřel spolupráci s několika tamními nástavbáři a nabízí s kompletní zárukou valník, sklápěčku, policejní speciál, hasičské vozidlo, sanitku a další.

Spolupracujeme s TipCars.com
Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro Orbán: George Soros chce dát každému imigrantovi 15 tisíc euro

Podpora migrace není odpovědí na ekonomické problémy,…

Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz Praha spustila parkovací aplikaci. Slibuje si od ní plynulejší provoz

Pražský magistrát spustil do plného provozu svoji…

Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce Jurečka by chtěl přijmout 1500 Ukrajinců na zemědělské práce

Ministerstvo zemědělství chce zrychlit přijímání…

 

Štítky Opel Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
Tlak v pneumatikách: Víte, jak často jej kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Tlak v pneumatikách: Jak často ho kontrolovat? A co hrozí, pokud není správný?

Dnes 13:27

Správný tlak v pneumatikách je nezbytný pro bezpečnou jízdu. Však to s ním také není jenom tak!




Blesk.cz

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Stará krása v novém! Skanzen Kouřim láká na nové expozice

Na 68 milionů korun vyšla první etapa dostavby Muzea lidových staveb v Kouřimi. Ve skanzenu vyrostla stylizovaná…

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v kolonách i 7 hodin

Doprava v Chorvatsku kolabuje: Řidiči stojí v…

Jízdu do Chorvatska v sobotu řidičům komplikují dlouhé dopravní zácpy i nehody. ČTK o tom informoval český…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Které hvězdy změní dres?

Před novou sezonou se očekávají velké změny i trenérské rošády v českých i zahraničních klubech. V našem…

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči jim stejně budou závidět

Petržela o posilách ve Spartě a Slavii: Čeští hráči…

Zažil milionové orgie ve Slavii v éře štědrého Čechoameričana Borise Korbela. Seděl na sparťanské lavičce, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na koupališti v Šárce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce na…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka, kde se…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…